Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 grudnia 2012, 22:00

Właśnie o to mi chodzi. Nie wiadomo, jak będzie wyglądać Europa za 7 lat, bo nie wiadomo, co będzie za 2 lata. Teraz trzeba oczywiście zrobić, ile się da. Stąd też mówiłem, żeby zaprojektować jeszcze jakieś dodatkowe odcinki ponad 3+2+1+ i namówić władze do ich wstępnego przygotowania. Być może w 2020 roku będziemy narzekać, że można było zrobić więcej, a być może będziemy się cieszyć, że 3+ się udał. Ale im więcej planów, tym lepiej.

Ja nie jestem przeciw, ale jak to zwykle uważam, że najpierw musimy się upewnić, że nam się to opłaci. Jeśli nie, to trzeba czekać. W końcu jakby nie patrzeć, zobowiązaliśmy się do przyjęcia euro, więc możemy tylko to opóźniać...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4141
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Bartosz Kowalski » 15 grudnia 2012, 11:42

Dokładnie po co Euro? Mądrzy Brytyjczycy czy Szwedzi zachowali swoje waluty i wyszli na tym lepiej.
Panowie nie oszukujmy się UE z założeniami które były zawarte w traktatach paryskich i rzymskich z lat 50 ma dziś nie wiele wspólnego. Dziś podejmuje się tam decyzje polityczne a nie ekonomiczne. W kolejce do wstąpienia są kraje bałkańskie które jeśli wstąpią pożrą lwią część budżety. Oczywiście Berlin i Londyn które dziś pokazują kierunek w którym UE ma iść (Paryż już się nie liczy) nie będą się godzić by utrzymywać wszystkie biedniejsze kraje tym bardziej że sami mają problemy.

Awatar użytkownika
Tomasz Dudek
Posty: 66
Rejestracja: 14 marca 2012, 12:12
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Tomasz Dudek » 15 grudnia 2012, 13:52

Sebastian Wróbel pisze:
Piotr Wysocki pisze:ups-czyli wg Tomasza to ostatnie unijne pieniadze...kurcze-no to niech magistrat sie nie wyglupia i wezmie pod uwage wszystkie 3 projekty...po 2020 zostanie liczyc tylko na wlasne pieniadze, a to chyba oznacza conajmniej kolejne 30 lat bez rozwoju sieci...

Ostatni unijny budżet? nie rozumiem.

No i właśnie problem polega na tym że UE przyjmuje budżet co roku (tak jak np. Ustawa Budżetowa w PL). A 'budżet' na lata 2014-2020 to Wieloletnie Ramy Finansowe !! (Przyjmowane na min. kilka lat - pokazują w jakim kierunku będzie się rozwijać UE, chodzi o usystematyzowanie budżetów na poszczególne lata). Bardzo często popełniany błąd.
Michał Grzegorczyk pisze:Niektórzy myślą, że skoro do następnego budżetu UE włożymy tyle, ile wyjmiemy, to nie ma szans na środki na rozbudowę. A ja myślę, że będzie tylko trudniej, ale coś się uda.

Środki będą bo wypłacane są nam w ramach programów, które nie będą się kończyć. Istotnie WRM na 2021-(...) będą przewidywały znacznie mniejsze transze pieniędzy dla Polski, ale nadal będą one występować choćby w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego który jest dla nas najistotniejszy.
Sebastian Wróbel pisze:(...)jeżeli weźmiemy pod uwagę rozważania naszego kochanego rządu w sprawie wejścia do strefy EURO (przy dobrych wiatrach ok. 2018r. EURO zastąpiłoby Złotówkę). No ale z drugiej strony to informacje z TVN-u... ;)

Najpierw spełnijmy kryteria konwergencji (do których nam bardzo daleko-więc o walutę unijną się nie martwię :) ), potem myślmy o EURO.
Michał Grzegorczyk pisze:W końcu jakby nie patrzeć, zobowiązaliśmy się do przyjęcia euro, więc możemy tylko to opóźniać...

Sedno! Traktat akcesyjny
Janusz Karlikowski pisze:Mądrzy Czesi nie wchodzą i nie planują.

Czesi mają dokładnie ten sam zapis co i Polska w traktacie akcesyjnym. Derogacja :)

Proszę mi wybaczyć, ale z Unijnym prawodawstwem mam styczność praktycznie co dzień, więc nie mogłem sobie pozwolić na odpuszczenie dyskusji :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 grudnia 2012, 16:55

Janusz Karlikowski pisze:Po co Ci EURO ?? Mądrzy Czesi nie wchodzą i nie planują. A na Słowacji wszystko jest dwa razy droższe po wejściu do strefy

Czesi to inny naród. W Słowacji zaś byłem w sierpniu i nie spodziewałem się takich wysokich cen za zwykłe produkty (np. za hamburgera w barze dałem 2,50 EURO. To 10 zł !! ). Gdyby EURO weszło w Polsce, to byłaby istna tragedia !
A znając nasz rząd, chętny na wszelakie propozycje UE (ACTA, GMO), to z wielką chęcią przyjęliby nową walutę.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Marcin Strzelecki » 15 grudnia 2012, 17:04

Jednak jak na razie zwlekają z przyjęciem euro i oby tak dalej i jak najdłużej !!

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 grudnia 2012, 17:07

Oby nie było za parę lat tej samej sytuacji jak np. z nowym prawem jazdy (miało wejść już rok temu, ale przełożono je na przyszły rok bez konsekwencji. Gdyby nie weszło teraz w styczniu, to Polska zapłaciłaby ogromną karę finansową).

Awatar użytkownika
Tomasz Dudek
Posty: 66
Rejestracja: 14 marca 2012, 12:12
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Tomasz Dudek » 15 grudnia 2012, 18:41

Marcin Strzelecki pisze:Jednak jak na razie zwlekają z przyjęciem euro i oby tak dalej i jak najdłużej !!

Bo 'wyniki' gospodarki nie pozwalają na to :)
Sebastian Wróbel pisze:Oby nie było za parę lat tej samej sytuacji jak np. z nowym prawem jazdy (miało wejść już rok temu, ale przełożono je na przyszły rok bez konsekwencji. Gdyby nie weszło teraz w styczniu, to Polska zapłaciłaby ogromną karę finansową).

Możesz przybliżyć - bo nie za bardzo się orientuję, i nie słyszałem prawdę mówiąc o czymś takim, chodzi o kary związane z brakiem implementacji dyrektywy?

Wybaczcie za OT

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 grudnia 2012, 18:57

Odpowiedź na PW.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Skorupa » 20 grudnia 2012, 21:53

Czy jako KMKM mamy jakiś istotny wpływ na to czy TnP ( o ile powstanie ) będzie projektem o wyróżniającej się estetyce i designie detali ? ( słupy trakcyjne, przystanki, kosze na śmieci, latarnie - słowem infrastruktura ). Niby temat ten był poruszany w wątku o życzeniach ale on ciągle jest na drugim planie, fajnie gdyby jednak ktoś wziął to pod uwagę i na serio w tym mieście...Jeżeli jest potrzeba proszę o przeniesienie postu do wlasciwego wątku ( o ile taki jest ).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Dominik Wójcik » 20 grudnia 2012, 23:07

Teraz wiemy, że można tego przypilnować po prostu.


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość