Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 24 maja 2012, 16:44

...już było ! W inny temacie !

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 25 maja 2012, 10:20

Dzisiaj chciałbym poruszyć temat związany z drzewami na ulicy Rakowskiej. Chodzi mi o stronę po której pojedzie tramwaj. Niektóre z tych drzew moim zdaniem to częściowo już uschły. Moim zdaniem te drzewa powinny być z tamtąt usunięte. Wykonawca TNB powinien zostawić więcej miejsca po to by drzewa mogły normalnie rosnąć. Również myślę o tym, że zbyt blisko pni drzew ułożono te betonowe płyty.
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 1667956994
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 9879820610
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 5624488114
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 4462815826
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 2098622626
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 4070830818

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 25 maja 2012, 10:55

Z tego co widać na zdjęciach, są intensywnie podlane - też wypatrzyłem to ponad tydzień temu. Ogólnie nie wiem czy tak powinno sadzić się drzewa, na skarpie pod betonowymi płytami - ogrodnikiem nie jestem, ale drzewa sadzę :P

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 25 maja 2012, 11:03

Rafale, gdy zajrzysz do dokumentacji projektowej to zobaczysz, że drzewa o których najprawdopodobniej piszesz mają ZOSTAĆ wobec tego chwała wykonawcom, że tak się stało. Jeśli chcemy wyciąć drzewo (czy też krzaki) to warto sobie zapamiętać, że trzeba mieć na to pozwolenie z zarządzającego zielenią organu. Nie można wycinać "ot tak, bo schnie" to jest już niedopuszczalne i grożą za to surowe grzywny. Czy to jasne?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 25 maja 2012, 11:12

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:[...] Jeśli chcemy wyciąć drzewo (czy też krzaki) to warto sobie zapamiętać, że trzeba mieć na to pozwolenie z zarządzającego zielenią organu. Nie można wycinać "ot tak, bo schnie" to jest już niedopuszczalne i grożą za to surowe grzywny. Czy to jasne?
...nawet na własnym podwórku ! Chyba, że sa to drzewa owocowe to możemy karczować do woli !

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 25 maja 2012, 11:52

Ale przepraszam, kto tu chce jakieś drzewa wycinać? Ja systematycznie sadzę!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 maja 2012, 12:54

Szymon, to jeszcze musisz wybudować dom i wiesz co :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 25 maja 2012, 13:07

Janusz Karlikowski pisze:Szymon, to jeszcze musisz wybudować dom i wiesz co :)
Szymon Kryczka pisze:Ja systematycznie sadzę!
:P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 maja 2012, 13:55

Janusz, nie żartuj sobie :P Dom kosztuje ;)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 25 maja 2012, 17:08

Jeszcze całe życie przede mną :) Ale plany są wielkie :D

A wracając do tematu... Maj się kończy, a ja dalej wyglądam trzeciego Twista :) Może na dzień dziecka ? :D Może ktoś dalej pociągnie spekulacje ? :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 25 maja 2012, 18:20

...no, no ! Kombinuj ! :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 26 maja 2012, 00:27

sygn.: 2012 05 28 ? 1 ? a identyfikator repetytorium 011-2012
Częstochowa, dnia 28 maja 2012r

Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych

Miejski Zarząd Dróg i Transportu
w Częstochowie


dotyczy: tarcze znaków przystankowych wzdłuż nowej linii tramwajowej

W imieniu Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej zwracam się z wnioskiem o weryfikację poprawności zastosowanych przez wykonawcę tarcz znaków wyznaczających przystanki komunikacyjne przeznaczone dla tramwajów i autobusów w ciągu nowej linii tramwajowej w dzielnicy Wrzosowiak.
Kwestionowane znaki stanowią hybrydę znaków D-15 i D-17, w których zamieszczono piktogramy tramwajów i autobusów w białym polu. Informuję, że znak taki nie widnieje w załączniku do prawa o ruchu drogowym [Kodeksu Drogowego].
Wypada dodać, że wg informacji posiadanych przez Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie zwracał się do Ministerstwa Infrastruktury z wnioskiem o wprowadzenie omawianego wzoru znaku wykazu, co spotkało się z odmowną odpowiedzią ministerstwa.
CKMKM sugeruje zastosowanie osobnych tarcz montowanych jedna obok drugiej w poziomie, lub jedna nad drugą mocowane w pionie.

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 26 maja 2012, 17:29

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Rafale, gdy zajrzysz do dokumentacji projektowej to zobaczysz, że drzewa o których najprawdopodobniej piszesz mają ZOSTAĆ wobec tego chwała wykonawcom, że tak się stało. Jeśli chcemy wyciąć drzewo (czy też krzaki) to warto sobie zapamiętać, że trzeba mieć na to pozwolenie z zarządzającego zielenią organu. Nie można wycinać "ot tak, bo schnie" to jest już niedopuszczalne i grożą za to surowe grzywny. Czy to jasne?
Tak Wiktorze twoje wytłumaczenie tej sprawy jest dla mnie w pełni zrozumiałe.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 maja 2012, 13:43

Dziś kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 94
"Wstępniak" - tradycyjnie na stronie CKMKM.
Raport jak zawsze wieczorem na str. "TnB" razem z albumem.

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 maja 2012, 14:45

Widzę, że pokazujesz dziś dowody na ich istnienie :P https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 0531284738

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 maja 2012, 15:00

Ich czyli dylatacji :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 maja 2012, 15:11

...też ! :)

Przemysław Mulczyk
Posty: 40
Rejestracja: 17 listopada 2010, 17:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Przemysław Mulczyk » 31 maja 2012, 09:30

https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 6628402882

To zdjecie mnie zastanawia. Co to ma znaczyc?! Wielki szeroki chodnik dla pieszych i... malutki sciezko-chodnik na ktorym pieszy ma pierwszenstwo? ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 maja 2012, 09:51

Przemysław Mulczyk pisze:https://picasaweb.google.com/106672780555122198145/BudowaTnB94#5748278176628402882

To zdjecie mnie zastanawia. Co to ma znaczyc?! Wielki szeroki chodnik dla pieszych i... malutki sciezko-chodnik na ktorym pieszy ma pierwszenstwo? ;)
...ten - cyt: "wielki szeroki chodnik" to peron przystanku tramwajowego !

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 31 maja 2012, 10:01

Część ciągu pieszo-rowerowego jest przysypana ziemią, w rzeczywistości jest on szerszy. Po za tym zwęża się tylko w miejscu peronu, na całej długości jest dużo szerszy.
Aczkolwiek co do samej lokalizacji przystanku jest to wielka porażka, on powinien być tam gdzie obecnie znajduje się przystanek Żarecka. Liczyłem że chociaż zrobią dodatkowe schodki do peronu, ale gdzie tam... trzeba będzie zygzakiem chodzić...

PS. Piotrze, czy wiadomo kiedy wyleją asfalt przy wjazdach do osiedli od Limanowskiego?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 maja 2012, 10:12

Krystian Kukuła pisze:Aczkolwiek co do samej lokalizacji przystanku jest to wielka porażka, ...
...przede wszystkim położony jest na łuku - ciekawe co na to powie TWIST ? Co ciekawe - pekipa prowadzaca prace kosmetyczne i pielęgnacyjne (dot. zieleni) "ladnie" zamietli część ziemi na pasaż pieszo-rowerowy - pozostaje czekać jak szybko porośnie on terez trawką !
Krystian Kukuła pisze:PS. Piotrze, czy wiadomo kiedy wyleją asfalt przy wjazdach do osiedli od Limanowskiego?
...dziś rano widziałem, że na ul. Rakowskiej pojawiła się maszyna do rokładania masy bitumicznej... choć podejrzewam, że przejazd do osiedla zrobią metoda "chałupniczą" - wysypia masę i rozgarną łopatami po czym ubiją walcem ! :)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 31 maja 2012, 10:29

Ten przystanek w pierwotnym projekcie - przed modyfikacjami - był właśnie naprzeciw przystanku w kierunku stadionu. Dlaczego go przesunęli - zagadka

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 maja 2012, 10:32

Dziś dostałem informację (nieautoryzowaną) z Wydz. Inwestycji UM, że przy skraju chodnika biegnącego po stronie torowiska pod wiaduktem przewidziana jest budowa barierek zabezpieczających przed spadnięciem ze skarpy na torowisko tramwajowe.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 31 maja 2012, 10:37

Ta lokalizacja służy chyba tylko mieszkańcom ul. Spacerowej i południowej części tego białego bloku nieopodal peronu. Mieszkańcy wszystkich pozostałych bloków w rejonie przystanku będą mieli dalej niż do obecnego przystanku autobusowego Żarecka.
Również nie rozumiem tej zmiany, jeśli przystanek w stronę stadionu może być tam gdzie jest, to dlaczego "do miasta" już nie?

A co do barierek - bardzo słusznie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 31 maja 2012, 11:06

No tak jest, jak projektant nie pojawi się na miejscu, tylko strzela obiektami, jak przy darcie, albo jak kijem w piniadę (tak to chyba się zwie)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 31 maja 2012, 16:22

Fotki z dzisiejszego spaceru:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 31 maja 2012, 17:42

Barierka pod DK1 przy chodniku na +.

Przystanki tak blisko pętli to jest porażka - powinien być na żądanie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 31 maja 2012, 20:53

Ano - pisałem wyżej - projektant świętej pamięci lubił jeździć palcem po mapie. Zobaczył skupisko bloków - ciach "Niech mają", dalej za wiaduktem skrzyżowanie z Katynia - "niech mają"

aż mi się nasuwa scena http://youtu.be/8m80Yp9CogU?t=10m8s

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 maja 2012, 21:06

Dziś ok. 17:30 na Rakowskiej tuż pod wiaduktem panowie z DROG-BUD kładli asfalt. Pojazdy zajęły fragment ulicy prowadzący w stronę jesiennej. Utworzył się niemały korek zarówno samochodów jak i autobusów. Drogowcy pozwalali oczywiście przejeżdżać tylko pojazdom jadącym w stronę Limanowskiego.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 maja 2012, 21:16

Sebastian - przecież musieli to kiedyś zrobić ! A trzeba było poczekać aż TOR-KRAK włoży szyny w prefabrykaty.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 maja 2012, 21:33

Ależ ja tylko informuję i opisuję to, co widziałem !

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 maja 2012, 21:37

...a ja tylko umotywowałem czyn panów z DROG-BUD-u !

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 maja 2012, 21:40

A ja te czyny rozumiem i nie mogę się do nich przyczepić. Wiem, że to ich praca !

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Pyrkosz » 01 czerwca 2012, 00:00

Dominik Wójcik pisze:Ano - pisałem wyżej - projektant świętej pamięci lubił jeździć palcem po mapie. Zobaczył skupisko bloków - ciach "Niech mają", dalej za wiaduktem skrzyżowanie z Katynia - "niech mają"

aż mi się nasuwa scena http://youtu.be/8m80Yp9CogU?t=10m8s

Faktycznie, pierwsze cztery przystanki (Stadion Raków, Żarecka, Rakowska, Boh. Katynia) położone są w odległości 260m jeden od drugiego. Przyjęte minimum to 300m. Na częstochowskiej sieci odległości wahają się od 400 do 600m.
Znacznie lepszy był pod tym względem projekt pierwotny: Obrazek
Na tym nie koniec absurdów. Podczas gdy na starej linii likwidowane są przystanki znajdujące się choćby na minimalnym łuku, na nowej trasie takich przystanków przybywa. - Choć linia ta budowana jest właśnie z myślą o pojazdach niskopodłogowych. Przystanek "Żarecka" w stronę Centrum jest więc nie tylko niepotrzebny, ale jeszcze zbudowany w sprzeczności z zasadą "prostego peronu".
Jednak najciekawsze będzie zobaczyć Twista wysadzającego pasażerów na przystanku końcowym. Peron, który lada dzień zostanie tam wybudowany bije wszelkie rekordy pod względem krzywizny.
Osobiście zrezygnowałbym z przystanków na pętli, a przystanek Żarecka cofnąłbym w stronę stadionu i uczynił go przystankiem początkowym: Obrazek
Obrazek
- Dokładnie tu powstanie peron dla wysiadających. Co na to MPK?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 01 czerwca 2012, 07:26

Jeżeli chodzi o ostatnie zdjęcie, Piotrze jesteś tego pewien? Drugi tor nie jest jeszcze gotowy, a z tego co mi się wydaje pod płotem stadionu jest już przygotowany przystanek. Czy się mylę?

Po za tym popieram słowa Piotra. Przystanków tam jest za dużo i za często.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 01 czerwca 2012, 12:45

Piotr Pyrkosz ma rację, przystanek na pętli byłby niepotrzebny - ale, że jest to w zasadzie nie przeszkadza, bo przecież żaden z pasażerów już nie straci na zbędnym postoju tramwaju. Ja mam cichą nadzieję, że jak dojdzie do budowy 2+ to przystanek zostanie przesunięty spod wiaduktu na skrzyżowanie z Żarecką

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 czerwca 2012, 13:15

Moim zdaniem trzeba będzie dołączyć przesunięcie przystanku do listy rzeczy, o które się upominamy, bo inaczej nikt nie zwróci na to uwagi. No chyba, że któremuś z mieszkańców zechce się latać za sprawą.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 01 czerwca 2012, 13:34

A jak pisałem Wam o złej lokalizacji tego przystanku w tamtym roku to nikt mnie nie słuchał...

Zapewne przepisy na takie modyfikacje nie zezwalają, ale taki peron w postulowanym miejscu można zbudować w kilka dni... Wystarczy podwyższyć chodnik.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 czerwca 2012, 13:42

Widać trzeba było do tematu "dojrzeć" ;) Niektórzy mogli też takiego posta przegapić (jak ja).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 01 czerwca 2012, 21:49

Krystian, spokojnie. Chłopoki w MPK są już wprawieni w przebudowach peronów. Niech to popracuje 5 lat, zobaczymy, jak działa, to się odpowiednio poprzesuwa. A może w ramach 1+2+3+...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 czerwca 2012, 22:35

Teraz nic innego nam nie zostaje, ale ostatnio coraz bardziej denerwuje mnie ta polska bylejakość i robienie wszystkiego na zasadzie "zobaczymy, jak będzie".

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Pyrkosz » 01 czerwca 2012, 23:03

Szymon Kryczka pisze:Jeżeli chodzi o ostatnie zdjęcie, Piotrze jesteś tego pewien?

Całkowicie pewien (patrz: projekt załączony powyżej)
Tomasz Haładyj pisze:Ja mam cichą nadzieję, że jak dojdzie do budowy 2+ to przystanek zostanie przesunięty spod wiaduktu na skrzyżowanie z Żarecką

I ja mam taką nadzieję.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 02 czerwca 2012, 11:45

Na terenie budowy "TnB" prowadzone są dziś prace naprawcze. Miejscem prowadzenia tych prac jest konkretnie ul. Orkana. Tutaj poprawiane są miejsca w których, na torowisku, zapadła się kostka brukowa.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 02 czerwca 2012, 11:52

Wczoraj też panowie coś gmerali przy torach i wydaje mi się, że również były to prace związane z poprawianiem kostki (m.in. w okolicach przystanku na Orkana od strony Jagiellońskiej).

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 02 czerwca 2012, 13:14

Dokładnie Panowie gmerają przy jakiś studzienkach itd, które wystają nad kostkę. Większe wgłębienia w okolicach przystanków autobusowych między szkoła a kościołem, nie były ruszone z tego co widziałem ok 30 minut temu jadąc tam samochodem. Wgłębienia te powodują autobusy jeżdżące po torowisku w tym miejscu.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 06 czerwca 2012, 10:13

W SPRAWIE WĄSKICH WIAT
Patrzę na zdjęcia z kończonej właśnie przebudowy węzła w Poznaniu (Rossevelta / Bukowska) i oświeciło mnie w sprawie naszych wąskich wiat. Otóż szerszych jakoby nie da się wstawić, bo musi być zachowany odstęp między daszkiem a krawędzią toru. No to pytam: a dlaczego wiaty np. na Orkana postawiono na środku platformy, zostawiając przejście na tyłach wiaty, zamiast je oprzeć o ogrodzenie, czyli o te żółte płotki? Tak jest w Poznaniu (tamtejszym zwyczajem płotki są jednakowóż zielone) co dokumentuje zdjęcie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... b73d_d.jpg
Jest więc pole do działania dla Rady Dzielnicy Wrzosowiak i CKMKM - fotę wydrukować, pokazać Augustynowi czy komuś z działu inwestycji

Cała fotorelacja z Poznania:
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/382

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 06 czerwca 2012, 10:29

Parę fotek z dziś:
Jak widać, po wczorajszych popołudniowych opadach (dość intensywnych), pod wiaduktem nie ma śladu wody. Wbrew plotkom, że jakoby woda miała tam stać już wczoraj rano.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na ul. Orkana cały czas ekipa DROG-BUD'u naprawia nawierzchnie z kostki brukowej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 czerwca 2012, 11:20

Tomku, ja o to pytałem, kiedy poprzednio była mowa o wiatach! Sprawa jest oczywista, jeśli przepisy nie zabraniają przesunięcia wiaty do płotka, to trzeba to wykorzystać. A że w Poznaniu tak je ustawili, to pewnie nie zabraniają.

Piotrze, świetna wiadomość, wreszcie problem jest rozwiązany. Martwią mnie trochę tylko prace na Orkana, bo zapadnięcie kostki grozi nam tym, że w przyszłości i to niedalekiej taki problem będzie się powtarzać. Chyba to przez błędy w projekcie podłoża...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21179
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 06 czerwca 2012, 14:07

Dziś kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 95
"Wstępniak" - tradycyjnie na stronie CKMKM.
Raport jak zawsze wieczorem na str. "TnB" razem z albumem.

Obrazek

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - II kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 06 czerwca 2012, 14:13

Dzisiaj zauważyłem jak około godziny 8 panowie brukarze poprawiali kostkę na wlocie ul. Botanicznej 29. Moją uwagę przykuł fakt następujący : panowie brukarze wymieniający kostkę z gładkiej na tą ,,z guzikami" położyli ją też na ścieżce rowerowej. Kostka z ,,guzikami" jest osób ociemniałych. Czy po prostu panowie nie powinni tej kostki z ,,guzikami" położyć tylko na chodniku (kolor czerwony), a na ścieżce rowerowej (kolor zielony) ułożona powinna być kostka zielona do krawężnika.
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 8169109346
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... he_IrO6eJA#5750890712461192178
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 8827672658
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 0688737170
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 8169109346
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 2461192178


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości