Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 sierpnia 2012, 20:17

Tak. Ale czy kierowca kursu nieśniadaniowego musi mieć już przerwę "unijną" o 7:30 ?? To jakiś absurd
6 godzin od godz. 4 (umownie) to godz. 10. Mamy tu do czynienia z jawnym działaniem w celu zrażenia pasażerów do usług KM.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 24 sierpnia 2012, 20:20

A niech se ma, kiedy chcą. Ale to kierowca ma przerwę, a nie autobus.

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii 3

Postautor: Tomasz Moszczyński » 25 sierpnia 2012, 20:21

Rafał Lamch pisze:Ja tam nie wróżę tej linii nic dobrego. Póki co będziemy mieć epokowy moment i wymarzony rozkład z 3,5-minutowym taktem w szczycie. Ale jak długo? Dopóki towarzysze nie nakażą ciąć. A do tego prędzej czy później dojdzie, jeśli nie odzwyczaimy ludzi od autobusów. Pozostawienie niezmienionego układu z nadmiarem linii na Błesznie i Północy to dla tramwaju zabójstwo i wyrzucanie masy pieniędzy, których podobno im brakuje.

Oj co prawda to prawda.pozyjemy zobaczymy mam nadz ze bedzie dobrze a nadzieja umiera ostatnia-)

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii 3

Postautor: Andrzej Sowa » 26 sierpnia 2012, 14:09

Rafał Lamch pisze:Ja tam nie wróżę tej linii nic dobrego. Póki co będziemy mieć epokowy moment i wymarzony rozkład z 3,5-minutowym taktem w szczycie. Ale jak długo? Dopóki towarzysze nie nakażą ciąć. A do tego prędzej czy później dojdzie, jeśli nie odzwyczaimy ludzi od autobusów. Pozostawienie niezmienionego układu z nadmiarem linii na Błesznie i Północy to dla tramwaju zabójstwo i wyrzucanie masy pieniędzy, których podobno im brakuje.


Chyba niepotrzebnie na Boh.Katynia zostaje magistralna linia 10 jako szybka alternatywa dla tramwaju.
Na Boh. Katynia powinna być linia z taktem 30 minut np.linia 32 a już najwyżej linia 12 a na Wojska Polskiego przynajmniej dwie magistralne. Proponuję 10 i 24 Linia 10 na Stare Błeszno a 24 do pętli Stadion Raków.
Jeśli nie zostanie zapewniona odpowiednia liczba pasażerów do korzystania z tramwaju to rzeczywiście pocięty zostanie rozkład tramwaju a do tego nie można dopuścić.
Zmiany na Północy też są koniecznością i to nie od dziś , wypada je wymusić .

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii 3

Postautor: Marcin Strzelecki » 26 sierpnia 2012, 19:45

Dyskusja na temat reform tutaj albo tutaj. Po co mieszać wątki??

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ASA

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 sierpnia 2012, 13:17

Rafał Lamch pisze:Ja tam nie wróżę tej linii nic dobrego. Póki co będziemy mieć epokowy moment i wymarzony rozkład z 3,5-minutowym taktem w szczycie. Ale jak długo? Dopóki towarzysze nie nakażą ciąć. A do tego prędzej czy później dojdzie, jeśli nie odzwyczaimy ludzi od autobusów. Pozostawienie niezmienionego układu z nadmiarem linii na Błesznie i Północy to dla tramwaju zabójstwo i wyrzucanie masy pieniędzy, których podobno im brakuje.

Tak, jak na razie przez Błeszno i Północ wyrzucamy pieniądze w błoto przez przesyt linii. W sobotę byłem w pięknym mieście Gdańsk, gdzie urzędnicy szanują pieniądz i nie ma takiej chorej sytuacji, by autobus dublował tramwaj. Jeśli już jadą razem, to na krótkim odcinku, a już na pewno nie w to samo miejsce. Zresztą przykładów do naśladowania jest wiele, zacząć by pasowało od strony internetowej ZTM. Aha, jechałem już "trójką" i to 105N.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii "TnB" (nr 3)

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 13:29

Łukasz Szkurłat pisze:Zresztą przykładów do naśladowania jest wiele, zacząć by pasowało od strony internetowej ZTM
Taaak ?? Weźmy chociaż taki autobus jak 167. Od Deotymy aż do Wrocławskiej jedzie dokładnie tak samo jak 23, 24 na Bemowo. Tylko, że i autobus i tramwaj mają swoich pasażerów. Tak samo jest u nas z 3 i 19, one nie mają nic wspólnego. A wy się czepiacie jak rzep psiego ogona. Może w ogóle skasujmy wszystkie autobusy :evil: Nie porównujcie zaścianka do wielkich polskich miast. Podoba się tam, to droga wolna !!
Jak nie lubicie autobusów, to po jakiego diabła biegacie od 5 rano i je spisujecie jak kot z pełnym pęcherzem ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii "TnB" (nr 3)

Postautor: Piotr Radoliński » 27 sierpnia 2012, 13:34

Panowie - temat jest o uroczystym otwarciu linii "TnB" !!
"Nie kłóćmy się, napijmy się..." - jak mówił prezes Koniuszko w "Zmiennikach" - St. Barei ! :D

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii "TnB" (nr 3)

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 sierpnia 2012, 14:11

Janusz Karlikowski pisze:Taaak ?? Weźmy chociaż taki autobus jak 167. Od Deotymy aż do Wrocławskiej jedzie dokładnie tak samo jak 23, 24 na Bemowo.

Tak Cię zabolała ta 19, że w szoku nie zrozumiałeś do końca tego, co czytałeś. ZTM - jednemu psu burek na imię? Przecież jak byk napisałem, co za miasto.
Janusz Karlikowski pisze:Tak samo jest u nas z 3 i 19, one nie mają nic wspólnego. A wy się czepiacie jak rzep psiego ogona. Może w ogóle skasujmy wszystkie autobusy :evil: Nie porównujcie zaścianka do wielkich polskich miast. Podoba się tam, to droga wolna !!
Jak nie lubicie autobusów, to po jakiego diabła biegacie od 5 rano i je spisujecie jak kot z pełnym pęcherzem ??

Pies lał na tą 19, i tak jeździ rzadko i faktycznie ma niewiele wspólnego. Jest to pewnego rodzaju uzupełnienie, choć nie pochwalam też tego. Dlaczego nie porównywać? Miasto, jest miasto. To że mniejsze nie znaczy, że musi być gorsze. To właśnie przez takie rozumowanie przyjmujemy, że tak musi być i inaczej się nie da. Czy ja to piszę, żeby tu pokazać zapadłość? Jak będę miał czas, to będę chciał zrobić podsumowanie co mi się podobało, a co nie. Z tego będzie można wysnuć wniosek co trzeba rozwijać, a w czym jesteśmy lepsi - tak, były takie sytuacje.
Sam zresztą dopiero co marudziłeś, że Cię stąd ludzie wyganiają do lepszych miast, a teraz odpowiadasz tym samym... Nie biegam od świtu za autobusami, a lubię je.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii "TnB" (nr 3)

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2012, 14:22

Nie chcę się wtrącać, ale wszystkie problemy na południu wynikają z braku węzła przesiadkowego przy estakadzie i taryfy. Obie rzeczy można poprawić, choć przy obecnej władzy nie spodziewam się realizacji jakiś inwestycji w okolicy.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii 3

Postautor: Krystian Kukuła » 27 sierpnia 2012, 14:25

Łukasz Szkurłat pisze:Zresztą przykładów do naśladowania jest wiele, zacząć by pasowało od strony internetowej ZTM
Nie piętnujcie już tak mocno strony MZDiT, bo jeszcze zainwestują w nową stronę i obroty mojego portalu z rozkładami spadną :P

A czy będziemy coś nieoficjalnego organizować 3 września rano? ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii "TnB" (nr 3)

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 sierpnia 2012, 14:43

Łukasz Szkurłat pisze:Jest to pewnego rodzaju uzupełnienie, choć nie pochwalam też tego.

Dlaczego ??

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 sierpnia 2012, 15:07

@Sebastian, tak jak napisał Rafał. Zamiast zmuszać ludzi do korzystania z drogiego tramwaju dorzucamy w pakiecie autobus powielający trasę przez całe Błeszno i okolice. 19 zabiera pasażerów z osi północ-południe przechodzącej przez Plac Biegańskiego, która jest blisko tramwaju przy al. Wolności i Kościuszki. Ludzie zamiast dojść, czy dojechać w okolice Dworca PKS/alei Jana Pawła II na tramwaj, wsiądą w autobus i dojadą bezpośrednio. Autobus ten powinien jeździć Jagiellońską prosto do Alei Pokoju i dalej dowożąc ludzi do Jagiellońskiej czy Estakady, gdzie mogą się przesiąść w 3 jadąc na Błeszno, czy 12/32 do Rakowa. Zresztą 19 jest o tyle niewygodna, że dalej powiela 1. Najlepszym rozwiązaniem byłoby powołać nową linię na osi Stradom - Estakada, który dalej jechałby w stronę miasta, a 19 usunąć, ewentualnie do Rakowa skrócić.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Uroczyste otwarcie linii "TnB" (nr 3)

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 sierpnia 2012, 15:26

Rafał Lamch pisze:może wybrać 19, bo jest atrakcyjniejszym dojazdem do pl. Biegańskiego, Urzędu Miasta itp. I na to idą dodatkowe pieniądze - a na to nas nie stać. No całe szczęście, że ona kręci po tym Stradomiu.

Wiadomo, że jeśli pasażer będzie chciał dojechać na plac Biegańskiego wybierze 19, bo ona tam dojeżdża w przeciwieństwie do tramwaju, który dowiózłby pasażerów do II alei. Po co pasażer miałby robić dodatkowy spacer do placu Biegańskiego, skoro może dojechać tam 19 ??
Tak samo tramwaj nie zwiezie mieszkańca Orkana np. na Stradom, czy na Grabówkę, więc logiczne, że pasażer chcący się tam wybrać, wsiądzie w 19 i takie postępowania nie zmieniłaby nawet nowa, cywilizowana taryfa biletowa. Ot, zwykłe ułatwienie i tyle.
Łukasz Szkurłat pisze:Najlepszym rozwiązaniem byłoby powołać nową linię na osi Stradom - Estakada, który dalej jechałby w stronę miasta, a 19 usunąć, ewentualnie do Rakowa skrócić.

Takie rozwiązanie będzie bardzo dobre, ale dopiero po wybudowaniu tramwaju na Stary Raków.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 16:00

Ciągle zapominacie o jednym: nasza linia tramwajowa jest ułomna. Byle awaria na odcinku zajezdnia - Tysiąclecie paraliżuje ją całkowicie. Brak pętli awaryjnych, brak przelotów z toru na tor. Komunikacja zastępcza organizowana jest w sposób skandaliczny. Do tego ten brak taryfy przyjaznej przesiadkom itd.
Poza tym idąc tym tropem, to skróćmy 23 do kościoła, bo z Leśnej można przecież dojść, skróćmy 30 do Wyczerp Grn., bo przecież można tu sobie dojść itd itd. Nie po to są ciągi komunikacyjne by z nich wywalać autobusy. A 19 jeździ po tzw. "korytarzu" czyli w założeniu po głównym ciągu komunikacyjnym (autobusowym) północ-południe. To tak samo wywalić 15, 22, 25 tu jadące, bo z Północy można na pl. Biegańskiego dojechać tramwajem i dojść. A i na 16 postawny krzyżyk, bo przecież z Kwadratów nie jest tak daleko na Jasną Górę. Wywalmy autobusy z Parkitki, bo spod Hali Polonia nie jest daleko, a przecież mają tu budować tramwaj.
NIE
My mamy autobusy i tramwaje i póki co nie róbmy ludziom gorzej niż robi im MZDiT dzięki władzom miasta. Będzie reforma 2014, to będziemy dyskutować, ale na razie na to a wcześnie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Dominik Wójcik » 27 sierpnia 2012, 16:08

Cieszę się Janusz, że tał ładnie skonstruowałeś przedostatnie zdanie:
"robi im MZDiT dzięki władzom miasta - ten wytłuszczony fragment trzeba zawsze akcentować, bo wg tychże władz, cytuję: "Przecież samochodami się jeździ"...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2012, 17:46

Ja bym zmienił 19 trasę na Żabiniec-Jagielońska-Bór Wypalanki i przy okazji wywalił 15. Tylko dobrze by było doczekać się prawdziwego węzła przesiadkowego przy estakadzie.

Ewentualnie:
32: Wielkoborska-Aleje-Legionów-Hallera, 11 do wywalenia
12: Gnaszyn-WP-11 Listopada-Błeszno
10: Parkitka szpital-WP-Limanowskiego-Raków dworzec

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 17:54

Michał Grzegorczyk pisze:Ewentualnie:
32: Wielkoborska-Aleje-Legionów-Hallera, 11 do wywalenia
12: Gnaszyn-WP-11 Listopada-Błeszno
10: Parkitka szpital-WP-Limanowskiego-Raków dworzec
To akurat spapugowałeś po Rafale.
Michał Grzegorczyk pisze:Ja bym zmienił 19 trasę na Żabiniec-Jagielońska-Bór Wypalanki i przy okazji wywalił 15.
No to dopiero miałbys pusty autobus. Kto by jechał taką 19 ??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2012, 17:57

32 i 11 na pewno od Rafała, a reszta to nie jestem pewien. Cały czas tu niektórzy mówią, że 19 na Błesznie przeszkadza. Więc rzucam pomysł skrócenia linii do Stradomia, a na Wypalanki niech pojedzie bo to najbliższa pętla i coś tam musi dojeżdżać w zamian za 15. Przy okazji nie trzeba ruszać 16, bo problem wypalanek się rozwiąże.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 18:05

Ale na Grabówce 19 nie jest potrzebna. Na Żabiniec jakby co wydłużysz co drugi kurs 26. Nie w tym rzecz. Tu chodzi przede wszystkim o połączenie Dz. Trzech Wieszczy z Wrzosowiakiem, Błesznem i Rakowem (przy okazji zastąpienie 53 w dowozie na hutę z Rakowa). Przypominam, że taki był cel zmiany trasy w latach 90ych. I ten cel się sprawdza. Nie przekonasz nikogo, że może 10 minut dojść do tramwaju kursującego co 10 minut w dni wolne. 19 kursowała pełna, nawet gdy w rozkładzie w takie dni była co 60-90 minut !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2012, 18:43

Więc dlaczego tyle osób tu opowiada, że 19 jest zbędna i szkodliwa dla tramwaju? Jeśli jest tak jak mówisz, to ta linia powinna zostać na południu bez zmian.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 18:46

A czy ja kiedyś napisałem, że nie powinna ??
Też bardzo bym chciał żeby np. z 11 listopada przeskoczyła tory, potem odwiedziła tamte rejony i jakims cudem wróciła na Raków. Ale to dziś niemożliwe. Jedyny przejazd to Grzybowska. Reszta dróg po południowej stronie torów nie nadaje się na żadną komunikację

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 27 sierpnia 2012, 19:00

Mnie najbardziej odpowiadała trasa 19 podczas jednego z objazdów: (...) - Limanowskiego - Rakowska - Bohaterów Katynia - 11 Listopada - Orkana - Jagiellońska - (...). Tak dać 19, a dwudziestkę przez Jesienną.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 19:04

A to fakt. 19 nigdy nie była tak pełna na odcinku południowym.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 19:06

19 nigdy nie była tak pełna jak miała objazd przez Boh. Katynia. Może to jakiś pomysł

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Wojciech Liberda » 27 sierpnia 2012, 19:09

Krystian Kukuła pisze:Mnie najbardziej odpowiadała trasa 19 podczas jednego z objazdów: (...) - Limanowskiego - Rakowska - Bohaterów Katynia - 11 Listopada - Orkana - Jagiellońska - (...). Tak dać 19, a dwudziestkę przez Jesienną.


Nie tykajcie już tej 19. jest potrzebna tak samo jak 24 czy 13. !9-tka zawsze pełniła rolę połączenia Rakowa między innymi ze szpitalem Mickiewicza jak i Biegańskim... kiedy jej nie było aby dostać się do dziadka na Zana (Trzech Wieszczy) musiałem jechać z Żareckiej na al. Pokoju potem na tramwaj i z ronda Mickiewicza 2 km na nóżkach. A myśląc o zmianie nie bierzecie pod uwagę, że ludzie dojeżdżają na hutę do pracy??? Ciągle tylko, skrócić bo nie potrzeba... Ostatnio widziałem 15 jak wyjeżdżała z Bór na Jagiellońską i w środku już było z 15 ludzia... czy dalej uważacie, że nie potrzeba????
Co do 19 kiedyś sprawdzałem czym szybciej dojadę z Limanowskiego 12, która ruszała przed nami czy 19, którą jechałem. Na biegana pierwsza przyjechała 19... zaraz po niej 12... ale to było dawno i nie było tyle remontów co teraz...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2012, 19:56

W sumie z ostatnich kilkudziesięciu postów dyskusji zrozumiałem, że 19 jako dojazd do centrum konkuruje z tramwajem, co jest bez sensu, ale podkreślono też konieczność zapewnienia dojazdu z Rakowa do huty. Może więc zostawić z obecnej 19 tylko autobus w relacji Kucelin huta-Limanowskiego-Błeszno (jako 39), a na odcinku Żabiniec-Daszyńskiego zrobić dodatkowe kursy 26?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 20:16

A ze Stradomia 38 ?? A z Trzech Wieszczy ?? Ciora was widzę.
Napisał Wojtek: zostawcie 13, 19, 24 bo te linie od lat się sprawdziły. Włączcie sobie TV jak się nudzicie. Albo ja ignoruje ten wątek, bo mnie wq***

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Andrzej Sowa » 27 sierpnia 2012, 21:08

Janusz spokojnie , jeżeli na Żabiniec wystarczy co drugi kurs liniii26 to dajmy linię 19 od pl.Biegańskiego na Parkitkę(przez Jesienną lub Boh.Katynia) - likwidując linię 10 plus możliwe szczytowe na linii19 np. do pętli Błeszno.
Możnaby też zastąpić linię 13 w Kiedrzynie dziewiętnastką , wtedy zamiast linii10 na Parkitce 13 i 28 razem co kwadrans.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 27 sierpnia 2012, 21:14

Parkitce 13 i 28 razem co kwadrans.

I co znowu w niedziele co 15 w szczycie ? :lol:

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 sierpnia 2012, 21:27

Patryk Hartman pisze:I co znowu w niedziele co 15 w szczycie ? :lol:

Projekt linii, który oboje pochwalaliśmy (Linia relacji Wyczerpy:Osiedle - Leśna/Wąsosz) też wymagałby taktu 15-minutowego w Niedziele (naprzemiennie co 30 minut w szczycie zarówno do Leśnej, jak i Do Wąsosza).

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 27 sierpnia 2012, 21:34

Akurat nie potrzebny jest autobus w Wąsoszu i na Leśnej co 30 minut, godzina wystarczy !

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 sierpnia 2012, 21:36

Dlaczego tak uważasz?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2012, 21:47

Zastąpienie 10 przez 19 na Parkitce + zmiana przebiegu na -Orkana-11 Listopada-Bohaterów-Rakowska- jak ktoś napisał parę postów temu to w sumie niezły pomysł. Tylko jaka częstotliwość, chyba 30 min + szczytówki Parkitka-Daszyńskiego? Zastanwiam się tylko, czy nie skierować tej linii na pętle Błeszno, a z Błeszna na Kucelin nie utworzyć linii peryferyjnej kursującej w dni robocze do 16 albo 17.

Oczywiście to co mówił Rafał o 32 na Zawodziu zamiast 11 też trzeba do tego dołączyć.

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Maciej Puszek » 27 sierpnia 2012, 22:19

Ale 19 dubluje na odcinku 8 przystanków tramwaj . A jak na zebraniu RD Wrzosowiak powiedział pan Soborak autobusy mają nie dublować tramwaju . Z tego właśnie powodu usuwana jest z Orkana 10 . Ponowie moje pytanie skoro korzystający z 10 muszą się przesiadać z 3 koło Estakady i muszą przejść z przystanku tramwajowego na przystanek autobusowy przez światła to dlaczego inni korzystający z 19 a jadący hutę nie mogą się przesiąść z jednego tramwaju w drugi ?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 22:24

A na Kucelinie mają się dalej przesiadac na 13/28 żeby dojechać na walcownię, do Guardiana czy do ocynkowni ?? Z drzewa spadłeś facet.

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Maciej Puszek » 27 sierpnia 2012, 22:28

A o mnie i innych korzystających z KM nikt się nie martwi . Wystarczy aby 19 jechała Jagiellońska wprost w Aleje Pokoju i dalej swoją dotychczasową trasą .

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2012, 22:34

No i dyskusja wciąż żywa. Trzeba się na coś zdecydować, bo rzeczywiście nie możemy jednocześnie wywalać z Orkana 10 i zostawiać 19. W tym momencie pomyślałem sobie tylko, że jeśli ten dojazd z Rakowa do huty jest taki ważny (załóżmy że tak jest), to nawet po wybudowaniu 2+ autobus w tej relacji będzie musiał zostać, bo nie skręci się tramwajem z Łukasińskiego do huty. Trochę to wszystko więc bez sensu.

Może?
15: Kukuczki-Bór-Korkowa
19: Żabiniec-Rydza Śmigłego-11 Listopada-Bohaterów Katynia-Rakowska-Kucelin huta
20: Wyczerpy-Bohaterów Katynia-Błeszno

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 sierpnia 2012, 22:43

19 cwanie, ale z Boh. Katynia już prosto do PZU i w al. Pokoju. Na objeździe taki wariant się podobał. Przy tym 32 na Legionów, a 10 z 12 na Limanowskiego. to by miało jakiś sens, bo ze Starego Rakowa na hutę nie byłby zły dojazd, bo wystarczy dojechać na PKP Raków i wejść na wiadukt, a z Wrzosowiaka połączenie by pozostało. Przy tym 19 połączyłaby dwa cmentarze. Dodatkowo koło Cm. Raków autobus co 15 minut (pomijam 35) czyli tak jak podczas objazdów i prawie tak jak będzie z 10.

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Maciej Puszek » 27 sierpnia 2012, 22:51

Ale wszystko rozbija się o bezsensowną taryfe która nie preferuje w chwili obecnej przesiadek .

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 sierpnia 2012, 22:53

A może 35 Hellera-Legionów-WP-11 Listopada-Bohaterów Katynia-Rakowska-Limanowskiego-Łukasińskiego-Pokoju-Kucelin huta? Janusz tylko wyjaśnij to 10 i 12 bo niejasno napisałeś.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 29 sierpnia 2012, 00:01

Czy tak będzie wyglądał podział taboru od 3 września?

Linia N0:
3 tramwaje, 90min

Linia 10:
Rob: 5 wozów, 75min (p. 90min)
Nd: 3 wozy, 90min

Linia 19:
Rob: 5 wozów (150 min) (jeden wysoki zjeżdża a później wraca)
Nd: 3 wozy (180 min)

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 30 sierpnia 2012, 13:00

Nie wiem czy ktoś już o tym wspominał, ale właśnie powieszone zostały rozkłady jazdy na przystankach. Teraz kursy pojazdami wysokopodłogowymi (zarówno w rozkładach tramwajowych jak i autobusowych) oznaczone są * a nie jak dotąd &. Ktoś ze słabszym wzrokiem w ogóle tej plamki nie zauważy...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 sierpnia 2012, 13:23

Na Parkitka osiedle i Okulickiego wciąż stare.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Andrzej Sowa » 01 września 2012, 17:11

Sprawdziłem dziś odjazdy z przystanku Bór Wypalanki i się załamałem . Ja wiem ,że 15 i 20 jadą w inne miejsca ale gdy ktoś chce dostać się do centrum będzie miał dwa autobusy razem a potem godzina przerwy i tak przez cały dzień w soboty i niedziele a w robocze razem co 30 minut. Jak dla mnie wymaga to szybkiej korekty.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Andrzej Sowa » 01 września 2012, 17:28

Lub likwidacji jednej z tych linii .

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 września 2012, 17:35

Mi wpadł przy okazji pomysł na skrócenie trasy 20 o 1,5 km. Wymaga to przesunięcia przystanku "Marusarza", ale to chyba możliwe.

Obrazek

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Patryk Hartman » 01 września 2012, 17:38

No nie jeszcze 20 zabrać z skrzyżowania Jesiennej z 11 Listopada to idiotyzm. Bezsens, to już lepiej by było bez zmian 10 koło CM. RAKÓW, 19 bez zmian, 20 przez JESIENNĄ, 11 LISTOPADA, WOJSKA POLSKIEGO... !

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 01 września 2012, 17:40

Dobre, ale przejazd jest niestrzeżony. 15 wtedy można by puścić do Brzezin, i skrócić 14 do tej pętli.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Nowy układ komunikacyjny od 1 września 2012r.

Postautor: Krystian Kukuła » 01 września 2012, 17:50

Michał, ale w ten sposób pozbawisz Wrzosowiak "okna na świat" w postaci autobusu do Galerii Jurajskiej. Nie można im tego zrobić...


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości