Koncepcje rozbudowy sieci

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 czerwca 2013, 15:18

Na zdjęciach z 1998 roku ewidentnie tory są. Jednak nic - nawet tramwaj konny - po nich nie kursowało. Trzeba jednak dodać, że ja nie bywałem tam w okresie letnim, raczej feryjno-wiosennym. Są za to trolejbusy. Mam też gdzieś z roku poprzedniego fotkę czerwoniutkiego Ikarusa 280.
A oto dwa ujęcia z 1998 (siebie nie zamazywałem :P )
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 czerwca 2013, 15:30

Zaraz ktoś mnie "objedzie" za OT, ale może warto założyć temat "Sieci komunikacyjne u naszych południowych sąsiadów". Było by o czym pisać.
Ale jeszcze jedna fotka z 1997 (rok wcześniej). Tu widać drugą stronę tego deptaka. Czyż po lewej to nie jest słup do trakcji ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 czerwca 2013, 15:42

Przyjrzałem się uważniej... Po północnej stronie starówki wszystko się zgadza, tory wchodzą do ogólnej sieci chociaż przez jednotor... i na dodatek przez pętlę... uliczną. A po południowej stronie znalazłem smutne rozwiązanie zagadki... tory wchodzą w parking dla aut :-/ Wychodzi na to, że jednak tory są pozostałością, pewnie dlatego dałem się zrobić, że uznałem taki ładnie skomponowany deptak za nowość :|

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 czerwca 2013, 15:54

Cały schemat tu: http://imhd.zoznam.sk/ke/media/mn/00000 ... 121010.pdf
A diabli wiedzą co to te linie Rx

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Tomasz Rorat » 03 czerwca 2013, 16:48

a tu jest trakcja - po prostu ten kawałek jedzie na luzie :D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 czerwca 2013, 17:01

Ale zauważ, że to co widać na fotce, to liny podtrzymujące sieć. Nad torem nie ma trakcji. Tory pozostawiono chyba potomnym na pamiątkę. Tak samo można było zrobić np. na Rynku we Wrocławiu (na kilku okolicznych uliczkach tory zostały) lub na 3 Maja w Jeleniej Górze

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 czerwca 2013, 17:25

Tu jest czytelniejszy z 2012 roku, ale te Rx jakby w mniejszej liczbie na nim są :-/ Po mojemu to linie szczytowe, w rogu na dole na tym twoim schemacie są chyba godziny kursowania.

Tomku, ciekawostką jest dla mnie, że wokół tego żółtego budynku z wieżą na wprost zbudowano pętlę :D Powinniśmy się wzrorować i u nas też wokół kwartału budynków zrobić pętlę - tak jak ta na ul. Opolczyka z projektu klubu. No i już mamy nawiązanie do tematu i moderatorzy nie urwą nam głów :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 czerwca 2013, 17:35

I już wszystko jasne. To co nadesłał Tomek to pętla linii 6. Jednak na obu schematach na Starym Mieście aktywnej linii nie ma niestety.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 czerwca 2013, 18:28

Może jeszcze do niej wrócą, w końcu nie rozebrali całkowicie, a to skrzyżowanie na południowym końcu Hlavnej zawsze można ponownie przebudować.

Jeszcze tylko do Wrocławia: tam te stare kawałki torów zostały, ale nikt ich nie próbuje zachowywać. Przy każdym remoncie kolejne fragmenty znikają, tak było z kilkudziesięcioma metrami torów na Kotlarskiej w pobliżu Kuźniczej, tak było z jedną szyną na całej długości Ruskiej (ta część, gdzie nie ma ruchu oczywiście ;) )... Szkoda, że te tory znikają i szkoda, że nie ma żadnej linii przez Stare Miasto - choćby i przez tę Kotlarską. W ten rejon starówki naprawdę ciężko dostać się ludziom starszym czy leniwym.

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 276
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Radek Fijałkowski » 01 kwietnia 2014, 14:56

Nie wiem czy to ten temat ale wrzucę:
http://www.radiojura.com.pl/rewolucyjna ... kacji.html

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 kwietnia 2014, 15:02

1.04 ;)

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 276
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Radek Fijałkowski » 02 kwietnia 2014, 06:01

Serio? Ahhhh... Nabrałem się -.-

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Koncepcje rozbudowy sieci

Postautor: Zbigniew Chocaj » 09 czerwca 2014, 22:44

nawet 80 % dofinansowania na transport szynowy z ue , a u nas bryndza .
może dobrze bo u nas o projektach ekonomicznych , bo takimi w pierwszej kolejnosci sa projekty komunokacyjne , decydują tzw transportowcy , lub miłośnicy komunikacji.
komunikacja miejska to narzędzie rozwoju gospodarczego , a nie sposób na marnowanie NASZYCH podatków.


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości