Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2013, 21:12

No dobra, trochę dachu jest ;)
Wieżę ledwo zobaczyłem, ale siedzę aktualnie przy staaarym monitorze, który działa już raczej siłą przyzwyczajenia.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 13 października 2013, 14:14

Janusz Karlikowski pisze:A oto "gęsto zaludnione" tereny przy Szajnowicza-Iwanowa:
Obrazek

A czy nie planuje się w tym miejscu budowy osiedla z zabudową wielorodzinną ??
oczywiście jestem za tramwajem przez Dekabrystów. ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 października 2013, 14:36

Nie bardzo, w końcu dalej jest transformatorowania, a domki przy Wysockiego dotykają prawie Szajnowicza. Tam nie ma miejsca na wielorodzinną zabudowę.
Obrazek

Jakub Blukacz
Posty: 314
Rejestracja: 14 października 2012, 10:49
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Jakub Blukacz » 13 października 2013, 15:06

Ponoć w tym miejscu planuje się budowę marketu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 października 2013, 20:48

Między Jasińskiego i Szajnowicza?

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Wysocki » 14 października 2013, 09:45

Piotr Radoliński pisze:...Panowie, wydaje mi się, że na razie "dzielicie skórę na niedźwiedziu".


hm...Piotrze-wszelkie info mowia o tym ze to niestety TEN niedzwiedz...a Ty masz jakies ktore nam dadza nadzieje ze jest inaczej?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2013, 11:59

Piotr Radoliński pisze:...Panowie, wydaje mi się, że na razie "dzielicie skórę na niedźwiedziu".
Piotr Wysocki pisze:hm...Piotrze-wszelkie info mowia o tym ze to niestety TEN niedzwiedz...a Ty masz jakies ktore nam dadza nadzieje ze jest inaczej?
...bardzo bym chciał. Staram się cały czas tłumaczyć ludziom władnym, że al. Jana Pawła II to naprawdę zły pomysł dla tramwaju.

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Wysocki » 14 października 2013, 12:01

Piotr Radoliński pisze:
Piotr Radoliński pisze:...Panowie, wydaje mi się, że na razie "dzielicie skórę na niedźwiedziu".
Piotr Wysocki pisze:hm...Piotrze-wszelkie info mowia o tym ze to niestety TEN niedzwiedz...a Ty masz jakies ktore nam dadza nadzieje ze jest inaczej?
...bardzo bym chciał. Staram się cały czas tłumaczyć ludziom władnym, że al. Jana Pawła II to naprawdę zły pomysł dla tramwaju.


dziekujemy!

Jakub Blukacz
Posty: 314
Rejestracja: 14 października 2012, 10:49
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Jakub Blukacz » 14 października 2013, 16:48

Michał Grzegorczyk pisze:Między Jasińskiego i Szajnowicza?

Dokładnie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 października 2013, 20:57

W sumie działka niewiele węższa niż ta Kauflandu. Z drugiej strony to już zaczyna być nudne, że kolejne supermarkety "uciekają do przodu" i mnożą się na potęgę.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 października 2013, 09:05

Pomijając sprawę przebiegu linii 3+... Czy ktoś może już myślał nad okolicami pętli? Naszła mnie ostatnio taka myśl, jak można ułożyć tory, żeby poprawić dostęp do szpitala i uczynić komunikację przyjaźniejszą dla osób starszych.

To chyba choroba zawodowa ;)
Obrazek
(kliknięcie powiększa)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 21 października 2013, 15:21


inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 21 października 2013, 17:23

Michał, trzeba jeszcze pomyśleć nad dodatkowymi torami na pętli. Ja bym proponował 2 + 1 (odstawczy).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 października 2013, 20:00

Dominik Wójcik pisze:Nie chwaląc się... ;)
Częstochowa ? kontrowersje wokół rozbudowy sieci tramwajowej

Przynajmniej coś wiadomo o ich bieżącej działalności. Do tej pory to rzeczywiście były plotki i niedomówienia.

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Michał, trzeba jeszcze pomyśleć nad dodatkowymi torami na pętli. Ja bym proponował 2 + 1 (odstawczy).

Jasne, jasne! Robiłem baaaardzo uproszczony szkic, który nie zawiera choćby organizacji pętli autobusowej, chodników itp...

Chodziło mi o to, żeby umieścić przystanki przy wejściu na SOR i przy wejściu głównym, którym wchodzi się do poradni. To nowoczesne rozwiązanie, które ułatwia dostęp do spzitala, likwiduje konieczność chodzenia po oblodzonych chodnikach (ważne dla osób z ograniczeniami ruchomości oraz starszych), chodzenia w deszczu (ważne dla chorych z obniżoną odpornością - skutkiem różnych farmakoterapii oraz dla przeziębionych), skraca czas dojścia do szpitala (ważne w sytuacjach awaryjnych, ale nie dość poważnych dla transportu karetką). Żeby nie kombinować ze szlabanami itd... można zrobić torowisko zielone, co uniemożliwi wjazd po nim samochodom osobowym.

I nie chwaląc się, ale może ktoś by to zasuegrował gdzie trzeba ;) Moglibyśmy stać się pionierem w skali kraju.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Haladyj » 22 października 2013, 12:06

Przypominam, że opracowanie dotyczące pętli jest już zrobione i nawet przekazane MZDiT, UM i CKMKM. Natomiast streszczenie dałem na swoim blogu przy okazji uruchomienia przystanków autobusowych na rogu Nowobialskiej/Wrocławskiej.

Dodam tylko, że myśleliśmy z Piotrem Pyrkoszem również o innej lokalizacji, prawie w miejscu obecnej pętli autobusowej - ale uznaliśmy, że może być kolizja z lądowiskiem dla helikopterów a po wtóre uniemożliwia ewentualne przedłużenie linii bardziej na północ - z zachowaniem zawracania przy szpitalu.

ODLEGŁOŚĆ od peronów do wejścia do szpitala wynosi 75 m i JEST TO MNIEJ niż od przystanków tramwajowych przy dworcu do wejścia na dworzec

W przedstawionej koncepcji nie ma wprawdzie przedłużenia linii bardziej na północ (moim zdaniem nieprawdopodobnego wobec ekstensywnej zabudowy - czyli jednorodzinnej - która jest tam planowana; stąd koncepcja pętli przesiadkowej tramwaj - małe busy oraz Bike&Ride). Niemniej proponowany układ można odpowiednio adaptować.

Adres do streszczenia:
http://42200.blox.pl/2013/09/Petla-autobusowa-TRAMWAJOWA-przy-szpitalu-na.html

Natomiast zainteresowanych całym opracowaniem proszę o kontakt mailowy: tomasz.haladyj@czestochowa.agora.pl, gdyż plik jest za duży, by wszedł na to forum

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Andrzej Sowa » 22 października 2013, 14:51

Jeśli chodzi o składanie wniosków do realizacji , to uważam ,że projekt 2+ daje większe korzyści w stosunku do kosztów porównując nawet do 3+ , cała wielka pętla rakowska zostałaby obsłużona przez tramwaj, więc zaoszczędzili byśmy wiele kursów autobusów. Za estakadą wystarczyły by najwyżej dwie zwykłe linie- nie licząc kursów przez al.WP gdzie widziałbym dwie magistralne .
Dziwię się ,że miasto nie składa całego opracowania 1+2+3+ do programów finansowanych z kasy UE.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 października 2013, 15:01

Tomasz Haładyj pisze:W przedstawionej koncepcji nie ma wprawdzie przedłużenia linii bardziej na północ (moim zdaniem nieprawdopodobnego wobec ekstensywnej zabudowy - czyli jednorodzinnej - która jest tam planowana; stąd koncepcja pętli przesiadkowej tramwaj - małe busy oraz Bike&Ride). Niemniej proponowany układ można odpowiednio adaptować.

Powstało tam już kilka bloków, ucziciwie patrząc można i powinno się do nich doprowadzić tramwaj. To raptem jeden przystanek.

Andrzej Sowa pisze: Dziwię się ,że miasto nie składa całego opracowania 1+2+3+ do programów finansowanych z kasy UE.
Też tego nie rozumiem. Przykład Wrocławia: składają wniosków na zapas, a potem zrewidują swoje możliwości i w 2015-6 z części się wycofają.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 października 2013, 15:54

A wracając jeszcze do wariantu przez Dekabrystów: wprawdzie wcześniej całkowicie zaufałem dokładnym obliczeniom Piotra P. i Tomasza H. jednak teraz patrząc na tę ulicę zastanawiam się, jak zmieścić tutaj torowisko, po dwa pasy ruchu w każdą stronę ulicy, ciągi pieszo-rowerowe i zapewne pas zieleni z drzewnymi sadzonkami i krzaczkami ?? bo po obu bokach tejże ulicy prostopadle i blisko osi jezdni stoją wieżowce. Nie ma takiego luzu, jak np. na Orkana. Poza tym planuje się postawić na dodatek halę sportową na skrzyżowaniu z ulicą Dąbrowskiego. Może preferowany przez UM wariant przez al. JP II nie jest spowodowany jedynie perspektywą modernizacji sporego kawałka jednej z najważniejszej ulicy w mieście a również niedogodnościami, które opisałem powyżej ??
Bo gdyby w mieście istniał korytarz północny na całej planowanej długości (albo przynajmniej do skrzyżowania z Łódzką) to wiadomo, że z ulicy Dekabrystów wyrzucono by tiry i po prostu zwężono by ulicę do jednego pasa ruchu w każdą stronę (jak na Orkana), ale na razie go nie ma i długo nie będzie.
Oczywiście ulica Dekabrystów jest oczywiście najsensowniejszym i najbardziej ekonomicznym wariantem TnP, ale czy realny jest kompromis zarówno dla pasażerów tramwaju, pieszych, rowerzystów, kierowców i miłośników estetyzmu (pasy zieleni i sadzonki roślinne) w tym miejscu ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 22 października 2013, 16:12

Sebastian Wróbel pisze:A wracając jeszcze do wariantu przez Dekabrystów: wprawdzie wcześniej całkowicie zaufałem dokładnym obliczeniom Piotra P. i Tomasza H. jednak teraz patrząc na tę ulicę zastanawiam się, jak zmieścić tutaj torowisko, po dwa pasy ruchu w każdą stronę ulicy, ciągi pieszo-rowerowe i zapewne pas zieleni z drzewnymi sadzonkami i krzaczkami ?? (...)
...a kto mówi o dwóch jezdniach dwupasmowych/dwupasowych ? A jak będzie tak jak na ul. Orkana ? Ewentualnie dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z tym, że po jednym na torowisku ? :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 października 2013, 16:26

Sebastian: Będzie ulica po jednym pasie ruchu + torowisko. Osobiście liczę na brukowane torowisko na całej długości TnP i pas autobusowo-tramwajowy albo profesjonalne torowisko trawiaste (a nie zarośniete jak na Kucelinie) i jedynie wszystkie przystanki zintegrowane jako tramwajowo-autobusowe.

Po drugie korytarz północny do Łódzkiej już się projektuje powoli, a na jego budowę wyłoży częściowo pieniądze IKEA. Stosowna umowa przecież jest już podpisana.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 października 2013, 16:27

A czy takie rozwiązanie nie będzie kolidować z ruchem tramwajów ?? zakładam Piotrze, że nie ironizujesz. :P
Poza tym tramwaj powstanie najwcześniej za 4 lata, do tego czasu miasto powinno się uporać z przedłużeniem korytarza północnego do Łódzkiej (mam przynajmniej taką nadzieję). Wówczas tak jak pisałem dwa posty wcześniej: przerzucić tranzyt na korytarz północny i wtedy można bez problemu zwęzić Dekabrystów do dwóch jezdni jednopasmowych.
Michał Grzegorczyk pisze:Po drugie korytarz północny do Łódzkiej już się projektuje powoli, a na jego budowę wyłoży częściowo pieniądze IKEA. Stosowna umowa przecież jest już podpisana.

A nie jest tak, że w tym momencie projektuje się korytarz północny do ul. Kisielewskiego i to na niego wyłoży pieniądze IKEA ?? odcinek do Łódzkiej jest planowany dopiero po wybudowaniu odcinka Pileckiego-Kisielewskiego, no chyba, że się pozmieniało...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 22 października 2013, 16:29

Michał Grzegorczyk pisze:Osobiście liczę na brukowane torowisko na całej długości TnP i pas autobusowo-tramwajowy albo profesjonalne torowisko trawiaste (a nie zarośniete jak na Kucelinie) i jedynie wszystkie przystanki zintegrowane jako tramwajowo-autobusowe.
...oj, chyba masz "za duże" wymagania ! Poza tym torowisko brukowane ?
Sebastian Wróbel pisze:A czy takie rozwiązanie nie będzie kolidować z ruchem tramwajów ?? zakładam Piotrze, że nie ironizujesz. :P
...
...nie, tym razem nie ironizuje. Staram sie wręcz pochodzić REALISTYCZNIE.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 22 października 2013, 16:31

Na Kucelinie nie jest wcale zarośnięte ;) Wygolili :)
Za to tory są SUPER śliskie. Jakby pewna motornicza (to znowu ta moja ulubiona ;) ) nie miała wiaderka i piachu, to cienko widziałbym dojazd do pętli :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 października 2013, 16:33

Sebastian Wróbel pisze:A czy takie rozwiązanie nie będzie kolidować z ruchem tramwajów ?? zakładam Piotrze, że nie ironizujesz. :P

Torowisko pomieszane z jezdnią to głupi pomysł, mam nadzieję, że UM tak nie planuje i Piotr jedynie żartuje, a nie przekazuje ich prawdziwe myśli :D Ostatnimi laty wyremontowano ul. Krakowską i Grabiszyńską zostawiając niewydzielone torowisko i cały Wrocław na to klnie...

Sebastian Wróbel pisze:A nie jest tak, że jak na razie projektuje się korytarz północny do ul. Kisielewskiego i to na niego wyłoży pieniądze IKEA ?? odcinek do Łódzkiej jest planowany dopiero po wybudowaniu odcinka Pileckiego-Kisielewskiego, no chyba, że się pozmieniało...

Nie, jest do Łódzkiej. I dlatego mówię, żeby przy okazji zamknąć wylot z Ludowej (południowej) na to pechowe skrzyżowanie w Kiedrzynie, a auta jadące Ludową na Wierzchowisko kierować Ludowa->korytarz->Kisielewskiego->Ludowa->Wierzchowisko.

Piotr Radoliński pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Osobiście liczę na brukowane torowisko na całej długości TnP i pas autobusowo-tramwajowy albo profesjonalne torowisko trawiaste (a nie zarośniete jak na Kucelinie) i jedynie wszystkie przystanki zintegrowane jako tramwajowo-autobusowe.
...oj, chyba masz "za duże" wymagania ! Poza tym torowisko brukowane ?

Może źle się wyraziłem. Brukowane to ideał, ale drogi ;) Natomiast trawiaste + przystanki zintegrowane to optimum. Dla mnie brukowane torowisko na Orkana, po którym jak zrozumiałem autobusy nie mogą jeździć poza przystankami jest przykładem marnotrawstwa. Wystarczyłoby zwykłe torowisko + przystanki zintegrowane.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Krzysiek Ociepa » 22 października 2013, 16:35

Moim zdaniem na Dekabrystów powinno być tak, jak na Orkana, tyle że na środku, na podwyższeniu powinien znajdować się TramBusPas.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 października 2013, 16:36

Ewentualnie brukowany odcinek Hala Polonia - Akademiki, bo pewnie linie typu 22 zostaną bez zmian. Ewentualnie jakaś inna linia o podobnym przebiegu na tym odcinku, bo tak wiem, że będzie reforma autobusów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 22 października 2013, 16:42

...panowie, ale gdzie Wy widzicie na ul. Orkana BRUKOWANE torowisko ? :shock:
Michał Grzegorczyk pisze:Torowisko pomieszane z jezdnią to głupi pomysł, mam nadzieję, że UM tak nie planuje i Piotr jedynie żartuje, a nie przekazuje ich prawdziwe myśli :D
...nie żartuję !

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 października 2013, 16:47

To Orkana nie jest brukowane ?? :shock: W takim razie jak wygląda brukowane torowisko?
że będzie reforma autobusów.

Nie ma żadnych przecieków, nawet koncepcji. Czy na pewno reforma będzie w styczniu?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 22 października 2013, 17:03

Sebastian Wróbel pisze:To Orkana nie jest brukowane ?? :shock:
Nie. Torowisko jest w prefabrykatach betonowych.
Sebastian Wróbel pisze:W takim razie jak wygląda brukowane torowisko?
..o tak - ul. Gliwicka w Katowicach (przed remontem). Nie sądzę, żeby ktoś dziś tak budował.

Obrazek

Sebastian Wróbel pisze:Nie ma żadnych przecieków, nawet koncepcji. Czy na pewno reforma będzie w styczniu?
...nikt nie mówił, że ZARAZ w styczniu... była mowa o roku 2014. Żeby reforma mogła wejść w życie, muszą być skończone (albo na etapie ukończenia) niektóre inwestycje drogowe. Np. węzeł "Kobra" ! :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 października 2013, 17:10

A czy węzeł Kobra będzie miał coś wspólnego z komunikacją miejską? poza tym równie dobrze można przełożyć reformę na drugą połowę 2015r. bo w tym czasie zakończy się nierozpoczęta jeszcze modernizacja Warszawskiej i Rędzińskiej. :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 22 października 2013, 17:18

Sebastian Wróbel pisze:A czy węzeł Kobra będzie miał coś wspólnego z komunikacją miejską ? :P

http://www.youtube.com/watch?v=umu6R1NtQr8
Sebastian Wróbel pisze:...poza tym równie dobrze można przełożyć reformę na drugą połowę 2015 r. bo w tym czasie zakończy się nierozpoczęta jeszcze modernizacja Warszawskiej i Rędzińskiej. :P
..."bardzo dobra koncepcja", ale mało oryginalna ! :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 października 2013, 17:22

Piotr Radoliński pisze:
Sebastian Wróbel pisze:To Orkana nie jest brukowane ?? :shock:
Nie. Torowisko jest w prefabrykatach betonowych.
Sebastian Wróbel pisze:W takim razie jak wygląda brukowane torowisko?
..o tak - ul. Gliwicka w Katowicach (przed remontem). Nie sądzę, żeby ktoś dziś tak budował.

Obrazek
Mój błąd. To skrót myślowy. Kiedy mówię o brukowanym to myślę o czymś takim jak na Orkana. Chodzi mi o torowisko zabudowane.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 22 października 2013, 17:48

Tomasz Haładyj pisze:Przypominam, że opracowanie dotyczące pętli jest już zrobione i nawet przekazane MZDiT, UM i CKMKM. Natomiast streszczenie dałem na swoim blogu przy okazji uruchomienia przystanków autobusowych na rogu Nowobialskiej/Wrocławskiej.

Dodam tylko, że myśleliśmy z Piotrem Pyrkoszem również o innej lokalizacji, prawie w miejscu obecnej pętli autobusowej - ale uznaliśmy, że może być kolizja z lądowiskiem dla helikopterów a po wtóre uniemożliwia ewentualne przedłużenie linii bardziej na północ - z zachowaniem zawracania przy szpitalu.

ODLEGŁOŚĆ od peronów do wejścia do szpitala wynosi 75 m i JEST TO MNIEJ niż od przystanków tramwajowych przy dworcu do wejścia na dworzec

W przedstawionej koncepcji nie ma wprawdzie przedłużenia linii bardziej na północ (moim zdaniem nieprawdopodobnego wobec ekstensywnej zabudowy - czyli jednorodzinnej - która jest tam planowana; stąd koncepcja pętli przesiadkowej tramwaj - małe busy oraz Bike&Ride). Niemniej proponowany układ można odpowiednio adaptować.

Adres do streszczenia:
http://42200.blox.pl/2013/09/Petla-autobusowa-TRAMWAJOWA-przy-szpitalu-na.html

Natomiast zainteresowanych całym opracowaniem proszę o kontakt mailowy: tomasz.haladyj@czestochowa.agora.pl, gdyż plik jest za duży, by wszedł na to forum


Rysunki ładne i układ dla pasażera na pewno byłby funkcjonalny. Niemniej jednak według mojej oceny ewidentnie brakuje toru odstawczego (awaryjnego). W przypadku gdy coś nam się zepsuje to blokujemy jeden z pasażerskich torów. Tak być nie może. W środku pętli powstanie martwe pole więc wg mnie tam należałoby zabudować odcinek toru. Oczywiście z przeplotem w postaci pół trapezu.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 23 października 2013, 00:34

Dekabrystów miałaby być bezapelacyjnie zwężona - Tomasza znacie. I dobrze, bo pora zacząć zwalczać miejskie autostrady.
Torowisko poza częściami PTA powinno być brukowane, bo teraz głupio mi jest, kiedy słyszę (!) tramwaj jadący po Orkana, czy Jesiennej w prefabrykatach. Jest po prostu głośno! Nie tak obiecaliśmy ludziom. Z kolei na Jesiennej koło garaży, kiedy tramwaj zjeżdża z prefabrykatów na polbruk, akustycznie po prostu znika. Ta być powinno.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2013, 12:02

Dokładnie, linia powinna być zrobiona z nawierzchni tłumiącej hałas. Jeśli bruk jest najlepszy, to niech będzie bruk. Natomiast na pasach dla aut odwrotnie - asfalt jest najcichszy i układanie współcześnie w centrach miast ulic brukowanych kocimi łbami kazałbym karać mieszkaniem przy takiej ulicy. Bruk może i ładnie wygląda, ale niech auta jeżdżą po asfalcie.

[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/48762/Czestochowa+?+kontrowersje+wokol+rozbudowy+sieci+tramwajowej.htm]Częstochowa ? kontrowersje wokół rozbudowy sieci tramwajowej[/url]

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2013, 12:29

...chyba coś z Twoim linkiem poszło - nie tak ! :P
Częstochowa ? kontrowersje wokół rozbudowy sieci tramwajowej

Dominik Wójcik pisze:Torowisko poza częściami PTA powinno być brukowane, bo teraz głupio mi jest, kiedy słyszę (!) tramwaj jadący po Orkana, czy Jesiennej w prefabrykatach.
...a czy w obecnych czasach ktoś tak wykonuje torowisko ? :P Z tego co ja wiem (nie jestem fachowcem) - od takich torowisk (z lat 50-60-siątych) odchodzi się.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2013, 12:34

Właśnie ostatnio mam jakieś problemy z linkowaniem, mimo poprawek ;)

Na pewno są opracowania badań akustycznych dla różnych nawierzchni, więc trzeba po prostu wybrać najcichszą.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2013, 12:46

Michał Grzegorczyk pisze:Właśnie ostatnio mam jakieś problemy z linkowaniem, mimo poprawek ;)
...ja wpisuję ręcznie kod...
Michał Grzegorczyk pisze:Na pewno są opracowania badań akustycznych dla różnych nawierzchni, więc trzeba po prostu wybrać najcichszą.
...dostałem info z TOR-KRAKu, że zabudowa kostką jest też obecnie stosowana - przykład Rynek w Katowicach. Szyny osadzone są w płycie żelbetowej i zabudowane kostką kamienną. Jeżeli chodzi o rónice w hałasie... jeszcze nie wiadomo... jak będzie zbudowane to sprawdzimy (w Katowicach).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2013, 12:59

Piotr Radoliński pisze:...ja wpisuję ręcznie kod...
Ja też, ale czasem mimo dwóch, trzech poprawek link nie działa. A czasem działa od razu.

Piotr Radoliński pisze:...dostałem info z TOR-KRAKu, że zabudowa kostką jest też obecnie stosowana - przykład Rynek w Katowicach. Szyny osadzone są w płycie żelbetowej i zabudowane kostką kamienną. Jeżeli chodzi o rónice w hałasie... jeszcze nie wiadomo... jak będzie zbudowane to sprawdzimy (w Katowicach).
Nie tylko Rynek. Cała 3 Maja jest tak zrobiona. Na tym moja znajomość Katowic się kończy :P Mogę jeszcze dodać Rondo Grunwaldzkie we Wrocławiu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2013, 13:34

...jest to tzw. technologia CDM, gdzie stopa szyny (ok. 10-12 cm) jest zalana żelbetonem, na który idzie podsypka piaskowo-cementowa a na to kostak (nie brukowa) tylko KAMIENNA (naturalny kamień). Moga po tym jeździc pojazdy (bez ograniczeń).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2013, 13:39

Taka technologia jest najlepsza dla pasów bus-tram, chociaż autobusem trochę trzęsie i autobus hałasuje. Najlepiej z punktu widzenia autobusu jest zabudować torowisko asfaltem ;) Pytanie tylko, co jest wytrzymalsze.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Krzysiek Ociepa » 23 października 2013, 13:52

Asfaltem się już nie zalewa, bo od drgań wywoływanych przejazdem tramwaju po jakimś czasie asfalt się kruszy. Myślę, że TramBusPasy w technologii CDM byłyby optymalne. Przecież nie jest powiedziane, że ma to być wyłożone kamieniem. A może taką kostką, jak w II i I alei na jezdniach?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2013, 13:59

Chyba, że taką kostką. Wtedy faktycznie mogłoby być. Ona jest zdecydowanie cichsza niż taka jak w III Alei.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Haladyj » 23 października 2013, 14:01

Sebastian Wróbel pisze:Bo gdyby w mieście istniał korytarz północny na całej planowanej długości (albo przynajmniej do skrzyżowania z Łódzką) to wiadomo, że z ulicy Dekabrystów wyrzucono by tiry i po prostu zwężono by ulicę do jednego pasa ruchu w każdą stronę (jak na Orkana), ale na razie go nie ma i długo nie będzie.

Przecież jest ul. Obrońców Westerplatte - dwupasmowa! Korytarz Pn ma być przedłużony do Łódzkiej. Z kolei należy dążyć do zmiany funkcjonalnego charakteru ul. Dekabrystów z tranzytowej na dzielnicową , taką jak Orkana. Tu są pawilony, akademiki. Powinna to być miejska ulica a nie tranzyt dla tirów.
Torowisko na Dekabrystów powinno być tzw. PAT-em. Pasem autobusowo-tramwjowym

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2013, 14:17

Tomasz Haładyj pisze:(...). Z kolei należy dążyć do zmiany funkcjonalnego charakteru ul. Dekabrystów z tranzytowej na dzielnicową , taką jak Orkana. Tu są pawilony, akademiki. Powinna to być miejska ulica a nie tranzyt dla tirów.
Torowisko na Dekabrystów powinno być tzw. PAT-em. Pasem autobusowo-tramwjowym
Przydałyby się DODATKOWE przejścia dla pieszych (np. studentów) !! :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 23 października 2013, 14:22

Tomasz Haładyj pisze:Przecież jest ul. Obrońców Westerplatte
Tak jest - popatrzcie, przytoczę (chyba mogę) moją romowę telefoniczną z Tomkiem: zyskamy naprzemiennie ułożone ciagi - patrząc w stronę północną
- aleje - powinny być bardziej komunikacyjne, niż samochodowe, uznajmy, że to przejściowa choroba
- JP2 - tranzyt samochodowy
- Dekabrystów - komunikacyjna
- Obr.Westerplatte - tranzyt samochodowy

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2013, 14:26

a czemu nie, Piotrze? :P Niech będzie jeszcze przejście w połowie drogi między Akademicką i Kilińskiego.

A przystanek przy akademikach powinien być jednak między Dąbrowskiego i Kilińskiego, żeby skupić wszystkie relacje autobusowe...

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Krzysiek Ociepa » 23 października 2013, 14:58

Michał Grzegorczyk pisze:a czemu nie, Piotrze? :P Niech będzie jeszcze przejście w połowie drogi między Akademicką i Kilińskiego.

Ciekawy byłby przystanek o nazwie Zimne Alkohole, albo Gigant, bo juwenaliowy Platz Gupih Zabaff się jakoś nie przyjął...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 października 2013, 16:45

Albo: Markecik "Małpka" ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2013, 21:00

"Platz Gupih Zabaff" mógłbym zobaczyć na słupku przystankowym :P


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość