Koncepcje rozbudowy sieci

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 lipca 2012, 21:59

Północ tak, Sebastianie. A ja wspominałem nie raz o Lisińcu. Może być wiele pomysłów.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Skorupa » 27 lipca 2012, 22:13

Janusz Karlikowski pisze:Nasz naród nie jest tak religijny jak to mówią w pewnych stacjach TV...


Przecież nie chodziłoby docelowo o dowożenie tylko do przystanku Jasna Góra. W całej okolicy mieszka w końcu sporo ludzi, zabudowa jest gęsta. No i tak czy inaczej jak na miejsce o takiej randze to skomunikowane jest z resztą miasta bardzo marnie.

Ktoś wspomniał o tym, że byłby problem z podjazdem tramwaju pod Jasną Górę - taki problem istnieje przy ciasnocie umysłów ( nie nie chodzi o to żeby kogoś obrazić ) lub przy małych zasobach finansowych tak myślę, kwestia otwarcia na innowacje.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 lipca 2012, 22:17

Prawdziwy pielgrzym chodzi na piechotę, to po pierwsze. A drugie, to Częstochowa jest byłym miastem wojewódzkim i dla mnie to jest ważne. Jej wielkość i zabranie tożsamości przez Katowice. Rola religijna jest dla mnie znikoma - na Jasnej Górze bywam jak ktoś przyjezdny się uprze, że chce iść... Sorki, mamy wolność

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 27 lipca 2012, 23:24


Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Skorupa » 27 lipca 2012, 23:46

Janusz Karlikowski pisze:Prawdziwy pielgrzym chodzi na piechotę, to po pierwsze. A drugie, to Częstochowa jest byłym miastem wojewódzkim i dla mnie to jest ważne. Jej wielkość i zabranie tożsamości przez Katowice. Rola religijna jest dla mnie znikoma - na Jasnej Górze bywam jak ktoś przyjezdny się uprze, że chce iść... Sorki, mamy wolność



Niebardzo rozumiem co to ma do rzeczy. Moja wizja tramwaju na Siedmiu Kamienic nie ma nic wspolnego z pielgrzymowaniem.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Sebastian Wróbel » 11 września 2012, 16:42

Czy w proponowanym projekcie 1+ pętla będzie jedno czy dwutorowa ??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 września 2012, 17:04

tak jak na grafice, dwa tory:
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Sebastian Wróbel » 11 września 2012, 17:21

Moje niedopatrzenie. Dzięki za info Michał. ;)
A wracając do dawnego postu Dominika:
Czy naprawdę nie ma już szans na dalszą rozbudowę sieci tramwajowej po 2020r. ??
Przeczytałem ten artykuł i owszem budżet dla Polski będzie mniejszy, ale nieznacznie. Zaś UE popierała, popiera i zapewne nadal popierać będzie tramwaj jako pojazd bardzo ekologiczny, który będzie służyć wiele lat. Nie warto więc przekreślać dzisiaj dalszych propozycji rozbudowy sieci tramwajowej po 2020r. zwłaszcza, że projekt 1+2+3+ jeszcze nawet nie powstał.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 11 września 2012, 17:41

1+2+3+ jest na lata 2014-2020. Co później? Czas pokaże

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 września 2012, 17:43

Myślę, że JEŚLI (bo osobiście trochę wątpię) udało się by powstało 1+2+3+, to i tak jest to sporo, a przy tym sieć tramwajowa docierałaby do większości blokowisk w mieście. Oczywiście, uprzedzając pewne osoby, można wskazać jeszcze Wyczerpy i Zawodzie. Ale jeśli w planach nie ma tam "dokładki" budownictwa wielorodzinnego, to wydaje się, że autobus spokojnie tu wystarcza.
Moim zdaniem tendencja rozwoju komunikacji szynowej powinna polegać na lepszym wykorzystaniu CWK. I pomijając już istniejące tory, chodzi mi m.in. o dobudowanie odcinka z Kusiąt do Olsztyna, odbudowę blachowieńskiej bocznicy. Nie ma bowiem żadnych szans na to by za naszego życia w okolicy Częstochowy powstały szybkie tramwaje. Pomysł tramwaju do Kłobucka można włożyć między bajki. I tu nawet mimo tego, że Kłobuck posiada tory kolejowe, to połączenie to nie jest atrakcyjne, bowiem tory prowadzą naokoło. Można pomarzyć także od budowie np. toru z Julianki do Złotego Potoka. Ale to wszystko wymaga już nie tyle dofinansowania z UE, a zaangażowaniu się w to jakiegoś przewoźnika z odpowiednim taborem (przeciętnej wielkości szynobusy). A to się opłaca. Za przykład podam choćby reaktywowaną linię do Trzebnicy...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Sebastian Wróbel » 11 września 2012, 18:45

Mi nie chodzi o Kłobuck, czy Olsztyn. :P
Ja myślałem raczej o jeszcze kilku miejscach w Częstochowie, które są gęsto zaludnione. Do takich przykładów niewątpliwie należy Północ. Proponowałem już kiedyś pomysł odnogi tramwajowej, tym razem na M1, gdzie tramwaj przejeżdżałby przez Michałowskiego i Sosabowskiego do pętli Kukuczki. Na upartego można też zbudować małą odnogę tramwajową na ulicy Fieldorfa, gdzie jej początek zaczynał się obok obecnej pętli przy Wyzwolenia. Łączyłaby się ona przy skrzyżowaniu na Michałowskiego, jeśli powstałaby koncepcja w/w. TnP zapewniłby możliwość zbudowania odnogi, (przy skrzyżowaniu ulic Okulickiego, Dekabrystów i Szajnowicza) która biegnąc do alei wyzwolenia przy M1 zapewniłaby komunikację tramwajową na ulicy Obrońców Westerplatte, gdzie tory łączyłyby się przy promenadzie. Kusząco brzmi wasz dawny projekt linii tramwajowej na Stradom, gdzie komunikacją miejską zostałyby obdarowane wieżowce przy ulicy Słowackiego i Sobieskiego.
Wtedy mielibyśmy świetnie rozbudowaną sieć tramwajową w mieście, a to niewątpliwie świadczyłoby o bardzo wysokiej jakości komunikacji miejskiej w Częstochowie, która jest naszym wspólnym celem.
Pomarzyć każdemu wolno. ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 września 2012, 19:50

Napewno po 2020 roku coś na tramwaje będzie, powody są powyżej. W związku z tym warto pomyśleć oczywiście o planach na przyszłość. Wstępne rozważenie kierunków nic nas nie kosztuje, oprócz pewnej ilości czasu na google maps, a potem można coś proponować urzędnikom, jeśli szansa na pieniądze będzie. I rzeczywiście trochę blokowisk jeszcze mamy przy Sobieskiego czy Michałowskiego. Można pomarzyć o torach do dużych osiedli bez bloków typu Strado-Zacisze, wiadomo ile linii autobusowych tam dociera. Tomasz na pewno może podać przykłady z Zachodu, gdzie tramwaje przecinają dzielnice willowe.
Nasze rozważania nic nie kosztują.

I przyjrzałem się jeszcze raz obrazkowi. Tam są dwa perony, a na każdym z torów zmieszczą się góra dwa składy. Może warto pomyśleć o wspólnym peronie i wydłużeniu drugiego toru.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Adam Dąbrowski » 11 września 2012, 20:09

Jeśli chodzi o koncepcję 2+ to bym wybudował łącznik, na rakowie, tak aby z "dołka" dało się zajechać na kucelin generalnie do Huty Cz-wa(i odwrotnie) mogłyby to być wjazdy kieszeniowe, wtedy śmiało można by było 19 wycofać z rakowa, chociaż nie wiem co z wrzosowiakiem 3 do Bohaterów Katynia i przesiadka na 2?.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 września 2012, 20:41

Adam! W innym wątku dodałem taką grafikę:
Obrazek

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Adam Dąbrowski » 11 września 2012, 20:50

Ooo coś takiego mi chodziło, noi fajna sprawa to jest :). Dzięki Michał za obrazek :]

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 września 2012, 21:02

Mnie teraz zastanawia, czy da się zrobić wyjazd z pętli Stadion w stronę Pokoju. Na google maps mapy sprzed budowy TnB, więc nie mogę tego sprawdzić. A na żywo nie byłem pewien.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Beniamin Wójcik » 11 września 2012, 23:00

Michał, za pomoca czego (jakiego programu wykonujesz rysunki tych sieci tramwajowych...? Bardzo ciekawe.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Skorupa » 11 września 2012, 23:03

szkicowo :
Obrazek

ta szara linia to przebieg trasy z Północy przez Obr. Westerplatte - Szajnowicza Iwanowa - Popiełuszki - Pułaskiego - 1Go Maja - Rondo Mickiewicza
Widziałbym przy tym pętlę w okolicach blokowiska na Trzech Wieszczów na tej zasadzie co pętla przy Promenadzie.

Proponowane przystanki : Fieldorfa Nila - Baczyńskego - Promenada Niemena ? Kołakowskiego ( Obrońców Westerplatte ) ? Elsnera (Szajnowicza Iwanowa) - Dekabrystów ( Szajnowicza Iwanowa ) ? Wysockiego ( Szajnowicza Iwanowa ) ? Komenda Miejska Policji ( Popiełuszki ) ? III Aleja NMP ( Popiełuszki ) ? Akademia Polonijna / Siedmiu Kamienic ? Sobieskiego( Pułaskiego) ? Zana (Pułaskiego)? Dworzec Stradom(Pułaskiego) - Hoene Wrońskiego ( I Maja) ? dalej trasą linii 1, 2 lub 3.
Lub wariant przez serce osiedla Trzech Wieszczów - ulicę Słowackiego ? tramwaj ominąłby wtedy dworzec Stradom ale obsłużyłby dość gęsto zaludnione osiedle bloków po czym w prostej linii udałby się do Ronda Mickiewicza.

błękitnym zaznaczone są odcinki należące do 1+2+3+, reszta to znajome trasy. Takie trochę fantazjowanie ale w końcu tu można się tym dzielić ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 września 2012, 23:18

Beniamin Wójcik pisze:Michał, za pomoca czego (jakiego programu wykonujesz rysunki tych sieci tramwajowych...? Bardzo ciekawe.

A dziękuję, staram się to robić estetycznie. Tyle, że nie używam niczego specjalnego, to Paint ;)

Piotr, lepiej przez Słowackiego, mniej wycieczek dookoła świata. Problemem może być odcinek przy parkach. Trzeby przepchnąć tunel dla aut pod Alejami, bo inaczej tory się nie zmieszczą. To bardzo podraża inwestycję. Alternatywą jest rozwiązanie z ul. Staszica we Wrocławiu. Co prawda na nasze warunki dość odważne, ale tańsze. Co? Tory między drzewami, w parku, ale wzdłuż jezdni. Na Popiełuszki do wywalenia byłby chodnik wzdłuż muru - i tak nie ma tam żadnych bram. W zamian bezwzględnie zakaz parkowania na drugim chodniku.

Nie będę gorszy, też wrzucę swoją mapkę ;)
Obrazek

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Skorupa » 12 września 2012, 10:14

Michał Grzegorczyk pisze:
Piotr, lepiej przez Słowackiego, mniej wycieczek dookoła świata. Problemem może być odcinek przy parkach. Trzeby przepchnąć tunel dla aut pod Alejami, bo inaczej tory się nie zmieszczą. To bardzo podraża inwestycję. Alternatywą jest rozwiązanie z ul. Staszica we Wrocławiu. Co prawda na nasze warunki dość odważne, ale tańsze. Co? Tory między drzewami, w parku, ale wzdłuż jezdni. Na Popiełuszki do wywalenia byłby chodnik wzdłuż muru - i tak nie ma tam żadnych bram. W zamian bezwzględnie zakaz parkowania na drugim chodniku.


Hmmm czy naprawdę tory by się tam nie zmieściły ? To dosyć szeroka ulica, napewno szersza niż np. Orkana...

Ja miałbym obawy co do tego czy linia miałaby wystarczająco dużo odbiorców...Teoretycznie powinna mieć i to spokojnie ale autobusy pełne tam raczej nie jeżdżą...z drugiej strony to autobusy...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 września 2012, 10:59

Gdyby robić tylko twój pomysł, bo to długi odcinek i na więcej na jeden raz się chyba pieniędzy nie uzbiera, to trzeba dobrze ułożyć linie. Autobusy pełne nie jeżdżą, ale popatrz co tam jeździ. 12 robi wycieczkę dookoła świata, ludzi z Grabówki czy Wieluńskiego wybiorą do miasta 26. 16 jest za to obłożona na Tysiącleciu i Północy.

Gdyby 1 szło z Północy przez Kościuszki, 2 z Północy przez Pułaskiego, 3 z Parkitki przez Kościuszki, to może by miało szanse. Tyle, że trzeba zrobić badania ruchu, a potem decydować. My możemy co najwyżej znaleźć zapełniony autobus i zastąpić tramwajem. Miasto za to powinno sprawę zbadać porządnie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 września 2012, 00:06

Było ostatnio o rewitalizacji Starego Miasto, więc naszedł mnie taki tramwajowy pomysł. Ruch osobówek na północ Nadrzeczną, jak kiedyś zaplanowano. Mam nadzieję, że ciekawy ;) Na realizację oczywiście nie liczę w najbliższym dwudziestoleciu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3713
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Mateusz Stacherczak » 30 września 2012, 19:26

Jakby tu zacząć...?
Dobra już wiem!
Ostatnio przestudiowałem kilka razy projekt 1+2+3+, do tego kilka innych informacji związanych z tramwajami, ale przede wszystkim praktyczne zajęcia w terenie ;)
Otóż dużo ostatnio pisało się o zwrotnicach i trójkątach i ja w sumie pomyślałem, że można w przypadku TnP połączyć jedno z drugim. Jak?
Bardzo prosto. Otóż na węźle przy skrzyżowaniu ulicy Dekabrystów z Aleją Armii Krajowej. Chodzi mi bowiem, że gdzieś na wysokości peronu zamontować zwrotnice. Tak aby było też to jakieś wyjście awaryjne.
Takie zastosowanie miałoby wiele zastosowań.
Tym bardziej teraz w dobie trendu tramwajów dwukierunkowych ;)

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Wysocki » 29 listopada 2012, 11:49

artukuł o planowanej budowie parków
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... wiaku.html
-jednego na zapomnianym? pomysle linii tramwajowej na 3 Wieszczy
chcailem spytac czy CKM ostatecznie porzucilo pomysl tej linii i po tej trasie? jesli nie no to mamy konflikt-parkow u nas jak na lekarsto-ale linii tramwajowych rowniez:)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 29 listopada 2012, 15:05

Budżet określony, priorytet ma 1+2+3+, ale pomysł jest żywy. Może kiedyś...

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Wysocki » 29 listopada 2012, 15:26

no tak:) wiem ze 1+2+3+ ale ciezko potem miedzy drzewkami druty ciagnac:) choc z 2 strony uwazam ze akurat tak krotki odcinek ciezko by bylo ponumerowac-tzn puscic tam jakis nr tramwaju aby wszystko mialo sens.A zatem w zwiazku z zasiewnym parkiem, moze kieeeeedys uda sie pociagnac cos na zasadzie 2, osobnej linii np jak juz kiedys pisalem przez Obroncow,Szajnowicza,Popieluszki,Pulaskiego... no i teraz trzeba bedzie np 1 Maja :) lub Mickiewicza,Sobieskiego

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 29 listopada 2012, 15:38

Pewnie, że tak. Póki co, sam park, to też koncepcja i to bardziej w tyle, niż 1+2+3+ :D
Może być tak, że grunt jednak przejmie Hutnik i po herbacie

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2012, 17:20

Piotr Wysocki pisze:no tak:) wiem ze 1+2+3+ ale ciezko potem miedzy drzewkami druty ciagnac:) choc z 2 strony uwazam ze akurat tak krotki odcinek ciezko by bylo ponumerowac-tzn puscic tam jakis nr tramwaju aby wszystko mialo sens.
Linia jak najbardziej powinna tam kiedyś powstać, najlepiej przeciągnięta dalej przez Augustyna i Barbary do pętli Zaciszańska :D Wtedy będzie dość długa, żeby dać jej numer. A jeśli nie będzie się dało wykorzystać "Promenady" pod budowę tramwaju, to przecież obok jest ul. Boya-Żeleńskiego, gdzie tory powinny się zmieścić!

Piotr Wysocki pisze:A zatem w zwiazku z zasiewnym parkiem, moze kieeeeedys uda sie pociagnac cos na zasadzie 2, osobnej linii np jak juz kiedys pisalem przez Obroncow,Szajnowicza,Popieluszki,Pulaskiego... no i teraz trzeba bedzie np 1 Maja :) lub Mickiewicza,Sobieskiego

Ja bym dał jednak tak: Dekabrystów-Kiedrzyńska-Warszawska/Senatorska-Krakowska/Kanał Kohna-Krakowska-Niepodległości.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2012, 17:44

...Panowie, a'propos linii tramwajowych - mam nie potwierdzone na 100% informacje od budowniczych "TnB", że obecne normy (przepisy) wyznaczaja odległość zabudowań od NOWOPROJEKTOWANEJ linii tramwajowej - wynosi ona min. 40 metrów !!
Muszę poprosić ich poprosić o odpowiedni przepis !!

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Andrzej Sowa » 29 listopada 2012, 17:53

To w takiej np. Francji łamią te normy pernamentnie... . Dzicy ludzie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 listopada 2012, 17:54

No to sobie dajcie luzu ze Słowackiego. Tam nie robiłem nawet 25 kroków z jednego krańca (w poprzek)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2012, 17:57

Chyba nie jest to do końca prawdziwe. Znalazłem takie opracowanie o projektowaniu dróg szynowych i ani słowa o 40 metrach.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2012, 18:01

Andrzej Sowa pisze:To w takiej np. Francji łamią te normy pernamentnie... . Dzicy ludzie.
...powtarzam Andrzeju informacje nie potwierdzone dokumentami - na budowie "TnB" kazano mi tylko zwracać na to uwagę w przypadku dalszej rozbudowy !

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Sebastian Wróbel » 29 listopada 2012, 21:33

Ja pozostanę przy swojej koncepcji tramwaju z Dekabrystów przez Wodzickiego, Borelowskiego do Obrońców Westerplatte i do promenady, gdzie tory by się łączyły. Byłaby to jednotorowa linia będąca odnogą TnP (mieszkańcy Wrzosowiaka czy Rakowa dojechaliby bezpośrednio tramwajem zarówno na Parkitkę, jak i na Północ). Ciąg ulic Wodzickiego-Borelowskiego i pobliskie ulice (Okólna, PCK) są gęsto zamieszkane (dominują wieżowce i bloki). Odnoga nie wymagałaby wycofania autobusu z Szajnowicza-Iwanowa - al. Wyzwolenia. Gdyby np. tramwaj nie mógł wjechać w Borelowskiego, to można poprowadzić torowisko z Wodzickiego przez PCK do al. AK cała okolica jest "obsypana" wieżowcami.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 29 listopada 2012, 23:04

Piotrze, to już nasz "szynowiec" rozgryzł ten orzech - przepis dotyczy nowobudowanych dróg w ogóle

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2012, 23:11

I wszystko jasne, bo inaczej nigdzie w istniejących dzielnicach nie można by budować nowych linii.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Skorupa » 03 grudnia 2012, 13:23

Jeszcze nie pokazywałem swojej koncepcji tramwaju na Szajnowicza w takiej odsłonie więc przedstawiam :

SCHEMAT 1.

Sorry za "Aleja Armi Krajowej" zjadłem drugie "i" ;)

SCHEMAT 2.

Jeżeli wymagany odstęp od zabudowy wynosi 40m to na Szajnowicza i Pułaskiego jest on do uzyskania bez problemu.


______________________
Obrazki tylko do szerokości 640
/dw/

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Tomasz Haladyj » 03 grudnia 2012, 15:05

Piotr Radoliński pisze:obecne normy (przepisy) wyznaczaja odległość zabudowań od NOWOPROJEKTOWANEJ linii tramwajowej - wynosi ona min. 40 metrów !!

Bzdura. Inwestycje z ostatnich lat temu przeczą: ul. Pawia w Krakowie, linia do dworca w Bydgoszczy 9 (o ile na ul. Dworcowej można to uznać za odbudowę to pozostałe odcinki to nowy przebieg), trasa w kierunku mostu św. Rocha w Poznaniu (tor w jezdni) czy planowana linia na Ratajczaka też w Poznaniu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Radoliński » 03 grudnia 2012, 15:25

...dlatego zwróciłem się z prośbą do moich "informatorów" z prośbą o wskazanie odpowiednich norm i przepisów ! :P

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Wysocki » 03 grudnia 2012, 16:31

Piotr Skorupa pisze:Jeszcze nie pokazywałem swojej koncepcji tramwaju na Szajnowicza w takiej odsłonie więc przedstawiam :


Ciesze sie moj Imienniku ze tez myslisz o tej wlasnie linni (kiedys o niej pisalem)-jest nas...2, moze 3(wydaje mi sie ze jeszcze 1 osoba kiedys o niej mowila)...hm...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 03 grudnia 2012, 17:01

Piotry (Skorpuo i szwagrze mojego kolegi)!
Koncepcja dobra, ale służąca modernizacji, czy podniesieniu funkcjonalności. Teraz lansujemy ROZBUDOWĘ opartą w dodatku o cechy przyszłościowe (pozwolenia na budowę osiedli wielorodzinnych) i regionalne (szpital i węzeł Raków są wojewódzkie). O pieniądze będziemy się bić z TŚ i KŚ. O ile KŚ będą miały własną półeczkę, o tyle jednak TŚ będą poważnym rywalem. Dlatego właśnie musimy uderzać czymś z grubej rury.
Bajpasy przedstawiane przez Was są dobre, mnie się marzą (choćby do objazdów), ale jeszcze nie teraz.

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Wysocki » 03 grudnia 2012, 17:23

kolego mojego szwagra:)
ja nawet nie osmielam sie rzucic najmniejszego cienia na Wasz 1+2+3+ i jeszcze raz powtorze i zloze podziekowania dla Wszystkich, ktorzy bili sie i bic beda w Sprawie! Czestochowa na wieki bedzie Wam wdzieczna-glowny urzedas nie kiwnal by palcem, gdyby nie Wy. Lecz wlasnie-nasz mglisty pomysl a`la 2 osobnej linii to tylko niesmiale sugestie na daleka przyszlosc :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 grudnia 2012, 18:47

W kontekście tych różnych projektów, które tu rzucacie (no... rzucamy :P ) żałuję tylko, że Częstochowa przygotowuje sobie plany rozbudowy sieci tylko dla najbardziej pesymistycznego scenariusza rozwoju jej sytuacji finansowej. Szkoda, że oprócz 1+2+3+ nie planujemy na najbliższe lata czegoś na wypadek lepszej sytuacji finansowej. Różni ekonomiści mówią, że 2014-2015 sytuacja się poprawi, że by wystarczyło np na 6, a nie 4 km. A tymczasem nie będzie projektów, więc nie będzie szans na ich realizację. Zrobimy plan minimum.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Dominik Wójcik » 03 grudnia 2012, 20:26

Słuszna uwaga

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Sebastian Wróbel » 03 grudnia 2012, 22:00

Jakie w takim razie projekty rozbudowy sieci klub stawia na "drugim miejscu" (zaraz po projekcie 1+2+3+) ??

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Skorupa » 03 grudnia 2012, 22:14

Sebastian Wróbel pisze:Jakie w takim razie projekty rozbudowy sieci klub stawia na "drugim miejscu" (zaraz po projekcie 1+2+3+) ??


No wydaje mi się, że właśnie ten przez Szajnowicza Iwanowa.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Sebastian Wróbel » 03 grudnia 2012, 22:19

A mi się wydaje, że najważniejsza po projekcie 1+2+3+ jest rozbudowa sieci tramwajowej na Północy (Fieldorfa, Michałowskiego, Sosabowskiego).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 grudnia 2012, 22:46

Musimy pamiętać, że te projekty nie mogą być za duże. Można też przygotować je wariantowo, np. odgałęzienie na Północy może biec od obecnej pętli przez Fieldorfa, Sosabowskiego do Kosmowskiej (1,8 km) lub może zaczynać się przy pętli przy Promenadzie i biec przez Michałowskiego i dalej do Kosmowskiej (2,8 km). Pomysł Piotra też ma sens, ale to jednak aż 5,0 km. Na tyle raczej bym nie liczył, chyba że znajdziemy złoża złota podczas układania torów na Parkitce ;)

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Piotr Wysocki » 04 grudnia 2012, 08:24

Michał-to czegos tu nie rozumiem. Po 1 w budzecie z calego 1+2+3+ jest tylko 3+ czyli 2,5 km, po dugie jesli zakladasz ze moze byc 6 projektow czyli 1+2+3+ to 3 z nich na dl 4,5 km znaczy ze pozostale 3 jeszcze nie "rzucone" moga byc rownie dlugie lub pozostle 1+ i 2+ oraz 3 inne conajmniej na 5 km wiec projekt Piotrów :) tez sie w tym miesci :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 grudnia 2012, 12:52

Czytałem dwa razy, ale nie zrozumiałem.


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości