Problemy z torowiskiem na TnB

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Mateusz Balt » 26 sierpnia 2014, 09:41

TVP INFO: Piszczące tramwaje.

No to co? Chyba czas na remont torowiska na Bohaterów Katynia. Coś kiedyś chyba Wiktor pisał o smarowaniu szyn i to jedyne rozwiązanie, bo inaczej - o ile coś się z tym ruszy - na Parkitce obrodzi Hibernatusami.

https://www.youtube.com/watch?v=xmL4F5O_MTQ

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 26 sierpnia 2014, 11:45

...moja propozycja - aby iść na rękę mieszkańcom Wrzosowiaka - od 31 sierpnia 2014 roku wycofujemy linię Z3 obsługiwaną "eNką", żeby nie zakłócała ciszy. :P Będzie to przyczynek CKMKM do poprawy jakości wypoczynku okolicznych mieszkańców.
Program nie robi "dobrej prasy" rozwojowi linii tramwajowej w Częstochowie.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 26 sierpnia 2014, 14:37

Dobre... widać, że pan redaktor nie zna się na rzeczy... cytuje... tutaj tramwaj trze o podłoże...

Sprawa była wałkowana, mianowicie tramwaje miały być tylko nowe ze smarowanie (patrz Twist... miało być 10 sztuk), więc raczej by starczyło na obsługę... druga sprawa, o tym, że łuki miały być z innej stali było wiadomo już w trakcie budowy, oraz na spotkaniu w UM, gdzie pani od inwestycji powiedziała, że nie ma potrzeby.

Problem w tym przypadku jest zgoła inny. Wagony 105Na widać to i słychać nawet na małym łuku "piszczą". Normalnie można to naprawić mianowicie, smarować łuki specjalnie do tego przeznaczonym smarem, ewentualnie do wagonów 105Na wbudować smarowniczki. Takie smarowniczki na pewno zainstalowała Łódź bo tez im gdzieś tam skrzypiały, ale przy torowisku. O ile od strony miasta nie byloby problemu o tyle z drugiej strony się nie da bo tory wbudowane są w płyty.
Co do N-ki... można puścić na Raków, ale ja do końca września widziałbym ją na stadionie dlatego, że mamy dofinansowanie na ten odcinek.

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1395
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Adrian Golis » 26 sierpnia 2014, 15:59

Słuchajcie, ludzie nic nie mówią że najgorszy hałas jest w każdą niedziele. Bo jeździ sobie eNka. Ale szczerze mówiąc, to niema co zmieniać planów odnośnie kursowania eNki i już. Dwa lata wytrzymali to i jeszcze 5 niedziel wytrzymają :P

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Mateusz Balt » 26 sierpnia 2014, 17:37

Materiał obejrzałem dokładnie i wydaje się, ze znalazłem prościutkie rozwiązanie jakie zadowoli dwie, a nawet trzy strony. Mieszkańcy bloku przy Bohaterów Katynia podkreślają fakt, ze nie da się tam żyć, a pan dyrektor Sosnowski śpi przy otwartym oknie czego mu zazdroszczą. Mam rozwiązanie! W nocy im nikt Twista nie puści tam więc skoro nie chcą głośnego tramwaju u siebie to my (Zawodzie, Dąbie i Kucelin) ten tramwaj jakiego tak w nocy jak i w dzień nas ongiś nie wiedzieć czemu pozbawiono z chęcią od nich weźmiemy. My chcemy aby nam tramwaj w nocy hałasował, w dzień też więc przy okazji jak nam oddadzą nocne to też dzienne można przywrócić. Ludzie z N0 i tak wysiadają przy estakadzie i idą w stronę alei Pokoju, a z i do Rakowa nierzadko pusty tramwaj jeździ także same plusy będą. Zadowoli sie dwie, a nawet trzy strony więc czemprędzej zgłaszam to radzie dzielnicy jaka od dawien dawna bezskutecznie bije się o nie wiedzieć czemu zabrane nocne, a później też nieprzyzwoicie obcięte dzienne. Koniecznie zasugeruję aby w ppismach do dyr. Madeja i Sosnowskiego wyraźnie podnieśli argument, że na Błesznie tego tramwaju w nocy NIE CHCĄ o czym Panowie mieli (nie) przyjemność sie przekonać. Amen.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 26 sierpnia 2014, 18:03

Mateusz Balt pisze:Materiał obejrzałem dokładnie i wydaje się, ze znalazłem prościutkie rozwiązanie jakie zadowoli dwie, a nawet trzy strony. Mieszkańcy bloku przy Bohaterów Katynia podkreślają fakt, ze nie da się tam żyć, a pan dyrektor Sosnowski śpi przy otwartym oknie czego mu zazdroszczą. Mam rozwiązanie! W nocy im nikt Twista nie puści tam więc skoro nie chcą głośnego tramwaju u siebie to my (Zawodzie, Dąbie i Kucelin) ten tramwaj jakiego tak w nocy jak i w dzień nas ongiś nie wiedzieć czemu pozbawiono z chęcią od nich weźmiemy. My chcemy aby nam tramwaj w nocy hałasował, w dzień też więc przy okazji jak nam oddadzą nocne to też dzienne można przywrócić. Ludzie z N0 i tak wysiadają przy estakadzie i idą w stronę alei Pokoju, a z i do Rakowa nierzadko pusty tramwaj jeździ także same plusy będą. Zadowoli sie dwie, a nawet trzy strony więc czemprędzej zgłaszam to radzie dzielnicy jaka od dawien dawna bezskutecznie bije się o nie wiedzieć czemu zabrane nocne, a później też nieprzyzwoicie obcięte dzienne. Koniecznie zasugeruję aby w ppismach do dyr. Madeja i Sosnowskiego wyraźnie podnieśli argument, że na Błesznie tego tramwaju w nocy NIE CHCĄ o czym Panowie mieli (nie) przyjemność sie przekonać. Amen.
...no i znalazło się "wyjście awaryjne" ! :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 sierpnia 2014, 18:24

Jest też inne rozwiązanie, niech linia N0 będzie obsługiwana autobusami ;) Będzie okazja do reformy linii nocnych i ułożenia ich tras od nowa.

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1395
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Adrian Golis » 26 sierpnia 2014, 18:32

No być może i będzie to jedno z najlepszych rozwiązań dla linii nocnej :)

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Mateusz Balt » 26 sierpnia 2014, 18:46

Otóż to. Pomysły są, zasugerować można. Ja zapewniam w imieniu mieszkańców Dąbia i Sachalina, że zrobimy wszystko aby mieszkańców Bohaterów Katynia uwolnić od tego jakiego hałaśliwego problemu. Najgorsze jest to, ze rada dzielnicy ma wakacje, a tu trzeba atakować na świeżo zanim się ci z Błeszna rozmyślą i jednak będą chcieli tramwaj w nocy pod oknami :)

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Kamiński » 26 sierpnia 2014, 18:48

Michał Grzegorczyk pisze:Jest też inne rozwiązanie, niech linia N0 będzie obsługiwana autobusami ;) Będzie okazja do reformy linii nocnych i ułożenia ich tras od nowa.

Tramwaje nocne niech jednak jezdza tylko ,że na Kucelin .A nocną obsługę Błeszna niech przejmie jakaś linia Autobusowa

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 sierpnia 2014, 18:49

Myślę, że autobusy nocne zamiast tramwajów to najlepsza opcja, można w niektórych miejscach zmienić trasę, zrobić jakieś wjazdy kieszeniowe itd, żeby obsłużyć więcej przystanków i więcej ludzi. Może jedna linia z Rakowa przez Stare Miasto na Parkitkę, a druga z Wrzosowiaka przez Trzech Wieszczów na Północ? ;)

Nie wiem, czy Kucelin jest dość ludny, ale może wreszcie pora zrobić poważną i merytoryczną dyskusję o funkcjonowaniu linii nocnych i potrzebach mieszkańców. Jeśli nocne będą tylko w weekendy to miasto będzie wciąż zamierać o 22:00.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Kamiński » 26 sierpnia 2014, 18:51

Widzisz ja korzystam z N0 i za nic nie zgadzam się na jej likwidacje bo komuś hałasuje .Tak jak zasugerował Mateusz puścić ją tam gdzie ludzie przyjmą ją z pocałowaniem ręki

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6699
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 26 sierpnia 2014, 19:00

Zanim ktoś powie coś o nocnym N0 !! niech pojeździ tą linią i wtedy dyskutować gdzie i co ulepszyć.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Najman » 26 sierpnia 2014, 19:13

Haha żarty żartami, ale tak na poważnie. Jak idą prace nad smarowniczkami w 105 ?
Poza tym tramwaje (także Twisty) piszczą również na łuku przy ul.Rakowskiej między wiaduktem, a przystankiem "Rakowska"

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Szymon Kryczka » 26 sierpnia 2014, 20:51

Wczoraj odebrałem parę telefonów od znajomych, którzy obejrzeli ten materiał. Ja do niego właśnie dotarłem, ale po pierwszej minucie nasuwa mi się jedno pytanie. Gdzie jest nasz dobrodziej, Pan Kazimierz Augustyn?

Tak jak pisze Michał Kamiński - również nie zgadzam się na przeniesienie/likwidację N0 - kupiłem mieszkanie przy linii tramwajowej ze względu na szybką i wygodną komunikację.

Napiszę więcej po obejrzeniu materiału.

P.S. Gorące dni/noce przy zamkniętych oknach = chłodniejsza temperatura wewnątrz mieszkania.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 26 sierpnia 2014, 20:54

...zastanawiam się jaka jest proporcja na Wrzosowiaku ludzi zadowolonych do niezadowolonych ?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6699
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 26 sierpnia 2014, 21:11

Budowa nie poddała się jednemu, a linia nie podda się jednemu blokowi !!

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Szymon Kryczka » 26 sierpnia 2014, 21:27

Nie dziwię się mieszkańcom swojej dzielnicy - a nawet moim sąsiadom. Osoby wypowiadające się powiedziały wprost gdzie leży problem. Również uważam, że przejście torowiska z jednej strony ulicy na drugą powinno wpisywać się w skrzyżowanie ul. Bohaterów Katynia z ul. Jesienną. Skręty są za ostre. I mieszkańcy po materiale widać, że to rozumieją.

Zauważcie, że nikt nie narzeka, na nowo nasadzoną zieleń, nowe latarnie, nowe chodniki czy asfalt. Projekt miał błąd/błędy, które nie zostały poprawione, gdy była na to jeszcze szansa. Co próbował powiedzieć Dyrektor Sosnowski - inwestycja była prowadzone przez Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Częstochowa, a koordynatorem inwestycji był Pan Kazimierz Augustyn - czemu nie było Go na tym spotkaniu, aby mógł odpowiedzieć, czemu torowisko nie zostało przeniesione na skrzyżowanie, gdy było to możliwe, czemu torowisko jest zalewane przy przystanku Sportowa itd. Tych pytań można namnożyć wiele, również mam teczkę pełną pism.


Dziwi mnie postawa redaktora
, który (jak to w ostatnich latach ma miejsce w mediach) podkręca sytuację "tu nie da się żyć" itd.

Skoro smarownice są montowane w starych składach - to świetnie! Szyny będą się mniej zużywać i będą mniej hałasować. Niewysokie 0,5 czy też 1 metrowe ekrany akustyczne są do zaakceptowania i nie będą szpetne. Uważam, że smarownice powinny zostać zamontowane w pierwszej kolejności w wagonach, które jeżdżą na linii nocnej.

Ja mając otwarte okna wiem jaki jedzie tramwaj i w którą stronę (Na Raków czy do centrum) - nie ważne czy to dzień czy noc. Ale bardziej przeszkadza mi jeżdżąca winda, niż tramwaj.

Rozwiązaniem na przyszłość, mogą być smarownice torowe: http://www.transportszynowy.pl/torytramsmarownice.php <- tu w przystępny sposób opisano sposób ich działania. Działają niezależnie od typu tramwaju czy jego wyposażenia.

Kończąc, mam nadzieję, że pracownicy MPK szybko uporają się ze smarownicami, a przy felernych łukach powstaną ekrany dźwiękochłonne o wysokości 1 metra.

P.S. Nie widzę powodów, dla których eNka miałaby zmienić kurs w ostatnich tygodniach inicjatywy.

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Jeruszka » 26 sierpnia 2014, 21:44

Jeżeli o mnie chodzi, to się trochę 3 rozczarowałem. Czy dla mnie jest to szybka i wygodna forma komunikacji? Wygodna na pewno (pod warunkiem, że natrafię na Twista, bo dziwnym trafem w wakacje zdarzało mi się codziennie widywać 105Na - dwa Twisty są permanentnie uziemione?), ale czy szybka? Zdarzało się, że na Politechnikę docierałem w 20 minut (dla mnie jest to taki czas, w którym tramwaj, pomimo paru minut zwłoki, jest dla mnie bardziej opłacalny niż auto/19/10), a zdarzało się, że w drugą stronę wracałem prawie pół godziny. Ostatnio tramwaj, jadąc od Estakady w stronę przystanku PZU zatrzymuje się dwa razy - na przystanku, a potem tuż przed wjazdem na skrzyżowanie (Twist blokuje wtedy część przejścia dla pieszych).

Osobną sprawą są awarie na linii tramwajowej. Gdy przez Orkana jeździła 10, to wiedziałem, że co 15 minut powinienem mieć jakiś pojazd. Jeżeli coś się zdarzy na 3, to nie mam zielonego pojęcia czy coś nadjedzie w skończonym czasie. Na stronach przewoźnika i organizatora pusto. Jeżeli zdarzyła się awaria, to nawet do dyspozytora nie byłem w stanie się dodzwonić.

Patrząc na częstotliwości (słowo bardzo śliskie - dla mnie "częstotliwość" to jakieś regularne działania w jednostce czasu, a nie "luki" w rozkładzie w stylu 10), to nie jest lepiej niż było przy 26/27, kiedy jeździły na Orkana. W niedziele odjazdy były co 15 minut, obecnie "trójka" kursuje co 20 minut. W dni robocze takt był 10-cio minutowy (takty 20-sto minutowe na 26 i 27), z tym dodatkowym zastrzeżeniem, że jak (odpukać!!!) coś się przytrafi na linii tramwajowej, to stoją wszystkie tramwaje. Naprawdę elegancko było przez pierwsze dwa dni kursowania na nowej linii (takt w szczycie około 7,5 minuty) - potem spaliła się podstacja, twierdzono, że nie może być za dużo tramwajów w jednym segmencie sieci (dziwnie to wygląda, jak po usunięciu jakiejś awarii na pętlę na Rakowie pędzi tramwaj za tramwajem).

Zalet jest kilka i to one jeszcze mnie pchają w ten szynowy transport. Po pierwsze - Twistami się bardzo przyjemnie jeździ. Po drugie - prują do mojego miejsca docelowego prawie najkrótszą drogą (szkoda tylko, że rozkładowo i tak wolniej niż np. 10). Po trzecie - sam byłem bardzo "na tak" w trakcie budowy i uruchamiania linii, więc tak trochę głupio byłoby kompletnie skreślać.

Przy ewentualnych "ocenach" mojej wypowiedzi proszę mnie tak potraktować: jestem zwykłym szarakiem, który płaci za bilet, by przedostać się z punktu A do punktu B. Nie jest to obecnie na tyle szybka i pewno forma komunikacji, bym uznał samą 3 za moją przyjazną komunikację. Podejrzewam jednak, że w przyszłości transport indywidualny na tyle się zwiększy, że z Twista będę śmigał obok zakorkowanych aut na Niepodległości czy Wolności. Co do pewności, to przydałby się jakiś system powiadamiania o awariach, o którym już pisałem kilka razy.

A na samym końcu, jeżeli chodzi o hałas z torowisk. Przy otwartych oknach potrafię rozpoznać, czy akurat jedzie 105Na, czy Twist, czy (ostatnio) eNKa ;). I tyle - piski nie robią na mnie wrażenia, chociaż może to być wina nieco "miłośniczego" usposobienia do komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 sierpnia 2014, 23:09

Piotrze, dla mnie jasne jest, że powinny stanąć tablice elektroniczne na głównych węzłach w mieście i na całej sieci tramwajowej, a po drugie z racji niemożności utrzymywania taboru zapasowego na wypadek awarii tramwajowej konieczna jest krańcówka awaryjna (a najlepiej ze dwie) (polecam też stronę https://www.facebook.com/petla.awaryjna.czestochowa ;) ).

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 27 sierpnia 2014, 08:59

Piotr Jeruszka pisze:Jeżeli o mnie chodzi, to się trochę 3 rozczarowałem. Czy dla mnie jest to szybka i wygodna forma komunikacji? Wygodna na pewno (pod warunkiem, że natrafię na Twista, bo dziwnym trafem w wakacje zdarzało mi się codziennie widywać 105Na - dwa Twisty są permanentnie uziemione?), ale czy szybka? Zdarzało się, że na Politechnikę docierałem w 20 minut (dla mnie jest to taki czas, w którym tramwaj, pomimo paru minut zwłoki, jest dla mnie bardziej opłacalny niż auto/19/10), a zdarzało się, że w drugą stronę wracałem prawie pół godziny. Ostatnio tramwaj, jadąc od Estakady w stronę przystanku PZU zatrzymuje się dwa razy - na przystanku, a potem tuż przed wjazdem na skrzyżowanie (Twist blokuje wtedy część przejścia dla pieszych).

Osobną sprawą są awarie na linii tramwajowej. Gdy przez Orkana jeździła 10, to wiedziałem, że co 15 minut powinienem mieć jakiś pojazd. Jeżeli coś się zdarzy na 3, to nie mam zielonego pojęcia czy coś nadjedzie w skończonym czasie. Na stronach przewoźnika i organizatora pusto. Jeżeli zdarzyła się awaria, to nawet do dyspozytora nie byłem w stanie się dodzwonić.

Patrząc na częstotliwości (słowo bardzo śliskie - dla mnie "częstotliwość" to jakieś regularne działania w jednostce czasu, a nie "luki" w rozkładzie w stylu 10), to nie jest lepiej niż było przy 26/27, kiedy jeździły na Orkana. W niedziele odjazdy były co 15 minut, obecnie "trójka" kursuje co 20 minut. W dni robocze takt był 10-cio minutowy (takty 20-sto minutowe na 26 i 27), z tym dodatkowym zastrzeżeniem, że jak (odpukać!!!) coś się przytrafi na linii tramwajowej, to stoją wszystkie tramwaje. Naprawdę elegancko było przez pierwsze dwa dni kursowania na nowej linii (takt w szczycie około 7,5 minuty) - potem spaliła się podstacja, twierdzono, że nie może być za dużo tramwajów w jednym segmencie sieci (dziwnie to wygląda, jak po usunięciu jakiejś awarii na pętlę na Rakowie pędzi tramwaj za tramwajem).

Zalet jest kilka i to one jeszcze mnie pchają w ten szynowy transport. Po pierwsze - Twistami się bardzo przyjemnie jeździ. Po drugie - prują do mojego miejsca docelowego prawie najkrótszą drogą (szkoda tylko, że rozkładowo i tak wolniej niż np. 10). Po trzecie - sam byłem bardzo "na tak" w trakcie budowy i uruchamiania linii, więc tak trochę głupio byłoby kompletnie skreślać.

Przy ewentualnych "ocenach" mojej wypowiedzi proszę mnie tak potraktować: jestem zwykłym szarakiem, który płaci za bilet, by przedostać się z punktu A do punktu B. Nie jest to obecnie na tyle szybka i pewno forma komunikacji, bym uznał samą 3 za moją przyjazną komunikację. Podejrzewam jednak, że w przyszłości transport indywidualny na tyle się zwiększy, że z Twista będę śmigał obok zakorkowanych aut na Niepodległości czy Wolności. Co do pewności, to przydałby się jakiś system powiadamiania o awariach, o którym już pisałem kilka razy.

A na samym końcu, jeżeli chodzi o hałas z torowisk. Przy otwartych oknach potrafię rozpoznać, czy akurat jedzie 105Na, czy Twist, czy (ostatnio) eNKa ;). I tyle - piski nie robią na mnie wrażenia, chociaż może to być wina nieco "miłośniczego" usposobienia do komunikacji miejskiej.


Trzeba 10 usunąć aby Ci konkurencji nie robić :P

Ale tak poważnie to że nie ma tablic elektronicznych na całej linii to dla mnie porażka tego projektu, pętla na stadionie z tej kostki jest tak brzydko ułożona, że koli mnie to w oczy. Ale to ja mieszkałem na Żareckiej... kilkanaście metrów od pętli i zawsze marzyłem o tramwaju... a jak się wyprowadziłem to mi tramwaj wybudowali :/
Można coś usprawnić trzeba tylko zebrać wszystkich zainteresowanych (prezes MPK, dyrektor MZDiT, prezydenta miasta, inżyniera ruchu, miłośnicy itd) i wypracować jeden najlepszy model, który będzie wdrażany i pilnowany!!! Bo takich pomysłów jak CKMKM nie ma nikt w mieście (realnych oczywiście).
Z Piotrem się zgadzam, tramwaj musi być konkurencyjny...
P.S. jeżeli moja teściowa jeździ tramwajem to znaczy, że jest dobrze :)

Pamiętajcie jeszcze o jednym co wspomniał Piotr... tramwaj jest konkurencyjny i chwalony wtedy kiedy w miasto się zakorkuje... i nie można przez niego spokojnie przejechać (patrz remont al. Wolności)...

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Jeruszka » 27 sierpnia 2014, 09:32

19 jeżdżę częściej - lepiej ją wywalić ;).

Trzeba podkreślić to, o czym wspomniałeś - jak miasto się zakorkuje (wspomniany remont al. Wolności, zmiany przy węźle DK1/Jana Pawła II, co powoduje korkowanie się tej drugiej), to tramwaj elegancko śmiga. I zamiast jechać autem z Tysiąclecia do Al. NMP nawet kilkadziesiąt minut, to tramwajem jest to kwestia kilku minut.

Szkoda, że cały czas brakuje mi czasu na napisanie jakiegoś Społecznego Systemu Informacji Pasażerskiej, za który zabieram się od dwóch lat...

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 998
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torowisk - 2014

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 27 sierpnia 2014, 11:24

Z materiału można wywnioskować że mieszkanie w tym bloku to koszmar. Trzeba sprzątać trzy razy dziennie mieszkanie , dzieci budzą się z lękami w nocy , piwo psuje się w sklepie a krowy nie chcą dawać mleka... Padają tam zaproszenia do zamieszkania tam przez miesiąc, ja podejmuje takie wyzwanie chętnie tam zamieszkam ponownie ponieważ spędziłem w tym bloku ponad 27 lat . A od siebie oferuje mieszkanie w "cichej okolicy" z oknami na trasę DK1 oraz estakadę. W nocy jest całkiem fajnie, samochody zwykle nie jeżdżą między godzina 2 a 3 a wtedy przypada ten najzdrowszy sen.

Co do samego programu to bardzo zirytował mnie jego prowadzący. Zapytam może trochę przewrotnie po co zaproszono Panów : Prezesa Roberta Madeja (MPK) oraz Dyrektora Stanisława Sosnowskiego (MZDiT) skoro nie dano im się spokojnie wypowiedzieć. Dla mnie to nie jest rzetelne dziennikarstwo ale tania sensacja.

Nie mogę zaprzeczyć iż problemu w ogóle nie ma, ale czy jest aż tak źle??
Prawda jest też taka że można było niewielkim kosztem w stosunku do całej inwestycji uniknąć takich sytuacji poprzez wstawienie smarownic torowych oraz zastosowania szyn o innych parametrach materiałowych. Projektant również nie stanął na wysokości zadania.
Teraz to kukułcze jajo podrzucono MPK oraz MZDiT.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 27 sierpnia 2014, 15:09

...no cóż, doraźnym wyjście, aby mieszkańcy WRZOSOWIAKA mogli spokojnie i bezstresowo spać w nocy jest wycofanie linii nocnej N0 z tego rejonu i przeniesienie jej na pętlę RAKÓW PKP. A Wrzosowiak dostanie pojazdy ogumione.

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Mateusz Balt » 27 sierpnia 2014, 15:42

Jestem za. Stosowne kroki już zostały poczynione. Nie można zasypywać gruszek w popiele :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 sierpnia 2014, 16:11

Tylko to ma być linia nocna autobusowa tylko w weekendy. Dlaczego niby ta część miasta miałaby być uprzywilejowana?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 27 sierpnia 2014, 16:21

...oczywiście !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2014, 20:17

Moim zdaniem na Wrzosowiaku powinna być linia nocna autobusowa każdej nocy, a tramwaj niech jedzie na Raków PKP. Pytanie tylko, dokąd skierować tę nocną autobusową, bo kończenie jej na estakadzie będzie dla ludzi uciążliwością, a puszczczanie jej do Fieldorfa razem z tramwajem byłoby zbędną rozrzutnością...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 sierpnia 2014, 20:50

Łukasz Szkurłat pisze:Tylko to ma być linia nocna autobusowa tylko w weekendy. Dlaczego niby ta część miasta miałaby być uprzywilejowana?

Ale dlaczego tylko w weekendy? i o co chodzi z tym uprzywilejowaniem?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2014, 21:00

Linia z Wrzosowiaka powinna być co noc i powinna biec do jakiejś ludnej dzielnicy, ale nie na Fieldorfa. A inne linie mogą być weekendowe. Zresztą już czas przedyskutować układ linii nocnych i dopasować trasy oraz terminy kursowania do rzeczywistych potrzeb.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5214
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Patryk Hartman » 27 sierpnia 2014, 21:04

Michał Grzegorczyk pisze:Moim zdaniem na Wrzosowiaku powinna być linia nocna autobusowa każdej nocy, a tramwaj niech jedzie na Raków PKP. Pytanie tylko, dokąd skierować tę nocną autobusową, bo kończenie jej na estakadzie będzie dla ludzi uciążliwością, a puszczczanie jej do Fieldorfa razem z tramwajem byłoby zbędną rozrzutnością...

A może coś takiego w postaci linii okrężnej? Taka moja luźna propozycja.

Dw. PKP - odjazd 0:10
II al. NMP 0:12
Katedralna 0:13
Mielczarskiego 0:15
Mała 0:16
Stroma 0:18
Pusta 0:19
Estakada 0:20
PZU 0:21
Kasztanowa 0:22
Bukowa 0:23
Orkana-Szkoła 0:24
Wrzosowiak 0:25
Sportowa 0:26
Jesienna 0:27
Jesienna-Szkoła 0:28
Boh. Katynia 0:29
Rakowska 0:31
Mireckiego 0:32
Okrzei 0:33
Estakada 0:34
Pusta 0:35
Stroma 0:36
Krakowska 0:38
Kanał Kohna 0:39
Galeria Jurajska 0:40
Stary Rynek 0:42
Garibaldiego 0:43
Filharmonia 0:44
II al. NMP 0:45
D.H. Centrum 0:46
Dw. PKP - przyjazd 0:48

przerwa - 22 minuty

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 27 sierpnia 2014, 21:07

Twoja trasa liczy pewnie z 18 km... jest tylko pytanie, skąd na to brać pieniądze ? W tej chwili przedłużenie linii 92 kosztuje MZDiT dodatkowe 110 tys. zł. Ciekawe skąd je wezmą ? :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 sierpnia 2014, 21:19

O! Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Już zaczyna się lament o nocki, chociaż jeszcze żadna oficjalna decyzja nie zapadła. :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2014, 22:17

Nie lament tylko dyskusja o kierunkach i celach itp :P :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 sierpnia 2014, 23:10

Michał Grzegorczyk pisze:Linia z Wrzosowiaka powinna być co noc i powinna biec do jakiejś ludnej dzielnicy, ale nie na Fieldorfa.

Zgadzam się. Z racji tego, że byłaby to linia autobusowa bynajmniej nie musi biec wzdłuż torów tramwajowych. O ile N1 oraz N2 powinny pozostać bez zmian, tak np. N3 mogłaby być skrócona do Parkitki (z uwzględnieniem szpitala) lub ewentualnie przedłużona na Grabówkę bez uwzględniania Kawodrzy (na okres próbny. Po dwumiesięcznym badaniu mogłaby zapaść decyzja, czy na Grabówkę podróżuje więcej pasażerów niż na Kawodrzę. Jeśli tak, to pozostawić autobus na Grabówce).
N4 należy podzielić na dwie linie:
- pierwsza część to obecna N4 kursująca od Śródmieścia przez Zawodzie, Dąbie i z powrotem do Śródmieścia.
- zaś druga linia to N5 gdzie początek swojego kursu miałaby przy stacji Raków, po czym przez Łukasińskiego, Limanowskiego i dalej trasą linii 3 kursowałaby aż do estakady, gdzie przez al. Wojska Polskiego, Krakowską, Kanał Kohna, Strażacką, Garibaldiego i al. Wolności dojeżdżałaby do dworca głównego PKP jako jedyna autobusowa linia nocna kursująca codziennie z taktem godzinnym co najmniej.

Takie moje luźne przemyślenia. :)

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Jeruszka » 27 sierpnia 2014, 23:21

Piotr Radoliński pisze:Twoja trasa liczy pewnie z 18 km... jest tylko pytanie, skąd na to brać pieniądze ? W tej chwili przedłużenie linii 92 kosztuje MZDiT dodatkowe 110 tys. zł. Ciekawe skąd je wezmą ? :P
Wystarczy, aby straż miejska przeszła się na al. Kościuszki i momentalnie Częstochowa staje się najbogatszym miastem świata :P.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2014, 00:23

Sebastian Wróbel pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Linia z Wrzosowiaka powinna być co noc i powinna biec do jakiejś ludnej dzielnicy, ale nie na Fieldorfa.

Zgadzam się. Z racji tego, że byłaby to linia autobusowa bynajmniej nie musi biec wzdłuż torów tramwajowych. O ile N1 oraz N2 powinny pozostać bez zmian, tak np. N3 mogłaby być skrócona do Parkitki (z uwzględnieniem szpitala) lub ewentualnie przedłużona na Grabówkę bez uwzględniania Kawodrzy (na okres próbny. Po dwumiesięcznym badaniu mogłaby zapaść decyzja, czy na Grabówkę podróżuje więcej pasażerów niż na Kawodrzę. Jeśli tak, to pozostawić autobus na Grabówce).
N4 należy podzielić na dwie linie:
- pierwsza część to obecna N4 kursująca od Śródmieścia przez Zawodzie, Dąbie i z powrotem do Śródmieścia.
- zaś druga linia to N5 gdzie początek swojego kursu miałaby przy stacji Raków, po czym przez Łukasińskiego, Limanowskiego i dalej trasą linii 3 kursowałaby aż do estakady, gdzie przez al. Wojska Polskiego, Krakowską, Kanał Kohna, Strażacką, Garibaldiego i al. Wolności dojeżdżałaby do dworca głównego PKP jako jedyna autobusowa linia nocna kursująca codziennie z taktem godzinnym co najmniej.

Takie moje luźne przemyślenia. :)


A moje takie luźne przemyślenie jest mniej więcej takie jak u ciebie, ale...

Co noc:
N0: tramwaj Fieldorfa - Raków PKP
N3: Parkitka szpital (Szpitalny Oddział Ratunkowy!) - II Aleja - Krakowska - Wojska Polskiego - Jagiellońska - Orkana - Jesienna - Stadion Raków

Weekendy:
N0: tramwaj Fieldorfa - Raków PKP
N1: II Aleja - Dźbów
N2: Dworzec Główny - II Aleja - Wyczerpy osiedle
N3: Lisiniec (przyst. Łęczycka) - Parkitka szpital - II Aleja - Krakowska - Wojska Polskiego - Jagiellońska - Orkana - Jesienna - Stadion Raków
N4: Dworzec Główny - II Aleja - Zawodzie
N5: II Aleja - Kawodrza Górna

Przy okazji można zbadać napełnienie w N5 i jeśli będzie niewystarczające to linię skasować.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Najman » 28 sierpnia 2014, 00:31

Dlaczego trzy dzielnice mają zostać pozbawione tramwaju nocnego ze względu na kilkanaście osób?! To jest niedorzeczne! Jako mieszkaniec WRZOSOWIAKA sprzeciwiam się usunięciu nocnych kursów tramwajowych.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2014, 06:57

Łukasz Najman pisze:Dlaczego trzy dzielnice mają zostać pozbawione tramwaju nocnego ze względu na kilkanaście osób?! To jest niedorzeczne! Jako mieszkaniec WRZOSOWIAKA sprzeciwiam się usunięciu nocnych kursów tramwajowych.
...i odpowiedź
Łukasz Szkurłat pisze:O! Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Już zaczyna się lament o nocki, chociaż jeszcze żadna oficjalna decyzja nie zapadła. :D
...może po prostu niech mieszkańcy WRZOSOWIAKA dogadają się między sobą ? Czego włąściwie chcą ? :P

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Mateusz Balt » 28 sierpnia 2014, 10:53

To już jest wasz wewnętrzny problem. Tamci zwołali telewizję i wszystkich świętych więc chyba najprościej będzie wyjaśnić między sobą, nie? Macie dobrą radę dzielnicy, ogarnięci ludzie w niej są - zebrać się, dyskutować. A jeżeli Wrzosowiak i Błeszno zostanie z autobusami nocnymi to do kogo pretensje? Adres bloku znacie. Dyskusja jest potrzebna, ale nie tylko między nami. Wypowiedzieć się powinien organizator, ale oni z reguły się nie wypowiadają więc jeżeli coś będzie się zmieniało to na pewno to dostrzeżemy.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Kamiński » 28 sierpnia 2014, 15:14

Michał Grzegorczyk pisze:N3: Parkitka szpital (Szpitalny Oddział Ratunkowy!) - II Aleja - Krakowska - Wojska Polskiego - Jagiellońska - Orkana - Jesienna - Stadion Raków

Ktoś kto będzie potrzebował dostać się na SOR nie pojedzie tam autobusem ,po drugie już po 22 do przystanku Parkitka Szpital praktycznie nikt nie jezdzi ,a wy chcecie tam nocny puszczać ...PARANOJA...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 28 sierpnia 2014, 15:35

Michał Kamiński pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:N3: Parkitka szpital (Szpitalny Oddział Ratunkowy!) - II Aleja - Krakowska - Wojska Polskiego - Jagiellońska - Orkana - Jesienna - Stadion Raków

Ktoś kto będzie potrzebował dostać się na SOR nie pojedzie tam autobusem ,po drugie już po 22 do przystanku Parkitka Szpital praktycznie nikt nie jezdzi ,a wy chcecie tam nocny puszczać ...PARANOJA...

Ale co tu dużo pisać Michał. Te plany tworzą jacyś obłąkani miłośnicy, co nigdy N3 nie jechali, a chcą najlepszą linię nocną "reformować". Chyba o sarenkach pomyśleli, co może w nocy się skuszą i lasek, albo pastwisko zmienią, bądź też jakiś borsuk zaplanuje zmianę nory.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2014, 15:39

...ja powiem tak, skasuje się tramwaj nocny na Raków Stadion (przezruci się na Raków PKP), wpuści się "zreformowane" N4 (z jazdą przez cały tydzień) i będzie git. :P Część mieszkańców WRZOSOWIAKA będzie miała polepszone warunki... odpoczynku w nocy. :)

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Mateusz Balt » 28 sierpnia 2014, 16:33

No to jak już o tym gdzie się jeździ, a gdzie nie to trudno nie zauważyć pielgrzymek kilkunastu osób z przystanku Estakada w stronę alei Pokoju i jednostek jakie zostają w tramwaju. Licytować sie tak możemy bez końca, ale w tym przypadku takie są fakty. Za ten pusty tramwaj jaki tam kursuje (rozumiem, ze kilka osób stąd nim jeździ i jest im jak woda rybie potrzebny) trzeba płacić prawdziwymi pieniędzmi, a nie talarami z Eurobiznesu. Organizator jak będzie chciał to raz dwa ustali czy to prawda czy nie te pielgrzymki z Estakady i puste wagony dalej i jakoś dziwnie jestem spokojny, ze mieszkańcom Bohaterów Katynia 52 niebawem podarujemy kojący, zdrowy sen przy otwartych oknach.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 28 sierpnia 2014, 16:51

A jakiż to zresztą problem dla młodego osobnika dojść z tramwaju z Estakady na Błeszno? Toż to prawie dystans na spicie piwa.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2014, 16:57

Łukasz Szkurłat pisze:A jakiż to zresztą problem dla młodego osobnika dojść z tramwaju z Estakady na Błeszno? Toż to prawie dystans na spicie piwa.
.....mo powiedzmy takiego troszkę większego... z "Bied..ki" (568 ml) :)

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Najman » 28 sierpnia 2014, 16:57

Mateusz Balt pisze:Jestem za. Stosowne kroki już zostały poczynione. Nie można zasypywać gruszek w popiele :)
Mateusz Balt pisze:To już jest wasz wewnętrzny problem. Tamci zwołali telewizję i wszystkich świętych więc chyba najprościej będzie wyjaśnić między sobą, nie? Macie dobrą radę dzielnicy, ogarnięci ludzie w niej są - zebrać się, dyskutować. A jeżeli Wrzosowiak i Błeszno zostanie z autobusami nocnymi to do kogo pretensje? Adres bloku znacie.
Mateusz Balt pisze:Organizator jak będzie chciał to raz dwa ustali czy to prawda czy nie te pielgrzymki z Estakady i puste wagony dalej i jakoś dziwnie jestem spokojny, ze mieszkańcom Bohaterów Katynia 52 niebawem podarujemy kojący, zdrowy sen przy otwartych oknach.

Widzę że masz jakiś problem zdrowotny Mateuszu. Albo po prostu sam nie wiesz czego chcesz. Najpierw pomyśl, potem pisz. Nie rób z tego forum śmietnika.

Łukasz, proszę nie trollować :D

Jakub Siadlak
Posty: 278
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Jakub Siadlak » 28 sierpnia 2014, 17:35

Nie no super,przez lamenty mieszkańców dwóch klatek w jednym bloku,niektórzy mają od razu wizje likwidacji nocnego TnB. Typowo polska paranoja. A jak mieszkańcy Piłsudskiego zaprotestują przeciw hałasowi pociągów,to zamkniemy dworzec główny??? Trzeba postawić ekrany dźwiękochłonne[oczywiście o wys.do 1m] i po problemie,a nie od razu pozbawiać nocnego transportu mieszkańców części Rakowa,Wrzosowiaka i Błeszna!!!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2014, 17:56

Jakub Siadlak pisze:Nie no super,przez lamenty mieszkańców dwóch klatek w jednym bloku,niektórzy mają od razu wizje likwidacji nocnego TnB. Typowo polska paranoja. A jak mieszkańcy Piłsudskiego zaprotestują przeciw hałasowi pociągów,to zamkniemy dworzec główny??? Trzeba postawić ekrany dźwiękochłonne[oczywiście o wys.do 1m] i po problemie,a nie od razu pozbawiać nocnego transportu mieszkańców części Rakowa,Wrzosowiaka i Błeszna!!!
...Jakubie, ale taka jest prawda, sytuację trzeba rozwiązać. Pisałem już, że być może można to załatwić "miedzy blokami" a może po prostu trzeba pisać pisma o to, że tramwaj jest potrzebny. Liczy się chyba dobro ogółu (dzielnicy) a nie jednostki (bloku) !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2014, 18:27

Łukasz Najman pisze:Dlaczego trzy dzielnice mają zostać pozbawione tramwaju nocnego ze względu na kilkanaście osób?! To jest niedorzeczne! Jako mieszkaniec WRZOSOWIAKA sprzeciwiam się usunięciu nocnych kursów tramwajowych.

A zadam trudne pytanie... Czy robi ci różnicę, czy co noc będziesz miał tramwaj czy autobus?

Piotr Radoliński pisze:...ja powiem tak, skasuje się tramwaj nocny na Raków Stadion (przezruci się na Raków PKP), wpuści się "zreformowane" N4 (z jazdą przez cały tydzień) i będzie git. :P Część mieszkańców WRZOSOWIAKA będzie miała polepszone warunki... odpoczynku w nocy. :)

O, właśnie ;)

W ogóle nie specjalnie rozumiem całą tę awantur(k)ę. Na początek powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jaka jest frekwencja w nocnych kursach, dokąd ci ludzie jeżdżą, a potem zastanawiać się, czy nie byłoby ekonomiczniej uruchomić conocne autobusy zamiast conocnych tramwajów i po jakich trasach mają jeździć.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość