Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Szymon Kryczka » 03 września 2012, 07:27

Podczas dzisiejszych jazd pojawił się Pan z DrogBud'u i regulował światła przy skrzyżowaniu ul. Jesiennej z Al. 11 Listopada.

Ogólnie z detekcją... chyba trochę jeszcze jest do poprawienia.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Wojciech Liberda » 03 września 2012, 07:36

Tomasz Szymczyk pisze:
Jakub Lubaszewski pisze:No niee... tą żółtą czcionką zepsuli cały nowoczesny wygląd Pesy. Teraz przypomina starego ikarusa... :D

Dlaczego żółte????!! Gdzie oni tam mają coś żółtego?? I po co takie wielkie grubaśne, jak dzióbek tramwaju jest taki delikatny. Czy w tej firmie nie mają kogoś z poczuciem estetyki?



Szczerze powiedziawszy patrząc na zdjęcia z testowych przejazdów Twista pierwsze co mi się rzuciło w oczy to te okropne naklejone litery i cyfry. Zupełnie nie pasują do nowoczesnych tramwajów, szpecą ich nowoczesny wygląd... Mały szczegół, a psuje całokształt... Oby to zmieniono w najbliższym czasie na cokolwiek w białym kolorze.


Nie panikuj jest dobrze...
http://www.czgk.pl/details.php?image_id=25560

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 05 września 2012, 13:08

Z ostatniej chwili:

Około godziny 12:30 rozpoczęły się jazdy TESTOWE (bez pasażerów) po trasie "TnB". Na linii są cztery składy typu 105Na. Kursują na trasie: ZAJEZDNIA - STADION Rakowa.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 września 2012, 13:17

A dlaczego na "starej" trasie jest tylko Twist #622 ??
Sądziłem, że dali je właśnie na testy na Orkana

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 05 września 2012, 13:37

Janusz Karlikowski pisze:A dlaczego na "starej" trasie jest tylko Twist #622 ??
Sądziłem, że dali je właśnie na testy na Orkana
...na "starej" trasie były dziś TRZY Twisty !!

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Marcin Biś » 05 września 2012, 13:44

Między godziną 13:30 a 13:35 pojechały w kierunku Rakowa 2 podwójne tabory 105, oraz jeden pojedynczy . Czyżby strach przed kolejną awarią ?? a może brak taboru, bądź kolejne oszczędności w czasie testów by nie generować strat ??

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Szymon Kryczka » 05 września 2012, 14:14

Spokojnie, od piątku znów testy z pasażerami...

Od dziś na skrzyżowaniu przy estakadzie, będzie stał zawiadowca, max 4 tramwaje na linii, jeżeli będzie więcej, będzie zatrzymywał i puszczał kolejny skład gdy jakiś zjedzie na starą linię...

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Jeruszka » 05 września 2012, 14:26

Prosta matematyka.

Czas zrobienia kółka po trasie TnB: 12+12+10 postoju = 34 minuty
Czas: 0 - wjeżdża (na 3 - przystanek PZU) tramwaj A
7 - tramwaj B
15 - tramwaj C
22 - tramwaj D
30 - powinien jechać tramwaj E, ale nie pojedzie (czeka 4 minuty, jednocześnie może zablokować jadącą za nią 1/2)
(34) - zjeżdża tramwaj A, wjeżdża E
37 - powinien wjechać tramwaj F, ale czeka (poczeka 4 minuty)
(41) - zjeżdża tramwaj B, wjeżdża F
45 - powinien wjechać tramwaj G, ale czeka (poczeka 4 minuty)
(49) - zjeżdża tramwaj C, wjeżdża G itd.

Opóźnienie 4 minut można sobie darować, ale pachnie mi tutaj zakleszczeniem. Jednak mój mózg teraz jest bardziej galaretką truskawkową, więc nie jestem w stanie przeprowadzić matematycznego dowodu ;).

Ryzyko jest, Panowie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Dominik Wójcik » 05 września 2012, 14:34

ja błagam wszystkich, bo mnie to drażni:
Nie ma przystanku "Stadion Rakowa", o którym Tomek tak zawzięcie pisze!
Nie ma nawet takiego stadionu! To jest stadion MOSiRu, bo nie jeden RKS Raków kopie. Nazwa prawidłowa, to "Stadion Raków", a powinno być "Raków - stadion" tak, jak powinno być "Raków - dw. kol."

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Szymon Kryczka » 05 września 2012, 14:39

Piotr Jeruszka pisze:Ryzyko jest, Panowie.

Jest ryzyko, jest zabawa... Ale u nas już zabawnie nie ma. Test na 4 składy? Jestem ciekaw czy sytuacja się rozwinie, czy pojedzie trasą więcej składów. Czy pojadą Twisty... Grzanie i klima na maxa jak pisał Krzysiek O. I najważniejsze, ile pojeżdżą? Godzinę? Dwie ? :)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 05 września 2012, 15:01

Zaraz padnę: to jak pojedzie parada - cztery pociągi - to na całej TnB nie może być żadnego innego składu? Paranoja. A jak z częstotliwością 7,5 min?
Mam taką przedwojenną jeszcze ksiażeczkę prof. Podoskiego (kto interesuje się techniką tramwajową, musi nazwisko znać). I on pisze, że jak się już policzy pobór prądu dla założonej w rozkładzie jazdy liczby tramwajów na danej trasie, to podstację trzeba zrobić odpowiednio większą. Bo pobór maksymalny, chwilowy - podczas ruszania np. - jest dużo wyższy. O ile? To zależy ile wagonów jest na trasie. Bo im mniej, tym większe prawdopodobieństwo, że akurat wszystkie ruszą jednoczenie. Przy sześciu tramwajach na trasie - taki był w ksiażce przykład - pobór prądu będzie 2,5-krotnie wyższy od średniego. Do tego trzeba dodać jeszcze 15 proc dodatkowej rezerwy i mamy parametry podstacji.
Podałem to w uproszczeniu, bo ten średni pobór prądu przez tramwaje zależy nie tylko od mocy silników ale i parametrów trasy, czyli płaska czy z podjazdami, prosta czy obfitująca w zakręty.

PS Wybaczcie mój amatorski język, nie mam cytowanej książki przy sobie a energetyka czy elektryka nie jest moją wyuczoną specjalnością

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 05 września 2012, 15:03

Szymon Kryczka pisze:Spokojnie, od piątku znów testy z pasażerami...

Od dziś na skrzyżowaniu przy estakadzie, będzie stał zawiadowca, max 4 tramwaje na linii, jeżeli będzie więcej, będzie zatrzymywał i puszczał kolejny skład gdy jakiś zjedzie na starą linię...


W ten sposób blokując przejazd w kierunku al. Pokoju i Kucelina. Jakoś spiętrzenia na starej linii nie wysadzają podstacji (są trzy: w zajezdni, na tyłach falowca w al. AK i przy Kukuczki)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 września 2012, 15:18

Tomasz Haładyj pisze:Przy sześciu tramwajach na trasie - taki był w ksiażce przykład - pobór prądu będzie 2,5-krotnie wyższy od średniego. Do tego trzeba dodać jeszcze 15 proc dodatkowej rezerwy i mamy parametry podstacji.


Czyli cztery moduły przeznaczone dla czterech tramwajów są, a powinno być... 21? Dobrze liczę dla 7 sztuk?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Dominik Wójcik » 05 września 2012, 16:34

Który PODOSKI ?? Na allegro znalazłem tematycznie dwóch:
Jan Podoski
Roman Podoski
Nie liczę już tych od produkcji ziemniaków i rolnictwa

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 998
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 05 września 2012, 16:38

Dominik Wójcik pisze:Który PODOSKI ?? Na allegro znalazłem tematycznie dwóch:
Jan Podoski
Roman Podoski
Nie liczę już tych od produkcji ziemniaków i rolnictwa

Roman Podoski - "Tramwaje i koleje elektryczne"

Czy podczas naprawy usterki wsadzono kolejne modułu zasilające czy jedynie naprawiono to co się zepsuło?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 05 września 2012, 16:41

Książka Romana Podoskiego - ojca. Drugi Podoski to jego syn. Obaj niesamowicie zasużeni dla eletryfikacji kolej i rozwoju tramwajów w Polsce

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Dominik Wójcik » 05 września 2012, 16:53

Ta? Można obejrzeć w sieci w bibliotece europiana:
T.1.: http://www.europeana.eu/portal/record/0 ... oski+roman
T.2.: http://www.europeana.eu/portal/record/0 ... oski+roman

Ja zaś właśnie nabyłem - oby była ciekawa - Podoski J. Transport w miastach. WKiŁ 1977

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: monter » 05 września 2012, 16:57

Dokładnie Tomaszu. To Podolskiemu seniorowi zawdzięczamy 3000V DC zasilania na kolei.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 998
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 05 września 2012, 17:02

Szanowny Monterze , mam pytanie. Mianowicie czy dołożone zostaną dodatkowe obwody ( powiększenie z 4 do np 6 ) aby do takich sytuacji jak 3 i 4 września nie dochodziło? Czy podjęto jakiekolwiek działania poza wymianą przepalonych elementów.

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: monter » 05 września 2012, 17:11

Każda podstacja to zbiór wielu elementów w zakresie różnych napięć: 15 kV zasilanie podstacji, 600V DC zasilanie trakcji i nN zasilanie obwodów wewnętrznych.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 05 września 2012, 17:20

....parę fotek z dzisiejszych popołudniowych jazd testowych (bez pasażerów) !

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5214
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Patryk Hartman » 05 września 2012, 17:57


Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 998
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 05 września 2012, 18:19

monter pisze:Każda podstacja to zbiór wielu elementów w zakresie różnych napięć: 15 kV zasilanie podstacji, 600V DC zasilanie trakcji i nN zasilanie obwodów wewnętrznych.

hmm a tak z Polskiego na nasze:) Jakie są szanse na to ze awaria się nie będzie powtarzać co kilka dni?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 września 2012, 18:59

@Piotrze: przepięknie ujmujesz chmury na niebie przy Jesiennej.
Szkoda, że na razie nie cieszy to tak bardzo, ale postaram się być optymistą.
Póki co: świetne fotki, jak zwykle zresztą :)

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Łukasz Najman » 05 września 2012, 19:29

Na zdjęciach wszystko ładnie wygląda, ale czy sygnalizacja została już poprawiona?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 05 września 2012, 20:05

Janusz Karlikowski pisze:@Piotrze: przepięknie ujmujesz chmury na niebie przy Jesiennej.
Szkoda, że na razie nie cieszy to tak bardzo, ale postaram się być optymistą.
Póki co: świetne fotki, jak zwykle zresztą :)
Dzięki Janusz ! Szkoda tylko, że szyba w samochodzie działa jak filtr i troszkę przekłamuje kolory ! (zdjęcia są z samochodu):P
Łukasz Najman pisze:Na zdjęciach wszystko ładnie wygląda, ale czy sygnalizacja została już poprawiona?
...w tym temacie Łukaszu pozostaje wiele do życzenia ! Na przykład światła na skrzyżówaniu ul. Jesiennej i al 11 Listopada ustawiono (chyba) na "sztywno". Czyli jest cykl dla tramwajów i samochodów. powoduje to teraz wzburzenie wśród kierowców. Ja sam dziś stojąc na czwatrej pozycji na al. 11 Listopada czekałem 4 minuty na wjazd w lewo w ul. Jesienną. Przypomnę, że cykle działają nawet jak na horyzoncie nie ma tramwaju !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 września 2012, 21:09

No to nieźle, skoro nie mogą tego ustawić jak trzeba. Czy ten czujnik jest w ogóle sprawny w takim razie? Jeśli nie, to czy nie planują wymiany?

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Łukasz Najman » 05 września 2012, 21:44

Czyli jest jeszcze gorzej niż wcześniej. Dlaczego cały czas oszukuje się i mam nadzieję, że będzie dobrze...

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 774
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Filip Kłyszejko » 05 września 2012, 21:48

A na sportowej te światła mają działać non-stop ? Bo tak sobie tą #358 jechałem na raków światła działały choć tramwaju nie było wracaliśmy znowu się włączyły :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 05 września 2012, 21:54

...widać załączyli je na "sztywno" ! Czyli takie wymuszone fazy ! :P

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Łukasz Najman » 05 września 2012, 21:58

Czyli czujniki nie działają, tak?

Skoro od piątku mają kursować "trójki" to po co nam do szczęścia równolegle kursujące AzaT-y? Taka podwójna obsługa linii to jest niezłe marnotrawstwo pieniędzy. Nie lepiej ustawić te autobusy na pętlach i czekać jakby się coś popsuło?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Marcin Strzelecki » 05 września 2012, 21:59

Jechałem za tym tramwajem rowerem od stadionu ale przy dawnej pętli Jesienna mi uciekł.

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Jeruszka » 05 września 2012, 22:04

Jak nie wykrywa tramwaju - to sygnalizacja niech już lepiej będzie ustawiona "na sztywno", jak pisze Piotr. Lepiej, aby tramwaj prędzej czy później przejechał, niż nie przejechał w ogóle (albo "na czerwony" po paru minutach).

Oczywiście, to w sytuacji awaryjnej i tymczasowo.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Łukasz Najman » 05 września 2012, 22:12

W poniedziałek pozytywnie zaskoczył mnie priorytet dla tramwajów... dopóki nie zorientowałem się, że prawie wszystkie sygnalizacje przejechaliśmy na czerwonym...

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Jeruszka » 05 września 2012, 22:21

To może zróbmy z tramwaju pojazd uprzywilejowany. #808 ma koguta, reszcie też by się zamontowało, jakieś syreny, napis "transport świeżej krwi do głównego komunikacyjnego krwiobiegu" i wtedy priorytet ma najwyższy z możliwych ;)

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Andrzej Sowa » 06 września 2012, 08:47

Ja wiekszosc tych sygnalizacji bym wylaczyl i bedzie normalnie.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Szymon Kryczka » 06 września 2012, 09:08

Panowie, jak długo wczoraj jeździł tramwaje po Wrzosowiaku?

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Marcin Biś » 06 września 2012, 10:02

Odbywa się właśnie parada na "TnB" jeżdżą wszystkie rodzaje tramwajów jakie ma Częstochowa !!

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Krzysiek Ociepa » 06 września 2012, 10:05

Marcin Biś pisze:Odbywa się właśnie parada na "TnB" jeżdżą wszystkie rodzaje tramwajów jakie ma Częstochowa !!

Mam nadzieję, że można liczyć na jakieś zdjęcia :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 06 września 2012, 11:01

Często jeżdżę do Krakowa - kiedyś w okolicy Dworca Głównego oraz koło Poczty Głównej funkcjonowała sygnalizacja świetlna. Tworzyły się gigantyczne korki. Parę lat temu ktoś z krakowskiego ZIKiT-u wpadł na pomysł ( a może pomysł zrodził się pod wpływem ujrzenia obu miejsc, kiedy sygnalizacja uległa uszkodzeniu ??) i postanowił wyłączyć sygnalizację. Sytuacja na obu (po sobie następujacych) skrzyżowaniach diametralnie uległa poprawie. Ruch znacząco się upłynnił a korki zdecydowanie zmalały ! Odetchnęli i kierowcy i motorniczowie !
Marcin Biś pisze:Odbywa się właśnie parada na "TnB" jeżdżą wszystkie rodzaje tramwajów jakie ma Częstochowa !!
Wszystkie ? Czy wszystkie TYPY tramwajów - jakie ma Częstochowa ! :P

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Marcin Biś » 06 września 2012, 11:07

Krzysiek Ociepa pisze:Mam nadzieję, że można liczyć na jakieś zdjęcia :D


Na braci Biś zawsze można liczyć :)

Oto galeria z dzisiejszej parady:
https://picasaweb.google.com/1068720111 ... wajowNaTnB

Obrazek

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 września 2012, 11:09

Bo warto zauważyć pewne fakty dodatkowe, m.in. to że gdzieś przed lub po danym skrzyżowaniu jest inna sygnalizacja. Kiedyś przejazd tzw. korytarzem przez JP2 był koszmarem bez świateł. Dziś jakichś wielkich tragedii nie ma, bo samochody jednak są hamowane przy komendzie oraz energetyku na dłużej niż dawniej (są luki).
Drugim takim przykładem są światła przy ul. Okólnej. Kiedyś było tam żółte migające. Po kilku potrąceniach, jedno dość poważne, postanowiono zrobić i tu światła. Bo dzieci do szkoły itd... A prawda jest taka, że te światła nikomu nie są tu potrzebne. Pobliskie światła przy OBI oraz Dąbrowskiego powodują, że są tu czasem nawet ponad półminutowe "dziury" w ruchu, a pieszy ma czerwone. Jaki jest skutek - wiadomo: mało kto respektuje tą sygnalizację. A przyciski do wzbudzania zielonego są niestety tylko atrapą.
Nie wiem czemu panuje cały czas przekonanie, że jak światłą, to będzie najbezpieczniej. Moim zdaniem jest odwrotnie, bo nie brakuje wa*iatów (przepraszam, ale inaczej się nie da określić) brawurowo przejeżdżających na czerwonym świetle. Jesli pieszy zaufa zielonemu, to ...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 06 września 2012, 11:10

Marcin Biś pisze:Na braci Biś zawsze można liczyć :)
...właśnie o tym przed chwilą rozmawiałem z Tomkiem Haładyjem ! Bracia są NIEDOŚCIGNIENI - nawet przez tramwaj ! Panowie - struś Pędziwiatr to przy Was "pikuś" !

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Szymon Kryczka » 06 września 2012, 11:24

Piotr Radoliński pisze:
Marcin Biś pisze:Odbywa się właśnie parada na "TnB" jeżdżą wszystkie rodzaje tramwajów jakie ma Częstochowa !!
Wszystkie ? Czy wszystkie TYPY tramwajów - jakie ma Częstochowa ! :P

Powinny wszystkie - dla testów :)

Ciekaw jestem jutrzejszego dnia. Trzymam kciuki.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 06 września 2012, 11:32

Piotr Radoliński pisze:Często jeżdżę do Krakowa - kiedyś w okolicy Dworca Głównego oraz koło Poczty Głównej funkcjonowała sygnalizacja świetlna. Tworzyły się gigantyczne korki. Parę lat temu ktoś postanowił wyłączyć sygnalizację. Sytuacja na obu (po sobie następujacych) skrzyżowaniach diametralnie uległa poprawie

W Krakowie wyłączyli też światła przy Bagateli i Poczcie Głównej - też przy Plantach. I problemy znikły jak ręką odjął

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 06 września 2012, 11:35

Marcin Biś pisze:Oto galeria z dzisiejszej parady: https://picasaweb.google.com/1068720111 ... wajowNaTnB


Gratuluję refleksu. Super!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 06 września 2012, 11:38

Marcin Biś pisze:Oto galeria z dzisiejszej parady: https://picasaweb.google.com/1068720111 ... wajowNaTnB

Tomasz Haładyj pisze:Gratuluję refleksu. Super!
....no i miejsca zamieszkania ! :P

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Szymon Kryczka » 06 września 2012, 11:38

Oraz wakacji :P :D

Awatar użytkownika
Tomasz Dudek
Posty: 66
Rejestracja: 14 marca 2012, 12:12
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Dudek » 06 września 2012, 11:45

Tomasz Haładyj pisze:W Krakowie wyłączyli też światła przy Bagateli i Poczcie Głównej - też przy Plantach. I problemy znikły jak ręką odjął

Światła przy Poczcie Głównej funkcjonują, niemniej jednak nie ma długich przestojów.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 września 2012, 13:14

Dziś o 12:05 na JESIENNA-SZKOŁA stały unieruchomione #624, #692 i #808, zaś przy podstacji za nimi #202. Widać, że prądu nawet na 4 składy jest za mało. To jest lepsze niż Bareja - zdecydowanie.
Może na niedzielę trzeba konny zaprzęg załatwić ??


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości