Stary Autosan

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Konrad Machura » 21 stycznia 2013, 19:23

Jaki to może być model Autosana? Może ktoś kojarz barwy przewoźnika? Takiego staruszka spotkałem w opolskim :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21336
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Piotr Radoliński » 21 stycznia 2013, 19:43

...wg mnie to Autosan H10.11.01 (przednia oś RABA) lub H10.11.02 (przednia oś Jelcza) - jeżeli chodzi o barwy przewoźnika - wydaje mi się, że pojazd został "sprywatyzowany" ! :P
P.S. Gdyby nie ten pas (chyba domalowany) to można go podejrzewać o to, że służył w jakiejś jednostce wojskowej. Takie bowiem kolory posiadało najczęściej wojsko.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6894
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Tomasz Rorat » 21 stycznia 2013, 19:47

Kolor bardziej jak "Wojsko Polskie".
Tak coś H10.11 ale stara wersja zwana "Heweliuszem".

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Bartosz Kowalski » 21 stycznia 2013, 19:49

To H10-11 na zdjęciu wygląda jakby miał tylny most Raba co wskazuje na silnik Tam.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Konrad Machura » 21 stycznia 2013, 19:50

Silnika pojazd nie miał :D

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Łukasz Szkurłat » 21 stycznia 2013, 21:18

A jak dla mnie, to H10-12. Albo i 11 faktycznie.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Beniamin Wójcik » 21 stycznia 2013, 22:22

Zwracam uwagę na klapę w przedniej ścianie nadwozia. Ciekawy, poczciwy model.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Dominik Wójcik » 21 stycznia 2013, 23:08

Zwykła H10. Aż dziw, że takiego z ulic nie pamiętacie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21336
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Piotr Radoliński » 22 stycznia 2013, 09:01

Beniamin Wójcik pisze:Zwracam uwagę na klapę w przedniej ścianie nadwozia. Ciekawy, poczciwy model.
...być może już ktoś o tym wspominał na forum. Ale "peerelowskie" autobusy Autosan miały tak skonstruowaną ścianę czołową aby w razie "trudnej sytuacji militarnej" mogły pełnić funkcję pojazdów sanitarnych. Przez przednią ścianę można było "wprowadzać" do pojazdu nosze z pacjentem.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Wojciech Liberda » 22 stycznia 2013, 09:34

To jest Heweliusz... stara wersja H10, nowsza wersja wygląda ładniej :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Dominik Wójcik » 22 stycznia 2013, 11:48

A ja mam sentyment do starej. To pierwszy "autokar", jakim miałem okazję gdziekolwiek jechać :)

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Beniamin Wójcik » 22 stycznia 2013, 20:39

Myślę, że "Heweliusz" (nawet w nowszej wersji wyposażonej w tylny most FON Radomsko i nowsze silniki) to taki polski odpowiednik węgierskiego Ikarusa - solidny autobus na trudne warunki.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6894
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Tomasz Rorat » 22 stycznia 2013, 20:44

W późniejszych "nowszych" wersjach był montowane trzy różne mosty, FON, czeski i jeszcze jakiś nie pamiętam. Dwa pierwsze mosty są w użyciu w PKS Częstochowa.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21336
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Piotr Radoliński » 22 stycznia 2013, 20:48

...jednak jako "miejski" nie był przebojem ! Była chyba jakaś wersja H10-30, ale nie weszła do produkcji.
Co do mostów - był jeszcze most RABA i TAM.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Bartosz Kowalski » 22 stycznia 2013, 21:02

Tomasz Rorat pisze:W późniejszych "nowszych" wersjach był montowane trzy różne mosty, FON, czeski i jeszcze jakiś nie pamiętam. Dwa pierwsze mosty są w użyciu w PKS Częstochowa.

Czeskie to były mosty Liaz/Skoda, głównie montowanie w wersjach podmiejskich z układem drzwi 1-2-0. Takie wozy montowano w fabryce w Zwoleniu na Słowacji na licencji Autosana, i stąd montaż czeskich podzespołów.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6894
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Tomasz Rorat » 22 stycznia 2013, 21:06

Ale te mają czeski mosty:
CEX 1172 - SC 63986
SC 03394
dwie szt.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Bartosz Kowalski » 22 stycznia 2013, 21:11

Tak bo Autosan również montował te podzespoły w wozach produkowanych w Sanoku tylko że te produkowane w Polsce miały silnik Mielec.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21336
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Piotr Radoliński » 22 stycznia 2013, 21:16

... a nie chodzi czasami o słowackie mosty firmy PPS Group ?

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Beniamin Wójcik » 23 stycznia 2013, 00:10

Nie zdarzyło mi się zobaczyć Autosana H10 z tylnym mostem Skoda/Liaz, a tym bardziej TAM.
Autosan montowany na Słowacji występował jeszcze do niedawna pod rynkowa marką "Granussan". Autosana posiadał w tej montowni duże udziały. Nie wiem jak jest teraz.
W latach 80 Autosan pokazał bardzo ciekawą konstrukcje autobusu miejskiego zbudowanego w oparciu o technologie budowy H10.
Załączniki
SIMG2055.JPG
SIMG2055.JPG (34.99 KiB) Przejrzano 2504 razy
SIMG2059.JPG
SIMG2059.JPG (34.73 KiB) Przejrzano 2504 razy

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21336
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Piotr Radoliński » 23 stycznia 2013, 07:44

Piotr Radoliński pisze:...jednak jako "miejski" nie był przebojem ! Była chyba jakaś wersja H10-30, ale nie weszła do produkcji.
...to chyba ten !
Beniamin Wójcik pisze:Nie zdarzyło mi się zobaczyć Autosana H10 z tylnym mostem Skoda/Liaz, a tym bardziej TAM.
.....być może nie jest Ci dane pamiętać tych czasów. Podejrzewam, że przyczyna była w tym iż w Polsce (WSK Mielec) nie nadążano z produkcja silników. W okresie 1986-91 montowane były w Autosanach skrzynie i silniki (TAM F6L-413FR, TAM F8L-413F) "TAM-owskie".

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6894
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Tomasz Rorat » 23 stycznia 2013, 09:14

H11-01A
Obrazek
tylko złe ma etykiety przed modelem (zgłaszałem to pracownikom z Autosana, ale stwierdzili że oni nie widzą czy takie czy takie powinno być)
A tu jest podmienione z tym:
H9-111B
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21336
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Piotr Radoliński » 23 stycznia 2013, 10:03

...panowie z AUTOSANA to chyba nie wiedzą gdzie żyją !
tu jest podane: AUTOSAN - historia
Jeżeli już to może to być prototyp H10-35, który później został zmodernizowany i jako H10-30 został wyprodukowany w ilości... 3 szt. (jeździły u prywatnych właścicieli jeszcze do ok. 2005 roku - poprzerabiane na dwu- i trzydrzwiowe).

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Stary Autosan

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 stycznia 2013, 12:56

Jeden nawet jeździł u prywaciarza z Muszyny. Co do tej H9 to ona faktycznie miała chyba oznaczenie H11 ale to była dłuższa i bardziej luksusowa wersja poczciwej H9.


Wróć do „Inne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości