Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Marcin Biś » 12 października 2012, 16:17

Może dlatego trójka jest oznakowana bo wystarczy przyczepić jedną kartę, a z 1(2) mają problem bo albo trzeba by zrobić małe cyferki, żeby się zmieściły w ramce (wtedy będą nieczytelne) lub motorniczowie na Fieldorfa musieli by odlepiać karteczki z napisem "1" i przylepiać z cyfrą "2" co jest raczej uciążliwe.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 października 2012, 16:20

Ale powiem Wam, że na Kucelin ok. 12:35 przyjechał skład z oznakowaniem z tyłu. Ja jednak wtedy łudziłem się, że złapię jakiś skład hutniczy i nie robiłem zdjęć. Ale to był skład #611+612

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 3

Postautor: Dominik Wójcik » 12 października 2012, 17:46

Tutaj omawiamy stan istniejący oznaczeń kursów linii 3 i pozostałych na dobrą sprawę.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Marcin Strzelecki » 12 października 2012, 20:52

Marcin Biś pisze:Może dlatego trójka jest oznakowana bo wystarczy przyczepić jedną kartę, a z 1(2) mają problem bo albo trzeba by zrobić małe cyferki, żeby się zmieściły w ramce (wtedy będą nieczytelne) lub motorniczowie na Fieldorfa musieli by odlepiać karteczki z napisem "1" i przylepiać z cyfrą "2" co jest raczej uciążliwe.


Kiedyś istniało coś takiego jak tabliczki z numerem linii przy czym motorniczy musiał się pofatygować z kabiny żeby zmienić tabliczkę z 1 na 2 lub odwrotnie. Nie jednokrotnie miałem okazję być świadkiem tego wydarzenia, jak również zmieniałem nie zliczoną ilość razy te tabliczki:D

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3765
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 3

Postautor: Wojciech Liberda » 12 października 2012, 21:01

Dzisiaj mijały się dwa, składy w II al. z tyłu było odpowiednio 1 i 3 ale następne już bez numeracji z tyłu :/

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Oznaczenia linii 3

Postautor: Krystian Kukuła » 13 października 2012, 11:14

A dzisiaj skład z drugim wagonem 696 ma z tyłu 1 a z przodu 3. Czy mam rozumieć że pierwszy skład jedzie na Bleszno a drugi na Kucelin?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 października 2012, 15:44

Wydrukowano także karteczki z linią 2 :)
Obrazek

Obrazek

Jakub Blukacz
Posty: 313
Rejestracja: 14 października 2012, 10:49
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Jakub Blukacz » 15 października 2012, 16:25

Dziwnie to wygląda. Ale lepszy rydz niż nic :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Dominik Wójcik » 15 października 2012, 16:33

No! Oby je zmieniali przy zmianie linii

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 października 2012, 17:43

Dzisiaj widziałem z tyłu coś w rodzaju 13, ale nie robiłem zdjęcia z dwóch powodów:
1. bardzo lubię ta linię;
2. bardzo lubię tą motorniczą ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Piotr Radoliński » 15 października 2012, 17:49

...zastanawiam się czy wiecie, dzięki komu (kto wydrukował) powoli "stopiątki" pozyskały karteczki z oznakowaniem z tyłu składu ? :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 października 2012, 17:50

Wiesz coś wspominałeś jakiś czas temu, że tusz masz na wykończeniu, ale ... nie posądzam Cię byś nowy zakupiony poświęcił dla idei. Chociaż czemu nie

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznakowanie linii tramwajowych - projekt klubu

Postautor: Piotr Radoliński » 15 października 2012, 17:53

...ja używam tusz z litrowej butelki !! Poprostu sam "tankuję" ! (OT) :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2012, 09:55

Panowie ! Tak się zastanawiam nad tym - jak SZYBKO - ile czasu motorniczy musi poświęcić na zmianę "tabliczki" z numerem linii* będąc na pętli [i]Fieldorfa[/b]. Przecież, jak wiemy, tam wjazd i wyjazd następuje praktycznie "z marszu". Wystarczy, że tramwaj przyjedzie na minimalnym "minusie" i już zmiana tablicy "pogłębia minus" ! No, ale to tylko takie moje subiektywne odczucia !
* - dotyczy zamiany linii 2 na 1

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Marcin Strzelecki » 16 października 2012, 11:18

Sprawna zamiana wszystkich trzech tabliczek w dwóch wagonach to minuta czasu.
Lat temu 10 jak motorniczy pozwalali zmieniać mi tabliczki to w każdym miejscu w którym powinny się znajdować były po dwie. Na jednej takie z dwóch stron były numery linii.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2012, 11:47

...czyli już "minuta w plecy" !

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Krzysiek Ociepa » 16 października 2012, 15:45

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... wajow.html

Jak dla mnie punkt 2 i 3 się wykluczają. Skoro szukają wykonawcy filmów, to po jaką cholerę chcą w przyszłym roku montować wyświetlacze? Niech zrobią nowe filmy i narobią z dykty tabliczek z cyframi 1, 2 i 3 (do włożenia w tylne kasety), i po sprawie. Boczne już są, tylko mogliby na nie zrobić porządne uchwyty. System wewnętrznej informacji? No przecież są wyświetlacze... Może chcą zamontować elektroniczne koraliki? Wtedy też by były niezłe jaja na całą Polskę, bo w "stopiątkach" mielibyśmy lepszy SIP, niż w Twistach.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2012, 16:11

A dopiero co Piotr podawał przecieki, że na wyświetlacze nie ma szans z powodów finansowych. To skąd wzięli nagle środki? Dobrze w ogóle, że prezes przeprosił, ale powinien to zrobić 4 września lub najdalej tydzień później, gdy linia działała już bez zakłóceń.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3765
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Wojciech Liberda » 16 października 2012, 16:49

Michał Grzegorczyk pisze:A dopiero co Piotr podawał przecieki, że na wyświetlacze nie ma szans z powodów finansowych. To skąd wzięli nagle środki? Dobrze w ogóle, że prezes przeprosił, ale powinien to zrobić 4 września lub najdalej tydzień później, gdy linia działała już bez zakłóceń.


Bo jak zwykle myśli się na krótką metę... nie chciałbym tu pisać, a nie mówiłem... Nikt się na zastanawiał co będzie jak za 4-5 lat wybudują linie na Parkitkę i trzeba będzie dodać linię 4, może 5 i co wtedy... znów film za krótki?
Tablice elektroniczne zawsze się przydadzą, więc nie twierdzę, że to zły zakup, wręcz odwrotnie...

Łukasz Najman
Posty: 2042
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Łukasz Najman » 16 października 2012, 16:56

Michał Grzegorczyk pisze:To skąd wzięli nagle środki?


Może Warszawka dopłaciła za te Ikarusy, by się ich pozbyć?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2012, 18:25

Łukasz Najman pisze:Może Warszawka dopłaciła za te Ikarusy, by się ich pozbyć?
To dlaczego wzięli tylko 10? Na ich miejscu ogłosił bym, że drugie tyle wezmę za darmo :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Krzysiek Ociepa » 16 października 2012, 19:48

Ale ja nadal nie rozumiem, dlaczego w punkcie 2 jest mowa o filmach i poszukiwaniu ewentualnego wykonawcy, a w punkcie 3 o wyświetlaczach, które miałyby być zamontowane w przyszłym roku. Robić nowe filmy, żeby za rok je wyrzucić i założyć wyświetlacze? Na dobrą sprawę, to jakby poszukali po magazynach, to by znaleźli trochę wyświetlaczy, m.in. z wozów #63, #106, #368, że o skasowanych Ik412 nie wspomnę. Wiadomo, że z MAN-ów te czołowe by się nie zmieściły, ale boczne są chyba w sam raz. Z #63 byłyby dwa i to diodowe. W sumie na upartego boczne Pixele z #361 i #362 też by się nadały. Może by to i była trochę prowizorka, ale na pewno mniejsza, niż to co jest, a jednak 6 składów by z przodu było dobrze oznakowanych. Co Wy na to?

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Konrad Machura » 16 października 2012, 19:51

A może już "poszły do żyda"?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2012, 20:49

Dla mnie to też głupie. Jeśli nie da się filmów zrobić na szybko własnymi środkami, to trzeba się zdecydować na nie albo na wyświetlacze. Kupowanie filmów, a za rok wyświetlaczy to chyba marnotrawstwo.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2012, 20:54

...na temat obecnych "filmów" i ich przeróbki mógłbym napisać co nieco, ale na Forum otwartym nie odważę sie ! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2012, 21:03

Priv dla każdego? :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Dominik Wójcik » 16 października 2012, 22:53

Szkoda tych taśm

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Dominik Wójcik » 18 października 2012, 04:12

Wielki szacunek dla Motorowego tramwaju #676, który wyposażył pojazd w komplet tablic. Na przedbmiej szybie, co prawda, przykleił kartkę, ale jednak. Z przodu, w kasetce z tyłu miał numer linii N0. Na boku tablica. Da się!

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Tomasz Haladyj » 18 października 2012, 19:31

Oznaczenia są dnia na dzień lepsze. Ale wczoraj np. wieczorna solówka miała oznaczenie linii 1 tylko z przodu. Z boku nic, z tyłu nic.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6608
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Tomasz Rorat » 18 października 2012, 19:33

No coraz lepiej, jeden dzisiaj uruchomił nową linie 2 !! w kierunku Fieldorfa, z tył zapomniał zmienić :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Piotr Radoliński » 18 października 2012, 19:38

Tomasz Rorat pisze:No coraz lepiej, jeden dzisiaj uruchomił nową linie 2 !! w kierunku Fieldorfa, z tył zapomniał zmienić :D
...Tomek to "zabieg taktyczny" - żeby nie tracić czasu na pętli Fieldorfa - rozmawiam z ludźmi to wiem, że starają się jak mogą (sobie radzić). Bo mówią, że potem na forum "miłośnicy" opisuja ich a to, że numer nie zmieniony, a to, że -2 minuty opóźnienia !!
Chyba sam wiesz ile czasu tramwaj STOI na pętli Fieldorfa !

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3765
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Wojciech Liberda » 18 października 2012, 19:40

Piotr Radoliński pisze:
Tomasz Rorat pisze:No coraz lepiej, jeden dzisiaj uruchomił nową linie 2 !! w kierunku Fieldorfa, z tył zapomniał zmienić :D
...Tomek to "zabieg taktyczny" - żeby nie tracić czasu na pętli Fieldorfa - rozmawiam z ludźmi to wiem, że starają się jak mogą (sobie radzić). Bo mówią, że potem na forum "miłośnicy" opisuja ich a to, że numer nie zmieniony, a to, że -2 minuty opóźnienia !!
Chyba sam wiesz ile czasu tramwaj STOI na pętli Fieldorfa !

Więc czym szybciej zamontują wyświetlacze tym lepiej... (możecie mnie wyzywać zdania nie zmienię, przecież to dla dobra pasażerów!)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6608
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Tomasz Rorat » 18 października 2012, 19:46

Tak wiem, dlatego nie pisze który to tramwaj, muszą się do nowego obowiązku przyzwyczaić, współczuje tego biegania po dwóch wagonach i zmieniania.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Piotr Radoliński » 18 października 2012, 19:50

Tomasz Rorat pisze:Tak wiem, dlatego nie pisze który to tramwaj, muszą się do nowego obowiązku przyzwyczaić, współczuje tego biegania po dwóch wagonach i zmieniania.
Tomku - mi chodzi o to, że im brakuje czasu na wykonanie tej wbrew pozorom prostej czynności na pętli Fieldorfa. Przecież wiesz, że tam tramwaj praktycznie robi "z marszu" nawrotkę i jedzie na Raków.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6608
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Tomasz Rorat » 18 października 2012, 19:56

.. i jeszcze zdążyć zaliczyć WC a tylko 3min jak planowo przyjedzie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Piotr Radoliński » 18 października 2012, 20:09

...rzadko się udaje planowo :(

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6608
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Tomasz Rorat » 18 października 2012, 20:31

tylko w nocy na N0 :P :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Dominik Wójcik » 18 października 2012, 20:36

Wojciech Liberda pisze:czym szybciej zamontują wyświetlacze tym lepiej... (możecie mnie wyzywać zdania nie zmienię, przecież to dla dobra pasażerów!)
Jedno kłóci się z drugim. Taśmy i tablice - nie ma nic czytelniejszego

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Marcin Strzelecki » 18 października 2012, 20:58

Tomasz Rorat pisze:Tak wiem, dlatego nie pisze który to tramwaj, muszą się do nowego obowiązku przyzwyczaić, współczuje tego biegania po dwóch wagonach i zmieniania.

Kiedyś tak biegali i żyli wiec czemu nie teraz? Jezeli pomysł z wyswietlaczami jest prawdziwy i sie powiedzie to filmy można juz sobie darować, po co podwojny wydatek? Jeśli mają być tylko filmy to tabliczki z numerami też muszą być a czy będą musieli biegać i sami zmieniać to juz ich problem. Krokodylki nie śpią, za nieprawidłowe oznakowanie ukarać mpk mogą.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 października 2012, 21:20

Jeśli jest za mało czasu na zmianę tabliczki na Fieldorfa, to może wydłużyć czas na pętli z 2 do 4 minut. I sprawa załatwiona.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 października 2012, 21:26

Jest jeszcze inne wyjście. Nie zmieniać tabliczek na Fieldorfa. Niech 1 zostaje. A co dalej, to pomyślcie

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 października 2012, 22:29

Janusz Karlikowski pisze:Jest jeszcze inne wyjście. Nie zmieniać tabliczek na Fieldorfa. Niech 1 zostaje. A co dalej, to pomyślcie

Nie musisz mnie przekonywać, zawsze byłem za włączeniem 2 do 1. W końcu kilka linii ma wariantowanie i nie ma z tego powodu problemów.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 października 2012, 08:41

Dokładnie. Zrobić 1A jak będą wyświetlacze, a póki co takie oznaczenie dać w rozkładach i ewentualnie na filmie z przodu. Byłby identyczny układ jak 11 i 11A w Łodzi. Mają jeden rozkład w dodatku. Chyba w końcu najistotniejsze jest to jak "zachowa się" tramwaj na przystanku ESTAKADA.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 października 2012, 09:14

No właśnie, to nam odejmuje problemów. Z przodu na taśmie 1 cośtam i napis Raków-dworzec. Jeśli kierowca jadący na Raków będzie mieć tabliczkę "1 Kucelin", to kara i po sprawie. A z tyłu będzie 1 cały czas. W końcu biegnąc z tyłu na 26 też nie wiemy, czy jedzie na Bursztynową czy na Pegaz. Tak samo jest z wydłużonym 11, 13, 14, 19, 21, 22, 28, 30. Przy tych korkach autobus może się spóźnić tak, że wsiądziemy w poprzedni kurs i zamiast do Walcowni dojedziemy tylko do szpitala. A w obu wagonach jest wewnętrzny wyświetlacz, więc można się łatwo zorientować, dokąd jedzie ta w której jesteśmy 1.

Linia 2 będzie mieć sens po uruchomieniu 1+2+3+.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Piotr Radoliński » 19 października 2012, 09:47

Marcin Strzelecki pisze:Kiedyś tak biegali i żyli wiec czemu nie teraz?
..."kiedyś" mieli więcej czasu związanego z postojem. Teraz postoje są na Kucelinie i na Rakowie.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3765
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Wojciech Liberda » 19 października 2012, 10:14

Rafał Lamch pisze:
Wojciech Liberda pisze:Więc czym szybciej zamontują wyświetlacze tym lepiej... (możecie mnie wyzywać zdania nie zmienię, przecież to dla dobra pasażerów!)

Gówno nie dobro, wyświetlacze nie są tak widoczne.

To czemu Warszawa zamawia autobusy z wyświetlaczami? Czemu sobie dechy nie wsadzą? Jesteś przeciwny wszystkiemu... czy uważasz że pasażerowi się nie należy? Czy w Niemczech również wyświetlacze są gówniane... nie to kwestia zamówienia i dostosowania sobie do swoich wymagań, czyli zamawiam duże wyświetlacze i instaluje dużą i widoczną czcionkę... a to, że ktoś robi coś innego niż pisze w instrukcji...
Czy to http://phototrans.pl/14,534687,0,Van_Ho ... _7853.html jest mało widoczne? A czy to jest mało widoczne? http://czgk.pl/details.php?image_id=297, http://phototrans.pl/14,572978,0,Van_Ho ... _9633.html

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Tomasz Haladyj » 19 października 2012, 14:04

Linia 2 musi zostać, bo to jest związane z 2+. 2 min. zupełnie wystarczają, by zmienić oznaczenie z przodu i z tyłu - co to za filozofia? Siku? Przecież na południu miasta postoje są 20-mintowe (nawet więcej) - - jaki to problem?
Kłopoty biorą się z olewactwa.

PS Od stycznia postoje na Północy będą dłuższe, wiec problem... nie zniknie. Bo tu chodzi o niechęć do zmieniania tablic a nie o czas

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Krzysiek Ociepa » 19 października 2012, 15:22

Tomasz Haładyj pisze:PS Od stycznia postoje na Północy będą dłuższe, wiec problem... nie zniknie. Bo tu chodzi o niechęć do zmieniania tablic a nie o czas

Co to ma znaczyć niechęć? Gdyby kierowcy mieli niechęć, to by jeździli, np. cały czas, jako 15 lub 17, zamiast zmieniać tablice w wozach na 16 i 20. Niechęć to motorniczy może mieć rano ze wstaniem do roboty, a jak już jest w pracy, to musi robić to, co do niego należy. Kurs musi być oznaczony odpowiednio i koniec kropka. Tak swoją drogą, czy ciężko dociąć kilkanaście równych kawałków dykty, pomalować na biało i walnąć od szablonu cyferki 1, 2 i 3? Bo kartki, to też śmiech na sali. Wiadomo, lepsze to niż nic, ale prowizorka straszna.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Piotr Radoliński » 19 października 2012, 15:30

...no cóż - jak widzę najlepiej jest "jechać" po ludziach (motorniczych) ! A ja wiem, że to wcale nie ich "NIECHĘĆ" jest winna !

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Oznaczenia linii 1, 2, i 3

Postautor: Andrzej Sowa » 19 października 2012, 16:46

Tomasz Haładyj pisze:
PS Od stycznia postoje na Północy będą dłuższe


Czy Tomek może uchyllić rąbka tajemnicy , czy ta zmiana wiąże się z powrotem do dawnych częstotliwości , czy to tylko kosmetyka?


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość