Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków

Czy Waszym zdaniem peron w tym miejscu:

zostanie wybudowany i będzie używany.
4
50%
zostanie wybudowany, ale nie będzie używany.
2
25%
nie zostanie wybudowany.
2
25%
 
Liczba głosów: 8

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Piotr Pyrkosz » 08 lipca 2012, 11:50

Wiadomo już, że perony na łukach kolidują z pojazdami typu Twist, przez co muszą zostać przebudowane (odsunięte od osi toru). Przestrzeń jaka powstaje wówczas między peronem, a drzwiami tramwaju jest zbyt duża, by bezpiecznie wsiadać i wysiadać. Zaczęto więc rezygnować z peronów położonych na łukach, na starej trasie. Jednocześnie na nowej trasie, kilka takich peronów wybudowano. Najciaśniejszy z nich zaprojektowano na pętli przy stadionie, jako przystanek dla wysiadających.
Obrazek

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Krystian Kukuła » 08 lipca 2012, 11:58

Jako mieszkaniec tego osiedla uważam że peron w tym miejscu (na pętli) jest potrzebny, bowiem będzie miał pasażerów z bloków wokół kościoła (ul. Gaczkowskiego). Jednak w związku z zaistniałym problemem peron powinien zostać przesunięty wgłąb pętli.
Po za tym, jeśli ten przystanek nie będzie używany, końcowym przystankiem będzie ŻARECKA, co wprowadzi sporo zamieszania, bo mało kto z poza Rakowa wie gdzie jest ta ulica.

Tym samym przypominam o bezmyślnej lokalizacji przystanku ŻARECKA w stronę centrum, który nie dość że jest na łuku, to jest w takim miejscu, że nikomu nie będzie do niego po drodze. Powinien zostać jak najszybciej przesunięty między jeden a drugi wjazd w drogi osiedlowe kilkadziesiąt metrów wcześniej, tam gdzie przed remontem był przystanek autobusowy.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Szymon Kryczka » 08 lipca 2012, 17:17

A wg. mnie przystanek Żarecka powinien zostać zlikwidowany - znajduje się za blisko pętli.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Marcin Strzelecki » 08 lipca 2012, 17:22

Po co likwidowali na starej trasie łuki na przystankach skoro na nowej jest ich sporo??
Podzielam zdanie Krystiana na temat lokalizacji tego przystanku.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Krystian Kukuła » 08 lipca 2012, 17:27

Szymon Kryczka pisze:A wg. mnie przystanek Żarecka powinien zostać zlikwidowany - znajduje się za blisko pętli.

Tylko że z pętli raczej mało kto będzie wsiadał. To tak jakby chcieć zlikwidować przystanek Jesienna-Szkoła, bo jest za blisko innych przystanków. Nie tędy droga.
Ten przystanek na pętli będzie w praktyce pełnił bardziej funkcje symboliczną niż służył pasażerom, i to jego w ostateczności powinno się zlikwidować. Ten przy Żareckiej z punktu widzenia mieszkańców jest potrzebny, nikt z tamtych bloków i domów nie będzie chodził na tramwaj na przystanek przy ul. Rakowskiej, bo zanim tam dojdzie to autobusem z DK1 dojechałby już do Estakady.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Szymon Kryczka » 08 lipca 2012, 17:35

Krystian Kukuła pisze:Ten przy Żareckiej z punktu widzenia mieszkańców jest potrzebny, nikt z tamtych bloków i domów nie będzie chodził na tramwaj na przystanek przy ul. Rakowskiej, bo zanim tam dojdzie to autobusem z DK1 dojechałby już do Estakady.

I tu trafiłeś w sedno. Mieszkając w okolicy przystanku Żarecka w kierunku centrum, wybrałbym 24 jadąc do miasta.

Chociaż przez najbliższe 2 lata mieszkańcy Rakowa docenią nową linię, niebawem zaczną budować dwupoziomowe skrzyżowanie przy JPII/DK1 oraz remontować most nad torami PKP (Częstochowa - Katowice) w ciągu DK1 - przejazdy między barierkami już są gotowe. Autobusy będą stały w korkach na zwężeniach wraz z tirami, osobówkami itd... a tramwaj to wszystko zgrabnie ominie.

Co do łuków... przystanków bezpośrednio na łukach praktycznie na nowej linii nie ma.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Krystian Kukuła » 08 lipca 2012, 17:49

Wszystko zależy od tego gdzie się będzie chciało jechać. Ja gdy będę chciał jechać do Estakady pójdę na autobus, ale prawdopodobnie jadąc w każde inne miejsce gdzie mógłbym wybrać między autobusem a tramwajem (dworzec PKS, Tysiąclecie, Północ) bez wahania wybiorę to drugie.
W kierunku pętli przystanek Żarecka dla tramwaju jest w dobrym miejscu. Nawet gdyby go tam nie było to tramwaj i tak musiałby prawdopodobnie stanąć albo jechać bardzo wolno by zapaliło mu się zielone do przecięcia ul. Limanowskiego, natomiast w kierunku miasta jak wspominałem wcześniej lokalizacja przystanku jest bardzo zła, bo zarówno jest w mało optymalnym miejscu z perspektywy pasażera, jak i tramwaj się nie będzie mógł rozpędzić ani od pętli do przystanku Żarecka, ani od niego do przystanku Rakowska. To też najkorzystniejszym rozwiązaniem byłoby przesunięcie go wstecz, tak jak pisałem. Nie wiem czy się da, ale jeśli trzeba go będzie przenieść z łuku w inne miejsce, to zaproponowane przeze mnie wcześniej będzie chyba najlepsze.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Piotr Radoliński » 08 lipca 2012, 17:55

....sami wykonawcy "TnB" dziwią się lokalizacjom przystanków - w dodatku w tak dużej ilości na tak krótkim odcinku !

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Tomasz Haladyj » 08 lipca 2012, 18:03

Przystanki przy Żareckiej i stadionie nie będą wykorzystywane - bądź tylko marginalnie - dopóki nie powstanie 2+, bo do tego czasu zawsze autobus będzie szybszy a jazda tramwajem wiązać się będzie z wycieczką krajoznawczą po południowych dzielnicach.

Co do przystanków:

- Stadion (dla wysiadających): nie ma o co kruszyć kopii, że na łuku albo ani tym bardziej, że bardzo blisko poprzedniego (Żarecka). Jakie to ma znaczenie, skoro jest to pętla, gdzie i tak tramwaj ma postój. Przystanki na pętli niby można było potraktowac jako techniczne, no ale skoro i tak tramwaj tu wjeżdża, to niech już te drzwi otworzy - może ktoś wysiądzie / wsiądzie

- Żarecka - właściwą lokalizacją dla kierunku ''do centrum'' niemal wszyscy dyskutanci wskazali. Poniżej rysunek:
Obrazek

- poniżej propozycja Piotra Pyrkosza lepszej - wygodniejszej dla pasażerów lokalizacji przystanku przy Bohaterów Katynia w stronę centrum. Zgadzam sie z nim w pełnej rozciągłości:
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Piotr Radoliński » 08 lipca 2012, 18:12

...o przystanku przy skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Katynia tak samo wypowiadali się niektórzy wykonawcy ! Sam Pan Kazimierz A. podczas ostaniego spotkania w czasie testów TWISTA na nowej trasie stwierdził - "przystanek powinien być tam gdzie jest pasażer" !

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Krystian Kukuła » 08 lipca 2012, 18:28

Właśnie o tej lokalizacji mówię Tomku.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Wojciech Liberda » 08 lipca 2012, 19:48

Wszystko przed nami... jeżeli tylko Twist dojedzie i wróci z pętli na Rakowie to się okaże ostatecznie, które trzeba wyciąć lub przesunąć!
Pamiętajcie... linia nie została jeszcze oddana do użytku z związku z tym prosiłbym aby wszystkie widoczne absurdy wysyłać do miasta itd. aby zdążyli to jeszcze naprawić...

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Piotr Pyrkosz » 08 lipca 2012, 22:44

Zamieszczam zdjęcia proponowanej lokalizacji przystanku Boh. Katynia (w stronę centrum):
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Dominik Wójcik » 08 lipca 2012, 23:11

Ja myślałem, że tu będzie przystanek... :shock:

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 992
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 09 lipca 2012, 07:27

Lokalizacja przystanku Bohaterów Katynia w kierunku centrum jest nie trafiona. Powinien być w miejscu wskazanym przez Piotra.Tak samo uważają mieszkańcy okolicznych bloków.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Szymon Kryczka » 09 lipca 2012, 08:19

I macie rację. Tylko czy już nie jest za późno?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Tomasz Haladyj » 09 lipca 2012, 10:27

Piszemy pismo - wspólne CKMKM i rada dzielnicy?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Piotr Radoliński » 09 lipca 2012, 10:46

...jasne, że należy pisać ! Może jeszcze nie zdążą zrobić tego właściwego !

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Patryk Hartman » 09 lipca 2012, 10:51

A Twist-y zmieszczą się między skrzyżowaniem a sygnalizatorem ?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Tomasz Haladyj » 09 lipca 2012, 11:07

To zależy jaką długość musiałyby mieć tzw. pochylnie. Na przystanku ''Żarecka'' - tym na łuku - pochylni w ogóle nie ma, bo peron jest na tej samej wysokości co chodnik. Tu jednak jest chyba inaczej. Poza tym słupy blisko torów... Gdyby od początku inaczej projektowano to miejsce, to problemu by nie było.
Ale można też umieścić peron dokładnie naprzeciw przystanku w stronę stadionu Rakowa.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Piotr Radoliński » 09 lipca 2012, 11:11

...o ile dobrze pamiętam jest tam 16 szt. płotków ogrodzeniowych (one mają chyba 2 metry długości) - do tego przerwy miedzy nimi - wychodzi, że Twist się wciśnie !

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Szymon Kryczka » 09 lipca 2012, 12:28

Tomasz Haładyj pisze:Piszemy pismo - wspólne CKMKM i rada dzielnicy?

Piszemy!

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 992
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 09 lipca 2012, 21:57

Jestem za! Napiszemy pismo , dopóki nie rozpoczęto budowy peronu.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Dominik Wójcik » 09 lipca 2012, 21:58

OK, późnym wieczorem

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Tomasz Haladyj » 09 lipca 2012, 23:18

Dodaj rysunek z lokalizacją i zdanie, że przystanki powinny być tam, gdzie są pasażerowie

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3159
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Krzysiek Ociepa » 10 lipca 2012, 09:38

Piotr Radoliński pisze:...o ile dobrze pamiętam jest tam 16 szt. płotków ogrodzeniowych (one mają chyba 2 metry długości) - do tego przerwy miedzy nimi - wychodzi, że Twist się wciśnie !

Weź pod uwagę, że ulica jest pod skosem, a płotki są prawie do samej ulicy. Twist by się zmieścił, ale jego zacny tyłek wystawałby na ulicę. Z kolei przód byłby przy samym przejściu dla pieszych. Na dodatek słupy stoją blisko torowiska i na przystanku mógłby być problem. Moim zdaniem, lepszy jest pomysł Tomasza Haładyja, aby umieścić przystanek naprzeciwko przystanku w drugim kierunku, bo tutaj teoretycznie miejsce jest, ale jest go zdecydowanie za mało...

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 708
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przystanek dla wysiadających na pętli TnB

Postautor: Rafal Kosakowski » 10 lipca 2012, 10:27

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Jestem za! Napiszemy pismo , dopóki nie rozpoczęto budowy peronu.

Też popieram ten pomysł.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości