2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach 1000-lecie i Częstochówka-Parkitka, Północ oraz zamknięciu wielkiej pętli rakowskiej
Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Szymon Kryczka » 18 marca 2013, 09:53

Temat o tramwaju na Parkitkę jest aktywny, a o Rakowie tematu nie ma - a powinien być :)

Strona projektu: http://tramwajrakow.czest.cz/

Także dziś rewelacja w Dzienniku Zachodnim: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html
A co z częstochowskimi tramwajami? Nowa linia tramwajowa ma 4,5 kilometra. Tramwaje na tej trasie dojeżdżają do specjalnie wybudowanej pętli na Rakowie przy stadionie. Na starej linii tramwaje na Rakowie też mają pętlę. Obie pętle są oddalone od siebie o 1,5 kilometra. Dlaczego ich nie połączyć?

Koszt takiej inwestycji wyniósłby około 30 mln złotych. Dla Rakowa byłoby to ożywienie dzielnicy. Byłby lepszy dojazd do przystanku kolejowego na Rakowie.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Andrzej Sowa » 18 marca 2013, 10:32

Projekt 2+ według mnie jest nawet ważniejszy niż ten na Parkitkę .
Budując 1,5 km torów na Rakowie , dostajemy możliwość zastąpienia wielu linii autobusowych z tzw. wielkiej pętli tramwajem. Autobusy pozostały by niemal wyłącznie w al.Wojska Polskiego.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Szymon Kryczka » 18 marca 2013, 10:37

Miejmy nadzieję, że wraz z eliminacją autobusów, częstotliwość na Wrzosowiaku, Błesznie i Rakowie wzrośnie. Czego następstwem będzie wyższa częstotliwość na całej linii.

Zrealizowanie Projektu na Rakowie i Parkitce byłoby super rozwojem.

Wg. mnie, jeżeli po wybudowaniu kolejnych linii częstotliwość zostanie zachowana, to psu na budę takie inwestycje.

Wystarczy przeczytać: http://wrzosowiak.info/dok/2013/01/mzdi ... iwosc3.pdf i odpowiedź http://wrzosowiak.info/dok/2013/01/wpr_ ... sowiak.pdf

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Andrzej Sowa » 18 marca 2013, 11:05

Oczywiście gdyby zachowano rozkład z dnia otwarcia linii 3 to nie miał bym zastrzeżeń.
Ale póki co jest jak jest , nadzieja że poprawi się po kolejnych inwestycjach.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Szymon Kryczka » 18 marca 2013, 11:46

Andrzej Sowa pisze:Oczywiście gdyby zachowano rozkład z dnia otwarcia linii 3 to nie miał bym zastrzeżeń.

I tu w pełni się zgadzamy. I tu pies jest pogrzebany.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 marca 2013, 20:01

Prawda, tramwaj na Rakowie przyniesie najwięcej korzyści w organizacji komunikacji. Ale Parktika też jest ważna :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Dominik Wójcik » 18 marca 2013, 20:29

Chociaz Wy nie rozbijajcie SYSTEMU

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 marca 2013, 21:41

A kto mówi o rozbijaniu. Dzięki tramwajowi zrobi się poprawkę do systemu i lepiej wykorzysta zasoby.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Szymon Kryczka » 19 marca 2013, 09:38

Żadne rozbijanie, po prostu na przykładzie TnB widzę, jakie jest podejście władzy do tematu komunikacji.

W dni takie jak dziś, myślę sobie "Dzięki Ci Panie" za światłość umysłu poprzednich władz. Tramwajem sprawnie, szybko i bezpiecznie! Komunikacja autobusowa dostaje po tyłku w taką pogodę - nie ma co się czarować.

Ale jednak nie żyjemy w kraju, gdzie zima trwa 12 miesięcy. Raków TAK, Parkitka TAK, ale z konsekwencją na zwiększanie taktów!

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Tomasz Haladyj » 21 marca 2013, 10:54

Udao się przekona miasto, by tzw. wstpne studium wykonalności zrobić nie tylko dla 3+ ale całej koncepcji 1+2+3+. Szansa, by powstało nie tylko 3+ ale i 2+ wciąż jest!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 marca 2013, 12:31

Świetnie :) A może bliżej 2020 roku sytuacja gospodarcza w świecie poprawi się na tyle, że będzie nas stać też na 1+.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Szymon Kryczka » 21 marca 2013, 12:38

Tomku świetna wiadomość. Niech pamiętają przy tym o taborze, a MPK o modernizacji zajezdni z pomocą kasy z UE - czy to jeszcze możliwe?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

2+ czyli Tramwaj na Stary Raków

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 marca 2013, 12:43

O tak, hala postojowa albo chociaż zadaszenie. A z ciekawości, czy można starać się o środki na remont starej części sieci?


Wróć do „tramwaj - Koncepcja 3+ 2+ 1+”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości