Struktura taryfy - ewentualna podwyżka, modernizacja taryfy

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Ryszard Pusz
Posty: 35
Rejestracja: 18 listopada 2011, 20:17
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Struktura taryfy - ewentualna podwyżka, modernizacja taryfy

Postautor: Ryszard Pusz » 12 grudnia 2011, 18:22

Kod: Zaznacz cały

Pierwotna nazwa tematu:
MPK - prawie, jak darmobusy


Mam taki temat do dyskusji.

Jechałem dzisiaj autobusem w godzinach przedpołudniowych i pozwoliłem sobie obserwować profil przeciętnego pasażera.
Otóż, wg moich szacunków:
40% osoby po 70 (jadą za free),
20-30% to emeryci (jadą za 50%)
10-20% młodzieżówka do szkoły (jadą za 50%)
10-20% pasażerowie (jak ja) płacący za bilet 100%

I jaki zysk ma MPK z biletów?
Ile kosztuje 1 km kursu autobusu?
Czy ok. 20% pasażerów 100% utrzymuje koszty całego kursu?

Czy ktoś zna bardziej dokładnie wyniki badań (np. z danych zbieranych przez kasowniki) o ulgach pasażerów?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 grudnia 2011, 18:30

Można dorzucić parę sztuk "małolatów" w wózkach lub w wieku przedszkolnym - za darmochę !

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 12 grudnia 2011, 22:20

a przepraszam MPK to jest PKS że ma się z biletów utrzymywać? słyszałem coś że mają płacone za kilometry a nie od pasażera i zdaje się że bilety ulgowe są dotowane.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7139
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 12 grudnia 2011, 23:25

Ryszard Pusz pisze:20-30% to emeryci (jadą za 50%)
10-20% młodzieżówka do szkoły (jadą za 50%)

To że mają 50% zniszki to płacą np.1.25 zł a drugie 1.25zł zwraca miasto lub państwo.
Nikt nie da zniżki za darmo ma takie widzimisię.
PKS za każdy bilet darmowy ,ulgowy dostaje resztę kasy od gminy lub państwa w zależności kto sponsoruje tą ulgę, tylko studenckie jednorazowe PKS sponsoruje z kieszeni swojej ,dlatego żeby przyciągnąć tą grupę studentów do korzystania z usługi.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 grudnia 2011, 09:18

Niestety w PRL-u ktoś źle skonstruował (być może celowo) ustawę, bo ta gwarantuje studentom zniżki w KM i przewozach kolejowych, natomiast w przewozach PKS (później PPKS) tylko na bilety miesięczne. I za to zwraca państwo, nie ma wyboru.
Może tu niektórych zadziwię, ale zniżki dla uczniów w KM zatwierdzają poszczególne rady miasta

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 13 grudnia 2011, 11:55

Rafał Lamch pisze:Po drugie: Gdyby komunikacja miejska istniała dla zysku, to czytalibyśmy o niej w książkach do historii, tudzież powieściach science fiction.
Toż to nawet liberałowie mówili że są usługi nie dochodowe których wolny rynek nie zapewni bo nikomu nie będzie się opłacało i dlatego ktoś to musi organizować. Różne szkoły liberalizmu wyróżniają tylko różne organy które mają się tym zajmować.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 13 grudnia 2011, 12:27

Właśnie o tym pisał Nozick w Anarchia, państwo, utopia że zamiast państwa muszą być agencje które będą tworzyć ludzie bo inaczej się nie da.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 grudnia 2011, 13:25

Dobrze, że doszliście do tego oczywistego wątku, bo już bym wyzywał. Och, bez Rafała ani rusz!

Awatar użytkownika
Ryszard Pusz
Posty: 35
Rejestracja: 18 listopada 2011, 20:17
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Ryszard Pusz » 13 grudnia 2011, 17:16

Próbuję tylko znaleźć przyczyny słabej kondycji finansowej naszego MPK.

Ogółem miasto (projekt budżetu na 2012) dofinansowuje komunikację:

Funkcjonowanie publicznej komunikacji dziennej 50 310 644
Funkcjonowanie publicznej komunikacji nocnej 600 000

z tego
Dotacje z gmin na pokrycie kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej, 3 566 801 zł
z tego:
w gminie Poczesna 2 465 778 zł
w gminie Olsztyn 944 715 zł
w gminie Blachownia 141 402 zł
w gminie Mstów 14 906 zł

Czy w tej kwocie 50 mln jest dofinansowanie ulg biletowych?

Wg moich szacunków:
50 000 000 zł / 250 000 mieszk = 200zł/mieszk. na rok
Ja kupuję 12 biletów miesięcznych ok 90zł = 1080zł.
Ile osób przeciętnie ma bilety miesieczne, ile osób kupuje bilety -> jakie wpływy z biletów?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 grudnia 2011, 08:32


Piotr Schroder
Posty: 152
Rejestracja: 15 stycznia 2011, 21:55
Lokalizacja: Poczesna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Schroder » 26 grudnia 2011, 22:23

No i jest odpowiedź na dużą ilość gapowiczów To nieuniknione. Droższe bilety na autobus i tramwaj

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 26 grudnia 2011, 23:52

Ale przy tej okazji mam prośbę o swoistą rekompensatę dla pasażerów. Chodzi o likwidację kuriozalnego obowiązku kasowania biletów miesięcznych oraz montaż kasowników do biletów jednorazowych w tylnej części pojazdów, by po wejściu ostatnimi drzwiami nie trzeba było przeciskać się do przodu. Jeśli już ma być drożej, to niech chociaż będzie wygodniej.

Więcej... http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z1hgRIn8kc

I podpisuję pod tym rękami i nogami. Odrobina wygody nie zaszkodzi.
Poza tym bardzo mi się podoba ten komentarz:
Frendzeler pisze:(...)Trzeba sie przyznać do tego że część społeczeństwa to zwykli złodzieje, a nie na ślepo atakować decydentów niezależnie od tego jaki mają pomysł. U zachodnich sąsiadów wsiada się tylko przednimi drzwiami, każdy jest sprawdzony czy ma bilet i działo to koncertowo, wręcz wyśmienicie, a u nas co?! Jak zwykle źle, po co , na co, dlaczego. Dalej sponsorujmy złodziei, zdejmijmy jeszcze spodnie i wypnijmy się co by sobie jeszcze poużywali, no bo to w końcu jacyś psychole z MPK są źli bo chcą ścigać złodziei.

Podwyżka cen biletów jest spowodowana gapowiczami. Powinien znów wrócić system wpuszczania pasażerów pierwszymi drzwiami. To kompromisowe rozwiązanie zarówno dla pasażerów, jak i MPK.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 grudnia 2011, 00:16

Sebastian Wróbel pisze:I podpisuję pod tym rękami i nogami.
Ja też.

Sebastian Wróbel pisze:Powinien znów wrócić system wpuszczania pasażerów pierwszymi drzwiami.
Autobusy za rzadko, przez to przeładowane i system zmienia się w koszmar.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 27 grudnia 2011, 01:43

MPK w Częstochowie zatrudnia ponad 700 (!) osób, z czego trochę ponad 300 osób to kierowcy, mechanicy, pracownicy fizyczni. Reszta (ponad 400 (!) osób) to pracownicy umysłowi do "zaparzania kawy". Dla mnie droga do oszczędności jest dość oczywista.
W innych przedsiębiorstwach (czytaj: prawidłowo funkcjonujących) pracownicy umysłowi stanowiliby około 50 osób (maksymalnie). No ale dotyczy to przedsiębiorstw działających na zasadzie pojęć konkurencji, jakości, bezpieczeństwa, opłacalności.

W dodatku podwyżka cen biletów. i to idiotyczne tłumaczenie. Żenujące.

Ryszard Pusz pisze:Wg moich szacunków:
50 000 000 zł / 250 000 mieszk = 200zł/mieszk. na rok

W takim razie ja poproszę z powrotem swoje (ponad!) 200złotych. Jestem zażenowany zjawiskiem pod tytułem "MPK w Częstochowie".

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 27 grudnia 2011, 10:09

Rafał Lamch pisze:No i oczywiście masz rację. 50 to w Mobilisie chyba nawet nie ma, a przecież to o wiele większa firma.
...podobne zdanie miał o biurokracji w "Bellwederze" miał jeden nasz znajomy, który odwiedził "przymusowo" tą firmę we wrześniu !

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 grudnia 2011, 11:28

MPK upomina się o podwyżkę biletów, ale najgorszy w tym wszystkim jest fakt, że MZDiT również na podwyżki przystaje i to pomimo, że nie są dystrybutorami. Ale to przez to, że bez podwyżek MPK zacznie sobie więcej wołać za wozokilometry, przez co mogłoby braknąć pieniędzy, a to skutkuje kolejnym cięciem rozkładów. Kolejny mocny argument, dlaczego przetarg na obsługę linii u nas jest konieczny, a żeby sprzedażą biletów zajęło się MZDiT.

Do walki z gapowiczami można zwiększyć kontrole biletów, podjąć działania mające na celu pobierania pieniędzy z należnych kar.
A co do liczby zatrudnionych w MPK, to jest to kolejny przykład pokomunistycznego betonu, gdzie kryje się bezrobocie. W dodatku nie mam pomysłu do czego oni te osoby umysłowe wykorzystują. Może mają konkursy na najgłupsze teorie, w zamian czego w nagrodę otrzymują kapelusze... Bo tak naprawdę, gdy organizatorem został MZDiT, to kilka prac mają z głowy, chociaż prawdę mówiąc, to może są to trzy etaty. Co robi w takim razie reszta!?
Sebastian Wróbel pisze:Powinien znów wrócić system wpuszczania pasażerów pierwszymi drzwiami.

Powiedz mi, co dadzą postoje dwuminutowe na przystankach z powodu kolejki do drzwi pod kabiną kierowcy, jeżeli ja mogę pokazać bilet czysty, po czym odejdę i skasuję już zużyty? Myśl racjonalnie, to tylko wydłużanie czasu jazdy nie mające głębszego sensu. A zdawało mi się, że celem jest skracanie wymiany pasażerów chociażby montowaniem kasowników do biletów papierowych w tylnej części pojazdów, czy zakończenia patologii z kasowaniem miesięcznego. Między innymi problem punktualności na Zatramwajach wynikał z braku kasowników, przez co tłumy pchały się do przodu pojazdu.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 27 grudnia 2011, 11:37

Łukasz Szkurłat pisze:Do walki z gapowiczami można zwiększyć kontrole biletów, podjąć działania mające na celu pobierania pieniędzy z należnych kar.

A propo kontrolerów.

1 września 2011r. gdy jechałem 17: #175 (01) na pl. Daszyńskiego (kier. KAWODRZA) była kontrola biletów. Oczywiście byłem w stroju letnim, oczywiście okulary przeciwsłoneczne
Oczywiście bilet miałem. Noi zaczął się dialog:

Kontroler - Proszę bilet do kontroli.
Ja - Proszę.
Kontroler - Pan na tym bilecie jeździ.
Ja - Tak.
Kontroler - Proszę obrócić bilet.
Ja - Proszę. Zacząłem się trochę denerwować.
Kontroler - Niech się pan nie denerwuje !
Ja - Ale ja się nie denerwuje.
Kontroler - Nagle się schylił nad moją legitymacją szkolną, zobaczył, że urodziłem się w '97r., a jak spier***ał :lol: . Myślał, że jestem już "stary koń". Pomyślał, że jakiś gówniarz, jedzie, że mu zrobi wpie***l.
Wszystkim znajomym opowiedziałem, a jak nagle zawitał u nich uśmiech.

Przepraszam za wulgaryzmy, ale tak było oraz przepraszam za odejście od tematu

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 grudnia 2011, 14:33

A wszystko to dlatego, że staliśmy się zakładnikami idiotycznej umowy miasta z MPK zawartej do 2024 roku! Gdyby nie ten monopol, można by zorganizować przetarg na obsługę brygad, linii lub ich zespołów. Miasto płaci haracz ponad 7 zł za wkm, podczas gdy w Myszkowie wygrał niedawno operator ze stawką ok. 3 zł za wkm!
Tak sprawę skomentowałem na forum wyborczej.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 grudnia 2011, 14:41

Ja pierdziele! Za taką różnicę cenową można by spokojnie zwiększyć częstotliwość wszystkich linii dwukrotnie! Jeszcze ci bandyci wołają więcej za bilety!?

Może ktoś łaskawie zmienić nazwę tematu, bo po takich stawkach, jak się tu rzuca nie widzę, by MPK działało charytatywnie!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 grudnia 2011, 14:45

A przeguby 9 złotych

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 27 grudnia 2011, 15:54

[quote="Rafał Lamch"]Znaczy w Myszkowie to był chyba kontrakt netto, więc dochodzą wpływy z biletów. Ale faktycznie w Warszawie ostatni przetarg na obługę linii 742 wygrała firma Europa-Express ze stawką 3,15 zł. I jeździ 12-metrowymi niskopodłogowymi autobusami Berkhof Ambassador (rok prod. 2005), sprowadzonymi z Królestwa Niderlandów.[/quot]

Ja bym się tak nie podniecał tym Myszkowem... widział ktoś autobusy, które obsługują tamtejszą komunikację? Tak się zastanawiam na czym oni oszczędzają... niedługo to ten cały KZK GOP padnie... bo im się używki z zachodu skończą, a za nowy tabor to i nowe stawki pójdą tak jak w Warszawie... ale to już inna historia... a idąc tokiem myślenia pani prezydent to jak wybudują II linię metra to strach pomyśleć po ile tam będą bilety... ale za to warszawiaków stać...

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 27 grudnia 2011, 16:36

Jedna wielka paranoja.Tłumaczenie podwyżki gapowiczami nie jest żadnym wytłumaczeniem. Osobiście znam tego rekordzistę. :-? Od kilku tygodnie nie widziałem żadnego kontrolera ani w żadnym autobusie ani nawet na przystanku. Rozpoznam każdego z 33 kontrolerów biletów. Kiedy w tej sprawie zbiera się Sesja Rady miasta?? Mieszkańcy nie mogli by tego jakoś oprotestować tłumacząc to złą jakością obsługi. Jednak przetarg na obsługę nie jednej a kilku linii by się przydał!!! Wtedy może by ktoś w MPK sięgnął po rozum.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 grudnia 2011, 18:23

Rafał Lamch pisze:jako używki można stamtąd kupić coraz lepsze cacka. Na przykład te wszystkie przegubowce z amsterdamskiej Arrivy. Przecież to jest w lepszym stanie, niż nowy autobus po dwóch miesiącach tłuczenia się na polskich drogach!

Nie no, bez przesady, po roku, to raczej żaden wóz nie ma prawa się wytłuc. Ale już po 5 latach jest co porównywać. W Holandii mają inną ideologię, to i wozy inne. Tam celem jest kupić wóz z jak największą liczbą miejsc siedzących, więc przeguby są 3 drzwiowe, zapchane fotelami. Jeśli firma wykonuje usługę na brygadach o małej wymianie pasażerów, bądź dalekobieżnych, to na taki zakup może się szarpnąć. Zaś nie wolno nimi zasypywać miast.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 27 grudnia 2011, 19:18

Wojciech Liberda pisze:Ja bym się tak nie podniecał tym Myszkowem... widział ktoś autobusy, które obsługują tamtejszą komunikację?

Ja widziałem. I widzę, że przetarg można jeszcze wygrać Migami i H9-35
Wojciech Liberda pisze:Tak się zastanawiam na czym oni oszczędzają... niedługo to ten cały KZK GOP padnie...

Na wszystkim, a jak KZK GOP padnie to się upije ze szczęścia. BTW. Myszków nie jest w KZK GOP.
Wojciech Liberda pisze:bo im się używki z zachodu skończą,

Spoko czoko. Nie zachód to południe. Pawelec właśnie ściągnął do kraju trzy 6-letnie MAZy 103 z Belgradu, które będa obsługiwać linie 135/734/735.
Wojciech Liberda pisze:a za nowy tabor to i nowe stawki pójdą tak jak w Warszawie... ale to już inna historia... a idąc tokiem myślenia pani prezydent to jak wybudują II linię metra to strach pomyśleć po ile tam będą bilety... ale za to warszawiaków stać...

Oj tam, oj tam. W Warszawie przynajmniej komunikacja jest na poziomie. Nie to co w naszym województwie.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 27 grudnia 2011, 19:26

Mateusz Stacherczak pisze:Wojciech Liberda napisał/a:
Ja bym się tak nie podniecał tym Myszkowem... widział ktoś autobusy, które obsługują tamtejszą komunikację?

Ja widziałem. I widzę, że przetarg można jeszcze wygrać Migami i H9-35
Jak się pisze przetarg pod jedynie słusznego przewoźnika i ktoś "płata figla" dając mniejsza stawkę to co się dziwić. jak by napisali normalny przetarg to nie było by H9-35.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 27 grudnia 2011, 19:35

Konkurencja albo uzdrowi albo zaszkodzi MPK. Miasto jako "przełożony" nie może w żaden sposób wpłynąć na swojego "podwładnego". Chyba, że włodarze miasta mają interes w podwyżce cen biletów i zamiast zadbać o obywateli (petentów, klientów) wolą zadbać o swoją kieszeń (i tak dziurawą). Jako mieszkaniec tego miasta i klient MPK chce aby za cenę jaką płace za bilet autobusy:
- jeździły punktualnie
- było w nich czysto
- na każdym przystanku była solidna wiata z miejscem siedzącym ...

Awatar użytkownika
Ryszard Pusz
Posty: 35
Rejestracja: 18 listopada 2011, 20:17
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Ryszard Pusz » 27 grudnia 2011, 20:19

Postuluję:

- od godz. 21.00 do zjazdu do zajezdni (oraz nocne) - pasażerowie maja obowiązek wchodzić pierwszymi drzwiami i okazywać bilet / kasować bilet przy kierowcy
- lub zatrudnić w tych godzinach na 1/8 etatu (2godz) dodatkowych kontrolerów (albo jak na Ukrainie - tzw. bileterów, którzy sprzedają bilety - koszty ich zatrudnienia na pewno się zwrócą).

Uzasadnienie:
w tych godz. zazwyczaj jeździ młodzieżówka (jeśli ich stać na piwo za 5 zł) to również ich stać ich na bilet, albo na nogach do domu w celu wytrzeźwienia - sam nie raz byłem świadkiem picia z gwintu w pojazdach przez młodzieżówkę. Babcie już w tych godz. raczej nie jeżdżą i nie bedzie dla nich uciążliwego wchodzenia 1 drzwiami.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7139
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 27 grudnia 2011, 20:39

Uszczelnienie systemu z biletami (pierwsze drzwi) kontrolerzy, a okaże się że zamiast 10 osób w autobusie jedzie 5 bo reszta na gapę ( w godzinach 20-23 zimą) .
Nie będzie podjeżdżania jeden przystanek ,robienia z autobusu baru .
A okaże się że komunikacja jest zbędna, takie zachowanie zaobserwowałem na Blachowni , dawniej obsługiwanej przez MPK każdy jeździł jak chciał z biletem czy bez.
A teraz jedzie ten kto musi albo ci co mają miesięczny.
Zamiast przednie dziwi w mieście bo poza miastem jestem za taką kontrolą , to tylko kontrole kontrole .

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 27 grudnia 2011, 20:43

W tej chwili musze też pochwalić PKS. Kierowca zazwyczaj nie reaguje na chumorki pasażera, wie też jak dopasować sie do zaistniałej sytuacji.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 grudnia 2011, 20:56

Wojciech Liberda pisze:Ja bym się tak nie podniecał tym Myszkowem... widział ktoś autobusy, które obsługują tamtejszą komunikację?
Mateusz Stacherczak pisze:widzę, że przetarg można jeszcze wygrać Migami i H9-35
K U R >>> !!
Ileż to jeszcze razy będziemy tu z Rafałem pisać, że prawidłowy przetarg może precyzować wszystko, nawet kraj pochodzenia części?!
A przyjmując, że górna stawka, to te siedemzł9tych, to wyobraźcie sobie, co można ugrać?

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 28 grudnia 2011, 10:53

Ale ja to doskonale rozumiem. Dlatego piszę, że przetarg można jeszcze wygrać Migami etc.
Take it easy.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 28 grudnia 2011, 16:03

Mateusz Stacherczak pisze:Ale ja to doskonale rozumiem. Dlatego piszę, że przetarg można jeszcze wygrać Migami etc.
Take it easy.
Ach! teraz rozumiem.
It's cool man!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 29 grudnia 2011, 14:55

Popełniłem coś takiego:
http://ckmkm.inds.pl/index.php?option=c ... 0&Itemid=1
Członkowie CKMKM rozliczą mnie z tej samowolki za półłtora roku.
Chodziło mi o pomieszanie szyków i spowolnienie procesu decyzyjnego,. by zyskać na czasie, aby:
- uniemożliwić podwyżkę
- zabrać MPK system biletowy
- zmienić taryfę
- wszcząć dyskusję wśród władnych tego miasta na temat monopolu MPK
Obrazek

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 29 grudnia 2011, 15:00

Dobra robota.
Żałuj , że nie ja Cię będę rozliczał.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 grudnia 2011, 15:09

No to dałeś niektórym "zagwozdkę" ! :)
Andrzej Sowa pisze:Żałuj , że nie ja Cię będę rozliczał
..a ja będę miał to szczęście ! :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 grudnia 2011, 15:38

To była dobra decyzja, popieram działanie. Samo pismo miód malina, wszystko co ważne, zostało poruszone. A co najlepsze, wszystko zostało ujęte w spokojne, łagodne, kupę racji stwierdzenia. :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 29 grudnia 2011, 15:52

Dominik Wójcik pisze:Chodziło mi o pomieszanie szyków i spowolnienie procesu decyzyjnego,. by zyskać na czasie, aby:
- uniemożliwić podwyżkę
- zabrać MPK system biletowy
- zmienić taryfę
- wszcząć dyskusję wśród władnych tego miasta na temat monopolu MPK

Byłoby pięknie, aby te cztery punkty spełniły się w niedługim czasie. Wtedy Częstochowa miałaby wymarzoną komunikację miejską. Kibicuję klubowi, aby to się spełniło. ;)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 29 grudnia 2011, 21:17

Łukasz Szkurłat pisze:wszystko co ważne, zostało poruszone
Zapomniałem o przestarzałej taryfie, ale nie lubię, gdy mi treść wyłazi poza pierwszą stronę. Będzie sequel!
Rafał Lamch pisze:Zejdźcie z tego barbarzyńskiego języka.
Oj tam, też raz chciałem spróbować...
http://www.youtube.com/watch?v=8MMCxqiJXi4

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 grudnia 2011, 21:21

Rafał Lamch pisze:Zejdźcie z tego barbarzyńskiego języka.
JAWOHL ! :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 grudnia 2011, 21:28

Dominik Wójcik pisze:Zapomniałem o przestarzałej taryfie, ale nie lubię, gdy mi treść wyłazi poza pierwszą stronę. Będzie sequel!

Pierwsze co, to żeby biletami się zajął MZDiT. W MPK nie ma co mieszać, bo oni by jeszcze coś źle zrozumieli, wysłali dziwne pismo do radnych o zmiane biletów, a ci nie wiedząc co robią przyjęliby kolejną dziwną umowę. Do MPK nie mam zaufania, Wy chyba zresztą też. Jak obywatele z Popiełuszki przejmą kontrolę nad biletami, to można poddać pomysł zmianie taryfy biletowej. Takie jest moje zdanie!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 29 grudnia 2011, 23:05

Hmm... Słusznie Łukasz!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Struktura taryfy

Postautor: Dominik Wójcik » 09 stycznia 2012, 11:06

Z przecieków wiadomo, że nową podstawową ceną ma być 2,80zł
Ale szykowana podwyżka, to tylko podwyżka, żadnych zmian, jeśli chodzi o archaiczną taryfę.

Pora i to zmienić. Dlaczego bowiem Pani Zenia po zmianie trasy 13 i likwidacji 21 ma płacić za podróż z Kiedrzyna na Błeszno 5zł, jeśli przed zmianą płaciła 2,50zł?

Konieczna jest nowa taryfa. Prosta i czytelna, którą każdy zna na pamięć - ja obecnej nie pamiętam, nie wiem nawet, ile kosztuje bilet czasowy i jakie mamy ich rodzaje.

Jak wspomóc przesiadki? Czas, czy ilość przejazdów.

Dyskusja na temat tego, czy elektroniczny system potrafi liczyć czas, czy ilość przejazdów jest zbędna - to zmartwienie posiadacza tej zabawki. Mają informatyka? Mają, tylko niech przestanie bawić się w wiceprezesa...

Moja propozycja zawierająca uwagi Tomasza:
1.
Likwidacja biletu jednorazowego - to archaizm.
Podstawowym biletem byłby czasowy na 45 minut - poza linią 19 chyba wystarczy, aby zrealizować podróż z jedną przesiadką.
Cena proponowana, jak w propozycji 2,80 lub pozostawienie 2,50 (może uda się wprowadzić ferment w radzie miasta)

2.
Wprowadzenie biletu na I strefę (jak w portmonetce) - cena relatywnie niższa, ale bez przesiadek.

3.
Sieciowy - bez zmian

4.
Ucywilizowanie systemu sprzedaży. Jeśli decydujesz się na obrót biletami, to sprzedajesz wszystkie, nie wybrane, jak obecnie - np. jeden sklep przy Wieluńskiej sprzedaje tylko ulgowe, łącząc dwa w jeden, bo taniej babie wychodzi kupić jeden bloczek, zamiast dwu.
Obrót polegałby np. na sprzedaży w pakiecie biletów czasowych całych, ulgowych oraz mniejszej ilości biletów strefowych całych i ulgowych.
Można wprowadzić umowy sprzedaży ułatwiające obrót biletami i zachęcające detalistów do obracania biletami.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 stycznia 2012, 11:53

Rafał Lamch pisze:Chodzi o bilet 10-minutowy, tudzież 3-przystankowy?
3-przystankowy. 10-minutowy przy braku buspasów to abstrakcja
Z tym może być problem (ale skoro chcemy wysadzić w powietrze Navaronę, to to będzie małe piwo), bo niby oni są niezależni.
Ale to sprawa systemowa - kupujesz hurtem pakiecik do dalszej odsprzedaży, albo nic. Ale aby sprawę ułatwić...
Dominik Wójcik pisze:Można wprowadzić umowy sprzedaży ułatwiające obrót biletami i zachęcające detalistów do obracania biletami.
tak, aby system rozliczeń był przyjazny dla badylarza

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 stycznia 2012, 13:56

Czy nie można pomyśleć o takich terminalach do drukowania biletów jak przy doładowaniach do komórek? Kioskarz sam je drukuje przy sprzedaży albo na zapas, a system rozlicza go z ilości wydrukowanych....

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 stycznia 2012, 15:12

W automatach drukują się bilety z hologramami itp. Trzeba po prostu odejść od prymitywnych terminali, które są w autobusach, które drukują na dobrą sprawę paragon. W automatach leży stosik prostokącików z hologramami, kolorowymi logami i innymi. Automat na czarno drukuje tylko rodzaj biletu.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 stycznia 2012, 15:48

Dobre!

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 09 stycznia 2012, 16:12

Michał Grzegorczyk pisze:W automatach drukują się bilety z hologramami itp. Trzeba po prostu odejść od prymitywnych terminali, które są w autobusach, które drukują na dobrą sprawę paragon. W automatach leży stosik prostokącików z hologramami, kolorowymi logami i innymi. Automat na czarno drukuje tylko rodzaj biletu.

Nie, żebym był przeciwny, ale jaki jest koszt takich automatów? wiadomo też, że trzeba by było tego kupić przynajmniej kilkanaście sztuk na całe miasto, jak nie więcej.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 09 stycznia 2012, 16:26

Zdecydowanie mniejszy, niż miliony wywalone na ten cały niby system biletu elektronicznego. No i to się zwróci.

No to już mi się ten pomysł podoba. A może klub zaproponowałby to MZDiT lub władnym?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 stycznia 2012, 17:49

Nie proponuję automatów na ulicach, bo te trzeba dodatkowo ogrzewać, muszą być wodoodpone, uziemiono i nie wiadomo co jeszcze. Ale teoretycznie mogłyby być też w pojazdach.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 09 stycznia 2012, 18:26

Do tego trzeba chronić przed nierozumnymi kalafiorami, czego w pełni się wykonać nie da. Moim zdaniem lepsze było by wstawienie automatów w zaprzyjaźnione punkty typu poczta, sklepy, apteki, banki, itp. bo będą bezpieczne, a i w razie potrzeby będzie miał kto pomóc w obsłudze, na ulicach nie zawsze, zresztą ludzie czasem wstydzą się pytać. Rzecz jasna piszę o samoobsługowych automatach, ale pracownicy punktów w razie potrzeby powinni znać działanie sprzętu, by udzielić strudzonym pomocy.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości