Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 grudnia 2013, 10:27

To nie jest żadne odkrycie, że parkingi nawet wielopoziomowe jeśli miasto jest dość duże, buduje się przy pętlach na przedmieściach.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2013, 17:23


Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 grudnia 2013, 17:30

A to nie czasem powinno powędrować do działu Organizacja?

Mirek Waga
Posty: 487
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Mirek Waga » 30 grudnia 2013, 18:40


Przecież w tej informacji brak jakiejkolwiek konkretnych wiadomości
Tak na dobrą sprawę nic to nie wnosi!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 grudnia 2013, 18:51

Ale po co ta podnieta ?? Ja będę znał szczegóły może 10 dni przed, na Necie 5 dni przed, a Piotr poda jako NEWS 6 dni przed - czyli wyprzedzi oficjalne źródło.
Szkoda, bo chyba ktoś tu ma coś do powiedzenia.... A może nie u nas ??

To jest paradoksalna sytuacja kiedy MZDiT robi sobie co chce, nie informuje o planowanych zmianach, o wprowadzonych informuje na WWW często po terminie i działa tak jakby transport był mu "piątym kołem u wozu". Gratulacje Panie Romanie Sz. Źle było w MPK ?? Koniec komentarza...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2013, 19:26

Mirek Waga pisze:

Przecież w tej informacji brak jakiejkolwiek konkretnych wiadomości
Tak na dobrą sprawę nic to nie wnosi!

Wiesz, że możesz sobie iść do ich siedziby...

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Andrzej Sowa » 30 grudnia 2013, 20:03

Wiecie czego dowiedziałem się z tego ogłoszenia ? Że Piotr i Janusz mogą już nam objaśnić założenia projektu tak jakby tam (MZDiT) byli.
No to prosimy kolegów , już nie ma tajemnic.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 grudnia 2013, 21:39

Mirek Waga pisze:

Przecież w tej informacji brak jakiejkolwiek konkretnych wiadomości
Tak na dobrą sprawę nic to nie wnosi!

Nie napalajmy się zbytnio. Pewnie niczym nie będzie się różnić od projektu docelowego układu tras autobusowych, który poznaliśmy kilkanaście dni temu... Co prawda w innym temacie napisałem co innego, ale w sumie w tym mieście nie da się być optymistą... :(

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2013, 21:41

Sebastian Wróbel pisze:...ale w sumie w tym mieście da się być optymistą... :(
Jednak się da ??

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 grudnia 2013, 21:43

Nie. Tego słowa mi zabrakło w wypowiedzi, którą już poprawiłem.

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Wysocki » 07 stycznia 2014, 11:32

skoro w uchwalonym budżecie na 2014 jest tylko jedna pozycja dot. rozbudowy sieci-na Parkitkę w wysokości 600 000,00 to czy to oznacza że definitywnie z dotacju UE 2014-2020 będzie tylko ta i czy przez JP2 ? można tak wywnioskować?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Wojciech Liberda » 07 stycznia 2014, 20:24

Piotr Wysocki pisze:skoro w uchwalonym budżecie na 2014 jest tylko jedna pozycja dot. rozbudowy sieci-na Parkitkę w wysokości 600 000,00 to czy to oznacza że definitywnie z dotacju UE 2014-2020 będzie tylko ta i czy przez JP2 ? można tak wywnioskować?


Nie to znaczy, że miasto przygotowuje ewentualne wnioski o dofinansowanie, a to co ma być
to będą dopiero konsultacje społeczne itd, itd...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 stycznia 2014, 20:30

Konsultacje społeczne...
Chyba takie: "czy jesteś za budową linii TnP i dlaczego przez Jana Pawła II ?? " :evil:

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 10 stycznia 2014, 02:35

Januszu, dokładnie tak brzmią :)

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 998
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 10 stycznia 2014, 11:08

Przyznam szczerze że nie rozumiem uporu urzędników w sprawie poprowadzenia linii tramwajowej przez Jana Pawła II. Bardzo często często jeżdżę tamtędy autobusem o różnych porach dnia , zarówno w godzinach szczytu jak również poza nim i nie ma tam wielu pasażerów.
Inną kwestią jest późniejsze utrzymanie torowiska , duża liczba ostrych zakrętów nie sprzyja jego "długowieczności".

Dziwi mnie również bierność Rady Dzielnicy Tysiąclecie oraz Parkitka, które w interesie swoich mieszkańców powinny domagać się budowy linii tramwajowej przez ulicę Dekabrystów. Korzyści są wymierne : "uspokojenie" ruchu , świetna komunikacja publiczna , gruntowana przebudowa ulicy oraz jej otoczenia.
Kiedy planowana i w późniejszym czasie budowana była linia na Błeszno, Rada Dzielnicy Wrzosowiak mocno zaangażowała się w tej projekt.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 stycznia 2014, 11:29

Wiesz przecież, że chodzi o wyremontowanie ulicy, chociaż al. JP2 nie jest w jakimś złym stanie, szczególnie na tle wielu częstochowskich ulic. Problemem jest to, że nikt u nas nie chce myśleć przyszłościowo, zawsze myśli się tylko o tym, co jest ważne teraz. A teraz UM chce sobie załatwić tanio remont ulicy. Nie myśli się o większym koszcie budowy torowiska, o większym koszcie utrzymania go potem ani o większym koszcie funkcjonowania potem tramwajów. Co prawda tramwaje na Parkitkę nie pokonają dłuższej trasy niż przez AK i Dekabrystów, ale nie będzie się dało rozsądnie skomunikować dzielnic położonych poza linią tramwajową i trzeba będzie na JP2 dublować tramwaj autobusami, a na Dekabrystów zostawić autobusy. I pewnie jeszcze wzmocnić komunikację autobusową na Armii Krajowej, bo jak częstotliwość tramwajów spadnie z 5 do 10 minut, to będą straszne tłoki i ludzie będą się domagali czegoś więcej.

A rady dzielnic są istotnie bardzo mało aktywne. Żadnej strony, profilu na FB ani niczego, co pokazałoby, że w ogóle w tej radzie ktoś żyje. Mam wrażenie, że te rady w ogóle istnieją tylko na papierze. Prędzej liczyłbym na jakiś komitet. Tylko pewnie my musielibyśmy go tutaj zainicjować, czyli inaczej mówiąc wyręczyć radę dzielnicy w tym, co powinna robić.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 11 stycznia 2014, 10:39

Otrzymałem NIEOFICJALNĄ informację, że Rada Dzielnicy PARKITKA wystosowała do MZDiT pismo w który BARDZO popiera budowę linii tramwajowej na Parkitkę, przez... al. Jana Pawła II !! Co Wy na to ? :P
Czy może ktoś to potwierdzić albo zdementować ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 stycznia 2014, 10:52

Nie mogę potwierdzić ani zdementować, że RD w ogóle istnieje! :P Co do pisma to nic nie słyszałem...

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Krzysiek Ociepa » 11 stycznia 2014, 10:54

Potwierdzić, ani zdementować nie mogę, ale jeśli chodzi o TnP przez JPII, to zburzyłoby to cały projekt. Przecież chodziło o puszczenie 3 na Parkitkę, a w relacji FIELDORFA-NILA - PARKITKA-SZPITAL miała jeździć linia 4, która umożliwiałaby przesiadkę, żeby utrzymać relację obecnej linii 3. TnP przez al. Jana Pawła II tylko pogorszy ofertę komunikacyjną...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 11 stycznia 2014, 11:00

Michał Grzegorczyk pisze:Nie mogę potwierdzić ani zdementować, że RD w ogóle istnieje! :P Co do pisma to nic nie słyszałem...
Rada Dzielnicy Częstochówka-Parkitka - chyba jednak coś takiego jest !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 stycznia 2014, 11:10

Jak widzisz strona jest "lekko" nieaktualna... ale wcześniej życia na niej nie było zbyt wiele.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 11 stycznia 2014, 11:27

Michał Grzegorczyk pisze:Jak widzisz strona jest "lekko" nieaktualna... ale wcześniej życia na niej nie było zbyt wiele.
...wiem, ale chodzi mi o to, że taki "twór" funkcjonuje !

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 998
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 11 stycznia 2014, 12:24

Budowanie linii na Parkitkę przez Al. Jana Pawła II wypacza w ogóle idee rozbudowy 3+. Ominięcie w dużej mierze dzielnicy Tysiąclecia w której znajdują się gęsto zaludnione obszary jak również domy studenckie czy też budynki użyteczności publicznej wydaje się być pozbawione sensu. To również pozbawienie mieszkających tam ludzi sprawnej i szybkiej komunikacji zarówno z dzielnicą północną ( linia nr 4 ) jak również z południowymi dzielnicami miasta.
Linie tramwajowe buduje się w gęsto zabudowanych obszarach miasta, a nie na obrzeżach dzielnic w których liczba pasażerów nie jest zbyt duża.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 stycznia 2014, 13:15

Już widzę, jak dzień otwarciu linii TnP i zabraniu linii 2 lub 3 z Tysiąclecia ludzie zaczynają domagać się więcej kursów km z powodu strasznych tłumów w pojazdach. Efektem pewnie będzie posłanie na al. AK autobusu jakiejś magistralnej linii, choćby skierowanie 10 na Północ. Tylko gdzie tu oszczędności i racjonalizacja sieci?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Wojciech Liberda » 12 stycznia 2014, 05:28

No właśnie nikt tego nie liczy, czyli tramwaj się rozrzedzi i coś trzeba będzie dać... a, kursy na północ muszą być na tyle częste, żeby nie zabić ruchu na tym odcinku. Co do odcinka przez Jana Pawła jeżeli ją wydłużą to czas przejazdu się zwiększy i będzie potrzebować do tego więcej tramwajów aby utrzymać takt. A jeżeli znów zamówią za mało tramwajów to się okaże, że trzeba będzie rozrzedzić kursy... albo puścić solówki?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 stycznia 2014, 10:57

Wydłuży się czas jeśli chciałbyś uruchomić linię 4. Dla linii Błeszno-Parkitka nie zrobi to raczej wielkiej różnicy, bo te dwa warianty to jazda bo bokach prostokąta... Jeśli pojedzie przez JP2 to pewnie trzeba będzie zachować 10 jako autobus jadący przez AK na Północ. Chyba, że zbudują trójkąt w centrum i uruchomią tramwaj Północ-Aleje, bo na południu kursów nie ubędzie, czyli wystarczy.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 stycznia 2014, 12:56

Myślę, że 10 skróci się do śródmiejskiego ringu z Rakowa (optuję za tym wariantem), a wycofana zostanie jedna linia z Kiedrzyńskiej (np. 24) i jej częstotliwość wzrośnie do 10 minut.

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Wysocki » 13 stycznia 2014, 15:07

Piotr Radoliński pisze:Otrzymałem NIEOFICJALNĄ informację, że Rada Dzielnicy PARKITKA wystosowała do MZDiT pismo w który BARDZO popiera budowę linii tramwajowej na Parkitkę, przez... al. Jana Pawła II !!


hm...dla Parkitki to nie taka duza róznica-i tak cały przebieg przez tą dzielnicę będzie taki sam w obu wersjach-chyba że ktoś rozważy większe zanieczyszczenie dublującymi trasę autobusami w przypadku wersji JP2. Bardziej 1000 lecie powinno tu użyć wszystkich argumentow aby była to wersja przez Dekabrystów

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 13 stycznia 2014, 15:43

Właśnie rozmawiałem telefonicznie z panem Krzysztofem Pyrkoszem - przewodniczącym RD Tysiąclecie. Zaproponowałem zorganizowanie spotkania z mieszkańcami na temat przebiegu nowego odcinka linii tramwajowej "na Parkitkę". Myślę, że dobrze byłoby aby na spotkaniu byli obecni także nasi autorzy projektu "TnP".

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2014, 18:19

Coś temat się urwał... a takie spotkanie to by była ważna rzecz i przy okazji możliwość nawiązania z RD stałego kontaktu.

Ah, i jeszcze coś mi się przypomniało. Piotr powiedział kiedy, że znajomi specjaliści wykluczyli możliwość skręcenia przez tramwaj z Jp2 w Łódzką. Wybacz, że nie znalazłem tematu i posta, żeby odpowiedzieć tam, ale trudno ;) Otóż ostatnio ruszł remont ul. Curie-Skłodowskiej i tramwaje 2 i 10 jeżdżą objazdami przez Różyckiego i Mickiewicza do Wróblewskiego. Pokonują między innymi taki oto ładny skręt jak na górnym zdjęciu. Jadą z od górnej krawędzi zdjęcia i skręcają w stronę prawej krawędzi. Zakręt jest bardzo ostry, ale da się go pokonać 10 razy na godzinę w każdą stronę.

Narysowałem sobie kreskę na wewnętrznym torze, potem obróciłem ją o kilkadziesiąt stopni i prawie idealnie dopasowałem do skrętu z JP2 w Łódzką. Kosztem dwóch drzew i przesunięcia pomnika żołnierzy Września można położyć w tym miejscu łuk tramwajowy :D

Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 27 stycznia 2014, 19:36

Michał, wiem, że jestem upierdliwy, ale znasz szerokość ul. Łódzkiej na odc. od Rynku Wieluńskiego do ul. Sikorskiego a także szerokość chodników ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2014, 19:42

Znam. Najpierw jest budynek ze sklepami i własnym chodnikiem, a potem garaż robiący sklep czy coś takiego (wiecznie zamknięte), który ma podjazd. Można poszerzyć jezdnię kosztem przesunięcia płotu o metr (wykup). Tak, wiem że też jestem upierdliwy. Staram się tylko wymyślać racjonalizacje "oryginalnych" koncepcji miasta.

Przemysław Jaskurzyński
Posty: 168
Rejestracja: 18 listopada 2010, 12:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Przemysław Jaskurzyński » 28 stycznia 2014, 09:52

A nie można Parkitce zrobić prezentu i dać im "1" albo "2". Jako mieszkaniec "Północy" chętnie im je podaruję zamiast "3" :lol:

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 stycznia 2014, 10:29

Mogłoby być to "2", żeby nie było dwóch linii z Północy na Raków i jednej z Parkitki na Wrzosowiak. Oczywiście to ma sens w wypadku zbudowania tramwaju na Łukasińskiego, bo inaczej "2" wciąż będzie tylko skróconym wariantem "1", a nie osobną linią.

Przemysław Jaskurzyński
Posty: 168
Rejestracja: 18 listopada 2010, 12:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Przemysław Jaskurzyński » 28 stycznia 2014, 10:47

O tym pomyślałem, niby dlaczego dwie linie na Raków z Północy? Nie wiem , kiedy tam zrobią łącznik ul. Łukasińskiego. Poza tym potencjał ludnościowy Północy jest większy niż Parkitki. Nie wczytywałem się w szczegóły, ale widzę, że gdzieś tu krąży taka idea, aby "3" zabrać. Jasne, że przy odpowiedniej taryfie i układzie przystanków przesiadka nie stanowi (dla mnie) problemu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 stycznia 2014, 11:07

To chyba takie uproszczenie, żeby łatwiej tłumaczyć, bo w końcu zaprojektowano trzy kawałki nowych torów i dlatego nazwano je "1+, 2+ i 3+". Przyznasz, że 1+, 2+ i 2++" brzmiałoby źle ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Wojciech Liberda » 30 stycznia 2014, 09:49

Widzę, że Dominik napisał artykuł na RK, szkoda tylko, że zapomniał napisać że projekt pisali między innymi członkowie klubu CKMKM, a nie tylko cytuję... "Częstochowscy społecznicy ? ekonomista transportu i dziennikarz Tomasz Haładyj, oraz działacz towarzystwa kolejowego Piotr Pyrkosz". Widać, że ma ogromny uraz do klubu, a szkoda...

RK: Tramwaj wzdłuż Dekabrystów torpedowany przez inżynierów

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2014, 22:01

GW: Węzły przesiadkowe, czyli jak połączyć dworzec autobusowy z dworcem PKP
Innym pomysłem jest przełożenie linii tramwajowej do wykopu kolejowego - przystanek znajdowałby się wówczas na peronie nr 4 dworca PKP.
o.O

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 02 lutego 2014, 23:15

Piszesz Michał o łódzkiej , tak jak ja pisałem w swoim projekcie przez aleje , gdzie właśnie trasa przez łódzką jest , trasą optymalną.
Piszesz jednak o konkurencyjnej linii , standardowo dwutorowej , a taka już w tym miejscu , na dzisiaj , jest problemem.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 02 lutego 2014, 23:31

Co do artykułu w tzw gazecie .
Budowa nowego DW autobusowego to po prostu konieczność.
Dla osiagnięcia biznesowej synergi , powinien być połaczony z dw pkp , i w konkursie architektonicznym taki powinien byc cel.
Jest jeszcze kolejny cel , najbardziej istotny , połaczenie z linia tramwajową.
Od takich podstawowych załozeń należy zacząć jakiekolwiek planowanie , do nich dopasować projekt.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 08 lutego 2014, 23:49

Zadnych propozycji , zero pomysłów , czyżby wszyscy byli na czerstwym poziomie z czerwonej gazety ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 lutego 2014, 17:50

A po co nowy dworzec, wystarczy perony autobusowe zaaranżować wokół dworca kolejowego, miejsca wskazywałem kiedyś na mapkach. Problemem jest to, że te dwie państwowe firmy prędzej zbudują każda osobno lądownik słoneczny niż wspólnie dworzec kolejowo-autobusowy.

Tory tramwajowe można ruszyć na dwa sposoby, bez głupich tuneli. Jeden oczywiście odpadnie z powodu unijnych zobowiązań, a drugi niewiele da, jedynie przybliżając przystanek do dworca, a nie tworząc żadnego przyszłego węzła komunikacji miejskiej.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 09 lutego 2014, 20:47

mnie raczej chodzi o nie zmienianie kształtu linii a czytelne skomunikowanie sr kom oraz jednoczesne przyspieszenie jazdy tramu .
mam na to pomysł i chyba go juz przedstawiałem , jednak główne aspekty około inwestycyjne w tym projekcie powinny się moim zdaniem koncentrowac na tych celach.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lutego 2014, 23:20

Właściwe oznakowanie jest najważniejsze i ostatnio chyba było o tym nawet u Tomasza w gazecie. Faktycznie przyjezdny może nie znaleźć dworca PKS wysiadając na kolejowym i odwrotnie. Takie rzeczy trzeba zrobić, bo nie każdy jest miejscowy. Tramwaj można przyśpieszyć likwidując niektóre wyjazdy z bram, kiedyś nawet oglądałem z satelity, które się do tego nadają. Kilka się znalazło.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 lutego 2014, 22:08


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 lutego 2014, 23:38

Zastanawiam się, czy tramwaj na Północy nie wyglądałby lepiej na Pużaka pod względem dostępności do bloków? Po za tym tej samej długości byłby tor do pętli Kukuczki i taki jak na obrazku przez Pużaka do Gombrowicza. To by zwiększyło zasięg tramwaju:
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6699
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Rorat » 17 lutego 2014, 17:07

Pużaka bardzo wąska osiedlowa uliczka !!
to już lepiej Wyzwolenia do końca i w lewo w Sosabowskiego, pętla pomiędzy szkołą nr.50 a korytarzem Północnym.
lub
Wyzwolenia do końca w prawo do pętli Kukuczki i ew. w prawo do pętli Gombrowicza ( ale za blisko są bloki aby mieszkańcy zgodzili się na tramwaj pod oknami).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 lutego 2014, 17:54

Na Google SteetView wygląda jak zwykła ulica 2x1 plus parkingi na poboczach... Zawsze parkingi o pół metra można odsunąć od osi jezdni.

Ewentualnie można to wytyczyć w ten sposób. Wtedy mieszkańcy Gombrowicza i Kukuczki mają tramwaj, a na Witosa i do pętli Kukuczki będzie pewnie jeździł autobus 16 i 22.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6699
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Rorat » 17 lutego 2014, 18:06

I to jest właśnie projektowanie za biurka i zwykłej mapy. Po południu nie można przejść po chodniku stoją tam samochody, które gdzieś muszą parkować. Ulicą nie dało by się minąć autobusem z osobówką, ledwo autobus 12m by przejechał.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 lutego 2014, 18:53

Od razu się denerwujesz... Spokojnie ;) Po pierwsze podejrzałem na wygląd ulicy i wstępnie wyglądało dobrze. Po drugie ja nie jestem projektant, więc mogę sobie coś rzucić do dyskusji i ewentualnie przyznać rację drugiej stronie.

Przyznaj, że w GSV wygląda to w miarę dobrze:
Obrazek


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości