Prywatyzacja PKS ??

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Tomasz Sałata
Status: Offline

Prywatyzacja PKS ??

Postautor: Tomasz Sałata » 05 maja 2010, 19:05

http://infobus.com.pl/text.php?id=32586&from=main
Jeśli możecie to przeczytajcie ten artykuł.
I co o tym sądzicie??

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 05 maja 2010, 19:18

Powiem tak lepsza komunalizacja niż likwidacja.ale według mnie lepiej było by aby PKS został przejęty przez jaką firmę typu Veolia Arivva albo chociaż Tyski Bus Trans.Wtedy była by szansa na jakiś rozwój.a tak będzie po staremu zero nowych kursów i jeżdżenie wokół komina.Ale cóż nasz PKS jest zbyt duży żeby go ktoś przejął i zbyt bogaty to samo z Lublińcem jak na wielkość formy a Myszków to...no właśnie to mała firemka z paroma kursami w większości obsługująca kursy szkolne.Ale z tego co wiem sam PKS chciałby być skomunalizowany.

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 05 maja 2010, 19:21

Bartosz Kowalski pisze:Ale z tego co wiem sam PKS chciałby być skomunalizowany.

Prawda lepiej sprywatyzować niż zlikwidować.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 05 maja 2010, 20:53

Tomasz Sałata pisze:Prawda lepiej sprywatyzować niż zlikwidować.

Kolego mylisz pojęcia.Prywatyzacja to przejęcie przez jakiegoś inwestora strategicznego lub wejście na giełdę i emisja akcji dla inwestorów prywatnych.komunalizacja to przejęcie firmy której właścicielem był skarb państw przez samorząd.
A co tego artykułu jeszcze pamiętam jak kilka tam temu krążyła plotka o połączeniu PKS Częstochowa,Myszków,Lubliniec i Radomsko i wejściu na giełdę jednej wielkiej firmy.Może teraz ten pomysł odżyje i powstanie jeden wielki PKS Częstochowa z połączenia trzech istniejących do tej pory PKS-ów.
Likwidacja wydaje mi się mało prawdopodobna przynajmniej w przypadku PKS Częstochowa bo firma jednak cały czas jest na plusie,inwestuje w tabor.

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 05 maja 2010, 21:05

Racja, mój błąd. Pomyliłem pojęcia.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 maja 2010, 09:43

Rafał Lamch pisze:Chory kraj.

Oj chory. Nie potrafię tego zrozumieć:
Obrazek
Ulga handlowa prawie 50% to ok, ale czy za 66km cena "normalna" 13,50 to nie jest jakaś wartość z kosmosu. Paradoksów zresztą w okolicach warszawy znalazłem więcej. Przejazd KM do Sochaczewa to 13,50 starym złomem EN57. Wracam PKS Łódź kurs pospieszny na Okęcie (przez Centrum) za 10zł. A gdybym poczekał na Motobus, to pewnie kosztowałoby 6-7zł. Ale czemu tu się dziwić.. w pociągu jechało może 10 osób. Jaka taka frekwencja była do Ożarowa, a dalej pustki

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 06 maja 2010, 10:50

Może spełni się ta informacja która niedawno krążyła. Że po prywatyzacji być może wróci MPK do Blachowni i Kłobucka :D.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 06 maja 2010, 11:01

Bartosz Kowalski pisze:Likwidacja wydaje mi się mało prawdopodobna przynajmniej w przypadku PKS Częstochowa bo firma jednak cały czas jest na plusie,inwestuje w tabor.
Bo oni pewnie już mają ustalony plan. Obił mi się o uszy niegdyś niegdyś Connex.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 maja 2010, 11:27

Nie opłacało mi się kupować na dwie strefy. A i tak musiałbym dokupić w KM. Co do EN57, to akurat trafiłem na gorszy model. 2 dni później jechałem nieco lepszym. Co do samego typu to miałem okazję wiele razy jechać lepszym popołudniu do Wrocławia (kiedyś do Kluczborka). Skład chyba zresztą był z tamtych okolic, bo Wrocław raczej daje tzw. lepszy model.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 06 maja 2010, 15:29

Janusz Karlikowski pisze:[url]Obrazek[/url]
Ulga handlowa prawie 50% to ok, ale czy za 66km cena "normalna" 13,50 to nie jest jakaś wartość z kosmosu. Paradoksów zresztą w okolicach warszawy znalazłem więcej. Przejazd KM do Sochaczewa to 13,50 starym złomem EN57. Wracam PKS Łódź kurs pospieszny na Okęcie (przez Centrum) za 10zł. A gdybym poczekał na Motobus, to pewnie kosztowałoby 6-7zł. Ale czemu tu się dziwić.. w pociągu jechało może 10 osób. Jaka taka frekwencja była do Ożarowa, a dalej pustki

W naszym częstochowskim PKS-ie ta kwota by wyniosła 11,00 zł (brak ulgi handlowej).
Z tego co doczytałem w PKS Przasnysz, ulga handlowa = cennik promocyjny !!
P.S. Stronka PKS Przasnysz weszła mi tylko raz i...koniec, po odświeżeniu brak stronki !!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 06 maja 2010, 18:34

Rafał Lamch pisze:Nie byłbym taki pewien.

Jak skomunalizują to przynajmniej ludzie pracy nie stracą.
Rafał Lamch pisze:Jasne, niech wywożą kasę z Polski.

A czy przypadkiem Mobbilis który jeździ w Warszawie nie należy do Izraelskiego właściciela i nie wywozi kasy z Polski?...Przecież podatki będą i tak płacić w Polsce wiec gdzie ta kasę będą wywozić?
Rafał Lamch pisze:A co, Veolia czy Arriva to instytucje charytatywne, że nagle uruchomią nierentowne połączenia? No bądźmy poważni, to jest zadanie samorządów i jeśli PKS padnie, to może wreszcie wezmą się do roboty, która jest ich obowiązkiem.
A tak to PKS-y są zostawione same sobie, biedzą się z obsługą nierentownych linii, udając że wykonują przewozy publiczne.

A kto mówi o nie rentownych liniach?chodzi o szukanie nowych tras dalekobieżnych jakiś rozwój wynajmy na wycieczki między narodowe.Co do samorządów myślisz że jak PKS upadnie przejmą się tym?bo ja uważam że nie.na miejsce PKS-u wejdą busy a samorządy będą zadowolone bo komunikacja będzie i dopłacać nie będą musiały.
Dominik Wójcik pisze:Bo oni pewnie już mają ustalony plan. Obił mi się o uszy niegdyś niegdyś Connex.

Wiesz jeszcze jak mój tata pracował w PKS-ie to była mowa o prywatyzacji od dawien dawna wymienia się Veolie(dany Connex) jako nowego właściciela.Ale to tylko plotki.
Sbrother pisze:Może spełni się ta informacja która niedawno krążyła. Że po prywatyzacji być może wróci MPK do Blachowni i Kłobucka
Szczerze jeśli skomunalizują PKS to wątpię aby która kol wiek z okolicznych gmin była zainteresowana tym aby jeździło do niej MPK skoro będzie w pewnym sensie udziałowcem PKS-u.

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 06 maja 2010, 19:50

usunięty

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 06 maja 2010, 20:50

Wiesz kierowcy to lubią tworzyć rożne swoje teorie które nijak się mają do stanu faktycznego.Ale widzisz nie bierzesz pod uwagę że powiat aby przejąć PKS powołałby by pewnie jakiś związek gmin a wtedy żadna gmina ni będzie dopłacać do PKS-u i płacić dodatkowo sobie za MPK.wtedy zostanie po staremu.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 07 maja 2010, 12:20

bart19 pisze:Konopiska chcą powrotu MPK . Co jakiś czas powraca kwestia na zebraniach gminnych i sesjach Rady Gminy. Wchodziłyby w grę 3 linie.

Czy na pewno linia do Aleksandrii [61], Korzonka [60] i Kopalni [66] :)
Bartosz Kowalski pisze:Wiesz kierowcy to lubią tworzyć rożne swoje teorie które nijak się mają do stanu faktycznego.

Może tak, może nie. Z jednej strony pewnie marzą o powrocie MPK, a z drugiej strony faktycznie plotki mogą być prawdziwe. Chyba lepiej się jeździło Ikarusami do Blachowni, niż Jelczami 120M obecnie.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 07 maja 2010, 13:16

Rafał Lamch pisze:To nie jest taka prosta zależność (<=>). W cywilizowanych krajach (zwłaszcza Skandynawia, ale też... Żyrardów), gdy się robi normalną komunikację i przetarg na nią, to zwycięzca ma obowiązek zatrudnić dotychczasową załogę na niegorszych warunkach.

W cywilizowanych tak ale tu jest Polska i wszystko jest możliwe.
Rafał Lamch pisze:A to Twoim zdaniem celem ich działania jest zarobienie tylko tyle, żeby na podatek starczyło? No kurde, normalnie koncerny charytatywne!

Przecież taka Veolia też inwestuje np kupuje tabor.
Rafał Lamch pisze:Nierentowne linie są podstawą funkcjonowania tej firmy. Reszta to niewiele znaczący margines.

Tu się z Tobą zgodzę sam słyszałem kiedyś i czytałem jak jakiś gość z jakiegoś PKS-u twierdził ze oni dbają o czynnik społeczny.I Zgadzam się że samorząd powinien zając się organizacją transportu na własnym podwórku.Ale też taki PKS obsługuje kursy nie tylko na terenie jednego województwa ale kursy które maja 60-70km i wjeżdżają na teren innych województw np.Łódzkie czy Opolskie.I co wtedy?już był problem jak wojewoda łódzki robił problemy że dotacji do biletów szkolnych nie będzie na terenie powiatu radomszczańskiego i pajęczańskiego bo on nie będzie dotował PKS-u z sąsiedniego województwa.
Rafał Lamch pisze:PKS Warszawa żałuje, że w latach 90. odpuścił sobie linie podmiejskiej, bo był to codzienny dochód, a nie jak na dalekobieżnych - parę osób wsiądzie, zapłaci i trzeba taki kawał jechać, ponosić koszty organizacyjne itd.

Wiesz od kierowców z PKS-u Warszawa wiem co innego.że na tych ich kursach jest mega duża kasa i opłaca się na tym jeździć.
Rafał Lamch pisze:Nie, bo w tym śmiesznym kraju nikt we władzach samorządowych i państwowych nie rozumie, o co w tym wszystkim chodzi. Że jak sobie istnieje PKS, to wystarczy.
To tak jakby powołali firmę "dziurodrog" i myśleli, że ona będzie w ramach misji społecznej łatać dziury. No dobra, ale kto jej za to zapłaci?

I tu jest dobra wypowiedzieć prezesa Banasia który mówi że wszyscy w tym kraju począwszy od ministerstwa uważają że komunikacja lokalna ma być na zasadach komercyjnych.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 07 maja 2010, 17:50

Rafał Lamch pisze:Właśnie zatrudniliśmy kierowcę stamtąd. Mówi że super robota, niebywale nowoczesny tabor, tylko zarobki żałosne. Jedziesz w trasę i trzy dni z życia wyjęte, a zapłata praktycznie za jedną dniówkę.

A ja z kolei słyszałem jak kierowca właśnie z Warszawskiego PKS-u mówił ze dzięki temu że są na prowizji i maja kursy dalekobieżne to dużo zarabiają.

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 07 maja 2010, 18:46

usunięty

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 20 maja 2010, 19:57

usunięty

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 czerwca 2010, 20:55

2010-04-25 / PKS, CZYLI ODROBINA WYOBRAŹNI
Bez wyobraźni nie ma rozwoju. Dotyczy to w takim samym stopniu każdego przedsiębiorstwa rynkowego, jak i sfery usług publicznych realizowanych przez samorząd. Dobry przedsiębiorca potrafi odgadnąć przyszłe potrzeby odbiorców, po to by nową usługą lub produktem je spełnić. Jeżeli innowacyjność jest cechą przedsiębiorcy, to innowacyjność bez wyobraźni jest tylko sztuką dla sztuki.
Zatem wyobraźmy sobie...Wyobraźmy sobie, że chcąc lecieć samolotem z Pyrzowic do Londynu, w Częstochowie dokonujemy odprawy, przekazując swój bagaż obsłudze lotniskowej. Po odprawie wygodny bus dowozi nas wprost na płytę lotniska. Wyobraźmy też sobie, że w tym samym miejscu możemy skorzystać z pełnej informacji o wszelkich połączeniach komunikacją zbiorową (lotniczą, kolejową, autobusową) i kupić bilet uwzględniający różne formy połączeń. Co więcej, dzięki tej samej informacji możemy poznać ofertę usług w wybranej przez nas miejscowości i przy okazji zarezerwować tam nocleg.
Wyobraźmy sobie, że obok istniejącego dworca PKP, w miejsce brzydkiego baraku dworca PKS, w miejscu przystanków autobusów, powstaje wspólny kompleks obsługujący podróżujących koleją, autobusami dalekobieżnymi, autobusami podmiejskimi, autobusami miejskimi, tramwajem, mikrobusami czy osobowymi taksówkami. Kompleks, w którym podróżny może przesiadać się w wygodnych warunkach, chroniony zadaszeniem przed deszczem czy śniegiem; prowadząc walizkę po gładkich korytarzach. W którym przez całą dobę otwarte będą poczekalnie i punkty usług dla podróżnych. I w którym każdy uczciwy człowiek będzie bezpieczny, bo obecność monitoringu wizyjnego i patrole służb porządkowych odstraszą nieuczciwych.
Wyobraźmy sobie dodatkowo uzupełnienie sieci transportu miejskiego pasażerskiego i transportu podmiejskiego. Stworzenie wspólnego systemu obejmującego cały subregion częstochowski. Odpowiedni skoordynowany rozkład jazdy pozwoli dogodnie dojeżdżać młodzieży do szkół, a dorosłym do pracy. Wyznaczone linie komunikacji zbiorowej pozwolą korzystać z niej mieszkańcom każdej miejscowości subregionu. Honorowany przez różnych przewoźników wspólny bilet ułatwi wybór najdogodniejszej formy dojazdu.
Wyobraźmy też sobie, że dzięki poprawie komfortu obsługi komunikacji zbiorowej część mieszkańców rezygnuje z dojeżdżania własnym samochodem. A więc zmniejszają się korki uliczne w godzinach szczytu, mniejsze stają się problemy ze znalezieniem miejsc na zaparkowanie samochodu....
Czy to jest możliwe? Tak. I po to by móc to zrealizować samorząd Miasta Częstochowy nie powinien rezygnować z przejęcia, komunalizacji, częstochowskiego PKS-u. Przejmując PKS możemy stworzyć wspólny, subregionalny system transportu zbiorowego. Uzyskujemy możliwości budowy (z pozyskaniem środków unijnych), niezbędnego dla dobrej obsługi mieszkańców i przyjezdnych Centrum Przesiadkowego.
Możemy pokazać, że stać nas na przełamanie stanu totalnej niemożności. Nie musi tak być, że PKP nie potrafi się dogadać z Przewozami Regionalnymi; że likwidowane są kasy biletowe na dworcach, a w ślad za tym dworce są zamykane...Nie musi miejskie MPK konkurować z PKS , czy blokować rozwój prywatnych form transportu...Możemy pokazać, że współdziałanie dobrze służy wszystkim.

Tadeusz Wrona
************************************************************************
...bez komentarza ! (PR)

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 11 czerwca 2010, 21:06

Widzę jeden problem miasto nie weźmie sobie PKS bo ma MPK wiec po co im druga firma.A Powiat hmm nawet jak przejmie PKS to wszystko będzie po staremu.Przede wszystkim trzeba rozdzielić funkcje przewoźnika i operatora dworca.Najlepiej powołać nowa spółkę z udziałem obecnego PKS które wnosi grunt miasta oraz powiatu które partycypują w kosztach budowy nowego dworca.Spowoduje to że nie będzie dochodzić do sytuacji że jakaś firma nie wjeżdża na dworzec bo operat dworca się nie zgadza.co do rozkładu i wspólnego biletu to da się już dziś załatwić ale samorządy muszą chcieć a jak widać większość z nich woli mieć komercyjny PKS niż MPK za które trzeba płacić.Z reszta o tym jak wygląda sprawa komunikacji w Polsce najlepiej świadczy wypowiedzieć prezesa Banasia który bardzo dobrze to ujął że w Polsce wszyscy począwszy od ministerstwa a skończywszy na samorządzie chcą mieć komunikacje nie dokładając do tego.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 czerwca 2010, 21:14


Sebastian Panowicz
Posty: 237
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 13:37
Lokalizacja: Kłobuck
Status: Offline

Postautor: Sebastian Panowicz » 12 czerwca 2010, 10:42

Bartosz Kowalski pisze:co do rozkładu i wspólnego biletu to da się już dziś załatwić ale samorządy muszą chcieć a jak widać większość z nich woli mieć komercyjny PKS niż MPK za które trzeba płacić


Myślę, że to byłoby dobre rozwiązanie, gdyż ja obecnie wolę korzystać z samochodu przy jeździe do pracy, niż kupować 2 bilety miesięczne: jeden na PKS a drugi na MPK.
Nie jest to kwestią rozkładu, gdyż z Kłobucka mam połączenia w bardzo dogodnych godzinach, później tylko z PKS na tramwaj i kierunek Dąbie.

chcą mieć komunikacje nie dokładając do tego.


Cóż wraca kwestia m. in. likwidacji podmiejskich 50 i 64. Tłumaczenie jedno: za dużo chcieli (chodzi o MPK).

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 czerwca 2010, 21:28

Sebastian pisze:za dużo chcieli (chodzi o MPK).

ehh... ta pazerność na łatwy zysk...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 14 czerwca 2010, 12:51

Nie dotyczy czarterów.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 czerwca 2010, 13:31

Rafał Lamch pisze:Jasne, niech wywożą kasę z Polski


Żyjemy w takim świecie, w którym dla przepływu kapitałów nie ma granic i coraz trudniej powiedzieć, czy firma jest polska, niemiecka, amerykańska - bo coraz częściej jest ona międzynarodowa. I ja się z tego cieszę, bo narodowe spojrzenie na ekonomię skutkuje brakiem konkurencji, a to ona jest motorem rozwoju i postępu.

To, że jakiś Polak umie robić biznes - np. Olszewski z Solarisa - powoduje u mnie dumę. Ale tak naprawdę dla rozwoju naszego kraju znaczenia nie ma, jakiej nacji jest właściciel, tylko czy autobusy produkuje w Polsce czy za granicą (podatki bezpośrednio płacone, powiększanie się rynku wewnętrznego dzięki temu, że ludzie zarabiają i wydają kasę). Jeśli Solaris przeniósłby produkcję np. do Rumunii, to dla Polski mnieszy byłby z tego pożytek niż z MAN-a, który ma zdaje się dwa zakłady w naszym kraju.

Gadanie, że zagraniczny wywiezie zyski jest demagogią. Równie dobrze zyski osiągniete w Polsce może zainwestować w kraju, tak jak zyski z inwestycji zagranicznych MAN swego czasu ulokował u nas. Z kolei polskie firmy też inwestują za granicą - czyżby postępowały niepatriotycznie bo zamiast dać pracę swoim to dają ją obcym?

Przykład ze Szwajcarii, o której mówi się, że chroni swoich producentów. Nieprawda, oni chronią produkcję u siebie - a to różnica. Im nie zależy, żeby tamwaje dla Zurychu czy Bazylei były produkowane przez Stadlera a nie np. Bombardiera, tylko, żeby produkowano je w Szwajcarii. Dlatego tramwaje Stadlera na rynek szwajcarski robione są na miejscu, a na pozostałe rynki - w Niemczech, gdzie mieści się centru mprodukcji tych pojazdów.

Na komunikacji firma musi zarobić niezależnie od pochodzenia jej kapitału. Natomiast jeśli miały by być utrzymywane linie nierentowne, to trzeba za to zapłacić. Kto? Samorząd odpowiedniego szczebla.

Piotr Dawidowicz
Posty: 274
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:48
Status: Offline

Postautor: Piotr Dawidowicz » 15 czerwca 2010, 08:36

U nas niestety wciąż jest za dużo papierków i zbyt dużo niejasnych przepisów i często ludzie wolą odpuścić sobie prowadzenie legalnego biznesu i działanie podejmują w szarej strefie albo co jest dla mnie chore ale ekonomicznie opłacalne dawanie pracownikom umowny na najniższą krajową a płacenie do ręki większej kwoty - gdyż w ten sposób obydwóm stronom to się opłaca i nie będzie dobrze puki w tym kraju obciążenia pracodawców będą minimalne.

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 08 listopada 2010, 16:51

Ciąg dalszy drogi do prywatyzacji nastąpił - > viewtopic.php?p=34731#34731

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 04 sierpnia 2011, 14:12


Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 05 sierpnia 2011, 00:11

Gdy prywaciarz wykupi już częstochowskiego PeKSa zacznie się wykrawanie kursów. Liczę po cichu, że Blachownia wróci wtedy do obsługi MPK...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 05 sierpnia 2011, 06:58

Łukasz Szkurłat pisze:Liczę po cichu, że Blachownia wróci wtedy do obsługi MPK...
MZDiT, które zorganizuje przetarg i wygra go ten, kto złoży najatrakcyjniejszą ofertę, np. Kris-Tour, BK, Kochmańska, MPK Czę-wa, GZK, MPK Radomsko, MPK Łódź, Mobilis...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 05 sierpnia 2011, 09:49

Dokładnie jak pisze Dominik. Młodzi poczytajce forum to się dowiecie że nie jest zły PKS i dobre MPK. Po prostu PKS działa dla zysku i kieruje się rachunkiem zysku i strat i robi to co jest dla nich opłacalne a nie przynosi straty. Aby była cywilizowana komunikacja wystarczy trochę dobrej chęci ze strony gminy dogadanie się z MZDiT i przetarg na przewoźnika. I niech nikt mi nie wmawia że prywaciarz będzie robił co chce przy takim przetargu bo jak się zrobi odpowiednie zapisy to przy nie przestrzeganiu zasad dostatnie takie kary że więcej już nigdzie w przetargu nie wystartuje.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 05 sierpnia 2011, 09:58

Dominik Wójcik pisze:MZDiT, które zorganizuje przetarg i wygra go ten, kto złoży najatrakcyjniejszą ofertę

Czy aby na pewno MZDiT ma zwierzchnictwo nad komunikacją w gminach? Mi się wydaje, że to gmina powinna ogłosić przetarg. Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, ale takie mam wrażenie.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 05 sierpnia 2011, 10:15

Owszem tylko jak gmina ogłosi przetarg to dalej nie będzie wspólnych biletów. Teoretycznie jeśli by PKS wycofał się a MPK weszło na te linie to i tak nie powinno być wspólnych biletów bo wtedy MPK jeździ tam komercyjnie albo o na zlecenie konkretnej gminy a po mieście jeździ na zlecenie MZDiT
Wiec gminy muszą dogadać się z MZDiT w kwestii komunikacji.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 sierpnia 2011, 10:16

Bartosz Kowalski pisze:e nie jest zły PKS i dobre MPK

Absolutnie się zgadzam, jest tylko JEDNO ALE. Jesli przetarg zrobi MZDiT to można zakładać, że przewoźnik będzie musiał honorować bilety (karty) okresowe. Chyba, że nie, to wtedy dla mieszkańców to będzie żadna zmiana jak jest w tej chwili. Dla nich istotne jest by dojechać do Cze-wy i dalej móc na jeden bilet

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 05 sierpnia 2011, 10:18

Zauważ jedno jeśli TZM Warszawa ogłasza przetarg to przewoźnik musi wyposażyć autobusy w kasowniki takie jakie życzy sobie ZTM. I tak samo będzie tutaj MZDiT zapisze że maja być kasowniki takie to i przewoźnik będzie musiał je mieć w końcu będzie jeździł na zlecenie MZDiT.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 sierpnia 2011, 10:25

Ok, ale gdyby ten przetarg wygrał PKS, to musiałaby się skończyć żonglerka wozami, że ma 152 - Wólka Wiewiecka - 151 - Garnek itd. Po prostu ok. 8-10 wozów musi być wyposażone w te czytniki pasujące do kart miejskich i tyle.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 05 sierpnia 2011, 12:36

Bartosz Kowalski pisze:nie jest zły PKS i dobre MPK

Przecież ja nie mam nic do PKS, gdyby tylko Blachownia dotowała w komunikację i były w końcu ulgi, stałe stawki za bilety to nie miał bym nic przeciwko. Tyle, że póki co PKS według mnie nie ma odpowiedniego taboru. Brak im przegubów, niskopodłogowców. Nie każdy ma zdrowie, żeby wspinać się do Irisbusa, a jedyny niskacz, to Mercedes, który nie wiadomo kiedy i gdzie pojedzie. I mimo, że ten pierwszy, to fajny autobus, to bardziej nadaje się na dalszą podróż np. Śląsk.
A póki co jestem za tym, by to MPK obsługiwało miasto i okoliczne gminy. Chyba, że PKS przystosuje tabor.
Jeszcze mam dwa pytania:
a) podobno Urząd Gminy w Blachownii daje darmowe bilety miesięczne uczącej się młodzieży w szkołach wyższych na PKS, czy to prawda?
b) czy gmina Konopiska dopłaca do komunikacji?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 05 sierpnia 2011, 13:58

Łukasz Szkurłat pisze:czy gmina Konopiska dopłaca do komunikacji?
Ja gdzieś słyszałem, że gmina Konopiska funduje darmowe dojazdy do szkoły dla młodzieży, lub też dopłaca.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 05 sierpnia 2011, 16:34

Łukasz Szkurłat pisze:
Bartosz Kowalski pisze:nie jest zły PKS i dobre MPK

Przecież ja nie mam nic do PKS, gdyby tylko Blachownia dotowała w komunikację i były w końcu ulgi, stałe stawki za bilety to nie miał bym nic przeciwko. Tyle, że póki co PKS według mnie nie ma odpowiedniego taboru. Brak im przegubów, niskopodłogowców. Nie każdy ma zdrowie, żeby wspinać się do Irisbusa, a jedyny niskacz, to Mercedes, który nie wiadomo kiedy i gdzie pojedzie. I mimo, że ten pierwszy, to fajny autobus, to bardziej nadaje się na dalszą podróż np. Śląsk.
A póki co jestem za tym, by to MPK obsługiwało miasto i okoliczne gminy. Chyba, że PKS przystosuje tabor.
Jeszcze mam dwa pytania:
a) podobno Urząd Gminy w Blachownii daje darmowe bilety miesięczne uczącej się młodzieży w szkołach wyższych na PKS, czy to prawda?
b) czy gmina Konopiska dopłaca do komunikacji?

Kolego PKS nie będzie inwestował specjalnie w tabor na te linie z prostego powodu obsługuje je komercyjnie. Wyobraź sobie sytuację że firma kupuje nagle 10 przegubów a za miesiąc gmina mówi dogadaliśmy się z MZDiT i ogłaszamy przetarg. Co wtedy?PKS zostaje z wozami których nie ma gdzie wysłać chyba że wygra przetarg. W momencie w którym przegrywa przetarg firma ma wozy których nie ma gdzie wysłać a zarząd kwalifikuje się pod zarzuty prokuratora. Wiadomo jeśli gmina ogłosi przetarg to nie będzie żonglerki z wozami z prostego powodu gmina zapisze w przetargu jakimi wozami maja być obsługiwane linie tzn czy maja być przegubowe niskopodłogowe klimatyzowane i tym podobnie. Jeśli na linii pojawi się inny wóz firma płaci karę.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 05 sierpnia 2011, 16:34

Sbrother pisze:
Łukasz Szkurłat pisze:czy gmina Konopiska dopłaca do komunikacji?
Ja gdzieś słyszałem, że gmina Konopiska funduje darmowe dojazdy do szkoły dla młodzieży, lub też dopłaca.

Gmina Konopiska dopłaca do ulg na terenie gminy.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7068
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 05 sierpnia 2011, 20:12

MPK pisze:
Sbrother pisze:gmina Konopiska funduje darmowe dojazdy do szkoły dla młodzieży
Bzdura.

Gmina kupuje bilety miesięczne dla uczniów szkoły w Konopiskach , tak samo w Mstowie.
W Blachowni są ulgi na terenie gminy:
100% - po wyżej 70lat
100% - dla inwalidów I,II grupa
50% - dla emerytów ,rencistów
50% - dzieci , młodzieży ,studentów w okresie wakacji ferii zimowych.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 05 sierpnia 2011, 20:33

Tomek to o czym piszesz działa tez w Starczy gdzie gmina kupuje bilety dla dzieci.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Stefaniak » 07 sierpnia 2011, 14:18

Tylko weź pod uwagę, że wójtowie muszą zapewnić dzieciom w odległości powyżej czterech kilometrów bezpłatny dojazd do szkół. Tak gdzieś słyszałem. I może to stąd wynika taka chęć kupowania młodzieży biletów.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 sierpnia 2011, 16:12

Rafał Lamch pisze:albo olać to, wiedząc że przewoźnik komercyjny zwrot za ulgi do miesięcznych (37% i 49%) dostanie od marszałka, ma chyba wybór oczywisty? Za te pieniądze lepiej zbudować basen.

Żeby basen to uchowaj Panie. Akurat w takiej gminie Mstów widać, że cos się robi. Natomiast tereny rekreacyjne w Blachowni są tylko wspomnieniem

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7068
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 07 sierpnia 2011, 16:22

Janusz Karlikowski pisze: Natomiast tereny rekreacyjne w Blachowni są tylko wspomnieniem

Teraz zaczynają to robić , naprawa spustu przy zbiorniku wodnym z Blachowni.
Wcześniej po wyprowadzce MPK zrobili większość ulic nowy asfalt ,chodniki , jeszcze została do poprawy kawałek Leśnej i szczególnie Starowiejska.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 07 sierpnia 2011, 16:32

Rafał Lamch pisze:A że będzie ją wykonywało MPK, bo żaden wójt nie będzie miał takich jaj jak prezydent Sopotu, żeby się postawić, to inna sprawa.
E no, Olsztyn się postawił i zażądał otwartego przetargu na obsługę linii, ale sprawa i tak upadła, bo system biletowy przez czyjeś zaniedbanie należy do... MPK.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 07 sierpnia 2011, 17:16

Rafał Lamch pisze:po raz setny powtarzam wszystkim dzieciakom - przestańcie z tymi głupimi tekstami o "przejęciu linii przez MPK". MPK nie może wrócić do Blachowni, może jedynie wrócić komunikacja miejska, organizowana przez MZDiT.

A kto tu pisał, że bez przetargu? Przecież to logiczne, że bez niego się nie obejdzie. Przecież doskonale o tym wiem, że PKS jeździ właśnie po wygranym przetargu, mimo, że chyba sam jako jedyny startował. Ciesze się, że w samej Blachownii coś się wreszcie dzieje, robią chodniki, wymieniają asfalt, stawiają ozdoby, nie tak dawno wyremontowali Sienkiewicza na sporym odcinku, hale sportową wybudowali, a teraz remont tamy. Przy okazji mają spuścić całą wodę ze zbiornika i być może go będą czyścić, w końcu pieniądze już chyba pozyskali na ten cel. Tylko jak piszesz Tomaszu, na Leśnej są duże wyboje i dziury. A najgorzej będzie zimą. Ostatnio nawet na Akacjowej położyli nowy asfalt, gdzie przez tyle lat była hasiówka. Gmina zrezygnowała z komunikacji w celu poprawienia swojego otoczenia. Wszystko ma swoje plusy i minusy.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7068
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 07 sierpnia 2011, 17:22

Łukasz Szkurłat pisze:Przecież doskonale o tym wiem, że PKS jeździ właśnie po wygranym przetargu

Nie było przetargu !Tylko MPK poinformowało że schodzi z linii , a my wystąpiliśmy o zezwolenie u Wojewody i tak jeździmy ,każdy tak może jak chce wykonywać komunikacje. A umowę mamy tylko na bilety ulgowe , jak jeździmy to już nasza sprawa , jak się nie opłaci to zejdziemy z jednego lub więcej kursów.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 07 sierpnia 2011, 18:37

Dokładnie PKS wykonuje kursy do Blachowni KOMERCYJNIE czyli bez niczyjego zlecenie.Jeżdżą bo widzą w tym interes.. Jak firma stwierdzi że od pierwszego im się nie opłaca to zwija się i gmina zostaje bez komunikacji.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 07 sierpnia 2011, 18:55

Bartosz Kowalski pisze:Jeżdżą bo widzą w tym interes.. Jak firma stwierdzi że od pierwszego im się nie opłaca to zwija się i gmina zostaje bez komunikacji.

Ale wszyscy to już na pewno wiedzą, więc po co to powtarzać cały czas...


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości