Lista życzeń ws. 1+2+3+

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 12 listopada 2012, 18:55

Żadna nie wygrała. Jest jedna oczywista - nie wolno ganiać pieszych po estakadach, tunelach i maratonach wokół skrzyżowań - EUROPA Panie :D !!

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 12 listopada 2012, 19:06

to moze sprint dookoła skrzyzowania , z mojej skromnej propozycji byłby jakims wyjsciem?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 12 listopada 2012, 19:14

To nie po europejsku. Napisałem przecież...

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Zbigniew Chocaj » 12 listopada 2012, 19:18

sprint to raczej po amerykansku , albo tak jak w toronto.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 14 listopada 2012, 13:57

Dominik Wójcik pisze:Polecam Szangchai
Obrazek

Kupuję to! Ale można zrobić jeszcze coś w rodzaju krzyża na środku... nie wiem czy to by nie było przekombinowane, ale sama idea odważna i mi się podoba.

A w Rzeszowie to wygląda tak: http://mielec.blox.pl/2012/07/Rzeszow-K ... -Foto.html

Co do planów Tomka o budowie węzła przesiadkowego przy Estakadzie - muszę to przemyśleć i bardziej wgryźć się w temat.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 14 listopada 2012, 16:06

Szymon, przeczytaj dalszą część dyskusji
Dziś nie gania się pieszych po pomostach

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Piotr Skorupa » 17 listopada 2012, 19:17

Dominik Wójcik pisze:Szymon, przeczytaj dalszą część dyskusji
Dziś nie gania się pieszych po pomostach


Rzeszów ma się za 'Stolicę Innowacji'. Byłoby uchybieniem gdyby zrobiono krok w tył. Jeżeli nie kładka to co ? światła ? Zwłaszcza takie, dzięki którym ucieka każdy autobus/tramwaj...

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Andrzej Sowa » 17 listopada 2012, 19:38

Auta pod ziemię lub w gorszej wersji estakada.
Żadnych schodów dla pieszych.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Dominik Wójcik » 17 listopada 2012, 20:01

Dokładnie. Zakopuje się lub wykopuje w powietrze samochody właśnie

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Marcin Strzelecki » 17 listopada 2012, 20:14

W którymś wątku były przykładowe obliczenia kosztów funkcjonowania linii. Pomoże ktoś znaleźć, ja szukałem i nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 19 listopada 2012, 09:15

Tak, również marzą mi się inwestycje w Częstochowie niczym w Katowicach, gdzie ruch tranzytowy trafił do tunelu przez centrum Katowic - ale u nas nawet ulica łącząca węzeł Makuszyńskiego z ul. Pileckiego ma kładki dla pieszych... sfera marzeń... i całkiem na poważnie, z chęcią zobaczyłbym takie rondo np. przy Estakadzie.

Ale wróćmy do tematu 1+2+3+! :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 listopada 2012, 12:31

To wracając do koncertu życzeń, czy ktoś wie, ile by kosztowało ustawienie wzdłuż 1+2+3+ i wszystkich dotychczasowych linii tramwajowych tablic elektronicznych? Plus oczywiście na najważniejszych przystankach autobusowych (II Aleja, Plac Daszyńskiego, cmentarz Rocha, Dąbrowskiego sądy, Biegańskiego, Pl. Pamięci Narodowej, Galeria Jurajska, Michałowskiego, Wyczepry Osiedle, Rynek Narutowicza, Faradaya)
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 20 listopada 2012, 12:47

Kiedyś już były do tego przymiarki, taki system miał powstać przy okazji TnB o ile dobrze kojarzę.

Awatar użytkownika
Tomasz Dudek
Posty: 66
Rejestracja: 14 marca 2012, 12:12
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Tomasz Dudek » 05 grudnia 2012, 10:17

A po co wyrzucać pieniądze w błoto? Tyle w Częstochowie kamieni jest, i sklepów monopolowych że taka inwestycja wydaje się być po prostu napędzaniem koniunktury firmom produkującym takie tablice. Mam pod blokiem przystanek tramwajowy - to często słyszę/widzę pomysłowość Częstochowian (Proszę mi wybaczyć malkontenctwo :) )

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 lutego 2013, 22:26

Przypomniał mi się jeszcze przystanek A+T gdzie się tylko da. Na Okulickiego tory mają być z boku jezdni, ale na Dekabrystów i Nowobialskiej powinny być przystanki A+T.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 02 lutego 2013, 21:24

Tomasz Dudek pisze:(...)często słyszę/widzę pomysłowość Częstochowian (Proszę mi wybaczyć malkontenctwo :) )


Czekamy na zdjęcia :) Mamy nawet taki temat na forum jak "z ulicy".

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Piotr Skorupa » 05 lutego 2013, 00:54

Takie tablice powinny być już dawno ale póki co tylko Alejach i Dąbrowskiego Sądy bo w innych rejonach gdzie nie ma monitoringu raczej jest to faktycznie zbyt ryzykowne. No może jeszcze na przystankach Estakada względnie Mireckiego, Promenada Niemena - tam gdzie największe skupiska ludności.

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Mirek Waga » 05 lutego 2013, 09:30

Piotr Skorupa pisze:Takie tablice powinny być już dawno ale póki co tylko Alejach i Dąbrowskiego Sądy bo w innych rejonach gdzie nie ma monitoringu raczej jest to faktycznie zbyt ryzykowne. No może jeszcze na przystankach Estakada względnie Mireckiego, Promenada Niemena - tam gdzie największe skupiska ludności.

Piotrze zgadzam się z Tobą że takie tablice powinny być już dawno, "ale:"
1/ społeczeństwo Częstochowy jeszcze nie dorosło do tych standardów.
2/ w wymienionych przez Ciebie miejscach szyby wiat są wybijane notorycznie, a trzeba Ci wiedzieć że pod latarnią zawsze jest najciemniej.
3/ w tym miejscu pozwolę sobie na przytoczenie bardzo trafnego wcześniejszego postu.
Tomasz Dudek pisze:A po co wyrzucać pieniądze w błoto? Tyle w Częstochowie kamieni jest, i sklepów monopolowych że taka inwestycja wydaje się być po prostu napędzaniem koniunktury firmom produkującym takie tablice. Mam pod blokiem przystanek tramwajowy - to często słyszę/widzę pomysłowość Częstochowian (Proszę mi wybaczyć malkontenctwo :) )

Czy jeszcze trzeba coś więcej dodawać ?? ??

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Maciej Urbaniak » 07 lutego 2013, 15:29

Z góry przepraszam jeśli ktoś już taki pomysł podrzucił ale ostatnio nie miałem zbytnio czasu czytać forum... Chodzi o to żeby budując linię na Parkitkę, przy hali Polonia zrobić pętle tramwajową wraz z przystankami autobusowymi (jako centrum przesiadkowe). Nie mam tego jakoś konkretnie rozrysowanego, myślałem o tym wolnym placu po przeciwnej stronie niż hala... Korzyści z takiego rozwiązania nasuwają się natomiast same:
- zyskujemy pętle awaryjną
- jest możliwość skrócenia niektórych kursów jadących z z południa miasta (dużo głosów o za dużym takcie na północy względem kucelina i błeszna)
- no i przede wszystkim mamy w końcu węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia obsługujący północną część miasta i rozwiązujący wiele problemów w tym rejonie :)
To tak z grubsza :P Nie wiem czy to nowy pomysł ani czy nie jest on przez coś na starcie wykluczony ale jak tylko na niego wpadłem postanowiłem się nim z Wami podzielić :)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3779
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Wojciech Liberda » 07 lutego 2013, 21:49

Maciej Urbaniak pisze:Z góry przepraszam jeśli ktoś już taki pomysł podrzucił ale ostatnio nie miałem zbytnio czasu czytać forum... Chodzi o to żeby budując linię na Parkitkę, przy hali Polonia zrobić pętle tramwajową wraz z przystankami autobusowymi (jako centrum przesiadkowe). Nie mam tego jakoś konkretnie rozrysowanego, myślałem o tym wolnym placu po przeciwnej stronie niż hala... Korzyści z takiego rozwiązania nasuwają się natomiast same:
- zyskujemy pętle awaryjną
- jest możliwość skrócenia niektórych kursów jadących z z południa miasta (dużo głosów o za dużym takcie na północy względem kucelina i błeszna)
- no i przede wszystkim mamy w końcu węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia obsługujący północną część miasta i rozwiązujący wiele problemów w tym rejonie :)
To tak z grubsza :P Nie wiem czy to nowy pomysł ani czy nie jest on przez coś na starcie wykluczony ale jak tylko na niego wpadłem postanowiłem się nim z Wami podzielić :)


Pomysł interesujący, jest tylko problem czy miasto ma działkę i jak przebudować skrzyżowanie aby nie utrudniać ruchu! A przypominam, że mamy niedaleko pętlę Kiedrzyńska. Co do pętli awaryjnej, to temat się przewijał i brakuje u nas tzw. trójkątów do zawracania w razie awarii. Można na linii zastosować tzw. przelotki między torami, tzn. że tramwaj mógłby jeździć pod prąd, problem polega na tym, że zwrotnica dużo kosztuje!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 lutego 2013, 22:12

Pomysł ciekawy, wykonanie może jednak nasuwać problemy. Wojtek słusznie mówi o pętli przy Kiedrzyńskiej, jej napewno nie ma co rozbierać. Co prawda jej okolice mają być kiedyś przebudowywane, ale pętla jest z boku. Ja osobiście jestem za dużym rondem o pięciu wlotach i z peronami autobusowymi po środku. Problemem jest to, co byłoby problemem przy Hali Polonia: tory są idiotycznie ułożone z boku jezdni.

Co do węzła przy Hali, to rozwiązaniem może być odsunięcie jezdni na zachód i zrobienie peronów autobusowych przy torach. Odpowiednie ułożenie sygnalizacji pozwoli rozwiązać problem przecinania przez autobusy jadące z Północy toru jazdy aut jadących do tej dzielnicy. Takie centrum przesiadkowe jak najbardziej popieram, a sama pętla może nie być potrzebna. Biorąc pod uwagę odległość do pętli przy Kiedrzyńskiej, bardziej na miejscu byłoby zrobienie pętli rezerwowej przy liceum Norwida.

A działka przy Hali jak i przy liceum nie powinna być problemem. Istnieją w Polsce procedury pozyskiwania gruntów na potrzeby inwestycji publicznych.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Piotr Radoliński » 07 lutego 2013, 22:18

Działka przy Hali jest prywatna - właśnie na niej niedawno zrobiono prywtny parking - dodatkowo. Natomiast jeżeli chodzi o działkę naprzeciwko (u zbiegu ul. Dekabrystów i al. AK - sektor pdn-wsch) to podejrzewam, że to teren miasta (były tam kiedyś toalety (podziemne))

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Maciej Urbaniak » 08 lutego 2013, 01:37

Niestety nie do końca widzę koncepcje Michała... Co do pętli - doskonale wiem o pętli przy Kiedrzyńskiej ale chodziło mi raczej o wręcz idealne miejsce do skrócenia niepotrzebnych kursów na północ (myślę że te dwa przystanki różnicy zrobiłyby dużą różnice kosztów kursowania takich skróconych kursów). Dodatkowo myśląc o węźle miałem w głowie autobusy z kiedrzyna (i może na przykład z wyczerp - kwestia rozplanowania) które w tym miejscu by kończyły (stąd pomysł wspólnej pętli) umożliwiając pasażerom duży wybór celów dalszej podróży (tramawaje + inne autobusy). Zasadniczo chodziło mi znalezienie sposobu na to by ta inwestycja mogła przynieść konkretne oszczędności o których wiedzielibyśmy już na etapie budowania bo wydaje mi się że tego trochę brakło przy budowie TnB (czyt. brak łącznika - Stadion Raków <-> Raków PKP). A co do miejsca - myślałem o wolnej przestrzeni na północno-zachodnim rogu skrzyżowania :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 lutego 2013, 15:06

Na pewno trochę kursów na Północ zniknie po otwarciu TnP, jedna linia (2 lub 3) pojedzie na Parkitkę ;) Takie centrum przesiadkowe ma oczywiście sens, ale co do Wyczerp to pewnie niektórzy będą się opierać, bo puszczenie linii na Wyczerpy spod Hali wymaga przejechania przez przejazd kolejowy. Chyba, że zrealizuje się remont Warszawskiej z węzłem wielokierunkowym przy skrzyżowaniu z WP. Ale inwestycja jest niepewna. Jeśli to się uda to może na Wyczerpach będą 4 linie, a tylko jedna pojedzie przez Warszawską do Alej. Wszystko zależy od badań ruchu :)

BTW: Czy ruszana była w UM lub MZDiT sprawa łącznika torów przez Źródlaną albo łącznika przy węźle "estakada"?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 lutego 2013, 12:10


Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Szymon Kryczka » 25 lutego 2013, 12:18

Różnica poziomów między drogą rowerową, a chodnikiem mnie martwi. Latem - ok, to widać, ale zimą? Nasze służby nie odśnieżają jak trzeba i to nie jest tajemnicą, a różnica poziomów pod śniegiem może być niebezpieczna.

Jeżeli chodzi o zmianę nastawienia MZDiT - super!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Lista życzeń ws. 1+2+3+

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 lutego 2013, 12:49

Ja bym był za takim wąskim, 10-centymentrowym pasem ziemi z trawą. wtedy i pas rowerowy i chodnik będą mieć własne krawężniki. Wtedy przypadkowy wjazd kołem na taką nierówność się nie zdarzy. To powinno też zniechęcić do wchodzenia na pas rowerowy "przypadkiem" i przypadkiem. Na tych, którzy notorycznie łażą po pasie rowerowym ignorując to gdzie jest miejsce pieszego i tak są nie do ruszenia.


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości