Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Pyrkosz » 05 grudnia 2012, 18:25

Zakładając, że w najbliższej perspektywie, w ramach projektu 1+2+3+, powstanie trasa na Parkitkę, nieunikniona będzie reorganizacja linii tramwajowych. Możliwości jest kilka. Jedną z nich, moim zdaniem najciekawszą, przedstawiam poniżej:

Istnieje 5 linii tramwajowych o następujących relacjach:
? 1 Fieldorfa ? Kucelin
? 2 Parkitka ? Raków dw. PKP
? 3 Fieldorfa ? Stadion Raków
? 4 Parkitka ? Stadion Raków
? 5 Fieldorfa ? Parkitka


Każda z linii kursuje w równych odstępach czasu ? co 15 min. Jest to podstawowy takt, odnoszący się również do linii autobusowych. Na poszczególnych odcinkach sieci tramwajowej mamy wówczas następujące częstotliwości kursowania:
? Hala Polonia ? Fieldorfa: 5 min
? Hala Polonia ? Parkitka: 5 min
? Hala Polonia ? Estakada: 3,75 min (2 ? 5 min)
? Estakada ? Stadion Raków: 7,5 min (7 ? 8 min)
? Estakada ? Pl. Orląt Lwowskich: 7,5 min (7 ? 8 min)
? Pl. Orląt Lwowskich ? Kucelin: 15 min

Rozkład jazdy ułożony jest w taki sposób, by z centrum miasta w kierunku południowym tramwaje jeździły naprzemiennie na Wrzosowiak i Aleję Pokoju, zaś w kierunku północnym naprzemiennie na Północ i Parkitkę. Tramwaje z każdej krańcówki wyruszają w jednakowych odstępach czasu.
Założenia te spełnia rozkład przedstawiony na schemacie. Jest to rozkład ?minutowy? dla węzła Hala Polonia oraz przystanku II Aleja NMP:
Obrazek
W niedziele i święta wszystkie linie obowiązuję takt 30 min. Tramwaje nocne kursują po trasie linii 2 i 3 naprzemiennie, co 60 min każda.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Tomasz Rorat » 05 grudnia 2012, 18:34

Nocne - 3 co 30min jak teraz, na zmiane z 2 co 30min (ew. 60min ). odjazd w Alejach co 15min np. godz. 2.00 (3), 2.15(2), 2.30(3), 2.45(2), 3.00(3). kierunek Raków lub Północ.
Najwięcej z nocnego korzysta z Północy, a dokładniej od Estakady do 1000lecia.
Ale reszta jest ok.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Radoliński » 05 grudnia 2012, 19:04

...zastanawiam się, czy konieczna jest linia nr 5 ? Przy systemie przesiadkowym, bilecie 45-min i węźle Hala Polonia można by było korzystać z innej linii !

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Tomasz Rorat » 05 grudnia 2012, 19:07

tak tylko jak byś się przesiadł na 5 z 1 jadącej od Północy ?? biegając pod tunelem przy Hali Polonia.
albo jechać do Politechniki ale tu tracisz czas.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Radoliński » 05 grudnia 2012, 19:14

...poderzewam, że przemawia przez Ciebie "patriotyzm lokalny" (mieszkasz na Północy ?)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Tomasz Rorat » 05 grudnia 2012, 19:18

... nie, łatwo mi taki przykład dać, a nie ukrywam że 5 linii jest kuszące.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2012, 19:18

Też nie wiem, czy 5 jest potrzebna. Myślę, że autobus (teraz to jest 29) wystarczy. Chyba, że obsługa solówkami 105Na.

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Pyrkosz » 05 grudnia 2012, 19:48

A z jakich powodów uważacie, że bezpośrednie połączenie Północy, Tysiąclecia i Parkitki jest zbędne?
Linię 5 mamy praktycznie za darmo. Trasa na Dekabrystów i tak będzie istnieć, wystarczy tylko zrobić odpowiednie rozjazdy i mamy dodatkową linię. O niską frekwencję nie martwiłbym się. Autobusy 16 i 29 puste nie jeżdżą. A przecież cała idea polega na tym, by tramwaj i autobus nie dublowały się. Autobusy można poprowadzić innymi trasami. Poza tym tramwaj, odporny na korki miałby przyciągnąć nowych pasażerów. Oczywiście obsługa tej linii realizowana byłaby taborem krótkim.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2012, 20:11

Dlatego powiedziałem, że są dwa warianty. Trzeba dobrze zbadać napełnienia w autobusach, które mogą być zastąpione przez tramwaj. Natomiast budowa odpowiednich rozjazdów jest konieczna niezależnie od uruchomienia linii 5. Chodzi o ewentualne wypadki, remonty itp.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Radoliński » 05 grudnia 2012, 20:50

...rozjazdy jak najbardziej ! :)

Łukasz Najman
Posty: 2051
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Łukasz Najman » 05 grudnia 2012, 21:08

Jeśli Hala Polonia byłaby węzłem przesiadkowym to dobrym rozwiązaniem będzie zdublowanie przystanków jak przy Estakadzie-PZU.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Skorupa » 05 grudnia 2012, 22:02

Piotr Pyrkosz pisze:Zakładając, że w najbliższej perspektywie, w ramach projektu 1+2+3+, powstanie trasa na Parkitkę, nieunikniona będzie reorganizacja linii tramwajowych. Możliwości jest kilka. Jedną z nich, moim zdaniem najciekawszą, przedstawiam poniżej:

Istnieje 5 linii tramwajowych o następujących relacjach:
? 1 Fieldorfa ? Kucelin
? 2 Parkitka ? Raków dw. PKP
? 3 Fieldorfa ? Stadion Raków
? 4 Parkitka ? Stadion Raków
? 5 Fieldorfa ? Parkitka


Każda z linii kursuje w równych odstępach czasu ? co 15 min. Jest to podstawowy takt, odnoszący się również do linii autobusowych. Na poszczególnych odcinkach sieci tramwajowej mamy wówczas następujące częstotliwości kursowania:
? Hala Polonia ? Fieldorfa: 5 min
? Hala Polonia ? Parkitka: 5 min
? Hala Polonia ? Estakada: 3,75 min (2 ? 5 min)
? Estakada ? Stadion Raków: 7,5 min (7 ? 8 min)
? Estakada ? Pl. Orląt Lwowskich: 7,5 min (7 ? 8 min)
? Pl. Orląt Lwowskich ? Kucelin: 15 min



Jedyne co mi się w tym nie podoba to fakt, że te tramwaje dublowałyby się na zbyt dużych odcinkach.

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Jeruszka » 05 grudnia 2012, 22:10

No, ten, no, ale one właśnie mają się dublować, aby na tych odcinkach stworzyć takt rzędu 3,5 minuty (czy tam 3,75). Jak już będzie takt 3 minutowy - to wtedy zacznę narzekać, że tramwaje się dublują ;).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2012, 22:11

Piotrze, można zbudować system w oparciu o dwie główne linie plus Parkitka-Północ:
1: Fieldorfa-estakada-Raków stacja (Kucelin)
2: Parkitka-estakada-Raków stadion
3: Parkitka-Fieldorfa
1 i 2 z częstotliwością 7,5 min. To daje 3,75 na wspólnym odcinku, czyli bardzo mało trzeba czekać na przesiadkę, żeby z Parkitki dojechać na Pokoju.

Zbigniew Chocaj
Posty: 439
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Zbigniew Chocaj » 05 grudnia 2012, 22:38

musi to byc niezwykle dobry projekt skoro autorzy nie biorą pod uwagę skonfrontowania go z innymi.

możliwe sa jednak inne powody , np koniunkturalizm albo zadufanie .
Chcielbyscie kupować w sklepie produkty tylko jednej marki , bez możliwości wyboru?
Skąd wiedzielibyscie wtedy ile ten towar jest wart?

Dziwi mnie to tym bardziej że to wasz towar , nie chcecie znać , jego prawdziwej wartosci?

A jak okaże sie klapą i koszty bud z kosztami obsługi nie spowodują realnego obniżenia kosztów komunikacji w miescie , albo nastąpi spowolnienie czasu przejazdu na centralnej linji. .

napiszcie o ile zmniejszy sie ilosc lini autobusowych lub choc o ile zostana skrócone.
kiedy bilans wyjdzie na zero to gratuluję.w perspektywie np 5 lat.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2012, 22:57

O, to akurat proste z tymi autobusami.
* 10 do skrócenia (Błeszno-estakada-pl. Daszyńskiego)
* 28 do likwidacji (11 wzmocnione do magistralnej częstotliwości zastąpi 28 na trasie Aleje-Legionów/Faradaya, a dalej zrobi to 21 wydłużone przez Hutników do al. Pokoju i dalej do pętli Rejtana)
* 29 do likwidacji (w zamian tramwaj 5, Fieldorfa-Parkitka) <- opcja, w zależności od obłożenia pasażerami
* 32 przez Okulickiego, Łódzką, JP do policji

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Skorupa » 05 grudnia 2012, 23:18

Można spodziewać się funpage'u na facebooku odnośnie projektu budowy TnP ? W ten sposób dotarłby on do większej części mieszkańców itd.

coś w stylu "Tramwaj na Parkitkę" - lubię to

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Dominik Wójcik » 06 grudnia 2012, 00:06

Myślę, że to pójdzie po fanpage'u ckmkm - to wciąż niedociążone medium. Tramwaj na Błeszno też był linkowany przez ten fanpage

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Skorupa » 06 grudnia 2012, 00:40

Nawet ktoś kto nie interesuje się komunikacją miejską (CKMKM) może prędzej zainteresować się tramwajem do jego osiedla itd itp. (np. TnP) - to byłaby strona nie tylko dla pasjonatów.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Dominik Wójcik » 06 grudnia 2012, 01:09

Nie wiem... TnP? A co, jeśli 2+ ruszy? Znowu osobno? Wstrzymamy się, niech sytuacja się wyklaruje

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Wysocki » 06 grudnia 2012, 10:39

Dominik Wójcik pisze:Nie wiem... TnP? A co, jeśli 2+ ruszy? Znowu osobno? Wstrzymamy się, niech sytuacja się wyklaruje


tu i wczesniej przy okazji budzetu pisales ze trzeba poszukac innych zrodel finansowania pozostalych dwoch z 3+2+1+...czy napradwde sa jakies szanse?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Szymon Kryczka » 06 grudnia 2012, 11:04

Na pierwszy rzut oka mi się bardzo to podoba! :D

Przy czasie w domu bardziej się w to zagłębię.

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Wysocki » 06 grudnia 2012, 11:05

CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:musi to byc niezwykle dobry projekt skoro autorzy nie biorą pod uwagę skonfrontowania go z innymi.

możliwe sa jednak inne powody , np koniunkturalizm albo zadufanie .


prosze pana! nie urodzil sie pan wczoraj, wie pan jak dzialaja urzedy, procedury, administracja panstwowa-skoro TYLKO dzieki CKM laskawie ruszyli dupy i uwzglednili nawet w budzecie projekt 3+ i jest na niego szansa na pieniadze z unii to czemu do jasnej... ciagle zarzuca pan Klubowi ze nie bierze na dzis! pana pomyslow? przeciez na to trzeba lat! na dzis jest juz 3+ !

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Tomasz Haladyj » 06 grudnia 2012, 14:40

Mi się pomysł Piotra nie podoba. W imię bezpośrednich połączeń z każdego krańca miasta na każdy, traci się regularność kursów na kluczowych dla pasażerów odcinkach. No bo np. z Północy i północnej części Tysiąclecia (ludne okolice Promenady) jedzie się głównie do centrum, niektórzy oczywiście dalej ale poza PZU to już ułamek (mówię o tych co ruszali z Północy i Promenady). I dla tych nielicznych mamy robić lepiej niż dobrze - bo mieliby bezpośrednio - kosztem 90 proc. podróżnych, którym zdecydowanie pogorszymy? Bo dziś mają tramwaj dokładnie co 5 min a będą mieli w odstępach 5-10-5-10-5 itd min. To, że w luki wchodzi linia 5 (na Parkitkę) nie ma znaczenia, gdyż chodzi o dojazd do centrum. Nierówny takt mamy także na Parkitce.
Z kolei jeśli na Północy i Parkitce zrobimy równy takt to nam się popsuje na Wrzosowiaku.

Ja mam inną filozofię układania rozkładu jazdy: jaka częstotliwość potrzebna jest na poszczególnych odcinkach sieci w relacji centrum - dzielnice (bo takie są zasadnicze kierunki przewozów). No więc od Fieldorfa po Halę Polonia 5 min, bo dużo bloków, ludzi itd. Parkitka to 10 min, tak jak Wrzosowiak. Z kolei al. Pokoju przy pl. Orląt Lwowskich też 5 min.
Natomiast na centralnym odcinku Hala Polonia - Centrum - PZU idealny takt nie musi być zachowany z uwagi na wysoką częstotliwość, która i tak nie spadnie poniżej 5 min - więc zawsze jakiś tramwaj przyjedzie.

Skoro więc na Północy 5 min i w al. Pokoju 5 min, to jedyny sposób na zachowanie regularności w obu tych miejscach (to ma być zawsze 5 min a nie raz co 3 a raz co 7), to zrobić linię w takiej relacji. Czyli nr 1 co 5 min z co drugim kursem skróconym do PKP Raków oznakowanym jako 2 (docelowo dwójka co 10 min na Stary Raków i dalej Wrzosowiak).
Takt 10 min pasuje do relacji Wrzosowiak-Parkitka, czyli linia 3.

A co z ludźmi z Wrzosowiaka, którzy chcą na Północ? Jaki to problem przesiąść się z trójki na 1/2 na dowolnym przystanku między estakadą a Politechniką? Oczekiwanie ledwie parę minut a w najgorszym 4-5 (bo co 5 min pojawia się 1/2).

Dodajmy, że biletem podstawowym musi być czasówka, np. godzinna. To jest w ogóle poza dyskusją.

W efekcie mamy czytelny i prosty układ wszystkich trzech linii co 10 min. jeśli jest taka potrzeba, to w szczycie, np. porannym (jest krótki ale intensywny) można zwiększyć takt do 7,5 min.

PS Linia Parkitka - Północ, jeśli ma być w ogóle koordynowana, to na odcinku Parkitka - Hala Polonia.

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Pyrkosz » 06 grudnia 2012, 16:52

Tak jak napisałem, ten pomysł jest tylko jedną z wielu możliwości. Jego prezentacja miała wywołać "burzę mózgów".
Wszystko zależy od tego co przyjmiemy za priorytet układając rozkład. Tu akurat priorytetem są połączenia bezpośrednie. Z moich obserwacji wynika, że pasażerowie bardzo je cenią. Konieczność przesiadki czyni podróż nieatrakcyjną i dwukrotnie droższą - jeśli używamy "portmonetki". Z resztą, przy tak miniaturowej sieci, istnienie połączeń bezpośrednich jest czymś zupełnie naturalnym.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 grudnia 2012, 18:27

Piotrze, po pierwsze bilet czasowy zyskuje na znaczeniu i może kiedyś jednorazowe w ogóle znikną. Po drugie ludzie nie lubią przesiadek, jeśli muszą latać z po całym skrzyżowaniu, a tu tego nie będzie. Po trzecie ludzie nie lubią przesiadek, bo muszą 15, a czasem 25 minut, czekać na drugi pojazd, a tu tego nie będzie. No i Rafał ma rację - to już wszystko tu było ;)

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Pyrkosz » 11 grudnia 2012, 20:08

Tomasz Haładyj pisze:Ja mam inną filozofię układania rozkładu jazdy: jaka częstotliwość potrzebna jest na poszczególnych odcinkach sieci w relacji centrum - dzielnice (bo takie są zasadnicze kierunki przewozów). No więc od Fieldorfa po Halę Polonia 5 min, bo dużo bloków, ludzi itd. Parkitka to 10 min, tak jak Wrzosowiak. Z kolei al. Pokoju przy pl. Orląt Lwowskich też 5 min.
W porządku. Jednak jeśli tramwaj z Północy do centrum puścimy równo co 5 min, a z Parkitki co 10 min, na głównym odcinku będziemy mieć raz co 2, raz co 5 min. Chcąc zachować na centralnym odcinku takt 3-4 min, tramwaje linii 1/2 z Północy musiałyby startować w odstępach 4-6 min. (Brzmi znacznie lepiej niż 5-10 min.) Czy takie rozwiązanie można przyjąć? Ponadto, lukę 6 min mogłaby wykorzystywać linia 4 (Północ - Parkitka).
Obrazek
Linie 1, 2 i 3 kursują w takcie 10 minutowym. Siłą rzeczy linia 4 kursuje co 20 minut. Wobec tego do obsługi linii Północ - Parkitka wystarczają dwie brygady (solowe 105Na). Koszta funkcjonowania takiego połączenia będą więc stosunkowo niewielkie.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Mateusz Stacherczak » 11 grudnia 2012, 21:11

Paradoksalnie kol. Piotr utworzył bardzo ciekawy punkt widzenia i co ciekawe ja jestem skłonny w ten pomysł wejść, ale projekt Tomka H. uważam za fundament, na którym w razie czego można budować jakiś konsensus :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Szymon Kryczka » 12 grudnia 2012, 08:49

I mi się nie podoba, że Trójka jedzie na Parkitkę :P

1 - na Parkitkę, a 4 usuwamy.

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Wysocki » 12 grudnia 2012, 09:36

kurka...:) co wy sie tak uparliscie na "niemanie" polaczenia Polnoc-Parkitka...moze trzeba by zebrac dane o jego oplacalnosci itd i jednak je rozwazyc...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 grudnia 2012, 09:53

Mówiłem od początku. Sprawdzić, czy się opłaca, a jeśli nie to trudno i zostawić 29.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Radoliński » 12 grudnia 2012, 10:32

Szymon Kryczka pisze:I mi się nie podoba, że Trójka jedzie na Parkitkę :P

1 - na Parkitkę, a 4 usuwamy.
....Szymon - nie rób niepotrzebnej rewolucji. Już na takim przenumerowaniu poślizgnął się Kraków podczas "rewolucji listopadowej 2012". Pamiętaj o czymś takim jak aspekt psychologiczny - mieszkańcy z miejsca by się oburzyli dlaczego "jedynka" kursująca od 50 lat na Kucelin czy od 30 na Fieldorfa nagle zmienia "drastycznie" relację. Każde takie zmiany "odbijaja się czkawką". Prędzej można posłać tam "dwójkę".

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Szymon Kryczka » 12 grudnia 2012, 10:41

Piotrze, przystaję na 2 na Parkitkę :D Przekonałeś mnie, a 3 na Fieldorfa :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 grudnia 2012, 11:20

Piotr Radoliński pisze:Szymon - nie rób niepotrzebnej rewolucji. Już na takim przenumerowaniu poślizgnął się Kraków podczas "rewolucji listopadowej 2012". Pamiętaj o czymś takim jak aspekt psychologiczny - mieszkańcy z miejsca by się oburzyli dlaczego "jedynka" kursująca od 50 lat na Kucelin czy od 30 na Fieldorfa nagle zmienia "drastycznie" relację. Każde takie zmiany "odbijaja się czkawką". Prędzej można posłać tam "dwójkę".

Żebyś się nie zdziwił. Parę miesięcy temu, kiedy pojechałem do dziadków do śródmieścia, zapytali mnie czym przyjechałem. Powiedziałem, że 10, 1 i 23. A oni na to, że ok ok, tylko co to niby jest to 1 :D A mieszkają tu dłużej niż istnieje tramwaj. Także nie przeceniaj przywiązania ludzi do numeru "1". Prędzej się oburzą, jeśli zabierzesz im ich "17" albo "14".

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Radoliński » 12 grudnia 2012, 11:59

...pisząc te słowa miałem, w domyśle, na myśli całą sieć komunikacyjną (i robienie gwałtownej remarszrutyzacji linii. Podejrzewam, że osób "nie zdziwionych" byłoby dużo mniej niż zdziwionych !

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Wysocki » 12 grudnia 2012, 12:08

wiecie co-tak sobie pomyslalem cieszac sie coraz bardziej z perspektywy kolejnej choc krociutkiej linii- 3+ ze moze nie nastawiajmy sie tak na 100 % ze ona bedzie bo po 1 nie wiadomo czy ue da kase i po 2 czy jeszcze sama ue az do tego czasu przetrwa...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Radoliński » 12 grudnia 2012, 12:13

...chcesz powiedzieć Piotrze: "Nie dzielmy skóry na niedźwiedziu" ! :P

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Szymon Kryczka » 12 grudnia 2012, 13:23

Na śląsku sobie z szynami nie radzą :P Ja trzymam kciuki za powodzenie tej misji!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 grudnia 2012, 13:28

A ja kilka miesięcy temu narzekałem, że takie skromne plany rozbudowy mamy... a teraz są jeszcze skromniejsze :-/

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Patryk Hartman » 12 grudnia 2012, 18:36

Wrzucam tu, powinno pasować:

TV ORION, "W SIECI": Tramwajem po Częstochowie - gościem programu jest Tomasz Haładyj

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Mateusz Stacherczak » 13 grudnia 2012, 18:18

Szymon: Ależ się rozpędziłeś chłopie!

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Pyrkosz » 13 grudnia 2012, 19:25

Tomasz Haładyj pisze:Natomiast na centralnym odcinku Hala Polonia - Centrum - PZU idealny takt nie musi być zachowany z uwagi na wysoką częstotliwość, która i tak nie spadnie poniżej 5 min - więc zawsze jakiś tramwaj przyjedzie.
Mając trzy linie podstawowe (1,2,3) o identycznych taktach (10 min) każda, teoretycznie będzie bez znaczenia jeśli zamienimy im końcówki tras. Można np. linię 2 z dworca Raków skierować na Parkitkę, zaś linię 3 ze stadionu Rakowa na Północ.
Obrazek
W ten sposób zachowujemy obecny kształt tras 1 i 3, zaś Parkitce zależy na połączeniu z centrum, Północą i Estakadą, więc lokalizacja południowej pętli nie ma aż takiego znaczenia.
Szymon Kryczka pisze:...a 4 usuwamy
Szymonie, musisz myśleć ciut bardziej ponadlokalnie. Ja wiem, że osobiście z Północy na Parkitkę jeździł nie będziesz. To jednak trochę za mało, by uznać iż linia w takiej relacji nie ma racji bytu :P

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Wysocki » 14 grudnia 2012, 09:18

Patryk Hartman pisze:Wrzucam tu, powinno pasować:

TV ORION, "W SIECI": Tramwajem po Częstochowie - gościem programu jest Tomasz Haładyj


ups-czyli wg Tomasza to ostatnie unijne pieniadze...kurcze-no to niech magistrat sie nie wyglupia i wezmie pod uwage wszystkie 3 projekty...po 2020 zostanie liczyc tylko na wlasne pieniadze, a to chyba oznacza conajmniej kolejne 30 lat bez rozwoju sieci...

a swoja droga czy nie ma opcji aby inwestycja byla troche tansza niz ok 20 mln/km sieci? moze mozna troszke mniej "wypucowac" okolice-ulice i poniesc mniejsze koszty (zeby byl choc cien szansy na realizacje tylko z budzetu miasta)...?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Dominik Wójcik » 14 grudnia 2012, 11:42

Nie tylko wg Tomasza - to oficjalne doniesienia już

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Piotr Wysocki » 14 grudnia 2012, 11:47

no to tym bardziej...trza meczyc tych odpowiedzialnych za nasze miasto-oni sobie wkrotce "pojda" - wybory- a my zostaniemy z: 10,5+4,5+2,5 kilometrami trwamwaju na 250 tys mieszkancow...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 grudnia 2012, 13:49

Chciałbym być optymistą i liczyć, że w 2013 zaprojektują TnP, a w 2014 dadzą na projekt na Rakowie i Północy... A następny budżet UE nawet jeśli wyjdzie w skali całej Polski na zero, to dla nas i tak może być szansą na jakieś inwestycje, kiedy się będzie decydować o rozdysponowaniu tych mniejszych pieniędzy. Tyle, że konkurencja będzie silniejsza.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Sebastian Wróbel » 14 grudnia 2012, 20:49

Piotr Wysocki pisze:ups-czyli wg Tomasza to ostatnie unijne pieniadze...kurcze-no to niech magistrat sie nie wyglupia i wezmie pod uwage wszystkie 3 projekty...po 2020 zostanie liczyc tylko na wlasne pieniadze, a to chyba oznacza conajmniej kolejne 30 lat bez rozwoju sieci...

Ostatni unijny budżet? nie rozumiem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 grudnia 2012, 20:57

Niektórzy myślą, że skoro do następnego budżetu UE włożymy tyle, ile wyjmiemy, to nie ma szans na środki na rozbudowę. A ja myślę, że będzie tylko trudniej, ale coś się uda.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Sebastian Wróbel » 14 grudnia 2012, 21:33

Nie no, starsi koledzy z forum pisali kiedyś, że budżet na lata 2020-2027 będzie mniejszy niż ten na najbliższe lata. Ale to też jedynie prognozy, bo budżet 2014-2020 jeszcze nie ruszył zwłaszcza, jeżeli weźmiemy pod uwagę rozważania naszego kochanego rządu w sprawie wejścia do strefy EURO (przy dobrych wiatrach ok. 2018r. EURO zastąpiłoby Złotówkę). No ale z drugiej strony to informacje z TVN-u... ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Tramwaj na Parkitkę ? Propozycja układu linii

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 grudnia 2012, 21:37

Po co Ci EURO ?? Mądrzy Czesi nie wchodzą i nie planują. A na Słowacji wszystko jest dwa razy droższe po wejściu do strefy


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości