Koncepcje rozbudowy sieci

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 lutego 2011, 21:30

Projekty rozbudowy sieci, które można przygotować po TnB i zdobyć dofinansowanie z budżetu UE 2014-2020 roku:

* TnP: Dekabrystów - Okulickiego - Wręczycka do Białostockiej z odgałęzieniami Nowobialską do szpitala i Rocha do Ikara

* przedłużenie Fieldorfa - Sosabowskiego do wysokości Kosmowskiej

* 11 Listopada - Bohaterów Katynia

* odgałęzienie przez Słowackiego - Augustyna i Barbary + pętla na skrzyżowaniu z Jadwigi (po wybudowaniu obejścia Augustyna/Kazimierza)

* obejście II Aleja - Ogrodowa - Krakowska/Kanał Kohna do skrzyżowania Niepodległości/Bór

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 19 lutego 2011, 21:41

Garro pisze:Projekty rozbudowy sieci, które można przygotować po TnB i zdobyć dofinansowanie z budżetu UE 2014-2020 roku:

Każdemu wolno marzyć. ;)
A co do dofinansowania z UE: jeśli w niedalekim czasie miasto lub MZDiT chce napisać wniosek o dotacje z UE, to niech te fundusze pójdą na znacznie większe potrzeby, np. (raczej zwłaszcza) na nowe autobusy. I to w dużych ilościach. To jedyny sposób na szybką wymianę taboru w MPK.
* obejście II Aleja - Ogrodowa - Krakowska/Kanał Kohna do skrzyżowania Niepodległości/Bór

Chyba nie piszesz poważnie.
Czy ja dobrze zrozumiałem:
Od II alei przez Ogrodową, Krakowską Bis, Autostradą A1 do Jagiellońskiej aż do skrzyżowania Niepodległości z Bór? :shock:

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 19 lutego 2011, 21:59

Sbrother pisze:Autostradą A1

Sbracie, jaką autostradą. Przecież to DK jest.
A swoją drogą takie "tramwajowe TGV"... ciekawa rzecz :D

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 19 lutego 2011, 22:07

No ba! Tylko w wersji tramwajowej ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 19 lutego 2011, 22:26

luknajm2 pisze:No ba! Tylko w wersji tramwajowej

Ciekawe byłoby to połączenie tramwaju z pociągiem. :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 19 lutego 2011, 22:30

W Częstochowie linia Szybkiego Tramwaju nie miała by żadnej racji bytu, bo nie ma jakiegoś super dużego osiedla w głębokim polu. Chyba, że z DK1 została by wpuszczona w Błeszno, gdzie już się buduje tramwaj. Chyba, że by wjeżdżał w osiedle. A na Niepodległości już tramwaj jest, więc po kiego miał by tam jeździć.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 19 lutego 2011, 22:38

StruśPędziwiatr pisze:W Częstochowie linia Szybkiego Tramwaju nie miała by żadnej racji bytu, bo nie ma jakiegoś super dużego osiedla w głębokim polu. Chyba, że z DK1 została by wpuszczona w Błeszno, gdzie już się buduje tramwaj. Chyba, że by wjeżdżał w osiedle. A na Niepodległości już tramwaj jest, więc po kiego miał by tam jeździć.


A co w ogóle rozumiesz przez linie szybkiego tramwaju? No i co wg Ciebie jest szybko.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 19 lutego 2011, 22:49

Wiktor S,
Myślę tu o szybkiej długiej prostej bez przystanków, np. zobacz Poznański ST

http://www.youtube.com/watch?v=iKOE1aN6pX8

A dlatego tą linię przyrównałem do ST, bo w zasadzie przy DK1 przez spory odcinek niczego nie ma. No ale to także dotyczy choćby tego, że taki tramwaj nie stoi na światłach. Tylko nie piszcie o krakowskim wynalazku, bo to wcale nie jest szybkie. :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 lutego 2011, 23:17

Sbrother pisze:Od II alei przez Ogrodową, Krakowską Bis, Autostradą A1 do Jagiellońskiej aż do skrzyżowania Niepodległości z Bór? :shock:


Od Kościuszki II Aleją, Ogrodową, Krakowską/Kanałem Kohna do Niepodległości przy przystanku "Ostatni Grosz".

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 19 lutego 2011, 23:33

Spokojnie projekt Tnp jest opracowywany.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 lutego 2011, 19:46

Wiktor S pisze:Spokojnie projekt Tnp jest opracowywany.


Ale chyba inaczej niż u mnie, dlatego podrzucam moją wersję. A może ktoś ją zaakceptuje i poda dalej... Teoretycznie :P .

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 20 lutego 2011, 19:57

Garro pisze:Ale chyba inaczej niż u mnie, dlatego podrzucam moją wersję. A może ktoś ją zaakceptuje i poda dalej... Teoretycznie :P .
Niewątpliwie. My (członek klubu, jeśli chce - niech ujawni) szykujemy gotowy projekt budowlany :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 lutego 2011, 22:52

Dominik Wójcik pisze:Niewątpliwie. My (członek klubu, jeśli chce - niech ujawni) szykujemy gotowy projekt budowlany :)


Aż tak szczegółowo :-D ?! Ja też miałem luźne przemyślenia wykraczające poza to, gdzie wymalować kreskę na mapie, ale oczywiście projekt budowlany przebija wszystko :) .

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 20 lutego 2011, 23:52

Wiktor S pisze:
StruśPędziwiatr pisze:W Częstochowie linia Szybkiego Tramwaju nie miała by żadnej racji bytu, bo nie ma jakiegoś super dużego osiedla w głębokim polu. Chyba, że z DK1 została by wpuszczona w Błeszno, gdzie już się buduje tramwaj. Chyba, że by wjeżdżał w osiedle. A na Niepodległości już tramwaj jest, więc po kiego miał by tam jeździć.


A co w ogóle rozumiesz przez linie szybkiego tramwaju? No i co wg Ciebie jest szybko.


A jak dla mnie 40 km/h od pętli do pętli.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 21 lutego 2011, 00:19

To PST ma napewno większą prękość, a generalnie jest wolny.

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 21 lutego 2011, 02:25

Wiktor S pisze:To PST ma napewno większą prękość, a generalnie jest wolny.


hmmm:
1. gdzieś czytałem, że PST ma tylko jedną pętlę, po prostu w pewnym momencie tramwaj przestaje mieć skrzyżowania jednopoziomowe.
2. nie robisz sobie ze mnie jajców, metro warszawskie ma 37 km/h
3. jak się pytałem kilkanaście lat temu znajomego, czy korzystał z PST (przez rok studuiował medycynę w Poznaniu), to mówił, że nic takiego nie widział, co to za polityka by szybki tramwaj puszczać na peryferia, przecież i tak w korku stał nie będzie.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 21 lutego 2011, 05:15

tctiv pisze:3. jak się pytałem kilkanaście lat temu znajomego, czy korzystał z PST (przez rok studuiował medycynę w Poznaniu), to mówił, że nic takiego nie widział, co to za polityka by szybki tramwaj puszczać na peryferia, przecież i tak w korku stał nie będzie.


Oj, ja już tu 3 rok siedze, i korzystam. Nie no bez jaj, ale gdyby jechał razem ze wszystkimi to napewno by mu to dluzej zajeło no i jakie peryferia, przeciez jedzie na wielką sypialnię.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 21 lutego 2011, 12:38

tctiv pisze:metro warszawskie ma 37 km/h

W Wiedniu dwa razy tyle :)

Dominik Wójcik pisze:
Garro pisze:Ale chyba inaczej niż u mnie, dlatego podrzucam moją wersję. A może ktoś ją zaakceptuje i poda dalej... Teoretycznie :P .
Niewątpliwie. My (członek klubu, jeśli chce - niech ujawni) szykujemy gotowy projekt budowlany :)

Sam jestem ciekawy :)

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 21 lutego 2011, 13:23

Myszon pisze:
tctiv pisze:metro warszawskie ma 37 km/h

W Wiedniu dwa razy tyle :)

Teraz ty znowu chyba sobie ze mnie jaja robisz, 74 km/h o_O,
pospieszny Częstochowa-Warszawa ma taką prędkość,
IC Warszawa-Zawiercie marne 145 km/h (miał, teraz mniej).

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 21 lutego 2011, 15:26

Dobra sprawdziłem

Wiedeń, Południowa Rzesza:

U-1 34 km/h,
U-2 32 km/h,
U-3 33 km/h,
U-4 35 km/h,
U-5 ni ma (takiej linii),
U-6 30 km/h,
U-Strab 33-66 km/h (je nach Linie/depending on the line-podejrzewam, że niektóre linie nie przejeżdżają całego tunelu, więc to raczej nie jest 66 km/h),

pyry się nie chwalą, ale przykładowo 12 na PST 53 km/h kurde nieźle jak na Vmax 70 km/h.

@ Wiktor S, pła płezes uważa, że sypialnie to peryferia

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 21 lutego 2011, 17:40

tctiv, maxymalna, nie średnia :D Wyliczeń, które wkleiłeś nie widziałem wcześniej, ale widziałem licznik :) o https://picasaweb.google.com/myszon1988 ... 3672115922

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 21 lutego 2011, 19:12

Myszon pisze:tctiv, maxymalna, nie średnia :D Wyliczeń, które wkleiłeś nie widziałem wcześniej, ale widziałem licznik :) o https://picasaweb.google.com/myszon1988 ... 3672115922

łe to IC Warszawa-Gdańsk którym kiedyś jechałem miał 187 km/h, a jeśli wierzyć rozkładowi mzt Poznań (dobra patrzyłem na 4 rano) to ten tramwaj ma naprawdę taką prędkość, to trochę tak jakbyś u nas od Lasku Aniołowskiego do Estakady zajechał w jakieś 15 minut.
Wspomniany pospieszny Częstochowa-Warszawa swego czasu w okolicach Radomska miał 131,9 km/h, teraz tam nie ma pewnie więcej niż 90 km/h, ponoć teraz jak się jakiś lepszy skład trafi (raz była Bydgostia) to za Koluszkami jest prędkoś w porywach do 140 km/h.



od pętli do pętli


w Warszawie coś kombinują aby zwiększyć przyspieszenie i dojść do coś koło 45 km/h

PS Pan Marian Kopiec też miał tyle na liczniku na Wałach Dwernickiego ikarusem-lewarem na 16 gdzieś w okolicach roku 94, 1994.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 21 lutego 2011, 19:34

Ale jaka jest odległość Wawa - Gdańsk, a jaka między jedną, a drugą stacją metra ? :D

Wracając do tematu, widzicie, że Matyjaszczyk weźmie się z MZDiT i Bóg wie jeszcze kimś, za szykowanie projektu, pod tego taką inwestycję?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 lutego 2011, 19:51

tctiv pisze:Pan Marian Kopiec

Panowie mają imiona: Stanisław i Tadeusz ... (obecnie #180 i #184)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 21 lutego 2011, 19:53

PS Pan Marian Kopiec też miał tyle na liczniku na Wałach Dwernickiego ikarusem-lewarem na 16 gdzieś w okolicach roku 94, 1994.

http://www.youtube.com/watch?v=AzR-3R1E ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=mohxLZnC ... re=related
:D

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 21 lutego 2011, 20:11

Akurat, gdy obejrzałem pierwszy filmik przypomniało mi się, jak kilka lat temu mnie przewiózł jakiś kierowca 17 Ikarusem 280 na Busolowej w podobny sposób, może część B aż tak nie skakała, ale też ładnie hulała. :) Na dodatek tak strasznie kopciło mu z wydechu... :D Widocznie potrzebny mu był porządny przepał. :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 21 lutego 2011, 20:52

W drugim filmiku pasu startowego chyba brakło :D

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 22 lutego 2011, 13:15

Na jednej naszej imprezie w Częstochowie, w 2007 roku pamiętam jak nasz kolega M prowadził Ikarusa, to gdzieś w okolicach Liszki Dolnej chyba też tak naczepa chodziła :D No może nie aż tak, ale podobnie :P

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 22 lutego 2011, 13:21

Piotr Radoliński pisze:
PS Pan Marian Kopiec też miał tyle na liczniku na Wałach Dwernickiego ikarusem-lewarem na 16 gdzieś w okolicach roku 94, 1994.

http://www.youtube.com/watch?v=AzR-3R1E ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=mohxLZnC ... re=related
:D
jazda nie ziemska był bliski zarżnięcia tego automatu

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 lutego 2011, 19:06

Rysunek poglądowy do 1. posta:

http://ifotos.pl/zobacz/tramix_hrpqhae.GIF/

Damian Włodarczyk
Posty: 239
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Damian Włodarczyk » 22 lutego 2011, 19:43

Jeśli pozwolisz mam kilka uwag :) :
- powinieneś bardziej skupić się na drugim korytarzu, ponieważ przy tylu odnogach za łącznika północ-południe robi u Ciebie ciąg Armii Krajowej-Kościuszki, więc gdyby tam doszło do wawrii tramwaju wówczas pada Ci cała sieć.
- ja jednak nie jestem za tym, bo w rejonie Północy budować odnogi tramwajowe, czy robić łącznik na Błesznie ul Boch. Katynia, bo jakby nie było to te dzielnice mają już tramwaj (założenie odgórne), natomiast lepiej te pieniądze przeznaczyć na nową odnogę, np. na Wyczerpy
- ciąg linii Aleje NMP - Krakowska - Galeria Jurajska do istniejącej sieci w Al. Niepodległości ja bym dał np. przez Aleje, koło Galerii do Zawodzia np.? Myślę że o wiele lepsze niż prowadzenie go w rejony takie, gdzie tramwaj już istnieje.

To tyle tak na pierwszy rzut oka :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 lutego 2011, 19:48

Damian Włodarczyk pisze:powinieneś bardziej skupić się na drugim korytarzu, ponieważ przy tylu odnogach za łącznika północ-południe robi u Ciebie ciąg Armii Krajowej-Kościuszki, więc gdyby tam doszło do wawrii tramwaju wówczas pada Ci cała sieć.


Zdaję sobie sprawę, ale nie bardzo widzę ten drugi korytarz. Teren na zachodzie są mniej zurbanizowane i nie wiem czy opłacałaby się tam budowa linii np Pułaskiego lub Jadwigi. W razie awarii przez te 2-3 godziny można uruchamiać komunikację awaryjną w obrębie północy i południa.

Damian Włodarczyk pisze:ja jednak nie jestem za tym, bo w rejonie Północy budować odnogi tramwajowe, czy robić łącznik na Błesznie ul Boch. Katynia, bo jakby nie było to te dzielnice mają już tramwaj (założenie odgórne), natomiast lepiej te pieniądze przeznaczyć na nową odnogę, np. na Wyczerpy


Czy ja mówię, że ten łącznik to priorytet ;) ? Tramwaj na Wyczerpy byłby strasznie pokręcony, bo "Mrocznej Puszczy" ruszać nie możemy.

Damian Włodarczyk pisze:ciąg linii Aleje NMP - Krakowska - Galeria Jurajska do istniejącej sieci w Al. Niepodległości ja bym dał np. przez Aleje, koło Galerii do Zawodzia np.? Myślę że o wiele lepsze niż prowadzenie go w rejony takie, gdzie tramwaj już istnieje.


Myślałem o tym.

Nowa mapka:

http://ifotos.pl/zobacz/tramix_hrpqnns.GIF/

Na Zawodziu dwa warianty. Na wyczerpy inaczej nie da rady. Myślałem też o wykorzystaniu mitycznego wiaduktu na Sobieskiego.

Damian Włodarczyk
Posty: 239
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Damian Włodarczyk » 22 lutego 2011, 19:56

Nie uważam, by tramwaj na Wyczerpy obsługiwał puszczę, ciągle zastanawiam się nad tym jakby go "wtopić" w Warszawską na początkowym odcinku, bo ma po drodze dużą szkołę, niedaleko cmentarz, poza tym zabudowania jakby nie było.

Ten drugi łącznik można by właśnie dać ul. Pułaskiego, wkońcu to okolice Jasnej Góry i centrum miasta jakby nie było, bo podejrzewam że w Nowowiejskiego-Kilińskiego by się nie chciano zgodzić, choć to drugie rozwiązanie byłoby korzystne. A ja i tak będę się upierał, że tramwaje powinny jeździć przede wszystkim Alejami!!!!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 lutego 2011, 19:58

Damian Włodarczyk pisze:Nie uważam, by tramwaj na Wyczerpy obsługiwał puszczę,


Chodzi o to, że Lasek Aniołowski uniemożliwia przeciągnięcie tramwaju na Wyczerpy z Fieldorfa.

Damian Włodarczyk pisze:ciągle zastanawiam się nad tym jakby go "wtopić" w Warszawską na początkowym odcinku


Ominąć, jak na mapce.

Damian Włodarczyk pisze:A ja i tak będę się upierał, że tramwaje powinny jeździć przede wszystkim Alejami!!!!


Popieram. Gdyby w 1903 roku zrobili tramwaj to byłby w Alejach do dziś.

-----

http://ifotos.pl/zobacz/tramix_hrpqnns.GIF/

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 lutego 2011, 20:03


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 lutego 2011, 21:59

Damian Włodarczyk pisze:łącznik można by właśnie dać ul. Pułaskiego


Proszę bardzo:

http://ifotos.pl/zobacz/tramix_hrhpxea.GIF/

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 23 lutego 2011, 13:32

Garro pisze:
Damian Włodarczyk pisze:łącznik można by właśnie dać ul. Pułaskiego


Proszę bardzo:

http://ifotos.pl/zobacz/tramix_hrhpxea.GIF/

Przy tak rozbudowaneij sieci tramwajowej (podziwiam Twój optymizm Garro) nasza zajezdnia nie pomieściłaby taboru tramwajowego. W każdym razie pomysł rewelacyjno-rewolucyjny (lub odwrotnie).
Żeby choć "TnP" wyszło... :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 23 lutego 2011, 13:49

Według mnie, to troszkę za dużo tych połączeń tramwajowych. Pomarzyć można zawsze. Przypuśćmy, że TnP wypali, bo to dobry pomysł w stronę rozwoju miasta, także tramwaj na Zawodzie, oraz Centrum, ale już co do Stradomia, Głównej, Grabówki już bym się nie zgodził. Mam jeszcze wątpliwości co do tych Wyczerp, ale przebieg trasy mi się podoba. :) I warto pamiętać, że tramwaj nie zawsze musi mieć trasę po, lub zaraz obok ulicy. Również dobrze może jeździć za "plecami", polami byle by dojście było dobre do przystanków. Takie rozwiązanie można zauważyć na Śląsku, gdzie można zauważyć często jak tramwaj jedzie przez osiedle, po czym znika w polach na tyłach.

Po prostu gdzieś muszą jeździć autobusy. ;P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 lutego 2011, 14:02

StruśPędziwiatr pisze:Według mnie, to troszkę za dużo tych połączeń tramwajowych. Pomarzyć można zawsze.


Temat ma służyć rzucaniu pomysłów i wybraniu tylko najlepszych.

StruśPędziwiatr pisze:co do Stradomia, Głównej, Grabówki już bym się nie zgodził.


Do Stradomia też szczególnie nie jestem przekonany, ale głównie dlatego, że słabo znam tę dzielnicę. Co do Głównej, to był tu pomysł linii do Skweru Sokołów, którą rozwinąłem, żeby była choć trochę bardziej opłacalna. A Grabówka to duża dzielnica, ale też mi słabo znana.

StruśPędziwiatr pisze:Mam jeszcze wątpliwości co do tych Wyczerp, ale przebieg trasy mi się podoba. :)


Tej trasy nie proponowałem początkowo, ale padła w dyskusji, więc opracowałem linię, która może być wydzielona.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 24 lutego 2011, 09:08

Proponuje przeprowadzić się do Krakowa, tam mamy większą możliwość loBbingowania budowy tramwaju niż w Częstochowie ;)))

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 lutego 2011, 09:20

Wojciech Liberda pisze:Proponuje przeprowadzić się do Krakowa, tam mamy większą możliwość loBbingowania budowy tramwaju niż w Częstochowie ;)))

...jestem za ! :D Ewentualnie mozna wystapic o przyłączenie Częstochowy do Krakowa ! ;)

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 24 lutego 2011, 09:52

Piotr Radoliński pisze:...jestem za ! :D Ewentualnie mozna wystapic o przyłączenie Częstochowy do Krakowa ! ;)

Póki co, to niech wyremontują "przyłącze kolejowe", a potem to się zobaczy. :)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 lutego 2011, 09:56

Teraz budujemy 4,5 km linii za 80 mln zł. Snucie planów, że powstanie jeszcze 8 czy 12 km to bujanie w obłokach. Realna jest linia co najwyżej podobnej długości bądź krótsza. Np. trasa Dekabrystów - szpital parkitka miałaby prawie 3 km, co pokazuje wokół jakich dystansów możemy się obracać.
Co do lobbowania - to adresatem muszą być miejskie władze, ktore zdaje się w ogole nie widzą potrzeby inwestowania w komunikację

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 24 lutego 2011, 11:23

Piotr Radoliński pisze:Ewentualnie mozna wystapic o przyłączenie Częstochowy do Krakowa !

Prezydent Krakowa się nie zgodzi :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 lutego 2011, 12:37

A co on ma do gadania. Jak nasz będzie chciał, to inni (prezydenci, marszałkowie etc.) mają przyklaskiwać :-D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 lutego 2011, 14:09

Tomasz Haładyj pisze:Teraz budujemy 4,5 km linii za 80 mln zł. Snucie planów, że powstanie jeszcze 8 czy 12 km to bujanie w obłokach. Realna jest linia co najwyżej podobnej długości bądź krótsza. Np. trasa Dekabrystów - szpital parkitka miałaby prawie 3 km, co pokazuje wokół jakich dystansów możemy się obracać.
Co do lobbowania - to adresatem muszą być miejskie władze, ktore zdaje się w ogole nie widzą potrzeby inwestowania w komunikację


Nieśmiało zauważam, że moja mapka to tylko luźna "perspektywa wieloletnia". Jeśli budżety unijne będą dalej mieć pieniądze na takie inwestycje, to wiadomo, że optymistycznie będziemy mogli budować jedną nową odnogę co te 7 lat. Moja mapka to inwestycje na przynajmniej 30 lat.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 lutego 2011, 14:50

Tylko, że to nie ma sensu. Liczba pasażerów KM maleje, a nie wzrasta. Plany na tak odległe czasy można - moim zdaniem - snuć typu: zbudować wyciąg (kolejkę) na Czerwone Wierchy, bo liczba turystów się raczej nie zmniejsza (dodam, że przykładu nie wziąłem ot tak sobie, gdyż w 1935 roku wariant Kasprowy Wierch wygrał z Cz. W.).

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 lutego 2011, 15:10

Musiałem założyć alternatywny wątek bo w tym - z nieznanych mi powodów - system nie chciał przyjąc załączników graficznych:
viewtopic.php?p=42495#42495

zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 24 lutego 2011, 15:21

dlatego ewentualna nowa linia musi spełniac tekze , oprócz kom, dodatkowe funkcje .
a moga to byc - innowacja, turystyka ,ekologia,nauka,społeczna, rozwojowa .
czy planowanie wymuszone istniejaca siatką ulic jest odkrywcze lub mozliwie jedyne, czy budowa kilku kilometrów lini tram to jest wyzwanie dla kilku pokolen?
do zmiany tej wstecznej mentalnosci nie trzeba lobbystów tylko wymagających i otwartych obywateli.

zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 30 marca 2011, 08:26

w port infotram przedstawiono okrezna linie metra w Glasgow , moim zdaniem b dobre rozwiazanie. proponowalem przedłuzenie obecnie bud linii na blesznie do al pokoju i stworzenie tym samym okreznej linii. Podobnie mozna zrobic na polnocy i osiagnac w tani i nowoczesny sposob komunikacje oparta o racionalnosc i innowacyjnosc.
te dwie polaczone petle plus system przesiadkowy pozwoliłyby wyeliminowac wiekszosc bezsensownych biegnacych przez cale miasto linii autobusowych.


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości