niekorzystny cykl świateł - ul. Orkana

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

niekorzystny cykl świateł - ul. Orkana

Postautor: Dominik Wójcik » 03 maja 2012, 15:31

Z dedykacją dla Janusza :)
CKMKM w piśmie o sygn.: 2012 05 04 – 1 – a pisze:Częstochowa, dnia 4. maja 2012r

Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych

Miejski Zarząd Dróg i Transportu
w Częstochowie



dotyczy: organizacja ruchu przez system sygnalizacji świetlnej na ul. Orkana

Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej po otrzymaniu sygnałów od pasażerów komunikacji miejskiej o długotrwałych postojach autobusów na sygnalizatorach świetlnych na ul. Orkana na wysokości szkoły oraz dokonaniu oględzin pracy świateł na miejscu wnosi o
[center]przeprogramowanie sterownika świateł[/center] w sposób, który pozwoli na natychmiastowe opuszczenie peronów przystanków komunikacyjnych przez autobusy i – w przyszłości – tramwaje zaraz po dokonaniu wymiany pasażerów.

W oględzin przeprowadzonych na miejscu wynika, że układ detektujący wykrywa nadjeżdżające autobusy już w momencie przekroczenia krawędzi peronu, o czym świadczy pulsujący sygnał SB-c. Po określonym czasie system przełącza sygnalizatory SB na sygnał SB-a, w tym jednak czasie nadal trwa wymiana pasażerów. Sygnał SB-a również jest emitowany przez określony z góry czas, po czym sygnalizator przełącza się na sygnał SB-c. Autobusy nie zdążają przekroczyć sygnalizatora, w wyniku czego muszą oczekiwać na kolejny cykl świateł.

Sugerujemy, aby przeprogramowanie sterownika skutkowało pracą w jeden ze wskazanych niżej sposobów:

1. Sygnał SB-c pulsuje dłużej dając więcej czasu na wymianę pasażerów przez załączeniem sygnału SB-a, co pozwoli na pokonanie sygnalizatora przy pierwszym cyklu.

2. System po wykryciu obecności autobusu blokuje sygnalizatory na sygnał SB-a do chwili, aż system przestanie „widzieć” autobus. Blokada sygnalizatora może nastąpić po określonym czasie przeznaczonym domyślnie na wymianę pasażerów.

Stoimy na stanowisku, że postulowane zmiany wpłyną bezpośrednio na podniesienie prędkości komunikacyjnej środków publicznego transportu zbiorowego, na którą Wydział powoływał się w piśmie sygn.: IZ-I.2227.22.2010 z dnia 28. grudnia 2011r. Pragniemy zauważyć, że jesteśmy świadomi skutku ubocznego w postaci wstrzymania indywidualnego ruchu kołowego, ale takie postępowanie jest zgodne ze współczesnymi trendami obowiązującymi w dziedzinie komunikacji, wedle których w organizacji ruchu bezwzględnie preferuje się środki transportu zbiorowego. Jednocześnie, działanie to nie będzie uciążliwe dla ruchu, ponieważ środki transportu pojawiają się w regularnych odstępach czasowych (nie są obecne na miejscu w sposób ciągły).
Wyjaśnienie oznaczeń sygnałów użytych w tekście:

[center]Obrazek SB-a Obrazek SB-b Obrazek SB-c Obrazek SB-d[/center]

W imieniu CKMKM

Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości