Likwidują żeberko, odbudowują żeberko

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Likwidują żeberko, odbudowują żeberko

Postautor: Tomasz Haladyj » 11 maja 2011, 10:40

1.
Jechałem ul. Źródlaną i aż się zatrzymałem: zlikwidowali żeberko (ślepy tor) przy bazie torowców czyli między biurowcem MPK a ul. Źródlaną. Kiedyś pod wiatą stacjonowała tu podbijarka, teraz wiaty nie ma a podbijarka stoi na innym ślepym torze (wraz z dwoma pługami) przy wjeździe na teren zajezdni autobusowej.
W miejscu zlikwidowanego toru teren splantowano i podwyższono, więc nie widać, czy szyny wyjęto, czy je zasypano. Zwrotnica pozostała. Tudzież sieć trakcyjna.
2.
Za to wszystko wskazuje, że odbudowują tor nr 12 (slepy) na placu postojowym, czyli ten sąsiadujący z zajezdnią autobusową, który zdemontowano dawno temu gdy kopano jakiś ciepłociąg.
3.
Na pętli przy dworcu Raków zaczęli coś grzebać - wygląda to tak, jakby chcieli odbudowac wjazd na zewnętrzne kółko na pętli (dziś tramwaje korzystają z wewnetrznego). Ale pewności czy o to chodzi nie ma

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 maja 2011, 13:37

Tomasz Haładyj pisze:Na pętli przy dworcu Raków zaczęli coś grzebać - wygląda to tak, jakby chcieli odbudowac wjazd na zewnętrzne kółko na pętli (dziś tramwaje korzystają z wewnetrznego). Ale pewności czy o to chodzi nie ma


Ciekawe po co, bo na to, że będzie tam pętla dla kilku różnych linii to się nie zanosi.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 11 maja 2011, 13:38

Tak samo można spytać, dlaczego zlikwidowali żeberko w zajezdni skoro jednocześnie skarżą się, że nie mają miejsca na odstawianie wagonów rozpinanych

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 maja 2011, 13:41

Nie znam topografii zajezdni, ale tam miały być jakieś roboty w związku z przyjazdem nowych tramwajów.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 11 maja 2011, 15:38

No i przecież mają budować nowe zaplecze tramwajowe.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 maja 2011, 15:39

Dlatego mówię, że nie znam topografii zajezdni i nie wiem czy te dwie rzeczy można powiązać :-D .

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 11 maja 2011, 16:31

Likwidowane żeberko jest od strony Źródlanej, a halę do tokarki podtorowej mają wznosić rwnolegle do istniejącej hali. Więc to dwa różne miejsca

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Likwidują żeberko, odbudowują żeberko

Postautor: Wojciech Liberda » 11 maja 2011, 23:09

Tomasz Haładyj pisze:1.
Jechałem ul. Źródlaną i aż się zatrzymałem: zlikwidowali żeberko (ślepy tor) przy bazie torowców czyli między biurowcem MPK a ul. Źródlaną. Kiedyś pod wiatą stacjonowała tu podbijarka, teraz wiaty nie ma a podbijarka stoi na innym ślepym torze (wraz z dwoma pługami) przy wjeździe na teren zajezdni autobusowej.
W miejscu zlikwidowanego toru teren splantowano i podwyższono, więc nie widać, czy szyny wyjęto, czy je zasypano. Zwrotnica pozostała. Tudzież sieć trakcyjna.
Widziałem to i też się zdziwiłem tym bardziej, że zostawili zwrotnice (gdzie tu logika)

2.
Za to wszystko wskazuje, że odbudowują tor nr 12 (slepy) na placu postojowym, czyli ten sąsiadujący z zajezdnią autobusową, który zdemontowano dawno temu gdy kopano jakiś ciepłociąg.
Tu robią już od jakiegoś czasu...
3.
Na pętli przy dworcu Raków zaczęli coś grzebać - wygląda to tak, jakby chcieli odbudowac wjazd na zewnętrzne kółko na pętli (dziś tramwaje korzystają z wewnetrznego). Ale pewności czy o to chodzi nie ma

Co do pętli to już rok temu słyszałem, że mają odbudować tor na Rakowie i dodatkowo wybudować na Fieldorfa. Bardziej bym obstawiał, że nowe tramwaje które za rok przyjadą muszą gdzieś wjechać, obecnie wygląda to tak... http://www.czgk.pl/details.php?image_id=1101, ale nikt nie wyklucza, że PLK zlikwiduje w ostatnie chwili tor, bo stwierdzi, że od 1991 roku nikt go nie używa :P

Co do drugich torów na pętlach, przypomnę, że na Kucelinie kiedyś też nie dało się wjechać na tor wewnętrzny, ale sami wpadli na ten pomysł i go udrożnili...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 maja 2011, 23:21

Wojciech Liberda pisze:nowe tramwaje które za rok przyjadą muszą gdzieś wjechać


Transportuje się je raczej na ciężarówkach...

Paweł Szubert
Posty: 193
Rejestracja: 05 maja 2009, 10:32
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Paweł Szubert » 12 maja 2011, 18:45

A tu trochę fotek z tamtego roku z zaprezentowanym łącznikiem: https://picasaweb.google.com/pawel.pbm/Tramwaje#

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 12 maja 2011, 22:06

Garro pisze:
Wojciech Liberda pisze:nowe tramwaje które za rok przyjadą muszą gdzieś wjechać


Transportuje się je raczej na ciężarówkach...


Kto Ci tak powiedział? W Szczecinie Swingi przyjechały koleją, a potem pchali jest stonką SM42 :P:P:P

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 12 maja 2011, 23:59

To wyjątek, w Poznaniu normalnie TIR-ami i wg mnie to jest rozsądne,...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 maja 2011, 00:13

Wrocław tak samo, Warszawa też...

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 maja 2011, 11:39

1. W Pesie jest rozbudowany układ torowy, więc bez problemu załadują tramwaj na wagon kolejowy. U nas też jest możliwośc rozładunku (na Rakowie). Jaką drogę wybiorą, samochodową czy kolejową - zależeć będzie chyba wyłącznie od kosztów.
2. Andrzej zeznał, że przywieźli właśnie zwrotnicę na Stary Raków.
3. Drugi tor na pętli na Północy bardzo by się przydał. Zresztą miejsce jest, bo nadsypali przez ostatnie lata teren pętli. Mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:
Załączniki
Polnoc_2tor.JPG

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 maja 2011, 12:33

Rafał Lamch pisze:Ja ciągle boleję, że nie przedłużono linii wykorzystując przygotowany pod to z takim rozmachem teren. Komuna padła w nieodpowiednim momencie.


Najpierw to by się musiała wygrzebać z kryzysu gospodarczego. Ale fakt, że szkoda.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 maja 2011, 12:48

Jak wiecie, wadą częstochowskiego systemu tramwajowego jest jego sztywność, tzn. z powodu braku toru odstawczego czy pętli w centrum każda awaria czy roboty między zajezdnią a Północą powodują kompletny paraliż na całej trasie. Od lat mówi się o pętli przy Węglobloku - i jest ona konieczna, ale nie rozwiąze wszystkich problemów. Otóż, gdy coś się dzieje na północ od Alej to tramwaje z Rakowa/Błeszna i tak nie dowiozłyby ludzi do ścisłego centrum a tylko do PKS-u.

Niezależnie więc od pętli na Węglobloku przydałaby się możliwość zawracania w rejonie Alej. Miejsca na pętlę tu nie ma, ale...
Można wybudować trójkąt manewrowy - rozwiązanie na pewno mniej praktyczne, ale przecież chodzi o sytuacje awaryjne. Trójkąty w Polsce to rzadkość, ale jednak są stosowane liniowo (Grudziądz-dworzec, Sosnowiec-Okrzei) albo awaryjnie (Kraków-dworzec Płaszów).
Ten trójkąt widziałbym przy Megasamie. Na mapce niebieskawym kolorem zaznaczyłem peron dla tramwajów odjeżdżających na Raków, gdyby zamknięty został odcinek Aleje - Północ. Z kolei przy czasowym zamknięciu odcinka centrum-zajezdnia, tramwaje mogłyby jeździć z Alej na Północ (wtedy trójkąt służyłby do manewrów bo i tak przystanek odjazdowy znajdowałby się przy Megasamie).
Załączniki
Magasam-trojkat.JPG

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 maja 2011, 13:20

Tomasz Haładyj pisze:3. Drugi tor na pętli na Północy bardzo by się przydał. Zresztą miejsce jest, bo nadsypali przez ostatnie lata teren pętli. Mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:
Tomek, że pozwole sobie sparafrazować jeden z przeprowadzonych chyba przez Ciebie wywiadów:
K.Nabrdalik: wszelki pozyskany gruz zwożony jest na pętlę tramwajową na Północy, bowiem nasyp, na którym jest zlokalizowana, to budowa tymczasowa - linia miała być wydłużana na Wyczerpy, więc się rozsypuje, stąd potrzeba jego umacniania.
Garro pisze:Najpierw to by się musiała wygrzebać z kryzysu gospodarczego
Wystarczyło otworzyć granice dla towarów z zewnątrz, ale w ograniczonych ilościach, żeby towar z zewnątrz zapełniał lukę niezapełnianą przez niewydolnych polskich producentów
Tomasz Haładyj pisze:Ten trójkąt widziałbym przy Megasamie
Pomysł dobry, ale teren prywatny

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 maja 2011, 13:33

Dominik Wójcik pisze:omysł dobry, ale teren prywatny


I czy to nie właściel terenu czyli Społem blokował właścicielowie Kwadratów dojazd do zaplecza tą właśnie drogą? To sie skończyło jakąś awanturą, więc pomysł dobry, ale nierealny.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 13 maja 2011, 13:42

Garro, dokładnie tak, ale Społem przegrało sprawę zapraszam na http://czestochowaforum.pl/viewtopic.ph ... 401#113401

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 maja 2011, 14:33

Inwestycje komunikacyjne - a tramwaj jest takową - podlegają tzw. specustawie, czyli wywłaszczenie z automatu a jeśli właściciel nie zgadza się na wyliczone odszkodowanie, to sprawę rozstrzyga sąd. Ale grunt od razu jest w dyspozycji miasta i można budować. Specustawę stosowano przy ul. Kanał Kohna oraz zdaje się przy tramwaju na Błeszno też

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 maja 2011, 14:38

Fotki z okolicy pętli "RAKÓW".

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 13 maja 2011, 15:08

Tomasz Haładyj pisze:Jak wiecie, wadą częstochowskiego systemu tramwajowego jest jego sztywność, tzn. z powodu braku toru odstawczego czy pętli w centrum każda awaria czy roboty między zajezdnią a Północą powodują kompletny paraliż na całej trasie. Od lat mówi się o pętli przy Węglobloku - i jest ona konieczna, ale nie rozwiąze wszystkich problemów. Otóż, gdy coś się dzieje na północ od Alej to tramwaje z Rakowa/Błeszna i tak nie dowiozłyby ludzi do ścisłego centrum a tylko do PKS-u.

Niezależnie więc od pętli na Węglobloku przydałaby się możliwość zawracania w rejonie Alej. Miejsca na pętlę tu nie ma, ale...
Można wybudować trójkąt manewrowy - rozwiązanie na pewno mniej praktyczne, ale przecież chodzi o sytuacje awaryjne. Trójkąty w Polsce to rzadkość, ale jednak są stosowane liniowo (Grudziądz-dworzec, Sosnowiec-Okrzei) albo awaryjnie (Kraków-dworzec Płaszów).
Ten trójkąt widziałbym przy Megasamie. Na mapce niebieskawym kolorem zaznaczyłem peron dla tramwajów odjeżdżających na Raków, gdyby zamknięty został odcinek Aleje - Północ. Z kolei przy czasowym zamknięciu odcinka centrum-zajezdnia, tramwaje mogłyby jeździć z Alej na Północ (wtedy trójkąt służyłby do manewrów bo i tak przystanek odjazdowy znajdowałby się przy Megasamie).


Tomku, a co z wagonami? Przecież nie mamy dwukierunkowych więc jedyną opcją musiałoby być cofanie, to miałeś na myśli?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 maja 2011, 15:11

Wiktor S pisze:Tomku, a co z wagonami? Przecież nie mamy dwukierunkowych więc jedyną opcją musiałoby być cofanie, to miałeś na myśli?
...na pewno to miał Tomek na myśli ! Taka "pętla" istnieje w Zagłębiu (Sosnowiec - Środula ul. Okrzei) - do tego jest jeszcze budka w której stacjonuje pani "z gwizdkiem" i podczas manewru cofania tramwaju ostrzega gwizkiem innych użytkowników drogi !
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%B3jk%C4%85t_torowy
http://kmtm.tram-silesia.pl/kronika/200 ... jki_06.jpg

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 13 maja 2011, 15:21

przód, tył w prawo, przód w lewo przy wyłączonym odcinku północnym, przy południowym odpowiednio

Przemysław Jaskurzyński
Posty: 168
Rejestracja: 18 listopada 2010, 12:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Przemysław Jaskurzyński » 13 maja 2011, 16:08

Co wy tam tworzycie - tory odstawcze, trójkąty - u nas system jest tak prosty jak budowa cepa i już TnB jest problemem - weźmy sprawę toru łączącego Błeszno z Rakowem - nawet tego pożałowali w nowym projekcie a co dopiero majstrowanie przy dotychczasowej linii. Może marudzę, ale mam wrażenie, że każdy dodatkowy kawałek torów jest u nas bolesnym dla umysłu (decydentów, broń Boże forumowiczów) wykroczeniem poza wizję "Częstochowa jedna linia tramwajowa od Północy do Rakowa"

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 maja 2011, 16:18

Jožin pisze:weźmy sprawę toru łączącego Błeszno z Rakowem
...o tym to sami wykonawcy nawet mówią !

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 maja 2011, 17:38

Częstochowa jest nieprzewidywalna - przecież ni stąd ni z owąd montują zwrotnicę na wjeździe na pętlę na Starym Rakowie.

A co do techniki jazdy na trójkącie: tak, poprzez cofanie. Jak pisałem, w ten sposób liniowo zawracane są tramwaje linii nr 24 w Sosnowcu i linii nr 1 w Grudziądzu. Oraz linii nr 2 Goerlitz. A tydzień czy dwa tygodnie temu tak robiono także w Krakowie gdy naprawiano tory na ul. Wielickiej i od sieci oderwany był odcinek Dworzec Płaszów - Nw. Bieżanów/ Kurdwanów. Tramwaje jadące z Kurdwanowa i Bieżanowa zawracały na trójkącie manewrowym przy wspomnianym Dworcu Płaszów.

Na poniższym rysunku zaznaczono kolejnośc manewrów dla tramwajów nasjeżdżających z Rakowa i zawracających przy megasamie
Załączniki
Magasam-trojkat-manewry.JPG

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 maja 2011, 17:47

Tomasz Haładyj pisze:A co do techniki jazdy na trójkącie: tak, poprzez cofanie.
...czy aż tak wyraziście trzeba tłumaczyć Tomku ?? :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 13 maja 2011, 19:07

REMONT TOROWISKA

W poniedziałek 16 maja w godzinach od ok. 7.00 do ok. 15.00 z powodu konieczności przeprowadzenia prac remontowych i modernizacyjnych na torowisku w rejonie przystanku/pętli RAKÓW – DWORZEC PKP wszystkie tramwaje będą kursować do pętli KUCELIN.

Obsługa pasażerów na przystanku RAKÓW – DWORZEC PKP będzie w tym czasie zawieszona.

Za utrudnienia przepraszamy

http://www.czestochowa.pl/samorzad/wyda ... nad-torami

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 13 maja 2011, 19:44

Piotr Radoliński pisze:Fotki z okolicy pętli "RAKÓW".


No dobra, założą zwrotnicę i co dalej... na kostce jeździć nie będą :P:P:P
Więc trzeba jeszcze tor dobudować, sprawdzić łuki na nieużywanym torze drugim (czytaj zewnętrznym) i co najważniejsze poprawić zwrotnicę (czytaj naprawić, ustawić itp) aby tramwaj nie pojechał sobie na Towarową.... ;)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 13 maja 2011, 19:59

Tomasz Haładyj pisze:Częstochowa jest nieprzewidywalna - przecież ni stąd ni z owąd montują zwrotnicę na wjeździe na pętlę na Starym Rakowie.

A co do techniki jazdy na trójkącie: tak, poprzez cofanie. Jak pisałem, w ten sposób liniowo zawracane są tramwaje linii nr 24 w Sosnowcu i linii nr 1 w Grudziądzu. Oraz linii nr 2 Goerlitz. A tydzień czy dwa tygodnie temu tak robiono także w Krakowie gdy naprawiano tory na ul. Wielickiej i od sieci oderwany był odcinek Dworzec Płaszów - Nw. Bieżanów/ Kurdwanów. Tramwaje jadące z Kurdwanowa i Bieżanowa zawracały na trójkącie manewrowym przy wspomnianym Dworcu Płaszów.

Na poniższym rysunku zaznaczono kolejnośc manewrów dla tramwajów nasjeżdżających z Rakowa i zawracających przy megasamie


Ok, tylko chyba zapomniałeś Tomku o dwóch torach, nie? W sensie nie ma połączenia w przypadku gdyby tramwaj jechał z Północy a zatrzymanie na lini byłoby np. przy PKP (bomba :-D ) Takie coś też by się przydało, nie tylko w jednym kierunku.

Taki trójkąt najczęściej wykorzystywano na kolei (już teraz takich rozwiązań się nie stosuje) i pamiętajmy, że bardzo ładny jest w Konstantynowie http://www.elodz.info/details.php?image ... c26f1e1c9a

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 maja 2011, 20:21

Wojciech Liberda pisze:No dobra, założą zwrotnicę i co dalej... na kostce jeździć nie będą :P:P
Tutaj widać przywiezioną szynę, już odpowiednio ugiętą !

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 maja 2011, 20:25

Wiktor S pisze:Ok, tylko chyba zapomniałeś Tomku o dwóch torach, nie? W sensie nie ma połączenia w przypadku gdyby tramwaj jechał z Północy a zatrzymanie na lini byłoby np. przy PKP (bomba )
Jak to ? Przecież tramwaj z Północy przejedzie, minie "ślepy tor - trójkąt" przy Megasamie i cofnie, potem wraca na kierunek Północ ! Można ?? :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 maja 2011, 20:31

Piotr Radoliński pisze:Tutaj widać przywiezioną szynę, już odpowiednio ugiętą !
Ta szyna to była już. Pisaliśmy tu o niej kiedyś

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 13 maja 2011, 21:27

Janusz Karlikowski pisze:
Piotr Radoliński pisze:Tutaj widać przywiezioną szynę, już odpowiednio ugiętą !
Ta szyna to była już. Pisaliśmy tu o niej kiedyś
Też mi się tak wydawało.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 maja 2011, 08:35

No tak, zapomniałem o konstantynowskim trójkącie. Mamy więc W RUCHU LINIOWYM:
- Sosnowiec-Okrzei linia 24
- Grudziądz-dworzec linia 1
- Konstantynów - linia 43bis

Bardzo często ten sposób zawracania w przypadku remontów wykorzystują na Grn. Śląsku. Przypominam też sobie dwa trójkąty we Wrocławiu: przy Teatralnej (zbudowany w zasadzie od podstaw w latach 90., oraz na Podwalu. Kiedyś stały na nich pociągi rezerwowe, teraz chyba wykorzysywane są okazjonalnie

Przemysław Jaskurzyński
Posty: 168
Rejestracja: 18 listopada 2010, 12:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Przemysław Jaskurzyński » 14 maja 2011, 08:59

Też tak pamiętam, że ta szyna to tam tkwi już dłuższy czas, więc nie została przywieziona.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 maja 2011, 17:56

Tomasz Haładyj pisze:Przypominam też sobie dwa trójkąty we Wrocławiu: przy Teatralnej (zbudowany w zasadzie od podstaw w latach 90., oraz na Podwalu.
Na Teatralnej (ściślej Wierzbowej) trójkąt istnieje. Będzie na nim zawracać T+, który w będzie jeździć na trasie Wierzbowa-Stadion Olimpijski. Ten trójkąt z Podwala już nie działa, bo w czasie remontu w zeszłym roku odcięto go od sieci.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 maja 2011, 12:54

Na pętli na Rakowie zamontowano już rozjazd. Czekamy na ciąg dalszy, czyli połączenie go poprzez jezdnię z torem zewnętrznym

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 maja 2011, 19:23

Rafał Lamch pisze:Oczywiście za granicą człowiek się mocno może zdziwić, bo gdzie nie pójdzie, to pełno nieużywanych liniowo torów, jednak na bieżąco wykorzystywanych dość intensywnie, w tym także do planowych dojazdów i zjazdów.
I to często w obrębie tzw. starówek.


Też żałuję, że na starówkach nie ma torów podłączonych do sieci. We Wrocławiu jest pełno kawałków szyn na Starym Mieście i to daje pojęcie jak dobrze było to kiedyś dostępne. Teraz trzeba kawał iść z tramwaju.

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 19 maja 2011, 14:24

Dominik Wójcik pisze:K.Nabrdalik: wszelki pozyskany gruz zwożony jest na pętlę tramwajową na Północy, bowiem nasyp, na którym jest zlokalizowana, to budowa tymczasowa - linia miała być wydłużana na Wyczerpy, więc się rozsypuje, stąd potrzeba jego umacniania.


Ja bym to nazwał śmieceniem.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 29 maja 2011, 20:32

Na pętli na Rakowie szyna nowego toru (wjazd na zewnętrzne kółko) musi chyba zahaczyć o skraj studzienki kanalizacyjnej. Nie wiem jak to rozwiążą

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 maja 2011, 20:42

Tomasz Haładyj pisze:Na pętli na Rakowie szyna nowego toru (wjazd na zewnętrzne kółko) musi chyba zahaczyć o skraj studzienki kanalizacyjnej. Nie wiem jak to rozwiążą
...w którym miejscu jest ta studzienka ??

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 30 maja 2011, 08:23

Zaznaczyłem na zdjęciu: są dwie: przy wschodniej krawędzi jezdni znajdzie się między szynami ale z zachodniej szyna zetnie jej narożnik. Z tym, że niewiele: raczej muśnie
Załączniki
studzienka.JPG

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 03 czerwca 2011, 10:50

Wjazd na zewnętrzne kółko pętli Raków-PKP mają zrobić w przyszłym tygodniu.

Likwidacja żeberka przy dawnej bazie torowców (zaraz za bramą wjazdową na teren zajezdni) to roboty pzygotowawcze przed przebudową głowicy rozjazdowej przed halą zajezdni. Chcą tam złagodzić łuk oraz zbudowac odgałęzienie do nowej hali dla tokarki podtorowej, która ma być wzniesiona równolegle do obecnej hali (między nią a biurowcem MPK).

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 03 czerwca 2011, 16:35

Acha, mają jeszcze tor 12 w zajezdni - ten kiedyś rozebrany a teraz odbudowywany - połączyć z drugiej strony by nie był ślepy lecz przelotowy.

A poza tym byłem na pętli na Rakowie. Sytuacja wygląda tak:
- zamontowana niedawno prawa zwrotnica połączona jest z tą szyną, która była od dawna
- do zamontowanej niedawno lewej zwrotnicy też dołączyli szynę podprowadzając ją pod planowany krzyżak
- na środku pętli leżą betonowe podklady do odbudowy brakującego fragmentu torowiska (przecięcie z jezdnią)
- leżą też na trawce dwie szyny, jedna prosta druga w części wygięta
- na kawałku zewnętrznego toru wykonano nowe mocowanie szyn do podkładów

Zauważyłem poza tym, że sieć trakcyjna nie wisi nad planowanym torem tylko nieco z boku. Potrzebna więc będzie regulacja

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 08 czerwca 2011, 13:27

Dostałem przed chwilą informacje telefoniczną (od Tomka H.), że na pętli tramwajowej "RAKÓW PKP" trwa podłączanie zewnętrznego "żeberka". Jezdnia ul. Łukasińskiego jest na tą chwilę zamknięta.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 09 czerwca 2011, 08:25

Piotr Radoliński pisze:Dostałem przed chwilą informacje telefoniczną (od Tomka H.), że na pętli tramwajowej "RAKÓW PKP" trwa podłączanie zewnętrznego "żeberka". Jezdnia ul. Łukasińskiego jest na tą chwilę zamknięta.


Dobudowali już tor, ale nie zrobili krzyżaka (podobnie ma być później) więc tramwaje od dzisiaj powinny jeździć torem zewnętrznym http://www.czgk.pl/details.php?image_id=3430

Wczoraj wieczorem regulowali sieć, po czym #678 przecierał sieć co owocowało wielkimi błyskami. Trochę wyregulowali ale tak powiedzmy na styk (końcówka pantografu).
Zwrotnica kolejowa jest zablokowana więc nie ma mowy aby tramwaj pojechał sobie prosto, zresztą tam jest blokada na torze kolejowym.

http://www.czgk.pl/details.php?image_id=3431

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 09 czerwca 2011, 11:32

Krzyżak MPK zrobi we własnym zakresie w wolnej chwili. Kiedy wolna chwila nastąpi - nie wiem.
Ale za to można tramwajem wjechac na tor kolejowy (zablokowaną zwrotnicę wystarczy odblokować i przestawić). Potrzebna jest tylko lokomotywa do pociągnięcia wagonu tramwajowego, bo kolejowy tor jest bez drutu - zresztą napięcie w sieci PKP jest inne niż w MPK

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 10 czerwca 2011, 13:44

Dzisiej asfaltowali przejazd tramwajowy przy pętli. Warto było popatrzeć: multikarem przywieźli worki i z niego wysypywali masę bitumiczną. Potem ręcznie rozprowadzali między szyny


Wróć do „Inne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość