Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 07 września 2012, 10:41

Może nareszcie ktoś pomyślał, żeby nie wozić powietrza, tylko czekać na pętli awaryjnej.

Piotr Jeruszka
Posty: 1921
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 07 września 2012, 10:49

Na pętli przy stadionie stoi woz Krommisu. Tramwaje, poki co jada dosyc punktualnie. Mają chyba 20 minut postoju na pętli, czyli na nowej trasie jest przynajmniej pięć składów. Ale działa i trzeba się cieszyć z tego.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 07 września 2012, 10:56

Mam tylko nadzieję, że rozkład z 3 września wróci. Tramwaje w niedzielę co 20 minut, a o godz 16 tylko dwa - "Nie o taką Polskę walczyliśmy".

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Biś » 07 września 2012, 12:39

Przedstawiam "filmik" pokazujący jak bardzo zmieniła się Aleja Niepodległości, ulice Jagiellońska, Orkana, Aleja 11 Listopada, ulice Jesienna, Rakowska, Limanowskiego dzięki budowie nowej linii tramwajowej w Częstochowie.

Życzę miłego oglądania i słuchania ;)

http://www.youtube.com/watch?v=9eAlLId9f-w&feature=youtu.be

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Strzelecki » 07 września 2012, 16:21

Zmieniło się wiele głównie na pozytywne ;)

Łukasz Najman
Posty: 2042
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Najman » 07 września 2012, 18:08

AzaT3 jeździły na pewno do godziny 8:15. Widziałem gdy burtę w burtę jechał Twist i Ik280 jako AzaT3

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Szymczyk » 07 września 2012, 19:14

Zmieniło się pozytywnie, choć jest jedno 'ale' - zniknęło większość zieleni... Jednak można było wydać trochę więcej i na Jagiellońskiej, 11 listopada i Jesiennej zrobić zielone torowisko, a na Orkana zwęzić chodniki (w niektórych miejscach) i stworzyć pas zieleni tak jak wcześniej, który oddzielał jezdnie od chodnika. Po za tym jest dobrze.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Biś » 07 września 2012, 19:49

Tomasz Szymczyk pisze:Zmieniło się pozytywnie, choć jest jedno 'ale' - zniknęło większość zieleni... Jednak można było wydać trochę więcej i na Jagiellońskiej, 11 listopada i Jesiennej zrobić zielone torowisko, a na Orkana zwęzić chodniki (w niektórych miejscach) i stworzyć pas zieleni tak jak wcześniej, który oddzielał jezdnie od chodnika. Po za tym jest dobrze.


Tak mogło by wyglądać zielone torowisko :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Strzelecki » 07 września 2012, 19:59

Od razu przyjemniej dla oka.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 września 2012, 20:17

Połóżmy jeszcze dywaniki w tramwajach i będzie przyjemniej. Ludzie zejdźcie na ziemię... Halo. Tu Ziemia.
To ma wozić a nie się podobać. Podobać się ma w 2050r.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 07 września 2012, 20:20

Chciałeś napisać "tu jest Częstochowa"?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Strzelecki » 07 września 2012, 20:28

Owszem częstochowa. Tak czy owak torowisko na błesznie zacznie porastać trawą. Tak tak się to dzieje w tej chwili między przystankiem ostatni grosz a rondo mickiewicza. Zacznie się od kempki trawy a skończy się na porośniętym całym torowisku.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Skorupa » 07 września 2012, 22:16

Janusz Karlikowski pisze:Połóżmy jeszcze dywaniki w tramwajach i będzie przyjemniej. Ludzie zejdźcie na ziemię... Halo. Tu Ziemia.
To ma wozić a nie się podobać. Podobać się ma w 2050r.



Żart ? Torowisko i w ogóle trakcja to integralna część przestrzeni miejskiej, której jednym z głównych zadań jest właśnie podobać się, być przyjazną dla oka.
Zacytowane stwierdzenie to coś w stylu : ładna lampka ? to ma świecić a nie się podobać !... A w 2050 to już nie będzie przed kim się tym chwalić jak tak dalej pójdzie.

Tak czy inaczej trzeba przyznać, że ulice wiele zyskały na estetyce przy tej inwestycji. Nie jest to jednak sukces, to norma.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 września 2012, 22:25

Wiesz co. Nie chcę na prawdę już pisać tego co mógłbym napisać, ale żyję trochę na tym świecie i powiem krótko: trawka tak, ale trawkę trzeba pielęgnować, potem... itd itd. To komuś się musi opłacać. A w Polsce póki co tylko pewna posada to ... grabarz.
I może tym optymistycznym akcentem zakończę swoją aktywność dziś na forum. Obejrzę film na TVN, nie dla filmu, dla ... muzyki z niego ;)

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Beniamin Wójcik » 07 września 2012, 22:46

Miałem pewną myśl, ale Janusz w pewnym stopniu wyraził moje intencje. Mianowicie trawa i zielone torowiska są ciekawe i przyjemna dla oka, dobrze się komponuje z otoczeniem lub nawet wprowadza do niego ciekawy kontrast. Jednak utrzymani zielonych torowisk jest z pewnością dużo droższe. Należy pamiętać, że odcinek torowiska o długości kilkuset metrów lub tez kilka takich odcinków, to trudne zadanie do wykonania. Trawe należy (w tym przypadku) regularnie strzyc. A tymczasem pętla linii #1 na Północy oraz pela #2 przy promenadzie na Tysiącleciu regularnie zarastają kilkudziesięcio centymetrową trawą i chwastami. Zwłaszcza pętla linii #1 zazwyczaj wygląda po prostu nie atrakcyjnie. Z zielonymi torowiskami sprawa kształtowałaby się podobnie.

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Szymczyk » 08 września 2012, 11:41

I wtedy trzeba się dogadać z dzielnica - my budujemy wam ladne torowiski, wy je kosicie dla wlasnej estetyki. Dzielnica wrzosowiak (spółdzielnia?) ma dobre narzędzia do koszenia - kosy spalinowe, traktor z doczepianymi regulowanymi ostrzami (z tylu lub z boku traktora), i taki nowoczesny pojazd do koszenia (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa, wygląda jak mini traktorek, pod spodem ostrza, z tyłu wielki kosz na trawę). Myślę że nie byłoby problemu. Samymi kosami spalinowymi odcinek 11 listopada to maks 1 dzień roboty przez 2 osoby.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5159
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 08 września 2012, 19:23


Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Beniamin Wójcik » 08 września 2012, 22:29

Ale Wrzosowiak nie jest żadną stroną kontraktu, więc nie może utrzymywać torowiska (konkretnie to trawy na torowisku). Po za tym rachunek za strzyżenie i tak w rezultacie musiałby trafić do MPK jako posiadacza torowiska. A patrząc przez pryzmat życia, wiem, że od razu pojawiłyby się głosy sprzeciwu wobec trawy na torowisku i konieczności jej koszenia. I byłyby to zupełnie słuszne głosy.
Zielone torowiska maja sens (a i tez nie zawsze) w takich szczególnych miejscach jak np.: krakowskie błonia. Miejsce służące przede wszystkim do rekreacji i wypoczynku. W przypadku torowisk położonych w obszarze o gęstej zabudowie wzdłuż dróg asfaltowych, w moim przekonaniu mija się to z celem.
Po za tym mamy już w Częstochowie wyraźny przykład zielonych, trawiastych torowisk i jak do tej pory wyglądają one nieciekawie. Mam tu na myśli odcinek od pętli #2 przy promenadzie do pętli #1 na Północy, a zwłaszcza ostatni odcinek. Rośnie tam trawa i chwasty. Ogrodzenia paskudne, brudne, krzywe i połamane.
Daleko Częstochowie i poszczególnym jej instytucjom do wysokich standardów, choćby nawet w dziedzinie trawiastych torowisk. Owszem, ładne i przyjemne da oka, po za tym znacznie wygłusza hałas, ale póki co w Częstochowie brakuje odpowiedniego, współczesnego, logicznego podejścia do wielu zagadnień, a tym bardziej do trawiastych torowisk.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 września 2012, 22:35

Tyle tylko, że u nas nie budowano torowisk trawiastych. Każde takie torowisko powstało przez zarośnięcie tłuczniowego i to się dzieje na wszystkich odcinkach, które od dawna nie były naprawiane. I to jest dla nas charakterystyczne, że niczego nie konserwujemy i nie utrzymujemy na bieżąco. Naszą specjalnością jest eksploatacja aż do rozpadu i wtedy ewentualnie remont. Pamiętam jakiś film na NGC o pracownikach bostońskiego metra, którzy codziennie wymieniali w sumie ok. 3 km torów, bo wynajdywali małe pęknięcia i rysy na szynach i wymieniali 20-metrowe kawałki. Gdyby zobaczyli naszą Kościuszki, to pewnie większość z nich zeszła by na zawał. A my nie kosimy trawy, nie podsypujemy tłucznia, nie szlifujemy szyn itd. Więc wszystkim płaczącym za trawiastym torowiskiem na Błesznie mówię, że za parę lat będą je mieć.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 08 września 2012, 22:42

...z inicjatywy MOTORNICZYCH (tak, tak) - pracownicy zaplecza technicznego MPK postarali sie i umieścili kosze na śmieci na przystankach !! :P

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 982
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 08 września 2012, 22:47

Kiedy zapytałem podczas spotkania Rady Dzielnicy z MZDiT Dyrektora Sosnowskiego o kosze na śmieci , odparł że będą zainstalowane na słupach przystankowych. Według naszej oceny ( RD ) takie kosze są niewystarczające , brakuje koszy wzdłuż ciągów rowerowo - pieszych. Jednak nikt takich koszy nie przewiduje, przecież lepiej śmiecić na chodnik.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 września 2012, 22:54

Bardzo dobrze panowie motorniczowie zrobili, że upomnieli się o kosze :)

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Biś » 13 września 2012, 12:46

Nad Częstochową ja każdy widzi od kilkunastu godzin mamy dużą ulewę. Jest to pierwszy taki duży opad od momentu poprawienia miejsca przy przystanku "SPORTOWA". Więc mimo niekorzystnych warunków atmosferycznych :) postanowiłem wybrać się w w/w miejsce i sprawdzić jak wygląda sytuacja. Co zaobserwowałem na miejscu ... otóż wszystko jest w jak najlepszym porządku na torowisku nie zalega żadna woda, natomiast na drodze zalegają małe kałuże, ale to nic dziwnego przecież podczas takich opadów wszędzie są kałuże :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 14 września 2012, 11:38

Jest to reakcja inwestora na pismo Rady Dzielnicy Wrzosowiak.

Niedawno otrzymaliśmy odpowiedź, że poprawki o które wnioskowaliśmy 8 sierpnia zostały naprawione wg. naszych propozycji.

Niestety szerokich wiat nie uwzględniono.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 982
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 15 września 2012, 00:54

Dzisiaj przy skrzyżowaniu Jesienna , Boh Katynia pracownicy Drog-Budu robili coś przy światłach. Kiedy wieczorem obserwowałem tam przejazd tramwajów odniosłem wrażenie że znacznie skrócił się czas stania składów na światłach. Poprawiła się również sytuacja przy Estakadzie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 września 2012, 01:15

Zobaczymy, jak to wyjdzie. Czyli zostaje Orkana/Jagiellońska i Orkana-szkoła. Może trzeba będzie poprawić rozkład.... :D

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Skorupa » 15 września 2012, 01:31

Ciekawe ile krócej to będzie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 września 2012, 01:42

Na Katynia stał prawie 2 minuty. Na estakadzie ponad 1,5. Jest z czego schodzić. Gdyby nawet pół minuty miał stać tu i tu...

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 15 września 2012, 01:44

Dokładnie, tramwaje jeżdżą sprawniej. Nie mniej dzisiaj, właściwie to już wczoraj myślałem że wyjdę z siebie, gdy motorniczy jednej ze stopiątek jechał sobie stylem tescobusowego kierowcy, czyli ruszamy z przystanku, przyspieszamy do około 40 km/h (w przypadku tramwaju prędkość była mniejsza) i dajemy na luz tocząc się do kolejnego przystanku. I tym o to sposobem mimo że tramwaj nie stał nigdzie dłużej niż 30 sekund, przyjechał na Stadion z czasem -3. Dodam jeszcze że na najszybszym odcinku tramwajowym Rondo Mickiewicza - Ostatni Grosz nie przekroczył 40 km/h, a większość składów ciśnie tam w okolice sześćdziesiątki.

PS. Zielone dla tramwaju na Jagiellońska/Orkana dalej jest zbyt krótkie, gdy wjeżdża na skrzyżowanie samochodom zapala się zielone.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 września 2012, 01:47

Z tego co Krzysztof pisał, tam jeszcze nie poprawiali. Ten kierujący starszy jakiś?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 15 września 2012, 03:09

Krystian Kukuła pisze: Dodam jeszcze że na najszybszym odcinku tramwajowym Rondo Mickiewicza - Ostatni Grosz nie przekroczył 40 km/h, a większość składów ciśnie tam w okolice sześćdziesiątki.

No, moim zdaniem, to najszybszy jest odcinek od Ronda Mickiewicza do Estakady, a nie tylko do Ostatniego Grosza. A prędkość na tym odcinku zależy od motorniczego. Jak ma jaja to leci tam ile fabryka dała, a jak nie ma, to się wlecze, jak na całej reszcie trasy (od Fieldorfa-Nila do ronda)... Jeśli jest opóźnienie, to ewidentnie winny jest motorniczy. Z tego, co kojarzę, to po remontach torowiska na odcinku od Ronda Mickiewicza do Estakady zmienili rozkłady i uwzględnili, że na tym odcinku tramwaje powinny jeździć szybko. Też mi się zdarzyło, że jechałem i skład toczył się tempem bryczki z węglem (po nowym torowisku)... Jak na mój gust, to trzeba tak ułożyć rozkład, żeby tramwaje na odcinku Rondo Mickiewicza - Estakada jeździły co najmniej z prędkością 60 km/h. Skoro są nowe tory, to trzeba je wykorzystać.

Piotr Jeruszka
Posty: 1921
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 15 września 2012, 08:35

Sam lubię, gdy motorniczowie "cisną" (polubiłem to po Wrocławiu), ale z drugiej strony - tramwaj to nie jest osobówka czy rower, która zatrzyma się w miejscu... chociaż po moich ostatnich przeróbkach rower ma drogę hamowania ciężkiego pociągu towarowego ;).

Znów odniosę się do swego "pasażerskiego" ja - chciałbym by czas przejazdu był jak najkrótszy, ale nie krótszy :P. A czy on będzie jechał 40 na godzinę, czy 140 na godzinę - jak siądę i będę czytać książkę, to mnie to już mało będzie obchodzić. Według mnie - w pierwszej kolejności powinno się zagwarantować priorytet dla tramwaju na całej trasie, by musiał stać tylko na przystankach. I nie priorytet taki, jaki jest przy Estakadzie - że w danym programie jest po prostu załączany dodatkowy cykl dla tramwaju, bo tramwaj i tak stoi. Dojeżdża tramwaj - kilka sekund, pomarańczowe dla wozów, pionowa "pałka" dla tramwaju i rura. To najbardziej "bije" po rozkładzie.

Nie chcę też jakoś wyjść na obrońcę, bo i tak napiszecie, że to jego (motorniczego) praca i tak powinien jechać - ale może miał chwilę wcześniej jakąś mocno stresującą sytuację (ktoś prawie wlazł pod tramwaj, musiał zahamować i zatrzymać się milimetry prze jakimś wozem - nie ze swojej winy) i po prostu chciał się dotoczyć do pętli, by chwilę odetchnąć? Tramwaj prowadzi jeszcze człowiek, osoba z (niestety) emocjami i pomijając to, że w firmie powinien zamienić się w robota - może właśnie dlatego jechał tyle, a nie więcej. Minimalnej prędkości nikt chyba jeszcze nie ustanowił ;).

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Biś » 16 września 2012, 14:48

Przedstawiam państwu "filmik", który przedstawia przebieg uruchomienia linii tramwajowej nr 3.
Film jest troszkę długi, ale myślę, że wieczorkiem ze szklanką czegoś do picia można go spokojnie obejrzeć :)
Oglądanie umili państwu zapewne muzyka w sumie znajduje się w nim aż 47 utworów.

http://www.youtube.com/watch?v=tPqu5umULc4&feature=youtu.be

PS. Dziękuję Piotrowi, że mogłem użyć twoich zdjęć, gdyby nie one ten film by nie powstał. Jeszcze raz dziękuję.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 17 września 2012, 12:28

MARCIN ! Według mnie super "piguła" z budowy "TnB" ! Dzięki ! :P

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Biś » 18 września 2012, 08:46

Bardzo się cieszę, że ci się Piotrze podoba. Nie ukrywam, że twoja opinia jest dla mnie najważniejsza :)

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 692
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 19 września 2012, 11:21

Chciałem powiedzieć, że mamy ,,mała powtórkę z rozrywki" tzn. brak działającego oświetlenia na skrzyżowaniu ulic: Niepodległości, 11 Listopada i Jagiellońskiej do bloku przy ul. Botanicznej 29. Raz już taka sama ,,awaria" miała miejsce chyba w sierpniu lub lipcu tego roku!

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 20 września 2012, 15:56

A peron na pętli Stadion Raków wciąż nie jest poprawiony, uniemożliwiając twistom przejazd małym kółkiem

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Strzelecki » 20 września 2012, 16:28

Dlaczego?? "eNka" widziałem stała na tym małym kółku.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 20 września 2012, 16:38

Enka i stopiątka przejadą ale twist przodem zahacza, bo jesty mniej ''ścięty''

Adrian Pytlarz
Posty: 22
Rejestracja: 19 września 2012, 18:15
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Adrian Pytlarz » 20 września 2012, 18:35

Witam może wiecie kiedy beda jezdzic z wieksza czestotliwoscia tz.7,5 min i kiedy puszczą wszystkie twisty ??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2012, 18:46

Na razie jeden jest jako szkolny, gdy nie będzie kogo szkolić, powinien wyjechać na trasy. Drugi jest jako rezerwa i zastanawiamy się, czy wnioskować o wysłanie go na miasto.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2012, 19:02

...na razie nie ma żadnej nieprawidłowości w ilości kursujących TWIST-ów ! MZDiT przygotowało na wrzesień rozkład jazdy na 3 szt. i tyle jeździ.

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Szymczyk » 20 września 2012, 21:18

Piotr Radoliński pisze:...na razie nie ma żadnej nieprawidłowości w ilości kursujących TWIST-ów ! MZDiT przygotowało na wrzesień rozkład jazdy na 3 szt. i tyle jeździ.


A wiadomo kiedy aktualizowane będą rozkłady uwzględniające większą liczbę Twistów? Od 1.10 i dalej co miesiąc w miarę rosnącej ilości nowych tramwajów?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2012, 21:35

Z jakiegoś powodu nie sądzę... Takie przeczucie.

Łukasz Najman
Posty: 2042
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Najman » 20 września 2012, 21:35

Przy (bardzo) dobrych wiatrach do 1.10 MPK otrzyma wszystkie Twisty ;)
Wydaje mi się, że zmiana rozkładów nastąpi w połowie października albo od 1.11.

A jak ma się sprawa z sygnalizacją świetlną na TnB? Poprawiona już jest?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 20 września 2012, 21:44

Oj ma się świetnie :) Dziś zrobiliśmy #158 PA PA tramwajowi na równoległej trasie.
Mówiąc wprost: generalnie 19 pokonuje wspólny odcinek szybciej niż tramwaj...

Łukasz Najman
Posty: 2042
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Najman » 20 września 2012, 22:01

Aha... A klub jeszcze jakoś walczy o uzdrowienie tej chorej sytuacji?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2012, 22:04

I to jest porażka, po prostu totalna. Tylko gdyby im zależało, to poprawili by sygnalizację.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 20 września 2012, 23:31

#627 przybędzie do Częstochowy w przyszłym tygodniu. #626 chyba trochę później (pewnie za ok. 2 tygodnie). Myślę, że od 1.10. można już będzie uwzględnić w rozkładzie 6 Twistów.

Piotr Jeruszka
Posty: 1921
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 20 września 2012, 23:49

Najpierw to wolałbym uwzględnić priorytety dla tramwaju na całej trasie, a Twisty niech będą wisienką na torcie.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość