Koncepcje rozbudowy sieci

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 07 lipca 2012, 21:54

w}g tej dojrzałej koncepcji , to dzieki projektom 1 i 3- ile lini autobusowych zostanie zlikwidowanych i jakie korzysci ekonom przyniosą ww koncepcje dla budzetu miasta? . Projekt 2 jest oczywisty tylko proszę o wytłumaczenie , dlaczego taka trasa i czy zapewnia ona optymalny , czyli najlepszy dostęp dla najwiekszej ilości pasażerów.
i czy pozwala na likwidacje alternatyw autobusowych . dla zwiekszenia jej ekonomicznej atrakcyjnosci?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 lipca 2012, 22:33

Zbigniewie, może być tak.

Koncepcja 1+:
15: do likwidacji
16: Bór Wypalanki-Dworzec główny-III Aleja-OBI-Hala Polonia-Kukuczki
22: Łojki-Promenada-pętla Sejmowa

Koncepcja 2+:
10: linia zwykła
12: Gnaszyn-Raków stadion
24: bez zmian
31: z Legionów przez WP do Bugajskiej
32: Wielkoborska-Pl. Daszyńskiego
35: bez zmian
38: bez zmian

Koncepcja 3+:
28: Wielkoborska-Parkitka osiedle-Policja-Pl. Biegańskiego-Pl. Daszyńskiego-Kucelin huta
32: Pl. Daszyńskiego-Estakada-Raków dworzec-Raków stadion

Koncepcja 1+2+3+:
10: linia zwykła
12: Gnaszyn-Raków stadion
15: do likwidacji
16: Bór Wypalanki-Dworzec główny-III Aleja-OBI-Hala Polonia-Kukuczki
22: Łojki-Promenada-pętla Sejmowa
24: bez zmian
31: z Legionów przez WP do Bugajskiej
28: Wielkoborska-Parkitka osiedle-Policja-Pl. Biegańskiego-Pl. Daszyńskiego-Kucelin huta
32: do likwidacji
35: bez zmian
38: bez zmian

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 07 lipca 2012, 22:45

to jest prawdziwa i gdzies z tajnych załaczników czesc projektu 1,2,3? Naprawdę?
to chyba jakis żart , nie wierzę ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 lipca 2012, 11:03

Nie prawdziwa, tylko moja, zrobiona na szybko i bez dokładnego rozmyślania.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 08 lipca 2012, 11:30

domyslałem sie oczywiscie , i pytam tylko o te tajne załaczniki z opracowania koncepcji komunikacji miejskiej w skrócie 1,2 ,3 .
przedstawcie proszę swoje kalkulacje szerszemu gronu dyskutantów, bo pomyslą sobie że nie kierowaliscie sie ekonomicznymi czy strategicznymi zasadami rozwoju miasta , a jedynie szerokoscią ulicy lub porywem chwili.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 lipca 2012, 11:50

Ale wiesz, jak to jest. O układzie linii po uruchomieniu TnB też się oficalnie nie mówi w szerszym gronie, żeby uniknąć protestów. Cóż, takie społeczeństwo. Choć oficjalnie przecież to nie jest tajne i podaje się te informacje np. radom dzielnic. Przy 2+ też kierowano się możliwością usunięcia części autobusów.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 08 lipca 2012, 13:12

uwazasz ze tzw koncepcje opracowali templariusze w wilczym szancu pod przyrywka obozu skautów, dla zmylenia gangu obywateli idiotów?
koncepcja jak mówiłem jest swietna , a jej tajemniczosc podnosi tylko jej walory.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 lipca 2012, 13:59

Raczej nie wierzę w teorie spiskowe, ale chyba za wcześnie, żeby podawać takie szczegóły jak układ linii autobusowych za sześć lat.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 08 lipca 2012, 14:16

sam proponowałes jakies rozwiązania kilka postów wczesniej.
i bardzo dobrze że nie czekałeś 6 lat.
proponują jak wydać nasze pieniądze , to niech napiszą ile dzieki nim miasto zaoszczedzi na dokładaniu do kom miejskiej albo wręcz ile zarobi. jaka jest rentownosc tego projektu? jaki zwrot zainwestowanego kapitału?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 lipca 2012, 15:21

Tak, ja proponowałem, bo dobrze jest dyskutować. Ale za wcześnie na wersję ostateczną i oficjalną.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Tomasz Haladyj » 08 lipca 2012, 18:34

CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:sam proponowałes jakies rozwiązania kilka postów wczesniej.
i bardzo dobrze że nie czekałeś 6 lat.
proponują jak wydać nasze pieniądze , to niech napiszą ile dzieki nim miasto zaoszczedzi na dokładaniu do kom miejskiej albo wręcz ile zarobi. jaka jest rentownosc tego projektu? jaki zwrot zainwestowanego kapitału?

Zadajesz pytania nie do koncepcji lecz do studium wykonalności, które musi być kolejnym etapem przygotowań. Jako CKMKM czekamy na studium wykonalności z niecierpliwością - my wykonaliśmy swoje zadanie (swoją drogą miasto oszczędziło trochę kasy, nie płacąc za koncepcję). 1+2+3+ zyskało uznanie w oczach MZDiT, MPK, Urzędu Miasta, ale to też nie jest wiarygodne. Założenia 1+2+3+ musi zweryfikować studium wykonalności. Nie wymagaj od stowarzyszenia, by je robiło. Trudno by autorzy sami sobie wystawiali ocenę.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 08 lipca 2012, 23:07

uwazasz ze za takie koncepcje ktos powinien płacic?
rentownosc czy zwrot kapitału nie podlega ocenie ,a zdrowemu rozsadkowi .
coraz wiecej mam watpliwosci czy ten projekt był do konca przemyslany .
skoro opłacalnosc w róznych aspektach nie jest kryterium dominujacym.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 08 lipca 2012, 23:11

Rozmawiamy o komunikacji miejskiej, czyli działalności z gruntu rzeczy deficytowej

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 08 lipca 2012, 23:26

oczywiscie uwazam inaczej . ale jesli to panstwa ogólne stanowisko , to zapytam o skale mozliwego deficytu i jego znaczenie w miejskim budzecie.
z drugiej strony, macie odwagę, proponować biednemu miastu kolejny deficytowy projekt?
może trzeba to jeszcze raz przemysleć z wolnorynkowego punktu widzenia.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4132
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Bartosz Kowalski » 09 lipca 2012, 09:14

Chcesz komunikacji nie deficytowej? Zgłoś do PKS to są specjaliści od działania na rynku komunikacyjnym którzy zarabiają na siebie. Ale nie płacz potem że w godzinach szczytu na 24 jedzie klamoskracz, że za przejechanie 2 przystanków płacisz 3 zł ale już za 4 przystanki 6zł bo to inna strefa kilometrowa, i że płacisz także za to że linia jedzie wariantowo choć ty tobie to nie potrzebne ale oni woleli połączyć dwie linie w jedną.. Jak chcesz mieć tzw. cywilizowana komunikacje to ona zawsze będzie deficytowa.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 lipca 2012, 09:28

Za to dzięki dołożeniu do komunikacji mniej wydajemy na remonty i rozbudowę dróg, bo zmniejsza się ruch osobówek. Nie mówiąc o zyskach w wymiarze społecznym.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Tomasz Haladyj » 09 lipca 2012, 10:48

Aspekt ekonomiczny w koncepcji 1+2+3+ ma pierwszorzędne znaczenie - i jest to czytelne, bo nie proponujemy oplatania miasta kilometrami torów ciągnącymi się na głęboki Lisiniec czy Wyczerpy. Skoro na forum mamy jednak niedowiarka to cytuję (nie z prezentacji, lecz z opracowania przekazanego urzędowi miasta):

Inwestycje tramwajowe muszą być jednak dogłębnie przemyślane a zwłaszcza uwzględniać efektywność i koszty późniejszej eksploatacji. Chodzi o uniknięcie takiej sytuacji jak przy linii na Błeszno, której ostatnie 500 m od ul. Bohaterów Katynia do stadionu KS Raków nie będzie się cieszyć zainteresowaniem pasażerów (na szczęście to tylko 1/9 całej trasy). Stąd następujące kryteria, które musi spełniać kolejna trasa tramwajowa:
* obejmować dzielnice gęsto zabudowane (bądź rozwijające się w tym kierunku) z przewagą budynków wielorodzinnych a nie osiedla o rozproszonej zabudowie
* preferowane stosunkowo krótkie odcinki dające wysoką efektywność wyrażaną w liczbie pasażerów na kilometr trasy a nie długie linie do odległych celów
* trasa możliwie prosta, bez kluczenia czy ?jazdy naokoło?.


Stąd w koncepcji 1+2+3+ nie ma linii na Wyczerpy o której wiele osób wspomina, gdy pada hasło rozbudowy sieci tramwajowej. Analizę jej nieopłacalności przedstawiliśmy Urzędowi Miasta w odrębnym opracowaniu.

W przypadku np. 2+ chodzi o to, by autobus nie musiał dublować tramwaju, bo tak niestety teraz będzie (linia 19) - czyli publiczne pieniądze będą nam przeciekać przez palce. Korzyści ekonomiczne z zamknięcia tzw. wielkiej pętli rakowskiej przedstawiają rysunki:
Obrazek
Obrazek

Koniecznie trzeba tu dodać, że komunikacja publiczna jest z natury deficytowa a analizując w studium wykonalności inwestycje w tej dziedzinie, bierze się pod uwagę także takie aspekty jak efekty społeczne czy ekologiczne. One też są policzalne. Wreszcie - ogromne znaczenie dla funkcjonowania miasta, komfortu życia mieszkaców ma zwiekszenie odsetka podróży komunikacją publiczną i rowerową a zmniejszenie samochodami. Przewiduje to zresztą ''Polityka transportowa'' - oficjalny dokument będący prawem lokalnym.

Skoro piszesz, że jakoby chcemy fundować komunikację deficytową to rozumiem, że żadasz zawieszenie komunikacji publicznej w soboty i niedziele na wszystkich liniach za w dni powszednie pozostawienie jej na dwóch-trzech liniach.

I na koniec żartem: kompletnie nieopłacalna jest budowa dróg, bo nie ma z nich żadnych wpływów a za to jest kłopot - i wydatek - w postaci konieczności utrzymania (łatanie, odśnieżanie). A jednak się je buduje! I słusznie - byle to robić z sensem.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 09 lipca 2012, 15:09

po co zadawac pytania skoro sam sobie na nie odpowiadasz?myslałem że jednak zrobimy krok do przodu w dyskusji i bedzie ona podnosić poziom a nie go uziemiać
tak nie lubię pisać oczywistych rzeczy , bo uważam to za brak szacunku do inteligencji drugiej strony.
zapytam jak najprościej , bez smiertelnej dla was opłacalnosci czy rentownosci- ile nie stracimy budując wg waszego planu?
o dokonczeniu WPR pisałem juz dawno i niedoprowadzenie linii do AL.P nazwałem po prostu głupotą.
zaproponowałem trasę przez żarecką i tyły wyspianskiego dla lepszej jej wydajnosci i mozliwosci likwidacji L autobusowych w kolejnym projekcie centrów przesiadkowych.
tak że ,dokonczenie linii na rakowie to nie plan a jedyne rozsądne i konieczne wyjscie.
A ten żart? to w którym miejscu? nieopłacalna jest budowa dróg? - no to ,wypadałoby rozumieć.i słuusznie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 lipca 2012, 19:56

Można teoretycznie budować tory na WP między estakadą i Rakowską, ale autobusy stamtą nie znikną, bo trzeba obsługiwać południowe Błeszno i Kręciwilk. Choć przyznam, że mogą być tam one sensowne. Jeśli za ileś lat powstanie obwodnica i będzie tam mniejszy ruch będzie można zwęzić drogę do dwóch pasów i wygospodarować torowisko.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 09 lipca 2012, 20:32

Nie, autobusy podmiejskie obsługiją tamte miejsca i długo będa.

Łukasz Najman
Posty: 2051
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Łukasz Najman » 09 lipca 2012, 20:45

Można też stworzyć pas autobusowo-tramwajowy... za 10-15 lat. Choć buspas przydałby się, bo nie raz podróż autobusem od Estakady do Rakowskiej zajmowała mi 10, a nawet 15 min.

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Jeruszka » 09 lipca 2012, 20:56

Łukasz Najman pisze:(...)Choć buspas przydałby się, bo nie raz podróż autobusem od Estakady do Rakowskiej zajmowała mi 10, a nawet 15 min.
Coś mi świta w głowie, że tam tak całkiem niedawno (kilka lat temu?) był buspas - od skrzyżowania z Boh. Katynia do przystanku na Rakowskiej.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Radoliński » 09 lipca 2012, 21:11

Piotr Jeruszka pisze:Coś mi świta w głowie, że tam tak całkiem niedawno (kilka lat temu?) był buspas - od skrzyżowania z Boh. Katynia do przystanku na Rakowskiej.
...był, był Piotrze ale jakoś tak samoistnie zanikł ! :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 lipca 2012, 21:17

No tak, o podmiejskich zapomniałem. I tak wcześniej niż za siedem lat o tym rozmawiać nie będziemy.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 09 lipca 2012, 21:28

Dominik trafnie zauwazył role kom podmiejskiej w wypełnieniu z kolei trans miejskiej kom.
podział ról miedzy kom tram a autobusowa w tym rejonie mogłby tak wygladac.ekonomicznie to bardzo rozsadne wyjscie.
jednak nalezałoby przybliżyć linie tram do osiedla na mireckiego.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 09 lipca 2012, 21:48

2+

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 lipca 2012, 21:48

Ale jak? Limanowskiego-Żarecka-Wyspiańskiego-Okrzei-Łukasińskiego-Pokoju?

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 09 lipca 2012, 21:54

Limanowskiego w żarecką na zach tył wyspianskiego , w dąbrowskiej i w łukasinskiego do AL Pokoju

Łukasz Najman
Posty: 2051
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Łukasz Najman » 10 lipca 2012, 15:06

Piotr Jeruszka pisze:
Łukasz Najman pisze:(...)Choć buspas przydałby się, bo nie raz podróż autobusem od Estakady do Rakowskiej zajmowała mi 10, a nawet 15 min.
Coś mi świta w głowie, że tam tak całkiem niedawno (kilka lat temu?) był buspas - od skrzyżowania z Boh. Katynia do przystanku na Rakowskiej.

Bo był, ale wydaje mi się, że obowiązywał na czas remontu wiaduktu nad Rakowską. Bodajże to był rok 2002

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcja

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 lipca 2012, 22:07

Mam tylko taką uwagę. Zanim miasto przeanalizuje, na co wystarczy pieniędzy, niech najpierw zostanie przeprowadzona analiza, którędy te linie faktycznie mają iść. Tomek niedawno przedstawiał pomysł puszczenia 1+ przez Fieldorfa i Sosabowskiego do Kukuczki zamiast przez Wyzwolenia. Zbiegniew natomiast mówił o 2+ przez Żarecką, Wyspiańskiego, Dąbrowskiej do Łukasińskiego. Mamy mało pieniędzy, więc nie róbmy na siłę krótszych odcinków, jeśli one nie będą przemyślane. Wolałbym 2 zamiast 3, ale za to lepiej wytrasowane.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Krystian Kukuła » 26 lipca 2012, 23:30

Michał Grzegorczyk pisze:Zbiegniew natomiast mówił o 2+ przez Żarecką, Wyspiańskiego, Dąbrowskiej do Łukasińskiego.

Wracając do tego proponowanego wariantu - skrzyżowanie Żareckiej z Wyspiańskiego jest zdecydowanie zbyt wąskie, z trudem upchałoby się tam jeden tor. Ponadto jest to chybiony pomysł, bowiem dużo więcej potencjalnych pasażerów znajdzie się wokół projektowanej trasy 2+ w wersji przez Marii Dąbrowskiej a niż przez Żarecką.
Natomiast aby maksymalnie wykorzystać potencjał tramwaju w tej części Rakowa, trasa powinna biec od stadionu - Limanowskiego - Marii Dąbrowskiej - za skrzyżowaniem z Wyspiańskiego jest przedszkole, za nim w prawo koło garaży do Okrzei, i tu się robi problem. Albo wraca do Łukasińskiego, albo przecina Okrzei i śladem pasażu dla pieszych prowadzi do okolic Alei Pokoju.
Proszę jednak przemyśleć istotę pociągnięcia linii M. Dąbrowskiej dalej do osiedla Mireckiego.

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Kamil Ociepa » 27 lipca 2012, 08:13

Bardzo bym chciał, aby 2+ powstało w takiej wersji (przez osiedle Mireckiego), miałbym do tramwaju jakieś 100-150m. Tylko, że w tej wersji trasa tramwajów, będzie przebiegała bardzo blisko bloków, więc ich mieszkańcy mogą protestować.

Łukasz Najman
Posty: 2051
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Łukasz Najman » 27 lipca 2012, 10:12

To co mają powiedzieć mieszkańcy bloku przy ul. Rakowskiej, gdzie odległość między przystankiem, a oknami wynosi +-10m :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 27 lipca 2012, 10:23

...a na al. Kościuszki albo al. Wolności ?? Gdzie nie ma nawet 5 metrów ? :P

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Kamil Ociepa » 27 lipca 2012, 10:40

Mi nie chodzi o to, że trasa jest zła, lecz o to, że może być trochę więcej Hibernatusów niż na TnB.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 27 lipca 2012, 10:55

I "Rodzice" (myślę, że to właściwy kryptonim).
Stąd kilka propagandowych chwytów w opisie 2+ - krzaczki, przeplot.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Wojciech Liberda » 27 lipca 2012, 10:58

Wy to już wymyślacie... Ci na Kościuszki bo wymianie torowiska i posypaniem kamyczkiem do główki szyny zapomną o tym, że mają tramwaj tak jak zapomnieli Ci z Niepodległości... więc jak będą dbać o tory to ludzie nie będą narzekać...
Tramwaj musi spełniać pewne warunki, które opisywał Tomek. Bo w innym przypadku zaczniemy marzyć o tramwaju do Kłobucka... :)))

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 lipca 2012, 16:35

Skoro jesteśmy w temacie marzeń, to gdyby projekt 2+ został już wybudowany, to można by zbudować jeszcze kilkusetmetrową odnogę linii tramwajowej na Okrzei i pociągnąć tory do Lidla. Pętla mogłaby zostać wybudowana naprzeciw dyskonta (w miejscu obecnej rudery obok kładki dla pieszych). Na ulicy Okrzei dominują wyłącznie bloki czteropiętrowe, a kilkadziesiąt metrów za nimi stoi kilka wieżowców 11-piętrowych. ;)

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Andrzej Sowa » 27 lipca 2012, 16:40

I jazda do centrum przez al.Pokoju lub Orkana -pomyłka.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcja

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 lipca 2012, 16:55

Oj Andrzeju, Sebastian się trochę rozpędził :) Ale nie wiem czy pamiętasz, że jakoś w 2005 albo w 2006 snuliśmy plany pociągnięcia linii 5 (umowne) od Węglobloku przez Słowackiego do Skweru Sokołów. Propozycja została nawet pokazana publicznie w UM na jakimś posiedzeniu RM (pewnie Dominik mi zaraz podpowie co to było ;) ) Kilka osób wtedy złośliwie pisało na naszej grupie mailingowej, że Karlikowski chce mieć pod oknem tramwaj. I jakoś tak dziwnie się złożyło, że kilka dni później rozkopano ulicę - ale oczywiście w innym celu. Niemniej co niektórzy chcący sobie pogadać (popisać) mieli co robić...
Jednak temat jest tu jaki jest, więc się tego trzymajmy. Plan tez jest jaki jest, a tam wyraźnie jest powiedziane jaka ma być w zarysie trasa. Marzenia piszmy w innym dziale, przecież jest taki :)

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Andrzej Sowa » 27 lipca 2012, 17:21

Tramwaj przez Słowackiego (trzy lata tam mieszkałem) uważam za dobry pomysł - w kierunku Dz.Północ to taka dawna - wyprostowana piętnastka . Na południe pół dziewiętnastki.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 lipca 2012, 17:30

Hm, z tym pół 19 to nie do końca, gdyż nasz projekt nie przewidywał skrętu w prawo na al. Wolności. Nie wiem gdzie to jest na naszej stronie, ale gdzieś jest.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 lipca 2012, 18:53

Sebastian Wróbel pisze:Skoro jesteśmy w temacie marzeń, to gdyby projekt 2+ został już wybudowany, to można by zbudować jeszcze kilkusetmetrową odnogę linii tramwajowej na Okrzei i pociągnąć tory do Lidla. Pętla mogłaby zostać wybudowana naprzeciw dyskonta (w miejscu obecnej rudery obok kładki dla pieszych). Na ulicy Okrzei dominują wyłącznie bloki czteropiętrowe, a kilkadziesiąt metrów za nimi stoi kilka wieżowców 11-piętrowych. ;)


Sebastian, już prędzej wzdłuż WP od estakady. Pod warunkiem, że będziemy mieć obwodnicę i ruch się tam zmniejszy na tyle, by zwęzić jezdnie.

Andrzej Sowa pisze:Tramwaj przez Słowackiego (trzy lata tam mieszkałem) uważam za dobry pomysł - w kierunku Dz.Północ to taka dawna - wyprostowana piętnastka . Na południe pół dziewiętnastki.

A ja ostatnio myślę o odnodze od Wolności przez Kopernika, Kazimierza, Barbary, Główną do pętli Zaciszańska. Nawet gdzieś miałem koncepcję, jak porozsuwać autobusy, żeby nie dublowały tramwaju.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 lipca 2012, 18:57

A przejazd kolejowy ?? To nie trolejbus w Zilinie.
U nas SIĘ NIE DA

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 27 lipca 2012, 20:05

Janusz Karlikowski pisze:A przejazd kolejowy ?? To nie trolejbus w Zilinie.
U nas SIĘ NIE DA

W Dreźnie tory tramwajowe krzyżują się z torami kolejowymi ! :P

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 lipca 2012, 20:19

Janusz, chyba się nie zrozumieliśmy. Możliwe, że pomyliłem nazwę pętli. Chodzi mi o tę przy Zaciszańskiej, przy przejeździe, ale od strony Głównej.
Obrazek

Piotr Schroder
Posty: 152
Rejestracja: 15 stycznia 2011, 21:55
Lokalizacja: Poczesna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Schroder » 27 lipca 2012, 21:13

A gdyby tory poprowadzić pod Jasną Górę ulicą 7 Kamienic. Tylko nie wiem jak sprawa ze stromym podjazdem w okolicach JG.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 lipca 2012, 21:32

7 Kamienic raczej nie przejdzie. Ja mam obawy nawet o Kazimierza i Główną.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 lipca 2012, 21:41

Przez długie lata nie było problemu by linia 26 z Mysłowic do Sosnowca przecinała zelektryfikowaną jednotorową linię kolejową, ale bądźmy realistami. Żyjemy w Polsce. Nie przytaczajcie więc przykładów, bo ja je znam. Inaczej mówiąc: nie każcie mi skanować starych zdjęć, bo już nie mam na to ochoty.
Żyjmy 2012 rokiem. Dziś każdy liczy koszty i zyski. Tramwaj może być tam gdzie będą z tego zyski, więc nie na 7 Kamienic, bo w zwykły dzień to w autobusach hula wiatr. Jak ktoś nie wierzy, to zapraszam. Nasz naród nie jest tak religijny jak to mówią w pewnych stacjach TV...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 lipca 2012, 21:53

Nie zapominajcie o pozostałej części. Tramwaj przez Michałowskiego i Sosabowskiego to wręcz priorytet. Uważam, że po wybudowaniu koncepcji 1+2+3+ następną lokalizacją na tramwaj powinna (a raczej musi) zostać właśnie ta część Północy. Tory łączyłyby się przy M1 a biegłyby od Kukuczki (jeśli projekt 1+ zostałby zrealizowany). Zresztą wspominałem o tym całkiem niedawno.


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości