Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Wojciech Liberda » 11 października 2012, 19:52

Michał Grzegorczyk pisze:W przypadku zbudowania tylko tramwaju na Parkitce, o którym mówisz można tam skierować inną linię. Więc spytam jeszcze raz: czy można kupić tramwaje do obsługi nowego torowiska czy trzeba podać relację całej linii, która te nowe składy wykorzysta?


Tu masz większe pole do popisu... gdyż linia 3 nigdzie indziej nie pojedzie jak z Rakowa do Fieldorfa... bo się na łącznik ie zgodzili... ale linie musisz podać... np. 4 relacji Fieldorfa - Parkitka, 5 relacji Parkitka - Błeszno, 6 relacji Parkitka - Kucelin bądź 6A Parkitka - Raków dworzec PKP :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 11 października 2012, 20:18

We wniosku można napisać, że to składy do obsługi linii tramwajowej opartej o nowy odcinek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 października 2012, 20:40

No. I o to chodzi, trzeba więc zapisać, że tabor jest do obsługi odcinka na Parkitkę, a układ linii będzie zależeć od zakresu zrealizowanych robót.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2012, 13:31

Podobno MPK chce kupić 15 składów. Potrzeby taborowe do obsługi poszczególnych linii:
1 Kucelin-Fieldorfa: 7 składów
1+ Kucelin-Kukuczki: 8 składów
2 Raków-Fieldorfa: 7 składów
3 Parkitka-Stadion: 10 składów
2+/3+ Parkitka-Błeszno-Raków-Fieldorfa: 18 składów
2+/3+ Parkitka-Błeszno-Raków-Kukuczki: 18 składów

1+2+3+
Zakupy: 15 sztuk
Potrzeba do obsługi: 8 (1+) + 18 (2+/3+)
W rozkładzie:
*2 twisty + 6 stopiątek + 1 twist rezerwa (1+)
*15 nowe + 3 twisty + 1 twist rezerwa (2+/3+)

1,2,3+
Zakupy: 15 sztuk
Potrzeba do obsługi 7 (1) + 7 (2) + 10 (3+)
W rozkładzie:
* 2 twisty + 5 stopiątek + 1 twist rezerwa (1)
* 5 nowe + 2 twisty + 1 twist rezerwa (2)
* 10 nowe + 1 twist rezerwa (3+)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Łukasz Najman » 12 października 2012, 15:38

Trzy Twisty w rezerwie chcesz trzymać?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2012, 15:42

To kwestia umowna. Jak dla mnie mógłby być jeden w rezerwie, bo prawdopodobieństwo awarii już dwóch składów jest małe, a co dopiero trzech. Zrobiłem tu po prostu duży zapas.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Łukasz Najman » 12 października 2012, 17:27

Kwestią sporną jest nawet jeden Twist w rezerwie ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2012, 17:48

Też prawda, ale nieważne ;) To tylko ogólny opis, dyskutujemy teraz, jak opis wnioski na dofinansowanie tramwajów, żeby one jeździły tam, gdzie trzeba.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 12 października 2012, 17:51

Panowie! Dobra wiadomość. Tusku zapowiedział przetarg na budowę autostrady Łódź - Pyrzowice, co jednoznacznie wytrąca z rąk P.Koperskiego i J.Kocygi argumenty przeciw tramwajowi na Okulickiego

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Stefaniak » 12 października 2012, 18:41

Prezesie obiecanych cudów do tej pory brak... a Ty domagasz się następnych.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2012, 19:29

Tomku, może tym razem mu się uda zrobić jakiś cud :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 października 2012, 19:58

Dominik Wójcik pisze:Panowie! Dobra wiadomość. Tusku zapowiedział przetarg na budowę autostrady Łódź - Pyrzowice

To znowu mogą być jego obiecanki cacanki. Ja potraktuję to na razie jako plotkę. Dopiero niedawno czytałem, że być może nie powstanie odcinek A1 od Częstochowy do Pyrzowic.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2012, 20:04

Zobaczymy, jeśli zbudują, to będzie dobrze, a jak nie, to się nie zdziwimy.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 12 października 2012, 20:06

Wszystko ma swoje dobre i złe strony. O tym też trzeba pamiętać (stąpając raczej twardo po ziemi) :lol:

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2012, 20:40

Wracając do tematu 1+2+3+, to wychodzi na to, że jeśli uda się kupić te 15 nowych tramwajów, to liniowo będzie potrzebne tylko od 2 do 6 stopiątek :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 13 października 2012, 05:23

Nieważne, czy to obiecanka, czy nie. Dla mnie to nawet obojętne, bo mnie nie dotyczy. Chodzi o to, że expose, to formalny dokument, to ogłoszenie zamiarów PRM na następny czas. A my możemy się na to powołać i wytrącić z rąk J.Kocygi i P.Koperskiego, którzy wciskają kit, że Okulickiego nie wolno upstrzyć tramwajem, bo to ważna droga krajowa z uwagi na brak obwodnic i autostrady.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Stefaniak » 13 października 2012, 12:47

Dominik Wójcik pisze: Chodzi o to, że expose, to formalny dokument, to ogłoszenie zamiarów PRM na następny czas
To jest zbiór pobożnych życzeń, zaklinanie rzeczywistości, jednym słowem wielka ściema. Nic więcej.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 13 października 2012, 17:03

Ale formalnych. Ważne, że jest czym zamykać usta "doradcom" oponującym przeciw tramwajowi

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 01:25

Całokształt projektu jest wzorowy. Jedynym punktem który przykuwa bynajmniej moją uwagę a zarazem zastanawia to to czy konieczne jest to aby na błesznie 3 zmieniała się w 2 i odwrotnie? Może to się okazać nie tyle co problematyczne ale i zbędne. Jak dzisiejsza linia numer 2 i jej postój przy pętli Raków Dworzec, pożyteczniejsze było by gdyby działalność tej linii zakończyć do momentu zrealizowania projektu, a składy zjeżdżające koło dworca posłać na Kucelin.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 21 października 2012, 03:37

Chodzi o optymalizację wykorzystania taboru. Zamiast stać na pętli i czekać nie wiem na co, tramwaj od razu płynnie pojedzie dalej, co jeszcze dodatkowo uatrakcyjni przejazd, bowiem składy linii 3 jadące z końcówki obecnej linii pojadą do al.Pokoju, na co już teraz oczekują mieszkańcy !!

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 08:14

Nie można jednak zapomniać o postojach, które już teraz są mizerne w nie których przypadkach.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 21 października 2012, 10:50

Po to będą pętle Parkitka-szpital i rozbudowana już wtedy Fieldorfa-Nila. Wystarczy odpowiednio ułożyć grafiki

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 21 października 2012, 12:58

po zamknięciu petli na rakowie proponowałem ,jedną linię np 3 w prawo na estakadzie, a 2 w lewo .
trasa tramu zaczynałaby sie i konczyła na północy.
kucelin w tym układzie powinien być obsługiwany przez 2 bis w która zamieniałaby sie 2 w co 5 np kursie.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 13:29

Czyli tramwajowe linie okrężne. Bezsensu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 października 2012, 14:08

Ale czy nie było by czytelniejsze dla pasażerów, jeśli tramwaje miały by takie trasy:
2: Fieldorfa-Niepodległości-Pokoju-Łukasińskiego-Jesienna-Orkana-Jagiellońska-Niepodległości-Fieldorfa
3: Okulickiego-Niepodległości-Jagiellońska-Orkana-Łukasińskiego-Pokoju-Niepodległości-Okulickiego

Skład nie zmienia numeru linii w czasie jazdy, pasażerowie nie są więc zdezrorientowani. Tak samo chodzą linie 14/24 we Wrocławiu.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 14:15

Już atrakcyjniej, mimo linii okrężnych. Jednak nie podoba mi się że nie będzie wykorzystana pętla przy stadionie.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Łukasz Najman » 21 października 2012, 14:26

Ale czy musi być wykorzystywana? Stałaby się pętlą awaryjną albo obsługiwaną tylko podczas (nie bij ;) ) meczów Rakowa czy innych imprez organizowanych przy Limanowskiego.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 14:32

Nie mam za co bić. Jednak skoro było wiadomo że po zrealizowaniu projektu 2+ jeśli nie pomyliłem tramwaje nie będą się TU zatrzymywać na postój to nie potrzebna tak duża pętla. Utrzymanie tak dużej pętli to spore koszty a przecież liczą się z każdym groszem.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Bartosz Kowalski » 21 października 2012, 14:35

Nie zgodzę się z Tobą. Czym większa sieć tym pętle nawet awaryjne muszą być duże, np. w Łodzi niektóre pętle które dziś są wykorzystywane jako awaryjne mają po 3 tory.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 14:46

Nie zaprzecze, nie wiedziałem jak to wygląda w innych miastach polski. Chociaż gdyby pętla przy stadionie dla tramwajów była wykorzystana jako awaryjna to może dać by tutaj jakąś linie autobusową i w ten czas pętla była by w dobrej kondycji wizualnej.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 21 października 2012, 14:50

Po wybudowaniu tramwaju 2+ z obecnej pętli przy stadionie bez problemu może korzystać 12, którą i tak trzeba będzie wywalić z Łukasińskiego.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 15:20

To Ja dodam coś od siebie, odpowiedź na Twojego posta Sebastianie jest tutaj:
ckmkm.inds.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=1917&p=102706#p102706

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 października 2012, 22:39

Marcin Strzelecki pisze:Już atrakcyjniej, mimo linii okrężnych. Jednak nie podoba mi się że nie będzie wykorzystana pętla przy stadionie.

Chodzi mi tylko o rozwiązanie problemów, z którymi będą się stykać pasażerowie. I nie tylko starsi, ale pasażerowie w ogóle. Ludzie się nie orientują w wielu rzeczach i takie zamiany linii zakończą się komentarzami takimi, jak te o zmianie numeru tramwaju 1 na 4 w Bydgoszczy. Tam chodzi tylko o czas remontu i wyciąganie kasy za bilety, ale u nas będą takie same teksty. Nawet jeśli będą tylko bilety czasowe.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 21 października 2012, 23:11

Ale spokojnie !! :) Podane będzie, że linia 3, to relacja Parkitka-Szpital - Stadion-Raków tam i z powrotem, zaś 2, to Fieldorfa-Nila - Stadion-Raków tam i z powrotem, zaś (zakładamy, że wówczas będzie działała taryfa przesiadkowa) ludzi poinformuje się, że na bilecie mogą wsiąść w 3. np. na p. Sportowa i jechać na Raków, czy Tysiąclecie na jednym bilecie. Bydgoszcz, to bardzo zły przykład, który można porównać z legendarną rozmową z rzecznikiem MPK Wrocław o kasowaniu kolejnego biletu przy zmianie wagonu tramwajowego ;)

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 21 października 2012, 23:50

piszecie o stratach jakie przyniesie nie wykorzystanie pętli , zapominajac że jej koszt mógł byc przeciez czescia budzetu jedynej racionalnej trasy , do al pokoju.
2+ to nie jest jakas nowa koncepcja lub projekt . To po prostu dokończenie i racjonalizacja TnB.
W projekcie 1+ 2+ 3+ głównym kryterium wyboru tras wydaje się byc szerokość ulic którymi miałyby biec.
Czy łatwość poprowadzenia linii ma decydować o jej przydatnosci i zysku społecznym ?.
Jak można proponowac takie rozwiązania bez wskazania roli jaką mają one odegrac w osiągnięciu celu , jakim powinna byc reforma całej komunikacji miejskiej?
Jeżdżenie palcem po mapie , to ostatni etap w pracy nad takim zadaniem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 października 2012, 06:49

Dominik Wójcik pisze:Ale spokojnie !! :) Podane będzie, że linia 3, to relacja Parkitka-Szpital - Stadion-Raków tam i z powrotem, zaś 2, to Fieldorfa-Nila - Stadion-Raków tam i z powrotem, zaś (zakładamy, że wówczas będzie działała taryfa przesiadkowa) ludzi poinformuje się, że na bilecie mogą wsiąść w 3. np. na p. Sportowa i jechać na Raków, czy Tysiąclecie na jednym bilecie. Bydgoszcz, to bardzo zły przykład, który można porównać z legendarną rozmową z rzecznikiem MPK Wrocław o kasowaniu kolejnego biletu przy zmianie wagonu tramwajowego ;)

Nie żebym chciał, żeby wyszło na moje ;) Ale mam takie przeczucie, że ludzie się zgubią.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 22 października 2012, 10:36

@ Zbigniew
Poprowadzenie uliczkami trasy to jedno. Fakt, że jednym z kryteriów była łatwość, ale dwa - wyparcie mnogości linii autobusowych tamtędy z jakiegoś powodu jeżdżących. Drugie to właśnie racjonalizacja sieci. Sam 2+ ma za zadanie zawężenie obsługi dzielnicy przez tramwaj na około i autobusy od środka (DK1). 3+ racjonalizuje zaś Parkitkę.

@ Michał
Jest wyraźna granica tras, zaś płynność ich jazdy, to bonus :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 października 2012, 10:47

Tak, jak mówiłem. Zobaczymy, czy ludzie od razu się połapią :P W razie czego będziemy im tłumaczyć, że to proste.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 22 października 2012, 12:59

Masz zagwarantowane że nie połapią się od razu. Chyba że zostaną dobrze i odpowiednio wcześnie poinformowani.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 22 października 2012, 15:42

No! Granica jest. A co kogo, że nie wjeżdża na pętlę? Pasażerowie i tak po niej nie jeżdżą. A bonusem będzie możliwość kontynuowania jazdy na tym samym bilecie dalej

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Tomasz Haladyj » 22 października 2012, 18:20

Przecież my nie wyważamy otwartych drzwi. Płynna zmiana numeru linii (przechodzenie z jednej na drugą) stosowana jest w Europie. Obecnie w Bydgoszczy na tramwajach w związku z objazdami. Ja znam też przykład Bazylei - zamiana 1 na 14 oraz 15 na 16.

Można zrobić to tak: linia 3 ma napisane ?STADION RAKÓW przez Wrzosowiak? a na przystanku Bukowa automatycznie (mamy GPS-y i elektronikę, więc ingerencja motorniczego niepotrzebna) - zmienia się wyświetlacz na ?2 FIELDORFA przez Stary Raków?. Po czym przy MDK zostaje sam napis ?2 FIELDORFA?.
I odwrotnie, linia 2 jadąca z Północy ma np. napisane ?JESIENNA przez Stary Raków? a przy dworcu Raków zmienia się napis na ?3 PARKITKA przez Wrzosowiak?. Po minięciu Jesiennej zostaje sam napis ?3 PARKITKA?.

I nie mówcie, że to zaawansowany system, bowiem wewnątrz tramwajów/autobusów nazwy przystanków wyświetlane są na bieżąco. I wygłaszane.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 października 2012, 21:17

Marcin Strzelecki pisze:Jednak nie podoba mi się że nie będzie wykorzystana pętla przy stadionie.

Łukasz Najman pisze:Ale czy musi być wykorzystywana? Stałaby się pętlą awaryjną

No właśnie, pętla jak najbardziej jest potrzebna. Męczy mnie jedno pytanie. Czy przy okazji rozkopania Limanowskiego w celu podłączenia nowych torów do istniejących zrobiony będzie dla tramwajów wjazd na pętlę od strony północnej? W końcu głupio by było, żeby ta pętla mogła służyć jako awaryjna tylko z jednej strony...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 22 października 2012, 21:24

Tak jest z wjazdami kieszeniowymi lub objazdami - komunikaty o wjeździe lub objeździe znikają

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 października 2012, 21:44

Tomasz Haładyj pisze:Można zrobić to tak:
Popieram, to zdecydowanie powinno rozwiać wątpliwości każdego zainteresowanego. Nie mam więcej uwag w tym zakresie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 22 października 2012, 23:31

My wiemy, że to możliwe do wykonania, ale obawiam się, że tutaj zacznie działać filozofia niedasięizmu. Szczególnie, gdy Tomjua koncept będzie nie w smak komuś decyzyjnemu

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2012, 08:26

Więc, jeśli "nie będzie się dać", to już lepiej zrobić normalne linie okrężne. Oczywiście należy postarać się o zaprogramowanie wyświetlaczy takie jak mówimy.
Są jeszcze stopiątki. Ostatnio wyszło mi, że 5 będzie kursować na linii, więc chyba będą musiały trafić na 1.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 23 października 2012, 14:51

Tomasz Haładyj pisze:Można zrobić to tak: linia 3 ma napisane ?STADION RAKÓW przez Wrzosowiak? a na przystanku Bukowa automatycznie (mamy GPS-y i elektronikę, więc ingerencja motorniczego niepotrzebna) - zmienia się wyświetlacz na ?2 FIELDORFA przez Stary Raków?. Po czym przy MDK zostaje sam napis ?2 FIELDORFA?.
I odwrotnie, linia 2 jadąca z Północy ma np. napisane ?JESIENNA przez Stary Raków? a przy dworcu Raków zmienia się napis na ?3 PARKITKA przez Wrzosowiak?. Po minięciu Jesiennej zostaje sam napis ?3 PARKITKA?.

Brakowało takiego wyjaśnienia.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 23 października 2012, 16:12

podziwiam , jak mozna cos prostego skomplikowac.

pierwszą inw w normalnej sytuacji musi byc 2+ , i wtedy jeden numer w lewo a drugi w prawo na estakadzie.
gdyby doszła ta nieszczęsna parkitka to , ta linia np w prawo a linia na północ w lewo. , na estakadzie.

czy da się prosciej ? i logiczniej?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 23 października 2012, 18:50

Wyjaśnienie Tomka mnie bardziej przekonało. Przychylam się jednak do propozycji Zbyszka żeby było prościej i logiczniej, przy czym się powtórzę że wystarczy dobra informacja, który numer gdzie jedzie, gdzie skręca i powinno być dobrze. W innym wypadku ludzie dostaną małpiego rozumu jak co kilka przystanków będą zmieniać się napisy na wyświetlaczu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Wprowadzanie w życie projektu 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2012, 19:32

Trzeba zrobić schematy i rozdać je ludziom, zawiesić w tramwajach, na przystankach.
Obrazek


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość