REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Janusz Karlikowski » 04 października 2012, 19:37

Łukasz Szkurłat pisze:Czyli coś takiego jak 13-12/88PU.

Obecnie do WTiE dojeżdża 28.
A no tak, te kursy opóźnione o 5 minut. Ale jak z kursami w robocze po 7 i 15, 17ej bo tu nie jestem przekonany, że to 28 ??

Ale mnie chodziło o coś innego. O wykorzystanie dla celów PU kursów. Ale wtedy jest to "teoretycznie" odcinek nie dostępny dla szarego pasażera (jedzie kto wie)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Piotr Radoliński » 04 października 2012, 19:38

...a gdzie zawracała kiedyś linia 55 ?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Janusz Karlikowski » 04 października 2012, 19:43

W Lubojence koło bloków

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Łukasz Szkurłat » 04 października 2012, 19:45

Janusz Karlikowski pisze:A no tak, te kursy opóźnione o 5 minut. Ale jak z kursami w robocze po 7 i 15, 17ej bo tu nie jestem przekonany, że to 28 ??

Ale mnie chodziło o coś innego. O wykorzystanie dla celów PU kursów. Ale wtedy jest to "teoretycznie" odcinek nie dostępny dla szarego pasażera (jedzie kto wie)

Oj nie wiem, z Sebastianem poszliśmy w ślepo łapać cokolwiek do WTiE, to przed godz. 14 pojechało 28. Nie wiem, jak z kursami o innych godzinach. Nawet bym nie pomyślał, że takie są. Pytanie, czy jeśli ktoś wie, a będzie chciał jechać, to uda mu się wsiąść.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7143
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Tomasz Rorat » 04 października 2012, 19:49

Czyli nie do Lubojny, a do Lubojenki trzeba by wydłużyć !!
Nie realne, w czasach kiedy rządzi kasa !!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Janusz Karlikowski » 04 października 2012, 19:49

Wsiąść to mu się uda. Nawet w niektórych Ik415 (#66-#72 bodajże) niektórzy wrzucając na wyświetlacz 13 WTiE. Wiem, że jest to możliwe także w innych wozach.
Co do kursów, to na pewno jest po 7, 15 i 17. Bynajmniej były, ale może zostały przy ostatnich zmianach skasowane (tak jak kursy 13 i 19 z Walcowni ok. 20ej). Jednak o 15ej chyba ludzie tam kończą pracę - tak przynajmniej mówią ludzie w autobusie.
Ale żeby nie przedłużać wpisu, to te dane mam sprzed zmiany typu 13b - "kurs przez Kiedrzyńską"

Co do Lubojny, to chyba od dawnych czasów 55 kursowało aż do Lubojenki. A pętla 59 w Czarnym Lesie zarosła sobie ot tak po prostu.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Andrzej Sowa » 04 października 2012, 20:40

W Lubojnie zawracał na placu koło kościoła , później linia 55 została przedłużona do Lubojenki dzięki staraniom mego śp.brata ciotecznego co był tam wtedy sołtysem. To było około 1980 roku.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7143
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Tomasz Rorat » 04 października 2012, 20:43

Brak miejsca pod kościołem w Lubojnie, tam ledwo zawinie sam. osobowy.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Andrzej Sowa » 04 października 2012, 20:48

Ale 30 lat temu było.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7143
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Tomasz Rorat » 04 października 2012, 21:25

30lat temu to Ja lałem na wszystko, a teraz ... szkoda gadać. :D

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Mateusz Stacherczak » 04 października 2012, 21:32

... a teraz nie jest Ci to obojętne :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Dominik Wójcik » 05 października 2012, 00:13

@ Sebastian!
Chłopaki z MZDiT chcieliby, ale układ w mieście jaki jest, sami wiecie

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 15:16

Po zrealizowaniu projektu 2+ :
12 skrócić do pętli przy Stadionie*
19 przenieść na Wojska Polskiego dalej al. Pokoju do pętli na Kucelinie/Walcowni
31 przez Wojska Polskiego na Kręciwilk
32 unicestwić :D

* pomysł Sebastiana W.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Krystian Kukuła » 21 października 2012, 15:19

ja bym jednak zostawił na Łukasińskiego jakąś linię, np. jadącą przez Krakowską.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 15:22

To może 31 ono przynajmniej nie dubluje trasy 12?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Wojciech Liberda » 21 października 2012, 15:37

Marcin Strzelecki pisze:Po zrealizowaniu projektu 2+ :
12 skrócić do pętli przy Stadionie*
19 przenieść na Wojska Polskiego dalej al. Pokoju do pętli na Kucelinie/Walcowni
31 przez Wojska Polskiego na Kręciwilk
32 unicestwić :D

* pomysł Sebastiana W.


Jasne, ale jak się okaże że było zatrzymanie tramwajów... to już nic nie pojedzie bo wszystkie zostały przeniesione na WP i jeżdżą stadami... i będzie dzień pieszego pasażera... Trzeba pomyśleć nad całością a nie nad tym co tam jeździ...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Bartosz Kowalski » 21 października 2012, 15:49

Wydaje mi się że wiele osób na słowo autobus ma nie dublować tramwaju uważa że autobu i tramwaj ma się nie znaleźć na tej samej ulicy. To nie o to chodzi tylko chodzi o to aby autobus i tramwaj nie jechały cały czas ta samą trasą. W przypadku 2+ autobus nie będzie konkurencją dla tramwaju albo nie aż tak wielką z prostej przyczyny, ktoś kto będzie chciał ze starego rakowa jechać do centrum pojedzie tramwajem który nie robi kółka przez całe osiedle.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Krystian Kukuła » 21 października 2012, 15:51

Myślę że coś typu linii 12 powinno pozostać bez zmian, czyli Raków dw. PKP - Łukasińskiego - Limanowskiego - Wojska Polskiego - Krakowska - (...). Z częstotliwością 30 min.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Marcin Strzelecki » 21 października 2012, 16:51

Trzeba na spokojnie przemyśleć wsZystkie wariat, nie jak Ja na wariata napisałem co pierwsze lepsze pomyslalem.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 października 2012, 17:33

Pierwsze pomysły są ponoć najlepsze :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Sebastian Wróbel » 21 października 2012, 17:53

Ja bym widział taką komunikację na Rakowie po wybudowaniu 2+:
12 - jak wcześniej wspomniałem: skrócona do Stadionu Raków (takt 15-minutowy).
19: - Z Bohaterów Monte Cassino przez Jagiellońską, aleję 11 listopada, Bohaterów Katynia (po wybudowaniu TnP 10 do likwidacji), Rakowska i dalej bez zmian do Kucelina/Walcowni.
31: - Z Kręciwilka przez Wojska Polskiego i dalej bez zmian (takt 30 minutowy).
32: - wyrzucenie jej ze Starego Rakowa i połączenie z 28 co stworzy linie relacji Raków Dworzec PKP (przez al. Pokoju do Gilowej i dalej trasą obecnej 28) - Wielkoborska/Stara Gorzelnia
35: - Od Rakowskiej przez Limanowskiego a dalej Okrzei do Wojska Polskiego i dalej bez zmian do Gazowni (nadal byłaby linia okrężną), choć z drugiej strony nie wiem czy ta linia nie powstała właśnie, aby połączyć aleję Pokoju z Gazownią więc można pozostawić ją bez zmian).
Efekt:
Komunikację na ciągu Limanowskiego-Łukasińskiego-aleja pokoju komunikację miejską zapewniałby tramwaj i linie 19 i 35 (jeśli trzeba wykorzystać proponowany wyżej wariant drugi).
Na Orkana komunikację zapewniałaby tylko 3, ale na Jagiellońskiej już wspólnie z 19 i 38.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 października 2012, 22:35

Marcin Strzelecki pisze:Po zrealizowaniu projektu 2+ :
12 skrócić do pętli przy Stadionie*
19 przenieść na Wojska Polskiego dalej al. Pokoju do pętli na Kucelinie/Walcowni
31 przez Wojska Polskiego na Kręciwilk
32 unicestwić :D

* pomysł Sebastiana W.

12 można dać na tę pętlę, skoro nie będzie liniowo używana przez tramwaje, bo razem się one tam nie pomieszczą. 19 powinno iść Orkana-Bohaterów Katynia, Wojska Polskiego-al. Pokoju i skręcić do pętli Raków-dworzec, a do Kucelina tylko wybrane kursy, które i tak idą na walcownię. 10 po budowie 3+ do wywalenia w ogóle.

Krystian Kukuła pisze:ja bym jednak zostawił na Łukasińskiego jakąś linię, np. jadącą przez Krakowską.

Marcin Strzelecki pisze:To może 31 ono przynajmniej nie dubluje trasy 12?

Tak, dobry pomysł na wypadek awarii, ale przy okazji 23 dać przez Faradaya i Legionów, a 31 prosto przez Krakowską. Ludzie z Rakowa zachowają dojazd na Stare Miasto, a my unikniemy awantur garstki krzykaczy jak z 10 na Orkana.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości