Zmiana profili peronów pod Twista

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 25 marca 2012, 12:22

Krzysiek Ociepa pisze:Gdzie na Jagiellońskiej brakuje torów? Wydaje mi się, że od Estakady do "domku bez namiotu" torowisko jest kompletne
...za bardzo skróciłem myśl - już poprawiłem tekst ! ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3159
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 25 marca 2012, 13:40

Patryk Hartman pisze:Brakuje kawałek przed skrzyżowaniem ze Źródlaną i Orkana.

No właśnie nie brakuje. Byłem tam ostatnio i jest całość, w zasadzie to już od dawna, przed zimą już było. Torowisko jest jedynie nie podbite.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 25 marca 2012, 18:26

Dlaczego właśnie w tych miejscach torowisko nie jets kompletne? W miejscu obok namiotu też, czekają na jakiś wyrok czy co?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3159
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 25 marca 2012, 18:30

Konrad Machura pisze:Dlaczego właśnie w tych miejscach torowisko nie jets kompletne? W miejscu obok namiotu też, czekają na jakiś wyrok czy co?

Torowisko nie jest kompletne tylko koło "domku bez namiocika". Prace przez jakiś czas wstrzymywał słup energetyczny. Pewnie niedługo dokończą tam torowisko.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16128
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 marca 2012, 18:30

Konrad Machura pisze:czekają na jakiś wyrok czy co
Obawiam się, ze na jakieś orzeczenie. I trochę mnie to martwi, bo wszędzie prace, a tu zastój. Żywego ducha nie ma.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 25 marca 2012, 18:49

Jak dla mnie to mogą mu torowisko przez środek dużego pokoju poprowadzić.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16128
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 marca 2012, 18:52

Tym bardziej dziwne, że prace idą żwawo na końcowym odcinku, a w środku zostaje ewidentna dziura i tak jak napisałem nikogo tam nie ma. Jakby zapomniany odcinek torów, a to może 50-60 metrów

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 25 marca 2012, 18:54

Janusz Karlikowski pisze:a w środku zostaje ewidentna dziura i tak jak napisałem nikogo tam nie ma. Jakby zapomniany odcinek torów, a to może 50-60 metrów

Spokojnie pojadą Twistem na testy to zobaczą że brakuje i wtedy zrobią brakujące :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 25 marca 2012, 19:10

Co do brakujących odcinków torowiska na ul. Jesiennej (koło słupa i koło "domku bez namiocika") - spokojna głowa - ekipa TOR-KRAK'u zakończy prace w Poznaniu (a mieli opóźnienie przez biurokrację - jeszcze gorzej niz u nas) to zjawia się w Częstochowie i "łata dziury" a potem robi torowisko w prefabrykatach pod wiaduktem przy DK 1 !

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 25 marca 2012, 20:17

Konrad Machura pisze:W miejscu obok namiotu też, czekają na jakiś wyrok czy co?
Janusz Karlikowski pisze:I trochę mnie to martwi, bo wszędzie prace, a tu zastój.
Tam po prostu brakło kasy na dalsze prace. Owszem - czekali na decyzję z W.Inwestycji, co robić, ale decyzja była jedna - robimy!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 25 marca 2012, 20:30

Janusz Karlikowski pisze:I trochę mnie to martwi, bo wszędzie prace, a tu zastój
...bo ten odcinek musi dokończyć TOR-KRAK !!

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 25 marca 2012, 22:19

Marcin Strzelecki pisze:Pętla na Fieldorfa. Poprawcie po mnie błędy, bywam tam rzadko.


Na samej pętli odsunęli w ub. roku tor od peronu - ten zaś ląćznie zkrawężnikiem pozostał bez zmian. To było odsunięcie z uwagi na szorowanie stopiątek, okazuje się, że za mało jak na twisty - stą decyzja o umieszczeniu peronu na odcinku prostym (naprzeciw pernu dla wysiadających)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 26 marca 2012, 10:51

Dzisiaj prace poszerzające na przystanku Dworzec PKS w kierunku Kucelina.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 26 marca 2012, 11:00

Czyli jadą panowie z tym koksem ;)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 28 marca 2012, 11:58

MPK rozpisało przetarg na budowę dwóch peronów tramwajowych: Rondo Mickiewicza - kierunek Raków i Fieldorfa - kierunek Raków:
http://mpk.czest.pl/przetargi_ogl.html

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16128
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 marca 2012, 12:01

Skoro będzie dopiero przetarg, to za szybko Twist nie wyjedzie jako liniowy (darmowa DWÓJKA). A mówiło się o początku maja. Nie wierzę w ten termin 25.04

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 28 marca 2012, 12:27

Przystanki zrobi się w tydzień. Więc termin jest realny. Bardziej wątpiłbym w termin otrzymania homologacji bo najdłużej to się przekłada papiery z prawej strony biurka na lewą

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 28 marca 2012, 13:53

Czemu MPK nie może samo przerobić przystanków? Po co ten przetarg?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16128
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 marca 2012, 14:19

A dzisiaj prace na Pl. Orląt Lwowskich:
Obrazek
Obrazek

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 28 marca 2012, 14:39

Przymiarka do puszczenia twista do PKP Raków? Ciekawe, czy przebudowa peronu na pl. Orląt Lwowskich to wynik pomiarów, czy też nocnej eskapady twista w te rejony...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 28 marca 2012, 17:23

Szymon Kryczka pisze:Czemu MPK nie może samo przerobić przystanków? Po co ten przetarg?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 marca 2012, 17:58

Miejsce, gdzie będzie nowy przystanek przy rondzie Mickiewicza (kier. Kucelin)
Obrazek

Obrazek

I jeszcze taka ciekawostka - wzdłuż całego ciągu pieszo-rowerowego w al. Niepodległości (od ul. Bór do ronda Mickiewicza) zainstalowano barierki odgradzające od torowiska tramwajowego !
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 marca 2012, 18:53

Piotr Radoliński pisze:I jeszcze taka ciekawostka - wzdłuż całego ciągu pieszo-rowerowego w al. Niepodległości (od ul. Bór do ronda Mickiewicza) zainstalowano barierki odgradzające od torowiska tramwajowego !
Tam nawet nie ma po co przebiegać na drugą stronę :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 marca 2012, 19:01

Michał Grzegorczyk pisze:Tam nawet nie ma po co przebiegać na drugą stronę
...ale można się "stoczyć" pod pojazd szynowy zwany tramwajem !

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16128
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 marca 2012, 19:07

Idąc tym tropem powinni takie zamontować także na innych odcinkach m.in. na Wolności, Kościuszki, gdzie są duże potoki pieszych i czasem ludzie niebezpiecznie blisko torów czasem się znajdują

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 marca 2012, 19:08

Piotr Radoliński pisze:...ale można się "stoczyć" pod pojazd szynowy zwany tramwajem !
Ogródźmy wszystkie ulice, torowiska, chodniki... ogródźmy każdego obywatela! :P W końcu normalny obywatel nie zatacza się w dzień ;) .

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Maciej Urbaniak » 29 marca 2012, 19:31

Trzeba wziąć pod uwagę to że nowo ogrodzony chodnik jest wąski i przebiega dość blisko torowiska więc myślę, że to akurat dobry pomysł. Domyślam się, że jest on przeznaczony jedynie dla pieszych ale jestem pewien, że pojawi się na nim wielu rowerzystów nie lubiących jeździć ulicą a wtedy barierki już na pewno mogą się przydać.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16128
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 marca 2012, 19:50

Nie jestem pewien, ale przejazd rowerem ulicą jest tu chyba niedozwolony. Podobnie jak na wiadukcie w al. Pokoju.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 marca 2012, 20:11

Maciej Urbaniak pisze:Trzeba wziąć pod uwagę to że nowo ogrodzony chodnik jest wąski i przebiega dość blisko torowiska więc myślę, że to akurat dobry pomysł. Domyślam się, że jest on przeznaczony jedynie dla pieszych ale jestem pewien, że pojawi się na nim wielu rowerzystów nie lubiących jeździć ulicą a wtedy barierki już na pewno mogą się przydać.
...jak najbardziej się zgadzam - poza tym tam jest ciąg pieszo-rowerowy !
Janusz Karlikowski pisze:Nie jestem pewien, ale przejazd rowerem ulicą jest tu chyba niedozwolony. Podobnie jak na wiadukcie w al. Pokoju.
Zakaz można postawić, kiedy jest opcja przejazdu drogą dla rowerów lub ciągiem pieszo-rowerowym. W al. Niepodległości jest taki znak B-9 (zakaz wjazdu rowerów)- na odc. rondo Mickiewicza - ul. Bór !
Obrazek

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 29 marca 2012, 20:13

Piotr Radoliński pisze:I jeszcze taka ciekawostka - wzdłuż całego ciągu pieszo-rowerowego w al. Niepodległości (od ul. Bór do ronda Mickiewicza) zainstalowano barierki odgradzające od torowiska tramwajowego !

I chwała im za to. Ja pamiętam, że chyba w tym miejscu oraz między ul \. Bor a wiaduktem były małe płotki kiedyś. Szczątki tych płotków być może jeszcze s lub usunięto je przy naprawie i przebudowie wiaduktu. To są bardzo niebezpieczne miejsca, więc płotki są tam potrzebne.
Michał Grzegorczyk pisze:Tam nawet nie ma po co przebiegać na drugą stronę
Piotr Radoliński pisze:...ale można się "stoczyć" pod pojazd szynowy zwany tramwajem !

Kiedyś rósł jeszcze żywopłot, ale to było za lepszych czasów. Pamiętam, że gdy będąc dzieckiem żywopłot regularnie strzyżono. Dziś jest to nie do pomyślenia... "Żywopłot..?! Jaki żywopłot...?!"
Maciej Urbaniak pisze:rzeba wziąć pod uwagę to że nowo ogrodzony chodnik jest wąski i przebiega dość blisko torowiska więc myślę, że to akurat dobry pomysł. Domyślam się, że jest on przeznaczony jedynie dla pieszych ale jestem pewien, że pojawi się na nim wielu rowerzystów nie lubiących jeździć ulicą a wtedy barierki już na pewno mogą się przydać.
Janusz Karlikowski pisze:Nie jestem pewien, ale przejazd rowerem ulicą jest tu chyba niedozwolony. Podobnie jak na wiadukcie w al. Pokoju.

Tak. Zgadza się. Trotuary w tym miejscu są bardzo wąskie. Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze około 2 lata temu w niektórych miejscach krzaki zarastały trotuar (chodnik), w innych miejscach trotuar się zapadał i osuwał wraz ze skarpą wiaduktu i barierkami, w innych miejscach barierek w ogóle nie było. Niekiedy było to miejsca bardzo niebezpieczne.
Maciej Urbaniak pisze:Domyślam się, że jest on przeznaczony jedynie dla pieszych ale jestem pewien, że pojawi się na nim wielu rowerzystów nie lubiących jeździć ulicą a wtedy barierki już na pewno mogą się przydać.
Janusz Karlikowski pisze:Nie jestem pewien, ale przejazd rowerem ulicą jest tu chyba niedozwolony. Podobnie jak na wiadukcie w al. Pokoju.

Kodeks drogowy zabrania poruszana się rowerzystom po jezdniach mostów i wiaduktów.
Na tym wiadukcie dochodziło do wielu niebezpiecznych sytuacji z udziałem rowerzystów. Trotuary były z wąskie. Pamiętam pewną sytuację z udziałem rowerzysty i autobusu PKS na tym wiadukcie. Świadkiem nie byłem, ale wiem, że była bardzo tragiczna. Pominę z tego tytułu szczegóły...

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Piotr Jeruszka » 29 marca 2012, 20:32

Piotr Radoliński pisze:(...)...jak najbardziej się zgadzam - poza tym tam jest ciąg pieszo-rowerowy

Czy ciąg pieszo-rowerowy nie jest przypadkiem po drugiej (zachodniej) stronie ulicy? Tak wskazują znaki, natomiast po wschodniej (czyli tej ogrodzonej) części jest goły chodnik - a przynajmniej nie zauważyłem znaku, by był tam znak... ten, no, ścieżki rowerowo-pieszej.

Nie mniej jednak - sam, jako rowerzysta, jeżdżę właśnie po chodniku. Bo mając do wyboru stracenie równowagi i wpadnięcie pod koła kolejnego wesołego kierowcy (zachodnia strona) albo co najwyżej obicie się o barierki (wschodnia), to już wolę się obić.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 29 marca 2012, 20:40

Panowie, to jest dość długa prosta między przystankami, można tu dać czadu :P No i motorniczy dadzą w pędzel :P

A co do szerokości ciągu pieszo/rowerowego - nie będzie gorzej niż po drugiej stronie, gdzie spokojnie można minąć się dwoma rowerami - co prawda trzeba mieć stalowe nerwy, gdy z drugiej strony jedzie nie do końca skoordynowany rowerzysta :P

Paweł Szubert
Posty: 192
Rejestracja: 05 maja 2009, 10:32
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Paweł Szubert » 29 marca 2012, 20:54

Beniamin Wójcik pisze:Kodeks drogowy zabrania poruszana się rowerzystom po jezdniach mostów i wiaduktów.

Co? Można jakąś podstawę prawną?

Ciąg pieszo-rowerowy aktualnie jest tylko po stronie zachodniej. Nie wiem czy to aktualne, ale po zakończeniu przebudowy miała tam zostać tylko droga rowerowa, a po stronie wschodniej tylko chodnik. Teraz też w związku z remontem miał zostać dopuszczony ruch rowerów po stronie wschodniej.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 29 marca 2012, 20:57

Beniamin Wójcik pisze:Kodeks drogowy zabrania poruszana się rowerzystom po jezdniach mostów i wiaduktów.

Doprawdy ? Bo jakoś na wiadukcie/moście w al. Boh. Monte Cassino znaki informują, że można swobodnie poruszać się rowerem po wskazanym wiadukcie/moście.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2911
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 marca 2012, 21:04

Patryk Hartman pisze:Doprawdy ? Bo jakoś na wiadukcie/moście w al. Boh. Monte Cassino znaki informują, że można swobodnie poruszać się rowerem po wskazanym wiadukcie/moście.

Po chodniku, dla którego specjalnie dospawano dodatkowe centymetry barierki po zewnętrznej stronie wiaduktu.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 29 marca 2012, 21:04

Łukasz Szkurłat pisze:Patryk Hartman napisał/a:
Doprawdy ? Bo jakoś na wiadukcie/moście w al. Boh. Monte Cassino znaki informują, że można swobodnie poruszać się rowerem po wskazanym wiadukcie/moście.

Po chodniku, dla którego specjalnie dospawano dodatkowe centymetry barierki po zewnętrznej stronie wiaduktu.

Tak. ;)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2911
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 marca 2012, 21:05

No właśnie, a Beniamin pisał o jezdni.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 29 marca 2012, 21:06

No właśnie, a Beniamin pisał o jezdni.

Oj zwykłe niedoczytanie , Łukasz - dzięki za czujność ! :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 03 kwietnia 2012, 16:39

Dzisiaj poprawa- budowa od nowa peronu przy Politechnice w kierunku Fieldorfa, został w tym samy miejscu, ale od nowa krawężniki, podłoże i chyba kostka.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 12 kwietnia 2012, 10:34

Mam pytanie:
Po co było cięcie krawężników przy peronach ??
Jak teraz wymienia się na nowe, budując cały przystanek od nowa.
Czy ktoś ma za dużo kasy ??
przykład:
przystanek Dworzec PKS w kierunku Fieldorfa.
A co do przystanku Rondo Mickiewicza w kierunku Kucelina, a nie można się zatrzymać dwa metry wcześniej i tramwaj stoi na prostym odcinku, tylko zlikwidować barierki przy przystanku 15, nie potrzebna budowa nowego peronu.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 12 kwietnia 2012, 10:59

Pewnie ucięty krawężnik był za wąski, więc robia od nowa. Podwójny wydatek - nie przemyśleli sprawy

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 kwietnia 2012, 11:03

Tomasz Rorat pisze:A co do przystanku Rondo Mickiewicza w kierunku Kucelina, a nie można się zatrzymać dwa metry wcześniej i tramwaj stoi na prostym odcinku, tylko zlikwidować barierki przy przystanku 15, nie potrzebna budowa nowego peronu.
...w rozmowie z.... (a może bez nazwisk) . Osoba ta stwierdziła, że budowa peronu kilka metrów wcześniej jest niemozliwa, gdyż teren między torowiskiem i jezdnia jest za wąski ! :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 12 kwietnia 2012, 11:13

Piotr Radoliński pisze:Osoba ta stwierdziła, że budowa peronu kilka metrów wcześniej jest niemozliwa, gdyż teren między torowiskiem i jezdnia jest za wąski !

Każda wymówka jest dobra, ale czy pasażer będzie zadowolony ??
Chyba że na nowym przystanku (będzie stał monopolowy)będą ławki i najważniejsze czy 15 i PKS będzie się mógł tam zatrzymać.
Na obecnym przystanku z PKS ludzie przesiadają się na tramwaj ( mieszkańcy Konopisk), bo na dworcu to trzeba troche biegać .

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 12 kwietnia 2012, 11:13

Ale nie chodzi o budowanie czegokolwiek, tylko zdjęcie przęsła barierek między peronem a torem. Drugie rozwiązanie to obniżenie peronu by przód nad nim zwisał (czyli nie zahaczał). Tak jest np. w Krakowie - patrz pętla Salwator:
http://www.phototrans.eu/14,320974,0,Bo ... _2022.html
I pytanie: co jest dla pasażwera wygodniejsze: wyższy peron w złym miejscu czy niższy peron w optymalnym?

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 12 kwietnia 2012, 11:23

Tomasz Haładyj pisze:I pytanie: co jest dla pasażwera wygodniejsze: wyższy peron w złym miejscu czy niższy peron w optymalnym?

Oczywiście pytanie retoryczne.
Niemniej jednak jak rozmawiałem z Tomkiem R. na temt tego przystanku, to właśnie stwierdziliśmy, że najlepszym sposobem byłoby "pozbycie się w optymalny sposób barierek" i jak Tomek H. słusznie zasugerował obniżenie peronu.
Wtedy mamy dosłownie punkt przesiadkowy drzwi w drzwi za psie pieniądze.
Najwidoczniej faktycznie, ktoś lubi wydawać publiczne pieniążki na prawo i lewo...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 kwietnia 2012, 12:35

Rafał Lamch pisze:Ty to wiesz, jak mnie rozśmieszyć.
...wiesz Rafale ! Lubię to robić ! :P

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 kwietnia 2012, 17:32

W sobotę przy Fieldorfa robili peron (przetarg rozpisany przez MPK na dwa przystanki: Fieldorfa i Rondo Mickiewicza został rozstrzygnięty)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 15 kwietnia 2012, 13:37

Tomasz Haładyj pisze:W sobotę przy Fieldorfa robili peron (przetarg rozpisany przez MPK na dwa przystanki: Fieldorfa i Rondo Mickiewicza został rozstrzygnięty)


w sobotę kończyli układanie kostki przy dworcu PKP :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2911
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 16 kwietnia 2012, 20:56

Dziś ostro prace ruszyły przy Rondzie Mickiewicza - ustawiano już krawężniki, a koparko-ładowarka wybierała ziemię pod grunt i kostkę brukową.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 kwietnia 2012, 20:58

Czas goni ! :P Jednak musimy także pamiętać, że wielką niewiadomą jest nowy odcinek torowiska - trasa "TnB" !


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości