Remonty przystanków i zatok

Infrastruktura w Częstochowie i na terenie b. woj. częstochowskiego
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 14:19

Bartek Marcinkowski pisze:No właśnie i tu jest pies pogrzebany... Jest jakaś możliwość bez robienia dodatkowych nawrotek pod węzłem "Kobra" żeby w stronę Korkowej również mogła podjechać pod TESCO ?
...niestety ! Dopiero przed rondem Trzech Krzyży jest "nawrotka" do jazdy do TESCO, a to są zbędne kilometry.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Bartek Marcinkowski » 04 października 2014, 14:36

Hmm, no właśnie, ale trasa proponowana przeze mnie też miałaby sens. Istnieje przystanek przy Castoramie nieopodal kładki, z którego mogłaby korzystać 20. Pozwoliłem sobie Piotrze, zapisać zrobione przez ciebie zdjęcie i pokazać tutaj omawiany przeze mnie przystanek.
Obrazek

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 15:26

Poprawili już liczbę kilometrów na znaku? :P
Piotr Radoliński pisze:...a skąd na te modyfikacje wziąć kasę ? :P Łatwo jest wyznaczać trasę..., ale "kij ma dwa końce".

To zależy o których mówisz. Jeśli o dwudziestce, to ja tego nie proponuje, tylko przytaczam. Jeśli o TESCO-busach, śpieszę z odpowiedzią, że odcinek z Tesco przez RTK (nawrotkę) posiada identyczny kilometraż jak moja propozycja. W drodze powrotnej przejazd przez Legionów, Faradaya, Mirowską i Srebrną zamiast DK1 jest dłuższy o kilometr. ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 15:35

Łukasz Najman pisze:Poprawili już liczbę kilometrów na znaku? :PTo zależy o których mówisz. Jeśli o dwudziestce, to ja tego nie proponuje, tylko przytaczam. Jeśli o TESCO-busach, śpieszę z odpowiedzią, że odcinek z Tesco przez RTK (nawrotkę) posiada identyczny kilometraż jak moja propozycja. W drodze powrotnej przejazd przez Legionów, Faradaya, Mirowską i Srebrną zamiast DK1 jest dłuższy o kilometr. ;)
...kilometry na znaku to jest mój fotomontaż. Co do kilometrażu, to ja bym powiedział tak: "ziarnko do ziarka a zbierze się miarka".
Proponowałem kiedyś wycofanie linii 20 i 24 z ul. Nadrzecznej (na odc. Strażacka -> Mirowska) to powiedzieli mi, że to jest 400 metrów dalej i to są w skali roku spore koszty.

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 15:55

Po pierwsze zauważ, że ty mówisz o monopoliście, który ma bardzo dobrą stawkę kilometrową. W TESCO firma realizująca przewozy dostaje nieco ponad połowę (+/-) tego co MPK.
Po drugie 20 i 24 w ciągu dnia robi niecałe 100 kursów przez Nadrzeczną, a TESCO Raków jeździ 7 razy dziennie. Subtelna różnica ;)

P.S. Na CSK nie działa odnośnik do rozkładów MZDiT. Prawidłowy adres to: http://mzd.czest.pl/publiczny-transport ... lady-jazdy

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 16:03

..co masz na myśli - pisząc MONOPOLISTA ? :)

Łukasz Najman pisze:P.S. Na CSK nie działa odnośnik do rozkładów MZDiT. Prawidłowy adres to: http://mzd.czest.pl/publiczny-transport ... lady-jazdy
...już działa ! :)

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 16:08

To że jako jedyna firma może pełnić usługi przewozowe zlecane przez miasto.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 16:10

...jeżeli chodzi o ustalanie tras - tym zajmuje się MZDiT (ORGANIZATOR) i ono zwraca uwagę na swoje koszty. MPK jest TYLKO OPERATOREM.
Łukasz Najman pisze:Po drugie 20 i 24 w ciągu dnia robi niecałe 100 kursów przez Nadrzeczną, a TESCO Raków jeździ 7 razy dziennie. Subtelna różnica ;)
...nie za bardzo rozumiem o co chodzi !

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 16:13

Tak to prawda. Ale związku z tym, że operator ma monopol na przewozy, organizator zmuszony jest płacić stawki wyższe niż wolnorynkowe. A co do TESCO, uważasz, że dodatkowe 7 km dziennie to bariera nie do przeskoczenia dla tej firmy?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 16:16

Łukasz Najman pisze:A co do TESCO, uważasz, że dodatkowe 7 km dziennie to bariera nie do przeskoczenia dla tej firmy?
...rocznie to już ponad 2500 km !! A w MZDiT "szczypią" się z każdą złotówką. Nie znamy jeszcze budżetu na przyszły rok. A już docierają do mnie informacje (plotki), że będzie być może nawet mniejszy niż tegoroczny.

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 16:30

Obecnie kursy TESCORaków (TF) z Rakowa do sklepu w ciągu roku wynoszą 27720 km . Po moich zmianach byłyby to 30240 km. Trzeba zaznaczyć, że dzięki tej korekcie obsługiwane będzie dodatkowe osiedle na którym mieszka kilka(naście) tysięcy ludzi. Co więcej kasę na tą linię nie wykłada miasto a prywatna firma jaką jest TESCO.
Jeśli MZDiT brakuje pieniędzy to dlaczego nie zorganizuje wolnorynkowego przetargu, by obniżyć koszty?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Bartosz Kowalski » 04 października 2014, 16:38

Kto Ci naopowiadał bajek że jak będzie przetarg to jest taniej? Jakoś już w kilku miastach się przekonali że prywaciarz w przetargu daje wyższą stawkę niż firma komunalna. Po dwa dlaczego zakładasz że TESCO będzie się dokładać do autobusów jeżdżących na zlecenie MZDiT? Jakoś mi się nie wydaje żeby chcieli się dokładać.

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 16:42

Twierdzisz, że linia TESCO Raków jeździ na zlecenie MZDiT?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Bartosz Kowalski » 04 października 2014, 16:59

Tak piszesz że zgubić się można. Mimo wszystko nie sądzę aby TESCO które oszczędza na komunikacji chciało by ją rozwijać. A już mówienie o tym że autobus który ma dowozić tylko do sklepu obsłuży jakąś dzielnicę jest nie porozumieniem bo on ją może obsłużyć tylko po to by zabrać ludzi do sklepu.

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 17:27

Cały czas o tym piszę Bartoszu: Małym kosztem obsłużyć dodatkową dzielnicę, by ściągnąć do sklepu więcej klientów. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 17:55

...na ustalanie trasy przejazdu pojazdów jeżdżących dla TESCO ("freebusów") ma wpływ tylko i wyłącznie TESCO. Nie mieszajmy tego z komunikacją publiczną wykonywaną na rzecz organizatora - MZDiT przez operatora MPK !!

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 19:02

Ale kto miesza? Ja rzuciłem pomysł jak TESCO może łatwo zwiększyć liczbę pasażerów/klientów ;) Wszak to też komunikacja publiczna ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 19:07

...ale to już jest w gestii organizatora czyli TESCO i operatora czyli firmy Alfa Travel z czarnej Wody.

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 20:11

Nie twierdzę inaczej ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 20:15

...to chyba już nie nasza "broszka".

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 04 października 2014, 20:18

W jakimś stopniu jest to komunikacja publiczna :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 20:20

...ale tam zapewne nie wsadzimy swoich paluszków !

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3816
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Wojciech Liberda » 04 października 2014, 20:37

Miałem przyjemność rozmawiać z właścicielem firmy z Czarnej Wody.... i wiem, że dogaduje się z właścicielem Tesco w Warszawie... ale musi mieć miejskie pozwolenie na jazdę, pozwolenie na przystanki itd :P. Kasę płaci Tesco... a jemu zależy tylko... i wszystko jasne...

Marcin Waskiewicz
Posty: 163
Rejestracja: 02 lipca 2012, 14:37
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Marcin Waskiewicz » 04 października 2014, 20:41

A gdyby uruchomić linię Tesco - Dworzec Pkp przez Srebrną, Złotą, Żużlową, Olsztyńską, Faradaya, Mirowską, Garibaldiego, Aleję i Wolności?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2014, 20:44

Wojciech Liberda pisze:.... i wiem, że dogaduje się z właścicielem Tesco w Warszawie...
...centrala TESCO jest w Krakowie.
Marcin Waskiewicz pisze:A gdyby uruchomić linię Tesco - Dworzec Pkp przez Srebrną, Złotą, Żużlową, Olsztyńską, Faradaya, Mirowską, Garibaldiego, Aleję i Wolności?
...to jest już problem TESCO (centrali w Krakowie) i nam chyba raczej nic do tego !

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Krystian Kukuła » 04 października 2014, 20:50

Marcin Waskiewicz pisze:A gdyby uruchomić linię Tesco - Dworzec Pkp przez Srebrną, Złotą, Żużlową, Olsztyńską, Faradaya, Mirowską, Garibaldiego, Aleję i Wolności?

Myślę że można pokusić się o jeszcze bardziej rozszerzoną wersję tej trasy. Mianowicie - zgodnie z projektem Marcina, od Tesco przez Srebrną - Złotą - Żużlową do Olszyńskiej prosto do Olsztyna przez Walcownię i Kusięta. Powrót przez Skrajnicę, ponownie Walcownię do Alei Pokoju, potem Gilową - Hutników - i dalej wg. projektu Marcina - Faradaya - Mirowską - Garibaldiego i Al. Wolności. Trasa wydłuży się co prawda trochę, ale za to zostanie obsłużona większa liczba klientów!

Marcinie. Czy naprawdę jechałbyś z Rynku Narutowicza do Tesco autobusem przez Olszyńską? Za czas którym objechałbyś to autobusem zdążyłbyś iść do Tesco piechotą, zrobić zakupy i wrócić.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 października 2014, 21:26

Chyba tylko wyasfaltować ul. Drogowców aż do ul. Dickensa :P

Sebastian Panowicz
Posty: 228
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 13:37
Lokalizacja: Kłobuck
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Sebastian Panowicz » 05 października 2014, 05:21

Niestety ale nie ma takiej opcji, dojazd od Warszawy jest możliwy po skręcie w Al. Jana Pawła II i zawrotka przed RTK, dopiero wjazd na wiadukt i do Tesco.

Problemem jest brak połączenia ul. Drogowców okolicą ulicy Warszawskiej. jednak tu potrzebne są nakłady finansowe i na razie tylko sfera planów, bądź pobożnych życzeń.

Marcin Waskiewicz
Posty: 163
Rejestracja: 02 lipca 2012, 14:37
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Marcin Waskiewicz » 05 października 2014, 07:52

Piotr Radoliński pisze:
Wojciech Liberda pisze:.... i wiem, że dogaduje się z właścicielem Tesco w Warszawie...
...centrala TESCO jest w Krakowie.
Marcin Waskiewicz pisze:A gdyby uruchomić linię Tesco - Dworzec Pkp przez Srebrną, Złotą, Żużlową, Olsztyńską, Faradaya, Mirowską, Garibaldiego, Aleję i Wolności?
...to jest już problem TESCO (centrali w Krakowie) i nam chyba raczej nic do tego !

Ale mi chodziło o linię miejską obsługiwaną przez MPK.

Marcin Waskiewicz
Posty: 163
Rejestracja: 02 lipca 2012, 14:37
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Marcin Waskiewicz » 05 października 2014, 07:58

Krystian Kukuła pisze:
Marcin Waskiewicz pisze:A gdyby uruchomić linię Tesco - Dworzec Pkp przez Srebrną, Złotą, Żużlową, Olsztyńską, Faradaya, Mirowską, Garibaldiego, Aleję i Wolności?

Myślę że można pokusić się o jeszcze bardziej rozszerzoną wersję tej trasy. Mianowicie - zgodnie z projektem Marcina, od Tesco przez Srebrną - Złotą - Żużlową do Olszyńskiej prosto do Olsztyna przez Walcownię i Kusięta. Powrót przez Skrajnicę, ponownie Walcownię do Alei Pokoju, potem Gilową - Hutników - i dalej wg. projektu Marcina - Faradaya - Mirowską - Garibaldiego i Al. Wolności. Trasa wydłuży się co prawda trochę, ale za to zostanie obsłużona większa liczba klientów!

Marcinie. Czy naprawdę jechałbyś z Rynku Narutowicza do Tesco autobusem przez Olszyńską? Za czas którym objechałbyś to autobusem zdążyłbyś iść do Tesco piechotą, zrobić zakupy i wrócić.

Krystianie, chodziło mi o obsłużenie mieszkańców Zawodzia. Mogłaby to być linia na żadanie, czyli jak nie pomachasz, to nie wsiądziesz. Nie wiem, czy w ciągu piętnastu minut zdążyłbyś dojść, zrobić zakupy i wrócić. Skoro tak, to gratuluję szybkości ;) . Pomyśl nad Olimpiadą :P .

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 05 października 2014, 11:20

Jeśli mówimy o interesie miasta to w tym przypadku będzie on zerowy. MZDiT posiada już linie obsługujące Zawodzie, Mirów oraz centrum, które zaspokajają bieżące zapotrzebowanie. Dzięki przeprawie przez Warte na wysokości ul.Srebrnej, pasażerowie chcący dotrzeć do Tesco mają do pokonania 300-400m. Zyskiem dla miasta może być umowa z tą siecią hipermarketów, na mocy której linia 26 robiłaby wjazd kieszeniowy pod sklep, a Tesco dopłacałoby do tych kursów. Choć takie porozumienie będzie ciężkie do osiągnięcia. Głównie przez finanse i zmianę rozkładu linii nr 26

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 05 października 2014, 11:23

...MZDiT nie planuje - na chwilę obecną - żadnych umów z TESCO. Poza tym w innych miastach komunikacja publiczna (miejska) dociera do centrów handlowych i hipermarketów i żadna sieć ani CH nie partycypuje w tym interesie.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3737
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Mateusz Stacherczak » 05 października 2014, 12:39

Piotrze tu się z Tobą nie zgodzę. M1 w Zabrzu partycypuje tj.; linia 250 i 850 + swoje darmobusy. Bytomska "PLEJADA" to samo tj.; linia 750 i 850 + swoje darmobusy ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 05 października 2014, 12:47

...opierałem się tylko na swoich informacjach... z innych rejonów Polski ! :P Poza tym napisałem:
Piotr Radoliński pisze:...MZDiT nie planuje - na chwilę obecną -...

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 05 października 2014, 12:52

Czyli pasażerowie będą musieli przejść te kilkaset metrów. Może warto byłoby zamieścić w autobusach informację, że z przystanku przy nowym moście łatwo dostać się do punktów usługowych ulokowanych przy ul. Drogowców?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 05 października 2014, 12:54

Łukasz Najman pisze:Czyli pasażerowie będą musieli przejść te kilkaset metrów. Może warto byłoby zamieścić w autobusach informację, że z przystanku przy nowym moście łatwo dostać się do punktów usługowych ulokowanych przy ul. Drogowców?
...w przypadku planowanych linii 18 i 29 dojeżdżałyby one pod wejście do TESCO !

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 05 października 2014, 12:56

Ale zanim tam dojadą pewnie miną 2-3 miesiące.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 października 2014, 13:45

Piotr Radoliński pisze:...MZDiT nie planuje - na chwilę obecną - żadnych umów z TESCO. Poza tym w innych miastach komunikacja publiczna (miejska) dociera do centrów handlowych i hipermarketów i żadna sieć ani CH nie partycypuje w tym interesie.

Linia 133 we Wrocławiu ma krańcówkę "Auchan" :P

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Krystian Kukuła » 05 października 2014, 13:51

U nas przez pewien czas linia 13 miała przystanek końcowy "Centrum Handlowe M1", a późnym wieczorem na wyświetlaczach linii 19 można ujrzeć napis "MAKRO". Ale to raczej o niczym nie świadczy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 października 2014, 13:53

To są przystanki pośrednie, podobnie jak przystanek "OBI". Natomiast linia, o której mówię przejeżdża kawałek pustego terenu, żeby dojechać do marketu.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Krystian Kukuła » 05 października 2014, 14:00

Być może nie jeżdżą tam żadne linie bezpłatne, i dlatego klient nie ma wyboru, więc decydując się na autobus musi zapłacić za bilet bo inaczej nie dojedzie, a pieszo za daleko. A że zrobić zakupy musi to płaci i jedzie, więc linia jest opłacalna dla miasta.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 października 2014, 14:09

Nie przyglądałem się liniom bezpłatnym w tamtej okolicy, daleko mam. Natomiast są linie bezpłatne do Tesco na Długiej, choć dojeżdża tam kilka miejskich linii autobusowych, w tym pośpieszna.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6887
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Tomasz Rorat » 05 października 2014, 15:36

:evil: A Ja chce autobus do CH M1 !! bo z przystanku mam za daleko !! proponuje linie 22 i 24 aby podjeżdżały pod główne wejście !! A dodatkowo linie 15 i 16 wjazd kieszeniowy od przystanku Starzyńskiego do M1 i z powrotem na linie przystanek Michałowskiego !!

a co wszyscy cos chcą to ja nie mogę :P :D :D

A TAK na poważnie to o co chodzi z tym lub inny sklepem ?? jesteśmy miastem po trochu turystycznym, ale nikt nie krzyczy/chce bliższego przystanku/podjazdu pod Klasztor Jasnogórski ??

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 05 października 2014, 16:35

Bo nasz ruch turystyczny porusza się pieszo :D

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Andrzej Sowa » 05 października 2014, 20:23

Co do linii 29 to trzeba zauważyć , że jadąc z Północy do Tesco musi wykonać nawrotkę tuż przed Rondem Trzech Krzyży , co oznacza że zahaczy o centrum ale bez możliwości zrobienia tam przystanku.
Gdyby jednak linia ta zrobiła pętlę : Warszawska -Mirowska -Nadrzeczna to mamy szybki i prosty dojazd z Pl.Daszyńskiego do Tesco i alternatywne dla np. linii 24 połączenie z Dzielnicą Północ .

Łukasz Najman
Posty: 2068
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Łukasz Najman » 06 października 2014, 14:37

A z cmentarza komunalnego przedłużmy ją do Gnaszyna, żeby obsłużyć Dospel... bezsens.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Andrzej Sowa » 06 października 2014, 19:20

Łukasz ty nie widzisz różnicy... centrum miasta (nie zawodzie lub DOSPEL) śmiesznie , dorosły jesteś ?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 06 października 2014, 19:22

...a ja zadam pytanie zasadnicze, skąd pieniądze na takie przedłużanie linii ?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3816
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Wojciech Liberda » 06 października 2014, 19:25

Piotr Radoliński pisze:...a ja zadam pytanie zasadnicze, skąd pieniądze na takie przedłużanie linii ?
Chłopaki nie wiedzą, że kasa jest wydawana na bieżąco wraz z wpływem na konto miasta, zaplanowane w budżecie miasta.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty przystanków i zatok

Postautor: Piotr Radoliński » 06 października 2014, 19:34

...szkoda, że "chłopaki" wielu rzeczy nie biorą pod uwagę !!


Wróć do „Infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości