Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5384
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Patryk Hartman » 20 grudnia 2018, 14:01

Od 1.01.2019 r. zmiana tras linii podmiejskich i korekta na liniach 18 i 26

Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie informuje, że od 1 stycznia 2019 roku do odwołania w związku z budową węzła przesiadkowego przy ulicy Piłsudskiego zostaną wprowadzone zmiany
w trasach i godzinach odjazdu na linii nr 33 oraz na liniach podmiejskich nr 57, 58, 59 i 67 oraz 53, 65 i 68, kursujących do gmin Olsztyn i Poczesna.

Linia nr 33 – w kierunku centrum od przystanku II Aleja NMP linia zamiast przez Piłsudskiego, Katedralną, Krakowską i Piotrkowską będzie kursować dalej na wprost do przystanku I Aleja NMP, gdzie zakończy trasę.
Trasa linii nr 33 w kierunku pętli Przyjemna i Wąsosz będzie się rozpoczynać od przystanku Plac Daszyńskiego i następnie przez I Aleję NMP dojedzie do przystanku II Aleja NMP, skąd dalej będzie kursować bez zmian.

Linie podmiejskie nr 57, 58, 59 i 67 oraz 53, 65 i 68, kursujące w kierunku Częstochowy zostaną skrócone do przystanku ESTAKADA przy Alei Niepodległości w bezpośrednim sąsiedztwie przystanków linii tramwajowych, kursujących do centrum oraz w kierunku Kucelina i Stadionu Raków.
W kierunku Olsztyna i Poczesnej ww. linie będą rozpoczynały swoje trasy od przystanku ESTAKADA przed skrzyżowaniem z Aleją Niepodległości i Aleją Pokoju.

Informujemy dodatkowo, że od 1 stycznia 2019 roku na wnioski pasażerów zostaną wprowadzone niewielkie korekty godzin odjazdu na liniach nr 18 i 26.


Linie podmiejskie spokojnie mogłyby dojeżdżać do Galerii Jurajskiej i stamtąd startować. Docelowo przecież linie podmiejskie i tak mają kończyć bieg na węźle przesiadkowym przy Piłsudskiego, więc i przystanek końcowy (tymczasowy, na czas budowy węzła) powinien się znajdować gdzieś bliżej obecnego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21389
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Piotr Radoliński » 20 grudnia 2018, 15:50

Patryk Hartman pisze:Linie podmiejskie spokojnie mogłyby dojeżdżać do Galerii Jurajskiej i stamtąd startować. Docelowo przecież linie podmiejskie i tak mają kończyć bieg na węźle przesiadkowym przy Piłsudskiego, więc i przystanek końcowy (tymczasowy, na czas budowy węzła) powinien się znajdować gdzieś bliżej obecnego.
Obrazek
Myślę, że nie musisz się martwić o to. Jest Wydział Planowania i Rozliczeń Przewozów i to oni ustalają gdzie dana trasa będzie kończyć kurs.
Co do węzła przesiadkowego - przecież będzie na Rakowie PKP :)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7011
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Tomasz Rorat » 20 grudnia 2018, 16:00

Patryk, a gdzie odstać przerwę ?? gdy skończysz przy Galerii, a początkowy jest za 50m !!
A podmiejskie jak co to mają kończyć na węźle przesiadkowym ale na Rakowie !!

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5384
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Patryk Hartman » 20 grudnia 2018, 17:31

Wszystko jest na rysunku Tomku. Jest i miejsce na przestój. Podmiejskie mają kończyć po wybudowanie węzła przy Piłsudskiego.
Piotr: wiem, ale po prostu sądzę że lepiej by dojechały bliżej centrum.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21389
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Piotr Radoliński » 20 grudnia 2018, 19:17

Patryk Hartman pisze:Wszystko jest na rysunku Tomku. Jest i miejsce na przestój. Podmiejskie mają kończyć po wybudowanie węzła przy Piłsudskiego.
...a jeżeli - hipotetycznie - teren jest własnością GJ ?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7011
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Tomasz Rorat » 20 grudnia 2018, 19:22

Patryk Hartman pisze:Wszystko jest na rysunku Tomku. Jest i miejsce na przestój. Podmiejskie mają kończyć po wybudowanie węzła przy Piłsudskiego.
Piotr: wiem, ale po prostu sądzę że lepiej by dojechały bliżej centrum.

Nie, na centrum przesiadkowym Raków maja kończyć linie z Olsztyna i Poczesnej (oprócz linii 69).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21389
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Piotr Radoliński » 20 grudnia 2018, 19:48

Tomasz Rorat pisze:Nie, na centrum przesiadkowym Raków maja kończyć linie z Olsztyna i Poczesnej (oprócz linii 69).
...Tomasz, ale Patryk ma swoje wizje i ich nie przebijesz ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7011
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Tomasz Rorat » 20 grudnia 2018, 20:16

Patryk, ten początkowy byłby już przed obecnymi przystankami na parkingu. Bo ciężko by było się wyrobić na obecny przystanek dla linii 10,12,20 itd.

Marian Cichur
Posty: 489
Rejestracja: 19 marca 2016, 13:34
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Marian Cichur » 20 grudnia 2018, 20:53

A nie można było ich przenieść koło Katedry?

Marian Cichur
Posty: 489
Rejestracja: 19 marca 2016, 13:34
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Marian Cichur » 20 grudnia 2018, 20:53

Na Ogrodową

Andrzej Pionka
Posty: 381
Rejestracja: 08 lipca 2015, 18:36
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Andrzej Pionka » 20 grudnia 2018, 21:59

Ale po co? Pasażer sobie podejdzie / podjedzie. Zapłaci za kolejny bilet. Pieniądze za zaoszczędzone kilometry zostaną. Spokojna głowa... wszystko przemyślane.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21389
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Piotr Radoliński » 21 grudnia 2018, 07:07

Andrzej Pionka pisze:Ale po co? Pasażer sobie podejdzie / podjedzie. Zapłaci za kolejny bilet. Pieniądze za zaoszczędzone kilometry zostaną. Spokojna głowa... wszystko przemyślane.
Rozumiem, że Pan wie o tym, iż przejazd mieszkańców gmin sąsiednich (autobusami podmiejskimi MPK) na terenie miasta to m.in. Pan "sponsoruje". Oczywiście, jeżeli jest Pan mieszkańcem m. Częstochowy. Prawda ?

Andrzej Pionka
Posty: 381
Rejestracja: 08 lipca 2015, 18:36
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Andrzej Pionka » 21 grudnia 2018, 09:04

Jeśli tak, to dlaczego te linie normalnje nie rozpoczynają trasy przy Estakadzie? Różne rzeczy "sponsoruję" w tym mieście, jednak chodzi mi o zwykłego pasażera.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21389
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Piotr Radoliński » 21 grudnia 2018, 09:23

Andrzej Pionka pisze:Jeśli tak, to dlaczego te linie normalnje nie rozpoczynają trasy przy Estakadzie? Różne rzeczy "sponsoruję" w tym mieście, jednak chodzi mi o zwykłego pasażera.
...bo tak było "od lat" (zapewne każdy bał się tego tematu ruszyć). Obecnie zdarzyła się "okazja" do eksmisji linii podmiejskich... w związku z przebudową ul. Piłsudskiego - więc skorzystano.

Marian Cichur
Posty: 489
Rejestracja: 19 marca 2016, 13:34
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Marian Cichur » 21 grudnia 2018, 09:27

Te linie nie służyły tylko mieszkańcom ościennych gmin. Korzystali z nich też mieszkańcy Rakowa.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7011
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Tomasz Rorat » 21 grudnia 2018, 10:52

Marian Cichur pisze:Te linie nie służyły tylko mieszkańcom ościennych gmin. Korzystali z nich też mieszkańcy Rakowa.

Korzystali ale przypadkowo, jak podjechało to wsiadali, a na marginesie część tych osób robili to na gapowicza bez biletu, bo przeważnie nikt już nie kontrolował od Pustej.

Marian Cichur
Posty: 489
Rejestracja: 19 marca 2016, 13:34
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Marian Cichur » 05 stycznia 2019, 20:27

Mam taką propozycję odnośnie zmiany trasy linii w dzielnicy Zawodzie. Obecnie dojazd z osiedla Ruckemanna oraz Dąbia na Raków jest utrudniony. Trzeba dojść do przystanku Faradaya lub jechać z przesiadką. Proponuję, aby zmienić trasę linii 31 od skrzyżowania Legionów/Faradaya przez Orlik Ruckemanna, Hutników, Orlą, Gilową i Aleję Pokoju do dworca Raków. Przy II US praktycznie nikt nie wysiada, a przystanki na al. WP obsługiwane są przez inne linie łączące Raków z Centrum. Dodatkowo taka zmiana trasy spowodowałaby, że autobusy tej linii nie łapałyby opóźnień na DK1 (w przypadku korków) oraz spowodowałyby oszczędność około 0,5 wozokilometra na jednym kursie.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7011
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Tomasz Rorat » 05 stycznia 2019, 22:03

Marian Cichur pisze:Mam taką propozycję odnośnie zmiany trasy linii w dzielnicy Zawodzie. Obecnie dojazd z osiedla Ruckemanna oraz Dąbia na Raków jest utrudniony. Trzeba dojść do przystanku Faradaya lub jechać z przesiadką. Proponuję, aby zmienić trasę linii 31 od skrzyżowania Legionów/Faradaya przez Orlik Ruckemanna, Hutników, Orlą, Gilową i Aleję Pokoju do dworca Raków. Przy II US praktycznie nikt nie wysiada, a przystanki na al. WP obsługiwane są przez inne linie łączące Raków z Centrum. Dodatkowo taka zmiana trasy spowodowałaby, że autobusy tej linii nie łapałyby opóźnień na DK1 (w przypadku korków) oraz spowodowałyby oszczędność około 0,5 wozokilometra na jednym kursie.

Jesteś w błędzie, proszę lepiej sprawdzić ile osób wsiada i wysiada przy Urzędzie Skarbowym i tak samo ile osób jedzie z przystanków przy trasie DK1 w kierunku Zawodzie i z powrotem !!

Marian Cichur
Posty: 489
Rejestracja: 19 marca 2016, 13:34
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Marian Cichur » 05 stycznia 2019, 22:18

Sprawdziłem parokrotnie. Przystanki zawsze świeciły pustkami.

Marian Cichur
Posty: 489
Rejestracja: 19 marca 2016, 13:34
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Marian Cichur » 14 marca 2019, 20:23

Dlaczego końcowym przystankiem dla linii 33 jest I Aleja, a nie Plac Daszyńskiego? Wielu osobom możliwość dojazdu w okolice Starego Rynku znacznie ułatwiłaby podróż, a autobus i tak tam jedzie (tylko że pusty).

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7011
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Tomasz Rorat » 14 marca 2019, 20:52

Marian Cichur pisze:Dlaczego końcowym przystankiem dla linii 33 jest I Aleja, a nie Plac Daszyńskiego? Wielu osobom możliwość dojazdu w okolice Starego Rynku znacznie ułatwiłaby podróż, a autobus i tak tam jedzie (tylko że pusty).

Nie jeździe na plac Daszyńskiego, autobus z przystanku I aleja NMP jedzie w kierunku Katedry, gdzie odstaje czas/przerwę, po odstaniu podjedzą na przystanek początkowy na placu Daszyńskiego.
Trzy miesiące tak jeździ :-D
... a z przystanku I aleja NMP jest bardzo daleko na plac i Stary Rynek :D

Marian Cichur
Posty: 489
Rejestracja: 19 marca 2016, 13:34
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2019r

Postautor: Marian Cichur » 15 marca 2019, 07:11

Aaa
Myślałem, że ma postój na Placu.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość