Tabor na "TnB"

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2012, 18:53

Krzysiek Ociepa pisze:Byle jaki autobus niskopodłogowy z zachodu można kupić za kilka lub kilkanaście tysięcy złotych, a Twist to tramwaj za ponad 7 milionów złotych. Za te pieniądze można mieć 7-8 fabrycznie nowych autobusów. To tak, jakby MPK kupiło tych 7-8 autobusów i postawiło je w zajezdni - jako REZERWA.
...w innym wątku pisałem jakimi zasadami kierują się pieniądze unijne (dotacje) - nie można ich wydać na INNE cele jak na te na którer sa przeznaczone ! 80% ludzi tego nie rozumiało podczas budowy "TnB" !
Sebastian Wróbel pisze:Kiedyś nie było samolotów. I jak ci biedni ludzie radzili sobie bez dalekich podróży, latania. A dzisiaj jest inaczej. Technologia idzie do przodu i nie można pozwolić na to, żeby było odwrotnie.
...a co Ty potrafisz dać z siebie, żeby uzdrowić tą sytuację ? Najłatwiej jest TYLKO krytykować, "nabijać się" i ironizować ! Kiedyś Dominik pisał - krytyka tak, ale KONSTRUKTYWNA !

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3159
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Krzysiek Ociepa » 16 października 2012, 19:00

Piotr Radoliński pisze:
Krzysiek Ociepa pisze:Byle jaki autobus niskopodłogowy z zachodu można kupić za kilka lub kilkanaście tysięcy złotych, a Twist to tramwaj za ponad 7 milionów złotych. Za te pieniądze można mieć 7-8 fabrycznie nowych autobusów. To tak, jakby MPK kupiło tych 7-8 autobusów i postawiło je w zajezdni - jako REZERWA.
...w innym wątku pisałem jakimi zasadami kierują się pieniądze unijne (dotacje) - nie można ich wydać na INNE cele jak na te na którer sa przeznaczone ! 80% ludzi tego nie rozumiało podczas budowy "TnB" !

Zupełnie nie o to mi chodziło. To, że kasę z Unii można wydać tylko i wyłącznie na to, o co się wnioskowało, wiem doskonale. Chodziło mi o wartość Twista. Jest wart tyle, co 7, czy 8 fabrycznie nowych autobusów. A to moim zdaniem zbyt wielka wartość, aby ją "zamrozić" w zajezdni.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2012, 19:01

Piotr Radoliński pisze:
Krzysiek Ociepa pisze:Byle jaki autobus niskopodłogowy z zachodu można kupić za kilka lub kilkanaście tysięcy złotych, a Twist to tramwaj za ponad 7 milionów złotych. Za te pieniądze można mieć 7-8 fabrycznie nowych autobusów. To tak, jakby MPK kupiło tych 7-8 autobusów i postawiło je w zajezdni - jako REZERWA.
...w innym wątku pisałem jakimi zasadami kierują się pieniądze unijne (dotacje) - nie można ich wydać na INNE cele jak na te na którer sa przeznaczone ! 80% ludzi tego nie rozumiało podczas budowy "TnB" !

Mam wrażenie, że Krzyśkowi nie chodziło o to. Tylko o porównanie teoretyczne! ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 października 2012, 19:03

Piotr Radoliński pisze:...a co Ty potrafisz dać z siebie, żeby uzdrowić tą sytuację ? Najłatwiej jest TYLKO krytykować, "nabijać się" i ironizować ! Kiedyś Dominik pisał - krytyka tak, ale KONSTRUKTYWNA !

Odniosłem się tylko do samolotów (pierwszy lepszy przykład) na twoim przykładzie Piotrze. W obu postach ciężko dopatrzyć się ironii bądź sarkazmu. Wyraziłem swoją opinię i nie wiem dlaczego nazwałeś mój post Piotrze krytyką niekonstruktywną. Jaka jest (wg klubu) krytyka konstruktywna? takie same poglądy?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2012, 19:06

Sebastian Wróbel pisze:A jaka jest wg klubu krytyka konstruktywna?
...merytoryczna ! A nie złośliwa, ironiczna i obśmiewająca !

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3159
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Krzysiek Ociepa » 16 października 2012, 19:07

Michał Grzegorczyk pisze:Mam wrażenie, że Krzyśkowi nie chodziło o to. Tylko o porównanie teoretyczne! ;)

Dokładnie. A tak swoją drogą, to ciekawe jak sprawa niskopodłogowych rezerw wygląda w Elblągu (6 x PESA 121N), Szczecinie (6 x PESA Swing) i Bydgoszczy (2 x PESA 122N). Według ten mongolskiej teorii o koniecznej rezerwie, to w Bydgoszczy powinna jeździć liniowo tylko jedna PESA, bo przecież rezerwa musi być.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 października 2012, 19:15

Piotr Radoliński pisze:...merytoryczna ! A nie złośliwa, ironiczna i obśmiewająca !

Czyli wyrażenie niezadowolenia z powodu prawdopodobnego zakupu używanych, wyeksploatowanych autobusów wysokopodłogowych mimo argumentacji jest krytyką niekonstruktywną, zaś pochwalenie takiego posunięcia MPK i niedostrzeganie w tym wad jest już konstruktywne, merytoryczne i nie można się przyczepić?!

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Konrad Machura » 16 października 2012, 19:22

Tu musisz się cieszyć z tego co masz ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2012, 19:23

...ironizując - tak !

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Wojciech Liberda » 16 października 2012, 20:08

Sebastian Wróbel pisze:
Piotr Radoliński pisze:...merytoryczna ! A nie złośliwa, ironiczna i obśmiewająca !

Czyli wyrażenie niezadowolenia z powodu prawdopodobnego zakupu używanych, wyeksploatowanych autobusów wysokopodłogowych mimo argumentacji jest krytyką niekonstruktywną, zaś pochwalenie takiego posunięcia MPK i niedostrzeganie w tym wad jest już konstruktywne, merytoryczne i nie można się przyczepić?!


Bo to jest tak, że jedni Cię pochwalą, a drudzy ochrzanią... Najpierw toczy się dyskusja, że powinien być inny przewoźnik (przetarg) bo ten sobie nie radzi z obsługą, potem że nie możemy na nim wieszać psy, a później wyzywamy na sprowadzane Ikarusy, a teraz je bronimy bo nie ma czym jeździć... Pomijając ten wątek o TnB ja już sam nie wiem co o tym wszystkim chodzi, mam nadzieję, że na zebraniu ustalimy jeden wspólny kierunek i będziemy się do niego stosować...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 16 października 2012, 20:45

Oj tak. Sam jestem odludkiem i unikam stania w pobliżu rzeźni

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 772
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Filip Kłyszejko » 16 października 2012, 23:09

Powiem na przykładzie mojej Śp. siostry (poruszała się na wózku), jak to jeszcze rok temu cieszyła się jak mówiłem jej o niskopodłogowym tramwaju i myślę, że jakby jej wysoka 105Na podjechała to byłaby zawiedziona, iż będzie potrzebować czyjejś łaski, żeby ją po tych schodkach wwiózł, inaczej (prościej) by było z pochylnią którą posiada Twist. Osobiście byłbym za tym żeby utrzymać jednak tego jednego Twista w zajezdni jako rezerwę.

Mówicie, że parę lat temu nie było pojazdów niskopodłogowych zgoda, ale skoro mamy postęp to czemu z możliwości przez niego oferowanych nie skorzystać. Przy pojeździe niskopodłogowym niepełnosprawni ruchowo mogą być chociaż tą odrobinę bardziej samodzielni, pozwólmy im na to.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 16 października 2012, 23:29

I to zasadniczo zamyka dyskusję. Gdyby dyspozytor był elastyczny, to rezerwa mogłaby być ukryta w ruchu pod wysokim

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2012, 23:30

Czyli tak, jak mówiłem. Albo dać na wysoki, albo stoi w zajezdni.

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Szymczyk » 16 października 2012, 23:48

Filip Kłyszejko pisze:Osobiście byłbym za tym żeby utrzymać jednak tego jednego Twista w zajezdni jako rezerwę.

Mówicie, że parę lat temu nie było pojazdów niskopodłogowych zgoda, ale skoro mamy postęp to czemu z możliwości przez niego oferowanych nie skorzystać.


No właśnie, skoro mamy postęp to niech ten postęp nie marnuje swojego potencjału w zajezdni.

Będzie jeździło 7 = będzie więcej kursów dla osób niepełnosprawnych. Przyjedzie nieplanowo wysoki - osoba niepełnosprawna poczeka na następny który będzie już niskim, a który przyjedzie po maks 10 min, lub poprosi o pomoc przy tym 105n.
Myślmy też o zwykłych pasażerach, którzy chcą jeździć w przyzwoitych warunkach (w lato np. z klimatyzacją). Jakoś nikt nie podnosił oburzenia faktem, że w dni meczowe rakowa wszystkie składy są wysoko podłogowe (a nigdzie nie ma takowej informacji). Nie popadajmy w hipokryzje mówiąc o problemie osób niepełnosprawnych, bo właśnie dzięki tym 7 (siedmiu!) nowoczesnym składom mają oni podróżować sprawniej.

CKMKM planuje jakieś oficjalne pismo w tej sprawie do MZDIT ?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 17 października 2012, 02:20

A może i oficjalne. Kontakt na pewno, ale uprę się przy rezerwie. Spróbujemy z tą ukrytą

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3159
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Krzysiek Ociepa » 17 października 2012, 02:59

Dominik Wójcik pisze:A może i oficjalne. Kontakt na pewno, ale uprę się przy rezerwie. Spróbujemy z tą ukrytą

Mam nadzieję, że ukrytą tuż przed niską brygadą, na linii. Tak, jak już pisałem kilkakrotnie, nie można przy siedmiu Twistach, zostawiać żadnego w zajezdni, "zamrażając" jego potencjał. Rezerwa rezerwą, ale da się zrobić tak, żeby za teoretycznie wysokiego Twista wyjechał skład "stopiątek", a owy Twist podmienił któregoś zdefektowanego Twista. Jeśli zaś któryś Twist będzie miał przegląd lub jakąś większą awarie, nic się nie zmieni. Będzie jeździć sześć Twistów na niskich brygadach. To wyjście jest zdecydowanie najlepsze, a już na pewno lepsze od codziennego "zamrażania" pojazdu wartego ponad 7 milionów złotych w zajezdni, podczas gdy po torach jeżdżą stare składy. To by było czyste marnotrawstwo...
A co do Bydgoszczy, o której pisałem wcześniej, to pomimo tego, że są tylko dwie PESY 122N, to obie jeżdżą liniowo na niskopodłogowych brygadach. Jedna jest na linii 2, a druga na linii 4. Jeszcze raz podkreślę - mamy zbyt mało niskopodłogowych tramwajów, żeby je marnotrawić w zajezdni.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 17 października 2012, 04:41

Dokładnie takie rozwiązanie poszło już mailem imiennym, a pismo rano takie będzie zawierać

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 17 października 2012, 07:35

Miejski Zarząd Dróg i Transportu
w Częstochowie

via e-mail

do wiadomości:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne
w Częstochowie sp. z o.o.

via e-mail ? Zarząd spółki

dotyczy: zadaniowanie tramwajów 129Nb

W związku ze sporem prowadzonym na lamach mediów o przydział taboru na obsługę linii tramwajowej nr 3 w zakresie ilości uruchomionych tramwajów 129Nb ?Twist?, Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej przedstawia rozwiązanie.

Potrzeba zapewnienia rezerwy taborowej nie podlega jakiejkolwiek dyskusji. Sytuacja, w której jeden z pojazdów danego typu ulega zdefektowaniu lub innemu wycofaniu wymaga, aby zastąpić go pojazdem reprezentującym ten sam standard (tu: niska podłoga). Stawianie pasażerów w sytuacji, w której samotnie podróżująca osoba niepełnosprawna lub kobieta z dzieckiem na wózku oczekuje na tramwaj niskopodłogowy wskazany w podanym do publicznej wiadomości rozkładzie jazdy, a w zamian udostępniony jej zostaje pojazd wysokopodłogowy jest niedopuszczalna. Nie można takiej sytuacji tłumaczyć, że ?osoba taka poczeka sobie na kolejny tramwaj?.

Jednocześnie potwierdzamy opinię, że zostawianie jednego tramwaju ?Twist? w zajezdni jest niejako marnowaniem dobrodziejstw przezeń oferowanych, chociaż na względzie wypadałoby mieś także aspekt amortyzacji pojazdu w ruchu.

Aby pogodzić te dwa stanowiska proponujemy w oparciu o dyskusję przeprowadzona na Częstochowskim Forum Komunikacyjnym prowadzonym przez nasz klub rozwiązanie, które powinno zabezpieczyć interes pasażera oraz aspiracje ideologiczne operatora. Proponujemy, aby w rozkładzie jazdy ujawniać sześć z siedmiu tramwajów 129Nb, a w zadaniach kierowanych przez organizatora do operatora wskazać uruchomienie siódmego składu pod rozkładem wysokopodłogowym tak, by ten stanowił ?ruchomą rezerwę?. Na terenie zajezdni zaś należałoby pozostawić w stałej rezerwie skład 2x105Na, aby w sytuacji, kiedy zastąpienia wymagał będzie tramwaj 129Nb, to jego zadanie przejmie pojazd z rezerwy ruchomej, zaś dotychczasowy jego rozkład przejąłby skład z zajezdni. Koordynowaniem roszad wynikających z rozwiązania zająłby się dyspozytor.

Liczymy na uwzględnienie naszej propozycji w planowaniu i uzgadnianiu zadań. Jednocześnie negatywnie oceniamy rozwiązywanie konfliktów poprzez media, bowiem odbiorcy takich informacji nie znają prawa rządzącego współczesną komunikacją, przez co negatywnie odbierają całą komunikację nie zważając na ambicje personalne poszczególnych osób. W przyszłości proponujemy kierować tego typu spory do klubu. Dysponujemy pół-zamkniętym forum, na którym rozważamy różne rozwiązania, znane także z innych polskich i europejskich aglomeracji komunikacyjnych.

Wyrażam zgodę na udzielenie odpowiedzi drogą elektroniczną na adres e-mail (...)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Wojciech Liberda » 17 października 2012, 13:38

Jest wyjście z tej sytuacji, ale bardzo drogie... kupujemy za 105-tki resztę niskaczy i problem sam znika :) Wiem, wiem nie pierwszy na to wpadłem... to tak trochę humorystycznie :)

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Szymczyk » 17 października 2012, 15:58

Równie dobrze można wypuścić 3 twisty na trasę, 3 w rezerwie gdyby się wszystkie nagle popsuły i jeden jako testowy, niech sobie pojeździ bez ludzi... bezsens. Ukryta rezerwa - rozwiązanie zdecydowanie najlepsze.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Mateusz Stacherczak » 17 października 2012, 20:34


Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1374
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Adrian Golis » 18 października 2012, 01:11

Nie wiem czy to ma sens żeby dalej ciągnąć temat co do 7-ego Twista który ma być jako rezerwowy, no ale pojawił się materiał w telewizji Orion gdzie wypowiadała się Wiceprezes MPK Pan Robert Madeja gdzie mówił między innymi o Twiście który miał być jako rezerwa.
Poniżej podaje link do owego materiały

http://www.tvorion.pl/?action=show_news&idNews=11633

Pozdrawiam
Adrian:):)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 18 października 2012, 01:54

Ciekawe, jutro obejrzę
___________
Po obejrzeniu...

Pierdzielenie o Szopenie. Nic nie wnosi to do sprawy. Za niskiego stopiątkę chce wysyłać. Nieelegancko!

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Haladyj » 18 października 2012, 19:32

Inf. od wiceprezesa Madeja: w rozkładzie ma być 6 twistów ale siódmy, gdy tylko komplet jest sprawnych, też ma jeździć na rozkładzie wysokopodłogowym

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Rorat » 18 października 2012, 19:37

O to chodziło wszystkie na linie, a jak nie to bym się zapytał UE czy pieniądze dali na rezerwę !!

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Wojciech Liberda » 18 października 2012, 19:41

Tomasz Haładyj pisze:Inf. od wiceprezesa Madeja: w rozkładzie ma być 6 twistów ale siódmy, gdy tylko komplet jest sprawnych, też ma jeździć na rozkładzie wysokopodłogowym


Zamknijmy już temat... bo znów się zacznie... a jak przyjdzie gościu z krótką nogą...

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 772
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Filip Kłyszejko » 18 października 2012, 19:54

Nie no sprawa rozwiązana i to w najlepszy sposób. Temat racja do zamknięcia :-D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Sebastian Wróbel » 19 października 2012, 12:54

Tomasz Haładyj pisze:Inf. od wiceprezesa Madeja: w rozkładzie ma być 6 twistów ale siódmy, gdy tylko komplet jest sprawnych, też ma jeździć na rozkładzie wysokopodłogowym

W takiej chwili cieszę się, że MPK ma władzę nad MZDiT.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Szymon Kryczka » 19 października 2012, 13:20

Tomasz Haładyj pisze:Inf. od wiceprezesa Madeja: w rozkładzie ma być 6 twistów ale siódmy, gdy tylko komplet jest sprawnych, też ma jeździć na rozkładzie wysokopodłogowym

Brawo!

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Krystian Kukuła » 19 października 2012, 13:28

Super! Najlepiej by było, gdyby siódmy Twist jako wysoki jeździł na stałej brygadzie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 20 października 2012, 10:57

Tomasz Haładyj pisze:Inf. od wiceprezesa Madeja: w rozkładzie ma być 6 twistów ale siódmy, gdy tylko komplet jest sprawnych, też ma jeździć na rozkładzie wysokopodłogowym
Sebastian Wróbel pisze:W takiej chwili cieszę się, że MPK ma władzę nad MZDiT.
Dlaczego? To MZDiT chciał mieć siedem, w tym jednego ukrytego, a to ktoś MPK chciał mieć wszystkie wozy ujawnione w imię niedasięizmu. Dlatego napisaliśmy pismo wspierające MZDiT. Przedstawiciel Zarządu spółki zdążył nawet zasygnalizować już swoje niezadowolenie z naszej interwencji, co mnie cieszy, bo to oznacza, że jednak można!

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Marcin Biś » 24 października 2012, 16:02

Mam panowie takie pytanie odnośnie TWISTÓW. A mianowicie podczas hamowania(lecz nie zawsze) rozlega się głośny dźwięk jakby jakiś wentylator się włączał i wyłączał . Wiecie może czym jest to spowodowane ? Bo chyba to nie jest system KERS jaki jest stosowany w bolidach formuły1 :)

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 772
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Filip Kłyszejko » 24 października 2012, 16:33

czy brzmi to z pierwszego i ostatniego wózka ? ( w pierwszy i ostatnim członie najgłośniej ?)

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Mirek Waga » 24 października 2012, 16:42

Marcin Biś pisze:Mam panowie takie pytanie odnośnie TWISTÓW. A mianowicie podczas hamowania(lecz nie zawsze) rozlega się głośny dźwięk jakby jakiś wentylator się włączał i wyłączał . Wiecie może czym jest to spowodowane ? Bo chyba to nie jest system KERS jaki jest stosowany w bolidach formuły1 :)

Podejrzewam że chodzi o ten dziwny dźwięk kiedy nastąpi tak zwane hamowanie awaryjne.
Po krótkim czasie ustaje.

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Mirek Waga » 24 października 2012, 16:46

A co z Twistem#622 kiedy to na skrętach dochodziły bardzo dziwne stuki?

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 772
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Filip Kłyszejko » 24 października 2012, 16:47

Dochodzą nadal :-)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2012, 16:51

Marcin Biś pisze:Mam panowie takie pytanie odnośnie TWISTÓW. A mianowicie podczas hamowania(lecz nie zawsze) rozlega się głośny dźwięk jakby jakiś wentylator się włączał i wyłączał . Wiecie może czym jest to spowodowane ? Bo chyba to nie jest system KERS jaki jest stosowany w bolidach formuły1 :)
Mirek Waga pisze:Podejrzewam że chodzi o ten dziwny dźwięk kiedy nastąpi tak zwane hamowanie awaryjne.
Po krótkim czasie ustaje.
...automatycznie też uruchamia się piasecznica.

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Jeruszka » 24 października 2012, 17:49

Wydaje mi się, że jest to piasecznica. Przynajmniej mam takie wrażenie, że załącza się podczas "problemów" z hamowaniem (gwałtowniejsze, ale niegroźne zatrzymanie na przystanku - pewno jakiś czujnik wykrywa, że tramwaj jedzie pomimo zablokowanych kół i sypie piaskiem) czy przy szybszym ruszeniu pod górkę np. na wiadukcie. Jak dobrze pamiętam, to to buczenie było dosyć intensywne w pierwszych dniach jeżdżenia na "trójce".

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Rorat » 24 października 2012, 19:07

Panowie dokładnie to się włącza piasecznica .
A sytemu KERS nie ma a szkoda bo by w 15min przejechał całą trasę Fieldorfa - Stadion :D

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3159
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Krzysiek Ociepa » 24 października 2012, 19:30

Tomasz Rorat pisze:Panowie dokładnie to się włącza piasecznica .
A sytemu KERS nie ma a szkoda bo by w 15min przejechał całą trasę Fieldorfa - Stadion :D

No, z tym KERS, to nie do końca tak, że go nie ma. Jest coś w podobie, bo energia z hamowania jest odzyskiwana i oddawana do trakcji. Jak już to Pan Bolczyk kilkukrotnie wspominał, Twisty zużywają o ok. 1/3 energii mniej, aniżeli skład "stopiątek".

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 października 2012, 20:08

Krzysiek Ociepa pisze:Twisty zużywają o ok. 1/3 energii mniej, aniżeli skład "stopiątek".
A ja np nie wiedziałem :P

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Jeruszka » 24 października 2012, 20:24

Krzysiek Ociepa pisze: Jest coś w podobie, bo energia z hamowania jest odzyskiwana i oddawana do trakcji. Jak już to Pan Bolczyk kilkukrotnie wspominał, Twisty zużywają o ok. 1/3 energii mniej, aniżeli skład "stopiątek".
Ale zużywają 1/3 mniej energii faktycznie? Czy może "ciągną" tyle co 105 (pi razy drzwi), a ta 1/3 wynika ze zwracania energii do sieci?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2012, 20:35

...zaraz, zaraz - jeżeli mamy już siedem TWISTÓW i jeżeli wypuścimy wszystkie na linie, to każdy z nich zaoszczędza 30% energii -7x30%=210% do tego każdy TWIST podczas hamowania zwraca do sieci 30% energii - 7x30%=210% - po zsumowaniu wyników otrzymamy 420% - toż to są wspaniałem pojazdy - dzięki nim pozyskujemy 420% energii elektrycznej 1 :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Wojciech Liberda » 24 października 2012, 20:38

Piotr Radoliński pisze:...jeżeli mamy już siedem TWISTÓW i jeżeli wypuscimy wszystkie na linie to każdy z nich zaoszczędza 30% energii -7x30%=210% do tego każdy TWIST podczas hamowania zwraca do sieci 30% energii - 7x30%=210% - po zsumowaniu wyników otrzymamy 420% - toż to są wspaniałem pojazdy - dzięki nim pozyskujemy 420% energii elektrycznej 1 :P


Więc składamy wniosek o dofinansowanie do MOS (Ministerstwo Ochrony Środowiska), przecież mamy oszczędzać energię.... reklama w telewizji leci...
Jutro w gazecie... MPK odstawiło wszystkie 105 i kupuje Twisty na kredyt hipoteczny 30 lat :P:P:P Oszczędności są ogromne, MPK nie wie na co je wyda... huraaa :)))

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Mirek Waga » 24 października 2012, 20:41

"Piotr Jeruszka"]Ale zużywają 1/3 mniej energii faktycznie?
Ta oszczędność energii wynika między innymi z zastosowania innych technologi i materiałów, oraz duży wpływ na oszczędności ma zastosowanie elektroniki w układach sterowania

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Rorat » 24 października 2012, 20:42

A Ja bym proponował Piotrze J. sprawdź czy jak przejeżdża 105Na przygasa ci światło a jak Twist przejeżdża czy żarówka nie świeci mocniej.
Dobra koniec żartów !! :D
Ciekawe czy one naprawdę zwracają energie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 października 2012, 20:51

Wojciech Liberda pisze:Więc składamy wniosek o dofinansowanie do MOS (Ministerstwo Ochrony Środowiska), przecież mamy oszczędzać energię.... reklama w telewizji leci...
Jutro w gazecie... MPK odstawiło wszystkie 105 i kupuje Twisty na kredyt hipoteczny 30 lat :P:P:P Oszczędności są ogromne, MPK nie wie na co je wyda... huraaa :)))

To wiadomo, że kupimy więcej Twistów, dołożymy im opony i wyślemy w trasę zamiast autobusów. Tu oszczędności są jeszcze większe, bo okazuje się, że w pewnym momencie przestajemy pobierać energię na jazdę, a zaczynamy ją wytwarzać :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2012, 20:55

...już mam tytuły do prasy; "Tramwaje zastąpią autobusy", "Częstochowa nie wie co robić z energią elektryczną"... itp. :D"

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Mirek Waga » 24 października 2012, 21:27

Piotr Radoliński pisze:...już mam tytuły do prasy; "Tramwaje zastąpią autobusy", "Częstochowa nie wie co robić z energią elektryczną"... itp. :D"

Dobry żart, może chwyci?


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości