REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Dominik Wójcik » 21 lipca 2011, 19:45

Taką pracę należy wykonać od początku, a nie bazować na istniejących liniach.
1. Ale tu musimy wiedzieć, ile wozokilometrów zamawia gmina
2. Ustalić główne ciągi komunikacyjne - dla linii magistralnych
3. Ustalić, które dzielnice z którymi najczęściej się komunikują
4. Na podstawie pomiarów z geoportalu (google maps nie umiem obsługiwać) ustalić długości tras lub ulic, którymi owe linie powiodą.
5. linie ułożyć od początku.
6 Zastosować system numeracyjny zamiast obecnego, ponad 40-letniego (tramwajowe, magistralne, międzydzielnicowe, szczytowe, nocne, tymczasowe)

tylko propozycje, bez głupich komentarzy - władni to czytają!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 23 lipca 2011, 00:29

Przypominam - od zera. Totalne abstrahowanie od istniejącego układu!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 23 lipca 2011, 11:34

rolo pisze:"Na początku był Chaos..."
...ale przyszła Twoja relegacja z forum i wszystko było już dobrze.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 29 lipca 2011, 10:33

REFORMA 2 LINII
SĄ TO LINIE MAGISTRALNE
10 -> JESIENNA - BOHATERÓW KATYNIA - ZESŁAŃCOW SYBIRU - AL. 11 LISTOPADA - AL. W.P -> KRAKOWSKA -> WRÓBLEWSKIEGO -> GALERIA JURAJSKA -> STARY RYNEK -> WARSZAWSKA -> AL. J.P II -> AL. ARMII KRAJOWEJ -> MICHAŁOWSKIEGO -> ŚW. BRATA ALBERTA -> MAKUSZYŃSKIEGO -> KARŁOWICZA -> RZĄSAWSKA -> WARSZAWSKA -> NORWIDA -> KONTKIEWICZA ; WYCZERPY - OSIEDLE
W szczycie co 20 minut , poza szczytem co 30, w godz. wieczornych co 35-40 minut.
Trasa ma 17km w jedną str.
Spowrotem odwrotnie.
Linia łączy ; BŁESZNO - PZU - GALERIĘ JURAJSKĄ - CENTRUM - HALĘ POLONIĄ - REAL / M1 - PÓŁNOC - WYCZERPY
11 -> RAKÓW - DW. PKP -> ALEJA POKOJU -> AL. 11 LISTOPADA -> ZESŁAŃCÓW SYBIRU -> BOH. KATYNIA -> JESIENNA -> RYDZA-ŚMIGŁEGO - JAGIELLOŃSKA -> AL. BOH. MONTE CASSINO -> PUŁASKIEGO -> POPIEŁUSZKI -> RYNEK WIELUŃSKI -> ŚW. ROCHA -> RADOMSKA -> CM. KOMUNALNY
Spowrotem odwrotnie.
W szczycie co 15 minut, po za szczytem co 30, od godz. 20:00 co 40 minut
Dodatkowo linia łączy RAKÓW - CM. RAKÓW - STRADOM - CENTRUM - CM. ŚW. ROCHA - CM. KOMUNALNY
W DNIACH 31.10 i 1.11 - dodatkowe autobusy w godz. 10-17 , na rozkładach ozn. L
Trasa ma 16,5 km w jedną str.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 29 lipca 2011, 13:38

Linia magistralna co 20 min. ?

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 29 lipca 2011, 13:44

Linia magistralna co 20 min. ?

pomyliłem się miałobyć tak :
REFORMA 2 LINII
SĄ TO LINIE MAGISTRALNE
10 -> JESIENNA - BOHATERÓW KATYNIA - ZESŁAŃCOW SYBIRU - AL. 11 LISTOPADA - AL. W.P -> KRAKOWSKA -> WRÓBLEWSKIEGO -> GALERIA JURAJSKA -> STARY RYNEK -> WARSZAWSKA -> AL. J.P II -> AL. ARMII KRAJOWEJ -> MICHAŁOWSKIEGO -> ŚW. BRATA ALBERTA -> MAKUSZYŃSKIEGO -> KARŁOWICZA -> RZĄSAWSKA -> WARSZAWSKA -> NORWIDA -> KONTKIEWICZA ; WYCZERPY - OSIEDLE
Trasa ma 17km w jedną str.
Spowrotem odwrotnie.
Linia łączy ; BŁESZNO - PZU - GALERIĘ JURAJSKĄ - CENTRUM - HALĘ POLONIĄ - REAL / M1 - PÓŁNOC - WYCZERPY
10 -> w godz. 5:00-19:00 co 20 minut, w godz. 19:00 - 24:00 co 35 minut

11 -> RAKÓW - DW. PKP -> ALEJA POKOJU -> AL. 11 LISTOPADA -> ZESŁAŃCÓW SYBIRU -> BOH. KATYNIA -> JESIENNA -> RYDZA-ŚMIGŁEGO - JAGIELLOŃSKA -> AL. BOH. MONTE CASSINO -> PUŁASKIEGO -> POPIEŁUSZKI -> RYNEK WIELUŃSKI -> ŚW. ROCHA -> RADOMSKA -> CM. KOMUNALNY
Spowrotem odwrotnie.
Dodatkowo linia łączy RAKÓW - CM. RAKÓW - STRADOM - CENTRUM - CM. ŚW. ROCHA - CM. KOMUNALNY
W DNIACH 31.10 i 1.11 - dodatkowe autobusy w godz. 10-17 , na rozkładach ozn. L
Trasa ma 16,5 km w jedną str.
11 -> w godz. 5.00-18:00 co 15 minut, w godz. 19:00 - 24:00 co 35 minut

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 29 lipca 2011, 14:09

Linia magistralna na Makuszyńskiego co 20 min a na Radomskiej co 15 min? No bez przesady ;)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 29 lipca 2011, 14:09

luknajm2 pisze:Linia magistralna co 20 min. ?
Ma sens tylko w takcie z innymi liniami.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 29 lipca 2011, 14:59

Linie magistralne powinny łączyć duże dzielnice i być poprowadzone takimi trasami aby zbierały jak najwięcej ludzi.

To i ja dam propozycję z perspektywy mieszkańca Rakowa i Błeszna, myślę że miarę racjonalne.
Przestawione trasy mają przebieg z w/w dzielnic do centrum miasta, dalszy ciąg należy dopasować do zapotrzebowania dzielnic północnych, (numeracja przypadkowa):

3: STADION RAKÓW - Limanowskiego - Rakowska - Jesienna - 11 Listopada - Orkana - Jagiellońska - Niepodległości - Wolności - Kościuszki - Armii Krajowej - Wyzwolenia - FIELDORFA NILA

40: BŁESZNO - Jesienna - 11 Listopada - Orkana - Jagiellońska - Wojska Polskiego - Krakowska - Plac Daszyńskiego - II Aleja - dalej wg uznania, preferowany kierunek na Parkitkę przez Szajnowicza.
Częstotliwość: 30 minut przez cały dzień, w szczytach 20 min.

41: RAKÓW DWORZEC PKP - Łukasińskiego - Limanowskiego - Wojska Polskiego - Krakowska - Plac Daszyńskiego - II Aleja - dalej wg uznania, preferowany kierunek Grabówka lub Lisiniec przez Rynek Wieluński.
Częstotliwość: 10 minut przez większość dnia.

42: KUCELIN - Aleja Pokoju - Łukasińskiego - Limanowskiego - Rakowska - Boh. Katynia - 11 Listopada - Orkana - Jagiellońska - Al. Boh. Monte Cassino - Korczaka - Śląska - Plac Biegańskiego - dalej wg. uznania.
Częstotliwość: 30 min, w szczycie 20 min.

43: BÓR WYPALANKI - Bór - Jagiellońska - Rydza Śmigłego - Jesienna - 11 Listopada - Aleja Pokoju - Gilowa - Hutników - Ruckemana - Faradaya - Mirowska - Plac Daszyńskiego - dalej wg. uznania, preferowany kierunek na Wyczerpy.
Częstotliwość: 30 min.

Myślę że czterema liniami autobusowymi da się zapewnić trzem dzielnicą (Raków, Błeszno, Wrzosowiak) dobrą komunikację.


------------
EDIT: Numeracja zmieniona.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 29 lipca 2011, 15:03

8x, to inie nocne przypominam

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 29 lipca 2011, 15:14

Dominik Wójcik pisze:8x, to inie nocne przypominam


Masz racje, zapomniałem.
Zmienione.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 01 sierpnia 2011, 20:52

Jeśli chodzi o reformy... można by pomyśleć też o linii okrężnej. W większych miastach raczej są takie, kursują dookoła centrum. Numer 0 by jej się przydzieliło :-D . Ale czy byłoby to w ogóle opłacalne??, pod warunkiem opracowania sensownej trasy oczywiście

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 01 sierpnia 2011, 21:05

Adam Dąbrowski pisze:Jeśli chodzi o reformy...
Nosiły je panie przed wojną. Chodzi Tobie o reformę ;)
można by pomyśleć też o linii okrężnej. W większych miastach raczej są takie, kursują dookoła centrum. Numer 0 by jej się przydzieliło :-D . Ale czy byłoby to w ogóle opłacalne??, pod warunkiem opracowania sensownej trasy oczywiście
Ale to w systemie z innymi stosownie ułożonymi - aby się uzupełniały.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 01 sierpnia 2011, 21:28

Dominik Wójcik pisze:Chodzi Tobie o reformę
no oczywiście, że o reformę :D .

Dominik Wójcik pisze:Ale to w systemie z innymi stosownie ułożonymi - aby się uzupełniały.
Zgadzam się. Jestem zdania, że nie było by nic w tym złego, żeby takowa linia powstała, no ale jak powiedziałeś Dominik, linia ta musi się uzupełniać z innymi

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 20 sierpnia 2011, 20:17

Linie w Częstochowie... (PROPOZYCJE)
MIEJSKIE
10
pętla Błeszno - Boh. Katynia - Jesienna - 11.11 - Orkana - Jagiellońska - Aleja Wojska Polskiego - Krakowska - Kanał Kohna - Strażacka - Aleje NMP - Kosciuszki - Jana Pawła II - Rynek Wieluński - Św. Rocha - pętla Grabówka; co 3 kurs do pętli ŻABINIEC
Robocze/Wakacje: w godz. 5-18 co 20 minut , 18-23 co 40 minut = 5 brygad = 2 PN (jedna z nich na rozkładzie całodniowym) 3 P (2 z nich na całodniowym rozkładzie)
Sobota / Niedziela: przez cały dzień co 35-40 minut; co 2 do pętli Żabiniec = 3 brygady SN (wszystkie rozkłady całodniowe) SN P


11
pętla Cmentarz Św. Rocha - Św. Jadwigi - Św. Barbary - 7 kamienic - Pułaskiego - 1 Maja - Al. Wolności - Aleje - Mirowska - dalej bez zmian.
Robocze/Wakacje - w szczycie co ok. 20 minut, po za szczytem 35-45 minut, 6 brygad , całki : P , PN - i łącznie 4 dodatki - autobus P
Sobota/Niedziela - co 40 minut , 2 brygady PN - dot. soboty, S - dot. niedzieli, SN - dot. soboty i niedzieli. Rozkłady całodniowe.


12
pętla Korkowa - Bór - Jagiellońska - Rydza Śmigłego - Jesienna - Rakowska -Limanowskiego - Łukasińskiego - Aleja Wojska Polskiego - Legionów; pętla Hallera; 3 kursy do dziennie do pętli LEGIONÓW
Robocze/Wakacje/Sobota - co 50 minut = 2 brygady (całki) - P SN
Niedziela - co 55 minut = 2 brygady = 2 SN


13
pętla Parkitka Szpital - Nowobialska - Okulickiego - Dekabrystów - Kilińskiego - PCK - Aleja Armii Krajowej - Kościuszki - Aleje - dalej bez zmian
robocze/wakacje/sobota - co 30 minut w godz. 5-16 = 3 brygady S SN - zjeżdza o ok. 16 (na tej brygadzie również obowiązkowo w dni targowe PN) SN
Niedziela - co 50 minut, 2 brygady SN


14,15
bez zmian

16
trasa i pozostałe bez zmian, sobota/niedziela 2 brygady SN - częstotliwość co 55 minut

17
pętla Wyczerpy-Osiedle - Kontkiewicza - Norwida - Warszawska - Aleje - Al. Wolności - 1 Maja - Boh. Monte Cassino - Jagiellońska - Orkana - 11.11 - Rakowska - Limanowskiego - Łukasińskiego - pętla RAKÓW-DWORZEC PKP
ROBOCZE/WAKACJE/SOBOTA - w godz. 5-18 - co 15 minut; w godz. 18-23 co 35 minut - 6 brygad z czego 3 całki (PN P P) i 3 KTÓRE zjeżdżają ok. 18 ( PN P P)
Niedziela - 3 brygady SN P SN - co 35 minut


Linia 18 bez zmian

19
pętla Wyczerpy-Osiedle - Norwida - Warszawska - Rząsawska - Makuszyńskiego - Św. Brata Alberta - F. Nila - Wały Dwernickiego - Dekabrystów - Szajnowicza Iwanowa - Rynek Wieluński - Św. Rocha - Radomska - pętla Cmentarz Komunalny.
ROBOCZE/WAKACJE - 2 całki P SN - i po 1 dodatku w szczycie SN, w szczycie co 30 minut , po za ok. 40 minut.
SOBOTA/NIEDZIELA: co 45 minut 2 brygady SN


Linia 22 zmieni się na linię 20 i będzie jeździło na odc. ŁOJKI - GOMBROWICZA - trasa, częstotliwość i podział brygad ten sam.(jaki dot. linii 22)

Linia 23 zmieni się w linię 21 i będzie jeździło na odc. REJTANA SĄDY - LEŚNA, trasa, częstotliwość i podział brygad ten sam. (jaki dot. linii 23)

Linia 33 zmieni się w linię 22 na odc. LEŚNA - MIRÓW PEGAZ trasa, częstotliwość i podział brygad ten sam. (jaki dot. linii 33)

23
pętla Kiedrzyn - ... C. H M1 - Kiedrzyńska - Warszawska - Pl. Daszyńskiego - Aleje - Al. Wolności - 1 Maja - Boh. Monte Cassino - Jagiellońska - Bór i do pętli BÓR WYPALANKI
2 brygady SN - w ROBOCZE/WAKACJE/SOBOTA/NIEDZIELA
częstotliwość co 45 minut


...

pozostałe wg waszego uznania...

PODMIEJSKIE

50 - 2 brygady SN ; odc. PIŁSUDSKIEGO - POCZESNA ZAWODZIE (obecna 65)
51 - 2 brygady S ; odc. DW. GŁ. PKP - NIERADA (obecna 69)
52 - 2 brygady P, S - odc. PIŁSUDSKIEGO - OLSZTYN RYNEK (z al. WP - 11.11 - Z. Sybiru - Boh. Katynia - Rakowska - AL. WP - BUGAJSKA... - OS. POD WILCZĄ GÓRA - KUSIĘTA - MSTOWSKA - OLSZTYN RYNEK)
53 - bez zmian
54 - 2 brygady S SN - odc. FOCHA - CISIE (stara 51)
55 - 2 brygady P SN - odc. FOCHA - BLACHOWNIA MALICE (stara 52)
56 - 2 brygady S SN - odc. FOCHA - KŁOBUCK (stara 50)
57 - 2 brygady P SN - odc. FOCHA - BLACHOWNIA - OSTROWY (stara 62)
58 - 2 brygady SN/S P - odc. PIŁSUDSKIEGO - BISKUPICE( PIŁSUDSKIEGO - ... - al. WP. w 11.11 - Z. Sybiru - Boh. Katynia - Rakowska - AL. WP - BUGAJSKA... - SKRAJNICA - OLSZTYN RYNEK - BISKUPICE)

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 20 sierpnia 2011, 21:05

Oto moja wizja. Czekam też na komentarze i opinie, forumowiczów. Spodziewam się zarówno krytyk ale też i słów poparcia. :)

Generalnie skupiałem się na kasowaniu linii autobusowych, zastępowaniu ich innymi liniami.

Kasacja linii 26- w zamian przedłużenie linii 11 i 18 na Grabówkę
Kasacja linii 31- w zamian zastąpienie jej linią 29. Trasa jota w jotę ta sama, ew. skrócenie trasy do dworca PKP raków
Kasacja linii 38- na rzecz linii 23. 2 brygady(zwykła+szczytówka) jeżdżące do tej pory na 38, przeniosło by się na 23. Potem zmieniłoby się nieco trasę tej linii. Od Dźbowa do centrum autobus, jest zapełniony. Od centrum na Rejtana, autobus wozi powietrze, a szkoda bo gdyby zwiększyła się częstość kursowania 23 w wyniku zwiększenia ilości brygad, można by utworzyć nową trasę 23 relacji Leśna - Gombrowicza(zadośćuczynienie za usunięcie z tej pętli 29). Wtedy ta linia stała by się mocna.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 20 sierpnia 2011, 21:07

hahaha. Niedługo spadniesz z krzesła na ziemię może

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 20 sierpnia 2011, 21:08

Co w tym źle?

Tak na marginesie. Prezesie, kiedy ujawnisz nam szczegóły na temat tych zmian, planowanych na początek września? :)

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 20 sierpnia 2011, 21:25

Adam Dąbrowski pisze:Tak na marginesie. Prezesie, kiedy ujawnisz nam szczegóły na temat tych zmian, planowanych na początek września?

Wrzesień coraz bliżej, pewnie za kilka dni informacje pojawią się na stronie MPK.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 20 sierpnia 2011, 21:37

Adam Dąbrowski pisze:Tak na marginesie. Prezesie, kiedy ujawnisz nam szczegóły na temat tych zmian, planowanych na początek września?

Ujawnić, to nam ujawni MPK pod koniec miesiąca. Ja też czekam z niecierpliwością. Część z tych zmian została ujawniona przez artykuł, który niedawno się ukazał. Przyznaję, że niektóre są bardzo ciekawe. :)
Jak będę miał chwilę, to też sobie w tym temacie pomarzę o reformie komunikacyjnej w moim wydaniu. :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 20 sierpnia 2011, 21:56

Adam Dąbrowski pisze:ale Dominik napisał, że on pierwszy poinformuje uprzedzi po prostu MPK, wszak 1 września już niedługo.

Podejrzewam, że MPK poinformuje o tych zmianach (oby tylko doszły do skutku) już za kilka dni. Strzelam, że to będzie na przełomie dni 26-27 Sierpnia. Więc jeśli Dominik chcę nam ujawnić informacje o wrześniowych zmianach, to najlepiej przed tymi dniami.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 20 sierpnia 2011, 21:56

Sbrother pisze:Część z tych zmian została ujawniona przez artykuł, który niedawno się ukazał
http://www.wczestochowie.pl/kategoria/komunikacja/2533,sukcesywnie-likwiduja-stada-autobusow to jest to??

Dominik napisał ,że nas pierwszy poinformuje, a 1 września już niedługo. Prezesie, proszę nie każ nam długo czekać ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 20 sierpnia 2011, 21:58

Adam Dąbrowski pisze:Prezesie, proszę nie każ nam długo czeka

Cierpliwości, to w końcu nie zależy od Dominika, tylko od kaprysu MZDiT.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 20 sierpnia 2011, 21:58

ale Dominik wie, i nie powie ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 20 sierpnia 2011, 22:01

A mnie się wydaje, że 1. września to tylko !! będzie początek roku szkolnego 2011/2012

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 20 sierpnia 2011, 22:03

Adam Dąbrowski pisze:ale Dominik wie, i nie powie

Racja, ale Dominik nie może ujawnić tych informacji zbyt wcześnie, bo mógłby nadużyć zaufania MZDiT. Więc mojego poprzedniego postu nie poprawiam.
Janusz Karlikowski pisze:A mnie się wydaje, że 1. września to tylko !! będzie początek roku szkolnego 2011/2012

Już miałem poprawić Adama. Zmiany wejdą od 5 Września.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 20 sierpnia 2011, 22:04

W tej sytuacji, trzeba poczekać. :-D . Nie ma innej opcji.
W tamtym artykule(wysłałem do niego link), mówią o 1 września.

Już od 1 września czekają nas jednak kolejne zmiany. Zupełnie zniknie np. linia 27, którą zastąpi linia nr 10 o bardzo podobnym przebiegu. Zmieni się również filozofia nadawania numerów liniom.

Fragment z artykułu "Sukcesywnie likwidują stada autobusów" z serwisu wczestochowie.pl

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 21 sierpnia 2011, 00:39

Adam Dąbrowski pisze:Prezesie, proszę nie każ nam długo czekać ;)
Gdy dostanę autoryzację z MZDiT, to proszę bardzo.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 21 sierpnia 2011, 10:37

MPK pisze:Kiedy piszecie swoje pomysły wkurza mnie, że nie uwzględniacie w swoich pomysłach dawnych linii podmiejskich MPK, które obsługuje PKS. Skąd wiecie, może właśnie Weczyca albo Konopiska planują coś zmienić. A niektórzy to tylko Blachownia i Blachownia... Czekam na pomysł uwzglądniający wszystkie podmiejskie a nie faworyzujecie Blachownię !!

w porządku - jutro postaram się napisać całkiem inną propozycję ;) (postaram się wszystkie pomysły wyczerpać :D )
Uwzględniając pozostałe stare linie MPK. - bądź też inne.

Kuba Dziembała
Posty: 56
Rejestracja: 19 sierpnia 2011, 19:11
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Kuba Dziembała » 21 sierpnia 2011, 11:13

Jako nowy użytkownik tego forum, chciałbym gorąco wszystkich powitać! Niektórzy z was może mnie kojarzą z VII Imprezy. :)

Nawiązując do artykułu, interesuje mnie jeden wątek, mianowicie ten:
Ponadto, także od 1 września, linia nr 30 zostanie wydłużona do Mstowa

Czy Gmina Mstów będzie dofinansowywać kursy przedłużonej 30-ki ??

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 sierpnia 2011, 11:15

Kuba Dziembała pisze:Czy Gmina Mstów będzie dofinansowywać kursy przedłużonej 30-ki ??


Witam :)

A jak myślisz ??

Kuba Dziembała
Posty: 56
Rejestracja: 19 sierpnia 2011, 19:11
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Kuba Dziembała » 21 sierpnia 2011, 11:18

No właśnie myślę, że tak. MPK nie jeździ komercyjnie. Ale jeżeli to prawda, to PKS dostanie po kieszeni... Ponieważ mieszkańcy przesiądą się na km. :>

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 21 sierpnia 2011, 11:48

Witam Kuba

Mówisz o tym, że PKS dostanie po kieszeni, oni raczej będą chcieli tego uniknąć. Jeśli ludzie wybiorą MPK w Mstowie, to PKS zlikwiduje znaczna część kursów bo nie będzie to dla nich opłacalne, ale co z resztą gminy??. Była nawet na ten temat dyskusja, tylko w innym wątku

viewtopic.php?t=1945

(od 10 str dyskusja)

Kuba Dziembała
Posty: 56
Rejestracja: 19 sierpnia 2011, 19:11
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Kuba Dziembała » 21 sierpnia 2011, 11:57

Adam Dąbrowski pisze:Była nawet na ten temat dyskusja, tylko w innym wątku

viewtopic.php?t=1945

(od 10 str dyskusja)

No zgadza się... Jestem trochę niedoinformowany, dzięki :>
Rafał Lamch pisze:MPK tu nie ma nic do rzeczy.

Wiem, MZDiT. MPK to wykonawca, dlatego tak to ująłem.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 21 sierpnia 2011, 12:35

Kuba Dziembała pisze:Czy Gmina Mstów będzie dofinansowywać kursy przedłużonej 30-ki

Do Jaskrowa za darmo, do Mstowa trzeba będzie już dofinansować kursy. Zgodnie z zasadą: Jaskrów na zachętę, zapłaćcie za więcej.

Kuba Dziembała
Posty: 56
Rejestracja: 19 sierpnia 2011, 19:11
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Kuba Dziembała » 21 sierpnia 2011, 12:39

Sbrother pisze:Do Jaskrowa za darmo, do Mstowa trzeba będzie już dofinansować kursy. Zgodnie z zasadą: Jaskrów na zachętę, zapłaćcie za więcej.

Raczej, nie za darmo, bo Jaskrów jest w gm. Mstów, to jeżeli chcą "liznąć" komunikacji miejskiej w postaci 30-ki, to muszą zapłacić. Przynajmniej gmina, będzie miała jedną w miarę cywilizowaną linie komunikacyjną.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 21 sierpnia 2011, 12:45

Kuba Dziembała pisze:Raczej, nie za darmo, bo Jaskrów jest w gm. Mstów

Owszem, ale jak już wcześniej napisałem kursów do Jaskrowa gmina nie będzie musiała dofinansowywać. Dopiero, gdy przedłużą linię do Mstowa, wtedy trzeba będzie płacić MZDiT.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 sierpnia 2011, 15:20

Mój pomysł na reformę linii autobusowych i tramwajowych od początku:

LINIE TRAMWAJOWE:

1: Kucelin:Szpital - Fieldorfa "Nila"

Kucelin:Szpital, al.Pokoju, al. Niepodległości, al. Wolności, al. Kościuszki, al. Armii Krajowej, al. Wyzwolenia, Fieldorfa "Nila".

W szczycie co 5 minut, Poza szczytem co 10 minut, w godzinach wieczornych co 15 minut. (Dotyczy dni roboczych oraz wakacyjnych)
W Soboty w szczycie co 7 minut, poza szczytem co 14 minut, w godzinach wieczornych co 18 minut.
W Niedziele i Święta w szczycie co 10 minut, poza szczytem co 15 minut, w godzinach wieczornych co 22 minuty.


2: Raków:Dworzec PKP - Fieldorfa "Nila"

Raków:Dworzec PKP, al. Pokoju, al. Niepodległości, al. Wolności, al. Kościuszki, al. Armii Krajowej, al. Wyzwolenia, Fieldorfa "Nila".

W szczycie co 20 minut, Poza szczytem i w godzinach wieczornych co 30 minut.

3: Stadion Raków - Fieldorfa "Nila"

Stadion Raków, Limanowskiego, Rakowska, Jesienna, al. 11 Listopada, Orkana, Jagiellońska, al. Niepodległości, al. Wolności, al. Kościuszki, al. Armii Krajowej, al. Wyzwolenia, Fieldorfa "Nila".

W szczycie co 7 minut, poza szczytem co 15 minut, godzinach wieczornych co 18 minut. (Dotyczy dni roboczych i wakacyjnych).
W soboty co 10 minut, poza szczytem co 15 minut, w godzinach wieczornych co 20 minut.
W Niedziele i święta w szczycie 12 minut, poza szczytem co 18 minut, w godzianch wieczornych co 23 minuty.


LINIE MAGISTRALNE:

10: Grabówka - Bursztynowa/Mirów Pegaz*

I kurs: Grabówka - św.Rocha, al. Jana Pawła II, Kościuszki, Aleje, Mirowska, Srebrna, Manganowa, Mirowska, Morenowa, Komornicka, Filtrowa, Mirowska, Turystyczna, Bursztynowa - Bursztynowa.
II kurs: Grabówka - św.Rocha, al. Jana Pawła II, Kościuszki, Aleje, Mirowska, Srebrna, Manganowa, Mirowska, Morenowa, Komornicka, Filtrowa, Mirowska, Skarpowa, Mirowska, Mstowska - Mirów:Pegaz.

*Co drugi kurs do: Mirów:Pegaz.
W szczycie co 20 minut, poza szczytem co 35 minut, w godzinach wieczornych co 50 minut.
Soboty: w szczycie co 25 minut, poza szczytem co 40 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Niedziele i święta: w szczycie co 35 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.

11: Błeszno - Kukuczki

Błeszno, Bohaterów Katynia, Rakowska, Wojska Polskiego, Wróblewskiego, Kanał Kohna, Strażacka, Warszawska, al. Jana Pawła II, al. Armii Krajowej, Dekabrystów, Polskiego Czerwonego Krzyża, al. Armii Krajowej, Wyzwolenia, Michałowskiego, Sosabowskiego - Kukuczki.

W szczycie co 15 minut, poza szczytem co 30 minut, w godzinach wieczornych co 45 minut.
Soboty: w szczycie co 20 minut, poza szczytem co 35 minut, w godzinach wieczornych co 45 minut.
Niedziele i święta: w szczycie co 30 minut, poza szczytem co 45 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.


12: Raków: Dworzec PKP - Gnaszyn/Łojki*

Raków:Dworzec PKP - Łukasińskiego, Limanowskiego, Wojska Polskiego, Wróblewskiego, Kanał Kohna, Strażacka, Aleje, Kościuszki, al. Jana Pawła II, św. Rocha, Wręczycka, Dobrzyńska, Lwowska - Gnaszyn, Główna, Przejazdowa, Drzewna - Łojki.

*Co drugi kurs do Łojek.
W szczycie co 15 minut, poza szczytem co 30 minut, w godzinach wieczornych co 45 minut.
Soboty: w szczycie co 25 minut, poza szczytem co 40 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Niedziele i święta: w szczycie co 35 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.


13: Konopiska/Wąsosz - Jaskrów/Mstów*

Konopiska, Wygoda, Gościnna, Wąsosz, Gościnna, Powstańców Warszawy, Dźbowska, Sabinowska, Jagiellońska, al. Boh.Monte Cassino, 1 Maja, Wolności, Sobieskiego, Śląska, Aleje, Warszawska, Batalionów Chłopskich, Jaskrów, Mstów.

*Po porozumieniu MZDiT z gminami: Konopiska i Mstów, warianty linii mogłyby dojeżdżać do Konopisk, jak i do Mstowa.

W szczycie co 25 minut, poza szczytem co 40 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Soboty: w szczycie co 35 minut, poza szczytem co 50 minut, w godzinach wieczornych co 70 minut.
Niedziele i święta: w szczycie co 35 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co 70 minut.

14: Walcownia/Kucelin:Szpital - Wielkoborska/Stara Gorzelnia

Walcownia, Korfantego, Kucelin:Szpital, al.Pokoju, Łukasińskiego, Limanowskiego, Rakowska, Bohaterów Katynia, Błeszno, Bohaterów Katynia, Jesienna, al. 11 Listopada, Wojska Polskiego, Wróblewskiego, Kanał Kohna, Strażacka, Aleje NMP, al. Wolności, Sobieskiego, Pułaskiego, Popiełuszki, Szajnowicza-Iwanowa, Okulickiego, Wręczycka, Dobrzyńska, Wielkoborska - Wielkoborska, Stara Gorzelnia.

W szczycie co 25 minut, poza szczytem co 40 minut, w godzinach wieczornych co 55 minut.
Soboty: w szczycie co 25 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co 55 minut.
Niedziele i święta: w szczycie co 40 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co 55 minut.


15: Walcownia/Kucelin:Szpital - Leśna/Blachownia OSP*

Walcownia, Korfantego, Kucelin:Szpital, al.Pokoju, Gilowa, Orla, Hutników, Olsztyńska, Żużlowa, Legionów, Faradaya, Mirowska, Aleje NMP, al. Wolności, Sobieskiego, Pułaskiego, Św.Augustyna, św. Barbary, Główna, Przejazdowa, Kolorowa, Busolowa, Lakowa, Kopalniana, Leśna, Walaszczyki, Blachownia: Sosnowa, SIenkiewicza, Kościuszki, Blachownia: OSP.

*Po porozumieniu MZDiT z gminą Blachownia warianty tej linii mogłyby dojeżdżać do Blachowni OSP przez Walaszczyki.
W szczycie co 25 minut, poza szczytem co 40 minut, w godzinach wieczornych co 55 minut.
Soboty: w szczycie co 35 minut, poza szczytem co 45 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Niedziele i święta: w szczycie co 40 minut, w pozostałej części dnia co godzinę.


16: Wyczerpy:Osiedle - Liszka Dolna

Wyczerpy:Osiedle, Kontkiewicza, Norwida, Warszawska, Aleje NMP, al. Wolności, 1 Maja, al. Boh.Monte Cassino, Piastowska, Matejki, Artyleryjska, Konwaliowa, Kawodrza Górna, Busolowa - Liszka Dolna.

W szczycie co 25 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co 50 minut.
Soboty: w szczycie co 30 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co 50 minut.
Niedziele i święta: w szczycie co 40 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.


17: Biała Dolna*/Żabiniec - Raków:Dworzec PKP

Biała Dolna - Ikara, Żabiniec, Ikara, św.Rocha, al. Jana Pawła II, Kościuszki, Wolności, Sobieskiego, Korczaka, al. Boh.Monte Cassino, Piastowska, Sabinowska, Jagiellońska, al. 11 Listopada, Jesienna, Rakowska, Limanowskiego, Łukasińskiego - Raków:Dworzec PKP.

*Po porozumieniu MZDiT z gminą Kłobuck linia mogłaby być wydłużona do wsi: Biała Dolna.

W szczycie co 25 minut, poza szczytem co 45 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Soboty, Niedziele i święta: w szczycie co 40 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.

18: Malownicza - Wyczerpy:Osiedle

Malownicza - Malownicza, Sobuczyna, Brzeziny, Żyzna, Sabinowska, Jagiellońska, al. Boh.Monte Cassino, Korczaka, Sobieskiego, Śląska, Kilińskiego, Dekabrystów, Szajnowicza-Iwanowa, Obrońców Westerplatte, Wyzwolenia, Michałowskiego, Sosabowskiego, Pileckiego, św. Brata Alberta, Makuszyńskiego, Pascala, Warszawska, Norwida, Kontkiewicza - Wyczerpy:Osiedle.

W szczycie co 30 minut, poza szczytem co 45 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Soboty, Niedziele i święta: w szczycie co 40 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornch co godzinę.

LINIE MIĘDZYDZIELNICOWE:

20: Korkowa/Bór:Wypalanki - Batalionów Chłopskich

Korkowa, Korkowa, Bór:Wypalanki, Bór, Jagiellońska, Rydza Śmigłego, Jesienna, Bohaterów Katynia, Zesłańców Sybiru, al. 11 listopada, Wojska Polskiego, Wróblewskiego, Kanał Kohna, Strażacka, Warszawska, Batalionów Chłopskich - Batalionów Chłopskich.

Co drugi kurs skrócony do pętli: Bór:Wypalanki.
W szczycie co 30 minut, poza szczytem co 45 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Soboty: W szczycie co 30 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.
Niedziele i święta: w szczycie co 40 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.



21: Bór:Wypalanki - Kukuczki

Bór:Wypalanki - Bór, Jagiellońska, al. Boh. Monte Cassino, 1 Maja, Wolności, Sobieskiego, Pułaskiego, Popiełuszki, Szajnowicza-Iwanowa, Dekabrystów, (Rolnicza), Wały Dwernickiego, Fieldorfa "Nila", Sosabowskiego - Kukuczki.

*W godzinach wieczornych (od 19:30 do końca dnia) linia skrócona do pętli: Dworzec główny PKP. Co trzeci kurs przez ulicę Rolniczą (do godz. 18:00).

W szczycie co 20 minut, poza szczytem co 35 minut, w godzinach wieczornych co 40 minut.
Soboty: w szczycie co 20 minut, poza szczytem co 35minut, w godzinach wieczornych co 50 minut.
Niedziele i święta: w szczycie co 30 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co 50 minut.


22: Walcownia/Kucelin:Szpital - Kiedrzyn/Wierzchowisko

Walcownia - Korfantego, Kucelin:Szpital, al. Pokoju, Szpitalna, Olsztyńska, Orlik-Ruckemanna, Faradaya, Mirowska, Aleje, Kościuszki, Kilińskiego, Dekabrystów, Kiedrzyńska, Kisielewskiego, Ludowa - Kiedrzyn, Połaniecka, Wierzchowisko.

Po porozumieniu MZDiT z gminą Mykanów, linia mogłaby być dojeżdżać do wsi Wierzchowisko.
W szczycie co 25 minut, poza szczytem co 40 minut, w godzinach wieczornych co 50 minut.
Soboty: W szczycie co 30 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co 50 minut.
Niedziele i święta: w szczycie co 40 minut, poza szczytem i w godzinach wiecozrnych co godzinę.


23: Parkitka:Szpital - Rząsawa/Rząsawa: Dworzec PKP

Parkitka:Szpital - Nowobialska, Okulickiego, św.Krzysztofa, św. Jadwigi, św. Barbary, św. Kazimierza, Pułaskiego, Sobieskiego, Śląska, Aleje, Warszawska, Rząsawska, Wypoczynku, Meliorantów, Rząsawa, Rząsawa:Dworzec PKP.

W szczycie co 25 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co 50 minut.
Niedziele i święta: w szczycie co 40 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.


24: Kręciwilk - Cmentarz Komunalny

Kręciwilk, Bugajska, Wojska Polskiego, Legionów, Faradaya, Mirowska, Aleje, Kościuszki, al. Jana Pawła II, Popiełuszki, 7 Kamienic, Kordeckiego, św.Jadwigi, św.Rocha, Gminna, Radomska - Cmentarz Komunalny.

Linia kursuje do godziny 22:00.
W szczycie co 40 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.


25: Korkowa - Hallera/Legionów

Korkowa - Korkowa, Brzeziny, Żyzna, Sabinowska, Piastowska, al. Boh. Monte Cassino, 1 Maja, Wolności, Sobieskiego, Śląska, Aleje, Mirowska, Faradaya, Legionów - Hallera/Legionów.

W szczycie co 25 minut, poza szczytem co 40 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Soboty: w szczycie co 35 minut, poza szczytem co 45 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Niedziele i święta: w szczycie co 35 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.


LINIE SZCZYTOWE:

30: Dźbów - Gazownia/Legionów

Dźbów, Powstańców Warszawy, Dźbowska, Sabinowska, Jagiellońska, al. pokoju, Raków: Dworzec PKP, al. Pokoju, Wojska Polskiego, Legionów, Gazowa - Gazownia, Legionów.

Linia kursuje do godziny 20:00. Kilka kursów wydłużonych do pętli Legionów.
Przez cały dzień co 45 minut z wyjątkiem godzin wczesnoporannych (5:00-5:30), kiedy dwa kursy pojechałyby w odstępstwie kilkuminutowym.
Soboty: przez cały dzień co godzinę. Kursuje do godziny 17:00.
Niedziele i święta: przez cały dzień co godzinę. Kursuje do godziny 17:00

31: Gombrowicza - Parkitka:Szpital/Grabówka

Gombrowicza, Fieldorfa "Nila", Michałowskiego, Wyzwolenia, Kiedrzyńska, Dekabrystów, Okulickiego, Nowobialska, Parkitka:Szpital, Nowobialska, św.Krzysztofa, św.Rocha, Grabówka.

Kursuje do godziny 21:00.
W szczycie co 40 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.
Soboty: Przez cały dzień co godzinę.
Niedziele i święta: przez cały dzień co 75 minut.
W okresie święta wszystkich świętych linia kursuje do pętli Cmentarz Komunalny.


32: Rynek Narutowicza - Plac Daszyńskiego

Rynek Narutowicza, Faradaya, Mirowska, Plac Daszyńskiego.

Kursuje w godzinach 7:00 - 16:30. W szczycie co 10 minut, poza szczytem co 20 minut.
W soboty, niedziele i święta: przez cały dzień co 20 minut.


LINIE NOCNE:

80: Kukuczki - Dźbów

Kukuczki, Sosabowskiego, Michałowskiego, Wyzwolenia, Obrońców Westerplatte, Dekabrystów, Kilińskiego, al. Jana Pawła II, Warszawska, Krakowska, Wojska polskiego, al. 11 Listopada, Zesłańców Sybiru, Bohaterów Katynia, Jesienna, al. 11 listopada, Jagiellońska, Sabinowska, Dźbowska, Powstańców Warszawy, Dźbów.

81: Rząsawa - II aleja NMP (okrężna)

Rząsawa, Meliorantów, Wypoczynku, Rząsawska, Warszawska, Aleje NMP, al. Kościuszki, al. Jana Pawła II, Szajnowicza-Iwanowa, Okulickiego, Nowobialska, Parkitka:Szpital, Nowobialska, Okulickiego, św.Rocha, Grabówka, św.Rocha, Wręczycka, Dobrzyńska, Lwowska, Gnaszyn, Głowna, Przejazdowa, Kolorowa, Busolowa, Kawodrza Górna, Konwaliowa, Artyleryjska, Matejki, Zaciszańska, św.Barbary, św.Augustyna, Pułaskiego, Sobieskiego, Wolności, II aleja NMP.

82: Mirów - Malownicza

Mirów, Mirowska, Filtrowa, Komornicka, Morenowa, Mirowska, Manganowa, Srebrna, Mirowska, Aleje NMP, Kościuszki, al. Jana Pawła II, Popiełuszki, Pułaskiego, al. Boh.Monte Cassino, Jagiellońska, Bór, Korkowa, Brzeziny, Sobuczyna, Malownicza.

83: II aleja NMP - Zawodzie/Kucelin

II Aleja NMP, Mirowska, Faradaya, Orlik-Ruckemanna, Olsztyńska, Szpitalna, al.Pokoju, Gilowa, Orla, Hutników, Orlik-Ruckemanna, Faradaya, Mirowska, II aleja NMP.

84: Kucelin:Szpital - Fieldorfa "Nila"

Kucelin:Szpital, al.Pokoju, al. Niepodległości, al. Wolności, al. Kościuszki, al. Armii Krajowej, al. Wyzwolenia, Fieldorfa "Nila".

85: Stadion Raków - Fieldorfa "Nila"

Stadion Raków, Limanowskiego, Rakowska, Jesienna, al. 11 Listopada, Orkana, Jagiellońska, al. Niepodległości, al. Wolności, al. Kościuszki, al. Armii Krajowej, al. Wyzwolenia, Fieldorfa "Nila".

Linie autobusowe nocne kursują w godzinach 0:00 - 4:30 co godzinę, zaś linie tramwajowe co pół godziny. Kursują z piątku na sobotę, z soboty na niedzielę, z niedzieli na poniedziałek oraz w długie weekendy.

LINIE TYMCZASOWE:

90: Cmentarz Kule - Cmentarz Komunalny

Cmentarz Kule - Kawia, Warszawska, Aleje, Kościuszki, al. Jana Pawła II, Cmentarz św. Rocha, św.Rocha, Gminna, Radomska, Cmentarz Komunalny

Kursuje tylko w okresie święta Wszystkich świętych w godzinach szczytowych co 15 minut.

91: Cmentarz Raków - Cmentarz Zacisze

Wojska Polskiego:Okrzei, Bohaterów Katynia, Cmentarz Raków, Bohaterów Katynia, Rakowska, Wojska Polskiego, Jagiellońska, Sabinowska, Piastowska, Matejki, Artyleryjska, Konwaliowa, Cmentarz Zacisze.

Kursuje tylko w okresie święta wszystkich świętych w godzinach szczytowych co 20 minut.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Opracowanie: Sebastian Wróbel

Inspirowałem się pomysłami z forum. Starałem się uwzględnić wszystkie punkty, umieszczone w tym temacie. Moją reformę starałem się ułożyć od początku, jak najkorzystniej dla pasażerów i dla oszczędnej kieszeni gminy Częstochowa. Mam nadzieję, że moja reforma jest jak najbardziej realna do zrealizowania. Czekam na sensowne opinie. Czekam zarówno na pozytywne, jak i negatywne. Wszystkie cenię tak samo.

Pozdrawiam. SW. :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 22 sierpnia 2011, 15:34

Sbrother pisze:10: Grabówka - Bursztynowa/Mirów Pegaz*
I kurs: Grabówka - św.Rocha, al. Jana Pawła II, Kościuszki, Aleje, Mirowska, Srebrna, Manganowa, Mirowska, Morenowa, Komornicka, Filtrowa, Mirowska, Turystyczna, Bursztynowa - Bursztynowa.
II kurs: Grabówka - św.Rocha, al. Jana Pawła II, Kościuszki, Aleje, Mirowska, Srebrna, Manganowa, Mirowska, Morenowa, Komornicka, Filtrowa, Mirowska, Skarpowa, Mirowska, Mstowska - Mirów:Pegaz.

*Co drugi kurs do: Mirów:Pegaz.
W szczycie co 20 minut, poza szczytem co 35 minut, w godzinach wieczornych co 50 minut.
Soboty: w szczycie co 25 minut, poza szczytem co 40 minut, w godzinach wieczornych co godzinę.
Niedziele i święta: w szczycie co 35 minut, poza szczytem i w godzinach wieczornych co godzinę.
Blisko, ale linia nazywać się będzie 26 :) Częstotliwość inna
91: Cmentarz Raków - Cmentarz Zacisze

Wojska Polskiego:Okrzei, Bohaterów Katynia, Cmentarz Raków, Bohaterów Katynia, Rakowska, Wojska Polskiego, Jagiellońska, Sabinowska, Piastowska, Matejki, Artyleryjska, Konwaliowa, Cmentarz Zacisze.

Kursuje tylko w okresie święta wszystkich świętych w godzinach szczytowych co 20 minut.
91 jest zajęta na linię AzaT Zajezdnia-Raków.
Sbrother pisze:LINIE NOCNE:
80 - to obecny N0, 81-84 zajęte przez prymitywne oznaczenia N1-N4

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 sierpnia 2011, 15:37

Dominik Wójcik pisze:Blisko, ale linia nazywać się będzie 26

Poważnie ?? A więc to jest to nowe 26. Rzeczywiście, tego się nie spodziewałem. ;)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 22 sierpnia 2011, 15:38

Musze opisać wszystko i opublikuję.

Marcin Papież
Posty: 129
Rejestracja: 13 marca 2008, 12:15
Status: Offline

Postautor: Marcin Papież » 22 sierpnia 2011, 15:40

Siemano.

Odniosę sie do wypocin ziomka który ułożył te mega kosmiczne połaczenia w cz-wie.
Chciałbym aby ludzie to zobaczyli, odrazu bys dostał z%$#e(ochrzan) za takie cos.Wiem co mowie bo niektórzyw iedza co na codzien robie.Juz za te wypociny MZDiT ludzie chcą ich powiesić a co dopiero za to co ty wyczarowałes.
Ludzie od "XXXX" lat są przyzwyczajeni do jakieś normy z liniami i napewno nie ebdą zadowoleni jak np: zamiast 24 bedzie jakaś inna linia boadjze jakies 21 czy cos mniejsza o to.Ale tzreba brac pod uwage to gdzie duzo osob smiga, i uwazam ze do tego co teraz jest to wystarczyło by pare linniii poprzedłuzac w dalsze rejony i wszystko.Powoedzmy 37 do wierzchowiska a 30 do jaskrowa itp.A np niektóre wyrzucic.Bo sa naprawde nie potrzebne i połaczyc powiedzmy 2 linie w 1 i bedzie Git Majonez.Pozdrooooo i Ave prezes

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 sierpnia 2011, 15:50

Marcin Papież pisze:Odniosę sie do wypocin ziomka który ułożył te mega kosmiczne połaczenia w cz-wie.
Chciałbym aby ludzie to zobaczyli, odrazu bys dostał z%$#e(ochrzan) za takie cos.Wiem co mowie bo niektórzyw iedza co na codzien robie.Juz za te wypociny MZDiT ludzie chcą ich powiesić a co dopiero za to co ty wyczarowałes.

Pomarzyć zawsze można. I tak moje zmiany by nie weszły, ale chciałbym, aby władze z MZDiT chociaż by mogli moją reformę przejrzeć.
Marcin Papież pisze:Ludzie od "XXXX" lat są przyzwyczajeni do jakieś normy z liniami i napewno nie ebdą zadowoleni jak np: zamiast 24 bedzie jakaś inna linia boadjze jakies 21 czy cos mniejsza o to.

Ale reforma 2012 jest nieunikniona i linie trzeba będzie ułożyć od początku. Ja rozumiem, że ludzie są przyzwyczajeni do zmian jakie były i jakie są. Ja też do takich osób należę i też mi się nie podoba to całe układanie linii od początku, ale jeśli ma to poprawić naszą komunikację, zdobyć kiedyś utraconych pasażerów i uatrakcyjnić połączenia tak, aby dla pasażera były jak najkorzystniejsze, to jestem za !!
Dominik Wójcik pisze:91 jest zajęta na linię AzaT Zajezdnia-Raków.

A jaki numer linii będzie miał AzaT Zajezdnia-Fieldorfa ??

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 22 sierpnia 2011, 15:53

Sbrother pisze:91: Cmentarz Raków - Cmentarz Zacisze

Wojska Polskiego:Okrzei, Bohaterów Katynia, Cmentarz Raków, Bohaterów Katynia, Rakowska, Wojska Polskiego, Jagiellońska, Sabinowska, Piastowska, Matejki, Artyleryjska, Konwaliowa, Cmentarz Zacisze.

Ale to jest bez sensu. Nie zahacza o centrum. Myślisz, że tłumy przemieszczają się tak namiętnie wyłącznie między cmentarzami ??

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 sierpnia 2011, 15:56

Janusz Karlikowski pisze:Ale to jest bez sensu. Nie zahacza o centrum. Myślisz, że tłumy przemieszczają się tak namiętnie wyłącznie między cmentarzami

Tak mi się wydaję. Owszem, ten projekt, jaki stworzyłem uważam za najgorszy. Bądź co bądź połączenie Błeszno-Stradom zapewniałaby "moja" 17.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 22 sierpnia 2011, 17:17

Układanie numeracji od nowa jest potrzebne, by wszystko miało ręce i nogi. Jednak przy tym trzeba mieć głowę i nadawać numery takie same, bądź pokrewne do trasy obecnej. Nie uda się bez nauki nowych tras i oznaczeń, ale chociaż ludzie zaczną prędzej kojarzyć, że jeżeli kiedyś 23 jeździło na Leśną, to teraz jeździ do Wąsosza.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 22 sierpnia 2011, 17:34

A jaki numer linii będzie miał AzaT Zajezdnia-Fieldorfa ??
T - niech żyje elokwencja odpowiedzialnych za to z MPK!
Ale tu jest chyba oczywiste, czyja to wina.
A to już Kolega Papież na PW dostał ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 sierpnia 2011, 20:54

Prosiłbym o więcej opinii na temat mojej reformy. :)
Chciałbym wiedzieć, czy układ tras jest dobry, zły, jak z częstotliwościami, numeracją etc. Czy jest realna do zrealizowania przez MZDiT (koszty, trasy).

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 sierpnia 2011, 20:54

Dominik Wójcik pisze:T - niech żyje elokwencja odpowiedzialnych za to z MPK!

Żenada.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 22 sierpnia 2011, 20:56

Żenada.
Sami chcieli. Przynajmniej odstąpili od AzaT, choć ktoś ciągle się upierać pisać "Autobus za tramwaj" - to tak, jak Rafał pisze - ludziom trzeba napisać, co za ten tramwaj na przystanek podjeżdża...


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości