Zmiana profili peronów pod Twista

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Zmiana profili peronów pod Twista

Postautor: Tomasz Haladyj » 19 marca 2012, 17:29

Przystanek Rondo Mickiewicza w kierunku Rakowa zostanie przeniesiony za rondo, czyli na wysokość przystanku w kierunku przeciwnym

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 marca 2012, 17:31

O to przesiadający się z autobusów od strony Stradomia będą skakać z radości :evil:

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 19 marca 2012, 17:32

A była tam taka ładna przesiadka "Drzwi w drzwi".

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 marca 2012, 17:37

Ale w Częstochowie dba się o dobrą kondycję pasażera.
Nie wiem czy ktoś tu pamięta (no raczej kilka osób powinno), ale kiedyś przystanek KUCELIN-SZPITAL (dawniej po prostu KUCELIN) w stronę centrum znajdował się tuż obok przejścia dla pieszych przy końcowym przystanku tramwaju. No, ale cóż teraz niektórzy z "Konia trojańskiego" mogli by tu nie dojść. A za to ludzie sobie biegają te 80-100 metrów

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 19 marca 2012, 17:46

No dokładnie, bo tam jest dziwny przypadek niegospodarności, czyli na jeden pas za dużo miejsca, ale na dwa za mało. I nie, żeby ten wyjazd był wyjątkiem, bo taki jest każdy inny. Czyli nic zaskakującego dla kierującego pojazdem, ale jednak nie da się...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 19 marca 2012, 17:59

Również wolałbym zwęzić pas ruchu dla pozostania przystanka w tym miejscu...

A do co wagonu Parkitka - temat o Imionach jest tutaj: viewtopic.php?t=2251&postdays=0&postorder=asc&start=0

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 20 marca 2012, 11:30

W miejscu, gdzie przy Rondzie Mickiewicza ma być nowy przystanek - zalano już dwa fundamenty pod nowe słupy - te, które tam są, znajdują się za blisko torów jak na standardy przystanków.
Co ciekawe, nowy przystanek też będzie na łuku, tylko mniejszym. No i jeszcze jedna rzecz: czy zrobią przejście przez tory oznaczone na załączonym zdjęciu znakiem zapytania. Bo jeśli nie, to ludzie wysiadłszy z tramwaju będą chodzić naokoło - do przejścia a potem w tył, bądź po prostu przejdą przez tory na skróty.
Obecne przystanki zaznaczone na pomarańczowo, projektowany - na żółto.
MPK mówi, że przystanek przeniesie do końca kwietnia.
Załączniki
rondo_mic-przyst.JPG

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 marca 2012, 11:32

Tomasz Haładyj pisze:Bo jeśli nie to ludzie wysiadłszy z tramwaju będą chodzić naokoło - do przejs-ścia a potem w tył, bądź po prostu przejdą przez tory na skróty
Raczej zejdą z peronu na jezdnię 1 Maja i wtedy przejdą przez tory na ukos.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 20 marca 2012, 14:43

Dałbym głowę , że przystanek w kierunku północnym jest obecnie bliżej skrzyżowania.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 20 marca 2012, 20:48

Wypadałoby wreszcie wyjaśnić, dlaczego twist nie mieści się na wszystkich przystankach, choć w specyfikacji przetargowej MPK napisało, że jego parametry ruchowe mają odpowiadać stopiątce.
Winnien jest nie twist lecz nie trzymająca norm infrastruktura. Na rysunku pokazuję, dlaczego nieprawidłowo zbudowane perony nie szkodzą stopiątkom a twistom - i owszem.

Otóż pudło stopiątki ma na dole skosy a twist nie.
Na ilustracji na rys. 1 stopiątka stoi przy prawidłowo zbudowanym peronie.
Rys. 2 - to peron zbyt blisko szyny, ale stopiątce to nie przeszkadza właśnie dlatego, że ma skos, ale też wyżej zawieszone pudło.
Rys. 3 to twist przy prawidłowo zwymiarowanym peronie.
Rys. 4 to peron zbyt blisko - następuje kolizja.

Niektóre przedsiębiorstwa komunikacyjne żądają takich samych skosów jak w 105Na w nowych tramwajach (np. Warszawa w swingach) wychodząc z założenia, że doprowadzenie infrastruktury do prawidłowego staniu wykracza poza ich możliwości. Ale np. swingi dla Segedynu (Szeged) na Węgrzech skosów nie mają. Podobnie nie ma skosów w bombardierach krakowskich.

Czy nasze MPK popełniło błąd nie zamawiając skosów? Moim zdaniem nie. Bo jak są skosy, to wprawdzie przy wprowadzaniu pojazdu do ruchu kłopot mniejszy, ale potem okazuje się, że na niektórych przystankach - tych akurat zbudowanych dobrze - dziura między krawędzią peronu a pojazdem jest zbyt duża. Dlatego właściwsze jest zmobilizowanie się - zwłaszcza na tak niedużej sieci jak częstochowska - i szybkie doprowadzenie przystanków do rozmiarów zgodnych z normami.
Na szczęście czasu na to trochę mamy, bo i tak Pesa musi przeprowadzać testy homologacyjne, więc twist pasażerów na razie wozić nie może.
Załączniki
perony-twist.JPG

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 20 marca 2012, 20:58

Tomasz Haładyj pisze:Na szczęście czasu na to trochę mamy
..na szczęście ! Bo mogła być "kicha" jakby przyszły jednego dnia a na drugi miały wyjechać na trasę ! Oj mieliby co niektórzy (przeciwnicy "TnB") pole do popisu i komentowania po co ta inwestycja, po co te tramwaje !

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3713
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 20 marca 2012, 21:02

Dobrze prawisz.
I moim zdaniem zakup ów tramwaju z takim zakończeniem pudła jest strzałem w punkt. To de facto skłania organizatora/przewoźnika do modernizacji infrastruktury pod nowoczesne tramwaje. I tego trzeba się trzymać, chociażby przy budowie TnP, tak by nie było problemów etc.

Piotr Radoliński pisze:
Tomasz Haładyj pisze:Na szczęście czasu na to trochę mamy
..na szczęście ! Bo mogła być "kicha" jakby przyszły jednego dnia a na drugi miały wyjechać na trasę ! Oj mieliby co niektórzy (przeciwnicy "TnB") pole do popisu i komentowania po co ta inwestycja, po co te tramwaje !

Dokładnie Piotrze. To jest to o czym wczoraj w rozmowie telefonicznej rozmawialiśmy.
Oczywiście to jest w wielkim skrócie, ale podaje kierunek myśli.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 20 marca 2012, 21:30

Mnie tylko intryguje jedna rzecz. Jak mogli spieprzyć peron na przystanku Ostatni Grosz, skoro był on robiony już pod Twista? I tak, jak stwierdził Piotr, niech lepiej ktoś sprawdzi perony na trasie TnB, póki nie jest za późno.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 20 marca 2012, 23:42

Zapomnieli o braku podcięć fartuchów, ale fakt - tnb trzeba zwtmiarować.
Może klubowy wypad z miarą?

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Maciej Urbaniak » 21 marca 2012, 16:22

Obecnie trwają prace przy hali Polonia - perony i krawężniki na "dojeździe" do nich (tak myślałem że z nimi będzie problem bo były powykrzywiane we wszystkie strony...). Przy politechnice nie zauważyłem żadnych śladów działania więc to pewnie tam (Polonia) wczoraj utknął nasz nowy nabytek.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 21 marca 2012, 16:48

Zapomniałem napisać w poprzednim poście. Wcześniej było wspominane o poprawkach na przystankach Ostatni Grosz, ale przechodziłem tam dzisiaj i nic nie zauważyłem. Widać było za to poprawki przy Rondzie Mickiewicza.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 22 marca 2012, 01:43

Tomasz Haładyj pisze:Jeśli tak jest to Marcin powinien bić się w piersi, że firma, którą reprezentuje nie dba o to by w tzw. skrajnię nie wchodziły żadne elementy infrastruktury

Tu nie chodzi o to, żeby w skrajnię nie wchodziły żadne elementy, tylko o to, żeby skrajnia była taka, jaka być powinna, a nie jest. Twist powinien się w nią wpisywać, a to, że się nie wpisuje, to wyłącznie wina MPK i ich niedbalstwa. Sami narobili sobie roboty... Niemniej jednak, Twist dojechał już do Tysiąclecia, więc niebawem powinien dotrzeć do pętli na Fieldorfa. Teraz trzeba się będzie zająć drogą powrotną i TnB rzecz jasna...

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 22 marca 2012, 10:47

Minionej nocy twist dotarł do pętli Fieldorfa. Po czym wrócił do zajezdni tyłem, czyli tym samym torem.
Przystanek na pętli Fieldorfa przeniosą na odcinek prosty, czyli dokładnie naprzeciwko przystanku dla wysiadajacych. Tłumaczone jest to tym, że gdyby wyprofilowano znajdujący sie na łuku peron wg skrajni, to dziura między peronem a stopniem stopiątki (ma na dole pudła podcięcie) byłaby za duża. Szczególnie - usłuszałem - było by to niebezpieczne dla wysiadajacych. Ten argument - to już mówię od siebie - pasuje do Ronda Mickiewicza ale nie do Fieldorfa, gdzie się tylko wsiada.
Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 marca 2012, 11:29

Rzeczywiście dziwny argument dla przystanku dla wsiadających... Ale przeniesienie przystanku nie szkodzi, w końcu w przyszłości pętla ma zniknąć, a linia iść na Kukuczki. Przynajmniej raz robi się coś, co nie kłóci się z dalszymi planami.

No i bardzo dobrze, że w naszym "metrze" nie było problemów :P .

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 22 marca 2012, 11:41

Mam mieszane uczucia. Jakaś starowinka poruszająca się o lasce pozwiedzałaby, że na łuku faktycznie ma daleko do schodków 105-ki. Z drugiej strony ja dla przykładu nie miałbym problemu z wejściem.

Szkoda tylko historycznego peronu.

Takie są konsekwencje użytkowania przez dziesięciolecia tymczasowej konstrukcji

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 marca 2012, 12:57

RK:Twist już w testach homologacyjnych pisze:Przy okazji jazd próbnych okazało się, że mimo zachowania przez tramwaj skrajni nie może on wjechać na niektóre perony(...) W grę wchodzi aż 20 peronów na przystankach (...) Tylko w przypadku dwóch przystanków - na rondzie Mickiewicza i przy Fieldorfa - konieczna będzie przebudowa przystanków. Ma się zakończyć do połowy kwietnia. Jeśli chodzi o nowobudowaną trasę na Błeszno, w grę wchodzi przebudowa jednego przystanku(...)

RK:Twist już w testach homologacyjnych pisze:Już w nocy z 20 na 21 marca Twist rozpędził się do maksymalnej prędkości 70 km/h na torowisku w Al. Niepodległości, w okolicach zajezdni

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3713
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 22 marca 2012, 13:13

W rozmowie z Tomkiem R. właśnie obawialiśmy się problemów przy pętli Fieldorfa i okazały się słuszne. Zobaczym jak wyjdzie to w praniu.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 22 marca 2012, 14:25

Rafał Lamch pisze:Ja nie do końca rozumiem, bo z tego wynikałoby, że nigdzie nie może być przystanków na łuku. A są na całym świecie.

Zacytuję co mi powiedzieli: chodzi o różnice w szparze między stopiątką a twistem na łukach

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6697
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 22 marca 2012, 17:00

Tomasz Haładyj pisze:Zacytuję co mi powiedzieli: chodzi o różnice w szparze między stopiątką a twistem na łukach

Ale teraz jak 105Na staje to ostatnie wejście jest na środku szyn !! (w pierwszy wagonie)i trzeba mieć długie nogi żeby wejść z peronu, to ja pytam dlaczego teraz to przeszkadza ??
A jeszcze jedno pytanie:
Czy w nowy miejscu będzie wiata ??
A jakiej wielkości ??
Tak pytam ponieważ tam jest ok.1,5m na peron !!
Teraz można był się schować pod dachem budynku kasowego i wiaty dużej.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 22 marca 2012, 17:36

Rafał Lamch pisze:wynikałoby, że nigdzie nie może być przystanków na łuku. A są na całym świecie.
Chodzi o to, że łuki mamy dostosowane do stopiętek, stodwójek i czteryenek. Twist jest u dołu za szeroki i fizyki nie przeskoczysz.
Tomasz Haładyj pisze:różnice w szparze między stopiątką a twistem na łukach
Tomasz Rorat pisze:teraz jak 105Na staje to ostatnie wejście jest na środku szyn !! (w pierwszy wagonie)i trzeba mieć długie nogi żeby wejść z peronu, to ja pytam dlaczego teraz to przeszkadza
Bo będzie jeszcze szerzej, dlatego trzeba wpuszczać ludzi gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6697
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 22 marca 2012, 17:42

Dominik Wójcik pisze:Bo będzie jeszcze szerzej, dlatego trzeba wpuszczać ludzi gdzie indziej.

To to wiem, tylko dlaczego przez X-lat nikomu ta szpara, też duża nikomu nie przeszkadzał.
Bo nikt chyba z kierownictwa tego nie widział, a teraz dzięki nowemu to chodzą za nim, to widzą zaległości z kilkunastu lat.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 22 marca 2012, 17:53

Tomasz Rorat pisze:dlaczego przez X-lat nikomu ta szpara, też duża nikomu nie przeszkadzał
Bo była, jaka była, a teraz - powtarzam Ci i wytłuszczam - będzie jeszcze większa, bo Twist się nie mieści.
Dla Twista nowa, poszerzona szpara (jakie to zbereźne) będzie na styk i byłoby dobrze, ale przy 105-tce będzie już za duża.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6697
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 22 marca 2012, 18:07

Dominik Wójcik pisze:Dla Twista nowa, poszerzona szpara (jakie to zbereźne) będzie na styk i byłoby dobrze, ale przy 105-tce będzie już za duża.

Tak wiem że będzie większa. Chodziło mi że dawniej to nie przeszkadzało i tak już była duża, może zrobię zdjęcie jak wygląda szpara w 105Na na pętli.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 23 marca 2012, 09:01

Nie żebym coś sugerował, ale według projektu przystanek tramwajowy Żarecka w stronę centrum również jest na niemałym łuku. Rzekłbym nawet że w rzeczywistości ten łuk jest nieco większy niż na projekcie, chyba że go jakoś wyprofilują na łagodniejszy.
Może jeszcze czas aby zweryfikować wymiary i dostosować niezbudowane jeszcze perony tak, aby nie trzeba było ich potem przerabiać.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6697
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 23 marca 2012, 10:48

Rafał Lamch pisze:W normalnej sytuacji mógłbyś się schować w stojącym tramwaju. Ale przecież on nie będzie tam stał, bo oni będą siedzieć przy punkcie kontrolnym i popijać kawkę. Zresztą ja tych motorniczych nie rozumiem - jak powożę, to nigdy do tych budek nie chodzę.

Oni teraz nie mają czasu, odjazd jest po 3 minutach po przyjedzie planowym !!
Minęły czasy jak na pętli na Fieldorfa stał do 3 składów, teraz pojawia sie i odrazu znika.
A czas postoju maja na PKP Raków gdzie nie mogą zrobić sobie kawki.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 23 marca 2012, 11:49

Tomasz Rorat pisze:Chodziło mi że dawniej to nie przeszkadzało i tak już była duża, może zrobię zdjęcie jak wygląda szpara w 105Na na pętli.
Była - jeszcze nie przeszkadzało.
A będzie jeszcze większa - to już będzie przeszkadzało.

Pamiętaj, że 105 nadal będą jeździć.

Czyli obecna duża szpara jeszcze nie przeszkadza, mimo, że już jest duża. A MPK ją jeszcze bardziej powiększy. Wtedy będzie mega-duża (jak w połogu), czyli już zbyt duża, aby nie przeszkadzała.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 23 marca 2012, 12:27

Na Fieldorfa już zaczęli coś robić - darń zerwali w miejscu nowego peronu

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 23 marca 2012, 17:07

Tomasz Haładyj pisze:Na Fieldorfa już zaczęli coś robić - darń zerwali w miejscu nowego peronu

Czyli tramwaj jeszcze bardziej oddala się od jednostek Północ C-D. Świetnie!
Ciekawe gdzie przeniosą przystanek "Bukowa" (w kierunku Centrum) na TnB?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 24 marca 2012, 10:40

Dzisiaj przerabiają peron na przystanku II aleja NMP w kierunku Kucelina.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 24 marca 2012, 19:59

Nowe słupy na nowym przystanku przy Rondzie Mickiewicza w kierunku Rakowa już są i chyba nawet zastąpiły już w 100% stare słupy - jechałem za szybko i nie widziałem wiele :P

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 24 marca 2012, 20:09

Tomasz Haładyj pisze:Na Fieldorfa już zaczęli coś robić

Dzisiaj już nie było śladu po żadnych pracach. Wyglądało na skończone.
Ciekawe gdzie przeniosą przystanek "Bukowa" (w kierunku Centrum) na TnB?
Czemu mieli by go przenosić? Dobrze by było aby Twist testowo (chyba było wspomniane) przejechał jak najdalej jest możliwe na nowym odcinku (chyba że torowisko na Jagiellońskiej nie podbite).

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 24 marca 2012, 20:12

Marcin Strzelecki pisze:chyba że torowisko na Jagiellońskiej nie podbite

Niestety, obawiam się, że maszyna do podbijania przyjedzie na sam koniec inwestycji za jakieś 2 miesiące. Orkana i połowa Jesiennej jest gotowa.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 marca 2012, 20:26

Marcin Strzelecki pisze:Dobrze by było aby Twist testowo (chyba było wspomniane) przejechał jak najdalej jest możliwe na nowym odcinku (chyba że torowisko na Jagiellońskiej nie podbite).
...pytanie jak z zasilaniem sieci ?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 24 marca 2012, 20:35

...pytanie jak z zasilaniem sieci ?

O tym też nie pomyślałem. Jednak na ten jeden przejazd udało by się jakoś podłączyć zasilanie, jeżeli nie jest podłączone.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 24 marca 2012, 20:58

Pętla na Fieldorfa. Poprawcie po mnie błędy, bywam tam rzadko.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 marca 2012, 21:06

Marcin Strzelecki pisze:O tym też nie pomyślałem. Jednak na ten jeden przejazd udało by się jakoś podłączyć zasilanie, jeżeli nie jest podłączone.
Jak ja lubię takie "jakoś to będzie".... A jeśli infrastruktura zasilająca nie jest kompletna?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 24 marca 2012, 21:10

Michał Grzegorczyk pisze:A jeśli infrastruktura zasilająca nie jest kompletna?

Przeszkód może wyskoczyć jeszcze wiele.
Michał Grzegorczyk pisze:"jakoś to będzie"

Nie mam takiego podejścia. Kiedyś muszą przetestować.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 marca 2012, 21:15

Marcin Strzelecki pisze:Nie mam takiego podejścia. Kiedyś muszą przetestować.
OK. Po prostu z wypowiedzi wywnioskowałem, że oczekujesz tego już teraz.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 24 marca 2012, 21:17

Michał Grzegorczyk pisze:
Marcin Strzelecki pisze:Nie mam takiego podejścia. Kiedyś muszą przetestować.
OK. Po prostu z wypowiedzi wywnioskowałem, że oczekujesz tego już teraz.

Aż tak niecierpliwy nie jestem :)

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 25 marca 2012, 00:20

Marcin Strzelecki pisze:Jednak na ten jeden przejazd udało by się jakoś podłączyć zasilanie, jeżeli nie jest podłączone.

Jeżeli inwestycja nie jest skończona i nie jest "odebrana" i zatwierdzona protokołem, wówczas nie ma możliwości, aby "jakoś podłączać energię elektryczną". Było0by to postępowanie niezgodne z regulaminem tego rodzaju prac budowlanych i zasadami bezpieczeństwa. PO za tym zapewne budowa jest objęta pewnego rodzaju "gwarancją", którą możnaby stracić. Powodów jest wiele w każdym razie...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 25 marca 2012, 11:32

A ja nie widzę innej możliwości niż przejazd przez nową linię Twista przed jej odbiorem.

To jak sprawdzić np. napięcia itd na linii bez podłączenia prądu? I nie jakoś :P Tylko prawidłowo! :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 marca 2012, 11:41

Jest różnica między przekazaniem do odbiorów i odbiorem. A otwarcie to jeszcze coś zupełnie innego.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 25 marca 2012, 11:48

Szymon Kryczka pisze:A ja nie widzę innej możliwości niż przejazd przez nową linię Twista przed jej odbiorem
Przejazd techniczny na pewno się odbędzie, jednak do tego muszą być spełnione poszczególne warunki:
- torowisko musi być skończone (w ul. Jagiellońskiej - nie podbite torowisko i na fragmencie ul. Jesiennej brakuje torowiska - trzeba je położyć i dokonać podbicia torów)
- musi być podane napięcie do sieci, która na chwilę obecną jest w budowe i rozwieszona jest do końca al. 11 Listopada - a panowie, którzy ją wieszają dalej, zapewne nie pracują "pod napięciem" - no chyba, że "terminowym" :D
Tak więc Szymonie, nie martw się - przejazd będzie jak tylko zostaną spełnione ku temu warunki ! :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 25 marca 2012, 11:58

Piotr Radoliński pisze:w ul. Jagiellońskiej i na fragmencie ul. Jesiennej brakuje torowiska - trzeba je położyć i dokonać podbicia torów

Gdzie na Jagiellońskiej brakuje torów? Wydaje mi się, że od Estakady do "domku bez namiotu" torowisko jest kompletne.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5210
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 25 marca 2012, 11:59

Gdzie na Jagiellońskiej brakuje torów? Wydaje mi się, że od Estakady do "domku bez namiotu" torowisko jest kompletne.

Brakuje kawałek przed skrzyżowaniem ze Źródlaną i Orkana.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości