Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 12 sierpnia 2012, 22:18

Janusz Karlikowski pisze:2. "19" kursuje w cały świat i rzeczywiście za kierowców na tej linii w 80% należy się wziąć.

Zrozum, że kierowcy sobie nie radzą! Nie ma, albo mało jest śmiałków, co próbują sprostać rozkładowi. Ja wiem, że zawsze znajdzie się taki kierowca, co sprosta takiemu wyzwaniu, ale większość kierowców woli dowieźć bezpiecznie i bez szaleństw, a mieć spóźnienie, niż gnać na wariata pełen stresu i obawy przez wypadkiem. Jedyna rada, to wydłużyć rozkład.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5393
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 12 sierpnia 2012, 22:20

Z kolegą wyżej się zgadzam. Między niektórymi przystankami należałoby dodać po minucie ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 sierpnia 2012, 22:24

Podstawowy problem polega na tym, że nieraz stojąc na przystanku ESTAKADA widziałem jadące stada (a ponoć ich nie ma, jak to ?? ), a potem dziura.
Jeśli ma to być taki genialny węzeł przesiadkowy, to niech MZDiT wraz z kochanym MPK zapewnią połączenie chociażby do wspomnianej GJ co 3-4 minuty w dni robocze oraz 5-7 minut w pozostałe. Nie rzadziej !!
Kto mi to zapewni ?? Uwzględniam tu także linie podmiejskie, które już nałogowo np. z gm. Poczesna wpadają stadami. A tak w odstępach 5-10 minut się nie da, by także zapewnić dojazdy do pracy czy szkoły ?? Da się, ale nie naszym mieście.
Co do samej 10, to linia na pewno straci na popularności. I to o czym wspominałem wyżej. A dzieje się tak między innymi dlatego, że na przystanku OBI mamy takie dwa układy minutowe:
28 - .21, .51
32 - .24, .54
10 - .29, .59
Efekt jest taki, że ludzie zapychają krótkie 28 (bo jednak gdzieś tam do centrum jedzie, oraz do tramwaju), potem jedzie 32 i zwykle opóźnione (brawo kierowcy), więc w efekcie przegub na 10 wiezie powietrze.

Co do czasów przejazdów, to pisałem kiedyś o absurdalnych czasach dojazdu z Grabówki do centrum. Przez to 19 ma w plecy czasem i 10 (a i 15) minut.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 sierpnia 2012, 22:38

Ostatnio oświecił mnie pomysł w sprawie zbliżenia do siebie przystanków na węźle "ESTAKADA". Przypomniało mi się dzięki twojemu postowi, Piotrze. Problemem przy estakadzie jest odległość między przystankami tramwaju i autobusów, a także konieczność pokonania więcej niż jednych świateł.

Może przybliżyć przystanki w następujący sposób: puścić autobusy z 11 Listopada, Wojska Polskiego i Pokoju w Niepodległości, a następnie Powstańców Śląskich. Przystanek byłby zlokalizowany na Powstańców Śląskich, zaraz obok przystanku tramwajowego. Na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Wojska Polskiego wybudować światła, które umożliwią skręcanie autobusom w lewo, w stronę starego miasta i centrum. Światła byłyby na stałe czerwone dla wyjazdu z Powstańców w lewo, a zielone wzbudzane przez czujnik optyczny wyłapujący autobus lub odbierający sygnał z nadajników zamontowanych w autobusie. Dzięki temu samochody osobowe nie zablokują aut na głównej drodze, a autobusy będą mieć przywilej. W drugą stronę autobusy skręcają w prawo, więc problemu nie ma.

Jedyne oprócz świateł z czujnikami to nie mam pewności czy nie trzeba wymienić nawierzchni na Powstańców Śląskich.

Obrazek

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 12 sierpnia 2012, 22:54

Michale - nie wiem, czy taki manewr (blokowania drogi dla wyjazdu autobusu) przeszedłby przy DK 1, według mnie na trasie jest za duży ruch, by pozwolić sobie na takie zakręty. I nie to, że jestem przeciwny (bo jak widzę autobus na kolizyjnym skręcie i jadę samochodem, to walę światłami drogowymi jak opętany ;) ) - ale nie wiem po prostu, czy to by przeszło na tak "ważnej" drodze.

Ale z drugiej strony - może z Powstańców Śląskich w prawo, a potem pod Estakadą zawrócić (m.in. 27 tak jeździło)? Dzięki temu na DK 1 nie trzeba wstrzymywać ruchu na obydwu nitkach przy wyjeździe w lewo z Powstańców Śląskich. A z PŚ da się skręcić w prawo, bo część pojazdów i tak już się ustawia w stronę Katowic na lewym bądź środkowym pasie - co prawda czasem trzeba się naczekać, ale da się zrobić.

Januszu - mnie tam strata popularności na 10 niespecjalnie martwi - tym bardziej będę mógł usiąść w autobusie i jechać do domu jak król (m.in. z tego powodu wolę czasem poczekać na 19, bo z reguły przyjedzie przegub, a autobus zwykle jest dosyć pusty).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 12 sierpnia 2012, 23:42

Przecież o 10. pisałem w innej części, że częściowo jest do wygaszenia.

Wszystkie autobusy zostały zabrane, bo onegdaj ktoś policzył obciążenie tramwaju sumując obciążenie wszystkich ówczesnych autobusów plus jeszcze marginesik.

Co Wy macie z tą Galerią? Przecież.tam nikt nie jeździ, bo tam nic nie ma.

Z tezą o urealnieniu czasów przejazdów zgadzam się. Paradoksalnie może to uratować co nieco wkm!

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Maciej Puszek » 12 sierpnia 2012, 23:45

Tylko przy początku budowy linii tramwajowej nikt nie mówił że zabiorą autobus łaczący Orkana z Estakadą i, Krakowską , GJ i Alejami . Pamiętam jak na spotkaniu RD Wrzosowiak wiosną tego roku na moje pytanie jak będzie wyglądał układ komunikacyjny po uruchomieniu lini nr. 3 , usłyszełem argument " ze autobusy nie mogą dublować tramwaju" . Nie wyjaśniono mi dlaczego w Al. AK autobus 24 jedzie wzdłuż tramwaju . A jak dla mnie najśmieszniejszym argumentem dla likwidacji 10 z Orkana , a pozostawieniu na niej 19 było to "że z 19 korzystają hutnicy z Rakowa " .
Wiec wytłumaczcie mi jak krowie na granicy w czym hutnicy są lepsi od reszty ludzi pracujących z Wrzosowiaka , Błeszna skoro ja jadąc do pracy mam się przesiadać z tramwaju na autobus na parodii węzła przesiadkowego koło Estakady , a hutnik nie może przejechać 3 pod Estakade i wsiąść w 1 na kucelin ?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 12 sierpnia 2012, 23:48

Słuszne pytanie! Ale każdy Tobie tu powie, że 19., to patologia. Poczekajmy na 2014 r. Wówczas wszyscy pożegnamy się z kosztownymi bezpośrednimi przesiadkami.

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Maciej Puszek » 13 sierpnia 2012, 00:04

Przepraszam że zapyram , ale co to są "kosztowne bezpośrednie przesiadki " ? Czy ludzie organizujący KM w tym mieście jechali kiedyś autobusem w szczycie ? Niech przejadą sie 10 , 11, 12 , 24 ,35 po 14.00 . żobaczymy czy będzie im do śmiechu .
Nie rozumiem także dlaczego Al. Wojska Polskiego i w jej najbliższej okolicy mają nadal jeżdzić 10,12,24,32 , a nie możne tej nieszczęsnej 10 pozostawić na Orkana oczywiście ze zmiejszoną częstotliwością . Dlaczego nie można korzystając z uruchomienia tramwaju i możliwości przesiadek do jakich będą zmuszani obecnie korzystający z 10 połączyć dwóch raczej mało dochodowych linii 35 i 38 na trasie Dźbów - Legionów .

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 13 sierpnia 2012, 07:01

Przejęzyczyłem się.
Chodziło mi o KOSZTOWNE BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIA.

Nie można puścić linii zewsząd wszędzie, bo zewsząd wszędzie znaczy z każdego miejsca, w którym ktokolwiek mieszka, w każde miejsce, w które każdy może sobie chcieć bezpośrednio dojechać. Takich linii byłaby mnogość. A to kosztuje.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Szymon Kryczka » 13 sierpnia 2012, 07:14

Maciej Puszek pisze:Tylko przy początku budowy linii tramwajowej nikt nie mówił że zabiorą autobus łaczący Orkana z Estakadą i, Krakowską , GJ i Alejami . Pamiętam jak na spotkaniu RD Wrzosowiak wiosną tego roku na moje pytanie jak będzie wyglądał układ komunikacyjny po uruchomieniu lini nr. 3 , usłyszełem argument " ze autobusy nie mogą dublować tramwaju" . Nie wyjaśniono mi dlaczego w Al. AK autobus 24 jedzie wzdłuż tramwaju . A jak dla mnie najśmieszniejszym argumentem dla likwidacji 10 z Orkana , a pozostawieniu na niej 19 było to "że z 19 korzystają hutnicy z Rakowa " .
Wiec wytłumaczcie mi jak krowie na granicy w czym hutnicy są lepsi od reszty ludzi pracujących z Wrzosowiaka , Błeszna skoro ja jadąc do pracy mam się przesiadać z tramwaju na autobus na parodii węzła przesiadkowego koło Estakady , a hutnik nie może przejechać 3 pod Estakade i wsiąść w 1 na kucelin ?

To jest prawda, nikt nie mówił, że autobusy wytną, sam spodziewałem się graniczeń. Ale w międzyczasie 26 i 27 przekształcono w 10. Po tym zabiegu byłem pewien, że będzie kręgosłupem komunikacji w naszej dzielnicy wraz z tramwajem.

Na spotkaniu RD Wrzosowiak Wiceprezydent Soborak mówił, że nie mogą się dublować autobusy i tramwaje na jednej linii - tu chodzi o dublowanie się na linii i podpieranie sobie pasażerów oraz o dublowanie kosztów - a te jak wiemy, są cięte przez aktualne władze cały czas!

Niebawem powinno wpłynąć do MZDiT pismo w sprawie komunikacji na Wrzosowiaku po uruchomieniu nowej linii tramwajowej. Może pismo zostanie umieszczone na forum - ale ja tego nie obiecam.

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Kamil Ociepa » 13 sierpnia 2012, 08:26

GW: Tramwaj nr 3 ruszy we wrześniu, ale niekoniecznie pierwszego.
Nie zmienią się trasy nr 12, 19, 24, 31, 35 i 38.

- "Żarecka" i "Stadion Rakowa": 3 (co 7,5-10), 12 (co 15-30), 19 (co 30), 31 (co 60), 32 (co 30), 35 (co 60)


To trasa 32 zmienia się, czy nie?

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 13 sierpnia 2012, 09:17

Dominik Wójcik pisze:Co Wy macie z tą Galerią? Przecież.tam nikt nie jeździ, bo tam nic nie ma.
Napisałbym bardziej, że chodzi o przystanek Kanał Kohna, ale był mi potrzebny jakiś większy obiekt. Zresztą chyba trudno ukryć, że jest ona dosyć częstym celem dla młodzieży.

Będzie śmiesznie, jak nagle z Orkana zniknie 10. Piszę "nagle", bo jak zwykle ludzie mają gdzieś komunikaty, ogłoszenia o zmianie trasy itp. Z drugiej strony, organizator mógłby wymóc na przewoźniku użycie wyświetlaczy do ogłoszeń (tak, jak to było rok temu) czy nawet komunikatów głosowych (wesołych świąt nam życzą, to mogliby czasem coś powiedzieć o zmianach). I tym razem dowiedzą się o nowej linii nie w fazie projektu i już nie wtedy, gdy buldożery walczą pod oknami, tylko jak im - niespodzianka - przyjedzie tramwaj zamiast autobusu.

Dlatego szacunek dla osób, które przyszły na wspomniane przez Szymona spotkanie RD i wygłosiły swoje zdanie - w przeciwieństwie od reszty ludzi, którzy będą rzucać mięsem na początku września.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 13 sierpnia 2012, 09:31

Kamil Ociepa pisze:To trasa 32 zmienia się, czy nie?

Prawdopodobnie Tomek zapomniał dopisać.
Mam jednak nieodparte wrażenie że jeśli nie od września to od stycznia będą intensywne cięcia na Wrzosowiaku i Rakowie, jak dobrze mniemam to od września MZDiT zapłaci za utrzymanie komunikacji więcej niż w chwili obecnej, a chyba nie taki był cel wybudowania nowego tramwaju (cel ekonomiczny).

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 746
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Rafal Kosakowski » 13 sierpnia 2012, 10:02

Na ul. Jagiellońskiej od ,,Sezamu" cały czas ciemno i na węźle estakada tzn. na ulicach Niepodległości, 11 Listopada oraz Jagiellońskiej też. Ciekawe kiedy to poprawią? Ciemno jest tu już od 3 tygodni.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 sierpnia 2012, 10:38

A może 32 celowo nie zostało dopisane ?? Ja węszę tu pewne pomysły, ale powstrzymam się od pisania tego na forum publicznym, co by komuś nie podpowiadać

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 sierpnia 2012, 10:45

1. Komentarz, że tramwaj nr 3 jedzie donikąd - w domyśle, że 10 jechała wszędzie (był taki wpis na początku dyskusji o zmianach tras) jest śmieszny. To ?donikąd? to południowa część śródmieścia z dworcami PKP i PKS, Urzędem Miasta, Aleje przy Megasamie, Tysiąclecie z Politechniką, Północ, gdzie dotąd nie było bezpośredniego dojazdu (poza Alejami-Megasamem).
2. Al. 11 Listopada znów będzie jechać linia 20, więc z północnego Wrzosowiaka dojazd na ul. Krakowską będzie (poza przystankiem Orkana-szkoła, ale z okolicznej zabudowy można dojść do przystanku ''Wrzosowiak''). Natomiast faktycznie z Jesiennej przy Bienia na Krakowską dojazdu nie będzie. Pozostają przesiadki.
3. Krytycy fetyszyzują cel podróży jakim jest szpital na Parkitce - tak, jakby wszyscy chcieli tam nagle jechać a nikt np. na Politechnikę, w rejon dworców PKP/PKS czy do szpitala na PCK. Jak napisałem w tekście: dla jednych ?trójka? będzie pasować a dla innych ?dziesiątka? jest lepsza bo rzeczywiście zdarza im się pojechać co jakieś czas do szpitala. Tyle, że ci, którym będzie pasować tramwaj - nie wpiszą się na forum bo w naturze człowieka jest przyjmowanie zalet jako czegoś naturalnego a zabieramy głos dopiero, gdy nam się coś nie podoba. Jakoś dziś nie słychać narzekań, że autobus z Wrzosowiaka do centrum jeździ rzadko, bo co 15 min a przecież tramwaj będzie kursować co 7,5/10 min! I uważacie, że nikt nie dostrzeże tej zalety? Dostrzeże, co nie znaczy, że da temu werbalny czy pisemny wyraz.
4. Jeśli wciąż mówimy o Parkitce-szpital - to naciskajmy (apel do mieszkańców Wrzosowiaka) by zbudować tramwaj na Parkitkę. A jak już powstanie, to zaczną się... narzekania, że nie da się dojechać do M1 i Północ, bo linia nr 3 nie będzie wtedy tam jeździć (choć dziś nie jeździ tam autobus, ale jak dojazd bezpośredni będzie to na pewno komuś się on spodoba).
5. W dyskusji już padło, że nie da się wszędzie zapewnić bezpośredniego dojazdu, to jest niemożliwe. Czy np. z przystanku ?Politechnika? - bardzo ruchliwego, bo uczelnia i zabudowa - da się dojechać na Stradom? Na Wyczerpy? Na Mirów? Na Orkana wreszcie? Z kolei ciąg Orkana - Jesienna ma potencjał gdy chodzi o liczbę pasażerów, tylko na tramwaj kursujący co 7.5/10 min, więc dodatkowe autobusy w tym rejonie (19, 20) są już rozrzutnością, biorąc pod uwagę sposób obsługi innych części miasta. Co ma powiedzieć ul. Szajnowicza powyżej Obi z taktem 30-minutowym na linii 25? Albo ul. Ruckemanna z linią 13 co 40 min i 28 co 30.

WNIOSEK: Taryfa czasowa jest niezbędna. W tym miejscu przypominam swoją propozycję. Taryfa bardzo prosta, bez mnożenia rodzajów biletów. Bo tylko dwa: podstawowy 45-minutowy (można dyskutować, czy warto przedłużyć ważność do 60 min). Do tego bilet tzw. krotki na trzy lub cztery (do ustalenia) przejazdy bez przesiadki. Ten drugi bilet służy do podjechania paru przystanków gdzie bilet 45-minutowy byłby zbyt drogi.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 13 sierpnia 2012, 14:09

Tomku! Powyższe chciałbym zawrzeć, jako stanowisko klubu w tej nieco rozdmuchanej sprawie. Czy, jako autor zgadzasz się?

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 390
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Radek Fijałkowski » 13 sierpnia 2012, 14:50

GW: Tramwaj nr 3 ruszy we wrześniu, ale niekoniecznie pierwszego.
Dzisiaj jechałem z tą ekipą szkoleniową. Ale widze na tych fotach że instruktor za pulpitem.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Najman » 13 sierpnia 2012, 16:29

Tomasz Haładyj pisze:[...]2. Al. 11 Listopada znów będzie jechać linia 20, więc z północnego Wrzosowiaka dojazd na ul. Krakowską będzie (poza przystankiem Orkana-szkoła, ale z okolicznej zabudowy można dojść do przystanku ''Wrzosowiak''). Natomiast faktycznie z Jesiennej przy Bienia na Krakowską dojazdu nie będzie. Pozostają przesiadki.[...]


Skoro mieszkańcy (północnego) Wrzosowiaka mogą dojść do przystanku "Wrzosowiak" to nie wiedzę problemu, by mieszkańcy ul. Jesiennej i Bienia (okolicę przystanku "Jesienna", "Jesienna-szkoła") nie mogli dojść do przystanku "Bienia", na którym zatrzymywać ma się 10. Można powiedzieć, że przesiadki nie będą konieczne, gdy będziemy chcieli dotrzeć na ul. Krakowską z tego rejonu.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Andrzej Sowa » 13 sierpnia 2012, 16:50

Łukasz Najman pisze:
Tomasz Haładyj pisze:[...]2. Al. 11 Listopada znów będzie jechać linia 20, więc z północnego Wrzosowiaka dojazd na ul. Krakowską będzie (poza przystankiem Orkana-szkoła, ale z okolicznej zabudowy można dojść do przystanku ''Wrzosowiak''). Natomiast faktycznie z Jesiennej przy Bienia na Krakowską dojazdu nie będzie. Pozostają przesiadki.[...]


Skoro mieszkańcy (północnego) Wrzosowiaka mogą dojść do przystanku "Wrzosowiak" to nie wiedzę problemu, by mieszkańcy ul. Jesiennej i Bienia (okolicę przystanku "Jesienna", "Jesienna-szkoła") nie mogli dojść do przystanku "Bienia", na którym zatrzymywać ma się 10. Można powiedzieć, że przesiadki nie będą konieczne, gdy będziemy chcieli dotrzeć na ul. Krakowską z tego rejonu.

10 i 24 czyli kurs via galeria co 7,5 minuty jak tramwaj .
Jeśli tak upierają się przy bezpośrednim dojeździe na Parkitkę to zostawmy trasy 10 i 20 jak teraz ale 10 co 60 minut , a na Parkitce takie nowe 28 co 15 minut jako magistralna raz przez Gilową raz przez Olsztyńską. A linia 13 z Kiedrzyna na Bór bo piętnastka do likwidacji.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 sierpnia 2012, 17:03

@Andrzej: zostaw 28. Powołajmy 27 z powrotem do życia.
27: Parkitka-szpital - Okulickiego - Dąbrowskiego - al. JP2 - Kościuszki - Aleje - Piłsudskiego
A 10 co 30 minut, potem co 40 i w końcu co 60.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Andrzej Sowa » 13 sierpnia 2012, 17:13

Janusz Twoje 27 to zaczątek nowego porządku (2014) co Dominik obwieszcza. Popieram - trzy autobusy a częstotliwość magistralna.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Adam Dąbrowski » 13 sierpnia 2012, 18:37

Tutaj teraz panowie debatują o zmianach w KM, to ja przedstawię taką swoją wizję, może wzbudzić krytykę ale macie do tego prawo

1) Przywrócić 13 tak jak była, bez wjazdu na kiedrzyńską
2) 29 dać na kiedrzyn , dalej przez kiedrzyńską i śladem linii 16 do dworca pkp
3) Skasować 16 kosztem zwiększenia częstotliwości linii 15
4) Teraz szaleństwo :D 23 przedluzyc z rejtana do petli na Jesiennej, o ile można (z tejże pętli al. pokoju, jagiellońską, orkana itd.) Żeby nie zburzyć taktu 1 albo 2 autobusy dołożyć na 23 odjąć z 10. Problem z dojazdem mieszkanców wrzosowiaka do GJ rozwiązny

Opcja nr 2 zmiana trasy 38 : Dźbów- Sabinowska- Jagiellońska- Orkana- 11 L-Brzozowa - Estakada- WP - GJ - plac daszyńskiego- piłsudskiego
I zwikeszyc tabor na 38 kosztem odjęcia z linii 10

5) Skrócić trasę 10 do centrum byłoby wtedy takie coś Parkitka- Piłsudskiego , częstotliwość: co 30 min zawsze (robocze i soboty), 1h w niedziele
6) No i można zlikwidować 32 , część autobusów dać na 12 tak aby w szczycie jeździła co 15 min, poza 30 min(robocze) soboty niedziele(30 min). I analogicznie jak z linią 26, jeden kurs Wielkoborska/SG jeden kurs do gnaszyna. O tym chyba ktoś pisał już.

Tylko jak tak analizuje to parkitka troszkę traci(szczególnie rejon Szajnowicza- Iwanowa). Bo była by rzadziej kursująca 10, utrata 32, i zamiana 16 na gorsze 29, ale zawsze mieli by nowszą, lepszą 12 przy KMP. O mieszkańcach okulickiego albo nowobialskiej się nie martwię bo mają jeszcze 28. A propo

To tyle z mojej strony

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 13 sierpnia 2012, 19:00

Jeżeli chodzi o wrzesień to według mnie linia 24 powinna wrócić na pętle Jesienna, aby jednak był ten dojazd na Plac Daszyńskiego czy Krakowską.
A po drugie na Starym Błesznie nie potrzebne są autobusy co 7 czy 8 minut. :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 13 sierpnia 2012, 19:02

Adam Dąbrowski pisze:Tutaj teraz panowie debatują o zmianach w KM, to ja przedstawię taką swoją wizję, może wzbudzić krytykę ale macie do tego prawo

1) Przywrócić 13 tak jak była, bez wjazdu na kiedrzyńską
2) 29 dać na kiedrzyn , dalej przez kiedrzyńską i śladem linii 16 do dworca pkp
3) Skasować 16 kosztem zwiększenia częstotliwości linii 15
4) Teraz szaleństwo :D 23 przedluzyc z rejtana do petli na Jesiennej, o ile można (z tejże pętli al. pokoju, jagiellońską, orkana itd.) Żeby nie zburzyć taktu 1 albo 2 autobusy dołożyć na 23 odjąć z 10. Problem z dojazdem mieszkanców wrzosowiaka do GJ rozwiązny

Opcja nr 2 zmiana trasy 38 : Dźbów- Sabinowska- Jagiellońska- Orkana- 11 L-Brzozowa - Estakada- WP - GJ - plac daszyńskiego- piłsudskiego
I zwikeszyc tabor na 38 kosztem odjęcia z linii 10

5) Skrócić trasę 10 do centrum byłoby wtedy takie coś Parkitka- Piłsudskiego , częstotliwość: co 30 min zawsze (robocze i soboty), 1h w niedziele
6) No i można zlikwidować 32 , część autobusów dać na 12 tak aby w szczycie jeździła co 15 min, poza 30 min(robocze) soboty niedziele(30 min). I analogicznie jak z linią 26, jeden kurs Wielkoborska/SG jeden kurs do gnaszyna. O tym chyba ktoś pisał już.

Tylko jak tak analizuje to parkitka troszkę traci(szczególnie rejon Szajnowicza- Iwanowa). Bo była by rzadziej kursująca 10, utrata 32, i zamiana 16 na gorsze 29, ale zawsze mieli by nowszą, lepszą 12 przy KMP. O mieszkańcach okulickiego albo nowobialskiej się nie martwię bo mają jeszcze 28. A propo

To tyle z mojej strony

Z Twoich pomysłów tylko ten pierwszy ma sens. Reszta bez sensu niestety.
2) 29 nie powinni ruszać, bo ma swoich pasażerów i omija centrum, więc jeździ punktualnie.
3) Po co komu częściej jeżdżąca 15, jak teraz mało kto tym jeździ i to właśnie 15 jest do wycięcia, a 16 powinna mieć w szczycie częstotliwość co 15 minut i dojeżdżać co drugim kursem na BÓR WYPALANKI.
4) Przecież pętla JESIENNA już nie funkcjonuje... Poza tym taka długa i krążąca linia jest bezsensowna.
5) Tu z kolei za krótka linia i za mała częstotliwość.
6) Przecież 12 w szczycie jeździ co 15 minut, poza co 30 minut i w soboty i niedziele co 30 minut.

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 13 sierpnia 2012, 19:40

Witam, słyszałem, że są plany zmiany trasy autobusu albo 12 albo 32, a mianowicie linia ta zamiast jechać z Rakowa na DK-1 wjeźdzałaby na Rakowską, Jesienną, a potem Orkana, aż do Estakady a potem dalej normalnie, gdyż obie te linie jeżdzą aktualnie bardzo podobne trasy, a po uruchomieniu TnB, przydałby się autobus dowożący pasażerów choćby do GJ czy I Alei a potem dojeżdżającym pod III Aleję itd. Byłaby to ciekawa opcja, która mogłaby być troszkę kontrowersyjna, gdyż robi duże koło przez Wrzosowiak. W każdym razie, nawet jeżeli to jest nieprawda to Jesienna i Orkana zasługują na autobus, który mógłby dowieźć pasażerów choćby na Plac Daszyńskiego. Bo czy to nie jest trochę nie w porządku, że na ulicy Bohaterów Katynia będzie tyle autobusów, w dodatku mieszkańcy mają w pobliżu trasę DK-1 wraz z całą gamą autobusów, natomiast dawna pętla na Jesiennej i osiedle w jej pobliżu pozostaje jedynie z tramwajem i autobusem linii 19. Zresztą w tej sprawie będzie kierowane pismo do Mzdit i petycja wraz z podpisami mieszkańców. Chciałbym nawiązać jeszcze w sprawie poprzednich postów; pętla Jesienna została zlikwidowana, bez większego wyjaśnienia na prawie półtora roku przed oddaniem TnB w ten sposób utrudniając znacznie sprawę okolicznym mieszkańcom, ale przecież zawsze można ją przywrócić, no chyba, że tym rzekomym powodem było zwężenie jezdni ( Jesienna) uniemożliwiając w ten sposób wyjazd autobusom z tej pętli - przecież to jest nonsens, a nawet jak by to była prawda to przecież można było wyprofilować tą pętlę w taki sposób, aby była możliwośc wyjazdu; no ale przecież osiedle blokowe można zignorować, na Starym Błesznie ta pseudo pętla, przy której ledwo co się mieści 1 autobus przegubowy, który musi być "złamany" aby się w ogóle zmieścił jest ważniejsza. Moim zdaniem to jest pójście na łatwiznę i to świadczy o tym, że Mzdit nie bardzo obchodzi los pasażerów ( ceny biletów poszły w górę, natomiast liczba połączeń spada) Czy to jest w porządku?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Najman » 13 sierpnia 2012, 19:46

Dopóki nie zostanie wprowadzona taryfa preferująca przesiadki, nie powinno się tworzyć połączeń typowo przesiadkowych. Do czasu stworzenia tej taryfy pierwsza część powyższego postu ma sens.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 sierpnia 2012, 19:46

I będzie spadać. A plotek radzę nie słuchać, bo już mieliśmy 9 Twistów...
A w Polsce nic nie jest (i nie będzie) w porządku. Ktoś mi poradził: jak się nie podoba, to wyjedź

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 13 sierpnia 2012, 19:46

Dam sobie rękę odciąć, że autobus na Jesiennej zawróci bez przeszkód. Z resztą w maju 2011 też już była zwężona jezdnia i jakoś autobusy linii 24 i 35 tam nawracały. ;)
Nie rozumiem dlaczego MZDiT nie chce przywrócić tej pętli. Ja uważam, że autobus 24 powinien wrócić na tą pętle. A jeśli chodzi o Orkana to dobrym pomysłem byłby ten, który ktoś już tu napisał.
Czyli 19 przez Rydza-Śmigłego do Jesiennej, a 20-tka przez Orkana i al. 11 Listopada do Estakady. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Radoliński » 13 sierpnia 2012, 19:50

Janusz Karlikowski pisze: Ktoś mi poradził: jak się nie podoba, to wyjedź
...masz dobrą pamięć ! :P

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 13 sierpnia 2012, 20:08

Panie Karlikowski, tamten komentarz nie na miejscu, chyba przecież jesteśmy dorosłymi, poważnymi ludźmi, więc proszę nie stosować takiej retoryki; chyba chodzi o to, żeby merytorycznie podejść do sprawy. Z moich obserwacji wynika, że CKMKM zrzesza nie tylko miłośników komunikacji ale również ludzi, którzy chcą zmienić nasza komunikację na nowocześniejszą, sprawniejszą i przede wszystkim ukierunkową na ludzi i ich potrzeby, a nasza miejska komunikacja juz taka nie jest dlatego trzeba działać i pierwszym krokiem do zmian będzie zostawienie autobusu, który łączyłby Jesienną i Orkana i dojeżdzał do I Alei, a drugim przywrócenie pętli na Jesiennej, gdyż rozumowanie typu 'ZLIKWIDOWANA' nie jest ostateczne, bo z tego co wiem jest tylko jedna ostateczna rzecz na tym świecie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 sierpnia 2012, 20:17

Niestety - pętla na Jesienną nie wróci. A przyszłością komunikacji jest odpowiedni system przesiadek. Tramwajem do estakady i dalej autobusem, który (jakikolwiek) kursuje co 3-4 minuty. O tym pisałem. Wiele rzeczy mi się nie podoba, ale o nich tu piszę.
Co do Klubu, to chyba nie wiesz nawet co oznacza skrót skoro piszesz, że nie zrzeszamy miłośników

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 13 sierpnia 2012, 20:23

Z całym szacunkiem, ale chyba Pan nie do końca zrozumiał mój post " Z moich obserwacji wynika, że CKMKM zrzesza nie tylko miłośników komunikacji ale również ludzi, którzy chcą zmienić nasza komunikację na nowocześniejszą, sprawniejszą i przede wszystkim ukierunkową na ludzi i ich potrzeby" - nie tylko miłośników - czyli miałem na myśli nie tylko miłośc do komunikacji ale chęć jej usprawnienia itd. - a skrót doskonale wiem co oznacza, nie jestem ignorantem.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Strzelecki » 13 sierpnia 2012, 20:26

Januszu. Przeczytaj jeszcze raz post który jest nad Twoim! Bo nie przeczytałeś go ze zrozumieniem.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 sierpnia 2012, 20:37

A co ja mam tam rozumieć jak przede mną leży mapka zmian. Kolejne jak będą, to za jakiś czas.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Marcin Strzelecki » 13 sierpnia 2012, 20:40

Jak uważasz się za mądrzejszego to uważał się za takiego dalej i nie chodzi o żadna mapke zmian.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 13 sierpnia 2012, 20:49

Przecież mieszkańcy sami nie chcieli pętli, to ją wycięto, a ten trójką onegdaj służący za pętle jest niebezpieczny. Nie chcieliście, to nie ma.

Nowoczesna komunikacja, to komunikacja przesiadkowa.

Postawa UM wydaje się nie ugięta - na Orkana nie może być konkurencji dla tramwaju. Można jedynie pomyśleć o 20, żeby z Orkana zabierała na pl.Daszyńskiego. Nic więcej moim zdaniem

Innych zmian nie będzie. Pisałem dzisiaj felieton do czewa.tv na ten temat. Szukajcie w tym tygodniu

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 13 sierpnia 2012, 20:59

to byli mieszkańcy 1 bloku, a tak swoją drogą skoro były miliony złotych na infratrukturę itd. to nie było pieniędzy aby ta pętlę zmodyfikować aby ją dostosować pod autobusy? przecież nie takie rzeczy da się zrobić; ewentualnie ugadać się ze spółdzielnią aby autobusy mogły korzystać z postoju przy parkingu koło pawilonu handlowego na Jesiennej.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5393
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 13 sierpnia 2012, 21:03

Dominik Wójcik pisze:Przecież mieszkańcy sami nie chcieli pętli, to ją wycięto, a ten trójką onegdaj służący za pętle jest niebezpieczny. Nie chcieliście, to nie ma.

I tu jest błąd! Sam się wychowywałem na Jesiennej i do dnia dzisiejszego tam jeżdżę i wiele ludzi, a jest ich wiele, sądzą że 3 i 19 im nie starczą. Pomysł z 20 przez ORKANA nie komentuje - powinna przynajmniej zostać "na dołku" - czyli przy Sportowej. Co do samej pętli lepsza pętla Jesienna, niż BŁESZNO, na którą "nie włażą" 2 wozy przegubowe bo pętla jest zbyt mała - może wjadą, ale na styk. Przystanek BŁESZNO mógłby być, a nawet powinien jako wjazd kieszeniowy linii 24. 24 powinna powrócić na pętle Jesienna. 10 do likwidacji. Co do wypowiedzi Kamila (chodzi o pętle Jesienna) w pełni się zgadzam. Wszystko można odszczekać - wystarczy chcieć ! ;)

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 13 sierpnia 2012, 21:04

Panie Kamilu - czemu petycja dopiero będzie kierowana? Za trzy tygodnie (z "hakiem" na plus albo minus) następują zmiany, a wszelkie petycje dopiero się tworzą.

Co do pętli - przejeżdżałem tamtędy ostatnio kilka razy, ale jakoś nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz. "Stara" pętla była pochylona tak, że parę ikarusów już zjechało w dół. Nie podejmę się oceny tego, czy "nowa" pętla jest bardziej wyrównana - ale może to być argument przeciw lokalizacji przystanku końcowego w tym właśnie miejscu.

A jak już na miłośników zeszło - chciałbym, by np. w tym miejscu kończyła 10 i jechała przez Jesienną, Boh. Katynia itd. i to taki mój "miłośniczo-hobbistyczny" punkt widzenia. Ale z innego punktu widzenia (kasa), to będzie się dążyć do sytuacji, by przez dłuższy odcinek trasy nie jechał jednocześnie tramwaj i autobus. A 3 + 10 to aż 9 przystanków (Boh. Katynia - Estakada, chociaż z tym ostatnim można kręcić nosem) zlokalizowanych na jednym odcinku. Tak nie jest ani z 24 (tramwaj "zdublowany" na przystankach, już niech będzie, od al. JP2 do Hali Polonia - 3 przystanki na jednym odcinku) ani chyba z żadną inną linią. Dlatego zgodziłbym się z Januszem chociaż w jednym zdaniu - tramwajem do Estakady, a stamtąd byle czym do I Alei itd. Albo w drugą stronę - tramwajem do Boh. Katynia, gdzie jest i 10, i 24.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 sierpnia 2012, 21:14

Eee tam się nie mieszczą...
http://czgk.pl/details.php?image_id=22387
Co do pętli Błeszno, to jak dla mnie, to jest zwykła wiejska pętelka pokroju Grabówka, Gnaszyn, czy kto tam sobie doda. To już nawet nie jest jakieś wielkie osiedle, tylko zwykła dzielnica domków jednorodzinnych. Taki Stradom jest gęściej zaludniony, a nie ma takiej komunikacji (mowa o odcinku 17), jak Stare Błeszno. O tyle farcą, że mieszkają blisko wielkiego blokowiska i skądś autobusy zaczynać muszą. Ale jeden autobus co 15 min. stanowczo by wystarczył, czyli domniemana 10. I żadnych wjazdów kieszeniowych 24.
Piotr Jeruszka pisze:Co do pętli - przejeżdżałem tamtędy ostatnio kilka razy, ale jakoś nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz. "Stara" pętla była pochylona tak, że parę ikarusów już zjechało w dół.

Mercedesów też.

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 13 sierpnia 2012, 21:17

Petycja będzie teraz kierowana, gdyż teraz bedą zachodzić decydujące zmiany w komunikacji. Co więcej, podanie przez GW prawdopodobnych zmian w trasach autobusów naświetliło mieszkańcom sytuację. W związku z tym mieszkańcy będą mogli się sprzeciwić tym zmianom. Zrobię w tym kierunku wszystko co w mojej mocy, gdyż niniejszy stan jest nie do zaakceptowania. ps. system przesiadkowy może i jest cechą nowoczesnej komunikacji, ale najpierw trzeba go stworzyć, a potem bawić się w redukcję połączeń.

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 13 sierpnia 2012, 21:21

Co do zdjęcia Pana Szkurłata, to prosze zwrócić uwagę jak te autobusy są "złamane" przy przegubach. Ciekaw jestem czy takie ułożenie ich nie dezeluje

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 13 sierpnia 2012, 21:23

Pętlę na Jesiennej celowo zlikwidowano, i założę się o stówę że przez najbliższe 10 lat pętla na Jesiennej nie powstanie. Tramwaj na Błeszno wybudowano po to, aby częściowo wyprowadzić z tych okolic autobusy, i należy liczyć się z tym że jeśli nie od września to od stycznia przyszłego roku autobusów zostanie tam jeszcze mniej. Tak już jest i będzie. Nic na to nie poradzisz.
Jedynym błędem jaki widzę jest to, że na Jesiennej powinni zostawić linię jadącą przez Plac Daszyńskiego, a nie Plac Biegańskiego. Jednak cokolwiek by tam nie jeździło, to na pewno nie będzie miało większej częstotliwości jak 30 min.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 13 sierpnia 2012, 21:27

Dobrze, że taka petycja się tworzy - mieszkańcy mają zgłaszać to, co im się nie podoba. Mamy różne poglądy - i świetnie, że taka dyskusja jest prowadzona. Tylko tworzenie petycji wtedy, gdy tuż-tuż zmiany mają być wprowadzane, a nie wtedy, gdy wiadomo o planach zmian w komunikacji przypomina trochę moje gotowanie: to, że potrawa się przypala uświadamiam sobie w momencie dymu, ciekawego zapachu i zamiany dania w węgiel. A nie wtedy, gdy siedzę 20 minut przy komputerze bez "doglądania" ;).

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 sierpnia 2012, 21:42

Kamil Pleszyniak pisze:Co do zdjęcia Pana Szkurłata, to prosze zwrócić uwagę jak te autobusy są "złamane" przy przegubach. Ciekaw jestem czy takie ułożenie ich nie dezeluje

To pan absolutnie nie potrzebne, w każdym razie nie do mnie. ;) Utarło się, że tu wszyscy po imieniu sobie piszą.
To prawda, obydwa są złamane. Ikarus, to tak się wyginał, że trzecią - skrętną osią jechał po krawężniku. Za dobrego zgięcia, to one nie mają. Tak jak jest na zdjęciu, to pełen opór już był w przegubie. Mercedes też wiadomo zgięty, ale to już całkiem inna konstrukcja, więc miał jeszcze rezerwy. Czy to im szkodzi i który trwalszy - potrzeba do tego specjalisty.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 13 sierpnia 2012, 22:26

Co do pętli BŁESZNO, to ktoś kiedyś dał pomysł aby pętle przenieść na koniec ulicy Bohaterów Katynia, a obecną zlikwidować.
@Patryk - Też mam kilku znajomych w okolicy pętli JESIENNA i uważają, że 2 linie (3, 19) na takie osiedle to za mało i że woleli by 24 zamiast tej 19.
Ale generalnie najlepszym pomysłem byłby powrót 24 na Jesienną, a reszta tak jak ma być czyli 20 "po staremu" a 10 koło cmentarza na Rakowie.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 sierpnia 2012, 22:32

Bartek Marcinkowski pisze:Co do pętli BŁESZNO, to ktoś kiedyś dał pomysł aby pętle przenieść na koniec ulicy Bohaterów Katynia, a obecną zlikwidować.

Automatycznie spadnie częstotliwość, bo czym dalej zapuści się autobus, tym rzadsza zabudowa - mniejszy generator pasażerów. Takt dostosuje się do końcówki i linia stanie się zwykłą linią peryferyjną.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 13 sierpnia 2012, 22:35

Ja uważam że mogliby przedłużyć autobus dalej ponieważ obecnie niektórzy ludzie muszą iść kawał drogi do obecnej pętli, a po drugie to wcale nie taki kawał drogi. :D


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość