Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 23 października 2012, 20:06

pierwsza będzie , bo musi, inwestycja na rakowie . więc 2 w lewo, 3 w prawo z zajezdnią na północy.
kiedy następna ? .
Nad następna proponuję sie dobrze zastanowic , bo wasza trasa na parkitkę nie jest zbyt ambitnym projektem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2012, 20:10

Zbigniew, inwestycje będą prowadzone równoległe, ewentualnie z niewielkim przesunięciem czasowym! Musimy zrobić wszystko do 2020 roku, a będzie dobrze jeśli europejska biurokracja i nasze miasto wyrobią się z rozpoczęciem robót w 2014 roku. Z tego powodu od razu powstanie docelowy układ tras, ewentualnie to co ty proponujesz jako przejściowy.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 25 października 2012, 16:52

Ciekawe tylko kto wyłoży na budowę zajezdni na północy? Tam nie ma nawet chyba miejsca.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 października 2012, 17:37

A kto mówi o zajezdni na Północy?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 25 października 2012, 17:56

Zbyszek. Na północy nie powstanie zajezdnia, choćby dlatego że nie mamy aż tak bardzo rozbudowanej sieci tramwajowej. Po za tym dwie są nie potrzebne i wreszcie zaczęli coś robić w tej co mamy.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Andrzej Sowa » 25 października 2012, 18:43

Zbyszek tak nazwał pętlę.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 października 2012, 19:43

Gdyby miało zabraknąć miejsca w zajezdni, na co się nie zanosi, to chyba lepiej będzie zbudować nową zajezdnię autobusową. Dublowanie infrastruktury byłoby bez sensu. Ale to i tak tylko teoria, bo miejsca na razie wystarcza.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 25 października 2012, 20:39

...a zajezdnia na ul. Wilsona MARNIEJE od lat ! Mieli się znależć rzekomo właściciele terenów przy ul. Wilsona - (dwaj panowie pochodzenia "starozakonnego" ze Stanów Zjednoczonych) - wszystko sie jednak po pewnym czasie wyciszyło i ... mamy to co mamy ! A zjezdnia nr 2 była naprawdę na wysokim poziomie w latach swojej prosperity ! Był okres gdy gorliwie oddawano cudzą właśność...okej - ale w tym wypadku sprawy do dziś nie znalazły finału.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 października 2012, 20:48

Mam takie proste pytanie: dlaczego wszyscy zakładamy, że koszt inwestycji TnB to absolutne maksimum, jakie dofinansowała Unia?
Mówię o projekcie klubowym, który został wyliczony na ceną niemal taką samą jak całkowity koszt TnB.
Naszła mnie taka refleksja, że skoro Unia zaostrzyła przyszły budżet (nie będzie pieniędzy na drogi, edukację, kulturę etc.) to mogliśmy się starać o większą rozbudowę sieci tramwajowej nie kierując się kosztem TnB. Szkoda, że już za późno na zmiany, reedycje projektu klubowego...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 października 2012, 22:28

Mówiłem to samo kilka dni temu. Trzeba uzyskać oficjalne informacje, na co będzie można dostać środki i zweryfikować listę wniosków. Sebastian, zawsze można dołożyć projekt torowiska na Michałowskiego i Sosabowskiego. To jest prosty i oczywisty kierunek, który rozważaliśmy już wcześniej.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 25 października 2012, 23:14

Panowie! Wkład własny gminy! A poziom partycypacji może być niższy, niż 85%.

PS
Zbyszek ma na myśli pętlę

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Haladyj » 26 października 2012, 12:53

Tak mogłaby wyglądać linia na Okulickiego - chodzi mi o zachowanie drzew między jezdnią a miejscem na tory (na zdjęciu Helsinki):

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 października 2012, 13:18

Drzewa zdecydowanie muszą zostać, nie wyobrażam sobie ich wycinania.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 26 października 2012, 13:22

Tą fotografię trzeba koniecznie wykorzystać, choćby na użytek w potencjalnej konfrontacji z Radą Dzielnicy Częstochówka-parkitka !!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 26 października 2012, 18:28

...nie podobnie wygląda torowisko na Cichy Kącik w Krakowie ?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Wojciech Liberda » 26 października 2012, 18:43

Piotr Radoliński pisze:...nie podobnie wygląda torowisko na Cichy Kącik w Krakowie ?


http://www.czgk.pl/details.php?image_id=6416

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 października 2012, 21:31

Może 24, ale nie 16 raczej. No i 15 jeśli się ostatnie pewnie też zostanie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 27 października 2012, 01:20

A ja kupię sobie jajko. Z jajka wykluje się kura. Zniesie dużo jajek, a z nich wyklują się kolejne i kolejne. Wszystkie sprzedam i kupię sobie prosiaczka. Będę go hodował latami, aż wyrośnie i będzie duży. Zgładzę go i część przeznaczę na przerób. Szyneczkę sobie zrobię, trochę sobie powisi i się przegryzie. Na któreś święta będzie w sam raz, tylko już teraz zastanawiam się, czy jeść ją w koreczkach, czy z półmiska, czy w jakiejś marynacie...

Hello Panowie! Jeszcze budżetu w Brukseli nie ma

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 27 października 2012, 08:29

a w Poznaniu już nie licza na nasze pieniądze zawiezione do brukseli , szukają rzeczywistych rozwiązań.
I przez 5 lat nie będa się czuć jak frajer ,we własnym domu.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 14 listopada 2012, 00:17

Trochę dobrej nowiny bracia i... siostro :)

http://komunikacja.czest.cz/?p=978

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Wysocki » 14 listopada 2012, 11:40

Chwała jeszcze raz za to wszystkim Miłośnikom którzy o to walczyli i walczą! To najbardziej ciesząca informacja od dawna:)...ale czemu uważasz że budowa ruszy w 2017? a najbardziej optymistyczny termin?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 listopada 2012, 11:54

Pamiętaj, że w 2013 roku zrobimy studium wykonalności, może się zaczną konsultacje społeczne. Potem trzeba robić projekt budowlany, to potrwa ze dwa lata, potem przetarg, przygotowania placu budowy, organizacja tymczasowa ruchu itd. 2017 rok jest optymistyczny.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 14 listopada 2012, 11:55

Pisałem o łopacie, a wcześniej:
uchwalenie budżetu przez UE, przekazanie go ble be ble Marszalkowi Województwa, uchwalenie budżetu przez Zarząd Województwa,
w międzyczasie w Częstochowie opracowanie studium wykonalności, wyrysowanie projektu, poprawki projektu (a jak :) ), opracowanie dokumentacji, później złożenie dokumentacji na konkretne działania,
konkurs, przyznanie grantów, później w mieście ogłoszenie przetargu na inżyniera, później na wykonawcę, protesty (a jak...)
i w końcu wbicie łopaty.

W Częstochowie koncepcję ogłoszono w 2006 roku, albo 2007. Pierwszą łopatę wbito w 2010! Dlatego teraz tak gonimy, bo wiemy, ile to zajmie

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 listopada 2012, 12:09

CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:a w Poznaniu już nie licza na nasze pieniądze zawiezione do brukseli , szukają rzeczywistych rozwiązań.
I przez 5 lat nie będa się czuć jak frajer ,we własnym domu.


Proszę dokładnie czytać i analizować informacje. Poznań liczył na eurofundusze jeszcze z obecnej puli (2007-13) na opracowanie dokumentacji inwestycji tramwajowych przewidzianych do realizacji z kolejnej puli (2014-20). Więc dokumentację - pewnie tak jak my - będą musieli robić na własny koszt, zaś budowę prowadzić z udziałem funduszy unijnych. Nie rozumiem o co chodzi z tym frajerstwem, bo to są normalne zasady

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Wysocki » 14 listopada 2012, 12:10

o matko!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 listopada 2012, 12:18

Dominik Wójcik pisze:W Częstochowie koncepcję ogłoszono w 2006 roku, albo 2007. Pierwszą łopatę wbito w 2010! Dlatego teraz tak gonimy, bo wiemy, ile to zajmie
Stąd mam nadzieję, że po rozpoczęciu w 2017 roku budowy ktoś pomyśli o natychmiastowym rozpoczęciu projektowania kolejnych inwestycji na lata 2020-2027.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 14 listopada 2012, 15:04

Budżet 2014-2020 będzie prawdopodobnie ostatnim tak hojnym dla Polski

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 listopada 2012, 15:17

Koncepcji i konsultacji zrobić nie zaszkodzi. Oczywiście najpierw trzeba mieć jakiś pomysł. Nigdy nie wiadomo, jak będzie wyglądać ten budżet, jest jeszcze 8 lat do jego wejścia w życie. Lepiej być choć w części przygotowanym niż zgodnie z polskim zwyczajem obudzić się z ręką w nocniku.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 14 listopada 2012, 16:03

Zgadza się

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 14 listopada 2012, 16:34

juz nie liczą , bo nie ma szans ich dostać.
będa liczyć , tzn że maja szanse je dostać.
czy to na projekt , czy to na inw.
i to 5 letnie frajerstwo moze sie tyczyc i tego i tego.
A generalnie , to akurat frajerstwo polega utrzymywaniu unijnej administracji i nie mniejszej zaleznej od niej u nas. Z chorym przeswiadczeniem o własnej - czyli samorządowej niezaleznosci.
Wpłacamy np w 2011bezwzględnie 15mld a dostajemy względnie 60mld.
A wiesz ile wykorzystalismy z tych 60 ? ile kosztowała nas obsługa tych tzw dotacji?
A wiesz ile dobrych i wymagajacych refleksu pomysłów i projektów zostanie zmarnowanych przez ten 5-cio letni bat.
a wiesz , a wiesz , a wiesz ?
pewnie że wiesz , przecież pracujesz w rządowej gazecie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 14 listopada 2012, 16:38

CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:rządowej gazecie.
:shock: Hmm... Słów brak. Takiej nietolerancji organów administracyjnych nie widziałem. I Kolega z tego tytułu postuluje rewolucję transportową. Bez poszanowania jakichkolwiek procedur.
Dyskusja zamknięta

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 14 listopada 2012, 17:03

podoma mi sie twoje podejscie.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 14 listopada 2012, 20:42

czy adwersarz Tomasz H jest usatysfakcjonowany odpowiedzią?
i czy zauwaza problem wyludniajacej sie czestochowy oraz brak wykorzystania komunikacji miejskiej do mobilizacji gospodarki ?
Jaki wpływ na gospodarke bedzie miał wasz projekt na parkitce ? jaki nowy obszar uaktywni i jaki impuls rozwoju potrafi wygenerowac?
nie brałbym pod uwage mieszkaniówki przy takim przyroscie naturalnym jak u nas.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 15 listopada 2012, 17:42

Strona 283 projektu budżetowego miasta Częstochowa na rok 2013:

Dokumentacja przyszłociowa - Budowa
linii tramwajowej do obsługi osiedli
Tysiclecie ? Parkitka wraz z zakupem
taboru
Cel: zapewnienie sprawnego przebiegu
procesów inwestycyjnych


Miasto rezerwuje wymienia kwoty na kolejne lata, także jest szansa!

więcej: http://www.czestochowa.pl/samorzad/wyda ... rok-2013-1

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Łukasz Najman » 15 listopada 2012, 18:46

do obsługi osiedli
Tysiclecie ? Parkitka wraz z zakupem
taboru


A co z Rakowem i Północą?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 listopada 2012, 16:23

Przyłączam się do pytania.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 16 listopada 2012, 18:11

Raków do przemycenia innym "kanałem finansowym"

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 listopada 2012, 19:18

Kukuczki upadło?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 listopada 2012, 19:32

Na to chyba wygląda? :( A przecież Unia tak popiera ekologiczny rozwój szynowy...

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 16 listopada 2012, 19:38

Czy oni na wszystko chcą dostać pieniądze za pomocą konkursu ??
Czy może jednak uda się coś wyskrobać po za konkursami o dotacje ??
Za dużo tych pytań ale ostatnie: W przypadku przedłużenia tramwaju do Kukuczki jak on zostanie poprowadzony nad/pod (czy jak tam jeszcze można??) ul. Fieldorfa - Nila ??

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 listopada 2012, 19:51

Marcin Strzelecki pisze:Za dużo tych pytań ale ostatnie: W przypadku przedłużenia tramwaju do Kukuczki jak on zostanie poprowadzony nad/pod (czy jak tam jeszcze można??) ul. Fieldorfa - Nila ??

Przyznam szczerze, że od samego początku się nad tym zastanawiam, bo mam wątpliwości co do zdania klubu, że "nowoczesne tramwaje poradzą sobie bez pomocy wiaduktu zjechać z obecnej pętli Fieldorfa". Konstale jeszcze długo sobie pojeżdżą po mieście [nawet wygrany przetarg na 15 nowoczesnych składów tramwajowych ( haha :) ) nie doprowadzi do kasacji WSZYSTKICH "akwariów"] i na bank nie poradzą sobie ze zjazdem.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 16 listopada 2012, 19:56

Zjazd ze skarpy jest za ostry żeby jaki kolwiek pojazd sobie poradził. Pewnie że nie skasują wszystkich 105-tek. W miarę rozrostu sieci tramwajowej przecież tramwaje będą im potrzebne. Nie skasują nawet 10*
*ta liczba przyplątała się przypadkiem, jakieś na pewno by skasowali (najbardziej wyeksploatowane).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 16 listopada 2012, 20:04

...a ja zastanawiam się jak "stopiątki" pokonają wzniesienie ul. Łukasińskiego (po realizacji projektu 2+), skoro mają problemy na Dąbiu a nawet na niewielkich pochyłościach. Chyba zauważyliście, że motorniczowie/motorowi wożą w kabinach "solniczki" - naczynia z piaskiem.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 16 listopada 2012, 20:07

Nie przyglądałem się co mają motorniczy w kabinach ale problem z podjazdem już owszem.
Wzniesienie na ul. Łukasińskiego jest większe jak to na Jesiennej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 listopada 2012, 20:52

Dwie sprawy, stopiątek nie zostanie dużo, chyba wyszło mi 6. Zawsze można je skierować wyłącznie na trasę na Kucelin. Jeśli natomiast będzie rozbudowane torowisko do Kukuczki, to będziemy mieć problem, przecież nie zachowamy pętli przy Fieldorfa, żeby stopiątki tam kończyły. No i po drugie, patrząc na sposób traktowania tramwajów w Częstochowie, aż żal mi, że nie wykorzystuje się możliwości budowy tramwaju z elementami tramwaju szybkiego, dzięki temu wiaduktowi mielibyśmy bezkolizyjny przejazd i nie musielibyśmy potem walczyć o dobre ustawienie świateł.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 16 listopada 2012, 22:29

Michał Grzegorczyk pisze:Dwie sprawy, stopiątek nie zostanie dużo, chyba wyszło mi 6. Zawsze można je skierować wyłącznie na trasę na Kucelin. Jeśli natomiast będzie rozbudowane torowisko do Kukuczki, to będziemy mieć problem, przecież nie zachowamy pętli przy Fieldorfa, żeby stopiątki tam kończyły.


Nie do końca się zrozumieliśmy. Załóżmy że cały projekt został już zrealizowany to cały Raków, Parkitkę i Północ obsługiwać mają 22 Twisty i 6 składów stopiątek. :-/ ?? Jakoś mi się to nie widzi. W sumie 28 pociągów ??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 listopada 2012, 22:45

Marcin, pozwól, że zacytuję sam siebie:
Michał Grzegorczyk pisze:Podobno MPK chce kupić 15 składów. Potrzeby taborowe do obsługi poszczególnych linii:
1 Kucelin-Fieldorfa: 7 składów
1+ Kucelin-Kukuczki: 8 składów
2 Raków-Fieldorfa: 7 składów
3 Parkitka-Stadion: 10 składów
2+/3+ Parkitka-Błeszno-Raków-Fieldorfa: 18 składów
2+/3+ Parkitka-Błeszno-Raków-Kukuczki: 18 składów

1+2+3+
Zakupy: 15 sztuk
Potrzeba do obsługi: 8 (1+) + 18 (2+/3+)
W rozkładzie:
*2 twisty + 6 stopiątek + 1 twist rezerwa (1+)
*15 nowe + 3 twisty + 1 twist rezerwa (2+/3+)

1,2,3+
Zakupy: 15 sztuk
Potrzeba do obsługi 7 (1) + 7 (2) + 10 (3+)
W rozkładzie:
* 2 twisty + 5 stopiątek + 1 twist rezerwa (1)
* 5 nowe + 2 twisty + 1 twist rezerwa (2)
* 10 nowe + 1 twist rezerwa (3+)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Wojciech Liberda » 17 listopada 2012, 07:59

Ja wam coś napiszę... w ramach autopromocji jak zostanę prezydentem m. Częstochowy to kupie tyle nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów, aby ta nowoczesna komunikacja tramwajowa na dobre wpisała się w urok naszego miasta

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 listopada 2012, 08:40

Tatata.
A jak ja zostanę, to odkupię jeszcze trochę Ikarusów 280 z miast gdzie zostały, poszukam sprawnych stopiątek itd ;)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 17 listopada 2012, 10:13

Stodwójek! Stodwójek! I wszystkie Linke Hofmany z Wrocławia!


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość