"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 29 stycznia 2013, 16:48

A można przybliżyć notkę tej ustawy. Bo wiem, że odległość między innymi znakami może wynosić 50 metrów (a nawet mniej), ale ten sam znak ? To przecież jest absurd jakby co 50 metrów przy drogach stały takie same znaki.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 29 stycznia 2013, 17:29

Marcinie B. - znak B-36, podobnie jak parę innych znaków zakazu (m.in. B-25, B-33) są "odwoływane" nie tylko przez specjalne znaki, ale także przez najbliższe skrzyżowanie. Tak więc instnieje prawny wymóg ich powtarzania zaraz za skrzyżowanie, jeżeli obowiązuje on na całej długości danego odcinka drogi (ulicy, jezdni).

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 29 stycznia 2013, 17:33

... no i można wytłumaczyć na chłopski rozum, a nie "straszyć mnie" jakimiś dziennikami ustaw :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 29 stycznia 2013, 17:35

No można - wszak wszystko polega na tym aby z argumentami "dotrzeć" do słuchacza.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Strzelecki » 29 stycznia 2013, 18:29

Obrazek

To moja fotka. Tylko takie zrobiłem bo mi autobus przyjechał i trzeba było jechać ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 29 stycznia 2013, 19:22

...oooo ! Widzę jakieś ładne graffiti na tablicy "unijnej" ! :P

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 30 stycznia 2013, 08:57

Co to za pojazd pomagał wydostać się autobusowi?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 30 stycznia 2013, 09:32

Techniczna Tatra z MPK. Piekielnie mocny sprzęt. Ściągała unieruchomione tramwaje do zajezdni w czasie "zlodowacenia" w styczniu 2010 roku.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 30 stycznia 2013, 09:38

Jak ja mogłem to cudo przeoczyć ? :( Jestem jego fanem! Koniec OT ! :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2013, 10:01

...zastanawiam się Szymon jak mogłeś przeoczyć "kochankę" będąc na wycieczce w zajezdni. :P

Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 30 stycznia 2013, 11:28

Piotr i ja tego nie pojmuję :( Ale byłem tam pierwszy (i jak narazie ostatni) raz, było tam dla mnie tyle nowości :P

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Zbigniew Chocaj » 02 lutego 2013, 15:54

czy ktos wie jakie zyski przyniosła nowa linia.
tzn o ile zmiejszono, ilosc kursów autobusowych .
o ile wzrosła liczba pasażerów kom miejskiej.
jaki pozytywny wpływ na działalnosc gospodarczą obywateli miała ta inwestycja.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lutego 2013, 16:13

...kol. Zbigniewie - ile razy można powtarzać - komunikacja miejska (komunalna) nie mam za zadanie przynosić zyski. Komunikacja miejska ma za zadanie (podstawowe i zasadnicze) ułatwić przemieszczanie się mieszkańcom danego miasta pomiędzy różnymi jego punktami. Koniec - kropka. Nigdy nie spotkałem się z określenie - ZYSK w komunikacji miejskiej (skrót myślowy).
Poza tym - nie my MUSIMY znać wszystkie wskaźniki dot. zwiększenia, zmniejszenia kursów autobusów. Zwiększenia czy zmniejszenia liczby pasażerów.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 lutego 2013, 16:28

Faktem jest, że należy tworzyć komunikację, by była najbardziej efektywna i najmniej kosztochłonna. A w ogóle to pytanie tego typu powinno iść do UrzM.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 02 lutego 2013, 20:32

Jakie zyski? Mam bezpośrednie, bezpieczne, ciepłe połączenie z "miastem". Mam nowe chodniki, mam nowe jezdnie, przejścia dla pieszych, nowe oświetlenie itd. Piszę mam, bo płace podatki i to jest takie moje, jak i Pana Panie Zbigniewie. To, że za chodnik może odpowiadać kto inny niż za lampę to inna bajka. I wiecie co? Czuje się bogatszy, bo standard mojego komunikacyjnego "ja" wzrósł.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6676
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 02 lutego 2013, 20:36

... święte słowa Szymonie, Ja też jestem bogatszy chociaż to nie moja dzielnica !!

a tak na marginesie uważam że więcej ludzi z tych dzielnic (Wrzosowiak, Błeszno, Raków, ... itd.) korzysta z tramwaju niź wcześniej z autobusów.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 lutego 2013, 22:21

Szkoda tylko, że miasto nie zrobiło porządnych pomiarów. Choćby po to, żeby przeciwnikom pomysłu rzucić wyniki pod oczy. Gdyby niektórzy kierowcy osobówek zobaczyli, że tramwaj przyciągnął innych zmotoryzowanych, to przestaliby narzekać.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Zbigniew Chocaj » 02 lutego 2013, 23:34

czyli nie wiemy , ile zarabiamy lub zarobimy?
a co do standardu zycia - komunikacja to tylko czesc wydatków miasta , i to własnie jedna z niewielu która moze wniesc realny dochód do budzetu. Przy mądrym inwestowaniu i reformie tej komunikacji.

szkoła , słuzba zdrowia , urzędy to tylko i wyłacznie wydatki i w nich najlepiej sie objawia nasz standard zycia.
przy okazji takich inw jak tnb trzeba wykorzystywac wszystkie mozliwe sposoby podniesienia dochodów miasta
czy to przez przemyslane organizowanie centrów przesiadkowych i wykorzystanie zwiekszonych potoków ludzkich do aranzacji nowych centrów handlowych.
czy to przez znaczne zwiekszenie rzeszy klijentów mpk.
trudno, trasa linii powinna wyglądać inaczej by byc atrakcyjniejsza dla mieszkańców.
następna zaplanujmy lepiej , bez obrażania sie na ewentualne zyski.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 03 lutego 2013, 09:13

Zrozum komunikacja miejska jaka by nie była nigdy na siebie nie zarabia. To jest inwestycja z tych do których zawsze się będzie dokładać.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 03 lutego 2013, 09:27

Panie Zbigniewie, patrząc w budżet naszego miasta na rok 2013 i porównując go z budżetem na rok 2012 oznajmiam, że kwota która Radni Miasta wraz z Prezydentem przeznaczyli na utrzymanie komunikacji miejskiej jest "identyczna" - co nasuwa myśl, że budowa TnB nie przyniosła finansowych zysków lub strat w utrzymaniu komunikacji. Idąc dalej, zarobiliśmy 3500m nowych gładkich dywaników asfaltowych, 7 km nowych chodników i ścieżek rowerowych itd... Wspominałem o nowym taborze?

O czym my tu rozmawiamy ? :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 lutego 2013, 12:47

Szymon 4500m asfaltu ;) A nawet więcej, bo Jagiellońska jest dwujezdniowa. Po za tym 10 nie skrócono do estakady, a 3 jeździ częściej niż autobus, więc można nawet powiedzieć, że są oszczędności :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 03 lutego 2013, 16:42

Michał, dzięki za poprawkę :)

Co prawda na skrzyżowaniu Jesienna/Al. 11 Listopada ciąg pieszo/rowerowy się zapada (kostka się zapada), a na ul. Jesiennej w połowie drogi między przystankami "Sportowa", a "Jesienna" asfalt pęka na łączeniu - co wygląda coraz gorzej! Ale gwarancja chyba jeszcze nie minęła? :)

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Zbigniew Chocaj » 03 lutego 2013, 21:07

piszecie że zainwestowano kilkadziesiat mln zł i nie zmniejszono dotacji?
tzn że dług miasta rosnie ,bez perspektyw zrównowazenia budzetu, i zmniejszajacymi sie z roku na rok tzw inwestycjami miejskimi.
a to znaczy ze o inw w infrastrukture miescie odpowiadaja dyletanci a nie wyłonieni w przetargach lub konkursach grupy profesjonalnych urbanistów i ekspertów od zarządzania ekonomią miasta.

czy o wyborze optymalnej dla tego rejonu miasta komunikacji, decydowali tacy własnie specjalisci?
czy i z jakich projektów konkursowych korzystali projektanci TnB.
i jesli te projekty wykonywały profesionalne biura projektowe , to kto je oceniał?

Mysle że to był słaby projekt przygotowany wyłacznie przez inz drogownictwa , bez współpracy z urbanistami , ekonomistami lub innymi specami od kompleksowego zarzadzania projektem.

TnP lub inna komunikacyjna inwestycja powinna byc przygotowana przez profesionalna grupę , potrafiącą wykorzystać ją do rozwoju ekonomicznego miasta.

a z koleji konkurs projektów - wykonanych przez zawodowe biura projektowe - powinna oceniać niezależna grupa fachowców.

Urzędnik ma zorganizowac cały proces i przygotowac kasę , a nie decydowac o tym na czym się nie zna.

my tutaj mozemy proponowac rózne inwestycje , ale o tym która jest najlepsza musi decydowac chociaz nasz wewnetrzny konkurs , aby dac przykład naszej transparentnosci i jako takiemu rozsadkowi.
i wtedy z takim projektem mozna sie wychylać i prosic o ocenę profesionalistów , nie urzedników .

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 lutego 2013, 12:05

Ok. 11 nie działały światła na Orkana przy szkole i bardzo dobrze, bo w końcu był tu normalny ruch.
Za to przy wyjeździe z pętli zapala się czerwone kompletnie bez potrzeby.

Łukasz Najman
Posty: 2053
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Łukasz Najman » 09 lutego 2013, 12:39

Co do czerwonego przy pętli. Zapala się one dodatkowo gdy tramwaj z końcowego przystanku Stadion Raków wjeżdża na pętlę. Może tyłek składu trochę wystaje i zahacza o pole widzenia kamery?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Strzelecki » 09 lutego 2013, 17:45

To ja dodam że są motorniczy którzy olewają światła przy wyjeździe z pętli przy stadionie, rzecz podobnie się ma na skrzyżowaniu ulic Jesiennej i 11 Listopada.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 lutego 2013, 17:49

Niektórzy kierowcy 19 mają je też głęboko... Ale w sumie to dobrze.
Tylko w tym momencie refleksja - po co te światła... I tu dochodzimy do tego co wielokrotnie było pisane

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 773
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Filip Kłyszejko » 10 lutego 2013, 13:55

Tych świateł nie sposób olać, staliśmy dzisiaj Twistem przy znaku przystanku*x, a światła aktywowały się praktycznie non-stop (tak około 10 minut). Nie wiem czy jak tramwaju tam nie ma też tak się dzieje ?

*x Pętla Stadion Raków kier. Fieldorfa-Nila

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Mirek Waga » 11 lutego 2013, 16:36

Zastanawiam się po co są układane z wielkim mozołem rozkłady a następnie rozwieszane na słupkach przystankowych?skoro motorniczy i tak maja rozkłady w wielkim poważaniu !!
Tramwaj 3 w kierunku Rakowa według rozkładu winien być na przystanku Jesienna o godzinie 8,35, a o 8,31widziałem tylko jego tył, a według rozkładu 8,45 już o 8,41 był na przystanku Jesienna.I jak tu nie mówić żeby nie przywrócić rozkładu z przed 9.09.2012r skoro można tyle jechać przed czasem, a na przystanku końcowym Raków Stadion oczekują po dwa a nawet trzy zestawy !! ??

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 lutego 2013, 16:42

Oj, tu będę bronił motorniczych. Sprawdź zegarek !! Odjazdy z pętli są .1, więc nie sądzę by kilku po kolei wyjeżdżało sobie ot tak na +4

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 11 lutego 2013, 16:55

...szkoda, że nie "dorobiliśmy" się na przystankach tablic elektronicznych. Będąc ostatnio w Krakowie przekonałem się, że zegarek w moim telefonie (!) "szedł" sobie swoim tempem. Wyregulowałem wg tablicy elektronicznej i rozkład zaczął mi pasować.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 lutego 2013, 16:59

To jest mądra rzecz. Czekając z kol. Bartkiem na Kozanowie (obok stadionu) na 403 na wyświetlaczu była podana godzina odjazdu 16:35. Na moim zegarku była 16:31, a wyświetlacz uparcie pokazywał, że do przyjazdu autobusu jeszcze 7 minut. W tym wypadku mój zegarek był ok, po prostu autobus miał opóźnienie. Ale nadrobił :)

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Mirek Waga » 11 lutego 2013, 17:14

Janusz Karlikowski pisze:Oj, tu będę bronił motorniczych. Sprawdź zegarek !! Odjazdy z pętli są .1, więc nie sądzę by kilku po kolei wyjeżdżało sobie ot tak na +4

No muszę Cię rozczarować, co do zegarka, bo sprawdzając czasy z czasem na kasownikach i taki sam na kasowniku jak na zegarku, tylko po zwróceniu uwagi już na przystanku Jesienna Szkoła czekał do czasu odjazdu. z tego wynika ze mój zegarek dobrze wskazuje czas !! !! .

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 11 lutego 2013, 17:39

Mirek Waga pisze:I jak tu nie mówić żeby nie przywrócić rozkładu z przed 9.09.2012r skoro można tyle jechać przed czasem, a na przystanku końcowym Raków Stadion oczekują po dwa a nawet trzy zestawy !! ??

Mówić to my możemy, władza ma na to inne spojrzenie:
1/2) http://wrzosowiak.info/dok/2013/01/wpr_ ... sowiak.jpg
2/2) http://wrzosowiak.info/dok/2013/01/wpr_ ... owiak2.jpg

Co do czasowych odjazdów i punktualności - niestety nie mam zdania, ale zewsząd dochodzą mnie głosy, że rozkład ma się nijak do możliwości przejazdowych po trasie. Te same głosy ciągle narzekają na regulację świateł przy Estakadzie. Co najważniejsze, to nie są głosy urojone ;-)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 lutego 2013, 21:46

Piotr Radoliński pisze:...szkoda, że nie "dorobiliśmy" się na przystankach tablic elektronicznych. Będąc ostatnio w Krakowie przekonałem się, że zegarek w moim telefonie (!) "szedł" sobie swoim tempem. Wyregulowałem wg tablicy elektronicznej i rozkład zaczął mi pasować.

Proponowałem dopisać tablice do nowych linii tramwajowych 3+2+1+ i w miarę możliwości do reszty sieci tramwajowej. Może nawet pomyśleć o tablicach dla przystanków autobusowych w śródmieściu, jeśli starczy środków. Ale nie robię sobie nadziei na to ostatnie. Na pierwsze dwie w sumie też nie. :(


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości