Lista życzeń ws. 1+2+3+

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 sierpnia 2012, 23:19

Przy TnB wyszło parę rzeczy, które były w projekcie niedopracowane i chyba wszyscy się zgadzamy, że przez to inwestycja stylistycznie wygląda gorzej. Proponuję koncert życzeń, które mamy do projektu, a które potem można w jednym piśmie wysłać zaraz na początku przygotowywania inwestycji, żeby miasto je rozważyło.

Na początek moje:
* trawiaste torowisko na Fieldorfam Kukuczki, Okulickiego i Nowobialskiej
* wspólne słupy dla latarni i trakcji
* zaplanowanie na zapas rozjazdów do odcinków, które mają szansę być budowane w przyszłości (z UE dostaniemy mniej, ale coś chyba będzie)
* płotki na szaro, zielono lub inne stonowane barwy
* ścieżki rowerowe z asfaltu
* przystanek "Parkitka osiedle" w obie strony w połowie Okulickiego, "Łódzka" po wschodniej stronie Łódzkiej w obie strony

Tyle mi się przypomniało na razie. ;)

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Lista życzeń do MZDiT ws. 1+2+3+

Postautor: Piotr Skorupa » 12 sierpnia 2012, 08:51

- słupy trakcyjne zaprojektowane łącznie z latarniami o wyraźnie nowoczesnym dizajnie podnoszące znacznie walory estetyczne miejskich ulic,
- projekt wychodzący naprzeciw potrzebom estetycznym człowieka XXI wieku,
- projekt atrakcyjny wizualnie, potrzebny w mieście licznie odwiedzanym przez gości z Polski i Europy.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Lista życzeń do MZDiT ws. 1+2+3+

Postautor: Bartek Marcinkowski » 13 sierpnia 2012, 11:04

- przystanek "Witosa" przy skrzyżowaniu ulic Sosabowskiego, Kukuczki i al. Wyzwolenia.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Sebastian Wróbel » 14 sierpnia 2012, 19:11

- Szerokie wiaty przystankowe.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Łukasz Szkurłat » 14 sierpnia 2012, 20:26

Michał Grzegorczyk pisze:* ścieżki rowerowe z asfaltu

A raczej bezkolizyjne drogi rowerowe z łagodnymi zjazdami i podjazdami oraz wyprofilowane łuki, nie kwadratowe skosy.

*Pętle lub trójkąty awaryjne
*Przystanki autobus-tramwaj były blisko siebie, czy nawet wspólne.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 21 sierpnia 2012, 12:56

Sebastian Wróbel pisze:- Szerokie wiaty przystankowe.

Szerokie lub tam gdzie wymaga tego sytuacja dwustronne. Niekoniecznie najzwyklejsze.

Zieleń, zieleń i jeszcze raz zieleń!

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6699
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Tomasz Rorat » 22 sierpnia 2012, 11:31

A Ja bym dorzucił :
- przejścia przez torowisko gumowe !!
Takie fajne widziałem w Gdańsku.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 23 sierpnia 2012, 15:40

Tomek dobrze prawi! Przejazdy rowerowe przez torowisko jest też gumowe w Gdańsku! Super sprawa.

Do tego dodałbym jeszcze coś, co ostatnio zrobili w Katowicach przy przejściach dla pieszych - diody przed przejściami: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... ptaku.html

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6699
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Tomasz Rorat » 04 września 2012, 17:17

Mocna podstacja taka która wytrzyma peleton tramwajów w jedną strone !!
Tak mi się dzisiaj nasunęła tak myśl, nawet nie wiem skąd, tak na wszelki wypadek jak by wszyscy motorniczowie chcieli jechać w jedną strone !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 września 2012, 17:25

Dokładnie. Trzeba założyć taką, żeby wytrzymała częstotliwość co 2 minuty. Pewnie 3 będzie co 7, ale wystarczy wypadek na Północy i skierowanie 1 awaryjnie na Parkitkę plus drobne spiętrzenie i wszystko się znowu posypie.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 774
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Filip Kłyszejko » 04 września 2012, 17:29

wczoraj około 8 składów jechało w stronę pętli pod rząd widzieliśmy to z przystanku sportowa

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 września 2012, 17:38

No, a kierowcom nikt nie powiedział o wydolności elektryki. Niby skąd oni mieli wiedzieć, że nie mogą jechać w ośmiu?

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 774
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Filip Kłyszejko » 04 września 2012, 17:46

no ale właśnie wtedy jeszcze wszystko działo :P Wszystko sobie dawało radę nie widać było żeby jakiś Twist, 105 Na zatrzymały się na trasie pomijając fakt że z pętli żaden wrócić "nie chciał" przez około 30 minut

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 05 września 2012, 10:52

Aktywny koordynator otwarty na uwagi i słowa społeczeństwa. Osoba młoda i dynamiczna.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 998
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 05 września 2012, 16:41

Szymon Kryczka pisze:Aktywny koordynator otwarty na uwagi i słowa społeczeństwa. Osoba młoda i dynamiczna.

To jeden z najważniejszych postulatów, taki człowiek nie dopuścił by to takich numerów jak w przypadku "testu" 3 z ludźmi.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 września 2012, 17:25

A przynajmniej nie dopuścił by testu z ludźmi, którzy nie wiedzą, że to testy.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 06 września 2012, 21:54

Przy dalszej rozbudowie sieci tramwajowej prosiłbym aby pomyślano o czymś takim jak kosze na śmieci bo najwyraźniej przy budowie TnB o nich zapomniano.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 06 września 2012, 22:39

Z tego co kojarzę, ma być jakiś przetarg na kosze na przystankach - również na tych na TnB.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 września 2012, 22:59

Ale jeśli na przyszłość można to dodać do projektu tramwajowego, to trzeba to zrobić. Linia powinna być w 100% gotowa po zejściu wykonawcy.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 07 września 2012, 09:41

Masz rację Michał!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 września 2012, 09:43

Czy koszt koszy jest aż tak duży, że obejmuje go przepis o zamówieniach publicznych ?? Chyba może to zrobić po prostu UM bez przetargu.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 07 września 2012, 14:40

Nie tylko na przystankach ale także wzdłuż chodników.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Andrzej Sowa » 04 listopada 2012, 20:00

Zapisać w projekcie 2+ łącznik przy estakadzie a przy okazji budowę w tym miejscu centrum przesiadkowego jak ta lala.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 20:46

Tylko jak zrobić to centrum przesiadkowe przy estakadzie? Siedziałem nad tym długo i jedyne sensowne jest wybrukowanie torowiska od estakady do Powstańców Śląskich, zrobienie wspólnych przystanków A+T i puszczenie autobusów na odcinku Powstańców-estakada przez Niepodległości zamiast WP.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 774
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Filip Kłyszejko » 04 listopada 2012, 21:42

Ciekawy jestem zachowania się tramwaju na wybrukowanym torowisku w zimę, czy nie będzie jakiegoś wykolejenia. Wydaje mi się, że to jest pierwszy rok takiego czegoś i trzeba zobaczyć czy nie wpłynie to negatywnie na obsługę linii. Dlatego chwilowo nie jestem przekonany co do brukowania odcinka Estakada -> Powstańców Śląskich

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 21:50

We Wrocławiu jakoś kłopotów nigdy nie było, a wybrukowanych lub wyasfaltowanych jest kilkadziesiąt kilometrów.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 04 listopada 2012, 21:53

Centrum przesiadkowego nie wciśniemy w Estakadę. Projektant zawalił sprawę przy rysowaniu - a móg zaprojektować ten przeciążony węzeł od nowa. A tak - poszło...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 22:03

A można coś z tego węzła w ogóle wycisnąć? Chyba tylko przez poprowadzenie torów przez Równoległą i Wojska Polskiego do skrzyżowania z Pokoju i tam rozgałęzienie. Może jestem ograniczony w swoim myśleniu ze względu na późną porę, ale nic innego nie mogę wymyślić. A na dziś możemy jedynie pomyśleć o tym przesunięciu autobusów na Równoległą i Niepodległości, wybrukowaniu torowiska i zbudowaniu przystanków autobusowych obok tramwajowych. Choć i tu nie spodziewam się sukcesów...

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Tomasz Haladyj » 05 listopada 2012, 11:53

Przy estakadzie w obecnym stanie można (trzeba) zrobić trzy rzeczy:
- odtworzyć przystanki tramwajowe u wylotu al. Pokoju
- uporządkować skwerek pomiędzy al. WP a al. Niepodległości przy bibliotece, by chodniki odpowiadały kierunkom poruszania się pieszych, także między przystankami tramwajowym a autobusowym w al. WP
- zrobić przejście dla pieszych zgodnie z żółtą linią na poniższym zdjęciu (skopiowanym z raportu rowerzystów). Linia zielona jest trudniejsza do realizacji, za to przejście ?po żółtym? wpisuje się w obecne cykle świetlne i kapitalnie poprawia funkcjonowanie węzła. Przejście w tym miejscu nasze stowarzyszenie zresztą postulowało na etapie inwestycji. Niestety, nieskutecznie - mimo to powinniśmy drążyć temat:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 listopada 2012, 12:04

Nie wspomniałeś o niebieskim kropkowanym, ono też powinno zostać odtworzone, bo ludzie i tak będą tędy chodzić. Z zielonym też nie powinno być problemu, miesi mogą mieć zielone na dwa razy.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Tomasz Haladyj » 05 listopada 2012, 13:31

Z zielonym jest jednak problem, bo ograniczone zostałoby już dziś niezbyt duże tzw. miejsce kumulacji. Czyli ludzkim językiem mówiąc: pomalowanie pasów i odsunięcie linii zatrzymania powodowałyby, że auta oczekujące na zielone światło przy estakadzie nie mieściłyby i wystawały na skrzyżowanie z 11 Listopada / Niepodległości (trzeba pamiętać o wyjeżdżających z 11 Listopada do trasy, oni muszą mieć szansę by się zmieścić). Dlatego lepiej ograniczać miejsce od tyłu, czyli linia żółta.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 05 listopada 2012, 13:57

Powtarzam za inżynierami:
Na tym odcinku niemożliwe jest wpisanie czegokolwiek, bo tutaj znajduje się strefa kumulacji, która i tak jest krótsza od przepisowej o dwa metry. Dalsze jej skrócenie nie wchodzi w rachubę

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 listopada 2012, 14:00

Hmmm... to może tak?
Obrazek

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Tomasz Haladyj » 05 listopada 2012, 15:36

Na zdjęciu oznaczenie jest niezbyt ścisłe, więc zaznaczyłem po swojemu fioletowymi liniami. Skos wcale nie jest taki duży, bo zdjecie robione pod tym kątem przeinacza. Dokładna lokalizacja przejścia widoczna jest za to na rysunku, który był parę postów wyżej.
Taka lokalizacja przejścia NIE JEST w strefie kumulacji. Bo strefa kumulacji zaczyna się dopiero za wyjazdem z 11 Listopada w stronę estakady

Obrazek

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 05 listopada 2012, 15:45

@ Michał - Wszedłeś w pięć strumieni jednocześnie:
1. Niepodległości - Pokoju
2. Jagiellońska - Pokoju
3. Pokoju - Jagiellońska
3. Pokoju - 11 Listopada
5. Tramwaj
Każdy z nich ma odrębny cykl.

Ten węzeł jest spartaczony i nic się stąd nie wyciśnie. Projektant dał ciała, bo mógł rozrysować coś zupełnie nowego zamiast wpisując w przestarzałe skrzyżowanie jeszcze linię tramwajową

@ Tomek - twierdzą, że jest

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 05 listopada 2012, 16:04

przepraszam ze się wtracam, ale czy nie nalezałoby w koncu zaprosic na forum wasze dzieci i wnuki.
po wpisach wnioskuje ze srednia wieku na forum to conamnej 60 lat.
przeciez po tych stetryczałych pomysłach i wykonanych projektach budzimy się z reką w nocniku juz któres pokolenie z rzedu.
do tej pory nie istniały zadne zasady czy priorytety, moze wasze dzieci je zauwaza.

pdst - miasto dla aut czy dla kom miejskiej ,rowerzystów i pieszych?

pdst miasto dla ludzi czy oszołomów generujacych hałas , smród ,zanieczyszczenie i niebezpieczenstwo.

te zasady musza przyjąć wasze dzieci zanim kupia auta i zostana takimi samymi ciemniakami jak my.

i teraz z tymi zasadami o tym idiotycznym skrzyzowaniu.Czy da się zlikwidować wszystkie prawo i lewo skrety?
z tymi zasadami powinno być tak- ruch samochodowy tylko . pn-poł , wsch - zach.
a cykl-1 sam + pieszy pn-poł 2 tramwaj 3 sam + pieszy wsch - zach.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Krystian Kukuła » 05 listopada 2012, 16:34

CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:po wpisach wnioskuje ze srednia wieku na forum to conamnej 60 lat.
i teraz z tymi zasadami o tym idiotycznym skrzyzowaniu.Czy da się zlikwidować wszystkie prawo i lewo skrety?
z tymi zasadami powinno być tak- ruch samochodowy tylko . pn-poł , wsch - zach.
a cykl-1 sam + pieszy pn-poł 2 tramwaj 3 sam + pieszy wsch - zach.

Zbigniewie, podawałeś nam ostatnio że masz ponad 40 lat, natomiast czytając Twoje posty coraz częściej mam wątpliwości czy nie pomyliłeś się wpisując swój wiek.
To że mieszkasz w alejach i jak to pisałeś że masz dosyć autobusów i tramwaj jest "jedyną możliwością" nie oznacza że w każdym innym miejscu w mieście trzeba zlikwidować autobusy, samochody i zostawić jedynie słuszne tory tramwajowe, najlepiej zbudować jakąś tramwajostradę...
Pisanie o tym żeby zlikwidować prawo i lewo skręty na skrzyżowaniu przy Estakadzie jest ...użyje określenia śmieszne aby nikogo nie urazić. Likwidować skręty to można w III alei z podporządkowanych uliczek i bram, a nie na jednym z największych skrzyżowań z mieście.

Sorry, ale jak piszesz takie mądre rzeczy a kilka zdań wcześniej wyśmiewasz nas i twierdzisz że powinniśmy zaprosić na forum swoich wnuków, to może warto się zastanowić czyje wypowiedzi są tu poniżej poziomu. Komunikacja to nie tylko aleje i jedynie słuszny tramwaj przez ich środek.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 listopada 2012, 16:53

Krystian Kukuła pisze:Likwidować skręty to można w III alei z podporządkowanych uliczek i bram
No bez przesady. Akurat tu prawoskręty są jak najbardziej na miejscu. Nie róbmy sobie korkowiska na tyłach Alej, bo nie dość, że tam w większości jest syf-malaria, to jeszcze nam stojących i kopcących samochodów brakuje. Pamiętajmy o tym, że np. we Wrocławiu doskonale funkcjonuje ruch jednokierunkowy w dość ścisłym centrum. Niby na Rynek i Plac Solny nie da się wjechać, ale jak się ktoś postara i "pokręci", to i dobrze wjedzie i zaparkuje. Przy okazji podziękowania dla Michała G. za wskazanie dobrej "miejscówki" - niestety temat został chyba skasowany :(

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 05 listopada 2012, 17:00

oczywiscie nie przez srodek w alejach i oczywiscie nie bez autobusów w miescie.
a mówiłem zaprosic wnuki , bo wzrok juz nie ten.
dajcie zadanie swoim dzieciom - jak mozna zlikwidowac prawo i lewo skręty na tym skrzyzowaniu, a za 10 min bedziecie mieli odp i głupia minę.
i nie straszcie ich poziomem naszych swiatłych inzynierów ,bo od razu po przedszkolu beda chciały isc na studia.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6699
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Tomasz Rorat » 05 listopada 2012, 17:16

Halo mam Syna, ale 8lat nie daje mu racjonalnego myślenia w sprawach komunikacyjnych.

ps.
A gdzie twoje wnuki ?? a może już Cie zastąpiły przed klawiaturą !!

Paweł Szubert
Posty: 192
Rejestracja: 05 maja 2009, 10:32
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Paweł Szubert » 05 listopada 2012, 17:17

Na tym zdjęciu doliczułem się chyba 9 czy 10 prawoskrętów, lewoskrętów będzie drugie tyle. Mimo iż sam jestem raczej zwolennikem rowerów oraz KM to widzę, że tego się nie da zrobić. Jeśli coś zlikwidujemy to w zamian trzeba coś zaoferować - zlikwidujemy przykładowo możliwość zjazdu z DK1 od Warszawy w kierunku Niepodległości - kierowcy będą musieli zjechać wcześniej - czyli pchać się przez Powstańców Śląskich, która jest raczej ulicą osiedlową lub przez centrum bo zjadą na JP2. Zliwkidujesz kierunek z Niepodległości na Raków - jaką masz alternatywę poza jazdą przez pół miasta?

Niestety sytuacja tak wygląda, że to jest ważny węzeł komunikacyjny bo poza obsługą DK1 (właściwie jako wjazd do miasta na jego południu) obsługuje tez kilka innych ważnych ulic i jest też centrum dzielnicy.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Łukasz Najman » 05 listopada 2012, 18:06

Ale o czym my tu w ogóle mówimy? Równie dobrze możemy zamknąć skrzyżowanie DK1/JPII.
Wracając do sensownych pomysłów (przynajmniej sensowniejszych). Wybrukujemy torowisko między Powstańców Śląskich, a estakadą i stworzymy na nim punkt przesiadkowy. Wszystko fajnie, ale jeśli wjadą tam chociaż dwa autobusy to tramwaje będą musiały czekać i cały 5, a może w przyszłości 3,75 minutowy takt pójdzie w las.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 05 listopada 2012, 18:36

zadanie było o tym jak to zrobić , a nie , jak tego nie robić.
z tym zjazdem w powstanców jestes juz blisko. a teraz wyobraz sobie że wjeżdzasz w nią z pół i z poł od trasy.czyli odcinek od torów do powstanców jest jednokierunkowy i to na północ. Latwe prawda.I nie ma przystanku autobusowego - estakada- bo jest na niepodległosci , po to by, min , łatwiej było zorganizowac centrum przesiadkowe.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 05 listopada 2012, 19:30

CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:po wpisach wnioskuje ze srednia wieku na forum to conamnej 60 lat.

Po Pańskich wpisach można wywnioskować że ma pan nie 42 lata ale lat 12 albo i jeszcze mniej.
CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:pdst miasto dla ludzi czy oszołomów generujacych hałas , smród ,zanieczyszczenie i niebezpieczenstwo.

Tak było, jest i będzie. Tego się nie zmieni.
CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:i teraz z tymi zasadami o tym idiotycznym skrzyzowaniu.Czy da się zlikwidować wszystkie prawo i lewo skrety?
I jak pan sobie takie skrzyżowanie wyobraża ?? Jak wcześniej zauważył jeden z forumowiczów:
Krystian Kukuła pisze:Pisanie o tym żeby zlikwidować prawo i lewo skręty na skrzyżowaniu przy Estakadzie jest ...użyje określenia śmieszne

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 listopada 2012, 20:11

Dominik Wójcik pisze:Projektant dał ciała, bo mógł rozrysować coś zupełnie nowego zamiast wpisując w przestarzałe skrzyżowanie jeszcze linię tramwajową
Np rondo, może głupie, ale mogłoby się sprawdzić.
Janusz Karlikowski pisze:Przy okazji podziękowania dla Michała G. za wskazanie dobrej "miejscówki" - niestety temat został chyba skasowany :(
A nie ma za co ;)
Łukasz Najman pisze:Wybrukujemy torowisko między Powstańców Śląskich, a estakadą i stworzymy na nim punkt przesiadkowy. Wszystko fajnie, ale jeśli wjadą tam chociaż dwa autobusy to tramwaje będą musiały czekać i cały 5, a może w przyszłości 3,75 minutowy takt pójdzie w las.
Stąd mówiłem o tym, że trzeba sprawdzić, czy jest miejsce na zrobienie przystanków autobusowych obok tramwajowych. Peron przy peronie:
Obrazek

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Łukasz Najman » 05 listopada 2012, 20:34

Bardzo bym chciał zrozumieć o czym Zbigniewie pisałeś w ostatnim poście, ale na prawdę nie jestem w stanie. Nie mówię, że jestem alfą i omegą w dziedzinie filologii polskiej, ale czytając ten post nie mam pojęcia o czym on jest.

EDIT: Michale, ale taki węzeł to musiałby się znajdować przy "Powstańców Śląskich", bo przy "Estakadzie" przebudowania wymagałoby skrzyżowanie Jagiel./11.listopada/Niepodległości.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 listopada 2012, 20:36

Popieram wypowiedź Łukasza, też nie zrozumiałem tamtego posta, pomimo trzech prób przeczytania. Łukasz, mój projekt można zrobić albo tu albo tu, zależy, gdzie jest miejsce.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Łukasz Najman » 05 listopada 2012, 20:51

Ale pomysł masz dobry. I gdyby tylko nie fakt, że jesteśmy w Częstochowie, to można byłoby wprowadzić go w życie.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 05 listopada 2012, 21:22

Próbowałeś Michale nanieść swój pomysł na mapę. Moim zdaniem rysunek, który wstawiłeś przedstawiający centrum przesiadkowe dało by się zrealizować przy przystanku tramwajowym estakada. Ja nie umiem nanieść tego na mapę (nie wychodzi mi), spróbuj pokombinuj może się Tobie uda.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 listopada 2012, 21:27

Właśnie robie sobie grafikę z rondem i przystankiem A+T na wyspie ronda. Nie jest to węzeł przesiadkowy w klasycznym wydaniu, bo nie ma sensu tu kierować linii typu 12 czy 31, ale 10 czy 38 już on by złapał. Wymyśliłem sobie rondo z dwoma pasami i wewnętrznym dla autobusów do wjazdu/zjazdu na przystanek na wyspie. Wszystko mieści się w obrysie skrzyżowania. Idzie tak dobrze, że podejrzewam jakiś błąd :P

Może jutro skombinuję grafikę z tym co mówisz.


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość