REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Stefaniak » 05 czerwca 2012, 23:20

Nie bardzo rozumiem czemu na przykład "14" została podzielona na dwie połówki natomiast "17" i "30" już nie. Przecież przejazd po zakorkowanej alei JP II to będzie koszmar. Dziś miałem okazję się przejechać. Zaliczyłem też "13" i doszłem do wniosku, że jadąc do M1 nigdy nie skorzystam z tej linii. A może puszczenie tych dwóch linii to jest taki swego rodzaju test jak to ludzie przyjmią. A przecież już kiedyś pokazali czerwoną kartkę za taką trasę "30". No to ludzie z Górnych Wyczerp będą szturmować zielone busy.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Dominik Wójcik » 06 czerwca 2012, 00:50

Plan dotyczący komunikacji w alejach jest. Równie pokrętny, co propozycja CKMKM dotycząca alej...

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 06 czerwca 2012, 11:21

Są i rozkłady. Przez grzeczność nie skomentuje kwestii częstotliwości.

Na 17 jest błąd, zamiast kurs do przystanku DWORZEC GŁÓWNY PKP dalej jest że do PL. DASZYŃSKIEGO.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 czerwca 2012, 11:23

Rozumiem, że lepszy być nie może, ale jakby udało się wywalczyć powrót do poprzedniego stanu, to będzie optymalnie. Trudno, zobaczymy co się z tego urodzi.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 czerwca 2012, 14:26

31 także z CK jedzie rzekomo do Pustej. Rozumiem, że od dw. PKS przez wiadukt do Bór i do DK1 :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Radoliński » 06 czerwca 2012, 14:59

Miejski Zarząd Dróg i Transportu informuje,
że w związku z organizacją
Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego "GRAND PRIX CZĘSTOCHOWY"
w dn. 9.06.2012 r. (sobota) w godz. od 13.30 do 17.00 zostaną
wyłączone z ruchu kołowego ulice 7 Kamienic, Pułaskiego i Popiełuszki.


Dla autobusów komunikacji miejskiej wprowadzono następujące objazdy:
Linia nr 11
kierunek Jadwigi - z Sobieskiego przez Pułaskiego, Kazimierza do Barbary
kierunek Legionów - z Barbary przez Augustyna, Pułaskiego, do Sobieskiego

Linia nr 12
kierunek Gnaszyn - z Sobieskiego przez Śląską, Kilińskiego do Alei Jana Pawła II
kierunek Raków-Dworzec PKP - z Alei Jana Pawła II przez Dąbrowskiego, Nowowiejskiego do Sobieskiego

Linia nr 16
kierunek Kukuczki - z Sobieskiego przez Śląską, Kilińskiego, Aleję Jana Pawła II do Szajnowicza-Iwanowa
kierunek Dw. Główny PKP - z Szajnowicza-Iwanowa przez Aleję Jana Pawła II, Dąbrowskiego, Nowowiejskiego do Sobieskiego

Linia nr 31
kierunek Cmentarz Komunalny - z Sobieskiego przez Pułaskiego, Kazimierza do Barbary i Kordeckiego
kierunek Kręciwilk - z Kordeckiego w Barbary, Augustyna, Pułaskiego do Sobieskiego


Obsługa pasażerów obowiązuje na wszystkich przystankach na trasie objazdu.
Za utrudnienia przepraszamy.

A poza tym:
Załączniki
utrudnienia.JPG

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 czerwca 2012, 13:08

Około 12:15 na Rondzie Trzech Krzyży zaobserwowałem dziwne zachowanie autobusów. Pierwszy z nich to Citaro #186 na 12 z wyświetlonym kierunkiem GNASZYN. Za nim SU12 i krótkie Citaro (linie nieznane). Autobusy wykonały nawrót o 180 stopni z kier. zachodniego dokoła "ronda" z powrotem w kier. zachodnim.
Nie wiem czy spowodowane było to procesją, gdyż na pl. Daszyńskiego jej nie było. Być może z jakiegoś powodu zablokowana była al. Wolności.

Awatar użytkownika
Przemysław Kozlowski
Posty: 514
Rejestracja: 26 kwietnia 2011, 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Przemysław Kozlowski » 07 czerwca 2012, 13:10

Dzisiaj wszystkie linie wyjeżdżające z ul.Krakowskiej w południe nie jeździły tam tylko ulicą Garncarską.Widziałem jak 12 skręcała z tam tąd w Mirowską później skręciła w ul.Warszawską stanęła na Starym Rynku i pojechała do Ronda Trzech Krzyży i skręciła w Aleje Jana Pawła 2 nawróciła i z powrotem w Warszawską i dalej tak jak 24.
Ten objazd jest co roku gdy jest Boże Ciało.
Z 23 jest tak samo.
24 z Garncarskiej w Mirowską skręt w Warszawską i dalej bez zmian.
20 z Garncarskiej w Mirowską skręt w Warszawską i dalej bez zmian.
32 z Garncarskiej w Mirowską skręt w Warszawską i dalej bez zmian.
10 z Garncarskiej w Mirowską skręt w Warszawską i dalej bez zmian.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Radoliński » 07 czerwca 2012, 13:20

...chyba Garncarska = Nadrzeczna ? Nie sądzę aby autobus zmieścił się na ul. Garncarskiej ! :)
Janusz Karlikowski pisze:Około 12:15 na Rondzie Trzech Krzyży zaobserwowałem dziwne zachowanie autobusów. Pierwszy z nich to Citaro #186 na 12 z wyświetlonym kierunkiem GNASZYN. Za nim SU12 i krótkie Citaro (linie nieznane). Autobusy wykonały nawrót o 180 stopni z kier. zachodniego dokoła "ronda" z powrotem w kier. zachodnim.
Nie wiem czy spowodowane było to procesją, gdyż na pl. Daszyńskiego jej nie było. Być może z jakiegoś powodu zablokowana była al. Wolności.
...procesja dziś "maszerowała" od Jasnej Góry do Katedry - bywało, że idą odwrotnie. Swoją drogą jestem ciekaw jak przeszli alejami (może dlatego autobusy nie jeździły, że szli jezdnią). Ciekawi mnie też jak pokonali Strefę Kibica na "Bieganie" ? Byłyby fajne fotki jak wchodzą do strefy ! :P

Marcin Papież
Posty: 129
Rejestracja: 13 marca 2008, 12:15
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Marcin Papież » 07 czerwca 2012, 13:58

Ja mam pytanie do włodarzy klubu.Czy Wy jako CKMKM nie mozecie zrobic troche porzadku z osobami ktore tak pieknie układaja rozklady i te objazdy , chodzi mi teraz o rozdzielanie linii na A,B.przeciez to sa jaja, mnie to ryba ale ludzie nawet nie słyszeli o tych objazdach i co najleposze gdybym wczoraj sie nie odezwał i nie poinformował to dalej by nikt nic nie wiedziałczy sie gościu z MZDiT kierował aby 17 i 30 jechały objazdem a 14 jechała na A,B.Jak dla mnie sa oni śmieszni i zenujacy.Chyba ze bede miał stosowne oraz mądre uzasadnienie (ale i tego nie widze)Wtedy nawet i bym sie mocno uderzył w swoje JA, i bym im nawet przyznał racje.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 czerwca 2012, 14:09

Moim zdaniem to, że 17 i 30 nie są dzielone, to nie pomyłka i wybór przypadkowy. O ile nie wiem jak z 17, ale wydaje mi się, że linia ta w Aleje nigdy nie powróci (nawet jak będzie taka możliwość). Zostanie po prostu na trasie planowanej od 11.06. To jest dokładnie to co zaproponował BIT. Wtedy ludzie protestowali, dziś w II Alei autobusów nie ma (nie będzie), więc ludzie mają do wyboru dwa punkty: pl. Biegańskiego, pl. Daszyńskiego (Stary Rynek). A akurat 25 i 30 przez ten pierwszy jest rozwiązaniem bardzo dobry, gdyż na pl. Biegańskiego będzie dojazd i z Dźbowa i z Sabinowa (Brzezin). Co do 17 to podejrzewam, że zrobienie 17A położyłoby trochę BWL-ki z 20. A tu też jest jakaś logika, bo na Wyczerpy Os. obie linie zapewniają dojazd z dwóch ważnych punktów centrum. Pomijam w tym 25, bo zakładam, że ilość osób jadąca z samego centrum na Wyczerpy jest znikoma i nie o to tu chodziło - widać to nawet jadąc autobusem. Potrafi się zrobić pusty na Północy, po czym inne osoby wsiadają by jechać dalej np. uczniowie, ludzie z zakupów.
Jedno tu mi się tylko nie podoba: podzielenie 12. To bez sensu, za dużo linii na Sobieskiego jadących tylko pod PKP. Na czas objazdów powinno się zmienić układ linii 12 i 31 następująco:
12 po trasie 31 od Cm. Rocha i powrót do JP2 przy komendzie (dalej jak 32). Linia nie dzielona.
31 po trasie 12 do komendy i dalej jak 16 do dw. PKP.
Dodatkową korzyścią jest trzecia linia pod parkami.

Niestety MZDiT nie ma w zwyczaju konsultować swoich zmian, a szkoda bo co miesiąc mamy zebrania, na których moglibyśmy wypracować jasną opinię klubu z propozycjami. A wyrażone tu opinie także powinny być brane pod uwagę. Ale ja jakoś tego nie widzę !!

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 07 czerwca 2012, 14:17

A czy nie możecie na zebraniach wypracowywać takowych opinii i przesyłać im mailowo albo listownie co miesiąc?
Uwzględnią to uwzględnią, nie to nie, ale przynajmniej jakieś działania zostaną wykonane ku temu.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Stefaniak » 07 czerwca 2012, 14:33

Niestety kolega Marcin ma rację. A odnośnie "30" to MZDiT zapomniał, że istnieją jeszcze Wyczerpy Górne. Myślę, że ludzie schłodzą rozgrzane głowy pracujące w MZDiT i powyższa linia powróci na starą trasę przez pl. Daszyńskiego. Przecież nie można walczyć z przyzwyczajeniami pasażerów. W końcu komunikacja nie jest dla Was członków CKMKM, urzędników magistratu a dla mieszkańców miasta.
Powyższy post napisałem z pozycji pasażera, korzystającego codziennie z komunikacji publicznej. Dla mnie nie straszne są przesiadki i ta zmiana jest mi obojętna. Nawet wypatrzyłem jedną ciekawostę - z pl. Daszyńskiego można wsiąść w "14" i przesiąść się w przedmiotową "30". Przy czym czasowo to jest zgrane fajnie - "14" jedzie kilka minut przed "30". Jako pasażera interesuje mnie jedno - komunikacja musi jeździć punktualnie czyli mieć priorytet przed transportem indywidualnym. A tego organizator nie jest w stanie mi zapewnić.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Dominik Wójcik » 07 czerwca 2012, 14:46

I ostatnie zdanie stanowi clue całej problematyki. Bo o ile chłopaki by chcieli, to władze w ty mieście podwijają ogonki przed tupnięciem nogą przez towarzystwo wzajemnej adoracji wpychających samochody we wszystkie miejsca. A spójrzcie na serial "Czterdziestolatek". Tam na placu budowy dworca jeździły tramwaje na tymczasowych wiaduktach! Co za problem puścić autobus po torowisku i w nitkę pod biblioteką, która swoje już odleżała? Ale - ktoś powie "a po co", inny powie "to ja też tak chcę" i mamy to, co mamy

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 czerwca 2012, 21:34

Ale to by było już po ogłoszeniu decyzji. Wyobrażasz sobie, że ją zmienią? A jeśli, to wyobrażasz sobie bałagan?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 07 czerwca 2012, 21:36

A to nie jest tak, że 30 nie została podzielona z tego względu, że rozdzielenie kolejnej linii na A i B jeszcze bardziej zapchałoby i tak już zapchaną Piłsudskiego no i Orzechowskiego?!
Pamiętajcie, że doszły nowe linie konieczne do podziałki (12 i 31).
Rozumiem, że 17 nie została podzielona ze względu na BWL-ki z 20, ale gdyby nie łączone rozkłady, to zapewne też nie zostałaby podzielona z tego samego (domniemanego przeze mnie) względu co 30.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Stefaniak » 07 czerwca 2012, 21:56

Rafał Lamch pisze:A to jest jakaś nowa trasa? Bo z tego co wiem, to są objazdy. Czemu nie robicie takiego krzyku, jak zatramwaje dojeżdżają tylko do zajezdni?


Przecież gdyby miało zostać po staremu to by linia "30" wzorem "14" była podzielona na dwie połówki. A tak jest to nowa trasa, która albo pod pretekstem objazdu albo zbadania reakcji ludzi na zmianę zostanie na stałe. Przy zatramwajach nie widzę żadnego problemu przesiąść się z autobusu na tramwaj. Nie trzeba szukać problemów tam gdzie ich nie ma.

Niestety nie mogę dojrzeć w CKMKM adwokata moich (pasażera) interesów. Klub powinien być bezstronny w ocenie operatora jak i organizatora. Zewsząd widzę wytykanie błędów i niedociągnięć operatora, natomiast działania organizatora pozostawiane jest bez oceny. Przykładem tego jest wątek poświęcony nieprawidłowościom w obsłudze komunikacji miejskiej. Natomiast nie ma takowego wątku odnośnie organizatora.

Rafał Lamch pisze:Oczywiście że można, a nawet trzeba, gdy przynosi to poprawę. Ludzie potem "głosują nogami" i dotychczas się to sprawdza.


Tak oczywiście pracownicy MZDiT wiedzą lepiej co jest lepsze dla Kowalskiego. Wytłumacz to starszym ludziom, którzy będą pomstować i obarczać winą MPK za te udogodnienia.
Rafał Lamch pisze:
Rafał Lamch pisze:W tym mieście organizator nie jest Ci w stanie niczego zapewnić, bo mu nie pozwalają.


Niestety zgadzam się z powyższym zdaniem do przecinka czyli zamiast "mu nie pozwalają" winno być "nie potrafi".Chociaż może powinno być jeszcze dodane "brakuje mu pieniążków"

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Jeruszka » 08 czerwca 2012, 00:22

Tomasz Stefaniak pisze:(...)Niestety nie mogę dojrzeć w CKMKM adwokata moich (pasażera) interesów. Klub powinien być bezstronny w ocenie operatora jak i organizatora. Zewsząd widzę wytykanie błędów i niedociągnięć operatora, natomiast działania organizatora pozostawiane jest bez oceny.
Gdyby organizator naprawdę był organizatorem, a nie uginano by się przy żądaniach operatora, to od pół roku (przynajmniej) wytykalibyśmy błędy organizatora. Wystarczy sobie przypomnieć czynniki, które opóźniły zaplanowaną na 1 kwietnia 2011 roku reformę. Poza tym - nie bardzo widzę niedociągnięcia organizatora pod względem prawnym. Natomiast operatora - to już może Pan przeglądać w odpowiednim temacie.

Jednak z innej strony, Panie Tomaszu - ma Pan z punktu widzenia pasażerskiego rację. Też by mi się średnio chciało latać przez cały dworzec. Uważam, że nawet wzorem "tymczasowej" pętli na Jesiennej - należałoby puścić autobusy nawet przez teren budowy, byleby tylko zapewnić pasażerowi komunikację. Nie znam się na budowie dróg - na forum są lepsi specjaliści, którzy potrafią ocenić wpływ sporadycznego przejazdu pojazdu ciężkiego na "budującą" się drogę. Ale sądzę, że możliwe byłoby porozumienie pomiędzy operatorem a wykonawcą "remontu" II Alei w zakresie komunikacji autobusowej i puszczenia tamtędy autobusu (i tylko autobusu) co 5-10 minut. Kwestia spokojnego dogadania się.

Niestety, nie udało mi się ustalić, czy mniej kilometrów jest na odcinku Rondo Trzech Krzyży + Warszawska + Ogrodowa itd. do Piłsudskiego, czy na odcinku Rondo + Al. JP2 + Dąbrowskiego + Nowowiejskiego. Miałem tutaj coś powymyślać, ale z powodu braku wiedzy - nie odważę się tego zrobić ;).

Marcinie - o ile na temat postojów - to już jest Wasza sprawa w firmie (bo to kierowca ma mieć postój, a nie autobus), to naprawdę unoszę kciuk ku górze za to, że informujesz - choćby w dokumentach - o tym, że nie da się wyrobić na danym rozkładzie. I wspominasz o bardzo ważnej kwestii: od poniedziałku nikt nic nie będzie wiedział. I cieszy mnie to, że chociaż Tobie chce się czasem informować pasażerów o zmianach, ergo - robić to, co powinien robić organizator.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Stefaniak » 08 czerwca 2012, 07:12

Piotr Jeruszka pisze:Panie Tomaszu - ma Pan
. Nie czuję się Piotrze Panem Tomaszem. Jestem po prostu Tomek :)

Nie wspominałem o błędach o charakterze formalnoprawnym tylko merytorycznych. Nawet czasami to nie są błędy tylko zwyczajne zaniechania, niedociągnięcia. Piszę to jako pasażer korzystający z komunikacji miejskiej codziennie..

Powiem w ten sposób. Mnie jest obojętne, którędy pojedzie autobus czy przez pl. Daszyńskiego do ul. Piłsudzkiego czy JPII i dalej Dabrowskiego/Ślaską. Ja jestem nauczony przesiadek, czyto w komunikacji miejskiej czy kolejowej. Studiując w Poznaniu korzystałem z połaczenia kolejowego przez Lubliniec-Kluczbork-Ostrów Wielkopolski. Było szybciej i taniej niż przez Wrocaw, pomimo przesiadek w Lubli}cu i Kluczborku. Wazne jest bz autobus nie stal w korku. Dla tego ten pierwszy wariant uwazam za lepszy.
Niestety ludzie sa wygodni i nie bedzie im sie ten drugi podobal.

Sam przynales, ze o zmianach jest zero informacji na miescie ze strony MZDiT. I to jest wlasnie to niedociagnicie, blad, zaniechanie jaj zwal tak zwal.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 czerwca 2012, 09:38

Sam bardzo często korzystałem z podobnego połączenia do Wrocławia. Gdy wsiadałem w Kluczborku do pociągu do Wrocławia, to obok stał w kierunku Poznania. Były to bardzo dobre połączenia - teraz odcinek do Lublińca nam z tych kombinacji wypadł.
Tylko jest mała różnica między takimi przesiadkami, a tymi między wariantami "A" i "B". Pociągi nawet w przypadku, jeden na drugiego w każdym wariancie przesiadki, czekały na węzłach. U nas wiadomo, że kursy skomunikowane nie będą, a nawet jeśli to małe opóźnienie to zniweczy. A starsi ludzie biegać tunelem czy też "górą" nie będą.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Dominik Wójcik » 08 czerwca 2012, 12:07

Tomasz Stefaniak pisze:Niestety zgadzam się z powyższym zdaniem do przecinka czyli zamiast "mu nie pozwalają" winno być "nie potrafi
Jak poznasz system układów w tym mieście, to się wypowiadaj. Nie pisz bzdur, jeśli nie masz wszystkich informacji. NIE POZWALAJĄ. Chociaż ja potrafiłbym wskazać jedno ogniwo, które wystarczy wymienić, aby mogli działać. Ogniwo to powinno być tarczą ochronną, adwokatem chłopaków, aby ci mogli pracować w spokoju tworząc piękny system komunikacyjny. Ale niestety nie jest - jest... chorągiewką. Jak wiatr zawieje, tak się układa. Nieporozumienie moim zdaniem.
Tomasz Stefaniak pisze:Chociaż może powinno być jeszcze dodane "brakuje mu pieniążków"
O widzisz. Nie tyle brakuje, co systematycznie mu zabierają. Bo panowie z magistratu stoją na stanowisku, że "przecież samochodami się jeździ".
Tomasz Stefaniak pisze:Niestety ludzie sa wygodni i nie bedzie im sie ten drugi podobal.
Casus uśmiercenia doświadczalnej linii 22A

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 08 czerwca 2012, 16:22

Tymczasem nowe rozkłady zniknęły ze strony MZDiT.
Dzisiaj na moim przystanku owszem, jest nowy rozkład 12, ale do cholery nie ma żadnej informacji czym jest spowodowany objazd, dlaczego jedzie tylko do dworca, ani o tym że po przejściu na drugą 12 można jechać na tym samym bilecie. Co to w ogóle jest? Za co im płacą?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Dominik Wójcik » 08 czerwca 2012, 16:25

Nie im, a busmanowi. Ale fakt - mogłaby się pojawić wywieszka

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 08 czerwca 2012, 16:27

No ale jak już jeździli i wieszali rozkłady to mogliby też powiesić kartkę z informacjami. Tymczasem ani na przystanku ani w autobusie takowej nie uświadczysz.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 08 czerwca 2012, 16:52

To miasto, to jest jedno wielkie bagno nie do zreformowania. Do póki są tacy, a nie inni ludzie, w koło kolesiostwo, marionetki i teatrzyk, tak nic się nie zmieni. Komunikację skutecznie się wyprowadza stąd na rzecz ruchu indywidualnego - dotarła do nas moda z zza oceanu przez towarzyszy kamieniczników z Alei krzyczących głośno od pewnego czasu i dziwnym trafem ratusz zgodnie im przytakiwał, omal nie budując autostrady w sercu miasta. Miasto nie uskutecznia, bądź w marnym stopniu komunikację, brak radykalnych zmian i promowanie transportu zbiorowego, docelowo stawianie go za priorytet. Brak budowy center przesiadkowych, wytyczanie buspasów, otwarcia wolnego rynku, współpracy z ościennymi gminami.
Organizator na każdym kroku spotyka się z oporem społeczeństwa, UM, bądź pseudoprzyjaciół. Pulę na komunikację dostaje coraz mniejszą, nie potrafi ogarnąć przewoźnika. Informowanie o zmianach dalej praktykuje, jak do niedawna MPK, czyli kilka kartek porozwieszanych dzień, czy dwa przed wejściem zmian w życie. Brak tymczasowych rozkładów jazdy, jak na przykładzie ostatnich Zatramwajów. Do tego nie kontroluje realizacji rozkładów przez przewoźnika, nie interesuje się funkcjonowaniem komunikacji, na rozkładach brak kontaktu do operatora.
Kilka słów o przewoźniku - gratki w postaci pojazdów wysokich na kursach niskopodłogowych (nie z powodu awarii i nagłego wyjazdu rezerwy), potrafi skutecznie utrudnić wcielenie w życie zmian, w niektórych sytuacjach nie potrafi się do nich dostosować. Nie potrafi zadbać o należyte oznaczenie Zatramwajów, bywa czasem, że w starszych pojazdach nie ma informacji o objazdach, chociaż w nowych już się to udaje.
Tyle wad udało mi się znaleźć w całym systemie na bieżącą chwilę. W MPK o tyle dobrze, że widać jakiś postęp, chociażby ubrania firmowe.
Zmiany muszą wynikać z magistratu, inaczej bagno zacznie opadać i się powiększać. Ale muszą zmienić się ludzie, innej rady nie ma. Ciężko mieć pretensje do organizatora, że autobusy coraz rzadziej, a przewoźnik wykorzystując monopol odwali czasem chałę. Jakby mnie nikt nie pilnował i miałbym coś robić, to pewnie też bym zszedł na psy.
Miłośnik powinien latać jak przygłup za autobusami, pociągami radując tym swe serce, czasem poddając swe pomysły w celu uskutecznienia, a nie budować od podstaw. Toż to się załamać można przy takiej mozolnej pracy bez skutku.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Stefaniak » 08 czerwca 2012, 17:05

Rafał Lamch pisze:Tomek jest niekonsekwentny - z jednej strony dopomina się przesiadek, powołując się na vox populi
Napisałem tylko, że dla mnie niestraszne są przesiadki (jestem pasażerem, który wie czego chce), proponowany objazd jest dla mnie zupełnie obojętny. Tylko niestety czy on będzie sprawnie funkcjonował. To jest to pytanie. Niestety wiekszość ludzi jest przyzwyczajona do podróżowania przez Plac Daszyńskiego. I tego się nie zmieni.

Obiecuję więcej nie podważać zasług MZDiT w dziedzinie organizacji komunikacji w Częstochowie. To z mojej strony już się nie powtórzy. Wnoszę o samoukaranie w postaci miesięcznego zakazu pisania na forum. Przepraszam wszystkich urażonych moją wypowiedzią

Ponadto w związku z moim powyższą deklaracją nie będę prowadził polemiki z Rafałem.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 czerwca 2012, 17:20

Z całym szacunkiem, ale nie pisz, że:
Tomasz Stefaniak pisze:Niestety wiekszość ludzi jest przyzwyczajona do podróżowania przez Plac Daszyńskiego.
bo jest to największa bzdura na świecie. Przez lata (nie 10, nie 20) ludzie przyzwyczajali się do wsiadania w II Alei i pod Orbisem na linie w kierunku Tysiąclecia, Parkitki, a później także Grabówki, Lisińca (pomijam już aspekt III Alei). A teraz ci wszyscy ludzie zapierniczają na Stary Rynek aby wsiąść w 12, 13, 21, 27, 28, 32 (celowo podaję stare numery). A Ty teraz użalasz się nad pasażerami 30. Bo nad tymi z 17 ja nie widzę powodu by się użalać, bo zostaje tam 20. A gdzie ta 30 jedzie ?? Chyba nie na wielkie osiedla !! Przedłużmy 69 z Malowniczej gdzieś do centrum, bo ludzie mają za daleko z PKP. Sorki, to jest miasto i priorytetem komunikacji są duże osiedla (blokowiska). Póki co organizator ani myśli o zakupie pojazdów małych do obsługi takich ulic jak np. Wrocławska, Św. Pawła etc.
A może 10, 13 także podzielmy. Tak druga już miała taki epizod. :evil:
A może wróćmy do numeru 57. Na Batalionów będą mieli jak za dawnych dobrych lat - wtedy Świerczewskiego pasowało !!

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 08 czerwca 2012, 17:47

Janusz Karlikowski pisze: Przez lata (nie 10, nie 20) ludzie przyzwyczajali się do wsiadania w II Alei i pod Orbisem

Potwierdzam, od zawsze było tak że jak ktoś z Rakowa chciał się przesiąść na linię jadącą np. na Brzeziny czy do Dźbowa to przesiadał się w II Alei, z tego prostego względu że nie trzeba było tyle chodzić co pod Puchatek. Ba, nawet jeśli ludzie na Wyczerpy jechali, to zazwyczaj wysiadali również w II Alei i przechodzili na drugą stronę.
Uważam tym samym że przy przebudowie Placu Daszyńskiego bezapelacyjnie powinien powstać punkt przesiadkowy w jednym miejscu dla wszystkich linii i kierunków.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 czerwca 2012, 17:49

Zamknięcie środka miasta to także lipiec, a więc jak w artykule w GW - AzaT pojedzie nie wzdłuż linii tramwajowej:
Przez skrzyżowanie Alej z Wolności i Kościuszki bez przeszkód przejadą tylko tramwaje. Jednak w lipcu MPK zaplanowało remont w zajezdni i tramwaje nie będą mogły w ogóle kursować. Zastępujące je autobusy będą musiały pojechać przez pl. Biegańskiego.

Więcej... http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z1xDVjgGA3

I tu nasuwa się oczywiste pytanie: czy zatramwaje wzorem nocnych nie zatrzymają się na przystankach KOPERNIKA, TEATR IM. ADAMA MICKIEWICZA oraz innych na trasie, czyli pod sądem, pod basenem i pod USC ?? Na razie o tym cisza, ale warto o tym podyskutować, gdyż przy "normalnych" zatramwajach autobusy zatrzymują się w okolicy M1, czyli tam gdzie tramwaje nie mają przystanku.
Jak to ma być ??
Bo jednak z PKP bliżej pod pocztę niż na Sobieskiego. Aha, proszę tego nie odbierać jako prywatę. Rzadko kolo siebie wsiadam w tramwaj :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Rorat » 08 czerwca 2012, 17:55

Janusz ale na środku Alei już ułożyli kostkę już kończą. To AzT pojadą jak ostatnio przez środek. Takie moje zdanie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 czerwca 2012, 17:58

Patrz artykuł. Zresztą odpowiedni cytat (nie z Tacyta ;) ) jest powyżej

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 czerwca 2012, 19:02

W tym cyrku, który mamy przy remoncie przydałoby się zostawić tramwaje na czas remontu zajezdni na ulicach. W końcu 105-tki mogłyby nocować w mieście. Czy jest jakaś obiektywna przeszkoda?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Radoliński » 08 czerwca 2012, 20:46


Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Patryk Hartman » 08 czerwca 2012, 23:00

Na stronie MZDiT pełni totalny chaos ! Klikam na przystanek NORWIDA, wyświetla się WYCZERPY DOLNE, klikam DWORZEC PKS pojawia się RONDO 3 KRZYŻY. Dotyczy 17-stki.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Jeruszka » 09 czerwca 2012, 08:15

A tak sobie pomyślałem o jednej rzeczy - jadę sobie na bilecie jednorazowym, powiedzmy, z Rakowa autobusem 12A. Wysiadam na Piłsudskiego, pełzam na przystanek Dworzec Główny PKP. Zgodnie z tym, co jest napisane na stronie (na temat zachowania ważności biletu), czekam sobie na przykład na... 11B czy 14B, po czym wsiadam do takiego autobusu.

I tutaj zaczynam spekulować - wątpię, by kontrolerzy sami byli "taborowcami", mieli spis autobusów, które jeżdżą na drugiej części linii (wątpię też, by mieli ze sobą laptopy z włączoną stroną Krystiana ;) ). Więc - nie będą w stanie udowodnić tego, że robię jakiś numer. Więc - niejawnie może się nagle zrobić na przystankach Dworzec Główny PKP/Piłsudskiego taki duży punkt przesiadkowy, w którym nareszcie pasażer będzie mógł dojechać z Rakowa do Rząsaw na jednym tylko bilecie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 czerwca 2012, 08:57

Na jednorazówce powiedzmy, że tak zrobisz, ale na portmonetce już nie, bo na karcie podczas kasowania są zapisywane wszelkie dane co do linii, przystanku kasowania, godziny itd.
Jedno jest pewne, że w pływy z biletów na te 5 tygodni spadną na pewno. Po pierwsze przez to, że będą tak koszmarne utrudnienia, a po drugie że zbliża się koniec roku szkolnego/akademickiego.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Jeruszka » 09 czerwca 2012, 09:22

Januszu - wiem, że siedziałeś blisko tego systemu ;), ale czy te dane, o których wspominasz, nie zapisują się w kasownikach?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 czerwca 2012, 09:35

Zapisują się w taki sposób, że kontroler ma pełen wgląd w dane ostatniego kasowania. Być może po przyłożeniu swojej karty do czytnika pobiera dane do swojego urządzenia. Jednak to byłoby chyba zbyt skomplikowane. Nie znam szczegółów technicznych, bo w to nie wnikałem, ale bądź pewien, że nie wmówisz, że jechałeś autobusem #127 jeśli jechałeś #27. Przy papierku kasowanie będzie identyczne !!

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 09 czerwca 2012, 12:54

Janusz, czy aby na pewno przy kontroli portmonetki kontrolerowi wyświetlają się dane ostatniego kasowania? Może się mylę, ale zdaje mi się że pojawia się tam informacja czy bilet został skasowany w pojeździe do którego zalogował się kontroler rozpoczynając kontrolę biletów.
Może Adam zna sprawę bliżej i nam coś więcej powie?

Awatar użytkownika
Adam Młynarczyk
Członek CKMKM
Posty: 316
Rejestracja: 08 lutego 2011, 19:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Adam Młynarczyk » 09 czerwca 2012, 13:51

Może Adam zna sprawę bliżej i nam coś więcej powie?

Adam bardzo chętnie podzieli się wiedzą na ten temat.
Tytułem wstępu: e-karta ma w sobie jakąś pamięć i dane o kasowaniu zapisują się na karcie (raczej nie w kasownikach).
Sprawdzarka, aby działała wymaga zalogowanie się kartą blokującą lub zczytującą. Taka karta po "skasowaniu" zczytuje dane z kasownika na temat kursu i czasu. Po zalogowaniu sprawdzarka porównuje dane ze sprawdzanej karty i karty kontrolera na okoliczność czasu kasowania i aktualnego kursu, jednak dane nie są wyświetlane w taki sposób, aby kontroler wiedział, czy kasowanie odbyło się w #360 czy np. w #127. Po porównaniu na wyświetlaczu pojawia się komunikat , że kasowanie ważne, lub czarny pasek z informacją, że bilet nie jest skasowany w tym pojeździe. Gdy sprawdzarka uzna że bilet jest nieskasowany kontroler po wciśnięciu konkretnego przycisku sprawdza, ży bilet okresowy ma ważne doładowanie. Jeżeli tak, nie są wyciągane konsekwencje. Jeżeli nie, należy sprawdzić, czy na karcie jest tzw. elektroniczna portmonetka. Jeżeli tak, oznacza to, ze pasażer nie skasował el. portmonetki i jest zwyczajnym naciągaczem.

Podczas objazdów NIE MA MOŻLIWOŚCI weryfikacji czy portmonetka była kasowana w pojeździe tej samej linii. Podczas kontroli będzie weryfikowane jedynie doładowanie biletu okresowego lub portmonetki.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 09 czerwca 2012, 14:01

Dziękujemy za informacje.
Czyli jest tak jak myślałem, urządzenie kontrolera po zalogowaniu się na dany kurs porównuje czy sprawdzane karty pasażerów pasują do klucza, czyli do tego konkretnego kursu.

Co to oznacza? Że mając jakiekolwiek środki na portmonetce można na Dworcu PKP wsiąść sobie w np. 12 i w razie kontroli powiedzieć że jedzie z się z Rakowa. (mówię tu o podziale linii na A i B).
Analogiczna sytuacja z autobusami za tramwaj z przesiadką przy zajezdni. Ładna dziura z systemie.

Awatar użytkownika
Adam Młynarczyk
Członek CKMKM
Posty: 316
Rejestracja: 08 lutego 2011, 19:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Adam Młynarczyk » 09 czerwca 2012, 14:19

dokładnie. Jest tylko jeden sposób, aby móc wiarygodnie weryfikować kasowanie biletów w takich sytuacjach, ale jest to nierealne w tych warunkach. Kierowca dajmy na to autobusu jadącego na linii 12A otrzymuje na zajezdni kartę zczytującą i po kursie kasuję ją w swoim autobusie (w zasadzie nie po kursie, tylko przed ostatnim przystankiem) i biegnie do kierowcy pojazdu jadącego na linii 12 B. Przekazuje kartę tamtemu kierowcy, a od niego otrzymuje kartę analogiczne skasowaną w 12B. W tej sytuacji w razie kontroli rewizor ma możliwość zweryfikowania skasowania portmonetki w linii A i B... Ale wróćmy do rzeczywistości..

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 09 czerwca 2012, 14:31

Niekoniecznie. Jest dużo prostszy sposób. Taki jak w przypadku podmian. 12A jedzie z Rakowa jako zwykła 12, na wyświetlaczu ma normalnie GNASZYN, z tym że kurs wiedzie przez następujące przystanki: (...) - Galeria Jurajska - Plac Daszyńskiego - Piłsudskiego - Dworzec PKP - Dworzec PKS - (...). W zaprogramowanym rozkładzie miedzy Piłsudskiego a Dworcem PKP jest 10 min przerwy. Pod dojechaniu na Piłsudskiego włącza się komunikat o tym że trzeba przejść pod dworcem na drugi autobus. Na Orzechowskiego stoi 12 z TYM SAMYM ROZKŁADEM co tamta jadąca z Rakowa. Wówczas jest to ten sam kurs.
Dodatkowo nie ma chaosu z tym że na rozkładach są skrócone trasy.

Awatar użytkownika
Adam Młynarczyk
Członek CKMKM
Posty: 316
Rejestracja: 08 lutego 2011, 19:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Adam Młynarczyk » 09 czerwca 2012, 14:36

Wówczas jest to ten sam kurs.
,ale pojazd inny! Jeżeli masz miesięczny spróbuj (dziwnie to zabrzmi) złapać jakiś autobus, który zdefektował i podstawili za niego inny. Mając skasowwany bilet w pojeździe pierwszym wsiądź do drugiego wciśnij 3 na kasowniku i przyłóż kartę. Wyskoczy komunikat bilet nieskasowany (mimo, że kurs zaprogramowany na panelu sterującym będzie tan sam).

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 09 czerwca 2012, 14:39

Wcale że nie Adamie, nieraz jadąc z centrum na Raków była podmiana na PUSTEJ, i po wejściu i sprawdzeniu bilety były skasowane. Tak więc pojazd nie ma znaczenia, dla systemu ma znaczenie kurs.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Radoliński » 09 czerwca 2012, 14:41

...reasumując. Piotr w takim razie "odkrył" wspaniały węzeł przesiadkowy, z którego "na jednym bilecie" możemy dojechać według naszego "widzimisię" ! Czyż nie marzyliśmy o czymś takim - pasażer z Grabówki jedzie sobie na Stradom (pomijam linię 19), na Wyczerpy itp. ! :D
Zastanawiam się też nad tym czy można się przesiąść z autobusu linii "xxA" do autobusu linii "yyA" ? :P

Awatar użytkownika
Adam Młynarczyk
Członek CKMKM
Posty: 316
Rejestracja: 08 lutego 2011, 19:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Adam Młynarczyk » 09 czerwca 2012, 14:42

No cóż... być może masz rację,jednak ilekroć mnie się zdarzały takie sytuacje zawsze trzeba było drugi raz kasować bilet...

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 09 czerwca 2012, 14:48

Być może to zależy od tego czy kierowca który podmienia prawidłowo wprowadzi wszystkie dane.

Piotrze, a czemu by nie? ;)

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Jeruszka » 09 czerwca 2012, 15:04

Zwykle jak mi się zdarzały podmiany (albo podróż tramwajem Estakada->Zajezdnia i Zajezdnia-Północ), to mój bilet (miesięczny) "kasował" się od nowa w drugim pojeździe. Ciekawe, ciekawe, chyba przetestuję te podzielone linie...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 czerwca 2012, 15:05

Adam trochę uprościł to co ja napisałem. Oczywiście, że nie jest zapisywany numer wozu, a aktualny kurs. To z #27 i #127 było przenośnią. Choć są sytuacje, że bilet skasowany w #27 może w wozie #127 pokazać komunikat "bilet skasowany". Dzieje się tak wtedy, gdy jest podmiana i drugi kierowca wprowadzi już odpowiedni kurs. Gdyby mimo podmiany pierwszy autobus jednak jechał dalej, to oba wozy działałyby jak wagony tramwajowe.

Powiem szczerze, że w czasie gdy pracowałem w MPK ta strona (czyli pasażera) jakby mniej mnie interesowała (oczywiście dużo wcześniej klubowicze i trochę innych osób miało karty testowe i sprawdzało działanie systemu od tej strony). Mnie w pracy interesowała obsługa kart ze strony MPK, czyli:
1. ich wydawanie z zachowaniem ulg i innych przywilejów
2. obsługa komputerów na punktach (chyba nie muszę pisać na jakim bywałem najczęściej ;) )
3. obsługa kierowców i motorniczych (rozliczenie miesięczne i naliczenie prowizji do wypłaty)


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości