Likwidują żeberko, odbudowują żeberko

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 czerwca 2011, 14:10

Rafał Lamch pisze:Pierwsze przymiarki do uruchomienia pociągów na Balice polegały na objechaniu tych tras "stopiątką".

Wydaje mi się, że gdzieś na Cd mam zdjęcie sprzed 6-7 lat ze stopiątką, ale w okolicach Niepołomic lub Wieliczki. Postaram się znaleźć.
Tomasz Haładyj pisze:Dzisiej asfaltowali przejazd tramwajowy przy pętli.

Ok. 12:35 praca pełną parą. Fotki wrzucę popołudniu

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 czerwca 2011, 16:01

Obiecane fotki, dziś ok. 12:35-12:40:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 10 czerwca 2011, 16:27

No i na jednym zdjęciu widać wspomniane woreczki od asfaltu.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 10 czerwca 2011, 16:37

Szkoda, myślałem, że wypełnią kostką.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 czerwca 2011, 17:14

Rafał Lamch pisze:i pójdę się upić.

To nie zapomnij potem reklamy sobie nalepić :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 10 czerwca 2011, 17:34

Janusz, reklamy w MZA wracają ponoć...

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 10 czerwca 2011, 19:13

Rafał Lamch pisze:A tak swoją może przeoczyłem, ale brakuje mi w tej dyskusji najważniejszego: ktoś wie, po kiego oni odstawili ten cały cyrk? Komuś się znudziło małe kółko i postanowił przenieść się na większe, czy ma to jakiś większy sens? Przypomnę że historia układu torowego (i sieciowego!) tej pętli jest dość burzliwa.

Jedyna prawidłowość jaką zauważyłem to fakt, że wszystkie trzy pętle na południu miasta będą dwutorowe. A zatem na każdej z nich możliwe będzie wyprzedzania składów (np. przerwa śniadaniowa). Takiej inwestycji nie przeprowadza sie jednak "w ciemno". Widocznie są już bardzo konkretne decyzje odnośnie kursowania tramwajów po uruchomieniu nowej trasy. - Czyżby trzy niezależne linie?
Co do historii tej pętli to najciekawsze było chyba używanie toru zewnętrznego jako powrotnego ze Starego Rakowa (1959-71).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 czerwca 2011, 19:27

Mnie martwi to, że pętla na Kucelinie stanie się marginalną. Czasem mam czarne myśli, że ktoś knuje podobne wizje jak z pętlą Walcownia Lubocza (tam przecież kiedyś jedna za druga jeździły czwórki). Ale może nie jest tak źle :)

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 10 czerwca 2011, 19:41

Trasa na Kucelin na pewno nie jest już tak popularna jak trzy dekady temu. Na chwilę obecną należałoby podciągnąć ją troszkę bliżej pohutniczych terenów przemysłowych. Ale i bez tego linia ma sens. Wystarczy bardziej racjonalnie ja wykorzystywać: niech do Kucelina docierają wyłącznie składy jednowagonowe, nie częściej niż raz na 10 min.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 czerwca 2011, 20:26

Piotr Pyrkosz pisze:nie częściej niż raz na 10 min

Obserwuję teraz czesto kursy w międzyszczytach i pojedynczy wagon kursujący co kilkanaście minut wozi ok. 10-12 osób. To dobry wynik.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 czerwca 2011, 20:39

Rafał Lamch pisze:Powiedz jeszcze "na dworzu" i pójdę się upić.


Ja ze znajomymi zobaczyłem takiego kwiatka w jednej gazecie. To były jaja.

Piotr Pyrkosz pisze:Jedyna prawidłowość jaką zauważyłem to fakt, że wszystkie trzy pętle na południu miasta będą dwutorowe.


Ciekawe. Bardziej by to miało sens raczej na północy do wyprzedzania.

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 10 czerwca 2011, 21:31

Dominik Wójcik pisze:Szkoda, myślałem, że wypełnią kostką.

Też miałem taką nadzieję. Niestety całkowicie olano wszelkie zasady estetyki. A szkoda, bo to miejsce miało swój urok.
Mój awatar Obrazek ma więc wartość historyczną!

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 10 czerwca 2011, 21:59

Dominik Wójcik pisze:Szkoda, myślałem, że wypełnią kostką.


Tak wogóle czym to utwardzali?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 10 czerwca 2011, 22:08

Na jednym zdjęciu widać Pogota, więc myślę, że w nim znajduję się jakaś maszyna utwardzająca. Można tez i poradzić sobie w ten sposób:
http://www.youtube.com/watch?v=3_RFoUeZeKg

Szybki tłuczek i po sprawie. :D

Zresztą po odcieniu asfaltu można wnioskować, że chyba jednak czymś to sklepili.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 11 czerwca 2011, 00:33

StruśPędziwiatr pisze:Na jednym zdjęciu widać Pogota, więc myślę, że w nim znajduję się jakaś maszyna utwardzająca. Można tez i poradzić sobie w ten sposób:
http://www.youtube.com/watch?v=3_RFoUeZeKg

Szybki tłuczek i po sprawie. :D

Zresztą po odcieniu asfaltu można wnioskować, że chyba jednak czymś to sklepili.


Po zdjęciach widać, że na torowisko wysypali tłuczeń i być może go zagęszczali (choć nie widzę maszyn do tego), aczkolwiek takie zagęszczanie byłoby niewskazane dla podkładów, ale jak tam zrobili ich sprawa, niemniej układając nawierzchnie asfaltową na takiej podbudowie można się bardzo szybko spodziewać ujemnych efektów.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 12 czerwca 2011, 12:19

Rafał Lamch pisze:Po kiego oni odstawili ten cały cyrk? Komuś się znudziło małe kółko i postanowił przenieść się na większe, czy ma to jakiś większy sens? Przypomnę że historia układu torowego (i sieciowego!) tej pętli jest dość burzliwa.


Wiem tylko tyle: małe kółko jest już zjechane i wytarte więc sobie wymyślili, że wjadą na duże zamiast na małym wymieniać szyny. No i uzyskają możliwość wyprzedznia się składów, czyli przerwy kanapkowe będą możliwe na Rakowie. Małe kółko ma być rezerwowe (gdy zrobią brakujący krzyżak ale skoro nie zrobili od razu to - nie chę być złym prorokiem - możemy czekać na montaż i parę lat).
O tych powodach mówił mi Gawron, choć jest to tłumaczenie mało przekonywujące, bo po oddaniu linii na Błeszno najbardziej przydałby się drugi tor na pętli Północy - teraz zresztą jest tam miejsce, tyle, że budowa byłaby trudniejsza, gdyż układ słupów nie pasuje do ewentualnego drugiego toru:
download.php?id=988

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 12 czerwca 2011, 15:01

Rafał Lamch pisze:Cytat:
Co do historii tej pętli to najciekawsze było chyba używanie toru zewnętrznego jako powrotnego ze Starego Rakowa (1959-71).

A było? Bo przecież powrót był z wykorzystaniem przelotki między torami, która jeszcze relatywnie niedawno istniała. Zresztą kojarzy mi się, że jak Tomek zbierał dane do książki, to wyszło, że zewnętrzny tor tak naprawdę nigdy używany nie był.

No zgadza się. To był tylko plan, którego ostatecznie nie wprowadzono w życie.
W takim razie najciekawszym elementem tej pętli jest jej połączenie z torem kolejowym :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 12 czerwca 2011, 16:00

To zewnętrzny miał być chyba torem przejmującym ruch z Okrzei

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 czerwca 2011, 16:03

Dominik Wójcik pisze:To zewnętrzny miał być chyba torem przejmującym ruch z Okrzei
...z Okrzei ?? :shock:

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 12 czerwca 2011, 16:08

No ze starej "dwójki", czyli "od strony Okrzei". A "z" Łukasińskiego - łapiesz za przydawki :)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 12 czerwca 2011, 17:08

Można rzec, że budowa pełnego zamkniętego toru jest najdłużej trwajacą inwestycją tramwajową z finałem w 2011 r .a początkiem... No właśnie - kiedy?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 czerwca 2011, 10:25

Ale zwrotnice wstawili. I to dwuiglicową, co jest wybitną rzadkością na naszej sieci. W dodatku przy tej marnej ich liczbie, aż dwie są nieużywane (zjazd na zasypane ziemią żeberko na terenie zajezdni oraz ta nowa na pętli Raków).
A używane: ledwie na trasie w al. Pokoju i w zajezdni dwie (z kilkudziesięciu)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 czerwca 2011, 10:34

Wiosną przyszłego roku mają zrobić zwrotnice przy zajezdni. Będą dwuiglicowe

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 czerwca 2011, 14:48

A cóż to za rozrzutność? PESA ma takie delikatne wózki?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 czerwca 2011, 16:33

Nie delikatne, tylko zwrotnice są tak zużyte, że moze coś się wykoleić. Patrz rejs enką z Niemcami, gdy pękła pod tramwajem


Wróć do „Inne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość