Tabor na "TnB"

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 czerwca 2013, 20:21

Świetna wiadomość :) A wiadomo, kiedy będą przesuwać te czujki prze estakadzie? :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Szymon Kryczka » 06 czerwca 2013, 21:22

Adrian Golis pisze:Nie wiedziałem za bardzo gdzie to napisać, dlaczego napisałem tutaj. A mianowicie od dnia dzisiejszego albo wczorajszego, zostały usunięte sygnalizatory na Orkana dla tramwajów i autobusów.

Misja zakończona powodzeniem :D

Piesi chyba też stracili sygnalizację na przejściu przez torowisko?

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Kamil Ociepa » 06 czerwca 2013, 23:12

Tak, piesi też stracili sygnalizacje na przejściu przez torowisko, w zamian dostali żółte pulsujące, ostrzegające o tramwaju, takie jak przy pętli STADION-RAKÓW

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 czerwca 2013, 23:14

I to jest jak najbardziej pozytywna zmiana! :) Żeby tak dało się jeszcze takie zmiany wprowadzić na starym odcinku linii...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Szymon Kryczka » 07 czerwca 2013, 13:22

Byłem, widziałem i uwierzyć nie mogę!

Tramwaje/Autobusy straciły "pałeczki, piesi stracili sygnalizację przez torowisko - jest teraz żółty pulsujący znak informujący o tramwaju i teraz hit!

Jadąc samochodem dwa razy miałem światło zielone gdy pieszych nie było przy sygnalizacji - wychodzi na to, że detekcja samochodów jak i guziki pieszych zaczęły działać jak powinny - SUKCES!

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 774
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Filip Kłyszejko » 07 czerwca 2013, 16:09

Czujka na "PZU" -> Centrum przesunięta na przystanek

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Kamil Ociepa » 07 czerwca 2013, 16:29

Bardzo dobra wiadomość :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 czerwca 2013, 16:38

I coś w samych cyklach chyba też drgnęło, gdyż dziś ok. 10:50 tramwaj w kierunku al. Pokoju nie dostał jak zwykle po kilkunastu sekundach wolnej drogi, ale musiał przepuścić tramwaj z linii 3. Być może to nie nowość, ale ja na taką sytuację trafiłem po raz pierwszy. Normalnie prowadzący 1 czy 2 muszą się sprężać na przystanku.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 czerwca 2013, 17:05

Filip Kłyszejko pisze:Czujka na "PZU" -> Centrum przesunięta na przystanek

Świetnie :)

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Andrzej Sowa » 07 czerwca 2013, 17:35

Same dobre wieści , tylko temat wątku nie do końca ten.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 czerwca 2013, 23:04


Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Szymon Kryczka » 18 czerwca 2013, 11:20

Powiem szczerze, że Wifi w tramwajach byłoby ciekawą alternatywą. Nie wiem czego boi się MPK, że ktoś będzie ściągać filmy na ich łączu?

Druga sprawa powinni ukryć SSID sieci i nie byłoby problemu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 czerwca 2013, 12:03

Myślę, że cytat "Przesyłane dane mają duże objętości, więc transfer danych na urządzenia pasażerów byłby w tej sytuacji bardzo utrudniony i nieefektywny." wyjaśnia wszystko. Bez inwestycji w poprawę parametrów sieci się nie obędzie, a na to pewnie nie będzie pieniędzy. Warto natomiast zapamiętać tę sytuację na przyszłość i dodać takie wymgania jak Wi-Fi do przetargu na nowe autobusy i tramwaje.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Wojciech Liberda » 18 czerwca 2013, 18:54

Niedługo minie rok od eksploatacji Twsitów. Czy po takim czasie można coś więcej powiedzieć?
Są dobre/złe, wpasowały się w krajobraz, stwarzają problemy, są hałaśliwe czy jak?
Chciałbym się dowiedzieć od marudów czy zmienili zdanie na temat Twistów?
Pamiętajcie, że niedługo przyjeżdżają pseudo Twisty do Katowic...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 czerwca 2013, 19:02

Ja maruda: ciągle problemy z klimą. W jednych niczym dział nabiałowy, a w drugich zero świeżego nawiewu.
I teraz wnioski:
1) za wcześnie by wyciągać wnioski, ale może szkolenia klimę by też uwzględniały, bo pasażer, to nie śmieć
2) nie negujmy 105-ek, bo one na dobrych torach są niezłe (jak jeszcze fajna ...)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 czerwca 2013, 19:04

Janusz, zostaje nam dużo nowych torowisk pobudować, żeby było gdzie te stopiątki wysyłać ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 czerwca 2013, 19:08

@Michał: I one pojadą...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 czerwca 2013, 19:14

A już tak całkiem na poważnie, to rzadko jeżdżę Twistami, bo rzadko jestem w Częstochowie, ale one są znacznie lepsze od 16T/19T: wygląd, głośność, płynność jazdy...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 czerwca 2013, 19:44

A jechałeś kiedyś z Panią "motornicą" (no bo nie wiem czy w nowomodzi też to się będzie odmieniać ;) ) stopiątką po Al. Niepodległości ??
To jest czad: i torowisko i .. kobieta (klasa !! )

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2013, 19:50

...jest parę pań "motornic" - pytanie z którą ? :P Bo podobnie jak panie "kierowczynie" też jeżdżą dziarsko. Pozwole sobie tu wymienić np. panią...... eee nie będę używał nawet inicjałów.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 czerwca 2013, 20:20

To ja dziś miałem zaje**** fajny dzień do kobiet za sterami. OBY TAK DALEJ :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 czerwca 2013, 20:27

Wojciech Liberda pisze:Niedługo minie rok od eksploatacji Twsitów. Czy po takim czasie można coś więcej powiedzieć?
Są dobre/złe, wpasowały się w krajobraz, stwarzają problemy, są hałaśliwe czy jak?
Chciałbym się dowiedzieć od marudów czy zmienili zdanie na temat Twistów?

Jedyną wadą TWIST-ów, którą muszę wymienić to... fakt, że nie ma ich więcej w naszym mieście! :)
Uwielbiam te maszyny !! Za wygląd, za cichą pracę, za klimatyzację, za dużą przestrzeń dla stojących i ogólną wygodę i nowoczesność.
A wszystkie inne wady, które napotykały TWIST-y to efekt braku pętli awaryjnych i trójkątów (unieruchomienie całej sieci tramwajowej) i nieumyślnych wypadków na zajezdni (słynna "afera ze sprzątaczką"). Nie wspominając o awariach podstacji na Błesznie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 czerwca 2013, 20:35

Ale teraz jest ich 7. Zacznijmy łapać błędy. A jak w 2033 będzie więcej, to jakiś SENIOR CKMKM będzie osądzał.
Dziś jest dno...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2013, 20:39

...bardzo długi czas byłem/jestem "proTWISTowy". Jednak od czasu kiedy dane mi było obejrzeć z zewnątrz jak i wewnątrz sądeckiego NEWAG-a Nevelo (126N) troszkę zmieniła się moja optyka. Okazało sie, że pojazd można wykonać dużo "prościej" - łatwość obsługi - brak nadmiaru przełączników na desce, znacznie mniejsza ilość informacji wyświetlana na ekranie, co powoduje prace motorniczego bardziej spokojną. Lepsze rozwiązania ergonomiczne - zarówno w kabinie jak i w przedziale pasażerskim. Żałuję, że NIE MOGŁEM wykonać zdjęć - to był warunek pokazania NEWAG-a.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 czerwca 2013, 20:50

Cóż, kiedyś będzie go można obejrzeć ;) Chętnie wtedy zobaczę. Na pewno Twist jest znacznie lepszy od S(z)kód pod tymi względami, które wymieniłem. A co do wyświetlacza kierowcy, to nie mogę się wypowiedzieć. Właściwie nigdy nie zaglądałem Twiście prowadzącemu przez ramię :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2013, 21:09

NEWAG Nevelo z przyczyn techniczny (losowych) wystartuje na jazdy próbne w Krakowie trochę później niż zamierzano (planowano koniec maja - początek czerwca). Jednak jak wiadomo, będzie to pierwsze miasto w którym będzie jeździł liniowo z pasażerami. Wcześniej dość długo pojazd jeździł w Poznaniu - zdobywał m.in. homologację.
Wbrew wcześniejszym założeniom - Nevelo to brat bliźniak Twista - jednak jak go obejrzałem to mogę powiedzieć - tak - ale są to "bliźniaki dwujajowe". Mają wiele istotnych różnic.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 774
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Filip Kłyszejko » 18 czerwca 2013, 23:43

Piotrze jak wiesz troszkę o Twistach wiem i moim zdaniem ich największym plusem jest klimatyzacja natomiast minusem, że nie zawsze działa jak należy - no bo nie należę do zmarzluchów a czasami zdarza się, że choć naumyślnie ubieram się cieplej a w Twiście jest mi i tak zimno, z Newag Nevelo szukałem zdjęć i szczerze mówiąc z wielkim zniecierpliwieniem czekam, aż będę mógł się nim przejechać, po samych zdjęciach mam wrażenie, że to będzie coś co bardziej zepsuje mi opinie o Twiście

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Piotr Radoliński » 19 czerwca 2013, 08:43

..dodam, że NEWAG cały czas traktuje prototypowe Nevelo jako pojazd doświadczalny i NA BIEŻĄCO odnotowywane są uwagi i zmiany, które będa wprowadzone przy budowie kolejnego pojazdu.
Warto może jeszcze doać "co nieco" o krakowskich "bombkach" IV generacji. Można powiedzieć o nich, że ich przednia część, nie tylko ściana czołowa, ale cała kabina (która ma niezależne drzwi wejściowe) została zparojektowana przy wybitnym udziale prezesa MPK Kraków i wielu pozostałych pracowników MPK. Można powiedzieć, że przednia część pojazdu to "widzi mi się" użytkownika.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 czerwca 2013, 08:47

Te sobne drzwi do kabiny powinny być w każdym tramwaju. Aż ciężko uwierzyć, że producenci zaczęli robić pojazdy bez tych drzwi. Każde zatrzymanie przed zepsutą zwrotnicą to dodatkowa minuta lub dwie przepychania się przez tłum pasażerów...

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1394
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Adrian Golis » 27 września 2013, 00:02

Nowe inwestycje w dniu otwarcia są dumą władz samorządowych, które podkreślają, że właśnie dokonaliśmy skoku cywilizacyjnego. Bywa jednak, że z czasem okazuje się, iż radość była przedwczesna a inwestycja oznacza kłopoty.
TV Orion: Kłopotliwe tory

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Szymon Kryczka » 27 września 2013, 07:55

Hmm...

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tabor na "TnB"

Postautor: Marcin Biś » 02 października 2013, 16:15

Marcin Biś pisze:Poniższa fotografia przedstawia przystanek "Bukowa", na którym nie ma podjazdu dla wózków mimo zgłoszenia problemu w MZDiT !
Obrazek

Po ponownym zgłoszeniu problemu MZDiT stwierdził, że peron zostanie przebudowany w celu dostosowania jego powierzchni dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami. Przebudowa zostanie wykonana w ramach zadania ?Remont przystanków komunikacyjnych i zatok autobusowych w Częstochowie?. Aktualnie, w MZDiT trwają końcowe czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargowym. Po wyłonieniu wykonawcy peron zostanie przebudowany.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości