Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 sierpnia 2012, 20:12

Wydaje mi się, że to #621 ale na pewno nie wiem. Nie był to #622

Awatar użytkownika
Adam Młynarczyk
Członek CKMKM
Posty: 316
Rejestracja: 08 lutego 2011, 19:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Adam Młynarczyk » 03 sierpnia 2012, 20:31

Ja strzelam, że nie był to ani #621 ani #622. W drodze powrotnej motorniczy (prawdopodobnie dla zabawy) zablokował kasowniki i słychać było standardowy komunikat o kontroli, a w #621 i#622 są wgrane komunikaty w wykonaniu Muńka Staszczyka

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 sierpnia 2012, 20:36

W kursowym dziś był komunikat Muńka, ale za to po zapowiedzi "Następny przystanek" głęboka cisza. Ja patrzę na szary pasek z boku i ten nie pasuje mi do #622. Może więc #623 był na linii 3.
A czy nikt z taborowców nie patrzył dziś na VIN ??

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 03 sierpnia 2012, 20:53

To był na pewno #621. Węższy pasek ma tylko on.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 sierpnia 2012, 20:59

Uszkodzenie TWIST'a
WIĘCEJ WKRÓTCE ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 sierpnia 2012, 21:24

....tak, dziś jazdy testowe odbył pojazd o numerze "taktycznym" #621 ! Natomiast liniowo jeździł #624 !

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 sierpnia 2012, 21:29

No to będę miał kupe roboty... Zdjęcia już wysłane, jednego z adminów poprosić o przerzucenie do folderu #621, datę wpisałem jako 2 sierpnia, i zmienić nazwę muszę, bo nie wpisałem nr taborowego, Ehh !

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 sierpnia 2012, 21:47

Dziś kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 105
"Wstępniak" będzie na stronie CKMKM !!
Raport na str. "TnB" razem z albumem.

Obrazek


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 sierpnia 2012, 22:14

W kwestii lepszych i gorszych członków CKMKM wyjaśniam - "na pokładzie" TWISTA #621 byłem tylko ja i Piotr Pyrkosz. Poza tym byli przedtawiciele MPK, MZDiT, DROG-BUD'u, KROMISS-BIS'u, redakcji wczestochowie.pl, motorniczowie z MPK (którzy byli już po pracy). Pani z wózkiem, wymieniona przez kogoś, to żona jednego z uczestników-obserwatorów przejazdów. Nie przeczę, że parę "obcych" dzieci przejechało się tramwajem. Ale tak samo wsiadł do tramwaju kol. Patryk Hartman (nasz Agent) i też jechał. W sumie tramwajem jechały TYLKO dwie osoby z CKMKM a nie jak napisano 30 osób (chyba nawet tyle osób nie jest zrzeszonych w klubie).

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 03 sierpnia 2012, 22:47

Ja o testowym przejeździe Twista nową linią przed jej oddaniem wiedziałem od 2 lat! Tylko nie znałem dokładnej daty :D

A tak na poważnie! Piotrze czekam na Twoje fotki!

Patryk - Agencie - super foty! Mogę którąś wykorzystać na profilu FB RD Wrzosowiak? Rzecz jasna uznaję Twoje autorstwo.

Nie mogę doczekać się, kiedy wreszcie pojadę tramwajem do pracy!

P.S. Gdyby ktoś chciał większe zdjęcie: http://imageshack.us/photo/my-images/715/imgp8741o.jpg/ napisu, to moja Ania też ustrzeliła fotkę :) Padłem! No ale, co racja - to racja!

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 sierpnia 2012, 22:52

Patryk - Agencie - super foty! Mogę którąś wykorzystać na profilu FB RD Wrzosowiak? Rzecz jasna uznaję Twoje autorstwo.

Do wyboru do koloru ! Pewnie, rozsądnie wybieraj ! :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 03 sierpnia 2012, 23:40

Wydz. Inwestycji i Zamówień Publicznych UM Cz pisze:dot: wypoziomowania chodnika w al. Niepodległości

Odpowiadając na wystąpienie z dnia 20 lipca br. w sprawie wypoziomowania ciągu pieszo-rowerowego w al Niepodległości informuję, że propozycja podwyższenia poziomu chodnika nie rozwiązuje problemu gromadzenia się wody. Podwyższenie mogłoby spowodować przemieszczenie się rozlewiska w sąsiednie miejsce.
W wymienionym miejscu zamontowana została studzienka odpływowa do istniejącej kanalizacji deszczowej.
oraz peron
Wydz. Inwestycji i Zamówień Publicznych UM Cz pisze:dot: zmian lokalizacji przystanków na budowie linii tramwajowej

Odpowiadając na wystąpienia z dnia 7 i 10 lipca br. w sprawie zmian usytuowania przystanków tramwajowych w ul. Limanowskiego, na pętli końcowej oraz w rejonie skrzyżowania z ul. Bohaterów Katynia wyjaśniam, że budowa linii tramwajowej dobiega końca. W trakcie budowy zrealizowano wiele wniosków zasadnych i możliwych do wykonania, składanych przez mieszkańców, instytucje oraz Państwa Stowarzyszenie. Na obecnym etapie na zadaniu trwają prace wykończeniowe i nie ma możliwości zmiany lokalizacji wnioskowanych przystanków.
W zakresie przystanku do wysiadania na pętli końcowej informuję, że wcześniej zapadła decyzja o obniżeniu peronu zgodna z Państwa wnioskiem.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 04 sierpnia 2012, 02:27

No, Patryk... Twoja wiedza i kunszt w dziedzinie fotografii posunęły się w ostatnim czasie bardzo daleko do przodu. Pamiętam Twoje pierwsze zdjęcia - krzywe, nieostre, poruszone, etc. To, co teraz oglądamy w Twoim wykonaniu, to świetne zdjęcia, dobrze uchwycone, generalnie cudowne foty. Twój talent fotograficzny rozwinął się bardzo szybko i w bardzo dobrym stopniu. Fotografuj więcej i częściej, bo świetnie Ci to wychodzi. Zachęcam również do starań o konto na TWB. Tam są najlepsi "fociści" komunikacji miejskiej i po tym co ostatnimi czasy prezentujesz, myślę że bez wątpienia powinieneś znaleźć się w tym gronie. Życzę dalszego rozwoju fotograficznego!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 04 sierpnia 2012, 11:12

...niezłe, rzeczywiście ! Szacun Patryk ! :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Wojciech Liberda » 04 sierpnia 2012, 12:55

Krzysiek Ociepa pisze:No, Patryk... Twoja wiedza i kunszt w dziedzinie fotografii posunęły się w ostatnim czasie bardzo daleko do przodu. Pamiętam Twoje pierwsze zdjęcia - krzywe, nieostre, poruszone, etc. To, co teraz oglądamy w Twoim wykonaniu, to świetne zdjęcia, dobrze uchwycone, generalnie cudowne foty. Twój talent fotograficzny rozwinął się bardzo szybko i w bardzo dobrym stopniu. Fotografuj więcej i częściej, bo świetnie Ci to wychodzi. Zachęcam również do starań o konto na TWB. Tam są najlepsi "fociści" komunikacji miejskiej i po tym co ostatnimi czasy prezentujesz, myślę że bez wątpienia powinieneś znaleźć się w tym gronie. Życzę dalszego rozwoju fotograficznego!


Uczy się od najlepszych :P. Na TWB nie nauczy się robić zdjęć co najwyżej nauczy się jak nie robić zdjęć :). Kiedy już kupi sobie lustrzankę to wtedy nam dopiero pokaże jak się robi fajne zdjęcia :):):)
Jak widać każdy diament można dobrze oszlifować :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 04 sierpnia 2012, 13:04

To jest naprawdę miłe co sądzicie. ;)
Lustrzanka - marzenie nieoczekiwane :|

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 04 sierpnia 2012, 14:00

Wojciech Liberda pisze:Uczy się od najlepszych :P.
...można było to zauważyć np: wczoraj na "TnB" ! :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 04 sierpnia 2012, 19:44

Wczoraj, wspólnie z motorniczym (motorniczymi) zauważyliśmy, że tramwaj stojący na przystanku Jagiellońska - SEZAM kier. centrum nie ma "swojego" sygnalizator ! Trzeba korzystać z sygnalizatora dla "lewoskrętu" dla pojazdów a przecież na środku skrzyżowania kierunki ruchu obu pojazdów "krzyżują się" !
W załączeniu zdjęcia.
Obrazek

fot. Piotr Pyrkosz
[center]Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 04 sierpnia 2012, 20:10

Piotr Radoliński pisze:Wczoraj, wspólnie z motorniczym (motorniczymi) zauważyliśmy, że tramwaj stojacy na przystanku Jagiellońska - SEZAM kier. centrum nie ma "swojego" sygnalizator ! Trzeba korzystać z sygnalizatora dla "lewoskrętu" dla pojazdów a przecież na środku skrzyżowania kierunki ruchu obu pojazdów "krzyżują się" !

W gruncie rzeczy, to nie można korzystać z sygnalizatora dla lewoskrętu, bo dla samochodów jest przejazd bezkolizyjny, więc tramwaj nie może się w tym momencie pojawić na skrzyżowaniu, bo następuje wtedy kolizyjność (wymuszenie pierwszeństwa przez tramwaj). Proponuję to jak najszybciej zgłosić, bo do otwarcia TnB został niecały miesiąc, a to bardzo poważna sprawa. Sygnalizator dla tramwajów musi się w tam pojawić, bo inaczej będzie to bardzo niebezpieczne miejsce.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 04 sierpnia 2012, 20:15

Wieczorem napiszę pismo

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 05 sierpnia 2012, 12:58

sygn.: 2012 08 04 ? 1 ? a
Częstochowa, dnia 4 sierpnia 2012r

Urząd Miasta Częstochowy
Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych

Miejski Zarząd Dróg i Transportu
w Częstochowie


dotyczy: niekompletna sygnalizacja świetlna

W imieniu Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej zawiadamiam, że dopiero w czasie jazdy testowej tramwaju 129Nb ?Twist? w dniu 3 sierpnia 2012r, przedstawiciel CKMKM wspólnie z motorniczym tramwaju spostrzegli, że na skrzyżowaniu ul. Jagiellońskiej i al. Niepodległości, brakuje sygnalizatora SB dla tramwajów jadących od pętli ?Raków-stadion?. Jedynym sygnalizatorem, jest sygnalizator kierunkowy kolorowy dla pojazdów samochodowych, jednak wypada w tym miejscu zauważyć, że wspólny sygnał dla tramwajów i ciągu pojazdów skręcających z Jagiellońskiej w Niepodległości jest kolizyjny, bowiem tory jazdy pojazdów samochodowych i tramwajów krzyżują się na płycie skrzyżowania.
Mimo później pory wnoszę o analizę tego miejsca i zastosowanie środków pozwalających na bezpieczny ruch na tym skrzyżowaniu na opisanym obszarze.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Beniamin Wójcik » 05 sierpnia 2012, 21:14

Zastanawia mnie widoczne kilka postów wyżej uszkodzenie trzeciego wagonu Twista. Być może ponownie zobaczymy Twista wyjeżdżającego na lawecie do Bydgoszczy... Moim zdaniem tego rodzaju uszkodzenie jest dość nietypowe i z uwagi na konstrukcję pudła nie wystarczy jedynie zaspawać odpowiednio dobranym elementem z blachy tego miejsca. Należałoby wymienić panel...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 05 sierpnia 2012, 21:27

Chyba jednak nie będzie takiej potrzeby Beniaminie ! A poza tym pojazd jest własnościa MPK i na naprawę gwarancyjna nie ma co liczyć bo to "czynnik zawiniony" ! :)

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Pyrkosz » 05 sierpnia 2012, 23:22

Zapraszam do obejrzenia filmików z jazdy próbnej po nowej trasie tramwajowej:

1. http://youtu.be/DDdxrewbO00
2. http://youtu.be/pSNhmnYrefU
3. http://youtu.be/cXt7KQZ_24E
4. http://youtu.be/aDRG7ZBlJ8w

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 06 sierpnia 2012, 08:44

Numer 3 - mój ulubiony :P :D

Tylko ja się pytam, gdzie się podziewa wiata z przystanku Sportowa w kierunku Centrum? Wykonawcy o niej zapomnieli ? :) W projekcie jest: http://www.tramwajbleszno.czest.cz/plan ... -11lis.png

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 06 sierpnia 2012, 21:01

W związku z tym iż prace budowlane dobiegają końca i zbliża się termin odbioru technicznego inwestycji, pragnę przypomnieć, że ul. Jagiellońska jest fragmentem drogi krajowej nr 43 i do jej odbioru muszą pofatygować urzędnicy z Katowic. Mam nadzieję, że nie będzie to tak długi czas jak w przypadku węzła "Makuszyńskiego" ;)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 06 sierpnia 2012, 22:18

Tymczasem dzisiejszy deszczyk spowodował znów powstanie dość dużej kałuży na trasie tramwaju przy przystanku Sportowa na przejściu dla pieszych.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Filip Kłyszejko » 06 sierpnia 2012, 22:21

W okolicach estakady idąc od przystanku "estakada -> Kucelin" na końcu przejścia dla pieszych w kierunku PZU. (przystanek 10->kier błeszno) też troche wody nie dużo ale przekroczyć trzeba moim zdaniem tak być nie powinno

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 07 sierpnia 2012, 14:38

Panowie, przystanek Żarecka był zablokowany barierkami i jedynym możliwym zejściem z przystanku było przejście przez ul. Rakowską - chyba jednak powstaje przejście dla pieszych przez torowisko, co umożliwi bezpośrednie dostanie się na osiedle.


Obrazek

Zdjęcie w maksymalnej rozdzielności: http://img707.imageshack.us/img707/923/imag0091bd.jpg

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 07 sierpnia 2012, 15:22

Szymon Kryczka pisze:Panowie, przystanek Żarecka był zablokowany barierkami i jedynym możliwym zejściem z przystanku było przejście przez ul. Rakowską - chyba jednak powstaje przejście dla pieszych przez torowisko, co umożliwi bezpośrednie dostanie się na osiedle.
Ruszałem ten temat w którymś raporcie. Poza tym zwracałem uwagę na taką sytuację przedstawicielom MZDiT podczas przejazdu testowego TWIST'a po nowej trasie "TnB". Byli zaskoczeni.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Filip Kłyszejko » 07 sierpnia 2012, 15:23

Rozumiem, że gdy linia ruszy ten piasek jak na tym zdjęciu też się ruszy gdzieś po za ? :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 07 sierpnia 2012, 15:31

Piasek służy do wypełniania szczelin miedzy kostkam (fug :D ) i stopniowo będzie znikał. Zapewne przed "dedcydującą imprezą" zostanie zamieciony.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Filip Kłyszejko » 07 sierpnia 2012, 15:42

Wiem do czego służy ale aktualnie wygląda to dość nie ładnie :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 07 sierpnia 2012, 16:34

Ale Filipie pamiętaj, że formalnie trasa jeszcze nie istnieje, więc nic nie wygląda, bo tego nie ma ;)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 07 sierpnia 2012, 22:21

Piotr Radoliński pisze:
Szymon Kryczka pisze:Panowie, przystanek Żarecka był zablokowany barierkami i jedynym możliwym zejściem z przystanku było przejście przez ul. Rakowską - chyba jednak powstaje przejście dla pieszych przez torowisko, co umożliwi bezpośrednie dostanie się na osiedle.
Ruszałem ten temat w którymś raporcie. Poza tym zwracałem uwagę na taką sytuację przedstawicielom MZDiT podczas przejazdu testowego TWIST'a po nowej trasie "TnB". Byli zaskoczeni.

Czyli przypuszczenia są dobre? Super :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 09 sierpnia 2012, 15:47

Wczoraj dostarczyłem pismo w sprawie budowy TnB do MZDiT oraz Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych.

Pismo dostępne pod linkiem: http://wrzosowiak.info/dok/2012/08/RDW_tnb.pdf

Chodzi głównie o lokalizację wiat przystankowych na przystankach "Jesienna" i "Jesienna - szkoła" oraz kałuży na przystanku przy ul. Sportowej + 4 inne wnioski.

Czekamy na rozwiązanie.

Pozdrawiam

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 10 sierpnia 2012, 13:58

W projekcie organizacji ruchu przejście przy Żareckiej bylo od początku, więc albo ktoś się zagalopował płotkami bądź tez w dokumentacji była niezgodność. Co szybko wyprostowano.
Co do wiat - to na przystankach dwustronnych (z jednej strony tramwaj, z drugiej autobus) powinno się stosować zupełnie inny typ wiat, np. taki jak na przystanku Promenada Niemena bądź tez jak na ilustracji pod poniższym linkiem:
http://wmiasto.files.wordpress.com/2012/04/imgp5516.jpg

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 10 sierpnia 2012, 14:08

Co do przystanku i przejścia przy Żareckiej - ludzie "z zewnątrz" nawet zwracali uwagę panom budującym ogrodzenie - ale Ci jak widać pozostali niewzruszeni na uwagi.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 10 sierpnia 2012, 14:13

Sam zwracałem na to uwagę budującym, na co usłyszałem że tak kazali zrobić i tak musi być, najwyżej później będą przerabiać.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 sierpnia 2012, 15:27

Takie wiaty są logiczne, ale ludzie ich nie lubią, bo nie chronią przed wiatrem oraz deszczem padającym przy wietrze.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 10 sierpnia 2012, 15:36

w przygotowaniu:
Dziś kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 106
"Wstępniak" będzie na stronie CKMKM !!
Raport na str. "TnB" razem z albumem.

Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 11 sierpnia 2012, 08:45

No i będzie przejście dla pieszych z przystanka na osiedle przy ul. Żareckiej :)

Ciągle wyglądam za wiatą na przystanku tramwajowym Sportowa :P tak, będę to powtarzał do znudzenia :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 12 sierpnia 2012, 20:57

GW: Tramwaj nr 3 ruszy we wrześniu, ale niekoniecznie pierwszego.
komentarze pisze:Tramwaj nr 3 ruszy we wrześniu, ale niekonieczn...
rod00 12.08.12, 19:55 Odpowiedz
No chyba ich poyebało 10 ma zostać jak jest niech się lepiej wezmą za linie 19 żeby jeździła według rozkładu.
Tramwaj nr 3 ruszy we wrześniu, ale niekonieczn...
wlorzel 12.08.12, 20:20 Odpowiedz
Zabierzcie sobie ten tramwaj w cholerę a zostawcie "10". "10" można dojechać do Galerii i szpitala na Parkitce. A gdzie dojedzie się trójką ?. Prawie nigdzie.
Re: Tramwaj nr 3 ruszy we wrześniu, ale niekoniecIP: 109.95.31.*
Gość: asa 12.08.12, 20:53 Odpowiedz
"dziesiątka" powstała z połączenia 26 i 27
Ciekawe.
26 mogłam z Kasztanowej dojechac do cmentarza Rocha i na Grabówkę, 10 - już nie.
O ile mi wiadomo to 10 jeździ tak jak dawne 27, a nie 26 i 27 razem wzięte.

Gdy miało się odbyc referendum w sprawie nowej linii tramwajowej to nikt nie mówił, że jak będzie nowa linia tramwajowa to autobusy znikną. Tramwajem nie dojedzie się bezpośrednio tam gdzie dojeżdżało (26) i dojeżdża (10) się autobusami.
Tramwajem nie dojedzie się przede wszystkim do szpitala na Parkitce. Trzeba się przesiadac, a to są koszty i czas.
Nie mam nic przeciwko nowej linii tramwajowej, ale chciałabym aby autobusy zostały.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 sierpnia 2012, 21:40

No cóż, skoro nie ma normalnej taryfy to przesiadka to większe koszty. Skoro autobusy jeżdżą rzadko to przesiadka to strata czasu. Niech gość pogada z prezydentem i radnymi, może przygotuje poprawkę do budżetu.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 sierpnia 2012, 21:53

Bardzo mi się te komentarze podobają.
1. zmuszanie do przesiadki dla posiadaczy jednorazówek, to porażka.
2. "19" kursuje w cały świat i rzeczywiście za kierowców na tej linii w 80% należy się wziąć. Bo jak ten autobus ma gdzieś dowozić, to powinien kursować idealnie wg rozkładu.
Natomiast jeśli chodzi o dojazd na Cm. Rocha, to już nie krzyczmy w tej chwili, bo "26" zniknęło dawno. Co do przesiadki na Parkitkę, to jest to o tyle niewygodne, że "10" i "28" nie zjeżdżają się na żadnym przystanku w centrum, więc jest to trochę utrudnione. Pamiętajmy o tym, że pierwsza z linii grzęźnie w korkach i wcale co 15 minut jeździć nie będzie, a ja się "dobrze" trafi to może nawet nie co 30.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 sierpnia 2012, 22:04

To, że rozkłady w wielu miejscach nie zgadzają się z rzeczywistością wiedzą wszyscy i powinny one zostać jak najszybciej dopasowane do realnych czasów jazdy. Tylko wiadomo, jak to jest. Raczej żadna linia nie ma rozkładu, w którym czas przejazdu jest zawyżony w stosunku do rzeczywistości. Jeśli się poprawi czasy przejazdu, okaże się, że trzeba dołożyć kursów do utrzymania na papierze częstotliwości. Chociaż może lepiej napisać, że autobus jeździ co 20 minut niż opowiadać, jakoby jeździł co 15.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 12 sierpnia 2012, 22:05

Myślę że największa fala zaskoczenia wycofania linii 10 z Wrzosowiaka dopiero przed nami.
Co do połączenia z Parkitką to argument do mnie nie przemawia, mieszkańcy z wielu osiedli nie mają połączenia ze szpitalem na Partkitce i żyją.
Natomiast jeśli idzie o połączenie z Galerią, to poszkodowani będą tak naprawdę tylko mieszkańcy wokół przystanku Jesienna, Orkana-Szkoła, Bukowa i Kasztanowa.
Zmiana 10 i 20 jest moim zdaniem błędem. 20 mogli zostawić bez zmian, 10 również bez zmian, a połowę kursów skrócić do Piłsudskiego i zostawić na odcinku Błeszno - Wrzosowiak - centrum częstotliwość 30 min. Myślę że wszyscy byliby zadowoleni. A tak to nic nie zaoszczędzą a 10 będzie jeździła pusta.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 sierpnia 2012, 22:13

Dość często wsiadam w 10 pod OBI w kierunku Błeszna. Na 10 przypadków 6-7 to takie, że w autobusie są wolne miejsca (jak widać tylu pacjentów nie podróżuje), a w 1-2 przypadków autobus świeci wręcz pustkami. Jeśli pojedzie przez Boh. Katynia, to także będzie podobna sytuacja. Ale o to chodzi...

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 12 sierpnia 2012, 22:14

komentarze pisze:26 mogłam z Kasztanowej dojechac do cmentarza Rocha i na Grabówkę, 10 - już nie.
Przypomina mi się Rafał i jego słowa na temat bezpośrednich połączeń do szkoły, apteki, pracy itp. I od razu nasuwa mi się pytanie - czemu akurat Kasztanowa ma mieć bezpośrednie połączenie na Grabówkę, a takie np. Zawodzie czy Gnaszyn nie? Dlatego chyba komentarz nie powinien być skupiony na zmianie konkretnego połączenia, a na zmianie taryfy na bardziej "przesiadkową" - bo nie da się zrobić tak, żeby mieć autobus co 15 minut osobno do szkoły, do wyjazdu do lasu ;), do centrum itp. Przykład 13, która na pewien okres stała się linią objazdową (na szczęście zostało kilka kursów, więc będzie się czym przejechać). Albo 22A - przesiadka elegancka (mniejsza o częstotliwość - 21 tak dużo lepszej nie ma), nawet pozwolono na łączenie biletów, ale komuś nie pasowało.

Jako mieszkaniec Wrzosowiaka spodziewałem się tych zmian. Ba, nawet pogodziłem się z wyrzuceniem 10 - mojej "głównej" linii, na przykład przez Wojska Polskiego albo w ogóle z egzotycznym wcieleniem. I żeby nie było - właśnie 10 mogę dojechać i do centrum, i na uczelnię, i w wiele innych miejsc. Ale co za problem przejść się z przystanku tramwajowego Estakada do przystanku autobusowego Estakada?

Wiem, że problemem jest akurat odległość tych dwóch przystanków, ale z drugiej strony - właśnie od Estakady można dojechać w prawie dowolny punkt Częstochowy. A jak się nie da - to jest masa autobusów (i tramwajów) do okolic dworca Osobowa (Główna)/II Aleja/plac Daszyńskiego, skąd już z pewnością można dojechać gdzie się chce. Zresztą tak jakoś mi się wydaje, że większość narzekających ma bilety miesięczne (bo dojeżdżają codziennie do pracy/szkoły) - więc u nich problem "taryfy przesiadkowej" nie istnieje.

Zresztą jak dla mnie, to przeniesienie przystanku 10 za wiele nie zmieni - dałem sobie radę podczas budowy linii tramwajowej na Orkana, to dam sobie radę i przy 10 na przystanku Brzozowa. Jest 19, jest 20, więc i do Galerii dojadę, i na uczelnię dojadę itp. A co do samej 10, to wydłuży mi się droga - ale przy okazji będę mieć więc czasu, by "pogadać sam ze sobą", co czasem naprawdę się przydaje ;).


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości