Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 01 września 2012, 12:57

Jesli skrócicie linię 2 do Promenady to na Północy nie będzie regularnych kursów, bo 3 jedzie co 10 min a 1 co 20 min. Wyjdzie takt 10-5-10-5 itd. To nieprofesjonalne. Linia 2 nie jest odrębną linią lecz tylko oznaczeniem skróconych kursów linii 1. Tak naprawdę na Północy mamy dwie linie: 1 i 3. Obie co 7,5 min w szczycie i co 10 w pozostałych porach.

Więc - teoretycznie - do promenady można skrócić albo 1 albo 3. Tylko co otrzymamy w rezultacie? Co 10 min na Północy. To jednak za rzadko, było próbowane i się nie sprawdziło.
Istotą tramwajów są ''gęste'' kursy. Ciąć trzeba autobusy.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Mateusz Stacherczak » 01 września 2012, 13:22

Okej. Rozumiem. Tylko to co jest nieprofesjonalne jest akuratne na tym krótkim odcinku. A kiedy na dobre wykurzy się autobusy z tamtego rejonu to proszę bardzo. Tak mi się widzi.

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Jeruszka » 01 września 2012, 13:26

Twist wlasnie jedzie Rakowska w stronę Stadionu.

Łukasz Najman
Posty: 2051
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Łukasz Najman » 01 września 2012, 13:28

Wy tu gadu gadu, a po Rakowskiej śmiga #622 :P Obecnie jedzie w kier. stadionu.

Łukasz Najman
Posty: 2051
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Łukasz Najman » 01 września 2012, 13:58

Twist jest już w drodze powrotnej. Właśnie minął przystanek Rakowska.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 01 września 2012, 15:13

I utknął na Orkana / Jagiellońskiej bo kamera go nie wyczuła. Są więc dwa problemy: 1) stricte techniczny, tzn. system ma kłopoty z wyłapaniem tramwaju 2) mentalny, czyli takie zaprogramowanie, by tramwaj otrzymywał zielone (pionową kreskę) POZA KOLEJNOŚCIĄ a nie w jednym okreslonym miejscu cyklu świateł - o tym dyskusja w wątku Rusza tramwaj na Błeszno

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 września 2012, 15:15

Tak, pamiętamy jak 2 kończyło na promenadzie. Bez sensu to było, tak jak mówią Tomasz i Rafał. Trzeba usunąć z Północy nadmiar autobusów, choćby tak jak proponowałem na poprzedniej stronie.


A w ogóle wątek zmian linii trzeba PRZENIEŚĆ do viewtopic.php?f=9&t=2635&start=100

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Marcin Biś » 01 września 2012, 16:46

Przedstawiam państwu fotki jakie udało "nam" się zrobić z dzisiejszej jazdy próbnej. Przepraszam za nie najlepszą jakość, ale zdjęcia były robione telefonem komórkowym.

https://picasaweb.google.com/1068720111 ... u1Wrzesnia

Obrazek

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Jeruszka » 01 września 2012, 17:03

Rowerzysty piep..., nic tylko jeżdżą i przeszkadzają ludziom, kierowcom i pieszym ;). Dzięki braciom "sprinterom" za fotki :).

Mam nadzieję, że do jutra uda się naprawić wszystkie niedociągnięcia, by pierwszy Twist o świcie w poniedziałek przejechał całą trasę już "służbowo". Nie ukrywam, że widok nowego tramwaju na zupełnie nowej linii w naszym mieście będzie dla mnie czymś wyjątkowym. A i żeby nie było - stopiątką też będę musiał "zaliczyć" 3.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Marcin Biś » 01 września 2012, 19:17

Piotr Jeruszka pisze:Rowerzysty piep..., nic tylko jeżdżą i przeszkadzają ludziom, kierowcom i pieszym ;). Dzięki braciom "sprinterom" za fotki :).


Proszę bardzo. Przez bieganie za tramwajami tak się "wyrobimy", że może na Igrzyskach w Rio zdetronizujemy Usaina Bolta :-D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 września 2012, 19:20

Marcin Biś pisze:Proszę bardzo. Przez bieganie za tramwajami tak się "wyrobimy", że może na Igrzyskach w Rio zdetronizujemy Usaina Bolta :-D

Jeśli będziesz taki szybki jak awatar, to medal masz jak w banku :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 01 września 2012, 19:55

Krótki fotoreportaż z dzisiejszego przejazdu technicznego !

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Maciej Urbaniak » 01 września 2012, 20:09

Piotr Radoliński pisze:Obrazek


No i doczekaliśmy się tramwaju regionalnego :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 01 września 2012, 20:22

Maciej to jedziemy dalej !

Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Mateusz Stacherczak » 01 września 2012, 20:28

Jeszcze dojdzie do tego, że w Korwinowie wjedzie na tory kolejowe i jako pociąg KŚ dojedzie do Gliwic :D

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Maciej Urbaniak » 01 września 2012, 20:29

Wszystko rozumiem, ale żeby taką inwestycję przegapić :P Nieźle, nieźle :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 01 września 2012, 20:32

...Macieju ! No niestety to był moment - jak powiedział opiekun żółwia, który mu uciekł z ZOO ! :D

A to na deser... dla Was:

Obrazek

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Adam Dąbrowski » 01 września 2012, 20:55

Tramwaj do Poraja... marzenie ściętej głowy :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 01 września 2012, 21:21

...mamy też inne kierunki w planach: np. "trómiasto" - Łojki, Libidza, Łobodno !! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 września 2012, 21:25

Rozbijacie się tramwajem po gminach, a na Mirów albo Leśną to już pojechać nie łaska? :P

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Krystian Kukuła » 01 września 2012, 21:35

Ja czekam na coś konkretnego, na przykład DŹWIRZYNO-PLAŻA albo WISŁA-UZDROWISKO... :P

a za TWIERDZA HIBERNATUSA postawię piwo (bezalkoholowe oczywiście) ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 01 września 2012, 21:44

Krystian Kukuła pisze:Ja czekam na coś konkretnego, na przykład DŹWIRZYNO-PLAŻA albo WISŁA-UZDROWISKO... :P
...tam to już PKS jeździ ! Tomek R. by nas zlinczował... :D

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Szymon Kryczka » 01 września 2012, 21:45

Co za radość zapanowała w moim sercu gdy zobaczyłem Twista z okna swojej kuchni :P

A teraz już na poważnie, martwią mnie problemy z sygnalizacją! Da się wyregulować, ale jeszcze nie jest wyregulowana? No proszę... Czemu nie dano naszym Motorniczym pilocików, pstryk i mają zielone?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Dominik Wójcik » 01 września 2012, 22:07

Pilociki...
To powinno być na sieci - sanki zwierane przez odbiera, leci sygnał do szafy, szafa momentalnie HALT FUR ALLE i jedziemy bez hamowania

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 02 września 2012, 08:25

...a wiecie jak to się robi w Irlandii ? Sygnalizacją zawiaduje DYSPOZYTOR - jeżeli jest problem (dostaje zgłoszenie od motorniczego) i niezwłocznie załącza mu "zielone" ! :P

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Szymon Kryczka » 02 września 2012, 10:13

Wychodzi na to, że każde rozwiązanie jest dobre, tylko nie to zastosowane na Wrzosowiaku.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 02 września 2012, 12:00

Ok. 10.30 byłem na TnB - i z sygnalizacją nic się nie zmieniło. A przy PZU to jest bardzo dziwnie: bo dla tramwajów jadących z centrum na Błeszno regularnie pojawia się zielone co ok. 1 min 15 s., czyli urządzenie pracuje na stałym cyklu bo tramwajów przecież nie ma. Ale w przeciwnym kierunku zielone dla tramwaów sie w ogóle nie włącza, tak, jakby z tej strony miała być detekcja.
Czyli brak konsekwencji - zresztą jak sie zapala pionowa kreska z centrum na Beszno, to i w przciwnym kierunku, z Błeszna do centrum, też powinna się zapalać w tym samym momencie.
PS Robią też peron przy Shellu

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Marcin Biś » 02 września 2012, 16:32

ok godziny 16.20 przez skrzyżowanie Orkana/ 11 listopada przejechał Twist w kierunku Błeszna :shock:

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Jeruszka » 02 września 2012, 16:49

Liczę na to, że w środku jest Senior (któremu wreszcie szef dał wolne), który zda nam wyczerpującą relację z prac ;).

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Maciej Puszek » 02 września 2012, 16:52

Teraz stoi na przystanku Bukowa i nie może doczekać się zmiany świateł .

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Marcin Biś » 02 września 2012, 16:54

Marcin Biś pisze:ok godziny 16.20 przez skrzyżowanie Orkana/ 11 listopada przejechał Twist w kierunku Błeszna :shock:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miejsce, które było poprawiane na peronie "Sportowa" pokonał bez problemu, rzekł bym nawet, że pokonał go w bardzo szybkim tempie. Na światłach przy skrzyżowaniu Jesienna/ 11 Listopada również nie było problemu

Obrazek

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 02 września 2012, 16:58

Maciej Puszek pisze:Teraz stoi na przystanku Bukowa i nie może doczekać się zmiany świateł .

Jak zwykle

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Maciej Puszek » 02 września 2012, 17:00

Tramwaj aż cofał do wylotu ulicy Bukowej i po powrocie na przystanek dostał zielone światło .

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 września 2012, 18:23

Maciej Puszek pisze:Tramwaj aż cofał do wylotu ulicy Bukowej i po powrocie na przystanek dostał zielone światło .

Może jakiś problem z kamerą?

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Maciej Puszek » 02 września 2012, 18:26

Chyba tak . Jezeli tak będzie wyglądać codzienność na tym przystanku , to będzie porażka .

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Jakub Lubaszewski » 02 września 2012, 18:55

No niee... tą żółtą czcionką zepsuli cały nowoczesny wygląd Pesy. Teraz przypomina starego ikarusa... :D

Dlaczego żółte????!! Gdzie oni tam mają coś żółtego?? I po co takie wielkie grubaśne, jak dzióbek tramwaju jest taki delikatny. Czy w tej firmie nie mają kogoś z poczuciem estetyki?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 02 września 2012, 19:00

Ma być jeszcze jeden przejazd i regulacja sygnalizacji. Mimo to mam poważne obawy. Dla mnie prawdziwy test to nie pojedyncza jazda, ale zrobienie co najmniej pięciu BEZBŁĘDNYCH kółek zajezdnia - stadion Rakowa - zajezdnia z symulacją wymiany pasażerów (czyli jak coś było nie tak to kółko nie zaliczone). Także z symulacją sprzedaży biletów przez motorniczego by sprawdzić co się stanie, jesli tramwaj nie zdąży ruszyć na zapodanej pionowej kresce.
TAKICH TESTÓW NIE BYŁO!

Nie wskazuję tu adresata poniższej uwagi, ale jak to jest, że przy jednym zamówieniu (wagony) można wpisać do przetargu warunek, że ma być miesięczna bezawaryjna jazda a po każdej w czasie testów usterce miesięczny okres liczy się od początku, zaś przy drugim zamówieniu (TnB) de facto rezygnuje się z testów mających sprawdzić poprawność działania urządzeń nie teoretycznie ale w praktyce?

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Maciej Puszek » 02 września 2012, 19:15

No to będzie pierwszy " nocny" przejazd na TnB :)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Mateusz Stacherczak » 02 września 2012, 19:25

Zapewne ktoś się wybierze na przejażdżkę :-) Np. jadąc z/do pracy.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Krystian Kukuła » 02 września 2012, 19:30

Jakub Lubaszewski pisze:No niee... tą żółtą czcionką zepsuli cały nowoczesny wygląd Pesy. Teraz przypomina starego ikarusa... :D
Dlaczego żółte????!! Gdzie oni tam mają coś żółtego?? I po co takie wielkie grubaśne, jak dzióbek tramwaju jest taki delikatny. Czy w tej firmie nie mają kogoś z poczuciem estetyki?

Ja cały czas mam nadzieję że oni to w najbliższym czasie odkleją i nakleją coś co ma jakiś wygląd.
Napisałem wcześniej: Szczupła biała czcionka na środku - czy tak trudno było zrobić jakiekolwiek symulacje zanim się zamówiło i nakleiło te napisy?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 02 września 2012, 19:37

Podczas dzisiejszego wyjazdu testowego, zupełnie przypadkowo zostałem konsultatntem d/s sygnalizacji świetlnej. Przejazd odbyłem wspólnie z Panem K.A., któremu musiałem zreferować co sie dzieje z sygnałami nadawanymi dla pojazdów szynowych - chodzi o odcinek "TnB". Nikt z organizatorów ruchu nie pojawił się na przejeździe. Osoba, która odpowiada za ustawianie cyklu zmian świateł zrobniła to podobno "zaocznie" (radiowo ? internetowo ? - nie wiem).
Niestety nie obyło się bez potknięć, a zaznaczam jest już "za pięć dwunasta" !
Z al. Niepodległości jakoś nam się udało wyjechać (fazy są stałe) i tramwaj PRAWIE zdążył schować swój "tyłeczek" przed ruszajacymi pojazdami (z al. Niepodległości). Przystanek Bukowa wzieliśmy z marszu, gdyż pojazd został od razu "wyłapany" przez czujnik optyczny. Pognaliśmy przez ul. Orkana z zatrzymaniem przy przyst. Szkoła. Zasugerowałem Panu K.A., że świtał dla komunikacji sa w tym miejscu zbędne - moja sugestia nie wzbudziła entuzjazmu - a bo to szkoła, dzieci itp. Jak juz ruszylismy tow ekspresowym tempie dotarlismy na przyst. Sportowa. Zatrzymaliśmy się przed sygnalizatorem. I tu ZONK ! Staliśmy tutaj jak te.... i nic. Świadkiem "incydentu" był znany członek Ślaskiej Inicjatywy Rowerowej. Po 10 min. wyszedłem z tramwaju aby go bezpiecznie p"przeprowadzić" przez ul. Jesienną. W momencie gdy pojazd wjechał na przejście dla pieszych - za przystankiem - uruchomiła sie wreszcie detekcja (tutaj są pętle indukcyjne). Wychwycony błąd to sygnalizator ustawiony w złym miejscu (moja opinia). Gdy już pokonaliśmy ul. Jesienną w poprzek rozpoczęła sie jazda... równoległa wzdłuż ulicy. Na "budzik" wskoczyło 65km/h. Minęłiśmy "domek bez namiociku" - oczywiście przejazd łączył sie z użyciem sygnału dzwonkowego - na odcinku, gdzie torowisko zostało "podzelowane" :P . Przejazd do pętli przebiegł bezproblemowo. Czujnik wychwycił pojazd przed przejazdem przez ulicę i PRAWIE z marszu pokonaliśmy ul. Limanowskiego. Na pętli przejazd po "dużym kręgu" i wyjazd z pętli zaraz po załączeniu synalizatora. I znów przejazd bezproblemowy do przyst. Bohaterów Katynia. Peron mijamy "z marszu" bo od razu zapala się "pionowa belka". Przejeżdżamy ul. Bohaterów Katynia i... 30 metrów dalej, przed przejściem dla pieszych "pozioma belka". Ok. 15 sek. postoju i ruszamy dalej. Przejazd prze ul. Jesienną "z marszu" - mijamy "domek protestanta" - z sygnałem dźwiekowym oczywiście i pomykamy dalej. Ul. Jesieną w kierunku al. 11 Listopada "przecinamy z marszu". Wszystko idzie super. Wreszcie dojeżdżamy do końca ul. Orkana (przed ul. jagiellońską - przyst. Bukowa. Tutaj czujnik OD RAZU nas wykrywa i dostajemy zezwolenie na pokonanie skrzyżówania. W tym momencie zaproponowałem zrobienie "symulowanej wymiany pasażerów". Stoimy. Stoimy i czekamy na kolejne "wykrycie pojazdu". I co ? I kolejny ZONK ! Przeczekaliśmy 5 faz dla ul. Orkana - a dla tramwaju nie ma nic. Pozioma belka. Wycofujemy tramwaj do połowy długości peronu. Symulujemy kolejny podjazd. Czujnik "milczy" jak zaklęty. Proponuję wycofanie pojazdu za peron (poza zasięg czujnika). Podjeżdżamy znowu - czujnik wyłapuje nas - w ciągu 15 sek.dostajemy zezwolenie na przejazd - "pionową pałkę". Bez przeszkód dojeżdżamy do przystanku przy SEZAMIE. Zatrzymujemy się już za przystankiem (peronem) - przed przejściem dla pieszych. Pętla indukcyjna wyczuwa pojazd i za chwilę dostajemy "pionową belkę". Nie korzystamy. Proponuje wycofać pojazd do wysokości peronu i zasymulować "wymianę pasażerów". Robimy to. Następnie na przystanku czekamy na sygnał "pionową belkę". Niestety nic takiego nie następuje. Proponuję ruszenie i zatrzymanie się przed przejściem. Ruszamy. Po tym manewrze petla indukcyjna wykrywa obecność pojazdu i w ciągu 15 sek. otrzymujemy "pionową pałkę". Ruszamy i już bez przeszkód docieramy do zajezdni.
Pan K.A. interweniował telefonicznie u osoby odpowiedzialnej za ustawienie sygnalizacji świetlnej tramwaju. Ok. godz. 19 "gość" miał się osobiście pojawić na trasie "TnB". Mnie już znudziło się czekanie i wróciłem do domu i Wam wszystko DONIOSŁEM.
Tylko jedna uwaga Panowie - czy to nie za późno wzięto się za to ?
Za 9 godzin ruszają tramwaje. Pierwszy pojedzie TWIST ! JEDNAK ! :)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 02 września 2012, 19:48

Wzięliście światła z marszu... No własnie, przecież tam nie ma ''przystanków na żądanie''.

To śmieszne, że miłośnik komunikacji ma sugerować i prosić w jaki sposób należy testować linię. Gdzie byli fachowcy? Tzn. dlaczego ich tam nie było!

Najbardziej boli mnie, że fajna inwestycja może się stać przedmiotem krytyki jeśli w poniedziałek nie pójdzie wszystko tak jak należy. A prawdopodobieństwo wpadki jest ogromne! Już słyszę te głosy: z autobusem było lepiej, autobus był szybszy! I to wszystko przez olanie rzetelnego przetestowania trasy w celu wyłapania błędów, które przecież są do poprawienia (choć nie ma pewności, że da się to zrobić w 2 godziny a nie 2 dni). To takie typowo polskie, tzn., że jakoś to będzie a jak nie będzie to się zobaczy. Wstyd!

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Wojciech Liberda » 02 września 2012, 19:51

Piotr Radoliński pisze:Podczas dzisiejszego wyjazdu testowego, zupełnie przypadkowo zostałem konsultatntem d/s sygnalizacji świetlnej. Przejazd odbyłem wspólnie z Panem K.A., któremu musiałem zreferować co sie dzieje z sygnałami nadawanymi dla pojazdów szynowych - chodzi o odcinek "TnB". Nikt z organizatorów ruchu nie pojawił się na przejeździe. Osoba, która odpowiada za ustawianie cyklu zmian świateł zrobniła to podobno "zaocznie" (radiowo ? internetowo ? - nie wiem).
Niestety nie obyło się bez potknięć, a zaznaczam jest już "za pięć dwunasta" !
Z al. Niepodległości jakoś nam się udało wyjechać (fazy są stałe) i tramwaj PRAWIE zdążył schować swój "tyłeczek" przed ruszajacymi pojazdami (z al. Niepodległości). Przystanek Bukowa wzieliśmy z marszu, gdyż pojazd został od razu "wyłapany" przez czujnik optyczny. Pognaliśmy przez ul. Orkana z zatrzymaniem przy przyst. Szkoła. Zasugerowałem Panu K.A., że świtał dla komunikacji sa w tym miejscu zbędne - moja sugestia nie wzbudziła entuzjazmu - a bo to szkoła, dzieci itp. Jak juz ruszylismy tow ekspresowym tempie dotarlismy na przyst. Sportowa. Zatrzymaliśmy się przed sygnalizatorem. I tu ZONK ! Staliśmy tutaj jak te.... i nic. Świadkiem "incydentu" był znany członek Ślaskiej Inicjatywy Rowerowej. Po 10 min. wyszedłem z tramwaju aby go bezpiecznie p"przeprowadzić" przez ul. Jesienną. W momencie gdy pojazd wjechał na przejście dla pieszych - za przystankiem - uruchomiła sie wreszcie detekcja (tutaj są pętle indukcyjne). Wychwycony błąd to sygnalizator ustawiony w złym miejscu (moja opinia). Gdy już pokonaliśmy ul. Jesienną w poprzek rozpoczęła sie jazda... równoległa wzdłuż ulicy. Na "budzik" wskoczyło 65km/h. Minęłiśmy "domek bez namiociku" - oczywiście przejazd łączył sie z użyciem sygnału dzwonkowego - na odcinku, gdzie torowisko zostało "podzelowane" :P . Przejazd do pętli przebiegł bezproblemowo. Czujnik wychwycił pojazd przed przejazdem przez ulicę i PRAWIE z marszu pokonaliśmy ul. Limanowskiego. Na pętli przejazd po "dużym kręgu" i wyjazd z pętli zaraz po załączeniu synalizatora. I znów przejazd bezproblemowy do przyst. Bohaterów Katynia. Peron mijamy "z marszu" bo od razu zapala się "pionowa belka". Przejeżdżamy ul. Bohaterów Katynia i... 30 metrów dalej, przed przejściem dla pieszych "pozioma belka". Ok. 15 sek. postoju i ruszamy dalej. Przejazd prze ul. Jesienną "z marszu" - mijamy "domek protestanta" - z sygnałem dźwiekowym oczywiście i pomykamy dalej. Ul. Jesieną w kierunku al. 11 Listopada "przecinamy z marszu". Wszystko idzie super. Wreszcie dojeżdżamy do końca ul. Orkana (przed ul. jagiellońską - przyst. Bukowa. Tutaj czujnik OD RAZU nas wykrywa i dostajemy zezwolenie na pokonanie skrzyżówania. W tym momencie zaproponowałem zrobienie "symulowanej wymiany pasażerów". Stoimy. Stoimy i czekamy na kolejne "wykrycie pojazdu". I co ? I kolejny ZONK ! Przeczekaliśmy 5 faz dla ul. Orkana - a dla tramwaju nie ma nic. Pozioma belka. Wycofujemy tramwaj do połowy długości peronu. Symulujemy kolejny podjazd. Czujnik "milczy" jak zaklęty. Proponuję wycofanie pojazdu za peron (poza zasięg czujnika). Podjeżdżamy znowu - czujnik wyłapuje nas - w ciągu 15 sek.dostajemy zezwolenie na przejazd - "pionową pałkę". Bez przeszkód dojeżdżamy do przystanku przy SEZAMIE. Zatrzymujemy się już za przystankiem (peronem) - przed przejściem dla pieszych. Pętla indukcyjna wyczuwa pojazd i za chwilę dostajemy "pionową belkę". Nie korzystamy. Proponuje wycofać pojazd do wysokości peronu i zasymulować "wymianę pasażerów". Robimy to. Następnie na przystanku czekamy na sygnał "pionową belkę". Niestety nic takiego nie następuje. Proponuję ruszenie i zatrzymanie się przed przejściem. Ruszamy. Po tym manewrze petla indukcyjna wykrywa obecność pojazdu i w ciągu 15 sek. otrzymujemy "pionową pałkę". Ruszamy i już bez przeszkód docieramy do zajezdni.
Pan K.A. interweniował telefonicznie u osoby odpowiedzialnej za ustawienie sygnalizacji świetlnej tramwaju. Ok. godz. 19 "gość" miał się osobiście pojawić na trasie "TnB". Mnie już znudziło się czekanie i wróciłem do domu i Wam wszystko DONIOSŁEM.
Tylko jedna uwaga Panowie - czy to nie za późno wzięto się za to ?
Za 9 godzin ruszają tramwaje. Pierwszy pojedzie TWIST ! JEDNAK ! :)


Czemu nam opowiadasz taki horror na dobranoc :P

Czyli wszystko wiadomo... niepotrzebnie ruszają z uruchomieniem tramwaju, a co za tym idzie psy będą wieszane na wszystkich innych tylko nie tych, którzy o tą komunikację mają dbać w naszym imieniu...
Dla mnie motorniczy przy pierwszej próbie pokonania świateł (nieudanej oczywiście) powinien zatrzymać tramwaj... wysadzić pasażerów i wezwać komisję tak jak to było z pracownikiem PKP Cargo pod Babami...

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Mateusz Stacherczak » 02 września 2012, 19:56

Wojtku, tylko, że w na "miejskim podwórku" - a także na kolejowym czy każdym innym - taka sytuacja nie powinna się zdarzyć. I tak jak Tomek H. sądzę tak samo, że może być wpadka. To wszystko takie typowo polskie na ostatnia chwilę. Dlaczego?
Przeciwnicy TnB będą mieli potężną broń po swojej stronie.
Poczekajmy do jutra :-)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Wojciech Liberda » 02 września 2012, 19:57

Mateusz Stacherczak pisze:Wojtku, tylko, że w na "miejskim podwórku" - a także na kolejowym czy każdym innym - taka sytuacja nie powinna się zdarzyć. I tak jak Tomek H. sądzę tak samo, że może być wpadka. To wszystko takie typowo polskie na ostatnia chwilę. Dlaczego?
Przeciwnicy TnB będą mieli potężną broń po swojej stronie.
Poczekajmy do jutra :-)


Idę wcześnie spać wszak muszę wstać o 4 rano...

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Jeruszka » 02 września 2012, 19:58

Piotrze, dziękuję za relację. Mam nadzieję, że jazda "przedpremierowa", pomimo niby-obowiązku "focenia", była dla Ciebie dużą przyjemnością. W końcu - należała Ci się za tracenie czasu na jeżdżenie po Wrzosowiaku i relacjonowanie budowy :).

Miałem tutaj napisać dosyć ostry komentarz, ale ugryzłem się w język, a właściwie palce ;). Mam nadzieję, że za niecałe 9 godzin będę miał okazję się przejechać. Mam nadzieję, że Twistem, a jak nie, to trudno - wiem, że nieprawidłowo "stopiątką", ale Twistem jeszcze znudzi mi się jazda na 3.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 02 września 2012, 20:03

...być może tym krótkim felietonem narażam się niektórym osobom, ale wierzcie mi, czuję się POŚREDNIO odpowiedzialny za tą budowę ! Szkoda, żeby "dziecko zostało wylane z kąpielą" ! :(
Jeżeli jutro się nie uda (choć częściowo) to myślę, że nasze MARZENIA w stylu 1+2+3+ znacznie się od nas oddalą ! :(

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Haladyj » 02 września 2012, 20:06

No właśnie. A przecież to wszystko da się uregulować!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Piotr Radoliński » 02 września 2012, 20:25


Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".

Postautor: Tomasz Szymczyk » 03 września 2012, 00:06

Jakub Lubaszewski pisze:No niee... tą żółtą czcionką zepsuli cały nowoczesny wygląd Pesy. Teraz przypomina starego ikarusa... :D

Dlaczego żółte????!! Gdzie oni tam mają coś żółtego?? I po co takie wielkie grubaśne, jak dzióbek tramwaju jest taki delikatny. Czy w tej firmie nie mają kogoś z poczuciem estetyki?



Szczerze powiedziawszy patrząc na zdjęcia z testowych przejazdów Twista pierwsze co mi się rzuciło w oczy to te okropne naklejone litery i cyfry. Zupełnie nie pasują do nowoczesnych tramwajów, szpecą ich nowoczesny wygląd... Mały szczegół, a psuje całokształt... Oby to zmieniono w najbliższym czasie na cokolwiek w białym kolorze.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość