Częstotliwość kursów

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Kamil Pleszyniak » 06 listopada 2012, 12:07

Witam, czy ktoś ma jakieś informacje nt. przywrócenia pierwotnej częstotliwości kursowania tramwajów w godzinach szczytu? Na pierwszych rozkładach tramwaj miał kursować co 7.5 minuty. Po awarii przy samym uruchomieniu linii 3 czestotliwośc ta została zmniejszona do 10m. Minęły 2 już 2 miesiące od czasu uruchomienia linii i ani widu ani słychu o przywróceniu planowanej częstotliwości. Tym bardziej, że uruchomienie linii tramwajowej związało się ze stanowczą redukcją połączeń autobusowych, więc 7.5 minuty wcale nie jest ogromną ekstrawagancją.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Dominik Wójcik » 06 listopada 2012, 14:44

Jacek Krawczyk pisał zapytanie (tzw. interpelację) i odpowiedzieli mu, że się boją o podstację i zostanie 10 minut.
Jak na mój gust, trzeba w którymś budżecie znaleźć pieniądze na rozbudowę podastacji

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Marcin Strzelecki » 06 listopada 2012, 14:47

Choćby w przyszło rocznym budżecie miasta jeżeli chcą faktycznie promować jazdę środkami komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Sebastian Wróbel » 07 listopada 2012, 17:01

Jeśli chcą promować komunikację miejską, to niech znajdzie się więcej pieniędzy na komunikację, aby przynajmniej zlikwidować dziury w rozkładach, na przedłużeniu szczytu do 19:00 i zwiększeniu kursów niedzielnych na liniach z taktem godzinnym kończąc. O nowych autobusach nawet nie wspomnę.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Dominik Wójcik » 07 listopada 2012, 19:07

Jest mały kroczek w dobrą stronę po dzisiejszej komisji. Niedługi info na serwisie!

Adrian Pytlarz
Posty: 22
Rejestracja: 19 września 2012, 18:15
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Adrian Pytlarz » 07 listopada 2012, 19:32

Jak dla mnie za mało jest kursow w rozklad wakacyjny w sobote jezdzi 5 a w wakacje tylko 4 na godzine moim zdaniem troche za mało

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Szymon Kryczka » 13 listopada 2012, 11:39

Częstotliwość kursów jest jako taka. Ale trzeba zawalczyć o priorytety dla tramwaju - nie tylko na nowym odcinku linii, ale i na starym!

No i jeszcze dostosowanie rozkładu do sytuacji na torowisku. Raz tramwaj się spóźnia, raz tramwaj przyjeżdża za wcześnie - tak być nie powinno.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Marcin Biś » 13 listopada 2012, 20:51

Szymon Kryczka pisze:Częstotliwość kursów jest jako taka.

Nie jest jako tako tylko jest źle. Obiecano nam tramwaj co 8 minut (nie wiem czemu używa się określenia co 7,5 minuty skoro w rozkładach nie ma połówek), a jeździ co 10 minut. Wakacje zaś ma kursować co 15 minut. To co kurcze ludzi w wakacje nie pracują ! To po co mi tramwaj jak kursuje w wakacje z taką samą częstotliwością co kursowała dziesiątka.
Sieć komunikacji na Wrzosowiaku była właśnie układana pod takim kątem, że trójka miała kursować tak jak pisałem wyżej co 8 minut, a jak wiemy tak nie jest. Więc sieć komunikacji powinna zostać zmieniona i np zamienić "20" z "10". Bo chyba wszyscy zgodzą się ze mną, że "10" od przystanku "PZU" zazwyczaj wozi powietrze, a dwudziestka (zwłaszcza krótka) jest naprawdę przeładowana.

Proszę mi nie mówić, że tak musi być bo inaczej autobusy zabiorą pasażerów tramwajom i nie będzie nim jeździło bodajże 10 tys dziennie i Częstochowa będzie musiała oddać pieniądze UE.
Tutaj nasuwa mi się kolejne pytanie. W projekcie było zapisane ile dziennie ma jeździć pasażerów, a nie było zapisane w jakiej częstotliwości mają kursować tramwaje ? Coś mi tutaj nie pasuje.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 listopada 2012, 20:59

Co 7,5 to dwa razy częściej niż co 15, a taki jest podstawowy takt w mieście. 10 jest tu niedopasowane do reszty. Na pewno rozkłady robocze i wakacyjne powinny być takie same, to nie ulega wątpliwości. Jeśli rzeczywiście podstacja nie jest w stanie obsłużyć ruchu z większą częstotliwością, to nie zamierzam się z takim twierdzeniem kłócić, ale wtedy należy koniecznie zdecydować o jej rozbudowie i dostosowaniu do zwiększonego ruchu. W ogóle dla mnie to, że takich błędów w projekcie nie wykrył żaden z pracowników kontrolujących poprawność dokumentacji technicznej jest dla mnie skandaliczna. Projektant ma zawsze prawo do błędów, jak każdy człowiek, ale powinien po zakończeniu każdego fragmentu sprawdzić po sobie. O ludziach odpowiedzialnych za kontrolę pracy projektanta nie wspominając. Oni zawalili sprawę. Zamiany 10 i 20 nie powinniśmy wykluczać, bo należy pasażerom zapewnić komunikację na przyzwoitym poziomie, a nie w ścisku.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Szymon Kryczka » 14 listopada 2012, 13:17

Również chciałbym widzieć tramwaj co 7,5 minuty na Wrzosowiaku, Błesznie i Rakowie. Aktualny takt niestety odpowiada temu zapisanemu w planach.

Miejmy nadzieję, że Radni Miasta zabezpieczą pieniądze na rozbudowę podstacji na Błesznie - o ile jest to możliwe - w taki sposób, że na linie będą mogły wyjechać tramwaje w takcie 7,5 minuty.

Bo to właśnie niedopracowany system zasilania jest powodem aktualnych taktów.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Marcin Biś » 14 listopada 2012, 15:44

Szymon Kryczka pisze:Aktualny takt niestety odpowiada temu zapisanemu w planach.

Nie wiem jak wam, ale dla mnie jest to podejrzane. Skoro w planach był takt 10 minutowy to czemu miał jeździć co 7,5 minuty. Nie wydaje się wam, że oni od początku wiedzieli, że podstacja jest źle zaprojektowana i w ten sposób zabezpieczyli się ?
Być może teraz troszkę poniosła mnie fantazja, ale kto wie jak jest naprawdę ? :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Dominik Wójcik » 14 listopada 2012, 16:02

W czasach, w których kompletowano dokumentację, taki takt przewidywano.
Jednak teraz z trudem wywalczono 7,5 ale zapomniano o podstacji...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 listopada 2012, 15:49

Bo to właśnie niedopracowany system zasilania jest powodem aktualnych taktów.

I przede wszystkim wygodna wymówka do zaoszczędzenia paru groszy.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Łukasz Najman » 16 listopada 2012, 18:30

Częstotliwość na 3 została zmniejszona z powodu braku możliwości "uciągnięcia" na raz więcej niż 4 składów. Rozumiem obniżenie częstotliwości w dni robocze z 7,5 na 10 min., ale pojąć nie mogę dlaczego zmniejszono również częstotliwość kursów w soboty i niedziele z odpowiednio 10 i 15 na 15 i 20?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 listopada 2012, 18:37

Łukasz Najman pisze:Częstotliwość na 3 została zmniejszona z powodu braku możliwości "uciągnięcia" na raz więcej niż 4 składów.
A zjazdy/wjazdy jakoś sobie radzą. A przecież są ponad plan

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Łukasz Najman » 16 listopada 2012, 18:40

Czyli nie ma co się łudzić, że dostaniemy tramwaj co 3,75/7,5 min.

Mirek Waga
Posty: 486
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Mirek Waga » 16 listopada 2012, 19:24

Dziś jechałem 3 około godziny 13.05 na trasie Stadion Raków w kierunku centrum, Podstacja na Bohaterów Katynia była otwarta i stał samochód z Kromisu i kilka osób z rozłożonymi narzędziami.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Wojciech Liberda » 16 listopada 2012, 19:28

Mirek Waga pisze:Dziś jechałem 3 około godziny 13.05 na trasie Stadion Raków w kierunku centrum, Podstacja na Bohaterów Katynia była otwarta i stał samochód z Kromisu i kilka osób z rozłożonymi narzędziami.


Podkręcali? :P

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Beniamin Wójcik » 16 listopada 2012, 21:04

A propos częstotliwości jazdy środków komunikacji miejskiego przewoźnika w Częstochowie. Dziś jechałem PKS po za miasto i stwierdziłem, że nawet jeśli się spóźnię na autobus o danej godzinie , wówczas za kilkanaście minut będę miał kolejny...! Częstotliwość kursowania autobusów PKS-u do miejscowości bliżej i dalej położonych od miasta jest większa, niż częstotliwość jazdy miejskiego przewoźnika po mieście...! Paranoja...

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3712
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Mateusz Stacherczak » 16 listopada 2012, 21:13

Chyba nie wszędzie i nie każdego dnia ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Sebastian Wróbel » 17 listopada 2012, 15:56

Beniamin Wójcik pisze:Częstotliwość kursowania autobusów PKS-u do miejscowości bliżej i dalej położonych od miasta jest większa, niż częstotliwość jazdy miejskiego przewoźnika po mieście...! Paranoja...

Pretensje do władz miasta. To "ona" płaci MPK za usługi. A patrząc na częstotliwość kursowania widać, że za mało dają pieniędzy. Zaś PKS jedzie tylko tam, gdzie jest popyt, np. do Blachowni zawsze były tłumy (choć kiedyś większe) i dlatego częstotliwość jest wysoka. Tak samo jest z Janowem i Złotym Potokiem. No i trzeba wziąć pod uwagę fakt, że PKS nie układa linii opierając się na jednej sztywnej trasie, tylko układa przekombinowane trasy dzięki którym można dostać się do ważniejszej miejscowości na kilka sposobów np. do Janowa można dojechać bezpośrednio przez Olsztyn, ale również przez Srocko, Małusy, Kobyłczyce.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Dominik Wójcik » 17 listopada 2012, 17:46

Kursów jest tak mało, bo tyle zamówił UG Olsztyn, a zamówił tyle, bo ich nie stać na więcej. Od lat proszą o przetarg na ich linie, bo MPK zdaniem Olsztyna jest za drogie, ale "establiszment" nakazuje olewać MZDiT te pisma.
Docenić należy tu wolę pozostania w "systemie", ale Kucharski mówi, żebto długo może nie potrwać, bo pieniędzy coraz mniej, a alternatywą jest PKS, który jeździ za darmo

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Dominik Wójcik » 17 listopada 2012, 17:47

Kursów jest tak mało, bo tyle zamówił UG Olsztyn, a zamówił tyle, bo ich nie stać na więcej. Od lat proszą o przetarg na ich linie, bo MPK zdaniem Olsztyna jest za drogie, ale "establiszment" nakazuje olewać MZDiT te pisma.
Docenić należy tu wolę pozostania w "systemie", ale Kucharski mówi, żebto długo może nie potrwać, bo pieniędzy coraz mniej, a alternatywą jest PKS, który jeździ za darmo

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 listopada 2012, 17:49

Ale Olsztynowi TYLKO PKS chyba nie jest trochę po drodze. Ciekawe ile taki układ wytrzyma

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Dominik Wójcik » 17 listopada 2012, 17:57

Proszą się o przetarg od dawna. Linii podmiejskich umowa wszak nie dotyczy

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6696
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Tomasz Rorat » 17 listopada 2012, 20:56

Blachownia też troche nie pasowała, ale jest i jest dobrze !!
A Olsztyn jest bardzo po drodze PKS-wi ale więcej szczegółów nie zdradzę czekamy na ruch ze strony Olsztyna.

Przemysław Jaskurzyński
Posty: 168
Rejestracja: 18 listopada 2010, 12:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Przemysław Jaskurzyński » 29 listopada 2012, 14:46

Wczoraj wpadłem w komunikacyjną dziurę na Wrzosowiaku - wyszedłem ok. 22:45, żeby dojechać do domu na Północ (liczyłem na nocny). Okazuje się, że przez ok. 100 minut Błeszno i Wrzosowiak nie mają połączenia z Północą - pierwszy kurs 0:13. Kto to tak dziwnie ułożył???

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Andrzej Sowa » 29 listopada 2012, 14:54

Przemysław Jaskurzyński pisze:Wczoraj wpadłem w komunikacyjną dziurę na Wrzosowiaku - wyszedłem ok. 22:45, żeby dojechać do domu na Północ (liczyłem na nocny). Okazuje się, że przez ok. 100 minut Błeszno i Wrzosowiak nie mają połączenia z Północą - pierwszy kurs 0:13. Kto to tak dziwnie ułożył???

Pozostaje tylko przesiadka z dziennego w nocny przy zajezdni .

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5210
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Patryk Hartman » 29 listopada 2012, 14:55

Ostatni kurs na Północ z Wrzosowiaka jest 22:40. Mało ci brakło i byś zdążył.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2012, 17:01

Najlepsza przesiadka jest z 3 (23:28 na Powstańców Śląskich) na N0 (23:23 z Równoległej).

Adrian Pytlarz
Posty: 22
Rejestracja: 19 września 2012, 18:15
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Adrian Pytlarz » 02 grudnia 2012, 15:42

ciekawe czy dadza nam czestotliwosc 8 min coraz bardziej zatloczone sa

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 grudnia 2012, 19:26

Ale trzeba przebudować zasilanie. Pytaj się raczej, czy na to będzie.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Łukasz Najman » 02 grudnia 2012, 20:28

A wiemy ile taka przebudowa mogłaby kosztować?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Szymon Kryczka » 04 grudnia 2012, 10:38

Łukasz Najman pisze:A wiemy ile taka przebudowa mogłaby kosztować?

Ile? "Miasto" patrzy ile kosztuje przebudowa oraz ile będzie kosztować utrzymanie większej częstotliwości na liniach.

Tak czy siak, weekendowa częstotliwość jest delikatnie mówiąc średnia.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstotliwość kursów

Postautor: Łukasz Najman » 04 grudnia 2012, 11:41

Tramwajowe weekendy to porażka. W niedziele tramwaj ruszający ze stadionu już na Rakowskiej ma pozajmowane wszystkie miejsca siedzące.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości