"TnP" czyli Tramwaj na Parkitkę - projekt

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 29 października 2010, 17:13

tabor to tylko 4 składy , takt 8-10 min i oczywiscie jeden tor .Przy jego długosci ok 6 km to koszt niższy jak na błeszno.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 października 2010, 17:38

zbigniew pisze:Przy jego długosci ok 6 km

...mała korekta - ok. 7,5 km ! A jak z przeprawą przez popularną "jedynkę" (DK1) - czy wliczyłeś koszt przebudowy wiaduktu (budowy nowego) w ul. Mirowskiej ? Oczywiście jeżeli tamtędy miałby jechać tramwaj, bo chyba nie przecinałby trasy DK1 "jednopoziomowo" !

zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 29 października 2010, 17:58

dobudowa przy ok remontu wiad na mirowskiej.lub budowa typowo tramw wiad na wysokosci SP 10 , i w koncu skomunikowanie rejonu urzedu skarbowego.
jest jeszcze w projekcie tunel na popiełuszki , ale nie bedę cie straszył kosztami bo one widzę bardzo ograniczają twoje pole widzenia. wystarczy o połowę mniej urzędników w miescie i konkurencja w komunikacji a będziemy mogli wybudowac zaporę trzech przełomów na kucelince.nie gniewaj sie na pole widzenia ,tylko je poszerzaj.Przy okazji dziekuje za zdjęcia i relacje z budowy tnb .

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 października 2010, 18:26

zbigniew pisze:ale nie bedę cie straszył kosztami bo one widzę bardzo ograniczają twoje pole widzenia

...a może jestem za dużym realistą ?? ;)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 29 października 2010, 19:12

Toż tu był już taki jeden Realista, pamiętacie?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 października 2010, 19:14

Wiktor S pisze:Toż tu był już taki jeden Realista, pamiętacie?

...o cholera ! Nie chciałbym zajmować komuś miejsca ! ;) A co się z nim stało - jakie są w takim razie dla mnie perspektywy ? :)

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 30 października 2010, 19:22

Wiktor S pisze:Toż tu był już taki jeden Realista, pamiętacie?
to ten od bannera??

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 30 października 2010, 22:46

adamkoo pisze:to ten od bannera??
Od bannera na prześcieradle to chyba Sklepikarz był...

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 31 października 2010, 13:53

jakiś osobnik był na forum co pisał o pociętym bannerze na Żareckiej ale właśnie nie wiem kto

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 października 2010, 15:52

adamkoo pisze:jakiś osobnik był na forum co pisał o pociętym bannerze na Żareckiej ale właśnie nie wiem kto

Może: "Harenza".

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 31 października 2010, 22:39

możliwe

Damian Włodarczyk
Posty: 239
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Damian Włodarczyk » 07 listopada 2010, 17:07

zbigniew pisze:tabor to tylko 4 składy , takt 8-10 min i oczywiscie jeden tor .Przy jego długosci ok 6 km to koszt niższy jak na błeszno.

Jak ja nie nawidze linii jednotorowych...

zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 07 listopada 2010, 22:06

bo to jest wyzwanie- walka z czasem i bylejakoscia , troche techniki i poszanowania wlasnej inteligencji. taka linia to jest el kulturotwórczy - nauczy nas dokładnosci , odpowiedzialnosci i zaufania do własnych talentów. tylko prosze o chwile refleksji.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 lipca 2011, 18:03

Nudziło mi się :P i popełniłem z tego wszystkiego takie coś:

http://ifotos.pl/zobacz/TnL-wycin_hwwehqa.GIF/

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 04 lipca 2011, 18:07

No tak, to wszystko jasne, że ifotos nie działało pół godziny ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 04 lipca 2011, 18:08

Garro pisze:Nudziło mi się i popełniłem z tego wszystkiego takie coś:
Mnie się podoba ! :)

Paweł Szubert
Posty: 192
Rejestracja: 05 maja 2009, 10:32
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Paweł Szubert » 04 lipca 2011, 20:56

Koncepcyjnie jest ciekawe... Tylko na przykład na Dekabrystów straszne falowanie... ;) No i drogi rowerowe całkiem w stylu MZDiT - całkiem bessęsu... ;>

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 04 lipca 2011, 21:10

pbm pisze:bessęsu
:shock: fajny zwrot ! :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 lipca 2011, 23:02

Janusz Karlikowski pisze:No tak, to wszystko jasne, że ifotos nie działało pół godziny ;)

Ekhm... To są wycinki z dużej całości, ale jej ściąganie trochę by wam zajęło, bo całość to ok. 50 MB.

pbm pisze:Tylko na przykład na Dekabrystów straszne falowanie...

Fakt, trzeba poprawić.

pbm pisze:No i drogi rowerowe całkiem w stylu MZDiT - całkiem bessęsu... ;>

Chyba powieliłem błąd MZDiT, nie przemyślałem dróg rowerowych. Dalej na zachód przestałem je, jak widzisz w ogóle zaznaczać.

Poprawki przy Kilińskiego :-D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 sierpnia 2011, 22:42

Rynek Wieluński trzeba remontować - propozycja tramwaju przez JP, Rynek Wieluński, zamkniętą dla aut Rocha i Wręczycką.

Dość ambitne, choć przy JP byłoby pewnie mniejsze obłożenie niż na Parkitce. Za to przedłużenie projektowanej linii do Wręczyckiej jak najbardziej mi się podoba. Dzięki temu byłoby znacznie więcej pasażerów.

Rafał Jaszewski
Posty: 1
Rejestracja: 29 listopada 2011, 12:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafał Jaszewski » 04 grudnia 2011, 23:54

Witam. Koncepcja tramwaju na Wyczerpy(TnW) jest nierealna. TnP juz duzo bardziej. Czy ktoś sie orientuje czy miasto wystąpi o cash na ta linie w nastepnej perspektywie budzetowej UE? Jakie mamy szanse?(konkurencja)?
TnP objął by czesc Tysiaclecia, Parkitke oraz czesc Grabowki wraz ze szpitalem, czyli tereny duzo bardziej zaludnione niz TnW, no i linia 3 razy krotsza. Idzmy ta droga...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2011, 09:48

Rafał Jaszewski pisze:Koncepcja tramwaju na Wyczerpy(TnW) jest nierealna.

Szczególnie, że dotyczyła strefy przemysłowej, która nie powstała.

Rafał Jaszewski pisze:Czy ktoś sie orientuje czy miasto wystąpi o cash na ta linie w nastepnej perspektywie budzetowej UE?
Na razie nie ma jeszcze projektu, nie odbyły się konsultacje społeczne, więc do tego jeszcze daleko.

Rafał Jaszewski pisze:Jakie mamy szanse?(konkurencja)?
UE wysoko ocenia takie projekty. Patrz TnB. Ważne, żeby wniosek był dobrze napisany.

Rafał Jaszewski pisze:oraz czesc Grabowki wraz ze szpitalem
Grabówki :shock: ? Częstochówka-Parkitka.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 05 grudnia 2011, 10:47

Rafał Jaszewski pisze:Witam. Koncepcja tramwaju na Wyczerpy(TnW) jest nierealna. TnP juz duzo bardziej. Czy ktoś sie orientuje czy miasto wystąpi o cash na ta linie w nastepnej perspektywie budzetowej UE? Jakie mamy szanse?(konkurencja)?
TnP objął by czesc Tysiaclecia, Parkitke oraz czesc Grabowki wraz ze szpitalem, czyli tereny duzo bardziej zaludnione niz TnW, no i linia 3 razy krotsza. Idzmy ta droga...
CKMKM bardzo mocno lobbuje swój wniosek i projekt budowy "TnP" ! Zobaczymy jak do niego ustosunkują się wyższe instancje. Jest na pewno jakieś "światełko w tunelu" ! :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 05 grudnia 2011, 11:03

Rafał Jaszewski pisze:Witam. Koncepcja tramwaju na Wyczerpy(TnW) jest nierealna. TnP juz duzo bardziej. Czy ktoś sie orientuje czy miasto wystąpi o cash na ta linie w nastepnej perspektywie budzetowej UE? Jakie mamy szanse?(konkurencja)?
TnP objął by czesc Tysiaclecia, Parkitke oraz czesc Grabowki wraz ze szpitalem, czyli tereny duzo bardziej zaludnione niz TnW, no i linia 3 razy krotsza. Idzmy ta droga
Uświadamianie władz miasta w toku, na etapie konsultacji.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 05 grudnia 2011, 13:31

Prezentacja koncepcji 1+2+3+ opracowanej przez CKMKM:
http://tramwajparkitka.prv.pl/TnP-Slajdy.pdf
Koncepcja pokazaliśmy w Urzędzie Miasta oraz MZDiT. Poddawana jest analizie. Czekamy na reakcję.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2911
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 05 grudnia 2011, 16:31

Wspaniała lektura. Podstawa, to wiele argumentów, których tutaj nie brakuje. Brakuje mi tylko wzmianki o pętlach awaryjnych, czy trójkątach (dla mnie to gwiazda) użytych w razie awarii, a przy takiej liczbie torowiska nie ma żartów. Każdy odcinek reanimowany może pomóc, bo taboru zastępczego nie wystarczy, co za skutkuje brakiem komunikacji zastępczej. Najbardziej mi się spodobało rozwiązanie ze zmianą numeru i trasy na Błesznie, bo rzeczywiście beznadziejne byłoby, gdyby tramwaj miał wracać taki dystans na około.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 05 grudnia 2011, 16:42

Tomasz Haładyj pisze:Prezentacja koncepcji 1+2+3+ opracowanej przez CKMKM:

To są wręcz świetne pomysły. Naprawdę bardzo mi się podobają i co ciekawe wszystkie trzy koncepcje są możliwe do zrealizowania w jednym czasie, bo ich cena i łączna długość trasy jest bardzo bliska (jak nie taka sama) do linii TnB. Bardzo liczę na to, że Częstochowa znów dostanie eurofundusze na rozbudowanie sieci tramwajowej i wszystkie trzy projekty zostaną zrealizowane.
Tylko mam kilka pytań:
- Czy klub przewidział, że kiedy tramwaj pojedzie na Stary Raków, to autobusy również pojadą tym odcinkiem?
- Czy po przedłużeniu tramwaju na Kukuczki, jeździłyby tam nadal autobusy, ale przynajmniej co 15 minut?

Przy okazji: co sądzicie o mojej koncepcji puszczenia tramwaju przez ulicę Bohaterów Katynia?
Argumentem może być fakt, że ta okolica (włącznie z częścią alei 11 Listopada) jest również gęsto zaludniona. Dominują niemal wyłącznie wieżowce mieszkalne, z czego większość jest 11-piętrowa. Od południa linia ta byłaby odcinkiem TnB (wjeżdżałaby na Bohaterów Katynia) i jechałaby aż do estakady, gdzie dalej jechałaby na Fieldorfa (a może i na Kukuczki). Linia miałaby takt 20 minutowy.
Czy to połączenie ma sens?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 05 grudnia 2011, 17:36

Tomasz Haładyj pisze:Prezentacja koncepcji 1+2+3+ opracowanej przez CKMKM:
http://tramwajparkitka.prv.pl/TnP-Slajdy.pdf
Koncepcja pokazaliśmy w Urzędzie Miasta oraz MZDiT. Poddawana jest analizie. Czekamy na reakcję.

Dobrze wiedzieć :)

Wykonanie bardzo mi się spodobało. Trzymajmy kciuki i propagujmy informacje na ten temat.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2011, 18:00

Osobiście mam pytanie o torowisko na Wręczyckiej, którego nie ma w projekcie. Czy Klub odłożył ten pomysł, żeby zrobić trzy krótsze odcinki o łącznej długości takiej jak TnB i o Wręczyckiej wciąż myślimy czy też ten projekt zarzucamy? Bo według mnie dałoby to większe potoki na takim odcinku. (Nie mieszkam przy Wręczyckiej - dla jasności, nie jestem interesowny).

Sebastian Wróbel pisze:- Czy klub przewidział, że kiedy tramwaj pojedzie na Stary Raków, to autobusy również pojadą tym odcinkiem?

Nie pojadą. Chyba, że coś na kształt dowozówki Kręciwilk-Stary Raków-Dworzec Raków.

Sebastian Wróbel pisze:co sądzicie o mojej koncepcji puszczenia tramwaju przez ulicę Bohaterów Katynia?

Osobiście myślę, że mooooże kiedyś.

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 05 grudnia 2011, 18:05

Sebastian Wróbel pisze:co sądzicie o mojej koncepcji puszczenia tramwaju przez ulicę Bohaterów Katynia?

Myślę, że spowodowałoby to proces omijania przez pasażerów obecnej linii TnB (bo kto by tam jechał na około, skoro można "na skróty". Myślę, że autobus w zupełności wystarczy. No i tam są całkiem niekiepskie wzniesienia. W zimie mógłby być problem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2011, 18:16

Jasiek Mucha pisze:Myślę, że spowodowałoby to proces omijania przez pasażerów obecnej linii TnB (bo kto by tam jechał na około, skoro można "na skróty".
Dlatego ja napisałem, że mooooże kiedyś. Kiedy dobrobyt nas zaleje i będziemy mieć już swoje 60-70km torów. Czyli za 100 lat.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 05 grudnia 2011, 18:29

Michał Grzegorczyk pisze:Osobiście myślę, że mooooże kiedyś.
...myślisz, że tramwaj pokona tzw: "górę Błeszyńską" ? :P

Łukasz Najman
Posty: 2051
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 05 grudnia 2011, 18:41

Za 100 lat... czemu nie ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2011, 18:51

Piotr Radoliński pisze:...myślisz, że tramwaj pokona tzw: "górę Błeszyńską" ?
A może tunel premetra :P ?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 05 grudnia 2011, 18:53

Jasiek Mucha pisze:
Sebastian Wróbel pisze:co sądzicie o mojej koncepcji puszczenia tramwaju przez ulicę Bohaterów Katynia?

Myślę, że spowodowałoby to proces omijania przez pasażerów obecnej linii TnB (bo kto by tam jechał na około, skoro można "na skróty". Myślę, że autobus w zupełności wystarczy. No i tam są całkiem niekiepskie wzniesienia. W zimie mógłby być problem.


...jest projekt klubowy +1+2+3 w którym to opisane są priorytety tramwajowe tzw. szkielet, według którego miasto powinno się opierać. Do tego szkieletu, powinny być dopasowane autobusy i busy, które dowoziłyby zainteresowanych. Co by dał tramwaj przez Bohaterów Katynia? Dla mnie nic...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 05 grudnia 2011, 19:16

Michał Grzegorczyk pisze:A może tunel premetra ?
..oj to by se troche trzeba "pofedrować" - przeciez góra to lity kamień ! :P

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 05 grudnia 2011, 23:18

Łukasz Najman pisze:Za 100 lat... czemu nie ;)

Za 100 lat może już będziemy miastem wojewódzkim, a wówczas kto wie... wszystko będzie możliwe;)

Czytałem kilka dni temu artykuł na temat budowy geologicznej gruntów pod miastem oraz o florze i faunie naszych ziem przed kilkoma wiekami. Ktoś chętny?
http://www.czestochowa.simis.pl/index.p ... pl&id=2192

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 05 grudnia 2011, 23:19

Dla mnie jako budowniczego to nie ma sensu taki opis, brak jakichkolwiek przekrojów.

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Piotr Wysocki » 04 czerwca 2012, 08:23

zastanawialem sie gdzie umiescic moje pytanie-swego czasu w innym watku forum, nasz tajemniczy Gosc Pesa 3303 rozbudzil w nas nadzieje na: +2 twisty oraz obiecal niespodzianke 25.05 i 1.06 odnosnie informacji co do dlaszej rozbudowy sieci. Sprawe twistow zdementowal pan wiceprezydent, a czy ktos wie co mial na mysli p Pesa odnosnie 2 niespodzianki?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Piotr Radoliński » 04 czerwca 2012, 08:31

Pesa nie był zorientowany nic w temacie 3+2+1+. Po prostu czytał forum i projekt "TnP" !

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Piotr Skorupa » 20 czerwca 2012, 13:07

Czemu nie ma opcji wprowadzenia tramwajów Al. Wojska Polskiego ?
Ja od małego mialem wizje tramwajów z Tysiąclecia przez Obrońców Westerplatte, Szajnowicza i Popiełuszki / Pułaskiego na Stradom. Twist na ych ulicach prezentowałby sie cudnie. ;)

z 3 opcji widzę, że mówi się juz tylko o jednej tzn przez Dekabrystów. Jaki jest powód, że nie przez JP II na Parkitkę ?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Janusz Karlikowski » 20 czerwca 2012, 13:19

A dla kogo na JP2 ??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 czerwca 2012, 13:31

Jeśli chcesz JP i Szajnowicza do Okulickiego, to powiem że sąd to trochę za mało. Po za tym przez to trasa będzie dłuższa o cały kilometr!

Taką linię przez Szajnowicza i Pułaskiego ktoś już wyżej proponował. Jedno jest pewne - w tym budżecie nie ma szans. Zresztą najpierw dobudujmy więcej odnóg do obecnej sieci.

WP może nie jest takie głupie, ale w tej części miasta już się tramwaj buduje, więc dajmy szanse innym dzielnicom. No i nie wiem, czy pomyślałeś o tym, że każdą praktycznie kładkę trzeba zburzyć i zrobić szerszą. A przez to jest to strasznie droga impreza.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Piotr Skorupa » 20 czerwca 2012, 13:42

Janusz Karlikowski pisze:A dla kogo na JP2 ??


Dla Sądów, wieżowców na rogu Kilinskiego i JP2 , komendy i być może Jasnej Góry gdyby nie skręcał w Szajnowicza i jechał przez Rynek Wieluński. Zakładam też, że po zbudowaniu sieci tramwajowej teren pod ew inwestycje jest atrakcyjniejszy więc mogłoby to nie być takie głupie.

Michał Grzegorczyk pisze:Jeśli chcesz JP i Szajnowicza do Okulickiego, to powiem że sąd to trochę za mało. Po za tym przez to trasa będzie dłuższa o cały kilometr!

Taką linię przez Szajnowicza i Pułaskiego ktoś już wyżej proponował. Jedno jest pewne - w tym budżecie nie ma szans. Zresztą najpierw dobudujmy więcej odnóg do obecnej sieci.

WP może nie jest takie głupie, ale w tej części miasta już się tramwaj buduje, więc dajmy szanse innym dzielnicom. No i nie wiem, czy pomyślałeś o tym, że każdą praktycznie kładkę trzeba zburzyć i zrobić szerszą. A przez to jest to strasznie droga impreza.



Zakładam, że byłyby na to fundusze unijne, tak jak na TnB.

Natomiast tramwaj na WP widziałbym od estakady do G. Jurajskiej i być może taka linia miałaby sens w przebiciu do JP II przez galerię i Stare Miasto... Jednak najgęściej zaludniony teren przy Al. WP to przystanki Stroma, Pusta, Estakada, Okrzei, Mireckiego i Rakowska.

Czy coś w kierunku TnP ruszyło do przodu?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 czerwca 2012, 14:28

No ale jakie inwestycje przy JP? Od Wieluńskiego do Szajnowicza wszystkie działki są zabudowane przy jezdni. Dalej nie są przy jezdniach niektóre, ale i tak zabudowane. A hitem jest kawałek między sądem i AK, gdzie niektóre budynki stoją nieomal w jezdni.

Owszem, wszystko idzie z eurofunduszy. Nawet EU nie daje jednak tyle, żeby zrobić chociaż klubowy projekt w całości. Brakuje na wkład własny, więc nie będzie wydłużenia linii do Kukuczki. A ty chcesz pół JP obstalować tramwajem.

Nie chce mi się szukać grafiki... Sam kiedyś mówiłem o projekcie odgałęzienia od Niepodległości przy przystanku "Ostatni Grosz" do Krakowskiej i Krakowską/Kohna do Daszyńskiego. To może mieć sens, choć jest drogie, bo obejmuje wiadukt nad torami kolejowymi i most nad rzeką. No i na dodatek rozpapranie Kohna, którą zbudowano niedawno. Ale robienie torów na WP między Krakowską i estakadą jest trochę bez sensu, bo najwięcej do obecnego tramwaju jest na wysokości ul. Bór. Całe 500 metrów.

EDIT:
Jednak znalazłem. Choć sam zrobiłem kilka głupot na tych mapach. Ale to "dzieła" sprzed ponad roku.
http://s2.ifotos.pl/img/beztytuuJ_haaepan.JPG
http://s2.ifotos.pl/img/tramixGIF_hrpqhae.GIF

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Piotr Skorupa » 20 czerwca 2012, 14:35

Najbardziej tram sprawdziłby sie na WP od Okrzei do Rakowskiej ale to niemożliwe w najbliższym czasie...Co do linii z Grosza do Jurajskiej to tramwaj mógłby caly czas jechac po zieleni a przystanek GJ mógłby być zlokalizowany od strony Alei WP.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Janusz Karlikowski » 20 czerwca 2012, 15:01

Czy możecie zejść na ziemię ??
Ten temat służy pewnej koncepcji, gdzie jest wszystko ustalone. Zmiany w przypadku realizacji być mogą i będą, ale to kosmetyka. Nie twórzcie tramwaju tam gdzie go nie będzie, bo zaraz wrócimy do koncepcji tramwaju z Zawodzia na Wyczerpy przez pola, łąki...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Piotr Radoliński » 20 czerwca 2012, 15:18

...albo do Kłobucka ! :P Bo w Kłobucku to się jeździ po ludzku ! :D

A serio - ten temat tyczy się tylko "TnP" !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 czerwca 2012, 17:23

Janusz, ja próbuję sprowadzać na ziemię ;) Tylko inaczej. Mówienie "nie bo nie" nic nie da, trzeba wytłumaczyć ;)

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Projekt "TnP" (Tramwaj na Parkitkę)

Postautor: Piotr Skorupa » 20 czerwca 2012, 17:28

ok schodzę na ziemię, postanawiam poprawę


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości