Tabor na "TnB"

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Jeruszka » 24 października 2012, 21:58

Piotr Radoliński pisze:...zaraz, zaraz - jeżeli mamy już siedem TWISTÓW i jeżeli wypuścimy wszystkie na linie, to każdy z nich zaoszczędza 30% energii -7x30%=210% do tego każdy TWIST podczas hamowania zwraca do sieci 30% energii - 7x30%=210% - po zsumowaniu wyników otrzymamy 420% - toż to są wspaniałem pojazdy - dzięki nim pozyskujemy 420% energii elektrycznej 1 :P
Jak Janusz przeczyta, z jaką nonszalancją handluje się tutaj procentami, to jego matematyczna strona wysiądzie ;).

Pytanie zadałem dlatego, bo z prądem to nie jest taka prosta sprawa, że siup, wysyłam prąd do sieci i już są oszczędności.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 25 października 2012, 00:26

Ten szum, to piasecznice, uruchamiają się za każdym razem, gdy nastąpi poślizg przy rozruchu lub hamowaniu. Jesienią zatem często.

@ Piotr
Częstochowska sieć nie jest przystosowana do odbierania zrekuperowanej (odzyskanej) energii. Można by to ewentualnie wykorzystywać, gdy na tym samym odcinku zasilania znajduje się inny pojazd, który ją pożre

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Krzysiek Ociepa » 25 października 2012, 01:41

Ej no, Wy się śmiejecie, ale podobno faktycznie tak jest. Czy to działa, nie mam pojęcia. Wiem, że Twisty mają taką zdolność (czy da się to wykorzystać u nas, to nie wiem). Generalnie w nowoczesnych tramwajach jest to standard. Nie śmiejcie się też z poboru energii, bo w to, że Twist zużywa mniej prądu, niż skład stopiątek, jestem w stanie uwierzyć. Może właśnie dzięki wykorzystaniu tego systemu, z oddawaniem energii... Nie oszukujmy się, jednak Twisty to tramwaje o prawie 40 lat nowsze i nowocześniejsze od stopiątek.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Marcin Biś » 03 listopada 2012, 12:17

Dziś jak widać na linii swój mecz u siebie gra Raków Częstochowa :) Najlepsze jest to, że zamiast jednego z Twistów puścili skład w barwach "Skry". Jak by to powiedział mój znajomy jest to SPISEK :)

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Szymczyk » 03 listopada 2012, 15:29

Miałem właśnie o tym napisać. Z jednej strony spór o ilość Twistów (6 czy 7), kłótnie czy w rozładzie zamieścić wszystkie czy jednego ukryć, nawet próba dotarcia do sumień opowiadając o osobach niepełnosprawnych i kobietach z wózkami dla dzieci którzy przez zły tramwaj będą musieli czekać kolejne 10 min na niskopodłogowego, lub 'poniżająco' prosić kogoś o pomoc, a dzisiaj co? 100% tabor wysokopodłogowy, 0 informacji dla pasażerów i jakoś nikt nie interweniuje, wszyscy (przynajmniej tu piszący) przyzwyczaili się do sytuacji - Raków gra=Twisty odpoczywają. Ciekawe co na to pasażerowie.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4141
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Bartosz Kowalski » 03 listopada 2012, 16:54

Cholera jak by mieli takie problemy w innych miastach to by paraliż komunikacji nastąpił. W Łodzi obok stadionu Widzewa i ŁKS biegnie linia W-Z. Swego czasu jeździły na niej nowe niskopodłogowe tramwaje i co? Jeździły nawet jak był mecz. Obok jednego i drugiego stadionu jeździ wieli linii autobusowych i w dni meczowe jeżdżą na nich nowe wozy. Da się? Jak widać da się.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Łukasz Najman » 03 listopada 2012, 18:10

W takim razie pytam się po co oni kupowali te tramwaje? Skoro nie wyjeżdżają na linie, bo ktoś, gdzieś, kiedyś MOŻE coś popsuć, pomalować etc.? Proponuje zawiesić funkcjonowanie wszystkich częstochowskich linii obsługiwanych przez MPK, z powodu możliwej usterki. Oczywiście nie uprzedzając o tym pasażerów. A co, domyślą się.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Szymon Kryczka » 13 listopada 2012, 11:36

A jak to dokładnie jest z tym poborem prądu? Może warto spytać MPK/MZDiT ile kosztuje przejazd PZU - Stadion Raków i na zad :P skłądem 2x105 oraz Twistem. Koszt przejazdu i pobór energii.

Tak podkuszę... bo ja jestem bardzo ciekawy. Również jestem ciekawy jaki byłby wynik takiego testu na całej linii Stadion Raków - Fieldorfa Nila.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 listopada 2012, 11:54

Jak pytać to o wszystkie odcinki wszystkich linii :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 13 listopada 2012, 15:06

Z mocy nominalnej silników można wyliczyć maksymalny teoretyczny pobór energii el. Tylko nie znam ceny za ichnią kWh

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Szymon Kryczka » 14 listopada 2012, 13:21

A może warto wystosować pismo do MPK lub MZDiT z takimi pytaniami - przecież to miejskie instytucje/spółki te koszty nie powinny być tajemnicą.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Marcin Biś » 18 listopada 2012, 14:38

Mimo eskorty policji tramwaj spóźnił się na przystanku Wrzosowiak ok 20 minut :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 18 listopada 2012, 16:07

Tramwaj na wydzielonym torowisku się spóźnił o jedną brygadę?

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Łukasz Najman » 18 listopada 2012, 18:59

Na ul. Rakowskiej jechał planowo, więc opóźnienie musiał złapać dalej.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 listopada 2012, 19:05

Złapał gumę albo podstacja nie przewiduje tylu kibiców

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 21:15

Chłopcze, ile jest Twistów, a ile koniecznych brygad?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Krzysiek Ociepa » 23 listopada 2012, 02:12

A życie pokazało, że wszystkie Twisty nie mogą być wykazane w rozkładzie. Jeden się ostatnio ostro poharatał w zajezdni... Dobrze, że przełożyli z niego pierwsze drzwi do #621. Widać, że to nie drzwi od tego wozu, ale chociaż jeździ. Nie ma bata, żeby 3 obsługiwały tylko Twisty. We wniosku o dotację pojawił się moim zdaniem spory błąd. Dotacja i tak by była, a można było wnioskować o 10 nowych tramwajów, wtedy 3 mogłyby obsłużyć same nowe tramwaje... Mam tylko nadzieję, że w przypadku TnP, tabor zostanie dokładnie przeliczony...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Dominik Wójcik » 23 listopada 2012, 11:36

Jest przeliczony i pamiętajcie, że zawsze trzeba liczyć siły na zamiary (chajs na wkład własny). Słowem - ze 105. szybko sié nie pożegnamy. Ale co szkodzi, by pomniejszoną ich flotę zmodernizować?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Haladyj » 23 listopada 2012, 12:49

Gdyby zbudować 2+ i 3+, to przy założonej w naszym opracowaniu organizacji ruchu, potrzebne będą 23 pociągi. Do tego trzeba dodać rezerwę 7 pociągów. Razem 30 - takim parkiem taborowym winno dysponować MPK.

Mamy 7 twistów. Jakby kupić 14 sztuk tej klasy pojazdów (o tylu się przebąkuje) to w sumie MPK miałoby 21 nowoczesnych pociągów. Czyli należałoby zmodernizować 9 pociągów złożonych ze stopiątek.

To oznacza 18 wagonów do modernizacji spośród 48 będących na stanie MPK. Czyli nie tak wiele.

Pytanie oczywiście, jak głęboka winna być modernizacja. W Polsce jest wiele przykładów: tak prace estetyzujące (nowe czoła, inna aranżacja wnętrza, informacja pasażerska) jak i poprawiające parametry techniczne: napęd, wózki, piasecznice.

Uważam natomiast, że modernizacja stopiątek w celu włożenia niskiego członu jest nieopłacalna, bo taki pociąg kosztowałby 1/3 bądź nawet 1/2 ceny nowego przy o połowie krótszej perspektywie użytkowania. Poza tym, gdyby było 21 niskopodłogowców, to jeździłyby wszędzie, także na Kucelin, więc zapewniony byłby dojazd dla osób z problemami ruchowymi.

I jeszcze uwaga, co do rzeczywistych kosztów jakie MY mamy ponieść. Czyli chodzi o WKŁAD WŁASNY do dofinansowania unijnego. Jeśli nówka kosztuje 8 mln a supermodernizacja składu stopiątek 3 mln to różnica wqnosi 5 mln na pociągu. Czyli dużo. Ale przy dotacji powiedzmy 66 proc. (1/3 ceny) to NASZ WYDATEK wynosi 2,64 mln w przypadku nówki i 1 mln przy modernizacji. przy tej różnicy: nie mam wątpliwości: kupić nowych ile się da i żeby starczyło na modernizację tych 18 wagonów 105Na, ale w ograniczonej formie (piasecznice, estetyzacja wnętrza, informacja pasażewrska ale bez nowego czoła czy łączenia wagonów niskopodłogowym członem)

m dofinansowanie wyniesie powiedzmy 66 proc (2/3), to my mamy zapłacić 1/3 ceny. W przypadku n

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 listopada 2012, 12:55

A czy w najbliższej pięciolatce jest przewidziany w ogóle remont torów na Kucelin ?? Przecież stan torowiska od wiaduktu kolejowego do pętli zagraża nawet bezpieczeństwu jazdy stopiątką teraz

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Haladyj » 23 listopada 2012, 13:03

Pewnie, że Kucelin trzeba wyremontować. W przyszłym roku ma być robiona rakowska część al. Pokoju.

Wychodzę z prostego i sprawdzonego w praktyce założenia: nowe inwestycje wymuszają remont starej sieci. Gdyby nie twisty to nie zrobiono by całej Niepodległości oraz AK od Worcella do Enegetyka - a jedynie sztukowano najgorsze odcinki po kawałku (po 25-30 m, jak to robiono w okolicach wiaduktu i między PCK a Promenadą). To samo z halą - dalej konserwowalibyśmy w zajezdni skansen.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Marcin Strzelecki » 13 kwietnia 2013, 17:04

Z wrażenia nie wiem gdzie napisać.
Dzisiaj mecz rakowa a mimo to jak twisty jeździły tak jeżdżą. Nie podmieniły ich 105-ki

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 13 kwietnia 2013, 17:21

...będąc ostatnio w MPK, widziałem przedstawicieli RKS Raków -może "wynegocjowali", żeby TWIST-y jeździły w dniach, kiedy jest mecz ? :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 kwietnia 2013, 17:23

Jeśli tak jest, to troszkę nie w porządku, że na linie autobusowe nie wysłano np. Manów NL, dwóch Ik412. Zawsze to niska podłoga. A nie każdy inwalida, osoba z wózkiem itp. jest kibicem i wie o meczu... (ale to tak nawiasem mówiąc)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Krzysiek Ociepa » 13 kwietnia 2013, 18:46

Na 16 też dzisiaj nie wysłano żadnego niskacza. Sytuacja taborowa jaka jest, wszyscy wiemy. Być może zasilenia związane z meczem Rakowa wcale nie były planowane, tylko po prostu "tak wyszło".

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 kwietnia 2013, 19:07

Obyś miał rację. Tylko jutro, skoro jest niedziela, to autobusów nie powinno brakować. A w związku z ty jak zobaczę na Zawodziu solówkę, to uznam to za brak chęci, odpowiedzialności itd. (zaraz ktoś napisze, że obrażam inne osoby !! ). Ale i tak napiszę jaki jest stan rzeczy...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 13 kwietnia 2013, 19:46

Przypomnę tylko, że jutro możemy mieć czasowe utrudnienia w ruchu - mamy X Zlot Motocyklowy - Jasna Góra 2013. Kilka w okolicy Jasnej Góry ulic będzie wyłączonych z ruchu.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 kwietnia 2013, 20:01

Ale nic na ten temat nie ma ani na przystankach ani na stronie MPK. Także autobusy powinny kursować bz. Chyba, że ktoś zaspał...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 13 kwietnia 2013, 20:35

...autobusy MPK mają jeździć bez objazdów. Na pewno będzie zamknięty odcinek ul. Popiełuszki (od Jasnogórskiej) i ul. Pułaskiego (do Waszyngtona).

Awatar użytkownika
Sebastian Struski
Posty: 798
Rejestracja: 24 maja 2011, 09:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Sebastian Struski » 15 kwietnia 2013, 09:03

Janusz Karlikowski pisze:Jeśli tak jest, to troszkę nie w porządku, że na linie autobusowe nie wysłano np. Manów NL, dwóch Ik412. Zawsze to niska podłoga. A nie każdy inwalida, osoba z wózkiem itp. jest kibicem i wie o meczu... (ale to tak nawiasem mówiąc)


Co do ikarusów można tylko jednego wysłać #74 , bo #81 obecnie stoi na przeglądzie

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Marcin Biś » 15 kwietnia 2013, 14:55

Wycofywanie TWISTÓW w dniu meczu RKS-u u siebie jest troszkę dziwne. Poza tym tramwaj wracający z kibicami jest zawsze eskortowany przez policję, w środku też pewnie jakiś tajniak jest. Więc nikt nie uszkodzi wtedy tramwaju bo po pierwsze policja, po drugie od razu będzie wiadomo, że to ktoś ze środowiska Rakowa. Po drugie primo TWISTY powinny być też wycofywane jak RKS gra na wyjeździe, gdyż ekipa wracająca/jadąca na wyjazd ma zbiórkę pod stadionem, więc wtedy też mogą owego TWISTA uszkodzić.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 kwietnia 2013, 21:36

Widziałem dziś na pętli Raków-dworzec jakąś stopiątkę z zieloną reklamą całopojazdową (chyba M1), nie zdążyłem dostrzec numeru taborowego z okna pociągu, ale było to o 19:20. Piszę tu o tym ponieważ owa stopiątka na starej pętli miała tablicę czołową z napisem 3 Stadion Raków :P

Jakub Blukacz
Posty: 314
Rejestracja: 14 października 2012, 10:49
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Jakub Blukacz » 18 kwietnia 2013, 21:50

Czy chodzi Ci o tę reklamę? -> http://czgk.pl/details.php?image_id=28842

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 kwietnia 2013, 22:35

Tak, Jakubie. Dokładnie o tę reklamę.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Marcin Biś » 19 kwietnia 2013, 12:06

Dziś na "trójce" pojawiła się dość niespodziewanie "eNka".
Obrazek
Obrazek
Obrazek
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 796&type=1

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 19 kwietnia 2013, 15:20

Dzisiejszy przejazd "eNki" był przejazdem ZAMKNIĘTYM. Przeznaczonym dla gości jednej z kooperujących firm, którzy odwiedzili MPK Częstochowa.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6696
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Rorat » 28 kwietnia 2013, 00:07

Miną rok jak na Częstochowskich torach pojawił się Pesa Twist !!
https://www.youtube.com/watch?v=2RztNaKPDrY

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 774
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Filip Kłyszejko » 28 kwietnia 2013, 10:02

Mija rok od wprowadzenia Twista do ruchu z pasażerami :D
Wszak pierwszy Twist pojawił się na częstochowskich torach 13 marca 2012 roku :D
Ktoś pamięta o której był pierwszy kurs spod Powstańców Śląskich ?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 kwietnia 2013, 10:04

7:48 czy jakoś tak

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6696
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Rorat » 28 kwietnia 2013, 10:06

... pierwszy kurs był 7:55, o tej godzinie pokonał wyjazd z zajezdni przez al. Niepodleglości.

Jan Komecki
Posty: 70
Rejestracja: 19 grudnia 2009, 23:04
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Jan Komecki » 30 kwietnia 2013, 00:27

Nie pamiętam, czy ktoś już kiedyś tego nie wstawił na forum, ale znalazłem przypadkiem wizualizację, co Newag w konsorcjum z Koncarem chciał zaoferować w przetargu:
http://oi47.tinypic.com/350ugk1.jpg
Jak wszyscy wiemy, efekt końcowy "trochę" się od tego różni:
http://epoznan.pl/gallery/92fa5af91500ec8c976f2f3adfbd0d5c/4f85810c36ba7.jpg

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Jeruszka » 28 maja 2013, 07:56

W składzie #641-costam (7:43 z Wrzosowiaka na Polnkc) odtwarzane sa "nowe" zapowiedzi przystankowe. "Nastepny przystanek" jest zmienione, powazny pan Barcis i czasami "uwaga na kieszonkowcow"

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 maja 2013, 09:24

#641+636 :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6696
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Rorat » 28 maja 2013, 15:46

w #679 też .... aa w autobusach też są inne zapowiedzi ( inna pani) np. #129

Zdaje mi się że w nocy wgrywano do większości pojazdów nowe zapowiedzi.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 maja 2013, 15:49

Oj to miałem pecha dziś, bo miałem stare w każdym pojeździe. A w #288 chyba w ogóle nic nie gadało ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6696
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Tomasz Rorat » 28 maja 2013, 15:53

... ale silnik "gadał" w #288 ??

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 774
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Filip Kłyszejko » 28 maja 2013, 16:01

Ale teraz jeździ się dziwnie tramwajem , ale tamtą pani brzmiała wg mnie lepiej

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 maja 2013, 16:03

Gadał i to nawet miło. Raz nawet (tuż po zmianie) zagadał na wstecznym. Dobrze, że SC 51949 stał z zachowaniem odp. dystansu ;)

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1394
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Adrian Golis » 06 czerwca 2013, 19:47

Nie wiedziałem za bardzo gdzie to napisać, dlaczego napisałem tutaj. A mianowicie od dnia dzisiejszego albo wczorajszego, zostały usunięte sygnalizatory na Orkana dla tramwajów i autobusów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 06 czerwca 2013, 19:59

...no i o to chodziło ! :)


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości