"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Prosze o aktualne uwagi dotyczące funkcjonowania sygnalizacji świetlnej na TnB (łącznie z węłem Estakada). We środę 17 IV mamy spotkanie klubowe z MZDiT w tej sprawie. Jak wiecie, propozycje systemowych rozwiązań złożyliśmy ale potrzebne są tez informacje z bieżacego monitoringu
-
- Członek CKMKM
- Posty: 2001
- Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Uwaga niekoniecznie związana z TnB, ale jest za krótkie zielone dla pieszych na pierwszym przejściu dla pieszych jadąc DK1 od centrum w stronę Katowic. Przez około 30-40 sekund i piesi i samochody mają czerwone światło. Po za tym nie da się przejść na jeden raz przejścia przy Al. Pokoju, przy planowanym przystanku tramwajowym, a kiedyś się dało bez problemu.
- Kamil Ociepa
- Członek CKMKM
- Posty: 507
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Co do uwag, to gdy tramwaj skręca z Al. Niepodległości na TnB,to piesi idący:
- z Jagiellońskiej w kierunku al. Pokoju,
- od A-Dong'a w kierunku przystanku tramwajowego Estakada,
mają czerwone.
Mniej związana z TnB - samochody skręcające z al. Pokoju w DK1
Katowice mają wydzielony (bezkolizyjny) lewoskręt (pod wiaduktem), w tym samym czasie samochody jadące od Jagiellońskiej i skręcające w prawo też na DK1
Katowice mają warunkową strzałkę w prawo, co jest chyba nie zgodne z obowiązującymi przepisami.
Prawdopodobnie spowodowane jest to tym, że samochody skręcające w prawo mają warunkową strzałkę, a piesi mają wtedy czerwone (choć mogliby mieć zielone).
- z Jagiellońskiej w kierunku al. Pokoju,
- od A-Dong'a w kierunku przystanku tramwajowego Estakada,
mają czerwone.
Mniej związana z TnB - samochody skręcające z al. Pokoju w DK1


Krystian Kukuła pisze:Uwaga niekoniecznie związana z TnB, ale jest za krótkie zielone dla pieszych na pierwszym przejściu dla pieszych jadąc DK1 od centrum w stronę Katowic. Przez około 30-40 sekund i piesi i samochody mają czerwone światło. Po za tym nie da się przejść na jeden raz przejścia przy Al. Pokoju, przy planowanym przystanku tramwajowym, a kiedyś się dało bez problemu.
Prawdopodobnie spowodowane jest to tym, że samochody skręcające w prawo mają warunkową strzałkę, a piesi mają wtedy czerwone (choć mogliby mieć zielone).
-
- Członek CKMKM
- Posty: 2001
- Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
- Status: Offline
- Marcin Biś
- Posty: 339
- Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Panowie dzisiaj mamy święto. Mianowicie równo rok temu 18 maja 2012 roku na linię tramwajową nr 3 wyjechał pierwszy tramwaj.
-
- Posty: 497
- Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Marcin Biś pisze:Panowie dzisiaj mamy święto. Mianowicie równo rok temu 18 maja 2012 roku na linię tramwajową nr 3 wyjechał pierwszy tramwaj.
Marcinie a gdzie tort że świecą



- Krzysztof Basiukiewicz
- Członek CKMKM
- Posty: 1041
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Zgodnie z zapowiedziami MZDiT ,poprawiono sygnalizację świetlna dla tramwajów, czas oczekiwania znacznie się skrócił. Przeniesiona została również detekcja w rejonie przystanku PZU koło Sezamu kierunek Fieldorfa. Tramwaje są wykrywane już na przystanku.
Jak już wcześniej było wspominane zniknęły światła dla tramwajów na ulicy Orkana przy szkole.
Czy w związku z tym iż zniknęły pewne przeszkody czasowe można myśleć o weryfikacji czasów przejazdów. Oczywiście chodzi o przyspieszenie.
Jak już wcześniej było wspominane zniknęły światła dla tramwajów na ulicy Orkana przy szkole.
Czy w związku z tym iż zniknęły pewne przeszkody czasowe można myśleć o weryfikacji czasów przejazdów. Oczywiście chodzi o przyspieszenie.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
A róg Jesienna/11 Listopada - czy będzie poprawiana sygnalizacja?
- Marcin Biś
- Posty: 339
- Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Tak działają światła przy Orkana- Szkoła. Czy w tym mieście naprawdę wszystko jest takie trudne do zrobienia
https://www.facebook.com/photo.php?v=186537131506051
Jeśli chodzi światła przy PZU to teraz tramwaj ?łapany ? jest jak podjeżdża na przystanek. Jednak zanim ruszy znów ma pozioma belkę i ponownie musi czekać na swoją kolej.

https://www.facebook.com/photo.php?v=186537131506051
Jeśli chodzi światła przy PZU to teraz tramwaj ?łapany ? jest jak podjeżdża na przystanek. Jednak zanim ruszy znów ma pozioma belkę i ponownie musi czekać na swoją kolej.
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Od zmiany nie byłem tam jako pieszy, a jako kierowca raz i przejechałem w obie strony światła.
Kierowcom też tak miga światło? Jak jechałem autem, to fajnie mnie chwyciło i nie stałem bezsensownie na światłach kiedy nie było tam pieszych.
Kierowcom też tak miga światło? Jak jechałem autem, to fajnie mnie chwyciło i nie stałem bezsensownie na światłach kiedy nie było tam pieszych.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Marcin Biś pisze:Jeśli chodzi światła przy PZU to teraz tramwaj ?łapany ? jest jak podjeżdża na przystanek. Jednak zanim ruszy znów ma pozioma belkę i ponownie musi czekać na swoją kolej.
Powody mog być dwa:
1. Za kótki czas od wyłapania tramwaju do wyświetlenia pionowej kreski
2. Motorniczowie jeszcze się nie zorientowali / nauczyli korzystać z przeprogramowanej sygnalizacji. Pamietam, jak zaraz po otwarciu TnB mieli kłopoty by ruszyć na czas z przystanku Estakada w stronę Błeszna. I w rezultacie cały cykl tracili. Potem wyczuli o co chodzi... Jak znam życie, pewnie nikt nie instruował motorniczych jak mają się zachowywać na przeprogramowanych światłach przy PZU
- Marcin Biś
- Posty: 339
- Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
@Szymonie Kierowcy mają cały czas czerwone światło.
@Tomasz To nie jest winna motorniczych bo światła są zaprojektowane tak jak na skrzyżowaniu ulicy Orkana i Jagiellońskiej i po prostu nie mają szans przejechać na pierwszym cyklu.
PS. Jeśli ktoś niema fejsa rzucam link do filmiku z youtuba http://www.youtube.com/watch?v=u9MKKL-Bdus&feature=youtu.be
@Tomasz To nie jest winna motorniczych bo światła są zaprojektowane tak jak na skrzyżowaniu ulicy Orkana i Jagiellońskiej i po prostu nie mają szans przejechać na pierwszym cyklu.
PS. Jeśli ktoś niema fejsa rzucam link do filmiku z youtuba http://www.youtube.com/watch?v=u9MKKL-Bdus&feature=youtu.be
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21384
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
...a poinformowałeś Marcinie kogoś z MZDiT o tak działąjacych światłach ? 

- Marcin Biś
- Posty: 339
- Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Ja to zaobserwowałeś dzisiaj po godzinie 12:00 i nie miałem jeszcze czasu MZDiT o tym fakcie poinformować. Po południu wyślę do nich maila z filmikiem i moimi spostrzeżeniami. Chyba, że zamiast mnie jakaś organizacja do nich maila napisze... 

- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Ale ja bym się nie zgodził co do świateł przy skręcie w Orkana. Od czasu do czasu korzystam z linii 3 i wysiadam na przyst. BUKOWA. Tramwaj NIGDY nie stracił pionowej belki.
- Marcin Biś
- Posty: 339
- Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Januszu to musisz mieć niesamowite szczęście bo ja jeżdżę codziennie i tramwaj niemal zawsze czekać drugi raz na pionową belkę, zwłaszcza w kierunku Fieldorfa.
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
A nie nie - ja mówię o kierunku Stadion Raków
-
- Posty: 497
- Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.
Czy to w kierunku Stary Raków czy w kierunku Fieldorfa prawie zawsze tramwaj czeka na drugą fazę, czyli aż drugi raz zaświeci się pionowa belka
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Na skrzyżowaniu Jagiellońskiej i Orkana faza dla tramwajów jest celowo powtarzana (wcześniej był problem i zdarzało się nawet cofanie składem i ponowny najazdna radar). Nic więcej, póki co, zrobić się nie da, bo zastosowano tam detekcję radarową.
Skrzyżowanie 11 Listopada i Jesiennej - światła mają być naprawione / wymienione w ramach gwarancji. Postępowanie reklamacyjne w toku. Po upływie karencji nienaruszalności, światla te zostaną całkiem zlikwidowane, jak przy szkole, na Orkana
Skrzyżowanie 11 Listopada i Jesiennej - światła mają być naprawione / wymienione w ramach gwarancji. Postępowanie reklamacyjne w toku. Po upływie karencji nienaruszalności, światla te zostaną całkiem zlikwidowane, jak przy szkole, na Orkana
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Spojrzałem na światła:
1.
Sezam. Mamy tu do czynienia, jak wiadomo, z niefortunnym oddaleniem peronu od przejścia a co za tym idzie - tramwaju stojącego na przystanku od sygnalizatora.
Ponieważ ?zielone? światło dla tramwaju świeci się bardzo krótko, motorniczy musi mieć refleks. Zważywszy, że startuje nie spod sygnalizatora lecz z trochę oddalonego przystanku - najlepiej by było, gdyby ruszał chwilę przed zapaleniem się ?zielonego? światła. Ponieważ nie ma (jak dla motorniczych we Wrocławiu) zegara odliczającego czas do ?zielonego? światła, motorniczym nie pozostaje nic innego jak zorientować się w specyfice pracy sygnalizacji świetlnej. Nie jest to trudne i część z nich już tak robi: gdy zgaśnie zielone światło dla samochodów skręcających z Jagiellońskiej w Niepodległości, to już ruszają wiedząc, że zaraz dostaną pionową pałkę. Inni ruszają z refleksem, gdy tylko zapali się ?zielone? - i zdążą przejechać. Ale są też tacy, którzy się zagapiają i wtedy muszą czekać na kolejny cykl.
Reasumując: wszystko się tu ułoży wraz z nabieraniem doświadczenia przez motorniczych
2.
Orkana-szkoła . Wreszcie jest normalnie, gdy chodzi o tramwaje-autobusy. Z tym, że gdy dziś tam byłem, jedno z migających świateł z symbolem tramwaju wysiadło...
Natomiast sygnalizacje na jezdniach są zaprogramowane tak, by w stanie czuwania (brak chętnych do przejścia / przejechania) wszyscy mieli czerwone. Podobnie jest na paru innych skrzyżowaniach i ma to sens: kierowca widząc z dala zielone światło ma tendencję do przyspieszania i łamania przepisów. Gdy widzi czerwone jedzie normalnie - ale zanim dojedzie powinien dostać zielony sygnał i płynnie przejechać. I w większości przypadków tak na Orkana jest.
Sytuacja sfilmowana (parę postów wyżej) to zapewne efekt jakieś awarii, pewnie zablokował się przycisk dla pieszych.
PS Tych świateł w ogóle mogłoby tu nie być - gdyby zastosowano tzw. wyniesione przejście co zmuszałoby kierowców do przejazdu przez pasy z niewielką prędkością. No ale stało się, mamy światła - i być muszą ze względu na szkołę
1.
Sezam. Mamy tu do czynienia, jak wiadomo, z niefortunnym oddaleniem peronu od przejścia a co za tym idzie - tramwaju stojącego na przystanku od sygnalizatora.
Ponieważ ?zielone? światło dla tramwaju świeci się bardzo krótko, motorniczy musi mieć refleks. Zważywszy, że startuje nie spod sygnalizatora lecz z trochę oddalonego przystanku - najlepiej by było, gdyby ruszał chwilę przed zapaleniem się ?zielonego? światła. Ponieważ nie ma (jak dla motorniczych we Wrocławiu) zegara odliczającego czas do ?zielonego? światła, motorniczym nie pozostaje nic innego jak zorientować się w specyfice pracy sygnalizacji świetlnej. Nie jest to trudne i część z nich już tak robi: gdy zgaśnie zielone światło dla samochodów skręcających z Jagiellońskiej w Niepodległości, to już ruszają wiedząc, że zaraz dostaną pionową pałkę. Inni ruszają z refleksem, gdy tylko zapali się ?zielone? - i zdążą przejechać. Ale są też tacy, którzy się zagapiają i wtedy muszą czekać na kolejny cykl.
Reasumując: wszystko się tu ułoży wraz z nabieraniem doświadczenia przez motorniczych
2.
Orkana-szkoła . Wreszcie jest normalnie, gdy chodzi o tramwaje-autobusy. Z tym, że gdy dziś tam byłem, jedno z migających świateł z symbolem tramwaju wysiadło...
Natomiast sygnalizacje na jezdniach są zaprogramowane tak, by w stanie czuwania (brak chętnych do przejścia / przejechania) wszyscy mieli czerwone. Podobnie jest na paru innych skrzyżowaniach i ma to sens: kierowca widząc z dala zielone światło ma tendencję do przyspieszania i łamania przepisów. Gdy widzi czerwone jedzie normalnie - ale zanim dojedzie powinien dostać zielony sygnał i płynnie przejechać. I w większości przypadków tak na Orkana jest.
Sytuacja sfilmowana (parę postów wyżej) to zapewne efekt jakieś awarii, pewnie zablokował się przycisk dla pieszych.
PS Tych świateł w ogóle mogłoby tu nie być - gdyby zastosowano tzw. wyniesione przejście co zmuszałoby kierowców do przejazdu przez pasy z niewielką prędkością. No ale stało się, mamy światła - i być muszą ze względu na szkołę
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Oj Michał... A serwisu się nie czyta? 
AKCJA WIATY ? takie będą Rzeczypospolite, jakie? | 9 czerwca 2013

AKCJA WIATY ? takie będą Rzeczypospolite, jakie? | 9 czerwca 2013
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Przyznaję, czasem nie zajrzę 

- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Coś takiego byłoby idealne koło "Kosmosu". A tak jest masakra. Piesi stoją czasem po 2 minuty, a samochody i tak często łamią przepisy (i to podwójnie, bo ci jadący od PCK nierzadko dobrze ponad 50)Tomasz Haładyj pisze:Natomiast sygnalizacje na jezdniach są zaprogramowane tak, by w stanie czuwania (brak chętnych do przejścia / przejechania) wszyscy mieli czerwone. Podobnie jest na paru innych skrzyżowaniach i ma to sens: kierowca widząc z dala zielone światło ma tendencję do przyspieszania i łamania przepisów. Gdy widzi czerwone jedzie normalnie - ale zanim dojedzie powinien dostać zielony sygnał i płynnie przejechać.
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Słuszna uwaga Janusz.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Optymalnym, choć drogim, rozwiązaniem był ITS, który tworzyłby zieloną falę jadącym przepisowe 50 km/h.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Optymalnym tylko w teorii - i mam na to dowód. Codziennie (o ile nie ma pogody rowerowej a ostatnio nie ma) jeżdżę autem ul. Popiełuszki - Szajnowicza. I codziennie widzę taki obrazek: ruszam spod świateł przy komendzie i jadę sobie przepisowo 60 km/h, czyli w zasadzie i tak za szybko. Mimo to wyprzedza mnie 2/3 samochodów pędząc 70-90 km/h. Tyle, że je doganiam przy Obi, gdzie trafiają na czerwone światło. Ja zaś, jadąc 60 km/h płynnie przejeżdżam skrzyżowanie przy Obi.
Dlatego twierdzę, że w polskich warunkach, przy braku kultury kierowców, braku dyscypliny, anarchii na drogach i bezhołowiu - ITS nic nie da. I tak będą pędzić od świateł do świateł ile fabryka dała. No bo dlaczego mają się zachowywać inaczej, skoro dziś - mając zieloną falę w opisanym przeze mnie przypadku - nie korzystają z niej?
Dlatego twierdzę, że w polskich warunkach, przy braku kultury kierowców, braku dyscypliny, anarchii na drogach i bezhołowiu - ITS nic nie da. I tak będą pędzić od świateł do świateł ile fabryka dała. No bo dlaczego mają się zachowywać inaczej, skoro dziś - mając zieloną falę w opisanym przeze mnie przypadku - nie korzystają z niej?
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Żeby zobrazować to bardziej, to podam inny przykład z tego odcinka.
Otóż jeśli mamy już godziny późno popołudniowe albo wręcz wieczór, to autobus linii 16 ruszając z zielonego przy KMP zdąża obsłużyć dwa przystanki (nie mówimy o np. sprzedaży biletów, a o szybkiej wymianie ludzi) i jeszcze załapać się na zielone przy OBI.
Otóż jeśli mamy już godziny późno popołudniowe albo wręcz wieczór, to autobus linii 16 ruszając z zielonego przy KMP zdąża obsłużyć dwa przystanki (nie mówimy o np. sprzedaży biletów, a o szybkiej wymianie ludzi) i jeszcze załapać się na zielone przy OBI.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Z tego smutny wniosek, że w Polsce nie da się rządzić zachowaniami ludzi bez karabinu w jednej i bata w drugiej...
-
- Członek CKMKM
- Posty: 737
- Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Tak wygląda kostka po przestawieniu położenia pętli indukcyjnej na przystanku tramwajowym ESTAKADA:
https://plus.google.com/u/0/photos/1154 ... 3862566001
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/u/0/photos/1154 ... 3862566001
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
Zdjęcia tego nie oddają, ale kostka faktycznie jest ułożona fatalnie.
Najlepiej oddaje ten efekt zdjęcie: https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
Najlepiej oddaje ten efekt zdjęcie: https://plus.google.com/photos/11549512 ... 3741943163
- Tomasz Moszczyński
- Posty: 802
- Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
"Tramwaj na Błeszno" - II kw. 2013 r.
jedynie wedlug mnie jest najzwyczajniej w świecie źle zapiaszczona wzór tej kostki się tak uklada -))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość