Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Łukasz Nowicki
Posty: 36
Rejestracja: 07 grudnia 2011, 21:28
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Łukasz Nowicki » 14 marca 2012, 20:02

Witam!

Niestety, nie mam ostatnio czasu, żeby aktywnie włączać się w 'życie' forum, ale uważam, że nadszedł najwyższy czas, aby zacząć projektować nowy układ komunikacyjny, który ma zacząć funkcjonować w Częstochowie. Od dawna jest powtarzane, że gdy pasażerów zacznie przewozić linia nr 3, to wszystkie trasy autobusowe będą ułożone od nowa. Myślę więc, że członkowie Klubu i Forum powinny zastanowić się, jak ten układ ma wyglądać. Tak na dobrą sprawę, nie pozostałe dużo czasu, dlatego że dojście do consensusu lub wypracowanie kilku odmiennych, dobrych, końcowych pomysłów układów tras autobusowych zajmie co najmniej miesiąc, póżniej MZDiT musiałoby mieć czas na ocenę projektu(ów) klubu i skonfrontowanie go z własnym. Następnie MZDiT i władze miasta powinny rozpocząć się konsultacje z mieszkańcami miasta, które powinny trwać minimum miesiąc. Po tych konsultacjach MZDiT musi mieć czas na doszlifowywanie rozkładów, natomiast przez wakacje powinna trwać wielka akcja promocyjna nowych tras i rozkładów oraz nowej linii tramwajowej. Myślę, że promocja tych zmian jest konieczna, gdyż wprowadzenie nowego układy komunikacyjnego będzie pierwszą, dużą reformą komunikacyjną w naszym mieście od 2003r. (dobrze napisałem, chyba nie pomyliłem daty?)

Uważam, że na początku powinniśmy dojść do wniosków, jak często autobusy powinny jeżdzić w każdej części naszego miasta (oczywiście mówię o realnych taktach), o tym jakie nowe ulice powinny być włączone do układu. Póżniej opracować konkretne trasy i na koniec rozważyć jak często autobusy na każdej z linii powinny jeżdzić w dni powszednie, weekendy i o konkretnych porach dnia.

Pozdrawiam, czekam na propozycje i gorącą dyskusję ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 marca 2012, 20:09

Takie dyskusje w temacie REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje, a i tak w MZDiT trwają już prace, albo się skończyły[/url]

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 marca 2012, 20:25

Tylko, że remont II i I Alei wnosi trochę nowego nawet do linii 10.
Teraz Parkitka z Pl. Daszyńskiego będzie połączona z 28 (z drobnymi różnicami). Stąd prosty wniosek - podnoszony przeze mnie i nie tylko !! - że 28 jest zbyteczne. Jego rolę powinno przejąć - kursujące z taką samą częstotliwością 32 do Kucelina, bo na Rakowie będzie zbyteczne.
A układ 10/24 co 7,5 minuty w kierunku Błeszna nie jest zły, nawet idealny na odcinku Rondo Trzech Krzyży - Estakada (a dalej to już kwestia dyskusji)

Łukasz Nowicki
Posty: 36
Rejestracja: 07 grudnia 2011, 21:28
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Nowicki » 14 marca 2012, 20:32

Michał Grzegorczyk pisze:Takie dyskusje w temacie REFORMA LINII AUTOBUSOWYCH - od początku - propozycje, a i tak w MZDiT trwają już prace, albo się skończyły[/url]

Jeśli chodzi o tamten temat - znajdują się tam 4 projekty (moim zdaniem, niezbyt dobre), jeden z nich nie ma nawet taktów, dodatkowo żadna z propozycji nie została wybrana na powiedzmy, propozycję klubową. Najlepsze w tych projektach jest to, że nie przedyskutowano kwestii tego, jak często autobus powinien pojawiać się na danym osiedlu, że np. na Zawodziu to autobus powinien jeżdzić w szczycie, co 5 min., z czego jeden na Orlik Ruckemanna, a drugi na Złotej, więc równie dobrze sam mogę zaprojektować układ i wymyślić, że 'no ten autobus to niech sobie jedzie z Hallera na Kukuczki, co 15 min., a ten temu to może nadam nr 27 i pojedzie on sobie z Korkowej, nie! może nie, może lepiej z Kolorowej na Grabówkę?'. Oprócz tego dyskusja w tamtym temacie w dużej mierze dotyczyła m.in. numeracji linii PKS, albo zmian na obecnym układzie. Tak jak już pisałem czekam na poważne podejście do tematu, opracowanie tego, jak często autobus powinien jeżdzić w danej części miasta i przygotowanie wspólnego, przemyślanego układu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 marca 2012, 20:38

Janusz zgoda, ale może by najpierw obłożyć to 32 przegubami, bo wbrew pozorom trochę ludzi nim jeździ (przynajmniej z Alej na Parkitkę, gdzie wciąż pozostaje tłum).

Łukasz, ok nie odmawiam ci racji. Zasygnalizowałem tylko, że temat o takiej jak twoja intencji już zaczęto.

Łukasz Nowicki
Posty: 36
Rejestracja: 07 grudnia 2011, 21:28
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Nowicki » 14 marca 2012, 20:40

Janusz Karlikowski pisze:Teraz Parkitka z Pl. Daszyńskiego będzie połączona z 28 (z drobnymi różnicami). Stąd prosty wniosek - podnoszony przeze mnie i nie tylko !! - że 28 jest zbyteczne. Jego rolę powinno przejąć - kursujące z taką samą częstotliwością 32 do Kucelina, bo na Rakowie będzie zbyteczne.

No tak, tylko jeśli 32 nie będzie już objeżdzać Rakowa, to jej trasa będzie wyglądała tak: Al. Jana Pawła II-...-Estakada-Pl. Orląt Lwowskich-Rejtana-Dąbie-Kucelin Szpital-Kucelin Huta i będzie pokrywała się z trasą tramwaju, więc to nie będzie dobra trasa, drugą rzeczą jest to, że wtedy mieszkańcy przy ul. Hutników i uczniowie SP 19 stracą dojazd do domów i na zajęcia. Jeśli chodzi o połączenie - jestem za, linii powinno być możliwie jak najmniej, ale nie w tym kształcie, który Ty proponujesz ;)

Janusz Karlikowski pisze:A układ 10/24 co 7,5 minuty w kierunku Błeszna nie jest zły, nawet idealny na odcinku Rondo Trzech Krzyży - Estakada (a dalej to już kwestia dyskusji)

Zgadzam się w pełni.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 marca 2012, 21:35

Łukasz Nowicki pisze:będzie pokrywała się z trasą tramwaju
Nie, nie. 32 znika z Al. Wojska Polskiego, bo i tak zwykle jedzie za/przed 12, która jeździ co 15 minut. 32 wchodzi w Zawodzie po trasie 28 od Dekabrystów już.
Na Krakowskiej zostają silne: 10, 12, 24. 12 zostaje na swojej trasie. 10 i 24 jadą do pętli Błeszno, z tym że:
10 przez Boh. Katynia
24 przez Rakowską
W ten sposób na DK1 masz od estakady co 7,5 oraz na Starym Błesznie także co 7,5. Od Estakady masz przy dobrym układzie co 3,25 min autobus. Po co tu jeszcze 32. A po co 28 pod szpitalem na Parkitce skoro jest 10, które dłuższy czas z tramwajem przetnie się już koło Energetyka. 32 pod Halą Polonia, a 29 przy Promenadzie. Lepszego układu się nie da zrobić.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 marca 2012, 09:15

Michał Grzegorczyk pisze:Janusz zgoda, ale może by najpierw obłożyć to 32 przegubami, bo wbrew pozorom trochę ludzi nim jeździ

Zgadzam się. Ale może być problem ze stałymi brygadami przegubowymi ze względu na Starą Gorzelnię. Więc realnym wydaje się, aby 19 i 32 miały BWL-ki przegubowe tak jak 17/20, ponieważ na obu tych liniach przeguby na 19 są potrzebne tylko w określonym czasie, no i 32 ma kursy do Starej Gorzelni.
Janusz Karlikowski pisze:10 przez Boh. Katynia

Sam to proponowałem. Linia zwykła na Bohaterów Katynia tak jak obecna 20 to za mało, poza po uruchomieniu TnB to oczywiste, że 10 na Wrzosowiaku stanie się zbędna.
A jeśli chodzi o połączenie Błeszna z Wypalankami, to mogłoby zapewnić je 35 kursami przez Grzybowską.
Janusz Karlikowski pisze:a 29 przy Promenadzie.

Zgadzam się. Ale tę linię można puścić w nowe rejony, gdzie komunikacja nigdy nie docierała. Mowa oczywiście o Narcyzowej. Dzięki temu pomysłowi będzie można pozbyć się 29 z Michałowskiego, gdzie jest zbędne przy dwóch liniach magistralnych. Na narcyzowej zapewniłaby komunikację i przy okazji w Kiedrzynie wspomogłaby 13.
Łukasz Nowicki pisze:a drugi na Złotej,

Nie wiem, czy ta ulica nie jest za wąska na autobus. W moim pomyśle miałaby tam jeździć dodatkowa linia do Walcowni coś na kształt TRW.
Janusz Karlikowski pisze:Teraz Parkitka z Pl. Daszyńskiego będzie połączona z 28 (z drobnymi różnicami). Stąd prosty wniosek - podnoszony przeze mnie i nie tylko !! - że 28 jest zbyteczne. Jego rolę powinno przejąć - kursujące z taką samą częstotliwością 32 do Kucelina, bo na Rakowie będzie zbyteczne.

I znów się zgadzamy. :) Ale dorzuciłbym do tego pojedyncze kursy przez Nowobialską.

Mam pytanie do ekspertów:
Czy realne jest utworzenie linii magistralnej relacji Korkowa/Malownicza - Rząsawa/Batalionów Chłopskich, Jaskrów ?
Jak z odstępami czasowymi na Wyczerpach?

A wracając do nowego układu, oczywiste jest, że komunikacja musi docierać w nowe rejony, np. przez Legnicką, Tatrzańską, 3 Maja, Przestrzenną, Ikara (na całej długości), Sejmową, Łodzką itp.
I mam pomysły, jak zapewnić komunikację w tych rejonach. Pomysły są realne i nie przesadzone.
I mam pomysł

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 15 marca 2012, 09:31

Janusz Karlikowski pisze:Teraz Parkitka z Pl. Daszyńskiego będzie połączona z 28 (z drobnymi różnicami). Stąd prosty wniosek - podnoszony przeze mnie i nie tylko !! - że 28 jest zbyteczne. Jego rolę powinno przejąć - kursujące z taką samą częstotliwością 32 do Kucelina, bo na Rakowie będzie zbyteczne.

32 ma "niby" zniknąć z Rakowa?? Ciekawa koncepcja! W takim razie 12 co 10 minut z kursami na przemian Gnaszyn/Stara Gorzelnia. Pisze to jako regularny pasażer 32.
Janusz Karlikowski pisze:10 przez Boh. Katynia

Z tym też się nie zgadzam. Tą linią dużo osób z Orkana dojeżdża do szpitala podobnie jak 28 z Zawodzia gdzie 13 nie dociera.
Janusz Karlikowski pisze:A po co 28 pod szpitalem na Parkitce skoro jest 10, które dłuższy czas z tramwajem przetnie się już koło Energetyka.
Tyle że jak na razie to żaden autobus nie odbija na żadnym odcinku linii tramwajowej na Parkitkę po za 29 koło Promenady(jeden przystanek). A za nim powstanie TnP trochę czasu minie.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Piotr Jeruszka » 15 marca 2012, 09:35

Sebastian Wróbel pisze:A wracając do nowego układu, oczywiste jest, że komunikacja musi docierać w nowe rejony, np. przez Legnicką, Tatrzańską, 3 Maja, Przestrzenną, Ikara (na całej długości), Sejmową, Łodzką itp.
Chciałbym zobaczyć jakikolwiek niskopodłogowy wóz, który przejedzie Legnicką ;). Kręcę też nosem przy 3 Maja, ale zgoda - jakiś busik by się przydał.

Mój pomysł - zerżnięty zresztą po lekturze tego forum - to zapewnienie komunikacji przez busiki, które docierałyby do jakiegoś "centrum" danego rejonu, skąd już "pojemniejszą" KM pojedzie się dalej. Ponieważ MPK nie ma takich wozów, to byłoby fajnie ogłosić przetarg na takie linie. Ale uruchamia to masę problemów (w częstochowskich realiach), wyszczególnionych przez Dominika w tym temacie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 marca 2012, 09:40

Sebastian Wróbel pisze:Nie wiem, czy ta ulica nie jest za wąska na autobus.
...Złota - wprawdzie podczas powodzi w 2010 r. tamtędy jeździły autobusy, ale wymijanie dwóch dużych pojazdów było znacznie utrudnione, poza tym korony drzew są w skrajni jezdni i łatwo dużym pojazdem zahaczyć ! :)
Sebastian Wróbel pisze:przez Legnicką, Tatrzańską, 3 Maja, Przestrzenną
...Legnicka i Tatrzańska ulice tylko częściowo utwardzone, 3 maja - chyba za wąska na KM (po likwidacji parkingu - może by było ok), Przestrzenna - ograniczenia tonażowe (mostek) - 8 ton.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 marca 2012, 09:46

Marcin Strzelecki pisze:32 ma "niby" zniknąć z Rakowa?? Ciekawa koncepcja! W takim razie 12 co 10 minut z kursami na przemian Gnaszyn/Stara Gorzelnia. Pisze to jako regularny pasażer 32.
Na takiej samej zasadzie jak 18 i 33 z Mirowa. Połączenie 28 z 32 daje korzyść 3 autobusów.
Poza tym 10 dowiezie Cię do tramwaju przy Energetyku. Pamiętaj, że pojedzie prosto JP2. I raczej tak dłuuuuugi czas będzie kursować. I nie wiadomo czy kiedykolwiek w Aleje powróci.
I nie patrz na swoje interesy, bo ja też byłem stałym pasażerem 37, które mi pasowało. Koniec, trzeba układać rozkład i linie wg pewnej ekonomicznej zasady. Obecne 32 na Rakowie wcale nie wspomaga zbytnio 12 (ta musiałaby stać się w pełni przegubowa), a na Parkitce jest zawalidrogą, bo jedzie albo tuż przed 10 albo na jego ogonie. Jakby ją przesunąc, to nałoży się na 28 - też źle. Po prostu układ linii 10, 29, 32 na Okulickiego jest wystarczający.
A przy układzie 32 na Kucelin p. Orlą masz na Zawodziu co 15 minut.
A nie wmawiaj mi, że sam Stary Raków potrzebuje częściej jak co 15 minut przeguba. Od Rakowskiej doszłoby 24 co daje 7,5 minuty + podmiejskie. Identyczna zasada jest na Michałowskiego: 22/24 kursują co 7,5 minuty + rzadkie 29 (odpowiednik podmiejskich na DK1)

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 15 marca 2012, 09:59

Janusz Karlikowski pisze:Na takiej samej zasadzie jak 18 i 33 z Mirowa. Połączenie 28 z 32 daje korzyść 3 autobusów.
Ja tych korzyści nie widzę. Z tą różnicą że 18 i 33 jeździły praktycznie po jednej trasie czego nie można powiedzieć o 28 i 32. Ja uważam że obie linie są przydatne.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 marca 2012, 10:02

Marcin Strzelecki pisze:Z tą różnicą że 18 i 33 jeździły praktycznie po jednej trasie
Jeśli dla Ciebie Cm. Rocha leży tuż obok ul. Leśnej to ok....
Koniec moich wywodów, w MZDiT pewnie już i tak mają swoje koncepcje.
Administratorzy: zamknąć temat. I poczekajmy na sygnały z w/w instytucji

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 marca 2012, 14:22

Piotr Radoliński pisze:...Legnicka i Tatrzańska ulice tylko częściowo utwardzone

Przed wprowadzeniem KM na pewno ten problem by zniwelowano. Autobus jadący przez Legnicką zapewniłby także komunikację miejską na Białostockiej.
...Złota - wprawdzie podczas powodzi w 2010 r. tamtędy jeździły autobusy, ale wymijanie dwóch dużych pojazdów było znacznie utrudnione, poza tym korony drzew są w skrajni jezdni i łatwo dużym pojazdem zahaczyć !

Przestrzenna - ograniczenia tonażowe (mostek) - 8 ton.

Czyli najlepiej będzie aby w te okolice busiki lub midibusy, których póki co nie ma. :(

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 marca 2012, 14:34

Sebastian Wróbel pisze:Przed wprowadzeniem KM na pewno ten problem by zniwelowano. Autobus jadący przez Legnicką zapewniłby także komunikację miejską na Białostockiej.
...to są jednak spore koszty ! :(

Przemysław Janus
Posty: 13
Rejestracja: 20 lutego 2012, 15:47
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Przemysław Janus » 15 marca 2012, 14:39

Także moim zdaniem 32 jadące przez Zawodzie to dobre rozwiązanie.

Jeżeli chodzi o linie midi i minibusowe to byłoby to duże udogodnienie dla ludzi mieszkających na peryferiach i obszarach słabo skomunikowanych. Niestety, minie sporo czasu zanim takie linie powstaną (jeżeli w ogóle).

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 15 marca 2012, 15:19

Sebastian Wróbel pisze:Mam pytanie do ekspertów:
Czy realne jest utworzenie linii magistralnej relacji Korkowa/Malownicza - Rząsawa/Batalionów Chłopskich, Jaskrów ?
Jak z odstępami czasowymi na Wyczerpach?

Ile razy mam Tobie mówić, że linia magistralna w Rząsawach czy na Batalionów jest złym pomysłem. Obecny takt 30-minutowy tam wystarczy.
Ja proponuje linię (nr dowolny - jak kto woli, wolałbym 17 :D) na trasie:
Wyczerpy Osiedle - Leśna/Wąsosz.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 marca 2012, 15:38

Oj Patryk, toż tak miało być, a przez protesty (głównie ze strony Kawodrzy) nie doszło do powstania takiej linii. 17 miała być wydłużona do Leśnej !!

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 15 marca 2012, 15:40

Janusz Karlikowski pisze:Oj Patryk, toż tak miało być, a przez protesty (głównie ze strony Kawodrzy) nie doszło do powstania takiej linii. 17 miała być wydłużona do Leśnej !!

Ja się tak zastanawiam co będzie jeździć na Kolorową, bo 21 jeszcze trochę i padnie. Może 22 ?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 marca 2012, 15:42

Patryk Hartman pisze:Ile razy mam Tobie mówić, że linia magistralna w Rząsawach czy na Batalionów jest złym pomysłem. Obecny takt 30-minutowy tam wystarczy.

Fajnie, ale nie zrozumiałeś mojego komentarza bynajmniej. Linia magistralna, czyli naprzemiennie do Batalionów Chłopskich/Jaskrowa i do Rząsawy (naprzemiennie, czyli raz tak raz tak). A skoro linia jeździłaby naprzemiennie, to takt 30 minutowy byłby zachowany. Poza tym wiedz, że im mniej linii tym łatwiej skoordynować rozkłady, aby jechały w równych odstępach czasowych. Od starego rynku ta linia byłaby skoordynowana z proponowaną przez nas linią magistralną relacji Kontkiewicza - Leśna/Wąsosz i tak samo na Sabinowskiej.
Teraz rozumiesz?
Piotr Radoliński pisze:...to są jednak spore koszty !

Ale może pieniądze na ten problem skądś by się jednak wzięły. ;)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 15 marca 2012, 15:44

Sebastian Wróbel pisze:Patryk Hartman napisał/a:
Ile razy mam Tobie mówić, że linia magistralna w Rząsawach czy na Batalionów jest złym pomysłem. Obecny takt 30-minutowy tam wystarczy.

Fajnie, ale nie zrozumiałeś mojego komentarza bynajmniej. Linia magistralna, czyli naprzemiennie do Batalionów Chłopskich/Jaskrowa i do Rząsawy (naprzemiennie, czyli raz tak raz tak). A skoro linia jeździłaby naprzemiennie, to takt 30 minutowy byłby zachowany. Poza tym wiedz, że im mniej linii tym łatwiej skoordynować rozkłady, aby jechały w równych odstępach czasowych. Od starego rynku ta linia byłaby skoordynowana z proponowaną przez nas linią magistralną relacji Kontkiewicza - Leśna/Wąsosz i tak samo na Sabinowskiej.
Teraz rozumiesz?

Rozumiem, ale co chcesz może dać też linie kursująca co 15 minut i to w niedziele ! :lol:

Łukasz Nowicki
Posty: 36
Rejestracja: 07 grudnia 2011, 21:28
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Nowicki » 15 marca 2012, 15:46

Janusz Karlikowski pisze:
Marcin Strzelecki pisze:Z tą różnicą że 18 i 33 jeździły praktycznie po jednej trasie
Jeśli dla Ciebie Cm. Rocha leży tuż obok ul. Leśnej to ok....
Koniec moich wywodów, w MZDiT pewnie już i tak mają swoje koncepcje.
Administratorzy: zamknąć temat. I poczekajmy na sygnały z w/w instytucji

Ok, niech administratorzy zamkną temat, jednak dobrze by było, gdyby CKMKM w formie mniej (rozmowa z kimś z Zarządu Dróg) lub bardziej oficjalnej (pismo), zapytało w/w organ o to, kiedy klub mógłby dostać projekt nowego układu, przygotowanego przez MZDiT, w jakim terminie, planowane jest zbieranie wniosków i uwag od mieszkańców dotyczącej reformy oraz jak długo, w jakich miesiącach i w jakiej formie MZDiT planuje promocję nowych tras i linii tramwajowej na Błeszno.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 marca 2012, 15:46

Wszystko fajnie, tylko ja jednak zalecam skończenie tych dywagacji. Ewentualnie założenie w Hyde Parku tematu: "Moje pobożne życzenia co do KM w Częstochowie".
Dlaczego tak piszę. Z dwóch powodów:
1. układ komunikacyjny może ulec od 1.09 całkowitej przebudowie
2. układ linii nie dotyczący Rakowa, Błeszna i Wrzosowiaka zostanie nie naruszony
I tak jak pisałem, prace na pewno trwają, natomiast MZDiT póki co o zdanie nikogo się nie pytał i być może nie zamierza tego robić !!

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 marca 2012, 15:48

Patryk Hartman pisze:Rozumiem, ale co chcesz może dać też linie kursująca co 15 minut i to w niedziele !

O kurde! znów te niedziele...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 15 marca 2012, 15:49

Sebastian Wróbel pisze:Patryk Hartman napisał/a:
Rozumiem, ale co chcesz może dać też linie kursująca co 15 minut i to w niedziele !

O kurde! znów te niedziele...

Niestety ! :P

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 15 marca 2012, 18:37

Piotr Radoliński pisze:Sebastian Wróbel napisał/a:
Nie wiem, czy ta ulica nie jest za wąska na autobus.
...Złota - wprawdzie podczas powodzi w 2010 r. tamtędy jeździły autobusy, ale wymijanie dwóch dużych pojazdów było znacznie utrudnione, poza tym korony drzew są w skrajni jezdni i łatwo dużym pojazdem zahaczyć ! :)

album_page.php?pic_id=399 :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 marca 2012, 23:48

Niech mi ktoś jeszcze raz, powoli wyłumaczy, o co chodzi z 29 na Narcyzowej z pominięciem Michałowskiego....

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 marca 2012, 07:51

Michał Grzegorczyk pisze:Sebastian, nie jest jeszcze tak późno :P Jaka IKEA?

Kiedyś mówiono, że gdy powstanie IKEA, to trzeba będzie tam wydłużyć jakąś linię komunikacyjną i wzmocnić jej takt. No chyba, że nowe 25 tam pozostanie.
Michał Grzegorczyk pisze:Z pętli przy Meliorantów przez Połaniecką, potem skręt w lewo w Połaniecką i dojazd do tej pętli.

Wiem o tym Michał, tylko nie wiem jak z tonażówką i szerokością. Czy jest wystarczająco dostateczna, aby puścić tam np. przegubowy autobus. Pisałem o tym zresztą wyżej.
Michał Grzegorczyk pisze:Niech mi ktoś jeszcze raz, powoli wyłumaczy, o co chodzi z 29 na Narcyzowej z pominięciem Michałowskiego....

To tylko mój autorski pomysł, aby 29 omijało Michałowskiego gdzie jest zbędne i zapewniło komunikację w części Kiedrzyna na Narcyzowej gdzie na pewno złapałaby w miarę dużo nowych pasażerów i przy okazji wzmocniłaby 13 na Ludowej. Jechałaby tam z Pileckiego do zbiegu tych dwóch ulic przy rondzie (w kierunku Parkitki) zaś w kierunku Gombrowicza przez Kisielewskiego i Ludową.
Kiedyś były pomysły puszczenia komunikacji na tę ulicę, kiedy jeszcze ul. Pileckiego nie istniała a potrzeba komunikacji w tej części Północy była potrzebna.
Michał Grzegorczyk pisze:Po drodze zrobić przystanek przy Kresowej i koło Połanieckiej 90. Pętla "Marianka"

Oczywiście pomysł popieram i mam nadzieję, że MZDiT podejmie przy tym kroki, aby warianty 14 tam dojeżdżały. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 marca 2012, 07:51

Michał Grzegorczyk pisze:o co chodzi z 29 na Narcyzowej
...dla mnie to dziwny pomysł, bo ul. Narcyzowa jest wąską ulicą - z trudem mijają się dwa busy ! Zanim rzucicie jakikolwiek pomysł, sprawdźcie w terenie czy to jest wykonalne ! :) Inaczej wychodzi tak jak przy projektowaniu "TnB" - projektant umieścił jeden ze słupów trakcyjnych w... powietrzu, bo na mapie łatwo nanieść punkt - a rzeczywistość wykazała co innego, po prostu w tym miejscu nie było gdzie wykopać "dziury" bo tam przebiega w "wąwozie" linia kolejowa.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 marca 2012, 08:07

Bywałem na Narcyzowej, ale słabo ją pamiętam. Jakaś wyjątkowo wąska mi się nie wydawała wtedy, ale mogę się mylić. Skoro wciąż tam bywasz, to wiesz lepiej. Na pewno pamiętam, że był projekt budowania tam nowej ulicy jako części korytarza północnego, a dopiero po protestach przeniesiono w pola...

Propozycji Sebastiana wciąż natomiast do końca nie rozumiem.... Jeśli już to z AK przez Wyzwolenia, Fieldorfa, Narcyzową do pętli Kiedrzyn.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 marca 2012, 08:29

Sebastian Wróbel pisze:Kiedyś mówiono, że gdy powstanie IKEA, to trzeba będzie tam wydłużyć jakąś linię komunikacyjną i wzmocnić jej takt. No chyba, że nowe 25 tam pozostanie.
...a jak IKEA zrobi sobie swoja komunikację ? Poza tym - znasz DOKŁADNE polożenie IKEI ?
Sebastian Wróbel pisze:Wiem o tym Michał, tylko nie wiem jak z tonażówką i szerokością. Czy jest wystarczająco dostateczna, aby puścić tam np. przegubowy autobus. Pisałem o tym zresztą wyżej.
...nie ma problemu ! Tonażówka ? Tamtędy jeżdżą duże zestawy z naczepami - np. do Zakładów Chemicznych "Rudniki", do cementowni.
Sebastian Wróbel pisze:To tylko mój autorski pomysł, aby 29 omijało Michałowskiego gdzie jest zbędne i zapewniło komunikację w części Kiedrzyna na Narcyzowej gdzie na pewno złapałaby w miarę dużo nowych pasażerów i przy okazji wzmocniłaby 13 na Ludowej.
Sebastianie - tak jak napisałem wcześniej, analizuj najpierw teren. Skrzyzowanie ul. Narcyzowej z ul. Ludową jest bardzo ciasne. Może uda mi się zrobić fotki z perspektywy kierowcy ! :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 marca 2012, 08:31

Swojego czasu był tu lansowany kiedyś inny pomysł, aby 29 zamiast skręcać w al. Wyzwolenia jechało pod główne wejście M1 i Dmowskiego. Ten wariant jest absolutnie realny, bowiem kiedyś kierowca 21 się pomylił i wracał na trasę (poprzedniego dnia miał 24 :) i tak mu wyszło z rozpędu) tamtędy. Spokojnie autobus przejeżdża.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 marca 2012, 10:09

Sebastian Wróbel pisze:A wracając do nowego układu, oczywiste jest, że komunikacja musi docierać w nowe rejony, np. przez Legnicką,
Musi ? Po takiej drodze chcesz puszczać autobus ?
Skrzyżowanie ul. Rocha/ul. Legnicka
Obrazek
ul. Legnicka
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 marca 2012, 10:12

Sebastian Wróbel pisze:To tylko mój autorski pomysł, aby 29 omijało Michałowskiego gdzie jest zbędne i zapewniło komunikację w części Kiedrzyna na Narcyzowej gdzie na pewno złapałaby w miarę dużo nowych pasażerów
...a to już ul. Narcyzowa (szerokość jezdni ok. 4 m !! )
ul. Ludowa - w prawo ciasny wjazd w ul. Narcyzową
Obrazek
ul. Narcyzowa
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 16 marca 2012, 10:58

Patrze na te fotografie i uważam, że po niektórych ulicach autobus absolutnie nie pojedzie.
Więc pomysły o liniach przebiegających po wąskich, ciasnych i nie utwardzonych ulicach (a raczej uliczkach) należy włożyć między bajki...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 marca 2012, 11:05

Beniamin Wójcik pisze:Więc pomysły o liniach przebiegających po wąskich, ciasnych i nie utwardzonych ulicach (a raczej uliczkach) należy włożyć między bajki...
...no niestety ! Po prostu niektórzy patrząc na plan miasta wytyczają linie autobusowe, a przecież na mapach to są zaznaczone nawet dukty leśne ! :P

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 16 marca 2012, 11:14

A ja bym się chętnie zapytał osoby/osób odpowiedzialnych za wytyczane tras, objazdów, czym tak naprawdę się kierują i w jaki sposób argumentują wydane przez siebie decyzje.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 marca 2012, 13:11

Piotr Radoliński pisze: Po prostu niektórzy patrząc na plan miasta wytyczają linie autobusowe, a przecież na mapach to są zaznaczone nawet dukty leśne !
Beniamin Wójcik pisze:A ja bym się chętnie zapytał osoby/osób odpowiedzialnych za wytyczane tras, objazdów, czym tak naprawdę się kierują i w jaki sposób argumentują wydane przez siebie decyzje.
...ja mam na myśli naszych forumowiczów Beniaminie ! :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 16 marca 2012, 14:07

Sebastian Wróbel pisze:obawiam się, że IKEA może pokrzyżować te plany. Wydłużyć? czyli 14 musiałaby jeździć przez Rędzińską? Bo przy Meliorantów zbiega się ulica Połaniecka, tylko jak z tonażówką i szerokością?

O co chodzi z tą IKEĄ, co ona ma wspólnego... I jak Ty utrudniłeś tą drogę. Przez wiadukt nad torami Wyczerpy-Chorzew jeździł krótko, ale jednak MAN linii S1.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 marca 2012, 14:32

No cóż...Krytykować najłatwiej. Rozumiem i przebaczam złośliwość, ale myśląc w ten sposób (tępiąc pomysły puszczenia km w rejony gdzie jej nigdy nie było a może zajść taka potrzeba) nigdy nie będziemy mieć idealnej komunikacji miejskiej w naszym mieście. Koordynacja rozkładów, częstość kursowania i dobrze ułożony układ linii i rozbudowanie sieci tramwajowej to bardzo dużo nie przeczę, ale nie wszystko. Nie mówię też, że przeszkody w puszczeniu komunikacji na nowe tereny to wina klubu, ale za komunikację i drogi odpowiada MZDiT i mógłby rozwiązać te problemy. Ja wiem, że to kosztuje, ale może za jakiś czas znajdą się na to pieniądze. Rozłożenie asfaltu, czy poszerzenie drogi majątku nie kosztuje.
Piotr Radoliński pisze:...nie ma problemu ! Tonażówka ? Tamtędy jeżdżą duże zestawy z naczepami - np. do Zakładów Chemicznych "Rudniki", do cementowni.

Poprosiłbym o zdjęcia Piotrze. Oczywiście kiedy będziesz mieć czas. :)
Łukasz Szkurłat pisze:O co chodzi z tą IKEĄ, co ona ma wspólnego...

Dyskusja jest tu:
viewtopic.php?p=13707&highlight=#13707
A co do zdjęć:
Narcyzowa wcale nie jest taka wąska, żeby autobus tam przejeżdżał. Oczywiście wymijanie się tam dwóch autobusów nie wchodzi w grę, ale puszczenie tam linii peryferyjnej na pewno nie doprowadziłoby do tego, żeby autobusy się akurat w tym miejscu wymijały. MZDiT na pewno ułożyłby rozkład temu zapobiegający. A jeśli nie, to pozostaje w odległej przyszłości puścić tam midibusy lub busiki.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 marca 2012, 14:33

Łukasz Szkurłat pisze:Przez wiadukt nad torami Wyczerpy-Chorzew jeździł krótko, ale jednak MAN linii S1.
...dokladnie tydzień, przegubowy MAN spokojnie się tam mieścił !

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Damian Włodarczyk » 16 marca 2012, 15:33

Sebastian Wróbel pisze:Narcyzowa wcale nie jest taka wąska, żeby autobus tam przejeżdżał. Oczywiście wymijanie się tam dwóch autobusów nie wchodzi w grę, ale puszczenie tam linii peryferyjnej na pewno nie doprowadziłoby do tego, żeby autobusy się akurat w tym miejscu wymijał

A co jeśli przyszłoby się wyminąć z TIR-em? Nawet jeśli ułożysz rozkład jazdy tak, że autobusy będą się mijały np. na Dekabrystów, to weź choć troszeczkę pod uwagę innych uczestników drogi, bo przecież ulice peryferyjne nie są przeznaczone tylko dla autobusów...

A teraz moje zdanie na temat linii 29 Na Narcyzowej:
(pomijam fakt tego, iż droga jest zbyt wąska na autobus)
Gdzie zawiezie pasażerów linia 29? Jedynie na Północ, cmentarz Rocha i szpital na Parkitce, jesli już, to trzeba zapewnić pasażerom dojazd do centrum, tym bardziej że taryfę przesiadkową mamy kulawą w n\tym mieście

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 marca 2012, 15:44

W Kiedrzynie nie jest potrzebna żadna inna linia. W większości przypadków 13 do/z Kiedrzyna jedzie pusta. Do tego sporo ludzi traktuje ją jako dojazd na przesiadkę w okolicy Promenady. 29 by tylko powieliło rolę 13, a mając tak 50-minutowy jest to bez sensu.
Zaś rola samej 13 się nie zmieniła. Tłok panuje do/od szpitala przy PCK.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 16 marca 2012, 16:44

Sebastian, ale ten temat jest już stary... Choć o budowie wiemy od długiego czasu, to żadnych szczegółów nie znamy.
Panowie, co do szerokości ulicy... A co powiecie o Bursztynowej? Droga porównywalna do Narcyzowej, a jednak autobus jeździ. To nawet Srebrna jeszcze nie tak dawno była wąską dróżką.
Ale według mnie rzeczywiście taka linia nie miała by sensu. Kto chce iść z Narcyzowej na autobus, to idzie na 13, albo 25.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 marca 2012, 16:53

Panowie: jeszcze jedna rzecz. Patrząc na takie ulice warto popatrzeć na rodzaj zabudowy. Bo jeśli stoją wspaniałe wille, to zapewniam że lokatorzy mają jeden, dwa a może i trzy samochody i KM w wielkim poważaniu. A komunikacji dla przypadkowo odwiedzających robić się nie opłaca.
Druga rzecz jest taka, że nawet samych mieszkańców Kiedrzyna "zachęcono" do korzystania z samochodów w czasach gdy 21 czasem kursowało jedno na godzinę. A skok z częstotliwości 22 na 50 był bolesny i nie pozostawiał wyboru. I obserwując obecną 13 mam tylko jeden wniosek: między 7 a 8 powinien być dodatkowy kurs. Przy dojazdach do szkoły jednak tłum młodzieży się zbiera. Wracając się rozprasza. Taka 13 to mogłaby być wersja skrócona do Pl. Daszyńskiego. W pozostałych godzinach nie ma problemu z zabraniem się, często wręcz jest pełno wolnych miejsc

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 marca 2012, 17:45

Janusz Karlikowski pisze:Panowie: jeszcze jedna rzecz. Patrząc na takie ulice warto popatrzeć na rodzaj zabudowy. Bo jeśli stoją wspaniałe wille, to zapewniam że lokatorzy mają jeden, dwa a może i trzy samochody i KM w wielkim poważaniu. A komunikacji dla przypadkowo odwiedzających robić się nie opłaca.
...nie pozostaje nic innego jak tylko zgodzić się z Tobą !

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 17 marca 2012, 00:35

Dajcie spokój z tą IKEĄ. To jest sklep budowlany, jak Castorama, czy OBI. Tam się jedzie TAXI bagażowym, a nie autobusem...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 marca 2012, 09:34

Dominik, szkoda że nie masz kamerki w pobliżu OBI. Zdziwiłbyś się, z czym można wsiadać do autobusu :P
Zresztą nawet przeprowadzać się można autobusem (patrz: "Alternatywy 4", Piotrze znajdziesz ten odcinek - szybko Ci to idzie)

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Kamil Ociepa » 17 marca 2012, 09:44



Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości