Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 13 listopada 2013, 16:04

Projekt o którym tutaj mowa jest autorstwa tzw miłosników , czy to oznacza że w gronie innych projektów , wykonanych przez zawodowe biura ma on jakieś szanse?

Nawet tego nie wiemy bo ktoś przyjął jakaś idiotyczną tezę że nie trzeba konkursu projektów .

Od czego wasz projekt jest lepszy?
Od mojego? Przecież ja nawet nie jestem miłośnikiem kom .
Zaczęliście od najprostszej strony wasz projekt i na tym etapie pozostał - palcem po mapie , jak w przedszkolu.

A mój chytry plan , bo dla was nie zrozumiały , mozna przedyskutować na temacie koncepcja tramwaju w alejach.

Tam odpowiem na pytania

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4132
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Bartosz Kowalski » 13 listopada 2013, 18:51

Dobrze że napisałeś że nie jesteś miłośnikiem. To bardzo wiele wyjaśnia, ale tez powoduje że dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu.

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Mirek Waga » 13 listopada 2013, 19:15

Bartosz Kowalski pisze:Dobrze że napisałeś że nie jesteś miłośnikiem. To bardzo wiele wyjaśnia, ale tez powoduje że dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu.

Potwierdzam i popieram.
Twoje posty wręcz szkodzą miłośnikom i zwolennikom CKMKM

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 13 listopada 2013, 19:53

Chłopaki nie generalizujcie , wśród waszych członków są na pewno osoby rozumiejące problem komunikacji i jej zadań.

Nie myślą tępo, że np,ten projekt jest lekiem na całe zło, maja świadomość swego amatorstwa i ciekawość profesjonalnych propozycji.
Chociaż kiedy przedstawiałem taką potrzebe namiastki konkurencyjnosci , i proponowałem kryteria jakimi można by się posłużyć w takim badaniu . Odezwy od amatorów projektowania z grona profesionalnych miłośników jakos nie było.
Może potrzebowali rysuneczków , słowo pisane było za proste?.No ale przecież mój projekt jest prosty i jak niektórzy piszą słaby .
A jednak bali sie nawet takiej słabej konkurencji, czyżby zwycieżyła pycha .
Że wy tego , co ja próbuję przedstawić nie rozumiecie , to jest wasz problem , trzeba się edukować , tak wy jak i ja.

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Mirek Waga » 13 listopada 2013, 20:04

Zbigniew Chocaj pisze:. . . . . . Że wy tego , co ja próbuję przedstawić nie rozumiecie , to jest wasz problem , trzeba się edukować , tak wy jak i ja.

Więc idź się edukować nie zawracaj d.., głowy swoimi wymysłami.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 13 listopada 2013, 20:27

Cham czy chamstwo , jak MW będzie poprawniej

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Rorat » 13 listopada 2013, 22:38

Spokój !! !! !!
Nie wyzywać się.

Ostatni raz apeluję panie Zbigniewie czekamy na projekt !! porównamy, puścimy do porównania i wtedy będziemy dyskutować dalej.
A na razie w tym temacie skupiamy się na projekcie 1+2+3+ !! !!

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 14 listopada 2013, 15:41

Ostatni raz przypominam - tutaj piszemy o tym własnie projekcie .
Lepiej lub gorzej , ale o tym.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4132
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Bartosz Kowalski » 14 listopada 2013, 16:03

Szkoda że Twoje wypowiedzi są tak mało merytoryczne i zawierają tak mało argumentów a w zasadzie jeden argument- nie bo nie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 listopada 2013, 16:11

Zbigniew wydaje się być niereformowalnym. Nawet jak założymy temat: "Trolejbus do Huty Starej", to zapyta "czemu nie w Alejach..."

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 14 listopada 2013, 17:12

Janusz , nie zapytam - czemu nie w alejach? , ale gdzie najefektywniej i jakim środkiem kom.

Przecież w kółko o tym piszę w tym temacie , bo na siłę propagujecie coś co w cale nie musi być tym najlepszym rozwiązaniem dla miasta.
Analiza potrzeb, dopiero projekty i priorytety.
Ale co wam tam będę tłumaczył , przecież wy jesteście miłośnikami komunikacji .A to wyklucza diagnozę interesów miasta .
Niech frajerzy płacą podatki na nasze genialne pomysły , a nie wydają kasy na jakieś głupie konkursy urbanistyczne.

Tylko już nie piszcie co ma kom do urbanistyki ,nie wypada takim zdolnym i ambitnym projektantom.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4132
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Bartosz Kowalski » 14 listopada 2013, 17:20

Wiesz może nie rozumiem, ale wytłumacz jeśli nie tramwaj z jednej z najbardziej zaludnionych części miasta, gdzie jest zabudowa wielorodzinna, uczelnie wyższe, osiedle akademickie, gdzie ta cześć miasta ciągle się rozwija to gdzie? Twoim problemem jest to że chcesz tramwaju w alejach i koniec. Nawet jak urbaniści powiedzą że projekt klubu jest dobry to Ty powiesz że się mylą. Ty jesteś jak pewien polityk który ma jedyną słuszną wersję i wszyscy się mylą. Z Tobą jest tak samo masz jednie słuszną wizję i wszyscy się mylą. Więc wytłumacz jaka ma być lepsza, bardziej opłacalna trasa?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 listopada 2013, 17:28

Bartek: prawda jest taka, że dzięki obecnej przebudowie tej głównej - ponoć reprezentacyjnej - ulicy miasta, to za 5 lat nawet nie będzie się opłacało tu puścić z powrotem autobusów, bo albo będą tu same banki albo okna wystawowe oklejone plakatami "lokal do wynajęcia, tel. ....".
Owszem w Alejach są jakieś tam lokale (w większości w bramach), ale bywalcy tychże miejsc chyba nie narzekają na brak dojazdu. Nawet czasem dobrze przejść się po świeżym powietrzu po wyjściu ;)

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 14 listopada 2013, 17:31

O lepszej, bardziej opłacalnej trasie można podyskutować w - koncepcja tram w alejach-.

A w tym temacie , napisałem już wszystko co mogłem , kto nie rozumie mojego przekazu niech go oleje , po co chrzanić o czymś czego się nie rozumie , tak jak ten polityk - lepiej haratnąć w gałę.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4132
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Bartosz Kowalski » 14 listopada 2013, 19:53

Akurat miałem na myśli tego drugie nie tego co harata w gałę. Z Tobą jest taki problem że nie potrafisz wytłumaczyć i rzeczowe zaprezentować rzucasz jakieś hasła i uważasz że ma być jak Ty mówisz.
Janusz to co piszesz faktycznie może się stać, aczkolwiek charakter takich ulic jak nasze aleje zmienia się. Ludzie z zakupami przenoszą się i będą się przenosić do centrów handlowych bo mogą blisko zaparkować, bo wszystkie sklepy są w jednym miejscu itd. Takie ulice praktycznie wszędzie zmieniają swój charakter na usługowo- rozrywkowy.


Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Mateusz Balt » 20 listopada 2013, 21:06



Stacja benzynowa? Obrazek

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 21 listopada 2013, 17:51

Co można, a co miasto chce, to katastrofalna, przepastna różnica...

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Andrzej Sowa » 21 listopada 2013, 18:02

Myślę , że powinno chcieć się więcej niż można . Bo gdy pragniesz dokładnie tyle ile potrzebujesz , to zwykle dostajesz mniej lub dużo mniej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 listopada 2013, 20:11

Mówię o tym od dawna! Już kilka artykułów o różnych miastach miałem w rękach i wszędzie przewijało się, że zgłaszanie projektów na zapas to norma, bo dzięki temu zawsze któryś się załapie na dotację. A jeśli będzie klęska urodzaju i załapią się wszystkie to wybierze się te, na które wystarczy pieniędzy.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Andrzej Sowa » 21 listopada 2013, 20:16

Dokładnie . Dość minimalizmu!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 listopada 2013, 20:26

W ogóle uważam, że projekt klubowy jest właśnie tym wariantem realistycznym, a wariant optymistyczny, czyli to co zgłaszamy na zasadzie zgłaszania z zapasem, powinno być większe: np. tramwaj na Sosabowskiego, tramwaj na Kopernika, pętla śródmiejska, remont starej linii, tablice elektroniczne... Na któryś z tych projektów zawsze byśmy dostali, a gdyby UE dała na wszystko to wybierzemy te, na które nas stać i które są najważniejsze.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 listopada 2013, 21:27

Michał Grzegorczyk pisze:W ogóle uważam, że projekt klubowy jest właśnie tym wariantem realistycznym, a wariant optymistyczny, czyli to co zgłaszamy na zasadzie zgłaszania z zapasem, powinno być większe: np. tramwaj na Sosabowskiego, tramwaj na Kopernika, pętla śródmiejska, remont starej linii, tablice elektroniczne... Na któryś z tych projektów zawsze byśmy dostali, a gdyby UE dała na wszystko to wybierzemy te, na które nas stać i które są najważniejsze.

I to jest myślenie perspektywiczne, którego naszym władzom brakuje!
Wrocław, Bydgoszcz czy Łódź mimo tego, że są jednymi z najbardziej zadłużonych miast w Polsce nadal chcą inwestować z pomocą UE w duże projekty transportowe, sportowe, kulturalne, komunikacyjne itp. A co u nas? najpierw miała być tylko spalarnia śmieci za ponad pół miliarda złotych. Na szczęście zrezygnowano z tego. W zamian miasto proponuje jedynie kilka projektów drogowych (Przedłużenie al. Boh Monte Cassino do Dźbowa, obejście św. Barbary wraz z remontem wylotówek na Opole i Wieluń oraz Modernizację DK1 o której de facto nie ma ani słowa w najnowszej wieloletniej prognozie finansowej), transportowych (tylko jedna linia tramwajowa prowadząca przez tranzytową DK46), remont teatru, termomodernizacja szkół, oświetlenie LED-owe (też nie ma ani słowa w wieloletniej prognozie finansowej) centrum przesiadkowe przy dworcu głównym, nowy tabor autobusowy i tramwajowy wraz z remontem sieci tramwajowej i zajezdni i centrum naukowo-badawcze przy ul. Mirowskiej (ani słowa w wieloletniej prognozie finansowej). Jak na 7 lat to trochę za mało a i tak nie ma gwarancji czy dostaniemy dofinansowanie chociaż na część tej małej liczby planowanych inwestycji!
A gdzie uzbrojenie terenu pod inwestycje? gdzie rozbudowa infrastruktury rowerowej? Gdzie rozbudowa infrastruktury tramwajowej na Rakowie i Północy? gdzie rewitalizacja zabytkowych kamienic? gdzie zabezpieczenie przez powodzią? gdzie parkingi Park&Ride?

Gdyby władza myślała perspektywicznie tak jak ty proponujesz Michał, to zgłosiłaby o wiele więcej wniosków o dofinansowanie unijne planowanych inwestycji. Gdybyśmy przy dużym szczęściu dostali dofinansowanie na większość swoich projektów, to w trosce o wielkość wkładu własnego i obawie przed zwiększeniem zadłużenia w mieście, władze wybrałyby tylko te najpotrzebniejsze. Tymczasem robią wszystko na odwrót. Ech...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 23 listopada 2013, 21:42

...no cóż ! Jak to mówią - "apetyt rośnie w miarę jedzenia" !
Być może, gdyby nie projekt Piotra i Tomasza (kolejność przypadkowa), nie byłoby wogóle rozbudowy linii tramwajowej. A tak, miasto w ostatniej chwili "dostało na tacy" prawie "gotowca" !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 listopada 2013, 23:28

Tylko powiedz, dlaczego chcą zgłaszać jedynie tramwaj na Parkitkę, a nie całość. Nawet gdyby każdy z trzech elementów zgłaszać osobno w obawie o stan finansów...?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 24 listopada 2013, 01:28

Bo mają ogień w d... w temacie rozlatującej się Jana Pawła...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 listopada 2013, 21:26

Centra przesiadkowe i "Mały Kopernik" za miliony euro dla Częstochowy?

Powstanie też elektroniczny system informacji pasażerskiej.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 listopada 2013, 18:25

Ja bym traktował portal wczetochowie.pl z dystansem. To chyba już trzeci artykuł w sumie o tym. Treść artykułów jest zawsze bardzo optymistyczna a tytuły każą czytelnikowi myśleć, że wszystko jest już pewne.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 27 listopada 2013, 18:48

Sebastian Wróbel pisze:Ja bym traktował portal wczetochowie.pl z dystansem. To chyba już trzeci artykuł w sumie o tym. Treść artykułów jest zawsze bardzo optymistyczna a tytuły każą czytelnikowi myśleć, że wszystko jest już pewne.
...np:...tak jak w temacie obwodnicy Częstochowy ! Pisze się o niej od 40 lat i.... nie ma jej nadal. Moim zdaniem, nie zobaczymy jej jeszcze długo !!

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 listopada 2013, 19:09

Ale wg wielu artykułów z internetu przetargi mają już być na początku 2014r. chyba nie mogą robić z nas aż tak wielkich [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] aby karmić nas takimi bezczelnymi obietnicami.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 27 listopada 2013, 19:17

...zerknij w moje posty z 2010 roku, kiedy wszyscy zachwycali się obwodnicą, która będzie gotowa na... EURO2012 !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2013, 19:17

Sebastian Wróbel pisze:Ja bym traktował portal wczetochowie.pl z dystansem. To chyba już trzeci artykuł w sumie o tym. Treść artykułów jest zawsze bardzo optymistyczna a tytuły każą czytelnikowi myśleć, że wszystko jest już pewne.

Dlatego nie napisałem żadnego optymistycznego komentarza :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4132
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Bartosz Kowalski » 27 listopada 2013, 19:23

Sebastian Wróbel pisze:Ale wg wielu artykułów z internetu przetargi mają już być na początku 2014r. chyba nie mogą robić z nas aż tak wielkich [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] aby karmić nas takimi bezczelnymi obietnicami.

Przetargi mogą być, wszak pozwolenia na budowę kiedyś wygasają, a potem będzie jak z odcinkiem Stryków-Tuszyn, wytną drzewa, zaorają co by trawa nie rosła, poczekają kilka lat, nawiozą ziemi, znowu nic, potem zaczną wyrównywać teren i robić nasypy, po czym znowu kilka lat nic i tak będą"budować"

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2013, 19:27

Ważne, żeby "zacząć" prace w terminie, a wystarczy łopatą raz machnąć i przede wszystkim dziennik budowy otworzyć.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 listopada 2013, 19:32

Wziąć sprawy w swoje ręce :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 27 listopada 2013, 19:49

Michał Grzegorczyk pisze:Ważne, żeby "zacząć" prace w terminie, a wystarczy łopatą raz machnąć i przede wszystkim dziennik budowy otworzyć.
...tak było z hipermarketem "Carrefour" przy al. Wojska Polskiego - vis a vis TESCO ! Ruszyli z impetem i... staneli.. na zawsze !! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2013, 19:59

O właśnie zapomniałem, co to było :P Carrefour. Taaak, do dziś go nie ma.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 listopada 2013, 20:01

To samo będzie z czterogwiazdkowym hotelem przy Kordeckiego, aquaparkiem i z osiedlem Jordanowskim przy Pułaskiego. :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 27 listopada 2013, 20:23

Sebastian Wróbel pisze:To samo będzie z czterogwiazdkowym hotelem przy Kordeckiego, aquaparkiem i z osiedlem Jordanowskim przy Pułaskiego. :P
...że nie wspomnę o "wspaniałym" hotelu przy ul. Kordeckiego 1/3 !! Zaczęto budowę w 1971 roku... w 1972 prace wstrzymano... i do dziś nie ruszono dalej ! :P
W tym przypadku Częstochowa jest lepsza od Krakowa ze swoim "historycznym" SZKIELETOREM przy Rondzie Mogilskim.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2013, 20:56

Osiedla bym się nie czepiał. Buduje prywatny inwestor, takie rzeczy się opłacają... Jeśli tylko firma nie upadnie to osiedle raczej powstanie. Jedyne zdziwienie, że ktoś te szkielety wykorzysta zamiast wywieźć na złom.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 27 listopada 2013, 23:06

Piotr Radoliński pisze:
Sebastian Wróbel pisze:To samo będzie z czterogwiazdkowym hotelem przy Kordeckiego, aquaparkiem i z osiedlem Jordanowskim przy Pułaskiego. :P
...że nie wspomnę o "wspaniałym" hotelu przy ul. Kordeckiego 1/3 !! Zaczęto budowę w 1971 roku... w 1972 prace wstrzymano... i do dziś nie ruszono dalej ! :P
W tym przypadku Częstochowa jest lepsza od Krakowa ze swoim "historycznym" SZKIELETOREM przy Rondzie Mogilskim.
Siedemdziesiąte? A ja byłem przekonany, że ktoś tam "grzebał" w latach '90-ch...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 28 listopada 2013, 11:01

Sebastian Wróbel pisze:To samo będzie z czterogwiazdkowym hotelem przy Kordeckiego, aquaparkiem i z osiedlem Jordanowskim przy Pułaskiego. :P
Piotr Radoliński pisze:...że nie wspomnę o "wspaniałym" hotelu przy ul. Kordeckiego 1/3 !! Zaczęto budowę w 1971 roku... w 1972 prace wstrzymano... i do dziś nie ruszono dalej ! :P
W tym przypadku Częstochowa jest lepsza od Krakowa ze swoim "historycznym" SZKIELETOREM przy Rondzie Mogilskim.
Dominik Wójcik pisze:Siedemdziesiąte? A ja byłem przekonany, że ktoś tam "grzebał" w latach '90-ch...
...ale to było TYLKO "grzebanie" ! I tak został hotel (budowany przez firmę VERITAS) pogrzebany !

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 28 listopada 2013, 16:01

O widzisz, bo jako dzieciak byłem przekonany, że to akurat nowość jakaś.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 listopada 2013, 10:44


Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 01 grudnia 2013, 14:13

wypracujmy tu na forum nasz , częstochowski model .
i na początek odwróćmy zasadę
nie planowanie tramwajów , a Tramwaj - Planuje.
i proszę trochę ambicji - nie sztampowo i bez kompleksów.

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Mateusz Balt » 01 grudnia 2013, 14:23

Tramwaj w alejach to myślę ambitna koncepcja, ale przerasta tutaj wszystkich skoro się jej tak boją jak diabeł wody święconej. A szkoda. To byłoby coś !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 grudnia 2013, 14:30

Ja jestem za, ale kiedy to będzie możliwe, a możliwe będzie minimu za 7 lat.

Skoro jednak Zbigniew chce planować, to proszę mam pomysł. Porozumienie z deweloperami budującymi to tu to tam, żeby budowali w jednym miejscu między Przestrzenną, Główną, Zaciszańską i Stradomką. I doprowadź tam tramwaj z Alej. Jeśli powstanie kilkanaście bloków, to będzie sens puszczania tramwaju.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 01 grudnia 2013, 14:42

ojej , znowu nie na temat.
W artykule są podane modele i ich zalety.

wypracujmy model i podajmy jego zalety .
Nie gdzie i dokąd , A po co i z jakim zyskiem.
Tak proponuję , wy zaproponujcie dużo nowocześniej - lepiej od Germanów.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 grudnia 2013, 15:33

Więc jest taki model, żeby z najludniejszych przedmieść dowieźć ludzi do centrum, bo inaczej zaczną przyjeżdżać autami i zapchają nimi całe ulice i parkingi.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 01 grudnia 2013, 23:18

z zapchanych parkingów jest zysk .
Ale cieszę się że cokolwiek kombinujesz.
możesz dalej iść tym tropem , .I jesli tramwaj - planuje , to gdzie powinny być te zyskowne parkingi?


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości