Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 maja 2012, 19:24

Dziwię się osobiście. Nie temu, że chcą ją używać na co dzień, bo tego się spodziewałem. Ale po pierwsze z powodów oczywistych, czyli geometrii. Wjazd na pętlę od strony północnej będzie raczej skomplikowany i wymagałby nie tylko zmiany nawierzchni, ale i kształtu wjazdu. Druga rzecz to sam fakt puszczania tych linii przez Stary Raków. Jeździłem autobusem linii 12 i 32 od siebie na Parkitce do pętli przy stacji kolejowej i widziałem, że zawsze do zatłoczonego autobusu ludzie przy estakadzie w dużej ilości wsiadali, a wysiadali na przystankach wzdłuż WP, natomiast na przystanku ''Rakowska" autobus pustoszał. Dalej jeździli tylko uczniowie szkół Limanowskiego.

Moja propozycja:
* 12 od estakady przez WP do pętli Stadion Raków
* 24 od estakady przez WP do pętli Stadion Raków
* 32 od estakady przez Limanowskiego, Rakowską, Bohaterów Katynia do pętli Błeszno

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: monter » 17 maja 2012, 19:32

Koledzy, jeśli chodzi o lokalizację wyspy przystankowej na pętli (przystanek początkowy przy stadionie) to jest on usytuowany na prostej, w głębi pętli, a nie bliżej ul. Limanowskiego ponieważ w wytycznych projektowania linii tramwajowych zalecane jest niestosowanie wysp przystankowych, jeśli to jest możliwe, na łukach po ich zewnętrznej stronie. Uzasadnieniem tego jest to, że przy takim łuku motorniczy nie widzi końcowych drzwi składu (są zasłonięte przez obrys tramwaju) i możliwe jest "przytrzaśnięcie" pasażeró lub inny wypadek. Dlatego jeśli się da to unika się takich łukó. Tu to zrobiono cofając przystanek na prostą. W nowych tramwajach są przy drzwiach dodatkowe kamery ułatwiające widoczność ale tylko w nowych, 105-ki ich nie mają a także będą jeździły na tej trasie. A z tym dochodzeniem pieszych do przystanku to nie przesadzajmy, 15 m to nie maraton.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 17 maja 2012, 20:10

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Wczoraj na spotkaniu z mieszkańcami dzielnicy wraz z Szymonem dopytywaliśmy o pętle autobusową przy stadionie. Jak wiadomo jest ona wykładana kostka, ale MZDiT chciałby aby była wylana asfaltem ponieważ chcieli by ją regularnie wykorzystywać. Miał by to być początkowy/końcowy przystanek dla linii 12 oraz 32. Pojechały by one od estakady przez Al Pokoju, Łukasińskiego i Limanowskiego do Stadionu. Jednak na razie to tylko plany.

Jeżeli 12 i 32 pojadą na pętle Stadion Raków, to będzie to kolejny skrót, zamiast jechać tramwajem spod stadionu wybiorą 12 i 32 bo krócej. "Historia lubi się powtarzać".

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 17 maja 2012, 20:25


Jak dla mnie mocno przesadzony artykuł. A brak pętli tramwajowej przy podstacji to błąd. Ale UM stawia wszystko na jedną kartę i jest pewne, że przebudowany fragment nie stanie się wanną - gorąco w to wierzę.

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: monter » 17 maja 2012, 21:41

Też tak sądzę, że przesadzony. Jeśli tylko służby miejskie będą utrzymywały kanalizację deszczową w drożności to będzie ok. Jeśli przyjdzie nawałnica taka jak w 2007 to może być różnie ale na pewno teraz odwodnienie jest o wiele bardziej rozbudowane. Wszystko okaże się w praktyce. Zobaczymy. A co do elektroniki w tramwajach to większość jest na dachu. A to co jest nisko jest wodoszczelne. No chyba, że motorniczy wjedzie w kałużę głębszą niż poziom podłogi - to może być nieciekawie :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 17 maja 2012, 21:58

monter pisze: No chyba, że motorniczy wjedzie w kałużę głębszą niż poziom podłogi - to może być nieciekawie :)
Nooo ! Bo "pasażerzy" zamoczą sobie obuwie i będzie "big problem" ! :D

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 17 maja 2012, 21:59

Piotr Radoliński pisze:
monter pisze: No chyba, że motorniczy wjedzie w kałużę głębszą niż poziom podłogi - to może być nieciekawie :)
Nooo ! Bo "pasażerzy" zamoczą sobie obuwie i będzie "big problem" ! :D

I do tego by pasował utwór Zakopower - "Pójdę boso" ! :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 17 maja 2012, 22:52

Michał Grzegorczyk pisze:Jeździłem autobusem linii 12 i 32 od siebie na Parkitce do pętli przy stacji kolejowej i widziałem, że zawsze do zatłoczonego autobusu ludzie przy estakadzie w dużej ilości wsiadali, a wysiadali na przystankach wzdłuż WP, natomiast na przystanku ''Rakowska" autobus pustoszał. Dalej jeździli tylko uczniowie szkół Limanowskiego.

Oczywiście to jest prawda. Mieszkam pomiędzy przystankami Mireckiego a Rakowska i bardzo duże tłumy wysiadają przy Rakowskiej. Zaledwie garstka jedzie dalej. Podobnie jest z 32 i 24. To jest gęsta zabudowa i wycofanie dwóch silnych, miejskich linii to głupi pomysł. Będzie to jedna z pierwszych złych decyzji MZDiT. Ja rozumiem zaślepienie nowym tramwajem, ale nie popadajmy w skrajności. Trasa TnB nie ma nic wspólnego z trasą tych dwóch linii z wyjątkiem przystanka przy przyszłej pętli tramwajowej przy stadionie. Mam nadzieję, że to tylko spekulacje i ten beznadziejny plan nie ujrzy światła dziennego. Jedynym pomysłem jaki mógłbym poprzeć, to skrócenie 32 do pętli przy Stadionie (oczywiście przez wojska polskiego). Nic innego nie można zmieniać, zwłaszcza, że 12 ma mieć takt zwykły. Można jeszcze wymyślić coś egzotycznego np. 31 pomija Limanowskiego i jedzie przez wojska polskiego. Przy lidlu skręca w Okrzei i jedzie do Łukasińskiego. Dalej obecną trasą.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 17 maja 2012, 22:56

Michał Grzegorczyk pisze:Jeździłem autobusem linii 12 i 32 od siebie na Parkitce do pętli przy stacji kolejowej i widziałem, że zawsze do zatłoczonego autobusu ludzie przy estakadzie w dużej ilości wsiadali, a wysiadali na przystankach wzdłuż WP, natomiast na przystanku ''Rakowska" autobus pustoszał. Dalej jeździli tylko uczniowie szkół Limanowskiego.

Oczywiście to jest prawda. Mieszkam pomiędzy przystankami Mireckiego a Rakowska i bardzo duże tłumy wysiadają przy Rakowskiej. Zaledwie garstka jedzie dalej. Podobnie jest z 32 i 24. To jest gęsta zabudowa i wycofanie dwóch silnych, miejskich linii to głupi pomysł. Będzie to jedna z pierwszych złych decyzji MZDiT. Ja rozumiem zaślepienie nowym tramwajem, ale nie popadajmy w skrajności. Trasa TnB nie ma nic wspólnego z trasą tych dwóch linii z wyjątkiem przystanka przy przyszłej pętli tramwajowej przy stadionie. Mam nadzieję, że to tylko spekulacje i ten beznadziejny plan nie ujrzy światła dziennego. Jedynym pomysłem jaki mógłbym poprzeć, to skrócenie 32 do pętli przy Stadionie (oczywiście przez wojska polskiego). Nic innego nie można zmieniać, zwłaszcza, że 12 ma mieć takt zwykły.
Michał Grzegorczyk pisze:Moja propozycja:
* 32 od estakady przez Limanowskiego, Rakowską, Bohaterów Katynia do pętli Błeszno
[/quote]
Odpada. Będzie po części powielać 19 i TnB. No i pomija Wojska polskiego, gdzie jest bardzo potrzebne.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 maja 2012, 23:30

19 będzie powielać w małym zakresie, bo tylko odcinek od Katynia do Pokoju i kursowało by takie 32 w całkiem innej relacji. Mogłoby być ciekawym pomysłem dla jadących do centrum z rejonu Starego Rakowa. Pamiętaj, że byłaby to trasa podobna do 2+ ;) Przy okazji zbadać można zainteresowanie i może tym tropem szły myśli MZDiT. Natomiast jedna z tych dwóch (12, 32) linii powinna zostać na WP.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 18 maja 2012, 11:44

Sebastian Wróbel pisze:Mieszkam pomiędzy przystankami Mireckiego a Rakowska i bardzo duże tłumy wysiadają przy Rakowskiej. Zaledwie garstka jedzie dalej. Podobnie jest z 32 i 24. To jest gęsta zabudowa i wycofanie dwóch silnych, miejskich linii to głupi pomysł.

Ale nie zapominajmy, że al. WP ma pojechać linia nr 10 bo po uruchomieniu tramwaju będzie wycofana z Orkana - Jesiennej

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 maja 2012, 11:59

A tu napisałeś, że ma chodzić przez Katynia pod cmentarzem ;)

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 18 maja 2012, 13:00

Patryk Hartman pisze:Jeżeli 12 i 32 pojadą na pętle Stadion Raków, to będzie to kolejny skrót, zamiast jechać tramwajem spod stadionu wybiorą 12 i 32 bo krócej. "Historia lubi się powtarzać".


Właśnie nie, bo autobus jadący od Stadionu przez Stary Raków będzie do Estakady jechał mniej więcej tyle czasu, ile tramwaj przez Wrzosowiak. Dodatkowo będzie to ukłon w stronę pasażerów z rejonu ul. Łukasińskiego, którzy chcąc nie chcąc muszą objeżdżać 12 cały Raków żeby dostać się do Estakady.
Problem w tym że tak jak pisał np. Sebastian, największe potoki pasażerskie są na przystanku Mireckiego i Rakowskiej. Z Rakowską jeszcze pół biedy po puszczeniu tramwaju, ale nikt z okolic Mireckiego nie będzie chodził na tramwaj. Tam musi być mocny takt.
Można się ewentualnie umówić że przykładowo 32 jechałaby od Stadionu przez Łukasińskiego do Estakady, a 12 normalnie.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 maja 2012, 16:09

Michał Grzegorczyk pisze:A tu napisałeś, że ma chodzić przez Katynia pod cmentarzem ;)

I to samo potwierdzał radny dzielnicy Wrzosowiak pan Krzysztof Basiukiewicz.
Michał Grzegorczyk pisze:19 będzie powielać w małym zakresie, bo tylko odcinek od Katynia do Pokoju i kursowało by takie 32 w całkiem innej relacji. Mogłoby być ciekawym pomysłem dla jadących do centrum z rejonu Starego Rakowa. Pamiętaj, że byłaby to trasa podobna do 2+ ;) Przy okazji zbadać można zainteresowanie i może tym tropem szły myśli MZDiT. Natomiast jedna z tych dwóch (12, 32) linii powinna zostać na WP.

Owszem. Twoja koncepcja powielałaby 19 i TnB tylko po części. Ale wiedz, że dla władz to karygodny i absurdalny pomysł. Przecież te linie zabrałyby TnB pasażerów...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 maja 2012, 16:28

Dziś kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 92
"Wstępniak" - tradycyjnie na stronie CKMKM.
Raport jak zawsze wieczorem na str. "TnB" razem z albumem.

Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 19 maja 2012, 17:26

Nie ma już objazdów powodowanych przez budowę nowej linii tramwajowej!

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Konrad Machura » 19 maja 2012, 19:33

Da się już w Limanowskiego wjechać? Normalnie na Orkana itd?

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Kamil Ociepa » 19 maja 2012, 19:52

Dzisiaj panowie z Drogbudu brukowali torowisko na przystanku tramwajowym Estakada.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 19 maja 2012, 20:48

Konrad Machura pisze:Da się już w Limanowskiego wjechać? Normalnie na Orkana itd?
...oficjalnie od 21 maja ! Na razie przy stadionie stoi znak B-1 (Zakaz ruchu w obu kierunkach)
Obrazek

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Konrad Machura » 19 maja 2012, 21:31

Zapomnieli dodać nie dotyczy zaopatrzenia :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 19 maja 2012, 21:42

Niestety - pewnie ten z warsztatu dał w łape ! :D

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 20 maja 2012, 17:43

Szkoda że nikomu nie przyszło do głowy żeby ustawić chociaż słupek na feldze który robiłby za przystanek ŻARECKA, o rozkładzie jazdy nie wspominając...

Edit: Teraz doczytałem że jest zawieszony do odwołania. Jednak na kartkach informacyjnych nie ma o tym ani słowa.

Łukasz Najman
Posty: 2051
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Najman » 20 maja 2012, 19:15

Mam pytanko. Kiedy zostanie położona docelowa warstwa nawierzchni pod wiaduktem na Rakowskiej?

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 20 maja 2012, 19:27

Nie żebym się czepiał, ale ta droga nie jest w żadnym wypadku skończona. Nie jest położona ostatnia warstwa asfaltu, nie ma namalowanych linii, nie ma nawet znaków drogowych, więc teoretycznie powinna obowiązywać zasada prawej ręki, na moich oczach prawie by dzisiaj przez to doszło do stłuczki, bo ja ktoś nie stąd to nie wie jak jechać.
Nie ma też zrobionych wjazdów na osiedla z Limanowskiego...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 20 maja 2012, 19:49

Krystian Kukuła pisze:Nie żebym się czepiał, ale ta droga nie jest w żadnym wypadku skończona. Nie jest położona ostatnia warstwa asfaltu, nie ma namalowanych linii, nie ma nawet znaków drogowych, więc teoretycznie powinna obowiązywać zasada prawej ręki, na moich oczach prawie by dzisiaj przez to doszło do stłuczki, bo ja ktoś nie stąd to nie wie jak jechać.
Nie ma też zrobionych wjazdów na osiedla z Limanowskiego...
...droga ma być udostępniona dla ruchu jutro - ostatnia warstwa masy bitumicznej nie została położona tylko pod wiaduktem i w okolicy podstacji (gdzie prowadzono prace przykolektorze kanalizacyjnym). Na razie na ul. Limanowskiego obowiązuje znak B-1 (Zakaz ruchu w obu kierunkach). Niestety od str. ul. Rakowskiej ktoś usunął go (samowolnie) w piątek po południu.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 20 maja 2012, 19:54

No tak Piotrze - tak na marginesie widziałem Cię wczoraj późnym popołudniem jak robiłeś zdjęcia przy wiadukcie ;)
Jednak uważam że jeśli od jutra ma być udostępniona to chociaż by znaki mogli postawić, bo to zagraża bezpieczeństwu.

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Moszczyński » 20 maja 2012, 19:54

Krystian Kukuła pisze:Nie żebym się czepiał, ale ta droga nie jest w żadnym wypadku skończona. Nie jest położona ostatnia warstwa asfaltu, nie ma namalowanych linii, nie ma nawet znaków drogowych, więc teoretycznie powinna obowiązywać zasada prawej ręki, na moich oczach prawie by dzisiaj przez to doszło do stłuczki, bo ja ktoś nie stąd to nie wie jak jechać.
Nie ma też zrobionych wjazdów na osiedla z Limanowskiego...

Oczywiscie ze nie jest skonczona.Powinny być 3lagi(warstwy)asfaltu namalowanie linie poziome oraz znaki drogowe itp.ale wydaje mi się ze jeszcze do konca daleka droga.trzymam kciuki za drogowców.Piotr mnie uprzedził postem.Chciałem nap mniejwiecej to samo.Brawo za refleks Senior ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 20 maja 2012, 20:27

Krystian Kukuła pisze:No tak Piotrze - tak na marginesie widziałem Cię wczoraj późnym popołudniem jak robiłeś zdjęcia przy wiadukcie ;)
Jednak uważam że jeśli od jutra ma być udostępniona to chociaż by znaki mogli postawić, bo to zagraża bezpieczeństwu.
...z jednej strony zastanawiam się nad sensownością otwierania niedokończonej ulicy. W okolicy wiaduktu są wystające studzienki kanalizacyjne o które można uszkodzić podwozie. Poza tym myśle, że nie położono wierzchniej warstwy masy bitumicznej, gdyż w tym miejscu będzie jeszcze "urzędował" cięzki sprzęt - celem położenie prefabrykatów betonowych na torowisku. Mam dziwne wrażenie, że decyzje o dodaniu ulicy do ruchu podjęto zza biurka, nie patrząc na to, że wszystko należałoby doprowadzić do końca.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 20 maja 2012, 20:55

Na miejscu MZDiT barierek bym nie odstawiał, i przez najbliższe dni umożliwił przejazd tylko autobusom i ew. dojazd do posesji, i koniecznie zabezpieczył jakimiś pachołkami te wystające studzienki.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 21 maja 2012, 08:45

Wczoraj po godz. 20 plac wyglądał tak jak w sobotę wieczorem, czyli brak ostatecznej warstwy asfaltu i wystające studzienki.

Może później wrzucę filmik.

Jesteście ciekawi jak wygląda TnB o północy na filmie? Mam cały odcinek bez ul. Jagiellońskiej.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 21 maja 2012, 10:52

Dziś na budowę "TnB" wróciła ekipa krakowskiego TOR-KRAK'u. Na ul. Limanowskiego - pod wiaduktem - rozpoczęto przygotowania do układania prefabrykatów betonowych.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 21 maja 2012, 13:03

Przed chwilą widziano skład 105 na skrzyżowaniu ul. Jesiennej z Al. 11 Listopada! Wiadomość od Krzysztofa Bas.

Aktualnie jeździ ul. Orkana.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 21 maja 2012, 20:13

Jutro (22 maja 2012 r.) od godz. 8:00 kolejny próbny przejazd tramwaju "105Na" na nowo wybudowanym odcinku linii "TnB". Tym razem testowany będzie tor w kier. centrum miasta. Tramwaj prawdopodobnie wyjedzie z zajezdni tyłem. Zapraszam chętnych do robiemnia zdjęć. Ja niestety będę poza terenem Częstochowy. Udanego focenia ! ;)

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Maciej Urbaniak » 21 maja 2012, 20:26

Ogromne dzięki za info! Trzeba się koniecznie wybrać - w końcu po maturach niektórzy mają duuużo czasu :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 21 maja 2012, 20:32

Zamawiam foty do serwisu!

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Maciej Urbaniak » 21 maja 2012, 20:36

Jak tylko uda się coś ładnego uchwycić to nie ma sprawy :)

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 708
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 23 maja 2012, 09:17

Tak wygląda pęknięcie na przystanku tramwajowym ESTAKADA w kierunku pętli na KUCELIN.
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 8227735634
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 5276999394

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 708
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 23 maja 2012, 09:23

Mam pytanie: Czy ta część torowiska jest podbita? Chodzi mi o ,,odnogę" nowej linii tramwajowej od starej linii. Widać na moim zdjęciu, że jeden z podkładów na tym torowisku jest nie podpięty do szyny.
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 9174280946
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 7966267426
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 3490045794

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 23 maja 2012, 11:27

Nie jest, bo tam coś się nie zgadzało. Szyny mogą pękać w przyszłości na tym torze

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Maciej Urbaniak » 23 maja 2012, 11:44

I dlatego tak to zostawili?! Czy coś z tym zrobią jeszcze..?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 23 maja 2012, 11:51

Nie wiem, nie moje zmartwienie.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 23 maja 2012, 14:13

Pewnie, że zrobią

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 23 maja 2012, 16:41

Dziś kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 93
"Wstępniak" - tradycyjnie na stronie CKMKM.
Raport jak zawsze wieczorem na str. "TnB" razem z albumem.

Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 23 maja 2012, 17:34

Dziś przejechałem wzdłuż całej linii i powiem, że na ostatnim odcinku pracę są dynamiczne :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 maja 2012, 17:38

Ja przejechałem od Orkana. I moje uczucia są mieszane. O ile przy TnB praca rzeczywiście pali się w rękach, tak inne rzeczy wydają mi się dziwne (mieszane uczucia tzw.). Mianowicie, czy nie można było poczekać tydzień-dwa z puszczeniem autobusów na Rakowską. Panuje tam totalny chaos. Ciężarówki na drodze, w niej samej dziurska, a przeskoki z nowego asfaltu na stary to już autentycznie jazda autobusem 5km/h (zupełnie jak w Gdańsku tramwajem). Może warto było coś uporządkować. Ludzie wytrzymali tyle, to kilka dni by już różnicy nie zrobiło. Szczególnie, ze jest ciepło i dojść kawałek można.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 23 maja 2012, 18:25

Również uważam, że otwarcie Rakowskiej było przedwczesne - dla spokoju i bezpieczeństwa pracy powinna zostać zamknięta do połowy czerwca i pewnie Panowie by już spokojnie skończyli, a testowa 105 zawrócić na pętli Stadion Raków.

A z drugiej strony jechałem dziś tamtędy i nie było żadnych problemów z komunikacją. Trzeba było poczekać raz i puścić samochody z naprzeciwka, ale da się żyć :) Jakość połączeń i schody z asfaltu irytują chyba każdego :) Studzienki pod DK1 zostały lekko podsypane asfaltem, nie wskakuje się na nie jak na schody.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 maja 2012, 20:29

Maciej Urbaniak pisze:w końcu po maturach niektórzy mają duuużo czasu :)

Baaardzo dużo czasu. :)

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Marcin Strzelecki » 24 maja 2012, 04:31

Cóż poradzić. Komuś się spieszyło z dopuszczeniem ulicy do ruchu. Tylko to szybko może komuś nie wyjść na dobre ...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 24 maja 2012, 07:16

...pytanie komu !

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 24 maja 2012, 16:23

Z godzin porannych z SMS'a:
"Przystanek Boh. Katynia zawieszony w obu kierunkach".


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości