"TnP" czyli Tramwaj na Parkitkę - projekt

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"TnP" czyli Tramwaj na Parkitkę - projekt

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2010, 10:57

A może czas już utworzyć nowy rozdział na Forum ? Może będę pierwszy ?/ :)
"TnP" - http://tramwajparkitka.prv.pl/ ;)
"Czas ucieka, zegar tyka" :)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3713
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Projekt TnP

Postautor: Mateusz Stacherczak » 24 października 2010, 11:59

Piotr Radoliński pisze:A może czas już utworzyć nowy rozdział na Forum ? Może będę pierwszy ?/ :)
"TnP" - http://tramwajparkitka.prv.pl/ ;)
"Czas ucieka, zegar tyka" :)


W sumie przydałoby się, ale teraz wszyscy są zajęci TnB, co w sumie nie zmienia faktu, że można orientacyjne podać jakieś plany, czy ogólne zamierzenia co do tramwaju w kierunku Parkitki :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2010, 12:03

Mateusz pisze:W sumie przydałoby się, ale teraz wszyscy są zajęci TnB, co w sumie nie zmienia faktu, że można orientacyjne podać jakieś plany, czy ogólne zamierzenia co do tramwaju w kierunku Parkitki

...oczywiście ! Tymbardziej, że taki proces należy w miarę wcześnie rozpocząć ! Bo czas leci !
A swoją droga w Gliwicach "te biydne glajzy" zwijają to czemu u nasz nie mieliby ich rozwijać ? :P

Dragon
Status: Offline

Re: Projekt TnP

Postautor: Dragon » 24 października 2010, 12:04

Piotr Radoliński pisze:A może czas już utworzyć nowy rozdział na Forum ? Może będę pierwszy ?/ :)
"TnP" - http://tramwajparkitka.prv.pl/ ;)
"Czas ucieka, zegar tyka" :)

Dobry pomysł, z tym tramwajem na Parkitkę :P
Tylko jestem ciekaw, ile znowu będzie kosztować taka inwestycja ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2010, 12:23

Dragon pisze:Dobry pomysł, z tym tramwajem na Parkitkę
Tylko jestem ciekaw, ile znowu będzie kosztować taka inwestycja

Zależnie od przebiegu trasy. Myślę, że długość nowej trasy wahałaby się w granicach 3 - 4 km zależnie od wariantu (czy ul. Dekabrystów czy al. Jana Pawła II). Nie wpisuję propozycji II i III Alei - choc takie sugestie tez padają !

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 24 października 2010, 12:35

Piotr Radoliński pisze: Zależnie od przebiegu trasy. Myślę, że długość nowej trasy wahałaby się w granicach 3 - 4 km zależnie od wariantu (czy ul. Dekabrystów czy al. Jana Pawła II). Nie wpisuję propozycji II i III Alei - choc takie sugestie tez padają !

Chyba najlepiej by było przez ul. Dekabrystów. Na al. Jana Pawła II, jakoś nie wyobrażam sobie tramwaju ;)

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 24 października 2010, 12:39

Piotr, ale ty jesteś niecierpliwy :P poczekaj, aż wybudują ten tramwaj na Błeszno i wtedy się pomyśli o TnP :-D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2010, 12:41

Dragon pisze:Chyba najlepiej by było przez ul. Dekabrystów. Na al. Jana Pawła II, jakoś nie wyobrażam sobie tramwaju

...gdyby była obwodnica Częstochowy możnaby było wyeliminować ruch tranzytowy z al. JP II. A wtedy tramwaj mógłby "pójść" pasem zieleni. Taka też była wizja przed 40 lat ! ;)
adamkoo pisze:Piotr, ale ty jesteś niecierpliwy :P poczekaj, aż wybudują ten tramwaj na Błeszno i wtedy się pomyśli o TnP :-D

... a wiesz ile czasu wcześniej myślano o "TnB' - wydaje mi się, że 4-5 lat temu ok. 2006 r.
Dlaczego "niecierpliwy' - idźmy za ciosem...nowe władze, nowe obietnice, nowe plany !

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 24 października 2010, 12:51

Piotrze, super pomysł!

Trzeba by jeszcze coś zrobić na tej stronce, najlepiej jakieś mapki z sugerowanymi przebiegami tras i do tego mały opis. Co Ty na to?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2010, 12:55

Wiktor S pisze:Piotrze, super pomysł!
Trzeba by jeszcze coś zrobić na tej stronce, najlepiej jakieś mapki z sugerowanymi przebiegami tras i do tego mały opis. Co Ty na to?

Wiktorze - pomysł nie jest mój - pomysł jest miłośników KM. Ja tylko ośmieliłem się ten temat ruszyć na Forum. Stronka też nie jest mojego autorstwa. Być może Prezes - Moderator (a może Ty jako Moderator masz uprawnienia ?)uruchomi nowy rozdział o "TnP" - bo myślę, że czas rozpocząć już kampanię - np. jakieś ankiety wśród mieszkańców etc ?
Co do mapek to jeden z członków CKMKM ma przygotowane takowe ! :)

Jak masz uprawnienia to wydziel ten temat z TnB i zrób Tramwaj na Parkitę - ja nie śmiałem tam tego zaczynać. dlatego dokleiłem się tutaj !

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 24 października 2010, 13:29

Jakub, wykreślając TĘ: http://ckmkm.inds.pl/schematy/tramfuture2.jpg mapkę, "puścił tramwaj Dekabrystów, Okulickiego oraz Nowobialską. Nowobialska, z racji swej szerokości oczywiście nadaje się, aby tam puścić tramwaj. Zastanawiam się, czy równie korzystne byłoby puszczenie tramwaju z Okulickiego przez Szajnowicza-Iwanowa, bądź nawet Łódzką, a dalej do szpitala "od tyłu" (przyznaje się, nie znam topografii okolic ulic Małopolskiej i św. Faustyny więc nie znam możliwości).
Puszczenie tramwaju którąś z tych ulic dałoby w perspektywie połączenie tramwajowe (po wybudowaniu łącznicy na Obrońców Westerplatte) Północy i Wyczerp oraz obecnej sieci z Kiedrzynem (no tylko tu warto by było się zastanowić którędy, bo o ile Łódzka, czy np. Sejmowa jest szeroka, o tyle Ludowa czy Kisielewskiego może okazać się zbyt wąska).

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 24 października 2010, 14:44

Jasiek Mucha pisze: "od tyłu" (przyznaje się, nie znam topografii okolic ulic Małopolskiej i św. Faustyny więc nie znam możliwości).


Poważnie tam teraz nic nie ma, nie bylo jeszcze jakieś 4 miesiące temu. Tylko tyle, że to mogą być pryweatne tereny. Zaś co do Parkitki niech może odtworzą najpierw chodnik na Okulickiego i wyasfaltują, ba niech najpierw wyrównają Westerplatte, dopsze.

Choć w kwietniu chyba widziałem tam jakiegoś klienta co malaczem pociskał.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 24 października 2010, 15:05

Piotr Radoliński pisze:... a wiesz ile czasu wcześniej myślano o "TnB' - wydaje mi się, że 4-5 lat temu ok. 2006 r.
Dlaczego "niecierpliwy' - idźmy za ciosem...nowe władze, nowe obietnice, nowe plany !

A wiecie kiedy kończą się dofinansowania z UE?

Wątpię, że przez najbliższe 20 lat Częstochowa zbuduje kolejną linię tramwajową...

Chyba, że za 5 lat władze dojdą do wniosku, że węzeł przy estakadzie jest chybiony (bo jest) i brakuje bezpośredniego połączenia Błeszno - Kuceli (bo brakuje) i będzie tramwaj z nr. 4 (?).

To Tyle z mojej strony :)

Druga sprawa, czy za te 20 lat w mieście będzie nas tylu ile teraz? Czy wynik może będzie większy/mniejszy...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 października 2010, 15:10

Piotr Radoliński pisze:... a wiesz ile czasu wcześniej myślano o "TnB' - wydaje mi się, że 4-5 lat temu ok. 2006 r.
Dlaczego "niecierpliwy' - idźmy za ciosem...nowe władze, nowe obietnice, nowe plany !

Gdyby brać pod uwagę czas, kiedy linię tramwajową namalowano w ulicy 11 listopada na planach Miastoprojektu w połowie lat 80-ych. Na tymże samym planie znajdowała się linia na Parkitkę, przez Dekabrystów. Miałem możliwość podejrzeć co nieco, gdyż mama mojego najbliższego kolegi z podstawówki pracowała w w/w instytucji.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2010, 15:13

Przykładowy projekt przebiegu trasy "TnP".
http://img813.imageshack.us/img813/3844/tnpk.jpg
JANUSZ ! Więcej optymizmu ! :)

Konrad Pruciak
Posty: 200
Rejestracja: 08 października 2008, 21:15
Status: Offline

Postautor: Konrad Pruciak » 24 października 2010, 15:51

Ja o budowie linii tramwajowej na Parkitkę myślałem już kilka miesięcy temu, ale skoro poruszyliście ten wątek, to się dołączę. Widziałbym ją w następujących etapach:
1. Odgałęzienie od Al. Armii Krajowej w ul. Dembińskiego z zachowaniem przejezdności we wszystkich relacjach.
2. Torowiskiem w jezdni ulicy Dembińskiego, a następnie Skrzyneckiego.
3. Przecięcie ul. Szajnowicza-Iwanowa lekkim łukiem w prawo i niezależnie od sieci drogowej poprzez nieużytki i łąki do ul. Łódzkiej z przecięciem tej ostatniej.
4. Wzdłuż ulicy Łódzkiej z jej zachodniej strony do przecięcia z ul. Okulickiego lekkim łukiem w lewo, pomiędzy stacją paliw a komisem samochodowym. Na miejscu obecnego postoju TAXI główny przystanek tramwajowy w tej okolicy.
5. Wzdłuż ulicy Łódzkiej po jej zachodniej stronie do wysokości ul. Elsnera.
6. Łukiem w kierunku zachodnim w stronę osiedla z nazwami ulic pochodzącymi od planet Układu Słonecznego, niezależnie od sieci drogowej wraz z budową drogi technologicznej utwardzonej frezem.
7. Poprzez łąkę równolegle do ulicy Jowiszowej aż do drogi prowadzącej do szpitala na Parkitce.
8. Południową stroną ulicy Bialskiej koło szpitala aż do przejścia w ul. Wrocławską.
9. Torowiskiem w jezdni ulic Wrocławskiej i św. Pawła aż do skrzyżowania z ul. Krzemienną.
10. Pętla tramwajowa przy ul. Krzemiennej (nazwa: KRZEMIENNA).

Po budowie tej trasy układ linii tramwajowych w Częstochowie byłby następujący:
1. FIELDORFA-NILA - KUCELIN SZPITAL
2. PROMENADA NIEMENA - RAKÓW DW. PKP
3. FIELDORFA-NILA - STADION RAKÓW
4. KRZEMIENNA - STADION RAKÓW
5. KRZEMIENNA - FIELDORFA-NILA

Linia nr 5 powinna kursować o połowę rzadziej od pozostałych.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 24 października 2010, 16:10

Marcin -Rędziny pisze:Dokładnie dwóch: Stachu z Gliwic i ja z tym że mój głos liczy sie podwójnie więc mam większość :P
Nie no, widzę, że
Jasiek Mucha pisze:Jakub, wykreślając TĘ: http://ckmkm.inds.pl/schematy/tramfuture2.jpg mapkę, "puścił tramwaj Dekabrystów, Okulickiego oraz Nowobialską. Nowobialska, z racji swej szerokości oczywiście nadaje się, aby tam puścić tramwaj.
reprezentacyjna grupa Częstochowian już się wypowiedziała...Nie Jakub, tylko Urząd Miasta. Tramwaj na Parkitkę był w planach z 2007r. Budowa TnB miała wg nich skończyć się w 2011r, po czym niezwłocznie rozbudowa na Parkitce z datą uruchomienia 2014r, a następnie - mim zdaniem nonsensowna - rozbudowa w dz.Północ z datą uruchomienia 2018r.

Buduję nowy dział, temat przenoszę.

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 24 października 2010, 17:45

K. Pruciak pisze:1. Odgałęzienie od Al. Armii Krajowej w ul. Dembińskiego z zachowaniem przejezdności we wszystkich relacjach.
Ja obawiam się, że sygnalizacja świetlna, która byłaby tu zapewne zastosowana, spowodowałaby zapychanie skrzyżowania AK/JPII. Moim zdaniem zbyt blisko dwa sygnalizatory (a przy okazji przy skrzyżowaniu z Worcella pewnie kolejne). Nie oszukujmy się, w naszym kraju synchronizacja sygnalizatorów to fikcja, a jeżeli już się komuś uda tego dokonać, to większość kierowców i tak będzie klęła, wciskając gaz w podłogę, zamiast skorzystać z zielonej fali jadąc przepisowo.
2. Torowiskiem w jezdni
Ja jestem osobiście przeciwny, bo twierdzę, że torowisko pokrywające się z jezdnią jest wypaczeniem idei tramwaju jako konkurencji dla samochodów. Co prawda jeśli są to niezbyt uczęszczane osiedlowe uliczki, a nie jedne z główniejszych ulic w mieście (jak np. Kilińskiego w Łodzi), to nie jest to aż tak rażące i na krótkich odcinkach faktycznie może się sprawdzić.
5. Wzdłuż ulicy Łódzkiej po jej zachodniej stronie do wysokości ul. Elsnera.
6. Łukiem w kierunku zachodnim w stronę osiedla z nazwami ulic pochodzącymi od planet Układu Słonecznego, niezależnie od sieci drogowej wraz z budową drogi technologicznej utwardzonej frezem.
7. Poprzez łąkę równolegle do ulicy Jowiszowej aż do drogi prowadzącej do szpitala na Parkitce.
Lepiej bym tego nie wytłumaczył ;) No może poza tym, że przy tej drodze technologicznej dodałbym jakiś chodnik z prawdziwego zdarzenia, bo czasem na tych drogach "utwardzonych" to można skręcić nogę w kostce albo zostawić buta w błocie.
8. Południową stroną ulicy Bialskiej koło szpitala aż do przejścia w ul. Wrocławską.
9. Torowiskiem w jezdni ulic Wrocławskiej i św. Pawła aż do skrzyżowania z ul. Krzemienną.
10. Pętla tramwajowa przy ul. Krzemiennej (nazwa: KRZEMIENNA).
Tutaj ciekawy temat do rozważenia (mimo tego, że jestem przeciwnikiem torowiska w jezdni), bo tramwaj wjeżdża w osiedle, zapewniając potencjalnej linii przyzwoitą frekwencję. Oczywiście na pewno trzeba by było się liczyć z przeciwhałasowymi i przeciwdrutowymi protestami mieszkańców (na św. Pawła to nie jest za szeroko, a zabudowa gęsta).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 października 2010, 17:51

na św. Pawła to nie jest za szeroko, a zabudowa gęsta).

Nie jest może tak ciasno jak na Gajowej, ale nikt tu się nie zgodzi na tramwaj. To jest zbyt spokojna ulica. Protestów było by więcej jak na Gajowej. Poza tym tu każdy ma samochód i nie czarujmy się: nagle nie przesiądzie się do tramwaju. Celem idealnym jest szpital. Można założyć, że tramwaj mógłby ocierać się o Os. Jowiszowe. A za trasą przez Dekabrystów przemawia popularność linii 28 i 29 obecnie

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2010, 19:17

Wydaje mi sie, że jednym z ważniejszych aspektów budowy o ile nie najważniejszym byłyby finanse.
Choć nie jestem fachowcem, wydaje mi się, że projekt (pomysł) Konrada wymagałby znacznie większych nakładów niźli wariant przez ul. Dekabrystów.
Poza tym zgadzam się z Januszem, że wkroczenie z linią tramwajową w zabudowę ul. św. Pawła mogłoby się spotkać z licznymi protestami mieszkańców.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 24 października 2010, 20:18

Piotr Radoliński pisze:...po zbudowaniu "TnP' weźmiemy się za "TdR" - tramwaj podmiejski do Rędzin !! A może z odgałęzieniem na lotnisko i Mariankę Rędzińską ??
A skąd my weźmiemy takie króciutkie wagony...?
Marcin -Rędziny pisze:Byle nie na mojej ulicy. Wystarczy że słysze z domu szum naszych pięknych kolei :P
Ty chyba jesteś jakoś spowinowacony z pewnym Wiesiem, który zbudował dom przy torach kolejowych, a pretensje o hałas ma do cichego tramwaju...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2010, 20:29

Dominik Wójcik pisze:A skąd my weźmiemy takie króciutkie wagony...?

...a z Solarisa !! :D
Dominik Wójcik pisze:Ty chyba jesteś jakoś spowinowacony z pewnym Wiesiem,

...małe sprostowanie ! WITUŚ - Witold ! ;)

Konrad Pruciak
Posty: 200
Rejestracja: 08 października 2008, 21:15
Status: Offline

Postautor: Konrad Pruciak » 24 października 2010, 21:17

Uważam, że budowa linii na Parkitkę w mojej propozycji może być znacznie tańsza od tramwaju na Błesznie z kilku aspektów:
- Mniej skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
- Kilka fragmentów niezależnych od układu drogowego, co radykalnie obniża koszty
- Mniej miejsc z podziemnymi instalacjami do przebudowy
- Mniejsze nakłady na wykupy gruntów i wyburzenia
- Możliwość skrócenia trasy do skrzyżowania Wrocławskiej z Bialską
- Alternatywna końcowa część trasy może biec torowiskiem w jezdni ulicy Bialskiej w kierunku północnym (dziś tam mamy zmasakrowany asfalt) - świetny klimat i przebudowa ulicy, która jest tu rzeczywiście uzasadniona

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 24 października 2010, 21:26

K. Pruciak pisze:Uważam, że budowa linii na Parkitkę w mojej propozycji może być znacznie tańsza od tramwaju na Błesznie z kilku aspektów:
może było by lepiej ale mam takie pytanie, czemu miasto nie rozważyło tego pomysłu(TnP) wcześniej?? zanim rozstrzygnięto oficjalnie decyzję o budowie TnB

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 24 października 2010, 21:28

Składów, by chyba wytarczyło do obsługi "TnP", czy nie ??

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 24 października 2010, 21:31

adamkoo pisze:
K. Pruciak pisze:Uważam, że budowa linii na Parkitkę w mojej propozycji może być znacznie tańsza od tramwaju na Błesznie z kilku aspektów:
może było by lepiej ale mam takie pytanie, czemu miasto nie rozważyło tego pomysłu(TnP) wcześniej?? zanim rozstrzygnięto oficjalnie decyzję o budowie TnB


Rozważało. Wygrało najpierw Błeszno.

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 24 października 2010, 21:50

Ponieważ panowie dobry humor was nie opuszcza, a konkretnie planujecie tramwaj wzdłuż rzadkiej i niskiej zabudowy, postanowiłem naprawić ten problem.

Zmodyfikowałem lekko projekt Piotra Radolińskiego (linia tramwajowa na czerwono, każda szara bakteria to wieżowiec 6-8 klatkowy na 12 pięter plus parter na potrzeby wspólne i 3 kondygnacje garażu podziemnego):

http://ifotos.pl/img/tnpk_apehwe.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/tnpk_apehwe.jpg

http://ifotos.pl/mini/tnpk_apehwe.jpg (miniaturka)

PS Ja siem posługuję GIMP-em, wątpię by był PhotoShop dla Madrivy, aczkolwiek to jest program darmowy i występuje również w wersji dla Windows (znajomy sobie chwalił), więc jeśli ktoś nie potrzebuje jakiś wodotrysków, program jest calkiem sensowny.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 października 2010, 23:35

Bialska ma być (kiedyś) przerobiona na deptak dla rowerów, pieszych i ludzi z wózkami. Ich tam jest bardzo dużo i nie zmianiajmy tego, a miejsca dla nich i tramwaju nie ma.

Ja jestem za torowiskiem wzdłuż Dekabrystów i Okulickiego z rozgałęzieniem do szpitala (opcja wzdłuż Wrocławskiej) i wzdłuż Wręczyckiej. Trzeba budować tam, gdzie mieszka dużo ludzi, a nie przez pola. Wersja tctiv jest za krótka, by się w ogóle opłacała.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 25 października 2010, 14:17

Przebiegu trasy nie można rozpatrywać w oderwaniu od planów zagospodarowania oraz istniejącego zagospodarowania terenu. Uwzględniając powyższe:
A.
Dembińskiego i Skrzyneckiego ma zabudowę ekstensywną, jednorodzinną. To daje zdecydowaną przewagę wariantom z ul. Dekabrystów bądź al. Jana Pawła II.
B.
Co do al. Jana Pawła II mam wątpliwości: bo jeśli tramwaj jechałby następnie na pl. Biegańskiego i w Aleje to tak. Ale wiemy, że jest to nierealne - w rezultacie dla pasażerów tramwaj byłby gorszą alternatywą niż obecnie autobus, który dowozi na pl. Biegańskiego. A dublowanie tramwaju autobusem - który jednak na plac dowiezie - jest pozbawione sensu.
C.
Wychodzi z tego, że najlepsza jest Dekabrystów. Po pierwsze jest intensywnie zabudowana z ważnym atutem w postaci domów studenckich. Po drugie, takie trasowanie pozwala na połączenie Parkitki z Politechniką i AJD przy al. AK (a to ważne generatory ruchu) oraz umożliwia powstanie linii Parkitka - Północ (przez al. JP2 byłoby zbytnio naokoło, więc w wymienionej relacji musiałby nadal kursować autobus 29 dublujący na znacznym odcinku tramwaj).
D.
Poprowadzenie tramwaju przez tereny obecnie niezabudowane Parkitki albo nie w pełni zabudowane ma sens, jeśli pojawią się tam bloki. Bo tramwaj jest predysponowany do obsługi terenów gęsto zaludnionych. W Urz. Miasta jest właśnie wyłożony do publicznej wiadomości projekt planu zagospodarowania obszaru pomiędzy Okulickiego a Obr. Westerplatte (i dalej) – który będzie uchwalany zimą. Zabudowa wielorodzinna występuje jedynie wzdłuż prawej strony Okulickiego oraz po lewej stronie Łódzkiej. Poza tym wyłącznie jednorodzinna i nasza inicjatywa TnP tego już nie zmieni. W tej sytuacji tramwaj powinien jechać ul. Okulickiego obsługując istniejące osiedle oraz projektowane po prawej stronie. Rolą autobusów jest penetracja części jednorodzinnej Parkitki
E.
Można rozważać czy spod szpitala nie puścić tramwaju projektowanym przedłużeniem ul. Nowobialskiej, albo przystanek w prawo do os. Słonecznego (czyli wschodni skraj szpitala, gdzie działa tzw. radiologia, do której ludzie też chodzą.
F.
Obsługę docelową widziałbym tak: częstotliwość tramwaju co 7-8 min, do tego na ul. Okulickiego linia autobusowa „wspomagająca” (co 15 min) wioząca na pl. Biegańskiego i np. dalej na Stradom (do dyskusji). Plus tramwaj co 15 min. relacji Północ-Parkitka.

Oczywiście to pobieżna ocena, która powinna być zweryfikowana przez specjalistyczną analizę.

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 25 października 2010, 14:20

Wiktor S pisze:
adamkoo pisze:
K. Pruciak pisze:Uważam, że budowa linii na Parkitkę w mojej propozycji może być znacznie tańsza od tramwaju na Błesznie z kilku aspektów:
może było by lepiej ale mam takie pytanie, czemu miasto nie rozważyło tego pomysłu(TnP) wcześniej?? zanim rozstrzygnięto oficjalnie decyzję o budowie TnB


Rozważało. Wygrało najpierw Błeszno.
czyli co w planie będzie budowa Lini na Parkitke?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 25 października 2010, 14:55

Przed paru laty zdecydowano się na Błeszno. Reszta (Parkitka. odnogi na Północy) pozostały na później. Mówiąc wprost: nikt nie miał głowy zajmując się TnB - myśleć o TnP czy o czymś innym. Ale teraz czas zacząć, skoro TnB toczy się już właściwym torem. Kolejna pula funduszy unijnych jest na lata 2014-20, więc do 2014-15 r. należałoby mieć gotowy projekt, żeby mieć z czym startować w konkursach.

TnP powinna być tańsza od TnB choćby z tego powodu że byłaby krótsza.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 25 października 2010, 15:50

Piotr Radoliński pisze:...małe sprostowanie ! WITUŚ - Witold ! ;)
Ach, zwracam (resztki) honor(u)
adamkoo pisze:może było by lepiej ale mam takie pytanie, czemu miasto nie rozważyło tego pomysłu(TnP) wcześniej?? zanim rozstrzygnięto oficjalnie decyzję o budowie TnB
Taka kolejność - po prostu. Najpierw Wrzosowiak, Błeszno, Raków i dalej na północ miasta.

zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 25 października 2010, 16:01

dajmy szansę innym dzielnicom i srodmiesciu na ekologiczny i sprawny srodek transportu jakim jest tramwaj.
linia z zawodzia przez aleje na parkitkę i to jednotorowa z trzema mijankami byłaby myśle ożywczym i optymalnym rozwiązaniem dla naszego zblazowanego miasta.
kolejno ze wschodu-stadion-legionów faradaya-olsztynska urząd skarbowy -z energetyczny-pl Daszyńskiego-aleje Kosciuszki -pl Biegańskiego -cepelia -wielunska 3go maja-r wielunski-łódzka-nowobialska- szpital.

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 25 października 2010, 17:35

Tomasz Haładyj pisze:częstotliwość tramwaju co 7-8 min, Plus tramwaj co 15 min. relacji Północ-Parkitka.

Może za wcześnie na takie szczegółowe dywagacje, ale uważam, że takty odpowiednio 10- i 15-minutowe w zupełności by wystarczyły. W soboty i niedziele widziałbym pierwszy wariant co 15, a Parkitka - Północ - co 20-25 minut. Oczywiście przy utrzymaniu mniej więcej tych taktów, które na reszcie sieci będziemy mieli po oddaniu TnB.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 października 2010, 19:12

Na Okulickiego 32 jest zawsze bardziej obciążone od 27, dlatego upieram się przy tym, że budowa do Wręczyckiej ma sens z rozgałęzieniem przy skrzyżowaniu z Nowobialską.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 października 2010, 19:17

32 zniknie po budowie tramwaju z Parkitki. Będzie mocny duet 12+32, więc po co tam tramwaj

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 października 2010, 20:50

Chodzi o to, że można podciągnąć tory do centrum Lisińca dla tych, którzy z niego jadą w stronę Estakady czy Rakowa. Nie chcę się upierać, po prostu uważam to za sensowne. A co do zmian w układzie linii to oczywiste, że będzie potrzebna tylko jedna linia do pl. Biegańskiego i Galerii Jurajskiej.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 26 października 2010, 19:32

Garro pisze:Chodzi o to, że można podciągnąć tory do centrum Lisińca

Jeżeli inwestycja Aquaparku i Hotelu w parku lisinieckim ma wypalić i zostanie zrealizowana z rozmachem, warto tam podciągnąć dobrą komunikację przemyślanym tokiem.

Co do TnP, Zawodzie i okolica Areny i Hali nie są bardziej potrzebne do skomunikowania?

We Wrocławiu tramwaj jeździ co chwilę z centrum do Zoo czy Hali 100lecia, a jego droga wiedzie w połowie przez park i okoliczne domki jednorodzinne - te linie podczas imprez mają niezłe obłożenie itd. Tylko w naszym mieście nie ma takich imprez... Tak czy siak, mecze siatkówki będą, żużel jak narazie też działa (i oby został z nami po wieki), a sam wiecie jak trudno zaparkować podczas meczu Włókniarza :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 26 października 2010, 22:13

Myszon pisze:Tak czy siak, mecze siatkówki będą, żużel jak narazie też działa (i oby został z nami po wieki), a sam wiecie jak trudno zaparkować podczas meczu Włókniarza :)
Z całym szacunkiem dla prawdziwych kibiców, ale jestem za zawieszaniem wszelakich kursów komunikacji publicznej w tamtym rejonie, tudzież wprowadzeniem objazdów na czas meczów Włókniarza, analogicznie Rakowa. Tramwaju już na pewno tam bym nie puścił,chociaż SM42 plus kilka wagonów bydlęcych - rozstaw szyn odpowiedni...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 października 2010, 11:15

Rafał Lamch pisze:Na żużel przychodzą rodziny z dziećmi, a nie bydło, jak na piłkę nożną.
Jechałem kiedyś na Kirkut 13 w dzień żużlowy. Uwierz mi, to nie były rodziny z dziećmi, a do dziś nie mogę wyjść z podziwu, że karoseria nie odpadła od tego Ikarusa...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 października 2010, 11:33

Tak na prawdę, to niepotrzebnie unoszę się emocjami. Problem, o którym napisałem, tkwi zupełnie gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 października 2010, 20:38

Myszon pisze:We Wrocławiu tramwaj jeździ co chwilę z centrum do Zoo czy Hali 100lecia, a jego droga wiedzie w połowie przez park i okoliczne domki jednorodzinne


Nie dokładnie, ale niewiele się pomyliłeś ;) Do zoo i Hali jeździ z Ronda Grunwaldzkiego przez kampus klinik AM, dalej są domki i park. Ale fakt, że jedzie przez park i pośród domków, a są plany żeby jeszcze przedłużyć linię o przystanek lub dwa.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 28 października 2010, 13:40

Jest jakiś który jedzie z centrum, tak jak napisałeś przez Rondo Grunwaldzkie i dalej jak napisałeś. Tylko tam imprezy w Hali są co rusz, stadion Olimpijski na którym też są organizowane imprezy jest po drodze, a o ZOO nie wspomnę... U nas nie ma takiego zaplecza rozrywkowo - kulturalnego.

Co do wybryków kibiców, na to nic nie poradzimy. Nowy tramwaj będzie jeździł zaraz pod stadion Rakowa, a mimo to o wandalizmie nikt nie wspomniał.

P.S. Monitoring w tramwajach by pomógł, nie w ciągu miesiąca - czy roku, ale za parę lat społeczeństwo by się nauczyło szanować mienie publiczne. Po okresie np. 10 lat można w tramwajach i busach umieszczać tylko atrapy i byłby spokój.

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 28 października 2010, 14:35

Myszon pisze:Nowy tramwaj będzie jeździł zaraz pod stadion Rakowa, a mimo to o wandalizmie nikt nie wspomniał.

Podejrzewam, że skończy się to puszczaniem stopiątek w dni meczowe.
Chociaż w Łodzi na linii 10 (przejeżdża obok stadionów Widzewa i ŁKS-u) jeżdżą cityrunnery i nie przypominam abym słyszał/czytał, że wandale zdemolowali tramwaj. No chyba, że w meczowe dni jeżdżą osiemsetpiątki same na liniach przy stadionie, nie wiem czy takie coś się praktykuje.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4141
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 października 2010, 18:41

Jasiek Mucha pisze:
Myszon pisze:Nowy tramwaj będzie jeździł zaraz pod stadion Rakowa, a mimo to o wandalizmie nikt nie wspomniał.

Podejrzewam, że skończy się to puszczaniem stopiątek w dni meczowe.
Chociaż w Łodzi na linii 10 (przejeżdża obok stadionów Widzewa i ŁKS-u) jeżdżą cityrunnery i nie przypominam abym słyszał/czytał, że wandale zdemolowali tramwaj. No chyba, że w meczowe dni jeżdżą osiemsetpiątki same na liniach przy stadionie, nie wiem czy takie coś się praktykuje.

Mało tego wszystkie linie przejeżdżające obok stadionu Widzewa czy ŁKS-u są obsługiwane w większości nowymi autobusami.

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 28 października 2010, 22:52

Garro pisze:
Trzeba budować tam, gdzie mieszka dużo ludzi, a nie przez pola.


Jakie dużo ludzi, cała Parkitka to jest nie więcej niż 40 bloków po maksymalnie 100 mieszkań razy okolo 4 mieszkańców, to jest maksymalnie 16000 ludzi, choć obstawiałbym góra 8000.

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 29 października 2010, 05:10

tctiv pisze:
Garro pisze:
Trzeba budować tam, gdzie mieszka dużo ludzi, a nie przez pola.


Jakie dużo ludzi, cała Parkitka to jest nie więcej niż 40 bloków po maksymalnie 100 mieszkań razy okolo 4 mieszkańców, to jest maksymalnie 16000 ludzi, choć obstawiałbym góra 8000.
prosty przykład .Slask aglomeracja linie biegną pod domami tam gdzie są ludzie z drobnymi wyjątkami

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 29 października 2010, 10:13

Ale mamy takie obiekty po drodze, jak akademiki, część 1000-lecia, szpital. Rotacja jest.

zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 29 października 2010, 16:37

pisałem o linii wschód- zachód , o jej trasie i zaletach , jeszcze jeden argument.
tramwaj proponowany przez was, al JP lub dekabrystów nie spełni tak uniwersalnej roli kom jak moja propozycja a będzie tylko wymuszonym starymi projektami i przypadkową siatka ulic szlakiem kom.
ja proponuję poł parkitki z rynkiem wiel i nastepnie ze scisłym centrum dlatego bo teraz takiego poł nie ma . mieszkancy ok Moscickiego stoją w rozkroku , po prostu nie maja kom a wy proponujecie im spacer do okulickiego?.
Nowa i niekonwencionalna linia to swieza krew dla miasta i szansa na wyzszy standard życia.
byle było już wyszło na błeszno- jesli przedłużą do al pokoju , wtedy to perła w koronie .

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 października 2010, 16:51

zbigniew pisze:pisałem o linii wschód- zachód , o jej trasie i zaletach ,

... pozostanie pytanie kto to sfinansuje i kto zapewni tabor na takiej trasie ?? Nie przypuszczam, żeby UE była tak chojna ! No, ale to moje subiektywne odczucie ! Może się mylę !
Zacytowałbym Mickiewicza: "Mierz siły na zamiary" :)


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość