Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 15 lipca 2012, 01:20

I jeszcze Graz, gdzie się chodzi po wyglądającym podobnie rozwidleniu...

Obrazek

oraz Strasburg:

Obrazek

A u nas wciąż obowiązuje wizja, żeby wszystko segregować i wygradzać. Oczywiście płotki są potrzebne - ale np. między przystankami, gdzie wtargnięcie na tory może być śmiertelnie niebepieczne. Ale w miejscach, gdzie tramwaj i tak ledwo jedzie i stoi - po co?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 lipca 2012, 15:17

Ja jestem za, w końcu ludzie i tak będą chodzić. Tak jak mówisz, bezpieczniej jest usankcjonować to chodzenie niż fundować kierowcom aut i tramwajów wybiegające pod koła niespodzianki.

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 736
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 18 lipca 2012, 12:10

Na nowej linii tramwajowej wreszcie zamontowano ,,szerokie wiaty przystankowe".
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 1376505442
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 2897977682
Takie wiaty zamontowano na przystankach:
- Kasztanowa
- Bukowa
- Orkana
- Jesienna
- Jesienna - szkoła
- Stadion Raków

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 736
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 18 lipca 2012, 12:17

Dzisiaj zauważyłem uszkodzone ogrodzenie koło szkoły na ul. Orkana.
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 0399185426

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 736
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 18 lipca 2012, 12:21

Też chciałem zauważyć, że posadzono zieleń koło domu ,,hibernatusa". Tylko w tym miejscu jest zielony pas. Dalej jest tylko posadzona trawa.
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 4135817906

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 18 lipca 2012, 12:27

Rafał Kosakowski pisze:Dzisiaj zauważyłem uszkodzone ogrodzenie koło szkoły na ul. Orkana.
https://picasaweb.google.com/1096953722 ... 0399185426

Ta część ogrodzenia jest tam cały czas od pierwszego ataku, nie została wymieniona ! :)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 18 lipca 2012, 14:34

Szerokie wiaty - znów fuszerka! Nie wiedzieć czemu nie zostały ''oparte'' o ogrodzenie: z tyłu powstało wąskie przejście dla nikogo (będą się tam śmieci walać) a zarazem od frontu zawęzili niepotrzebnie peron. Uważam, że trzeba interweniować pisemnie, póki przystanki są niezaszklone i wiaty można jeszcze przesunąć. O ile na mniej ruchliwych przyustankach nic złego się nie dzieje, to przy Estakadzie taka wiata będzie zawalidrogą. Na forum - nie wiem czy do tego wątku - wrzucałem zdjęcie wiaty przysuniętej do zewnętrznej krawędzi peronu. Tu inne przykłady:
http://adamdabrowski.com/wp-content/upl ... n_2009.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_losz-Y819_w/S ... G_7595.JPG

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: monter » 18 lipca 2012, 20:28

Witam Panie Tomaszu.

Mocnych słów Pan używa "fuszerka". Pozostawiona luka jest wymogiem zamawiającego a nie niedbalstwem wykonawcy. Intencją tej decyzji jest możliwość utrzymania tylnej ściany wiaty w czystości. Teoretycznie raz na jakiś czas ma tom ktoś wejść i ją umyć. Inny temat czy będzie tak robione ale Zamawiający tak chciał. I tyle w tym temacie. A tak na przyszłość to sugestie aby coś wykonawca przesunął, wydłużył, skrócił dorobił bardzo mnie bawią. Jeśli ktokolwiek miał doczynienia z realizacją inwestycji na pozwolenie na budowę to wie, że zostało ono wydane na konkretną budowę określoną dokumentacją. I nie można sobie czegoś przesuwać, dorabiać, skracać jak się komuś podoba. Jeśli są to zmiany kosmetyczne czytaj nieistotne zaakceptowane przez projektanta i nadzór to można je zrobić. W innym przypadku nic takiego robić nie wolno. W przypadku budów dofinansowanych prze UE grozi to cofnięciem dotacji. A to może być bardzo bolesne dla Inwestora.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 lipca 2012, 20:41

Witam "monterze" !
Kolega Tomasz nie ma pretensji do wykonawców - ma pretensje do projektantów - no może nie tylko. Do "zamawiającego" także. Dlaczego w innych miastach można tak zrobić a u nas nie ? Nie jestem fachowcem - no może co nieco nauczyłem sie na budowie "TnB', ale przyznasz na pewno, że projekt zawierał naprawdę sporo "baboli" (cyt. z żargonu wykonawców - nie powiem dokładnie kogo).
Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 lipca 2012, 20:46

Dziś kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 103
"Wstępniak" - tradycyjnie na stronie CKMKM.
Raport jak zawsze wieczorem na str. "TnB" razem z albumem.

Obrazek

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 18 lipca 2012, 20:54

@ Monter!

Tomasz rości pretensje do zamawiającego, co właśnie sam potwierdziłeś. Przy okazji wiem, czym będą się tłumaczyć.

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: monter » 18 lipca 2012, 21:40

Mój wpis zrobiłem celowo aby uświadomić wszystkim, że pewne "ruchy" na budowie nie są samowolką wykonawcy. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 lipca 2012, 21:53

...nikt z nas nie twierdził (nigdy), że na budowie "TnB" przemycana jest samowolka !

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: monter » 18 lipca 2012, 21:57

Piotrze, nie miałem Was na myśli. Widzę jakie macie zaangażowanie na tej budowie i z szacunkiem odbieram wasze uwagi i spostrzeżenia. Moje drobne komentarze są bardziej dla czytających z poza Klubu Miłośników. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 lipca 2012, 22:06

@monter: Okey ! Jasne !
:)
P.S. Byłeś dziś w zajezdni ? :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 19 lipca 2012, 00:37

@ monter
Spokojnie. Osoby myślące wiedzą, że żadna samowolka na inwestycjach publicznych nie przejdzie. Jeśli coś poddajemy krytyce, to wiadomo - zleceniodawcę, bo wiadomo, że Wy tylko wykonujecie polecenia, za które czasem trzeba dodatkowo zapłacić, bo są spoza planu, czy harmonogramu. Tym bardziej więc powinny być przemyślane.

A kiedy w Częstochowie myje się wiaty? Chyba raz na 5 lat...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 19 lipca 2012, 10:58

Kiedy w Częstochowie myje się wiat? Jak ktoś wybije szybę i wstawi się nową "czystą" - tyle z mojej strony w formie ironicznego żartu :)

Również uważam, że ta odległość jest zbędna, ale my to sobie możemy porozmawiać.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Wojciech Liberda » 19 lipca 2012, 18:33

Ja często gęsto muszę się tłumaczyć znajomym, a czemu, a dlaczego... a jak i po co... wciąż coś poprawiają, przekopują itd. Ludzie (czytaj gapie, "znafcy" od wszystkiego) siedzą przy budowie i gadają głupoty nie znając procedur.
Dzisiaj taki mój były sąsiad pod nosem gadał... eeeeee Wooojjtekkk ppppoooopaaatrzzzz znnnnówww poppprawiiiiiaaają... a chodziło o ubijanie tłucznia na przystanku na Limanowskiego pod kostkę (sąsiad się jąka) :)

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Kamil Ociepa » 19 lipca 2012, 22:55

Estakada po dzisiejszej ulewie...
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 20 lipca 2012, 09:13

Wg. Pani Zaborowskiej z UM i słów ze spotkania RD Wrzosowiak w maju, takie miejsca zostaną naprawione... ogólnie zgłaszamy, pilnujemy a zdjęcia wysyłamy na adres Rady - do znalezienia na www.wrzosowiak.info

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 20 lipca 2012, 17:00

W sprawie kałuży i chodniko-rowerdrogi poszło pismo (zaómniałem poinformować Was). Wykorzystałem malowniczą fotkę Kamila

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 20 lipca 2012, 18:53

Dominiku a fotkę z zalanym przystankiem Sportowa i przejściem dla pieszych też załączyłeś? Było w portalu wczestochowie.pl

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 20 lipca 2012, 19:02

Nie. W piśmie zawarłem nienakładwą receptę na osuszenie tego miejsca. Nie wiem, jak wygląda kwestia tamtego przystanku - muszę obejrzeć teren osobiście

Awatar użytkownika
KOUCZAN
Posty: 47
Rejestracja: 24 października 2010, 09:40
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: KOUCZAN » 20 lipca 2012, 20:11

Jeżeli chodzi o kałuże przy estakadzie, będzie tam zamontowany wpust i miejmy nadzieję problem zniknie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 20 lipca 2012, 20:34

No właśnie to jest niepotrzebne, bo wystarczy podnieść nawierzchnię poprzez dołożenie podsypki. Tam powstało zagłębienie, które zbiera wodę - wystarczy je zniwelować. To jest tansze, niż instalacja odwodnieniowa

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Skorupa » 20 lipca 2012, 22:11

Dokładnie, takie odwodnienia lubią się też zapychać itp. Ale przecież kto o tym myśli.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 20 lipca 2012, 22:25

Przy Estakadzie podniesienie jednej części chodnika rozwiąże problem, przy przystanku Sportowa i przejściu dla pieszych, potrzebne jest odwodnienie - ale czy możliwe między torowiskiem, gdy wszystko jest już gotowe?

Chodzi mi o to miejsce i zdjęcie: http://www.wczestochowie.pl/multimedia/ ... 77#gal,400

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Skorupa » 20 lipca 2012, 22:33

Szymon Kryczka pisze:Przy Estakadzie podniesienie jednej części chodnika rozwiąże problem, przy przystanku Sportowa i przejściu dla pieszych, potrzebne jest odwodnienie - ale czy możliwe między torowiskiem, gdy wszystko jest już gotowe?

Chodzi mi o to miejsce i zdjęcie: http://www.wczestochowie.pl/multimedia/ ... 77#gal,400


Ale my tu mówimy, że podniesienie chodnika rozwiąże problem podczas kiedy padła wyraźna informacja, że zostanie zrobione jakieś odwodnienie - czyli kolejna lipa (obym się mylił). Co do tego miejsca na fotografii - to chyba jest Al. 11go Listopada z Jesienną ? w tym miejscu chyba łatwiej jednak zrobić odwodnienie tak mi się wydaje, wystarczy spojrzec.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 20 lipca 2012, 23:30

sygn.: 2012 07 20 ? 1 ? b
Częstochowa, dnia 20 lipca 2012r

Urząd Miasta Częstochowy
Wydz. Inwestycji i Zamówień Publicznych

Miejski Zarząd Dróg i Transportu
w Częstochowie


dotyczy: wypoziomowanie ciągu pieszo-rowerowego na Niepodległości

W imieniu Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej zgłaszam po raz kolejny problematykę nieprawidłowego wypoziomowania nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego al. Niepodległości na wysokości przystanku ?Estakada? po stronie al. Wojska Polskiego, który po każdych opadach deszczu jest podtapiany.
Według rozeznania klubu, w miejscu tym rozważana jest budowa odwodnienia. Zdaniem klubu jest to posunięcie błędne i kosztowne. W imieniu klubu sugeruję, aby w ramach ewentualnych prac naprawczych zerwać nawierzchnię newralgicznego odcinka, podnieść jego podsypkę i ponownie ułożyć tak, by woda opadowa nie gromadziła się już w tym miejscu.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 20 lipca 2012, 23:40

Częstochowa, dnia 20 lipca 2012r

Urząd Miasta Częstochowy
Wydz. Inwestycji i Zamówień Publicznych

Miejski Zarząd Dróg i Transportu
w Częstochowie


dotyczy: lokalizacja pełnowymiarowych wiat przystankowych na nowej linii

W imieniu Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej pragnę poddać pod Państwa rozwagę sugestie ponownego montażu nowych, szerokich wiat przystankowych wzdłuż nowej linii tramwajowej, tuż przy barierach wygradzających, bez zachowania przejść technologicznych. Z naszych obserwacji wynika, że nowe wiaty montowane są z zachowaniem odstępu między tylną jej ścianką, a barierą wygradzającą. Odstęp ten jest spory, nie na tyle szeroki jednak, aby swobodnie mógł tam odbywać się przemarsz ludności. Zdaniem podzielanym w klubie i społeczności skupionej wokół klubu, jest to marnowanie przestrzeni, która można udostępnić od przodu wiaty.
Według informacji pozyskanych przez klub, ów odstęp ma być przejściem technologicznym służącym do utrzymywania wiaty w czystości. Prawdę powiedziawszy ? czystość wiaty utrzymać można i bez tego odstępu, z kolei same akcje czyszczenia wiat nie są realizowane na tyle często (bardzo rzadko), aby rezerwować pod nie miejsce.
Szybkie rozważenie sugestii może umożliwi jej realizację ? we wiatach nie zainstalowano jeszcze oszklenia. Montaż wiaty tuż przy ogrodzeniu jest możliwy, na co wskazuje przykład Warszawki ? wg załączonej fotografii.
Częstochowa (Jagiellońska)
Warszawa (Wrocławska / Radiowa)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 21 lipca 2012, 05:04

Przykład Warszawki :D Niby literówka, ale nota bene, fajnie to brzmi :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 21 lipca 2012, 09:25

Krzysiek Ociepa pisze:Przykład Warszawki :D Niby literówka, ale nota bene, fajnie to brzmi :P
...jest jeszcze przykład Krakówka ! Tam też wiaty stoją przy ogrodzeniu.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 21 lipca 2012, 12:18

Kurka wodna - teraz widzę :) Ach, domyślą się :)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6938
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Rorat » 21 lipca 2012, 21:51

14.07.2012.
W okolicy ul. Limanowskiego trwały prace przy peronie, polegające na odciągnięciu torów od peronu !!
https://www.youtube.com/watch?v=LlQ8holV0_M
Miłego oglądania ;)

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Filip Kłyszejko » 21 lipca 2012, 22:23

Wojciech Liberda pisze:Ja często gęsto muszę się tłumaczyć znajomym, a czemu, a dlaczego... a jak i po co... wciąż coś poprawiają, przekopują itd. Ludzie (czytaj gapie, "znafcy" od wszystkiego) siedzą przy budowie i gadają głupoty nie znając procedur.
Dzisiaj taki mój były sąsiad pod nosem gadał... eeeeee Wooojjtekkk ppppoooopaaatrzzzz znnnnówww poppprawiiiiiaaają... a chodziło o ubijanie tłucznia na przystanku na Limanowskiego pod kostkę (sąsiad się jąka) :)

apropos znawców ktoś raz jak podróżowałem Twistem jakiś dziadek stwierdził że słyszał o maksymalnej prędkości twista wynoszącej ponad 190 km/h (żeby nie skłamać) ^^

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 21 lipca 2012, 22:41

I dobrze !! Dobra propaganda nie jest zła ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 22 lipca 2012, 09:08

Filip Kłyszejko pisze:apropos znawców ktoś raz jak podróżowałem Twistem jakiś dziadek stwierdził że słyszał o maksymalnej prędkości twista wynoszącej ponad 190 km/h (żeby nie skłamać) ^^
..."dziadek" widocznie miał na myśli zsumowaną prędkość maksymalną dwóch Twistów ! :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 22 lipca 2012, 10:15

To i tak sporo dołożył. Tak po 20 km/h na sztukę :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 22 lipca 2012, 10:47

...nie wiem czy wiesz, ale TWIST może pojechać max. 95 km/h ! To tylko "kaprys" zamawiającego ograniczył ich prędkość do 75 km/h. TWISTY są najszybszymi pojazdami tramwajowymi z PESY - ich prędkość max. to właśnie 95 km/h :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 22 lipca 2012, 11:23

To za parę lat może być ciekawie :P Jak wiadomo przy okazji różnych napraw, mechanicy lubią ściągać takie "kagańce". A co do kaprysu zamawiającego, to się nie ma co dziwić. Większość tramwajów ma ogranicznik prędkości przy 70 km/h, więc Twist i tak może jeździć szybciej, niż większość bimbajek.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 22 lipca 2012, 11:46

Prędkości konstrukcyjne tramwajów prod. PESA Bydgoszcz.

119N ? Vk = 75 km/h
120N ? Vk = 85 km/h
122N ? Vk = 85 km/h
120Na ? Vk = 80 km/h
120Nb ? Vk = 80 km/h
120Nc ? Vk = 80 km/h
129N ? Vk = 95 km/h

Prędkości wymagane przez odbiorców

Warszawa - 120N, 120Na = 62 km/h
Łódź - 122N = 70 km/h
Bydgoszcz - 122N = 65km/h
Elbląg - 119N = 60km/h
Szczecin = 68km/h
Gdańsk = 68km/h
Napoka, Szeged = 75km/h
Częstochowa - 129Nb = 75km/h

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Filip Kłyszejko » 22 lipca 2012, 22:17

Tzn. Wie Pan Panie Piotrze ja znam maksymalną prędkość Twist'a ale nie wolałem się już nie wtrącać i tak za dużo mówiłem :D

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 23 lipca 2012, 00:13

Ech... gdybyśmy mieli idealne torowiska i Twisty nie miałyby ogranicznika... Metro, to by przy naszej sieci tramwajowej był pikuś. No, ale jednak prawie stówa w mieście, na dodatek pojazdem ważącym ok. 40 ton, to dość niebezpieczne dla otoczenia. A tak swoją drogą, to chciałbym zobaczyć testy Twista bez ogranicznika, bo na pewno takie były prowadzone, skoro wiedzą, że potrafi tyle polecieć. Raczej dość rzadko się widuje tramwaj mknący 95 km/h.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 23 lipca 2012, 01:26

Mieliśmy je odbyć na prywatnej przejażdżce, ale wszystko się posypało :(

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 23 lipca 2012, 09:31

Piotr Skorupa pisze:
Szymon Kryczka pisze:Przy Estakadzie podniesienie jednej części chodnika rozwiąże problem, przy przystanku Sportowa i przejściu dla pieszych, potrzebne jest odwodnienie - ale czy możliwe między torowiskiem, gdy wszystko jest już gotowe?

Chodzi mi o to miejsce i zdjęcie: http://www.wczestochowie.pl/multimedia/ ... 77#gal,400


Ale my tu mówimy, że podniesienie chodnika rozwiąże problem podczas kiedy padła wyraźna informacja, że zostanie zrobione jakieś odwodnienie - czyli kolejna lipa (obym się mylił). Co do tego miejsca na fotografii - to chyba jest Al. 11go Listopada z Jesienną ? w tym miejscu chyba łatwiej jednak zrobić odwodnienie tak mi się wydaje, wystarczy spojrzec.

Dokładnie to jest to miejsce. Przystanek Sportowa w kierunku centrum. Tu pomoże tylko odwodnienie, ale czy możliwe, gdy torowisko już położone? Może wypowie się jakiś specjalista z budowy? Bo palcem po mapie to sobie możemy :)

P.S. Tak wiem, można wszystko, ogranicza nas tylko wyobraźnia i $$$.

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 736
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 24 lipca 2012, 10:37

Wczoraj widziałem rozpoczęcie prac przy budowie odwodnienia przy przystanku tramwajowym ESTAKADA. Zakończono układanie ozdobnego tłucznia na ul. Jagiellońskiej.

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 373
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Radek Fijałkowski » 24 lipca 2012, 11:29

Raczej dość rzadko się widuje tramwaj mknący 95 km/h.

Nie bał byś się takim jechać w szczyt w centrum?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 24 lipca 2012, 11:44

Piotr Pyrkosz wstawiał gdzieś filmik z Dublina, na którym tramwaj przekracza chyba setkę

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 373
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Radek Fijałkowski » 24 lipca 2012, 11:49

Panie Dominiku. Porównanie stanu torów Irlandzkich do Częstochowskich, to Irlandzkie są 100 razy lepsze.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 24 lipca 2012, 11:58



Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości