Ruszył "Tramwaj na Błeszno" IV kw.2012

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 września 2012, 16:00

Weź pod uwagę to co się u nas dzieje na drogach. Wielu kierowców dojeżdża na pętlę na sporym minusie i nie ma czasu nawet ... bąka.... ;)
A są tacy co - jak pisał Marcin - łapią i -100. Długość naszej linii tramwajowej nie jest tak długa, by po 30-35 minut jazdy już musiał być postój. Rozumiem nagłe przypadki, ale nie każdy chyba ma chory pęcherz czy biegunkę :)
A np. taka zerówka we Wrocławiu. Ma jedną "pętlę" i motorniczy musi przejechać całe miasto dookoła, by odsapnąć.
Ponieważ pętla na Północy jest "ułomna", to ja bym ją traktował jako tylko punkt przelotowy.

A już na marginesie: prowadzący pojazdy nie mogą wchodzić do środka punktów kontrolnych. Chyba, że obecny zarząd coś zmienił. Wiem, bo spędziłem trochę czasu w takich miejscach. Obostrzenia wprowadzono jakoś w połowie poprzedniej dekady.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Łukasz Szkurłat » 07 września 2012, 16:42

Janusz Karlikowski pisze:Dlaczego 14, 17, 30 mogą o pół godziny, a 19, 25 już nie ?? Przecież to one mają atrakcyjniejsze trasy.

Aha, bo te dwie święte linie, które wymieniłeś jadą pod akademikami, czy może przy Kopernika, dlatego są atrakcyjniejsze? Rozumiem...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 września 2012, 16:47

Krew mnie zalewa jak widzę w niedziele 17 przeguby z pięcioma pasażerami, a w 25 ludzie stoją

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Łukasz Szkurłat » 07 września 2012, 16:53

No to tabor jest źle rozdysponowany i ja o tym doskonale wiem, bo na co przeguby, tylko co chcesz od częstotliwości półgodzinnej? Ja nie mam, to czemu inni mają mieć, prawda?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 września 2012, 16:55

Bo zasada powinna być prosta: w dni wolne (nd i św.) w godzinach 10-17 autobusy kursują bez wyjątku co 30 minut (wszystkie miejskie). Ale wtedy poza tymi godzinami pozostałe także co godzinę. Wyjątek: linie magistralne, czyli TYLKO obecnie 22 i 24

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2012, 16:58

...Panowie - temat jest o tramwaju a nie o autobusach !

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Łukasz Najman » 07 września 2012, 18:00

Wracając na odpowiednie... tory tematu, nareszcie można pochwalić zasilanie nowej linii. Jeżeli dobrze zrozumiałem post Piotra to na TnB jednocześnie może jeździć 8-12 składów. Brawo. Ale nadal czekam na końcowy efekt, gdy 12 min. spokojnie wystarczy na przejechanie odcinka estakada-stadion, a co 7,5 minuty będę mógł dojechać trójką do miasta. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2012, 18:05

Łukasz Najman pisze:Wracając na odpowiednie... tory tematu, nareszcie można pochwalić zasilanie nowej linii. Jeżeli dobrze zrozumiałem post Piotra to na TnB jednocześnie może jeździć 8-12 składów. Brawo. Ale nadal czekam na końcowy efekt, gdy 12 min. spokojnie wystarczy na przejechanie odcinka estakada-stadion, a co 7,5 minuty będę mógł dojechać trójką do miasta. :)
...jeżeli chodzi o mnie to nie powiedziałem nic o tylu składach Łukaszu. Napisałem TYLKO o zabezpieczeniu podstacji. A przy okazji... dziś rano jeszcze raz ją "podkręcono" - nie powinna już paść przy trochę większym obciążeniu.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Łukasz Najman » 07 września 2012, 18:12

A to przepraszam za pomyłkę. Nie zmienia to faktu, że ktoś pisał o 2-3 składach mogących jeździć jednocześnie na jednym z czterech odcinków. :P

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Marcin Strzelecki » 07 września 2012, 18:15

Niech zrobią jak proponował Wojtek

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Filip Kłyszejko » 07 września 2012, 18:16

Tylko czy da się tam zrobić ten 2 tor ...

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Łukasz Najman » 07 września 2012, 18:19

Za pętlą jest jeszcze sporo nasypu, więc wydaje mi się, że dałoby radę.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Piotr Jeruszka » 07 września 2012, 18:48

Łukasz Najman pisze:Wracając na odpowiednie... tory tematu, nareszcie można pochwalić zasilanie nowej linii. Jeżeli dobrze zrozumiałem post Piotra to na TnB jednocześnie może jeździć 8-12 składów i tutaj dalszy ciąg dyskusji
Pewno chodzi o to, co ja napisałem. I co usłyszałem od fachmana z Krommisu - trasa podzielona jest na człony, w każdym może być około 2-3 składy. Tak usłyszałem, tylko weźcie poprawkę na moją wspaniałą zdolność rozumienia i pamięć ;). Może miał co innego na myśli, może ja źle zrozumiałem. W każdy razie nic już nie powinno się dziać.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Łukasz Najman » 07 września 2012, 19:22

Już sobie tak nie ujmuj :P Najważniejsze, że dopóki TnB nie przejmie wszystkich linii, wszystko powinno działać :D

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Marcin Biś » 07 września 2012, 19:40

Zdjęcia z wczorajszych popołudniowych testów (rzucam dopiero teraz, gdyż zagubiliśmy kabel USB do aparatu i było trzeba kupić dzisiaj nowy :) )

https://picasaweb.google.com/1068720111 ... niczna0609

Obrazek

Czyżby policjanci łapali Twista na fotoradar ;)

DZISIEJSZE ZDJĘCIA Z CAŁEJ LINII "TnB"

https://picasaweb.google.com/1068720111 ... rtZTnB0709

Obrazek

To zdjęcie pokazuje jaka jest nowoczesna komunikacja miejska na Wrzosowiaku :)

PS. Chciałeś Szymonie, abym robił zdjęcia to zrobiłem :-D

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Tomasz Szymczyk » 07 września 2012, 19:57

Linia dzisiaj działa bardzo sprawnie, swoje pomiary i refleksje dotyczące czasu przejazdu wygłosiłem w temacie o próbnych jazdach. Tu chciałem się podzielić jedną refleksją - jako mieszkaniec ul. Orkana przy skrzyżowaniu z 11 listopada muszę powiedzieć, że te tramwaje wcale takie ciche nie są. Nie mówię że spać po nocach nie można, chociaż przez pierwsze kilka dni składy o 5 rano budziły wszystkich w mieszkaniu, podobne opinie mają sąsiedzi. Nie jest to forma ataku, bo wszyscy dodają jednocześnie, że kilka dni i się przyzwyczaimy, a komfort jazdy tramwajem już staje się odczuwalny.
Ogólnie tramwaj oceniam na 4, jak światła zostaną wyregulowane to ocenę poprawię na 5 ;)

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Jakub Lubaszewski » 07 września 2012, 20:16

Ja pamiętam jak były stare tory na Tysiącleciu. Moja babcia mieszka w bloku ukrytym za wieżowcami i pawilonami, ale i tak każdy przejazd tramwaju to była 2-minutowa symfonia "trzask-trzask....trzask-trzask". Jakoś nie pamiętam żeby ktoś na to zwracał w ogóle uwagę :)

Awatar użytkownika
Adam Młynarczyk
Członek CKMKM
Posty: 316
Rejestracja: 08 lutego 2011, 19:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Adam Młynarczyk » 07 września 2012, 20:22

Janusz Karlikowski pisze:2. pani motornicza z #639 po przyjeździe na pętlę Fieldorfa poszła sobie do punktu i podjechała na przystanek na -2. Na pętli oczekiwała już 3, gotowa do podjechania na przystanek !!
Dotyczy to kursu 11:07. Nie można tolerować takich zachowań jeśli chcemy zachować 5-minutowy takt. Tu dyscyplina musi być bezwzględna - tramwaj przyjeżdża na pętlę i bez żadnej zwłoki podjeżdża na przystanek.

Janusz: wybacz, ale sądzę, że trochę przesadzasz. Po pierwsze spróbuj sobie pojeździć 10,5 godziny (bo mniej więcej tyle trwa zmiana) bez wyjścia "za potrzebą", to zobaczysz, czy tak się da na dłuższą metę.
Po drugie: rozkład linii tramwajowej, to jest kpina, a takt w obecnej sytuacji to jedna wielka fikcja.Jak na jednym odcinku nie nadgonisz +2, to na pętlę przyjedziesz -3. Jest niewielkie prawdopodobieństwo, aby tramwaj przez cały kurs jechał punktualnie. Przykładem z dzisiaj są tramwaje linii numer 3. Miałem okzję jechać dwoma. Jeden na sterowniku miał -119, a drugi +29. Nie wiem jak to mozliwe, ale jednak. Widziałem to na własne oczy. Więc zanim zaczniesz wymagać nie wiadomo czego od Bogu ducha winnych motorniczych, którzy też są ludźmi, to może najpierw weź pod uwagę wszystkie okoliczności, a nie tylko rozkład, ułożony przez osobę, która nie wiadomo, czy kiedykolwiek jechała tramwajem w Częstochowie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2012, 21:34

Panowie (i Panie) - przygotować takie bilety na imprezę ? Ilość limitowana !!
Załączniki
Nowy TnB.JPG

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 września 2012, 21:38

Pewnie, że przygotować

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Łukasz Najman » 07 września 2012, 21:41

Na zdjęciu nr 55 ukazany jest tramwaj na linii... 33 :P

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Szymon Kryczka » 07 września 2012, 21:43

Piotr, przecież to już tradycja :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2012, 21:44

....no właśnie dziś narodziła się nowa, świecka tradycja... BILET OKOLICZNOŚCIOWY ! :P

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Tomasz Haladyj » 08 września 2012, 12:24

Łukasz Najman pisze:Za pętlą jest jeszcze sporo nasypu, więc wydaje mi się, że dałoby radę.

Wątek na ten temat założony pod adresem:
viewtopic.php?f=37&t=2673&p=96431#p96431

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 385
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Radek Fijałkowski » 08 września 2012, 13:15

Bilety fajne, ale fajnie też wyglądały by z całym składem który pojedzie w paradzie :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Piotr Radoliński » 08 września 2012, 14:15

...czas mnie naglił ! :P

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Piotr Jeruszka » 08 września 2012, 23:13

Z moich dzisiejszych jazd - wszystko grało tak, jak trzeba. Na wspólnym odcinku 1 i 3 faktycznie pojawiały się co 7/8 minut. Sama 3 na "testowym" odcinku jeździła różnie - tj. od około 15 do 17-18 minut, ale to zależało od szczęścia na światłach i... wręcz wstydzę się, że to napiszę - ale od naciskania na pedał przyspieszenia/dżojstika. Bardzo podobała mi się jazda dzisiejszego motorniczego na #622 (notabene - ten sam motorniczy, który w poniedziałek debiutował na 3) - gdzie się dało, to pociskał aż miło, uśmiechałem się pod nosem (na Niepodległości), jak wyprzedzał co niektóre samochody ;). Jednak - pewno to kwestia czasu, aż kierujący pojazdami szynowymi "wyczują" sygnalizację - gdzie stanąć, gdzie zwalniać - i samą trasę.

Tak czy siak - jazdy testowe oceniam jak najbardziej pozytywnie. Jak mogę pomarudzić - to na tą ściętą częstotliwość (i takt 20-minutowy w niedzielę). Nie wiem jak ogólnie na to zareagują mieszkańcy (bo np. dla mnie widok tramwaju co 20 minut na 0 we Wrocku nie był zaskakujący - a nasi mieszkańcy być może się przyzwyczaili, że tramwaj nie może być rzadziej niż co 10 minut), ale ja jednak podniósłbym częstotliwość niedzielną... chociaż, tak sobie tylko gadam - w końcu jutro jest pierwsza (i oby nie ostatnia) niedziela ;).

Jak już niektórzy zauważyli - wywalenie świateł byłoby całkiem niezłym pomysłem. Tylko tramwaj, wpadający nagle 50 km/h na ulicę nie jest dla naszych kierowców normalnym widokiem i cholera wie, jak by taki kierowca zareagował, gdyby nagle z prawej nadjeżdżał mu tramwaj. Albo zmienił "czujniki" tak, by łapały tramwaj z 200 metrów od skrzyżowania, ustawiały sygnalizację tak, by miał cały czas "zielone", a jakiś dodatkowy detektor wykrywałby "odjazd" tramwaju i przywracał normalny porządek na danym skrzyżowaniu.

Tak naprawdę, to ja tutaj głównie wygłaszam swoje teorie - bo "tramwajowcem" specjalnie nie jestem, są tutaj osoby, których miłośnicze zainteresowania są skierowane głównie na tramwaje - i zapewne to one wypowiadają się najsensowniej ;).

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Krystian Kukuła » 08 września 2012, 23:22

Niektórzy motorniczowie jeżdżą zbyt ostrożnie, na przykład dzisiaj wracając wieczorem Twistem, kierujący bardzo znacząco zwalniał przy każdym, nawet najmniejszym zakręcie. Na łukach na Jagiellońskiej, Orkana czy Jesiennej zwalniał do około 20 km/h, a na Limanowskiego po wyjeździe z pod wiaduktu prawie się zatrzymał, po czym pokonawszy łuk przyspieszył do 30-40 km/h czego skutkiem było silne hamowanie na przystanku. Zero wyczucia. A gdzie najdłużej stał? Przy szkole na Orkana... około 50 sekund po zamknięciu drzwi. Po pół minuty na krzyżówce 11 Listopada z Jesienną i Jesiennej z Boh. Katynia. No i oczywiście przed wjazdem na pętlę. Łącznie umiejętności motorniczego i sygnalizacja dały -4 minuty względem rozkładu, a przy Estakadzie był jeszcze planowo.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Filip Kłyszejko » 09 września 2012, 00:01

Twist (chyba #621) o godzinie 18.27 jechał dobrze wyjazd punktualnie z pętli Raków Stadion do przystanku PZU 14 minut. Gdyby nie 2 postoje na światłach dałoby i 12 zrobić. Ale w porównaniu do poniedziałku jest super :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 września 2012, 00:08

Piotrze chyba jechałeś rano tym 622, bo na popołudniowej zmianie pan kierowca jechał powoooli. Przed przejazdem przez Jesienną zatrzymał się, a sam przejazd pokonał w tempie istnie żółwim. Pomimo darmowego przejazdu "poniżej" estakady ludzie ciągle kupowali bilety. Łącznie jego ostrożna jazda plus kupowanie biletów (tylko przy szkole na Orkana 4! osoby) dało 17 minut do PZU.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Marcin Strzelecki » 09 września 2012, 00:29

Sprytnie tez jechała Pani motornicza przed południem. Mam uwagę co do zapowiedzi przystanków. Nie wiem czy w każdym Twiście tak jest ale w #625 każdy przystanek zapowiadany był z wyprzedzeniem dużo większym niż powinien. Chodzi o to że jak tramwaj dojeżdżał np. do przystanku Bohaterów Katynia to w zapowiedziach nie było słychać Bohaterów Katynia tylko zapowiedź została wyprzedzona o jeden przystanek i w tym przypadku na wyżej wymienionym przystanku zapowiedziano już przystanek Jesienna szkoła, tak było za każdym razem i do wieczora nic się nie zmieniło bo wracałem tym samym tramwajem i problem był nadal.
Motorniczy, z którymi ja jechałem tramwaj prowadzili płynnie ok. 30 sekundowe postoje zaliczyli tylko przy szkole na Orkana oraz Sportowej. Dojazd od Stadionu do Estakady zajęła im po 14 minut.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 września 2012, 03:14

Nasz wrażenia są takie: #613-614 przejechał bezbłędnie tą trasę. Natomiast kurs Twista o 16:42 z Rakowa był koszmarem: prowadzący jechał jak żółw, przy Boh. Katynia stał minutę, po czym otworzył drzwi i zamknął je za chwilę. Opóźnienie ok. 3-4 minuty. Zniesmaczenie kolegów z Wrocka było zasadne, ale też podobne do ich prób ze Skodami. Jednak uważam, że BRAK SZKOLEŃ DLA MOTORNICZYCH

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Krzysiek Ociepa » 09 września 2012, 04:45

Hmmm... ten skład #613-614 to jakiś szybkobieżny jest. Też się na nim "rozdziewiczałem" odnośnie 3. Motorowy dawał, jak się patrzy. Na Jagiellońskiej, samochody nie mogły dogonić składu. Trzeba po prostu nauczyć motorniczych, że na nowym odcinku są równe tory. Te bidulki są przyzwyczajone, że torowiska są średniej jakości, więc jeżdżą wolno. No, ale od ponad roku mamy odcinek Estakada - Rondo Mickiewicza z nowymi torami i teraz doszło TnB. Tam można przycisnąć i moim zdaniem rozkład powinien to uwzględniać. W końcu "stopiątki" mają V-max 72 km/h, a Twisty 75 km/h. Trzeba to gdzieś wykorzystać...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Szymon Kryczka » 09 września 2012, 08:45

A ja mam nadzieję, że:
- przywrócą rozkład z 3 września;
- wyregulują sygnalizację i 12/13 minut będzie realnym czasem przejazdu od pętli na Rakowie do estakady.
- Motorniczy będą wykorzystywać nową infrastrukturę i tabor tak jak należy - "Trzeba trzymać gaz" ;-)
- liczę na brak awarii - faktycznie ogłoszone testy są ok.

Nad rozkładem trzeba się pochylić.

Jak jechałem w piątek do centrum, wychodze zza bloku i akurat tramwaj odjechał... no trudno, poczekam te 10 minut. Okazało się tylko, że tramwaj spóźnił się 4 minuty na przystanek Sportowa... i tym sposobem czekałem 14 minut :P z tego co mówił Mi Krystian K. Motorniczy wyjechał 2 minuty po czasie na trasę. Liczę na poprawę sytuacji :) A motorniczym szybkiej aklimatyzacji na nowej trasie.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Marcin Biś » 09 września 2012, 17:31

Nie wiem, gdzie umieścić ten post, dlatego umieściłem w dwóch tematach.

Przedstawiamy państwu zdjęcia z dzisiejszego oficjalnego otwarcia linii nr 3
Raport jest zrobiony w całości zewnątrz pojazdów :)

https://picasaweb.google.com/1068720111 ... nB09092012

Obrazek

PS. Ale z łóżek to pewnie przez to jutro nie wstaniemy :-D

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Beniamin Wójcik » 09 września 2012, 18:14

A propos oficjalnego otwarcia nowej linii tramwajowej i funkcjonowania infrastruktury, chce pokazać Wam film, na którym widać w piękny sposób jak powinna działać sygnalizacja tramwajowa wzbudzana pojawieniem się tramwaju. Istotne pierwsze 30 sekund.
http://www.youtube.com/watch?v=ZETB5e2IjOs

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 września 2012, 20:26

Cóż, może za 20 lat doczekamy się takiego priorytetu.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Krzysiek Ociepa » 09 września 2012, 20:37

Beniamin Wójcik pisze:A propos oficjalnego otwarcia nowej linii tramwajowej i funkcjonowania infrastruktury, chce pokazać Wam film, na którym widać w piękny sposób jak powinna działać sygnalizacja tramwajowa wzbudzana pojawieniem się tramwaju. Istotne pierwsze 30 sekund.
http://www.youtube.com/watch?v=ZETB5e2IjOs

Rany Boskie, jak się ten tramwaj wlecze...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Dominik Wójcik » 09 września 2012, 23:45

Wlecze, ale pionowe światłka ma...

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Beniamin Wójcik » 09 września 2012, 23:48

Jedzie, jedzie, "cyk - myk" i jest światełko. Nawet nie spowalnia jazdy... Nie wspominając o zatrzymaniu i czekaniu.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Szymon Kryczka » 10 września 2012, 07:35

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 474&type=1 tu moje zdjęcia :)

Później będzie więcej - później = godz 23 :P

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Tomasz Szymczyk » 10 września 2012, 10:32

Krzysiek Ociepa pisze:Rany Boskie, jak się ten tramwaj wlecze...


Lepiej płynnie i wolniej, niż pędzić, hamować, stać pol minuty, przyspieszać, pędzić, hamować itp. Tak to wygląda na Orkana/11 listopada, gdzie nie ma świateł.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Tomasz Haladyj » 10 września 2012, 16:30

Beniamin Wójcik pisze:A propos oficjalnego otwarcia nowej linii tramwajowej i funkcjonowania infrastruktury, chce pokazać Wam film, na którym widać w piękny sposób jak powinna działać sygnalizacja tramwajowa wzbudzana pojawieniem się tramwaju. Istotne pierwsze 30 sekund.
http://www.youtube.com/watch?v=ZETB5e2IjOs


Z filmu pokazującego linię tramwajową uruchomioną w Orleanie 2000 roku wynika wiele dla nas ciekawych rzeczy związanych z 1+2+3+:

- priorytet dla tramwaju - aż miło patrzeć (może skopiujemy te 30 s. i pokażemy MZDiT tudzież miastu?)
- elastyczność w projektowaniu sieci: jak trzeba to nie boją się puszczać podwórkami, pasażami pieszymi, wąskimi ulicami
- spokojnie można znaleźć na filmie analogie do naszej koncepcji 2+, czyli zilustrować jak tramwaj mógłby wyglądać na Limanowskiego, M.Dąbrowskiej, Łukasińskiego
- dbałość o estetykę trakcji: słupy, nawierzchnie itd.
- dbałość o aranżację i wyposażenie przystanków
- dbałość o wygodę pasażerów - dojścia do peronów gdzie się da z dwóch stron a nie jednego krańca
- zielone torowiska
- projektowanie zieleni jako kluczowego (a nie uzupełniającego, jak u nas) elementu inwestycji tramwajowej, czyli tam gdzie jest miejsce, torowisko obsadzono drzewami (na dwupasmówce, gdzie tramwaj jedzie środkowym pasem, oddzielony jest od obu jezdni szpalerami drzew - dlaczego u nas nie można tak zrobić z al. Wyzwolenia?! Drzewa także wzdłuż torowiska wydzielonego idącego z boku jezdni - dlaczego nie ma drzew po obu stronach torów na naszej al. 11 Listopada?!)
- zachowanie starych drzew - na ulicy wysadzanej wiekowymi platanami udało się wybudować tory bez wycinki. To dla nas wskazówka, jak należy traktować ul. M. Dąbrowskiej na Rakowie

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 września 2012, 19:20

Racja co uwag do filmu. Drzewa u nas czasem planują przy trasach tramwaju. Dowód masz wzdłuż... al. JP2 ;) Na szczęście na Okulickiego (mówię na oko) drzewa wzdłuż budowanego torowiska nie będą wymagać wycinki.

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Tomasz Szymczyk » 12 września 2012, 15:15

Ja mam takie pytanie w sprawie nowej linii - czy słupki przystankowe są tymczasowe, czy szara rurka ze znakiem i rozkładem to ostateczne rozwiązanie? Kilka lat temu miasto miało ustalić nowy projekt słupków przystankowych. Zdaje mi się, że zostało to rozstrzygnięte, bo w Alejach na wielu przystankach zamontowano nowe (kształt litery Y, po środku rozkład i mapa okolicy). Czy na nowej linii też tego typu przystanki są planowane? Poprawiło by to i tak już wątpliwą estetykę nowej linii.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Piotr Radoliński » 12 września 2012, 17:25

...ten słupek to wygląda na "nierżewiejkę" (nierdzewny). Pewnie zostawią tak jak jest - a może przyjedzie kiedy ekipa MPK i pociągnie go "na olejno". :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 września 2012, 20:00

No i mapy na pzystankach o których mówisz są najpóźniej z 2009 roku. Trochę się przez ten czas zmieniło.

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Tomasz Szymczyk » 12 września 2012, 21:37

Żeby zobrazować to co napisałem, chodziło mi o tego typu słupy: http://admin.czestochowa.pl/samorzad/wy ... ?isImage=1 . Nazwa przystanku, dzielnica, mapka, rozkład, miejsce na ewentualne informacje dla pasażerów - fajnie to wygląda. Szkoda że na nowej linii tego nie ma. A przecież przystanków zbyt wiele nie ma, w obie strony było by ok 20, toż to chyba nie jakiś kosmiczny koszt...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Tomasz Rorat » 13 września 2012, 16:17

03.09.2012.
Ruszyła nowa linia 3 i oto filmik z pierwszego dnia !!
I pasażerowie jak testerzy nowej linii :P
https://www.youtube.com/watch?v=US9FDvcRPjo

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Rusza "Tramwaj na Błeszno" !!

Postautor: Łukasz Najman » 15 września 2012, 22:39

Nie znalazłem odpowiedniego tematu, więc piszę tutaj.
Dzisiaj, na łuku pomiędzy wiaduktem nad ul.Rakowską, a przystankiem Rakowska, koła/szyny strasznie piszczały w czasie przejeżdżania tramwajów (Twisty i 105-tki). Wcześniej tego problemu nie było. Ktoś wie jakie mogą być tego przyczyny i czy taki stan będzie się długo utrzymywał?


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości