Ogólnik...

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Ogólnik...

Postautor: Dominik Wójcik » 20 lutego 2008, 23:57

Witamy na nowym forum CKMKM w temacie planowanej rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicy Błeszno.
Życzymy owocnej dyskusji.

Redakcja TnB.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 21 lutego 2008, 16:13

Witam rowniez

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 12 marca 2008, 22:36

Ja osobiście jestem przeciwnikiem budowy lini tramwajowej w dzielnicy Raków .Mamy wiele innych pilniejszych inwestycji komunikacyjnych jak budowa dodatkowej lini tramwajowej .
Najpierw odkorkujmy miasto poprzez budowe obwodnicy i połaczenie ulic Wolności z Krakowską ( co przy budowie Galerii Jurajskiej stanie sie jaenym wielkim korkiem ).
Co chcemy sobie udowodnic budując linie tramwajowa w dzielnicy Raków !!!.
DLATEGO MÓWIE NIE TEJ INWESTYCJI !!!!!

---------
Uwaga moderatora:
usunąłem limit ważności postu, bo zawiera konstruktywne myśli i szkoda,żeby wygasł...

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 12 marca 2008, 22:41

REALISTA pisze:Najpierw odkorkujmy miasto poprzez budowe obwodnicy i połaczenie ulic Wolności z Krakowską


Budowanie nowych dróg nie powoduje odkorkowania miasta, a wręcz przeciwnie, jeszcze większe zakorkowanie!!! To właśnie budowa m.in. linii tramwajowych zmniejsza zakorkowanie miasta!!!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 marca 2008, 22:53

Budowa nowych linii, to Kuba msz rację. Ale nie elektryfikacja 26/27 - to zawsze powtarzam. Nowa linia nie powiela linii autobusowych. Dziś byłem na Orkana i trafilem o 12:39 na krótkie 27 koło PZU. I co? Siadłem sobie bez problemu. Co to oznacza? Tylko tyle, że Wrzosowiak już nie potrzebuje takiej dawki komunikacji jak kiedyś. Ustosunkowując się do postu Realisty, to zgadzam się, że wiadukt Sobieskiego - Krakowska odciąży ruch w centrum. Poza tym liczmy się z remontem wiaduktu w Niepodległości. Jak przestanie kursować tramwaj - na co się zanosi - to nie pozbieramy się ze śmiechu. I wtedy na Wrzosowiak każdy nawet na 19 na Nowowiejskiego pobiegnie.
Nowe linie tramwajowe powiny powstawać tam, gdzie autobus nie wjedzie albo z jakichś powodów jest to nieopłacalne.
Na przykład linia na Parkitkę zwolniłaby 28 z obsługi AK, a co za tym idzie połączenie 13 i 28 w jedną linię wariantową - to jest zysk.
Tym, którzy twiedzą że szybciej dojedzie tramwaj z Estakady pod Megasam niż np. 26, mówię NIE. Dziś w godzinach szczytu 26 było pierwsze. Może to też wina motorniczych, bo przestają na światłach.
Nie piszę tego jako przeciwnik tramwajów (bo ktoś mi to znowu zarzuci), ale nie róbmy sobie nadziei, że stworzą u nas sieć tramwajową z prawdziwego zdarzenia.
najpierw zróbmy porządek z autobusami, bo to jest podstawa naszej komunikacji.

Gość
Status: Offline

Postautor: Gość » 12 marca 2008, 22:54

KOLEGO PRZECZYTAJ DOKŁADNIE O CZYM PISZE A DOPIERO PÓZNIEJ KOMENTUJ.
Objasnie dokładniej Czestochowa blokuje sie na lini pólnoc południe a dokładnie chodzi mi o ulice Warszawską ,Jana Pawła II , Kiedrzyńska , Dąbrowskiego ,Wolności i Krakowskiej .
Brak rozwiązania łaczącego ulice Wolnosci z Piotrkowska a pózniej z Krakowska powoduje ze trzeba dojechac do Centrum a nastepnie jechac w kierunku ulicy Krakowskiej >o takiej inwestycji juz mówiło sie dawno tylko że brak było funduszy ( a na durny pomysł z tramwajami sa !! ).
Po drugie obwodnica wokół miasta to juz w cywilizowanym świecie jest norma w Częstochowie jest dopiero w planach ( TO POWINIEN BYC PRIORYTET !! ).
Korki które sie tworzą na DK-1 hałas i spaliny gdy np.Warszawa wraca z weckendu to nie jest wizytówka miasta .
Po trzecie czy widziałes ile osób korzysta z lini autobusowej na ulicy Limanowskiego ? ( podpowiem Ci ... kilka ).a poza tym ludzie korzystaja z lini autobusowej na ul.Wojska Polskiego .
DLATEGO MÓWIE NIE DLA TEJ INWESTYCJI !!! ( I TAKICH LUDZI JA JEST WIĘCEJ ).

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 12 marca 2008, 22:58

To niech KOLEGA pisze asertywnie i używa konkretnych argumentów, a nie określeń typu "durny".

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 12 marca 2008, 22:59

Przepraszam wylogowałem sie przypadkiem i post GOSC to REALISTA

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 12 marca 2008, 23:04

Jestem rodowitym mieszkańcem Częstochowy od pokoleń i dzielnice Raków znam jak własną kieszeń > a słowo DURNY użyłem celowo gdyż znam doskonale bolączki tej dzielnicy .
Niektóre inwestycje były słuszne i nikt z mojej rodziny nie protestował jak zabierali mojej Babci działke ( obecnie miejsce treningowe , lub plac za stadionem RKS RAKÓW gdzie odbywaja sie wystawy psów ).

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 12 marca 2008, 23:07

Anonymous pisze:KOLEGO PRZECZYTAJ DOKŁADNIE O CZYM PISZE A DOPIERO PÓZNIEJ KOMENTUJ.
Objasnie dokładniej Czestochowa blokuje sie na lini pólnoc południe a dokładnie chodzi mi o ulice Warszawską ,Jana Pawła II , Kiedrzyńska , Dąbrowskiego ,Wolności i Krakowskiej .
Brak rozwiązania łaczącego ulice Wolnosci z Piotrkowska a pózniej z Krakowska powoduje ze trzeba dojechac do Centrum a nastepnie jechac w kierunku ulicy Krakowskiej >o takiej inwestycji juz mówiło sie dawno tylko że brak było funduszy ( a na durny pomysł z tramwajami sa !! ).
Po drugie obwodnica wokół miasta to juz w cywilizowanym świecie jest norma w Częstochowie jest dopiero w planach ( TO POWINIEN BYC PRIORYTET !! ).
Korki które sie tworzą na DK-1 hałas i spaliny gdy np.Warszawa wraca z weckendu to nie jest wizytówka miasta .
Po trzecie czy widziałes ile osób korzysta z lini autobusowej na ulicy Limanowskiego ? ( podpowiem Ci ... kilka ).a poza tym ludzie korzystaja z lini autobusowej na ul.Wojska Polskiego .
DLATEGO MÓWIE NIE DLA TEJ INWESTYCJI !!! ( I TAKICH LUDZI JA JEST WIĘCEJ ).

Niestety..

a pozatym im wiecej skrotow tym wieksze zamieszanie i wiecej samochodow w miastach a wlasnei powinnismy dazyc do tego aby w misatach ludzie przemieszczali sie tylko Komunikacja Miejska.

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 12 marca 2008, 23:09

Nie wiem o co Panu chodzi. Non stop miasto buduje jakieś nowe ulice i wiadukty, a ani kawałka linii tramwajowej nie wybudowano od 1984 roku!! Jeżeli będziemy budować w Częstochowie tylko drogi, to miasto będzie coraz bardziej zakorkowane, bo niemożliwe jest aby budować drogi szybciej niż przybywa samochodów!! To się tyczy wszystkich dróg, także tranzytowych.

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 12 marca 2008, 23:13

A co do referendum na temat lini tramwajowej to uwazam to za jedno wielkie oszustwo , gdzyz nie zapytano mieszkańców czy chcą lini tramwajowej ale JAKI WARIANT WYBIERAJA I ,II, III, CZY IV .
Z TEGO CO PAMIĘTAM ODPOWIEDZIAŁO ZALEDWIE PONAD 1000 OSÓB A Częstochowa liczy ok 360 tyś ( przepraszam jezeli pomyliłem ) .
W prawdziwym referendum wypowiedziałoby sie więcej osób i to na nie .Znam nastroje jakie tu panuja .
Pewnie kolego mieszkasz na Tysiacleciu lub pod Czestochowa a uwazasz że wszystko wiesz .

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 marca 2008, 23:20

Gdybyś wszedł na stronę TnB, to tam wyraźnie piszemy, że linia do Limanowskiego jest pomyłką i że najdalej tramwaj powinien pojechać do Jesiennej lub Boh. Katynia. 24 i tak nie może ulec likwidacji, to zbyt silna linia.
Co do Limanowskiego, to nie masz racji. Często dla moich własnych celów statystycznych wsiadam w 12 lub 32 pod PKP Raków i jadę do Centrum. Mniej ludzi wsiada na DK1 do Estakady niż na tzw. Starym Rakowie.
Sam problem z zamianą 26/27 na tramwaj (bo 19 musi zostać jak jest) ma inny charakter - te linie muszą mieć pętle i gdzie jak nie na Wrzosowiaku. To jest kolejna reforma w tej dzielnicy i może tego typu dyskusja czy tramwaj tak czy nie to nie jest dobra metoda. Żeby tramwaj tam miał sens musi być dużo wcześniej przemyślane co z liniami autobusowymi.

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 12 marca 2008, 23:20

Polecam Panu REALIŚCIE trochę fachowej lektury: http://katedr.republika.pl/hzagr.htm

harenza
Status: Offline

Postautor: harenza » 12 marca 2008, 23:23

Witam

Jako że jestem związany z Rakowem i znam troszkę układy komunikacyjne to nie widzę sensu budowania linii tramwajowej dalej niż do: Skrzyżowanie ul. Jesienna / Bohaterów Katynia / Rakowska

Przed skrzyżowaniem tramwaj przejeżdża na północne pobocze ul. Jesiennej, co ma związek z proponowaną pętlą pośrednią. Przy skrzyżowaniu nie zaprojektowano przystanków tramwajowych - są one dalej, już przy ul. Rakowskiej. Natomiast istniejące dziś przystanki autobusowe pozostają w starej lokalizacji.

Uwagi CKMKM:
1. Pomysł na pętlę pośrednią - bardzo dobry. Zdaniem CKMKM mogłaby ona pełnić role docelowej, gdyż dalsze prowadzenie linii tramwajowej generuje duże koszty przy nikłych korzyściach dla pasażerów.
2. Powtórnego przeanalizowania wzmaga kształt skrzyżowania, a szczególnie lokalizacja przystanków. Brak przystanków tramwajowych uważamy za błędny: po północno-zachodniej stronie skrzyżowania znajdują się bloki, pasażerowie dochodzą w to miejsce także z południowej części ul. Bohaterów Katynia.


całkowicie sie zgadzam z uwagami CKMKM dalsze budowa jest bez sensu a poza tym nie zapominajmy ze pod wiaduktem DK 1 podczas większego deszczu tworzy sie jeziorko
Jako że mieszkam na ulicy żareckiej nie za bardzo widzę potrzebę tam linii tramwajowej mamy z dwóch stron przystanki autobusowe i jakoś nie ma w nich zbytniego tłoku

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 12 marca 2008, 23:23

Widze ze wasze komentarze moga byc STRONNICZE , gdyz po zdjęciach widze ze macie cos wspólnego z MPK i nie sadze aby wasze zdanie było inne jak zarządu .
I nie wiem czy to FORUM nie jest jakąś manipulacja opini publicznej ---> wszyscy zadowoleni nikt sie nie sprzeciwia .( ciekawy jestem czy moje wypowiedzi zostana na FORUM czy jakims dziwnym trafem Moderator Strony je zdejmie .

MYSLE ZE BEDZIECIE MIELI WIECEJ SPRZECIWÓW .

NIE DLA BUDOWY LINI TRAMWAJOWEJ W DZIELNICY RAKÓW .

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 12 marca 2008, 23:32

P. Januszu czytałem ostatni Pana post i uważam za bardzo rozsądne zakonczenie lini tramwajowej na ul .Jesiennej lub Rakowskiej ze wzgledów ekonomicznych i czysto komunikacyjnych . TEN POMYSŁ UWAZAM ZA SŁUSZNY !!!.

A jeszcze jedno moje pytanie czy te BOMBARDIERY UMIEJA PŁYWAC ?. Czy zdajecie sobie sprawe ile wody jest pod wiaduktem podczas ulewy ?. Cięzko jest przejechac dostawczym autem a co dopiero tramwaj .

harenza
Status: Offline

Postautor: harenza » 12 marca 2008, 23:36

My tu sobie gadu gadu a p.W*** pewno już dostał działkę do kieszonki od wykonawcy linii i możemy sobie pewno tylko pogadać :)

-----------------
uwaga moderatora:
zamaskowałem nazwisko, żeby post nie łamał prawa

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 12 marca 2008, 23:40

Nie mamy nic wspólnego z MPK i nasze zdania (niestety) często są zupełnie różne. A moja ikonka ma parodiować wizerunek tej firmy.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 marca 2008, 00:19

REALISTA pisze:P. Januszu czytałem ostatni Pana post i uważam za bardzo rozsądne zakonczenie lini tramwajowej na ul .Jesiennej lub Rakowskiej ze wzgledów ekonomicznych i czysto komunikacyjnych . TEN POMYSŁ UWAZAM ZA SŁUSZNY !!!.

Pomysł jak pomysł. Tu w grę musi wchodzić logika. Tak jak Kuba napisał, każdy ma swoje zdanie, nawet w naszym klubie. Dla mnie tramwaj ma znaczenie wielkie tam, gdzie autobus utknąłby w wielkich korkach. U nas linia 1/2 spełnia jakoś tę rolę, ale tramwaj od PZU do Orkana pojedzie wolniej niż obecnie 26/27, a 2 razy wolniej jak 20/34. Mnie imponują linie tego typu jak 10 we Wrocławiu do Leśnicy, czy 19 w Bytomiu do Stroszka itp. Tramwaj u nas mógłby mieć znaczenie gdyby np. była szybka linia do Dźbowa bokami hałd - taki pojazd dojechałby szybciej niż obecnie 23 czy 30. Oczywiście zakładamy, że pasażer nie musi być na kadym przystanku, a przystanki nie muszą być co kawałek (patrz: Ostrava - linia 5 do Zatisi). Obecna propozycja UM to nic innego jak: "puśćmy tramwaj na Parkitkę Jana Pawła II - Szajnowicza - Okulickiego".
Wszystkim tym, co krytykuja nas, polecam dokładną lekturę forum. Między nami też są różne zdania, ale gdyby były identyczne, to nic byśmy nie zdziałali

---
Uwagi moderatora:
Poprawiłem znacznik BBcode, bo cytat był niewidoczny[/quote]

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 marca 2008, 01:03

Szanowny użytkowniku "REALISTA"!

Po pierwsze: Avatary pochodzą z fotografii wykonanych na licznych imprezach CKMKM (każdy może wynająć autobus - piszę, gdyby szanowny użytkownik nie wiedział).

Po drugie: Nasze stanowisko jednoznacznie stwierdza: do pierwszej pętli i koniec. Dalej jest zbędna (zapraszam do graficznego projektu CKMKM dot. proponowanej przez nas rozbudowy linii tramwajowych).

Po trzecie: jako moderator oświadczam, że:
    -forum nie jest manipulacją, ani też nie jest manipulowane
    -moderacja zaistnieje tylko w przypadku pomówień i chamstwa (wątek uż. harenza muszę przemyśleć, bo to jest bezpodstawne oskarżenie niepoparte żadnym dowodem)
    -Twoje posty nie znikną, bo są konstruktywne (póki co...)


Pozdrawiam, moderator

Sklepikarz
Status: Offline

Postautor: Sklepikarz » 13 marca 2008, 01:55

Witam,
Posiadam sklep na ulicy Limanowskiego przez którą ma iśc tramwaj.
Uważam że budowanie linii tramwajowej przez to osiedle to jeden z najgłupszych pomysłow jakie słyszałem.
Z moich własnych obserwacji wnioskuje że na przystanku na Limanowskiego do miasta jeździ dosłownie kilkanaście osób dziennie!!! No bo niby po co ma ktoś dostawać się do centrum miasta naookoło?. Ludzie mogą przejść sobie dosłownie 200m. na przystanek znajdujący sie na trasie DK1 i wpare minut są już w centrum. Moim zdaniem ta linia tramwajowa jest zbyteczna, radziłbym najpierw przeprowadzenie analizy kto będzie nią jeżdzić! Mam nadzieje że poprą mnie także drodzy klienci, którzy wpiszą sie na
liste dotyczącą zlikwidowanie tego banalnego pomysłu. Myśle że jednak postawią na swój sklepik siedlowy z długoletnią tradycją a nie na kawałek blachy na kółkach!!!
Popieram także zdanie szanownego forumowicza HARENZA który uważa że budowanie linii do tego odcinka jest zbyteczne. Dodaje także że tramwaj będzie zagrażał niebezpieczeństwu naszej częstochowskiej młodzieży gdy będzie wracać do domu z kolejnego meczu piłkarskiego. W tym miejscu ma byc pętla! Już sobie to wyobrażam - ruszające samochody spod stadionu, autokary z kibicami, samochody policyjne i 15tys osób paradujące po szynach! Rączka, nóżka czy możę głowka, będzie leżeć na trawniku?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 marca 2008, 11:05

Janusz Karlikowski pisze:Budowa nowych linii, to Kuba msz rację. Ale nie elektryfikacja 26/27 - to zawsze powtarzam.


Niemla zawsze budowa linii tramwajowej to elektryfikacja autobusowych. Bo przecież tramwaju nie buduje się w polach tylko tam gdzie są domy. A domy są, to i autobus dociera.
Elektryfikacją była w Krakowie budowa linii na Kurdwanów, ostatnia budowa linii na Chełm w Gdańsku, rozbudowa sieci w Elblągu. Mam sypnąć zagranicznymi przykładami?

Inna kwestią jest zbyt duży zakres inwestycji - starczyłaby linia do skrzyż. Jesiennej/Boh. Katynia. ZXaoszczędzona kasa powinna pójść na budowę sprawnego i wygodnego węzła przesiadkowego przy estakadzie bądź na wydłużenie linii na Pólnocy. W tym drugim wypadku dlatego, że obecny układ komunikacyjny jest bad=rdzo nieekonomiczny: jest tramwaj, ale mmusza go dublować liczne linie autobusowe. Proponuję więc „elektryfikację” ul. Fieldorfa do pętli Gombrowicza oraz al. Wyzwolenia do końca po czym Sosabowskiego do szkoły naa Starzyńskiego. W takim wypadku mielibyśmy dwie linie - każdej dałbym takt 7,5 min. Na wspólnym odcinku od PZU do obecnej pętli przy al. Wyzwolenia takt wyniósłby 3,5-4 min.
Moim zdaniem byłby to silny kręgosłup komunikacji miejskiej w Częstochowie.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 13 marca 2008, 23:09

Sklepikarz pisze:Popieram także zdanie szanownego forumowicza HARENZA który uważa że budowanie linii do tego odcinka jest zbyteczne


Ale ja uwazamze nie ma sensu petla przy Zareckiej ! Jak tez i reszta klubu..

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 marca 2008, 23:22

To oczywiste, że nie ma sensu pętla w tym miejscu. Ale jedna rzecz jest ciekawa i może się okazać, że jednak tramwaj tu pusty nie pojedzie. Otóż w 12 i 32 na przystanku Prusa wsiada zwykle spora ilość osób, w tym młodzieży ze szkół. I tu pytanie czemu tak czynią skoro w 3-4 minuty można dojść do tramwaju, a autobus robi koło przez Błeszno i czas jazdy to około 12 minut do estakady.
Powodów może być kilka, m.in. taki, że lubimy połączenia bezpośrednie i najlepiej jak najbliżej przystanek. Ale czemu w takim razie nie chcieli tramwaju na Gajowej??

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 marca 2008, 09:53

Bo brakuje ludziom wyobraźni. Komuna i modernistyczna urbanistyka wbiła im do głowy, że funkcję mieszkaniową i komunikacyjną trzeba izolować. Klasyczny homosovieticus

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 14 marca 2008, 15:19

Dokladnie.

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 19 marca 2008, 00:44

Ciesze sie ze swoja opinia wywołałem temat .Na forum zadałem pytania ale pozostały bez echa.

1.czy BOMBARDIERY umieja pływac ?. Czy ktoś widział podczas ulewy ile wody jest pod wiaduktem i ile czasu straz ja wypompowuje ?.

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 19 marca 2008, 00:48

2 .Uwazam ze REFERENDUM dotyczące budowy lini tramwajowej to tak jak w pytaniu KTO JEST TWOIM BOHATEREM I DLACZEGO LENIN ?. Nikt nie pytał mieszkanców czy linia jest potrzebna tylko który z czterech wariantów wybieraja . A zresztą jak grupka osób nie wiadomo skąd ok 640 osób ma decydowac w miescie gdzie jest nas 360 tys to jakis ŚMIESZNY UŁAMEK PROMILA .

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 19 marca 2008, 00:57

3. Uważam ze trzeba wysłuchac ludzi a nie narzucać im odgórnie swoją wole ( z rozmów z mieszkancami Rakowa to głosy są przeciw lub obojętne .Uważam ze jezeli SKLEPIKARZ zrobi liste to w pare dni zbierze wiecej podpisów przeciwko niz nasi Jajogłowi kampani prowadzonej w gazecie ( sam sie zreszta dopisze ) .

4. Nasi Jajogłowi powinni posłuchac głosu ludzi i wybrac jezeli juz wariant z petla na Błesznie .Ale jak to bywa przed wyborami sa posłuszni bo potrzebuja głosów a po wybora sa " WIELCY " i zapominaja kto ich wybrał .Nastepnym razem zastanowie sie na kogo bede głosował ja i moja rodzina na " populistów " czy na " młoda krew ".

Uważam ze Forum jest po to aby dyskutowac i nawet wypowiedz HARENZY powinna tu byc moze da komus to do myslenia nad flustracja ludzi .

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 19 marca 2008, 01:12

SZANOWNY P.DOMINIKU

Co do stronniczości i manipulacji tą strona to wstrzymam sie jeszcze od komentarza choc jak czytam to powstaliscie po to aby propagowac i promowac rozbudowe komunikacji miejskiej w naszym miescie . I wydaje mi sie to troche dziwne ze młodzi ludzie zakładaja stronke aby stac sie propagatorami rozwoju komunikacji miejskiej .( JAKOS TAK DZIWNIE ? czy z własnej kieszeni opłacacie stronke czy jacys sponsorzy ) . Ja w waszym wieku byłem w klubie motocyklowym i zajmowałem sie przyjemniejszymi rzeczami niz tramwaje .

Pozdrawiam

P.S. Z uwaga bede obserwował forum i czy cos z tego konstruktywnego wyniknie ( czy tak jak napiasł uzytkownik HARENZA - ze wszystko jest zaplanowane a my jestesmy tylko pionkami.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 marca 2008, 01:20

Chciałem zauważyć, że pionkiem to są osoby spoza klubu na tym forum. I bardzo proszę o nie obrażanie członka Żarządu, bo Cię zablokuję.
Co do trasy linii na Błesznie, to jest ona do kitu w tym kształcie i tyle. Głupota i ciemnota (czytaj: Ciemnogród) spowodował, że linia 3 miałaby powielić 26/27. A to dla mnie wyrzucanie pieniędzy w błoto. (moje zdanie, klub ma inne)

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 19 marca 2008, 01:29

http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,3 ... 54879.html <- tu ma pan dowód że ludzie chcą tramwaju :)

I jeszcze dowód że nie ma pan racji mówiąc że nikt się nie pytał czy ludzie chcą tramwaju:
cytat za http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,4 ... 45312.html :

»Przygotowana w Urzędzie Miasta ankieta, ilustrowana mapką z możliwymi trasami tramwaju, zawiera tylko dwa pytania:

1. Czy potrzebna jest linia tramwajowa, obsługująca dzielnice Błeszno, Wrzosowiak i Raków? Do wyboru jest "tak" lub "nie".

2. Który z proponowanych przebiegów trasy najlepiej odpowiada potrzebom mieszkańców? Są cztery możliwości.«

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 19 marca 2008, 01:42

REALISTA pisze:I wydaje mi sie to troche dziwne ze młodzi ludzie zakładaja stronke aby stac sie propagatorami rozwoju komunikacji miejskiej .( JAKOS TAK DZIWNIE ? czy z własnej kieszeni opłacacie stronke czy jacys sponsorzy ) . Ja w waszym wieku byłem w klubie motocyklowym i zajmowałem sie przyjemniejszymi rzeczami niz tramwaje .


Musi pan nam uwierzyć że pasjonujemy się tramwajami i autobusami. Dla niektórych może to i dziwne, ale takich ludzi jak my jest masa na całym świecie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 marca 2008, 01:46

Tomasz Haładyj pisze:
Janusz Karlikowski pisze:Budowa nowych linii, to Kuba msz rację. Ale nie elektryfikacja 26/27 - to zawsze powtarzam.


Niemla zawsze budowa linii tramwajowej to elektryfikacja autobusowych. Bo przecież tramwaju nie buduje się w polach tylko tam gdzie są domy. A domy są, to i autobus dociera.
Elektryfikacją była w Krakowie budowa linii na Kurdwanów, ostatnia budowa linii na Chełm w Gdańsku, rozbudowa sieci w Elblągu. Mam sypnąć zagranicznymi przykładami?

Inna kwestią jest zbyt duży zakres inwestycji - starczyłaby linia do skrzyż. Jesiennej/Boh. Katynia. ZXaoszczędzona kasa powinna pójść na budowę sprawnego i wygodnego węzła przesiadkowego przy estakadzie bądź na wydłużenie linii na Pólnocy. W tym drugim wypadku dlatego, że obecny układ komunikacyjny jest bad=rdzo nieekonomiczny: jest tramwaj, ale mmusza go dublować liczne linie autobusowe. Proponuję więc „elektryfikację” ul. Fieldorfa do pętli Gombrowicza oraz al. Wyzwolenia do końca po czym Sosabowskiego do szkoły naa Starzyńskiego. W takim wypadku mielibyśmy dwie linie - każdej dałbym takt 7,5 min. Na wspólnym odcinku od PZU do obecnej pętli przy al. Wyzwolenia takt wyniósłby 3,5-4 min.
Moim zdaniem byłby to silny kręgosłup komunikacji miejskiej w Częstochowie.

Dla mnie nowa linai tramwajowa u nas, to linia do Dzbowa przez pola szybsza niż 23/30. Parkitka ale Wrzosowak, po co?? Teraz wszystko ucichło, a 26/27 jadą puste

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 19 marca 2008, 15:21

REALISTA pisze:2 .Uwazam ze REFERENDUM dotyczące budowy lini tramwajowej to tak jak w pytaniu KTO JEST TWOIM BOHATEREM I DLACZEGO LENIN ?. Nikt nie pytał mieszkanców czy linia jest potrzebna tylko który z czterech wariantów wybieraja . A zresztą jak grupka osób nie wiadomo skąd ok 640 osób ma decydowac w miescie gdzie jest nas 360 tys to jakis ŚMIESZNY UŁAMEK PROMILA .


od kiedy mamy ich 360 tys .??

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Odpowiedź moderatora

Postautor: Dominik Wójcik » 19 marca 2008, 16:53

REALISTA pisze:czy z własnej kieszeni opłacacie stronke czy jacys sponsorzy

Stronka jest całkowicie beznakładowa.
A powstała w celu informowania WSZYSTKICH mieszkańców Częstochowy o tym projekcie, bo świta magistracka najwyraźniej o tym zapomniała...

A co do kwestii hobbistycznej: wolimy tramwaje i autobusy, niż motocykle, motyle, i inne przedmioty zainteresowań.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 19 marca 2008, 16:56

Janusz Karlikowski pisze:Dla mnie nowa linai tramwajowa u nas, to linia do Dzbowa przez pola szybsza niż 23/30. Parkitka ale Wrzosowak, po co?? Teraz wszystko ucichło, a 26/27 jadą puste


Rzeczywiście, zaletą tramwaju jest możliwość poprowadzenia go niezależnie od sieci ulicznej. Ale twierdzenie, że tylko wtedy linia jest NOWA i że tylko wtedy przewyższa autobus, świadczy o nieznajomości tematu.

Ewentualnej trasy z centrum na Parkitkę nie da się przeprowadzić przez pola, bo teren jest gęsto zabudowany (na marginesie: po co komu tramwaj w polach, czyli pośrodku niczego? Tramwaje puszcza się niezależnym trasami, gdy od początku projektowano dzielnicę z „kręgosłupem tramwajowym”. Bądź, gdy wykorzystuje się korytarz nieczynnej linii kolejowej). Linia na Parkitkę, wg ostatnich analiz, miała by biec ul. Dekabrustów - Okulickiego, a więc nie spełniałaby januszowego kryterium NOWOŚCI. Wszak kursuje tędy autobus nr 28...

Wracając do Błeszna. Szkoda, że nie będzie tramwaju na Gajowej, bo dawałoby to nową jakość. Ale i „elektryfikacja” linii autobusowych 26/27 ma sens. Miasto z roku na rok staje się coraz bardziej zatłoczone, a tramwaje znakomicie radzą sobie w korkach, w przeciwieństwie do autobusów. Nie, nie twierdzę, że zatkają się ulice Orkana i Jesienna. Tak nigdy się nie stanie. Ale autobus w drodze do centrum, które jest głównym celem podróży, może utknąć na Krakowskiej przy nowej Galerii Jurajskiej i przed pl. Daszyńskiego. A w Aleje w ogóle nie wiedzie, ponieważ za kilka lat zamienione zostaną w deptak. I to jest drugi argument przemawiający za tramwajem.
Nie da się skonstruować tras autobusowych (muszą jeździć ulicami poprzecznymi do Alej), by obsługiwały jednocześnie przystanki przy pl. Daszyńskiego, Megasamie i Biegańskiego. Trzeba coś wybrać. A jeśli rozdzieli się linie 26/27 to pogorszy się dojazd, bo każda odrębnie daje takt zaledwie 20-minutowy.

PS Podtrzymuję, że trasa na Błeszno powinna się kończyć na rogu ul. Jesiennej i Boh. Katynia

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 19 marca 2008, 17:04

REALISTA pisze:Uważam ze trzeba wysłuchac ludzi a nie narzucać im odgórnie swoją wole ( z rozmów z mieszkancami Rakowa to głosy są przeciw lub obojętne. Nasi Jajogłowi powinni posłuchac głosu ludzi


Władze miasta włożyły zbyrt mało wysiłku by przekonać mieszkańców do najlepszego rozwiązania. Ludziom, którzy protestują baądź mają obawy, nie dziwię się, bo skąd mają wiedzieć, jak wygląd anowoczesny projekt. Do tej pory wydaje się im, że tramwaj to potrzebuje hektarów, najlepiej dwupasmowej ulicy i środkowego szerokiego na 100 metrów trawnika.
Tylko, że do takiego tramwaju idzie się kilometrami, pokonując po drodze ruchliwe ulice (przejście podziemne to kolejna przeszkoda). A dziś trzeba myśleć o tym, co zrobić, by ludzie chcieli korzystać z kom. publicznej, bo inaczej miasto się zakorkuje. I nie pomogą tu żadne inwestycje, bo centrum Częstochowy (jak i każdego innego miasta) jest ciasne. Dlatego tramwaje puszcza się dziś w środek osiedli, właśnie takimi ul. Gajowymi, by do przystanmku było nie dalej niz do własnego auta zaparkowanego pod blokiem.
Przykłady REALISTA - może znaleźć na stronie www.tramwajbleszno.prv.pl
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Odpowiedzi moderatora

Postautor: Dominik Wójcik » 19 marca 2008, 17:06

Tomasz Haładyj pisze:PS Podtrzymuję, że trasa na Błeszno powinna się kończyć na rogu ul. Jesiennej i Boh. Katynia

Ten cytat powtarzam dla użytkowników, którzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem...

REALISTA
Status: Offline

Postautor: REALISTA » 03 kwietnia 2008, 01:00

KAŻDY UMIE CZYTAC TYLKO CO WY ROBICIE ZEBY TA TRASA ZAKOŃCZYŁA SIE PĘTLĄ NA BLESZNIE .
OCZYWIŚCIE NIC !!!!.
CZCZE GADANIE - NO CHYBA ZE SIE MYLE TO PROSZE O DOWODY .

POZDRAWIAM .

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 03 kwietnia 2008, 15:07

Przedstawiliśmy swoje koncepcje. Wiele z nich wdrożono. Noestety punktem zapalnym jest właśnie poruszony przez REALISTA problem: teraz są zamiary zlikwidowania pierwszej (błeszańskiej) pętli na rzecz ulokowania tam... podstacji zasilającej.
Oto Częstochowa...
Ale może po wyborach coś się jeszcze uda zmienić...

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 05 kwietnia 2008, 19:25

witam wszystkich.

Ponieważ na tym forum jest utrudnione cytowanie odniosę się do wypowiedzi przedmówców i samej idei en masse jak mawiają anglicy.

Tramwaj na Błeszno-tak, a czemu:
-tramwaj to tramwaj nie śmierdzi już w 8 lat po zakupie,
-jeśli ma wydzielone torowisko to jeszcze lepiej, jedzie się doś szybko,
-tramwaj może mieć nawet 36 metrów-bydgoskie Pesy w Warszawie- miodzio;
choć wolałbym na Północ, tam mieszkam a mam utrudnione użytkowanie (choć nie ukrywam, cieszyłbym się, gdyby nawet wydłużyli go do końca Wyzwolenia wtedy mógłbym się przesiąść na tramwaj z 24, ba, cieszyłbym się nawet z przystanku Iwaszkiewicza, ale w wersji Iwaszkiewicza, a nie tunel-przejście do M1 :evil: , wtedy miałbym szybkie przesiadki na/z 24,25,29,22.

Co do najnowszych wynalazków:
-FPS Cegielski, Alst(h)om Konstal, Pesa -tak,
-Siemens Combino -?,
- Bombardier xxx( to gówno co po Krakowie się ślimaczy)-nie.
Z tych korzystałem
-Skoda, WroTram -?.
Z tych nie.

Nie wiem jak za ganicą ale w polsce jednak się buduje nowe linie po wydzielonych torowiskach,Poznań, Krakow, Wrocław, lub nawet wydziela, Most Poniatowskiego (dość stare), Most Śląsko-Dąbrowski(stare, ale zmieniane niedawno in plus dla tramwajów), Most Grota Roweckiego (oddzielny poziom na moście, niedawno ponownie przystosowywany), Most Północny, ul. Powstańców Śląskich( i niestety nie obrzeżami osiedla tylko była to elektryfikacja dotychczasowych linii autobusowych), ul. Wołoska, ul. Wolska (przeniesienie linii z jezdni na trawę).

Z zagranicy to wiem, iż w Portland, w stanie Oregon tramwaj jeździ po części po czymś co wygląda jak nasza promenada.

Jeśli chodzi o tramwaj na Pólnoc byłbym za dwiema liniami.
Na ulicy Fieldorfa i Tak należy zachować komunkiację autobusową(Kiedrzyn,Wyczerpy,TRW,Brembo,US), zatem moja propozycja jest taka
pierwsze przedłużenie- Promenada- CH M1, Kisielewskiego, Michałowskiego, Sosabowskiego-crossroads- Kukuczki- Pętla Promenada Las
drugie przedłużenie pętla Fieldorfa-wiadukt-Witosa-crossroads-tunel Aniołowski-PKP Aniołów- Wyczepy Górne osiedle.

Co do niebudowania dróg, jeszcze chyba, nie teraz, zbudujmy choć A1, bezkolizyjną Wojska Polskiego, wiadukt Sobieskiego, wiadukt Garibaldiego, wiadukt Fieldorfa na torami PKP, wezeł warszawska/DK1, ciąg Wrocławska-Obrońców Westerplatte-Tunel Aniolowski- Warszawska, bezkolizyjną Bugajską wtedy możemy się zatrzymać.
Jak widać w powyzszym zestawieniu z nowych dróg to tylko A1, Bugajska-bis i Obrońców Westerplatte to nowe drogi, reszta to tylko wiadukty i tunele.

Na koniew mały apel nie wyzywajmy nikogo od warszawki, oni maja w tym temacie (uciążliwy tranzyt), podobne problemy jak my.

Dziękuję.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 06 kwietnia 2008, 00:11

tctiv pisze:na tym forum jest utrudnione cytowanie

Cytowanie możliwe jest na dwa sposoby:
    1. Zaznaczenie części tekstu i kliknięcie małej chmurki w prawym górnym rogu wypowiedzi. Tekst pojawi się samoczynnie w dolnym okie szybkiem odpowiedzi.
    2. Kliknięcie dużej chmurki w prawym górnym rogu danej wypowiedzi - cała wypowiedź pojawi się w oknie szybkiej odpowiedzi.


CKMKM posiada również własną koncepcję sieci tramwajowej w Częstochowie, oto ona:
mapka
lub cały tekst:
tekst

tctiv, dziękuję za rzeczową wypowiedź.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 04 maja 2008, 18:38

Witam serdecznie członków CKMKM oraz sympatyków klubu.
Na wstępie chciałbym się przedstawić, nazywam się Krzysztof Basiukiewicz i jestem Radnym Dzielnicy Wrzosowiak (kadencja 2007-2011). To właśnie ode mnie i mojego kolegi znacie sprawę protestów mieszkańców przeciw linii tramwajowej. Jak zauważyłem powstał osobny temat poświęcony tej absurdalnej inicjatywie. Protestujący to głównie mieszkańcy ul Bohaterów Katynia ( blok przy skrzyżowaniu Jesiennej i Boh Katynia ) oraz kilku domów prywatnych przy ul Jesiennej . Podczas rozwieszania plakatów promujących nowa linie (Widziałem ze plakaty można pobrać; pomysł na plakaty powstał w ciągu 10 min i było to zrobione pod presja czasu, stad żadne to arcydziełoJ ) , ja i kolega mieliśmy możliwość rozmowy z przeciwnikami tej linii. Myślę że część przeciwników udało się przekonać i z tego co wiem nie podpisali tej petycji, jednak są osoby do których żadne argumenty nie trafiają.
Myślę ze zawsze jacyś pieniacze się znajda i nie ma na to żadnej rady. Wiem że petycja juz trafiła na ręce Prezydenta Miasta Tadeusza Wrony w zeszłym tygodniu.
Ale szczerze to nie martwił bym się o dalsze losy budowy, jednak trzeba pilnować aby sprawy nie poszły w złym kierunku.
Pozdrawiam.

jober
Status: Offline

NIE

Postautor: jober » 24 maja 2008, 23:59

Jestem całkowicie przeciwny eryfikacji czy jak to się pisze linii 26 i 27. Mieszkam na Starym Błesznie i często korzystam z linii 26 by dojechać na tysiąclecie (wysiadam przy komendzie). Gdyby nie było tego autobusy musiałbym iść na tramwaj na katynia dodatkowe 7 minut a i tak podjechałbym maksymalnie po hale polonie a z tamtąd z buta no okólną??

MOja propozycja: linia trmawajowa: gajową

26 i 27 starą traśa tylk co poł godziny.

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 25 maja 2008, 11:05

Dla jednej osoby nikt nie będzie przesuwał tramwaju.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 25 maja 2008, 17:03

jober pisze:przeciwny eryfikacji czy jak to się pisze

elektryfikacji

jober
Status: Offline

Postautor: jober » 25 maja 2008, 21:09

Dla jednej??? Bardzo dużo ludzi korzysta z 26 nie tylko aby dojechac na tysiąclecie ale i na wrzosowiak. To nie jest wyłącznie mój kaprys. A co z komuniakcją wrzosowiak- ostatni grosz?? Obecnie obsługują to linie 26 i 27. Ac co będzie w przyszłości? A i jeszcze jedno nie tylko ja chce przesunięcia tramwaju na gajową przecież całe CKMKM także. Niech zostawią Jagiellońską dla 26 i 27, a tramwaj niech wjeżdża w głąb dzielnic.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 25 maja 2008, 22:44

Obudziłeś sie 1,5 roku za pozno.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość